Paavali, juutalainen apostoli - ei "roomalainen tappaja"! (19.6.2024)

Anonyymi-ap

Paavali, juutalainen apostoli – ei ”roomalainen tappaja” ! (19.6.2024)


INTROA

Vaikuttaa aika ajoin uskomattomalta se aggression megalomaanisuus, joka tällä S24 helluntailaisuuspalstalla jyllää. Apostoli Paavalia vastaan. Apostolia, jonka Jeesus ITSE valitsi, ei ihmiset. Niinkuin oikein olikin. Vain Herralla oli suvereeni valtaoikeus valita apostolinsa!

Tässä vihamissiossa Paavalia vastaan on kuitenkin se puoli, että tämä saastainen valhekampanja Paavalia vastaan. Tämä ”musta mönjä”! Se KIRKASTAA Jumalan valkeutta, valoa ja Sanan totuutta!

Tätä likaista ja mustaa taustaa vasten – näkyy yhä kirkkaampana Jumalan Sanan valo!

Niinkuin tähdet mustalla yötaivaalla! Oikein Paavali kirjoitti: Room 3:5

• ” Mutta jos meidän vääryytemme tuo esille Jumalan kirkkauden, mitä me tähän sanomme?” ( Tämä näkyy nyt tälläkin palstalla!)

Mitä enemmän, ja mitä raivokkaammin hyökätään valheilla ja sielun saastaisuuksilla Paavalia ( ja tosiasioita) vastaan? - Sen kirkkaampana nousee ylimmäksi Raamatun Sanan totuudet!
• Totuus ei pala tulessakaan, mutta
• valheet palavat totuuden sanan tulessa poroksi ja tuhkaksi!

Paavaliin suunnatussa valhekampanjassa on tälläkin palstalla tarjottu SATOJA ja satoja perättömiä väitteitä. Joille ei ole (tietenkään) MITÄÄN todisteita Raamatussa (UT:ssa) eikä sen ajan historiallisissa aineistoissa. Kun? Valheita on mahdotonta todistaa. Mahdotonta!

Osa näistä ”pahan palavista nuolista” ( Efe 6: 11-18) on niin naurettaviakin --- tässä yksi:

• Anonyymi 2024-06-07 12:38:34
"Paavali kulki lähetysmatkoilla lampaiden keritsimet mukana ja ajoi naisilta karvat pois, jos naiset eivät alistuneet hänelle ja olleet hiljaa ja totelleet miestä pukeutuen burkaan ja huntuun." (= Saa vapaasti nauraa!!)


1) Paavali - juutalainen apostoli!
-----------------------------------------------

Eilen Aloituksessa https://keskustelu.suomi24.fi/t/18518326/paavalin-ihmeellinen-tehtavamissio---kuin-trilleria!--b)-17-6-2024
- näkyi kiihkofanaattinen yritys sepittää sekä vanhoja valhepostauksia, mutta joitakin uusiakin. Jotka vaativat (taas) koettelua Raamatun Sanalla! ”Koetelkaa kaikki…” ( 1 Tess 5:21)

• Anonyymi 2024-06-18 19:48:48
”Paavalilla oli Rooman hirmuvallan kansalaisuus ja hän kirjoitteli Roomaan ja kehui tekevänsä pahaa ja valehtelevansa Korintossa, missä kirjoitti tuon kirjeen Roomaan. Sympatiat oli siihen suuntaan.”

Kommenttia:
Miten on ja oli? Siihen nyt Sanan Valoa ja totuutta!
1. Oliko Paavalilla Rooman kansalaisuus?
2. Oliko hän syntyperäinen roomalainen?
3. Hirmuvallan edustaja?
4. Toimiko Paavali roomalaisena tappajana?

aloitus jatkuu

53

314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali, juutalainen apostoli – ei ”roomalainen tappaja” ! (19.6.2024)

      1)

      Kyllä Paavalilla oli Rooman kansalaisuus. Ei se mikään moderni ”uutinen” ole 2024. Se on kirjoitettuna useassa kohdassa Apostolien tekoja.

      Paavali oli syntyperäinen juutalainen, jolla oli ns. kaksoiskansalaisuus. Samaan tapaan kuin vaikkapa suomalaisilla on sekä Suomen että EU:n kansalaisuus! Ei sekään mikään kummallisuus ole, jos on kaksoiskansalaisuus? MUTTA? Mikä on syntyperä? Mikä se oli Paavalilla?


      2)

      Paavali ei ollut syntyperäinen ”roomalainen” – vaan juutalainen! Näin, Paavalin todistuspuhe, Apt 22: 1-3

      • "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
      Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

      • "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.”


      Paavali oli Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen, hebrealaisista vanhemmista syntynyt. ( Filipp 3:3-10)

      • ”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”

      • ” Niin Paavali sanoi: Minä olen juutalainen mies, Tarson tunntetun Kiliakian kaupungin kansalainen.” ( Apt 21:39)

      • ” Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.”

      • ” He tuntevat minut jo entuudestaan ja jos tahtovat, että minä miedän uskontomme anakrimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.” ( Apt 26:4-5)

      Aloitus jatkuu

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali, juutalainen apostoli – ei ”roomalainen tappaja” ! (19.6.2024)

      3) Toimiko Paavali ”Rooman hirmuvallan edustajana” ?


      Ei toiminut, ei vähimmässäkään määrin, eikä koskaan! Sellaista asiaa ei löydy UT:n kirjoituksista, eikä mistään historiallisista lähteistä. Jos olisi? Siitä olisi kyllä kirjoitettu?
      - Että ”juutalainen apostoli oli roomalaisen tappokohortin ykkösmies”-- ja ? No, mutta niin härskeihin valheisiin eivät siihen aikaan ryhtyneet! Koska? Oli TÄYSIN selvää, että Paavali oli juutalainen, juutalaisen uskonnon edustaja. Jonkun ”nasaretilaisen lahkon” puhujamies! (Apt 25:14-16)

      Hän oli kiihkojuutalalainen, fariseus. Lain kiihkoilija. Täynnä uskonnollista fanaattisuutta. Käntymykseensä saakka, Damaskontiellä. ( Apt 9: 1 ---)

      Ja saatuaan Jeesukselta apostolin tehtävän ja valtuudet hän ”kiivaili” vain Kristuksen seurakunnan puolesta!( 1 Kor 11:1-2)

      4) Toimiko Paavali roomalaisena tappajana?

      Ei toiminut. Kun hän murhanhenkisenä lain kiivailijana vainosi Kristuksen seurakuntaa, hän teki sen juutalaisena. Sen ajan papiston, jopa ylipapin valtuuksilla! ( Apt 9:1) Ei roomalaisena. Ei koskaan eikä missään. Sellaiset väitteet ovat 100% perättömiä paholaisen postilloja.

      Roomalaiset eivät tehneet yhteistyötä ”juutalaisen” uskonnon edustajien kanssa. Roomalaisilla oli omat ”jumalansa”, eikä Paavalin Jumala heitä hetkauttanut!
      • ” Sinä ole hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut!” ( Apt 26:24)
      Niinpä apostoli Paavali oli ensimmäinen, joka sai tittelin ”jumalan hullu”!

      Paavalin väkivaltaisuus ja murhanhimo oli uskonnollista lajia! Ihmisen inhimillinen pahuus – oli uskonnollisen kaavun sisällä! ( Jollainen on pahimman lajin pahuutta!)

      Ei ole turhaan sanottu, että ”uskonnon varjolla on tehty ja tehdään sitä ja tätä…” ?

      Paavali oli siis kiihkouskonnollinen, juutalainen. Mutta uskonto, uskonnot - ja sisällinen AITO usko ja Jumalan rakkaus puuttui tuosta paketista!

      Se on juuri uskontojen ongelma? On teesejä ja dogmeja, käskyjä ja kieltoja. Sääntöjä ja joka lajin oppeja? Mutta yksi tärkein PUUTTUU?

      - Jumalan totinen olemus, totuus ja rakkaus sisimmän tasolla. Ulkokultaisuus jyllää! (1 Kor 13. luku)

      Kun Paavali armon Jumalalta, ja koki radikaalin ja vallankumouksellisen kääntymyksen Damaskon tiellä silloin loppui ”murhanhimon keissi”.

      Yhteenvetoa 1- 4
      ---------------------

      5. Oliko Paavalilla Rooman kansalaisuus? Kyllä oli.
      6. Oliko hän syntyperäinen roomalainen? Ei ollut syntyperäinen, vaan juutalainen.
      7. Hirmuvallan edustaja? Ei ollut KOSKAAN missään, eikä mitenkään!
      8. Toimiko Paavali roomalaisena tappajana? Ei toiminut KOSKAAN roomalaisena tappajana.

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali, juutalainen apostoli – ei ”roomalainen tappaja” ! (19.6.2024)

      1)
      Kyllä Paavalilla oli Rooman kansalaisuus. Ei se mikään moderni ”uutinen” ole 2024. Se on kirjoitettuna useassa kohdassa Apostolien tekoja.

      Paavali oli syntyperäinen juutalainen, jolla oli ns. kaksoiskansalaisuus. Samaan tapaan kuin vaikkapa suomalaisilla on sekä Suomen että EU:n kansalaisuus! Ei sekään mikään kummallisuus ole, jos on kaksoiskansalaisuus? MUTTA? Mikä on syntyperä? Mikä se oli Paavalilla?


      2)

      Paavali ei ollut syntyperäinen ”roomalainen” – vaan juutalainen! Näin, Paavalin todistuspuhe, Apt 22: 1-3

      • "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
      Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

      • "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.”


      Paavali oli Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen, hebrealaisista vanhemmista syntynyt. ( Filipp 3:3-10)

      • ”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
      intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”

      • ” Niin Paavali sanoi: Minä olen juutalainen mies, Tarson tunntetun Kiliakian kaupungin kansalainen.” ( Apt 21:39)

      • ” Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.”

      • ” He tuntevat minut jo entuudestaan ja jos tahtovat, että minä miedän uskontomme anakrimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.” ( Apt 26:4-5)

      Aloitus jatkuu

    • Anonyymi

      Jatkoa aloitukseen: Paavali, juutalainen apostoli – ei ”roomalainen tappaja” ! (19.6.2024)

      3) Toimiko Paavali ”Rooman hirmuvallan edustajana” ?


      Ei toiminut, ei vähimmässäkään määrin, eikä koskaan! Sellaista asiaa ei löydy UT:n kirjoituksista, eikä mistään historilliasista lähteistä. Jos olisi? Siitä olisi kyllä kirjoitettu? Että ”juutalainen apostoli oli roomalaisen tappokohortin ykkösmies”-- ja ? No, mutta niin härskeihin valheisiin eivät siihen aikaan ryhtyneet! Koska?

      - Oli TÄYSIN selvää, että Paavali oli juutalainen, juutalaisen uskonnon edustaja. Jonkun ”nasaretilaisen lahkon” puhujamies! (Apt 25:14-16)

      Hän oli kiihkojuutalalainen, fariseus. Lain kiihkoilija. Täynnä uskonnollista fanaattisuutta. Käntymykseensä saakka, Damaskontiellä. ( Apt 9: 1 ---) Ja saatuaan Jeesukselta apostolin tehtävän ja valtuudet hän ”kiivaili” vain Kristuksen seurakunnan puolesta!( 1 Kor 11:1-2)

      4) Toimiko Paavali roomalaisena tappajana?

      Ei toiminut. Kun hän murhanhenkisenä lain kiivailijana vainosi Kristuksen seurakuntaa, hän teki sen juutalaisena. Sen ajan papiston, jopa ylipapin valtuuksilla! ( Apt 9:1) Ei roomalaisena. Ei koskaan eikä missään.

      Roomalaiset eivät tehneet yhteistyötä ”juutalaisen” uskonnon edustajien kanssa. Roomalaisilla oli omat ”jumalansa”, eikä Paavalin Jumala heitä hetkauttanut!
      • ” Sinä ole hullu, Paavali, suuri oppi hulluttaa sinut!” ( Apt 26:24)
      Niinpä apostoli Paavali oli ensimmäinen, joka sai tittelin ”jumalan hullu”!


      Paavalin väkivaltaisuus ja murhanhimo oli uskonnollista lajia! Ihmisen inhimillinen pahuus – oli uskonnollisen kaavun sisällä! ( Jollainen on pahimman lajin pahuutta!)

      Ei ole turhaan sanottu, että ”uskonnon varjolla on tehty ja tehdään sitä ja tätä…” ?

      Paavali oli siis kiihkouskonnollinen, juutalainen. Mutta uskonto, uskonnot - ja sisällinen AITO usko ja Jumalan rakkaus puuttui tuosta paketista! Mikä on juuri uskontojen ongelma? On teesejä ja dogmeja, käskyjä ja kieltoja. Sääntöjä ja joka lajin oppeja? Mutta yksi tärkein PUUTTUU?

      - Jumalan totinen olemus, totuus ja rakkaus sisimmän tasolla. Ulkokultaisuus jyllää! (1 Kor 13. luku)

      Kun Paavali armon Jumalalta, ja koki radikaalin ja vallankumouksellisen kääntymyksen Damaskon tiellä silloin loppui ”murhanhimon keissi”.

      Yhteenvetoa 1- 4
      ---------------------

      5. Oliko Paavalilla Rooman kansalaisuus? Kyllä oli.
      6. Oliko hän syntyperäinen roomalainen? Ei ollut syntyperäinen, vana juutalainen-
      7. Hirmuvallan edustaja? Ei ollut KOSKAAN missään, eikä mitenkään!
      8. Toimiko Paavali roomalaisena tappajana? Ei toiminut KOSKAAN roomalaisena tappajana.

    • Anonyymi

      JK: Jostakin syystä S24 ylläpito on tallettanut tuplasti tämän aloituksen osat 2-3.
      - aloittaja

    • Anonyymi

      Esimerkkitapauksia:


      Kun roomalaisen hallinnon edustajat saivat kuulla, että tällä ”juutalaisella Pauluksella” oli (myös) Rooman kansalaisuus! - nämä virkamiet pelästyivät! Heillä kun ei ollut valtaa ”sitoa” häntä. Saati ruoskia!

      ”Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet .” (Apt 22:25-29)

      Näillä virkamiehillä kun ei ollut lupaa ”ruoskia Rooman kansalaista”. ( Apt 22:25)

      Tuokin em. todistaa, ettei Paavali ollut roomalainen tappaja! Olisihan se ollut tiedossa? Jos tämä Paavali olisi ollut roomalaisen tappojengin miehiä!!

      Mutta? Tässäkin näkyy Jumalan viisaus?

      Jumala valitsi Paavalan apostoliksi silloisen roomalaisuuden keskelle. Kun hänellä oli tuo kaksoiskansalaisuus, se antoi laajat mahdollisuudet tehdä evankeliumin työtä! Juutalaisena?

      Kun Paavali ruoskittiin Filippin kaupungissa, virkamiehille tuli ISO ongelma! He luulivat Paavalia ja Silasta pelkästään juutalaisiksi häiriköiksi? Ruoskivat ja panivat alimpaan selliin ! Aamulla olikin sitten paja paikka!

      Lue siitä itse, jos kiinnostaa. Apt 16:19-40

    • Anonyymi

      Esimerkkitapauksia:


      Kun roomalaisen hallinnon edustajat saivat kuulla, että tällä ”juutalaisella Pauluksella” oli (myös) Rooman kansalaisuus! - nämä virkamiet pelästyivät! Heillä kun ei ollut valtaa ”sitoa” häntä.

      ”Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet .” (Apt 22:25-29)

      Näillä virkamiehillä kun ei ollut lupaa ”ruoskia Rooman kansalaista”. ( Apt 22:25)

      Tuokin em. todistaa, ettei Paavali ollut roomalainen tappaja! Olishan se ollut tiedossa!

      Mutta? Tässäkin näkyy Jumalan viisaus? Jumala valitsi Paavalan apostoliksi silloisen roomalaisuuden keskelle. Kun hänellä oli tuo kaksoiskanslaisuus, se antoi laajat mahdollisuudet tehdä evankeliumin työtä! Juutalaisena?

      Kun Paavali ruoskittiin Filippin kaupungissa, virkamiehille tuli ISO ongelma! He luulivat Paavalia ja Silasta pelkästään juutalaisiksi häiriköiksi? Ruoskivat ja panivat alimpaan selliin ! Aamulla olikin sitten paja paikka!

      Lue siitä itse, jos kiinnostaa. Apt 16:19-40

    • Anonyymi

      JOO. Ei tarvii olla järjen jättiläinen, mutta pässinpääkin tajuaa sen, mitä UT kirjoittaa Paavalista. Jos lukutaito pelittää, jos edes normiymmärrys pelittää?

      Mutta? Saatanallisessa pimeydessä kaikki on sekavaa.

    • Saatanan palvelijoita harmittaa tehokas Paavali joka sai Jeesukselta ällistyttävän upeaa tekstiä.
      Täytyy vaan ihailla mitä mies on kokenut sillä teksti on todella voimakasta ja hienoa.

      • Anonyymi

        Niin sen näkee!


        Sama se on nytkin. saatanan porukkaa harmittaa kun ei hiljaa alistuta ja inistä valheiden edessä. Vaan Totuuden Sanan hengellisellä miekalla ( = jumalan sana, Heb 4:12) lyödään valheiden käärmeiltä päät poikki.

        Tehokkuutta kyllä edelleen vaaditaan, taistelurintamassa.

        Mutta jos "sotisopa" eli kristityn "taisteluvarustus" on kunnossa, ei mikään tehoa.
        Efesolaiskirje 6: 11-18

        Kyse on Valkeuden ja Pimeyden valtakunnan välisestä jännitteestä.
        Jeesuksen rintamassa olevat ova t voittajia. Koska Jeesus jo VOITTI.


    • Anonyymi

      Paavalilla oli lupa tappaa, mitä hän tekikin.
      Rooman kansalaisuuden saanut mies on saanut Rooman hirmuvallalta luvan tappaa Juutalaisia ja Kristityksi kääntyneitä Juutalaisia, koska vallanpitäjät pelkäsivät, että Jeesuksesta tehdään Juutalaisten kuningas ja Juuda itsenäisyy ja irtaantuu Rooman vallasta.

      Syyt murhista yritettiin laittaa uskonkiistojen syyksi, mutta toiminta oli poliittista valtapeliä.

      • Anonyymi

        Paavali on tappokomppanian johtaja, joka oli saanut käskyn mennä jopa Syyriaan asti tappamaan Juutalaisia ja kristittyjä.


        Ap. t. 22:20

        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Paavali oli todennäköisesti porukan johtaja ja muut tekivät likaisen työn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali on tappokomppanian johtaja, joka oli saanut käskyn mennä jopa Syyriaan asti tappamaan Juutalaisia ja kristittyjä.


        Ap. t. 22:20

        Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'

        Paavali oli todennäköisesti porukan johtaja ja muut tekivät likaisen työn.

        Paavali oli palkkamurhaaja.

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.


      • Anonyymi

        Edellinen kommentti Anonyymi
        2024-06-19 14:43:46n

        On täyttä fiktiota, siihen ei ole vahvistusta tietenkään UT:ssa, eikä sen ajan historian aineistoissa.

        Tuollaista soopaa voi nousta sekavasta päästä, harhoista ja valhevisioista.

        Mutta kukaan täysjärkinen ei noteeraa noita satukertomuksia. Kuuuluvat fiktioiden genreen, mutta sellaisinakin ovat niin ala-arvoisia, että niille ei mitään finlandia-palkintoa huoli tavoitella!!

        Paavali oli murhamies vain noin vuoteen 34 jKr, jolloin Stefanuksen katsotaan tulleen surmatuksi.

        Viimeistään Damaskontien kääntymyksen perästä hän oli "entinen murhamies"!
        Kiitos siitä Jumalalle.

        Paavali:
        " Minä kiitän häntä.... joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta meidän Herraamme siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi, ja
        - asetti palvelukseensa.

        "- minut, entisen
        pilkkaajan ja
        vainoojan ja
        väkivallan tekijän.

        Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa."

        Siis Damaskontien perästä tuli esille Paavali.
        Hän oli sittemmin entinen väkivallantekijä.

        Jumala teki ihmeen.

        Ei sitten kumma, että paholainen ihan raivoaa ja syöksee kidastaan valheväitteitä
        Vielä vuonna 2024.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli palkkamurhaaja.

        1. Joh. 3:15

        Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.

        Paavali oli "entinen murhaaja" joka oli saanut syntinsä anteeksi.

        Joten kirottu se, joka Jeesuksen valitsemaa apostolia panettelee.

        Älä lausu väärää todistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kommentti Anonyymi
        2024-06-19 14:43:46n

        On täyttä fiktiota, siihen ei ole vahvistusta tietenkään UT:ssa, eikä sen ajan historian aineistoissa.

        Tuollaista soopaa voi nousta sekavasta päästä, harhoista ja valhevisioista.

        Mutta kukaan täysjärkinen ei noteeraa noita satukertomuksia. Kuuuluvat fiktioiden genreen, mutta sellaisinakin ovat niin ala-arvoisia, että niille ei mitään finlandia-palkintoa huoli tavoitella!!

        Paavali oli murhamies vain noin vuoteen 34 jKr, jolloin Stefanuksen katsotaan tulleen surmatuksi.

        Viimeistään Damaskontien kääntymyksen perästä hän oli "entinen murhamies"!
        Kiitos siitä Jumalalle.

        Paavali:
        " Minä kiitän häntä.... joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta meidän Herraamme siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi, ja
        - asetti palvelukseensa.

        "- minut, entisen
        pilkkaajan ja
        vainoojan ja
        väkivallan tekijän.

        Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa."

        Siis Damaskontien perästä tuli esille Paavali.
        Hän oli sittemmin entinen väkivallantekijä.

        Jumala teki ihmeen.

        Ei sitten kumma, että paholainen ihan raivoaa ja syöksee kidastaan valheväitteitä
        Vielä vuonna 2024.

        Paavali:
        Teksti on luettavissa 1 Tim 1:12-17

        " Minä kiitän häntä.... joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta meidän Herraamme siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi, ja
        - asetti palvelukseensa.

        "- minut, entisen
        pilkkaajan ja
        vainoojan ja
        väkivallan tekijän.

        Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa."


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-06-19 14:46:20

      "Paavali on tappokomppanian johtaja, joka oli saanut käskyn mennä jopa Syyriaan asti tappamaan Juutalaisia ja kristittyjä."

      Paavali sai valtuudet juutalaiselta ylipapilta, mennä Damaskokseen.
      Juutalaiset olivat se primus motor, eivät roomalaiset.

      Apt 9:1-2

      • Anonyymi

        Vähän lisää faktoja fiktioiden ja höyrypäisten haahuilujen sijaan!

        ( Tarkoitettu ymmärtäväisille lukijoille, ei pilkkaajille!)

        Kaikki Apt kirjoitukset nostavat selkeän viestin, että Paavali oli vahvasti siinä porukassa, joka oli noussut vainomaan Jeesuksen uskovia! Eikä se ollut roomalainen ”tappokomitea” (!) vaan ihan juutalaista kotimaista tasoa oleva - uskonnollinen taho. Sama, joka oli vainonnut Jeesusta, ja joka nousi vainomaan Jeesuksen seurakuntaa!

        • Paavali ITSE vainosi Jeesuksen seurakuntaa vastaan!
        • Ei siinä roomalaisia tarvittu!
        • Juutalaiset ylipapit ne myös vainosivat Jeesuksen seurakuntalaisia.
        • Koska olivat tehneet sen synnin, että Jeesus surmattiin!
        • Paavali matkusta Damaskokseen ylipappien valtuudella.
        • Ei roomalaisten.

        Apostolien teot 26:9-12
        • ” Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
        ”ja niin minä teinkin Jerusalemissa. Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.”

        • ” Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.”

        ”Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella”

        SIIS

        Kyseessä oli täysin juutalaista sorttia oleva vaino.
        Lun Paavali jopa synagoogissa kiusasi Jeesuksen uskovia – niin älkää edes koettako naurattaa, että roomalaiset pakanat olisivat päässeet juutalaiseen synagoogaan!

        Koettakaa edes hiukan parantaa yleissivistystä ja perustietoa!
        Nyt te Paavalin vainoojat, saatanan työväki , teette itsestänne niin naurettavia, että...


    • Anonyymi

      Viha ja vaino Paavalia, Jeesuksen valitsemaa apostolia vastaan näkyy siis tämänkin palstan käyttäjien keskellä.

      Se todistaa vain sitä, että Paavali oli TODELLAKIn Jumalan valinta.

      Miksi muuten paholainen koettaisi sohia asiaa, vielä yli 2000 vuoden perästä!!!

    • Anonyymi

      Ne, jotka syyttävät Paavali vääräksi apostoliksi, itse asiassa hylkäävät kaikki uuden liiton kirjoitukset. Luukas matkusti Paavalin mukana monilla lähetysmatkoilla. Luukas on kirjoittanut yhden evankeliumin ja Apostolien teot. Jos Paavali olisi ollut valhettelija, niin myös Luukas olisi ollut satujen kertoja.

      • Anonyymi

        Vain muutama oikea apostoli hyväksyi Paavalin, mutta ei suinkaan kaikki.


    • Anonyymi

      Damaskontiellä Saulus Tarsolainen sai henkilökohtaisen Saatanan enkelin matkaoppaaksi ja henkioppaaksi.

      Paavali on tappajamies luonnoltaan.

      Fil. 3:4 vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

      1. Kor. 9:26

      Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

      Paavali oli paha mies. Hän ei voinut mitään Saatanan enkelin ylivallalle, vaan alistui sen tahtoon.

      Room. 7:19

      En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

      • Anonyymi

        Paavalille kävi itselle juuri niin, mitä toivoi toisille tapahtuvan.

        1. Kor. 5:5

        "Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalille kävi itselle juuri niin, mitä toivoi toisille tapahtuvan.

        1. Kor. 5:5

        "Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi"

        1. Kor. 5:5

        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        "pistin" on pelkkä synonyymi Saatanan enkelistä, minkä henkiolennon Paavali sai koko lopun elämän ajaksi uudeksi valtiaakseen

        Pavali ei mahtanut mitään saamansa Saatanan enkelin voimalle.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee,
        vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kor. 5:5

        Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

        2. Kor. 12:7

        Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

        "pistin" on pelkkä synonyymi Saatanan enkelistä, minkä henkiolennon Paavali sai koko lopun elämän ajaksi uudeksi valtiaakseen

        Pavali ei mahtanut mitään saamansa Saatanan enkelin voimalle.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee,
        vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Paavalin pahojen tekojen takia sympatiat herää samanlaisia luonteita omaavilla henkilöillä.

        Paavali oli paha mies, eikä siitä miksikään hyväksi muuttunut, kuten annetaan ymmärtää.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee,
        vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin pahojen tekojen takia sympatiat herää samanlaisia luonteita omaavilla henkilöillä.

        Paavali oli paha mies, eikä siitä miksikään hyväksi muuttunut, kuten annetaan ymmärtää.

        Room. 7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee,
        vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        Sinä siis olet paha mies ,etkä miksikään muuttunut, vaika taikoja tehden vettä valutettiin kolme kertaa saatanan nimeä lausuen päähäsi!


    • Anonyymi

      1)

      Kyllä Paavalilla oli Rooman kansalaisuus. Ei se mikään moderni ”uutinen” ole 2024. Se on kirjoitettuna useassa kohdassa Apostolien tekoja.

      Paavali oli syntyperäinen juutalainen, jolla oli ns. kaksoiskansalaisuus. Samaan tapaan kuin vaikkapa suomalaisilla on sekä Suomen että EU:n kansalaisuus! Ei sekään mikään kummallisuus ole, jos on kaksoiskansalaisuus? MUTTA? Mikä on syntyperä? Mikä se oli Paavalilla?


      2)

      Paavali ei ollut syntyperäinen ”roomalainen” – vaan juutalainen! Näin, Paavalin todistuspuhe, Apt 22: 1-3

      • "Miehet, veljet ja isät, kuulkaa, mitä minä nyt teille puolustuksekseni puhun".
      Kun he kuulivat hänen puhuvan heille hebreankielellä, syntyi vielä suurempi hiljaisuus. Ja hän sanoi:

      • "Minä olen juutalainen, syntynyt Kilikian Tarsossa, mutta kasvatettu tässä kaupungissa ja Gamalielin jalkojen juuressa opetettu tarkkaan noudattamaan isien lakia; ja minä kiivailin Jumalan puolesta, niinkuin te kaikki tänä päivänä kiivailette.”


      Paavali oli Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen, hebrealaisista vanhemmista syntynyt. ( Filipp 3:3-10)

      • ”...joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”

      • ” Niin Paavali sanoi: Minä olen juutalainen mies, Tarson tunntetun Kiliakian kaupungin kansalainen.” ( Apt 21:39)

      • ” Kaikki juutalaiset tuntevat minun elämäni nuoruudestani asti, koska alusta alkaen olen elänyt kansani keskuudessa ja Jerusalemissa.”

      • ” He tuntevat minut jo entuudestaan ja jos tahtovat, että minä miedän uskontomme anakrimman lahkon mukaan olen elänyt fariseuksena.” ( Apt 26:4-5)

    • Anonyymi
    • Tuo satanisti valehtelee keksittyjä juttuja lisäillen.
      Tekee sitä koko ajan.
      Laittaa osan raamatun Totuutta ja sitten lisää oman valheensa siihen.
      Kuten päällikkönsä joka on valheen isä.

      • Anonyymi

        NO. mihinkäs se koira karvoistaan ka kirpuistaan pääsee.
        saastainen lähde tunkea saastetta. Näin se näkyy.


    • Anonyymi

      Paavalin saamaa Saatanan enkeliä oli vaikeata tunnistaa läsnäolevaksi, koska se oli Jumalan lähettämä Valkeuden enkeli.

      Paavali oli itse itsensä apostoliksi julistama valheapostoli.

      Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

      • Anonyymi

        " mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen"

        Paavali kohtasi hirvittävän äkkikuoleman Roomassa.


      • Anonyymi

        Paavali oli itse itsensä apostoliksi julistama valheapostoli.

        VA LHE.

        Jeesus Kristus ITSE kutsui, valitsi ja valtuutti Paavaln "pakanain apostoliksi".

        Paavali oli valittu "ase".

        Sinä pelkkä suunsoittaja. Sääli.

        JK. Onko ylleissivistys jäänyt? ET siis ole KOSKAAN lukenut, mitä Apt 9. luvussa on kirjoitettu Paasvalin kutsumuksesta ja valinnasta?

        OIS korkea aika tulla sivistyneiden ihmisten joukkoon!!


    • Anonyymi

      Paavali saama Valkian saatanan enkeli oli vaikea tunnistaa,

      Paavali tekeytyi apostoliksi. Oli valheapostoli, mutta taitava siinä roolissa.

      Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen

      Paavali ei kerro sanallakaan mitään yksityiskohtaa, miltä hänen kohtaamansa "Jeesus" näytti.

      • Anonyymi

        Eihän se lopun ajan raju eksytys muuten väkevä olisikaan. Paavali oli mestari siinä roolissa.


    • Anonyymi

      Oikeat apostolit kertoivat rehellisesti,miltä heidän kohtaamansa ylösnoussut Jeesus näytti. Tuomas koski kädellään Jeesusta ja tunnusteli hänen saamiaan haavoja.

    • Anonyymi

      3) Juudaksen kohtalo oli siis ennalta määrätty –
      samoin kuin hänen sijalleen tulevan Paavalin!
      -----------------------------------------------------------


      Ajatella, että Jeesus lausui Juudaksesta: ”Ja yksi teistä on perkele." .
      On 100% selvää, ettei ”perkele” voinut olla Jeesuksen pysyvä apostoli. Jeesus puhui oppilailleen: ( Markus 14:21)

      • ”Ihmisen Poika lähtee pois juuri niin kuin kirjoituksissa hänestä sanotaan, mutta voi sitä, josta tulee Ihmisen Pojan kavaltaja! Sille ihmiselle olisi parempi, ettei hän olisi syntynytkään.»

      Kun Herramme Jeesus esitti tuon arvion, se on äärimmäisen karu ja kauhea!


      4) Juudaksen nimi ja apostoliasema pyyhittiin totaalisesti pois!
      -----------------------------------------------------------------------------

      Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen perästä oli jäljellä siis yksitoista (11) apostolia.

      Apostolien teot 1: 12-14

      ”He palasivat Jerusalemiin ja menivät siellä siihen taloon, jonka yläkerrasta oli tullut heidän kokoontumispaikkansa:
      • Pietari, Johannes ja Jaakob,
      • Andreas, Filippus, Tuomas,
      • Bartolomeus, Matteus ja
      • Jaakob Alfeuksen poika,
      • Simon Kiivailija ja Juudas Jaakobin poika.

      ”He pitivät kaikki yhtä ja rukoilivat lakkaamatta yhdessä joukkoonsa kuuluvien naisten sekä Jeesuksen äidin Marian ja Jeesuksen veljien kanssa.”

      Kuten em. luettelo todistaa, ei Juudas Iskariotin nimeä ole; kuollut mikä kuollut!


      5) Juudas oli poissa riveistä - kuka tilalle?
      --------------------------------------------------

      Tämän perästä sitten Pietarin johdolla ruvettiin rekrytointiin ja puuhaan, jossa ilman Jeesuksen määräystä ja valtuutusta ruvettiin uutta apostolia nimittämään. ( = Mattias)

      On täysin selvää, ettei sellainen puuhastelu ollut ihmisille kuuluvaa hallintovaltaa.

      Jeesus valitsi ne 12 apostolia, ja vain ja ainoastaan Jeesuksella oli valta valita apostoli Juudaksen, kavaltajan tilalle. Valintaprosessi kuului Jumalan hallintovaltaan, ei ihmisten! Jeesus oli ainoa jolla legitiimi oikeus.

      Minkään järjen ja oikeuden mukaan JEESUKSEN apostolia ei voi arpomalla asettaa. Sitä ei voi sillä tavalla perustella. Jeesuksen valta ja auktoriteetti oli ainoa toimiva taso.

      Jeesus, joka valitsi alunperin ne 12, vain hänellä oli jumalallinen valtaoikeus valita apostoli Juudaksen tilalle. Amen.

      Siihen saamme tyytyä, ja siitä kiittää Jumalaa, että Hän oli jo "äidin kohdusta" saakka katsonut Juudaksen tilalle uskollisena toimivan apostolin: Paavalin. ( Gal 1:15)

      Paavalia ei valittu siksi, että hän olisi ollut kuin "pylväspyhimys" - jokin mallikappale ihmisten silmissä! Jumala uskalsi valita Kristuksen seurakunnan vainoojan, murhamiehen - koska?
      - Jumalan valtava voima - vallankumous - olisi riittävä muuttamaan pimeyden valkeudeksi, vihan rakkauden voimaksi, joka vuodatettiin Pyhän Hengen kautta.
      (Room 5:5)

      Siksi jokainen nöyrä sydän voi vain kiittää sitä Jumalan viisautta, että Hän valitsi Paavalin - kansojen apostoliksi!



      Näissä aloituksissa katselmusta.

      • Jeesus valitsi Paavalin apostoliksi Juudaksen tilalle.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18504681/jeesus-valitsi-paavalin-apostoliksi-juudaksen-tilalle--(6-6-2024)

      • Miksi Jeesus valitsi Paavalin?
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18510113/miksi-jeesus-valitsi-paavalin-apostoliksi-juudaksen--tilalle--(10-06-2024)

      • Väittelyä apostoli Paavalista
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18507100/miksi-vaittelya-apostoli-paavalista----ut-tuo-valoa!--(b---8-6-2024)

    • Anonyymi

      Sairaalla saatanallisella kiihkolla paholaisen palvelijat koettavat herjat ja kumota Paavalin asemaa ja tehtävää, Jeesuksen apostolina.

      Turhaa ja säälittävää touhua se on....

    • Anonyymi

      Joo näyttää sikiävän yhä uusia saatanallisia satuja Paavalista.

    • Anonyymi

      Kohta niillä on pussin pohja näkyvissä. Valheiden taskuissa on reikiä... :)))

    • Anonyymi

      Ihan epätoivon vimmalla on koetettu Paavalia sohia ja mustata.
      Turhaan.
      Turhaa työtä on tehty!!!

    • Anonyymi

      Mitä enemmän jankutetaan samoja jakeita raamatusta, ja niillä koetetaan tuputtaa valheoppeja Paavalista,

      sen naurettavammalta se tuntuu, aina vain lisää.

    • Anonyymi

      Niin se on. Menee överiksi ja naurettavaksi

    • Anonyymi

      Niillä riittää pahoalisen panoksia noilla Paavalin rienaajilla.-
      Aikansa.

      On piste jo pantu Jumalan aivoituksissa.......

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tämä asia on nyt selvityksessä!!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        valhenäkyjä on monta laji, Paavalista.


    • Anonyymi

      No, pirulla on kiire koettaa eksyttää ihmisiä!

    • Anonyymi

      Vaikuttaa aika ajoin uskomattomalta se aggression megalomaanisuus, joka tällä S24 helluntailaisuuspalstalla jyllää. Apostoli Paavalia vastaan. Apostolia, jonka Jeesus ITSE valitsi, ei ihmiset. Niinkuin oikein olikin. Vain Herralla oli suvereeni valtaoikeus valita apostolinsa!

      Tässä vihamissiossa Paavalia vastaan on kuitenkin se puoli, että tämä saastainen valhekampanja Paavalia vastaan. Tämä ”musta mönjä”! Se KIRKASTAA Jumalan valkeutta, valoa ja Sanan totuutta!

      Tätä likaista ja mustaa taustaa vasten – näkyy yhä kirkkaampana Jumalan Sanan valo!
      Niinkuin tähdet mustalla yötaivaalla! Oikein Paavali kirjoitti: Room 3:5

      • ” Mutta jos meidän vääryytemme tuo esille Jumalan kirkkauden, mitä me tähän sanomme?”

      Mitä enemmän, ja mitä raivokkaammin hyökätään valheilla ja sielun saastaisuuksilla Paavalia ( ja tosiasioita) vastaan? - Sen kirkkaampana nousee ylimmäksi Raamatun Sanan totuudet!
      • Totuus ei pala tulessakaan, mutta
      • valheet palavat totuuden sanan tulessa poroksi ja tuhkaksi!

      Paavaliin suunnatussa valhekampanjassa on tälläkin palstalla tarjottu SATOJA ja satoja perättömiä väitteitä. Joille ei ole (tietenkään) MITÄÄN todisteita Raamatussa (UT:ssa) eikä sen ajan historiallisissa aineistoissa. Kun? Valheita on mahdotonta todistaa. Mahdotonta!

      Osa näistä ”pahan palavista nuolista” ( Efe 6: 11-18) on niin naurettaviakin --- tässä yksi:

      • Anonyymi 2024-06-07 12:38:34
      "Paavali kulki lähetysmatkoilla lampaiden keritsimet mukana ja ajoi naisilta karvat pois, jos naiset eivät alistuneet hänelle ja olleet hiljaa ja totelleet miestä pukeutuen burkaan ja huntuun." (= Saa vapaasti nauraa!!)

    • Anonyymi

      Kirjoitusten-Kieroon -Vääntämisen sarjaa?

      Synteesi ja analyysi niistä kaikkein yleisimmin (täällä) jankutetuista ja hoetuista ”valheopeista” on saatanallista megavalhetta Paavalista. Raamatun (UT) Sanalla koeteltuna ne ”palavat totuuden tulessa” kuin kuivat roskat. Tässä niitä tavallisimpia:

      1. Paavali oli valehtelija
      2. Paavali oli tappaja, tappohommissa
      3. Paavali oli roomalainen sotilas
      4. Paavali oli talebaani
      5. Paavali puhui glossoliaa
      6. Paavali oli miekkailija, nyrkkeilijä
      7. ” Valejeesus” puhui Paavalille
      8. Paavaliin meni saatana
      9. Saatanan enkeli oli Paavalissa
      10. Jeesus ei valinnut Paavalia apostoliksi
      11. jne, etc

      Kaikki nuo väitteet (10) ovat silkkaa valhetta ja pötypuhetta. Niille ei (tietenkään) ole mitään tukea UT:n kirjoituksissa. Eikä noille väitteille ole MITÄÄN todisteita ja argumentteja Paavalin ajan muissa kirjallisissa lähteissä ( Roomalaisen historian puitteissa).

      Kyseessä on täysin tyhjät tuotteet. Kuin lentävä pivi taivaalal, kuin roskat jotka kelluvat veden pinnalla. Ja pahempaa? Kuin saatanalliset valheannokset, joilla paholainen siis yrittää saada vangeikseen, onnettomia horjuvia helvetin tielle.

    • Anonyymi

      Tämä nojautuu vain siihen aineistoon, mitä Raamattu / UT sisältää-

      Jokainen lukutaitoinen ja ymmärryskykyinen ihminen, joka huolellisesti ja kattavasti tutustuu KAIKKEEN siihen UT:N kirjalliseen aineistoon - joka Paavaliin liittyy - voi 100% varmuudella todeta:

      1. Paavalissa ei ollut ”saatanan enkeliä”.
      2. Paavalissa ei ollut (sisäisesti) saatanaa, eikä saatanan demonia.
      3. Paavaliin ei ”mennyt saatanaa” ( - vain Juudaksesta sanotaan niin, Luukas 22:3)
      4. Paavali ei puhunut ”glossoliaa” eikä saatanallisia ”molotuskieliä”.
      5. Paavali sai Pyhän Hengen voiman, Damaskontien kääntymisensä perästä. ( Apt 9:17-20)

      "Demoni ei lähtenyt pois, vaan tappoi Paavalin Roomassa."
      ---------------------------------------------------------------

      OIkaisua.

      Missään ei ole koskaan mitään infoa että demoni olisi tappanut Paavalia.
      Ei mitään.

      Perimätiedon mukaan roomalaiset surmasivat sekä Paavalin että Pietarin, kesari Neron aikana.

      Pietari pyysi että hänet ristiinnaulittaisiin pää alaspäin.
      Paavalia ei surmattu ristiinnaulitsemisella, vaan miekalla.

      Näin perimätieto.

      Mistään "demonista" ei surmaamisessa ole mainittu.

      Eli väite perustuu pirun raamattuun, mustaan raamattuun, ihmisten harhoihin.

    • Anonyymi

      YHTEENVETOA: 5 - A- D
      ----------------------------------

      Kaikki em: t eri käännökset; synteesi ja analyysi - osoittavat ettei Paavali ollut minkään ”sortin” nyrkkeilijä itse! Ei kreikkalaisen Olympialajin urheilija! Saati vasinkaan minkään ”tappolajin” harjoittaja!

      Paavali kirjoittaa siis korinttolaisille ESIMERKKIÄ! Vertaa uskovien vaellusta siihen, millä antaumuksella Olympia-urheilijat asiaansa panostivat!

      - Että uskovienkin tulee ”taivaallisella kilparadalla” harjoitella ”niin kuin urjeilijat” - jotka saavuttavat ”voittopalkinnon”!

      Paradoksia?
      -----------------------------

      Paavali kirjoittaa: ( 1 Kor 9: 26-27, KR1992)
      • ”Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.”
      • ”Kohdistan iskut omaan ruumiiseeni ja pakotan sen tottelemaan, jottei itseäni lopulta hylättäisi, minua, joka olen kutsunut muita kilpailuun.”


      Jos pitäisi ottaa kirjaimellisesti tuo jae 27? Se tarkoittaisi että Paavali ”nyrkkeili” itseään vastaan? Mottasi itseään?

      Mutta? Ei tappanut ketään ”paljailla nyrkeillä”….

      Eikä ollut missään "taistelijajengissä"! - vaan kirjoitti korinttolaisille Jeesuksen apostolin viisautta ja vertausta!

      Laajemmin tästä asiasta:

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18529995/hellepaivan-kryptista-asiaa---paavalistako--26-6-2024

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      60
      4305
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      175
      2669
    3. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2468
    4. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      218
      2421
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      434
      1656
    6. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      163
      1517
    7. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1514
    8. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      98
      1318
    9. 79
      1281
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      59
      1239
    Aihe