aa eli nyt tajuan..

Anonyymi-ap

eli siis pitkä-aikainen vaikeus parisuhteen saamisesta johtuu omalta kohdaltani alhaisesta yhteiskunnallisesta asemasta. eli siis joku synnynnäinen juttu..

117

760

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No näin täällä kehittyneessä länsimaassa. Täällä pariutuu vaan ykkösluokan laatuväki.

      • Etkös sinäkin ole joskus ollut parisuhteessa eli tuota laatuväkeä, josta mainitset?


      • EivorCreed kirjoitti:

        Etkös sinäkin ole joskus ollut parisuhteessa eli tuota laatuväkeä, josta mainitset?

        Joo mutta eron jälkeen en ole enää kelvannut. Eli pisteet ovat laskeneet.


      • Mä henkilökohtaisesti en näe pariutumista laatu asiaksi. Lähinnä vain sosiaalisuuden yhdeksi ilmentymäksi, missä sosiaalisemmat yksilöt on kysytympiä vain, koska ovat saatavilla helpommin. Ja sitten ne muut kriteerit tulee kylkiäisinä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Etkös sinäkin ole joskus ollut parisuhteessa eli tuota laatuväkeä, josta mainitset?

        Ja naimisiin päädyin aikoinaan kun otin ensimmäisen joka vastaan tuli ja halus minut. En koskaan ollut missään naisten suosiossa ennenkään.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mä henkilökohtaisesti en näe pariutumista laatu asiaksi. Lähinnä vain sosiaalisuuden yhdeksi ilmentymäksi, missä sosiaalisemmat yksilöt on kysytympiä vain, koska ovat saatavilla helpommin. Ja sitten ne muut kriteerit tulee kylkiäisinä.

        Mielenkiintoinen näkökulma. Tottakai sosiaaliset ihmiset osaa sen homman tällaista hiljaista vetäytyjää paremmin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mä henkilökohtaisesti en näe pariutumista laatu asiaksi. Lähinnä vain sosiaalisuuden yhdeksi ilmentymäksi, missä sosiaalisemmat yksilöt on kysytympiä vain, koska ovat saatavilla helpommin. Ja sitten ne muut kriteerit tulee kylkiäisinä.

        Esim mä en valitsuäisi kumppaniksi, kuten en koskaan ole ennenkään valinnut menestyjiä sosioekonomisesti. Vaan ihmisiä joilla on tunneälyä ja halua olla ja elää rauhaisasti muuta kunnioittaen.

        Se ei vaadi ulkonäköä, eikä materiaalista pääomaa, se vaatii älyä ja tunneälyä, empatiakykyä, hyvää sydäntä ja elämänhallintaa. Nimittäin heittäytyminen muitten harteille kannettavaksi ei osoita tyypillä olevan näistä mitään ominaisuutta, mitä edellytän kumppanuuteen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Esim mä en valitsuäisi kumppaniksi, kuten en koskaan ole ennenkään valinnut menestyjiä sosioekonomisesti. Vaan ihmisiä joilla on tunneälyä ja halua olla ja elää rauhaisasti muuta kunnioittaen.

        Se ei vaadi ulkonäköä, eikä materiaalista pääomaa, se vaatii älyä ja tunneälyä, empatiakykyä, hyvää sydäntä ja elämänhallintaa. Nimittäin heittäytyminen muitten harteille kannettavaksi ei osoita tyypillä olevan näistä mitään ominaisuutta, mitä edellytän kumppanuuteen.

        No mä taas en syty mihinkään kumppanin valintaan, jos ei ulkonäkö ensin miellytä tarpeeksi. Sitten vasta tulee se muu henkinen puoli. Koska mulle on myös seksi tärkeää. Toki olemalla kuspää, se ulkonäkökin lakkaa meritsemästä.


      • mustasusi kirjoitti:

        Joo mutta eron jälkeen en ole enää kelvannut. Eli pisteet ovat laskeneet.

        Et taida olla enää samanlainen muutenkaan, yhtä saatavilla? Syy siinä?


      • mustasusi kirjoitti:

        Ja naimisiin päädyin aikoinaan kun otin ensimmäisen joka vastaan tuli ja halus minut. En koskaan ollut missään naisten suosiossa ennenkään.

        No se on ollut sitten opiksi sekin. Etvtarvi kun yhden suosion, mutta se yksikään ei sua sieltä kotoa löydä. 😄


      • mustasusi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen näkökulma. Tottakai sosiaaliset ihmiset osaa sen homman tällaista hiljaista vetäytyjää paremmin.

        Se on varmaan se faktuaalisin näkökulma, jos joku on. Muut jutut on enemmän sitten subjektiivista mutuilua. Miksi ei ja miksi joo.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Et taida olla enää samanlainen muutenkaan, yhtä saatavilla? Syy siinä?

        En todellakaan. Enkä liiku tarpeeksi ihmisten ilmoilla. Kukaan ei tiedä että olen edes olemassa. Minya myös näkyy vihaavan moni nuori täällä päin.


      • mustasusi kirjoitti:

        No mä taas en syty mihinkään kumppanin valintaan, jos ei ulkonäkö ensin miellytä tarpeeksi. Sitten vasta tulee se muu henkinen puoli. Koska mulle on myös seksi tärkeää. Toki olemalla kuspää, se ulkonäkökin lakkaa meritsemästä.

        Koitas joskus tehdä tietoisesti asiat toisinpäin totutusta, riko kaavojasi ja saatat päästä noidankehästäsi.


      • EivorCreed kirjoitti:

        No se on ollut sitten opiksi sekin. Etvtarvi kun yhden suosion, mutta se yksikään ei sua sieltä kotoa löydä. 😄

        Niinpä... Ei tosin auta tinderikään tässä. Samaa ignoraamista kokee sielläki.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Koitas joskus tehdä tietoisesti asiat toisinpäin totutusta, riko kaavojasi ja saatat päästä noidankehästäsi.

        Ihminen kun helpisti lukittuu ja lukitsee toiminrötatapojaan kotka voisi aivan hyvin tehdä ja oppia tekemään toisinkin. Kyse on vain siitä ettei halua ja usko että mikään voisi olla paremmin tekemällä toisin, vaikka oikeesti se tekemällä toisin on varmasti se ainoa avain ulos vankilastaan.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Ihminen kun helpisti lukittuu ja lukitsee toiminrötatapojaan kotka voisi aivan hyvin tehdä ja oppia tekemään toisinkin. Kyse on vain siitä ettei halua ja usko että mikään voisi olla paremmin tekemällä toisin, vaikka oikeesti se tekemällä toisin on varmasti se ainoa avain ulos vankilastaan.

        Jopas tuli typoja. 😂

        Pitää kai hommata ne uudet lasit, lukulasit kun en nää enää mihin näppini lyön.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Koitas joskus tehdä tietoisesti asiat toisinpäin totutusta, riko kaavojasi ja saatat päästä noidankehästäsi.

        Sori mutta en kiinnostu kestään jos ei ulkonäkö miellytä tarpeeksi. Niin se vaan on ja siksi jäänkin yksin.


      • mustasusi kirjoitti:

        En todellakaan. Enkä liiku tarpeeksi ihmisten ilmoilla. Kukaan ei tiedä että olen edes olemassa. Minya myös näkyy vihaavan moni nuori täällä päin.

        Miten se vihaaminen näkyy?


      • mustasusi kirjoitti:

        Niinpä... Ei tosin auta tinderikään tässä. Samaa ignoraamista kokee sielläki.

        Se nyt on lähinnä niitten paikka, joilla supliikki korvaa puuttuvan ulkonäön. 😂

        Eli osaa puhua ittensä suosioon ellei ulkonäkö ole etulyönnissä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Miten se vihaaminen näkyy?

        Jo siinä, ettei edes tervehditä ja käännetään katse poispäin minusta heti kun tuun kohdalle. Näin siis työpaikallani.


      • mustasusi kirjoitti:

        Sori mutta en kiinnostu kestään jos ei ulkonäkö miellytä tarpeeksi. Niin se vaan on ja siksi jäänkin yksin.

        Yritä unohtaa se intiimi ihmissuhteen luominen ja aloita ihan muunlaisten ihmissuhteiden luomisesta ensin. Kun ne alkaa sujua, löytyy sulla jo taitoja luoda niitä intiimisuhteitakin, nekin kun on vaan lopulta samaa mitä kaikki, intiimillä twistillä vaan.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Se nyt on lähinnä niitten paikka, joilla supliikki korvaa puuttuvan ulkonäön. 😂

        Eli osaa puhua ittensä suosioon ellei ulkonäkö ole etulyönnissä.

        Ei mulle kukaan ikinä juttele siellä mitään. Ainoat jotka juttelee on ollut ulkomaalaisia ja nekin tietysti huijareita. Osa niistäkin kuitenkin lopulta poistaa koko mätsin. Kun paljastan enemmän itsestäni. Pitäisi varmaan vaan viiskymppisiä katella vaan ku ei kiinnosta.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Yritä unohtaa se intiimi ihmissuhteen luominen ja aloita ihan muunlaisten ihmissuhteiden luomisesta ensin. Kun ne alkaa sujua, löytyy sulla jo taitoja luoda niitä intiimisuhteitakin, nekin kun on vaan lopulta samaa mitä kaikki, intiimillä twistillä vaan.

        Ihminen luo itse itselleen hirveitä paineita kuvittelemalla, mitä kaikkea pitää olla. No kun ei pidä olla muuta kun mitä on. Ja nähdä potentiaali niissä joille sinä riität.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Yritä unohtaa se intiimi ihmissuhteen luominen ja aloita ihan muunlaisten ihmissuhteiden luomisesta ensin. Kun ne alkaa sujua, löytyy sulla jo taitoja luoda niitä intiimisuhteitakin, nekin kun on vaan lopulta samaa mitä kaikki, intiimillä twistillä vaan.

        Taidan olla jo liian vanha...


      • EivorCreed kirjoitti:

        Ihminen luo itse itselleen hirveitä paineita kuvittelemalla, mitä kaikkea pitää olla. No kun ei pidä olla muuta kun mitä on. Ja nähdä potentiaali niissä joille sinä riität.

        Otat jonkun yksilön johon tutustut, makustele hänen ulkonäköään. Puhu itsellesi positiivisesti ihmisestä, ei jalat alta tiputtavia kaunottaria nää missään muualla, kun kuvamanipuloituna. Joten on vaan opittava tykkäämään ihmisestä itselleen heistä hyvää puhuen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Otat jonkun yksilön johon tutustut, makustele hänen ulkonäköään. Puhu itsellesi positiivisesti ihmisestä, ei jalat alta tiputtavia kaunottaria nää missään muualla, kun kuvamanipuloituna. Joten on vaan opittava tykkäämään ihmisestä itselleen heistä hyvää puhuen.

        Toinen juttu mikä ei ihmisessä usein viehätä, se että alkaa omia vaivojaan ja ongelmiaan liiaksi purkamaan ilman että edes kunnolla tuntee toista.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Taidan olla jo liian vanha...

        Puheitasi leimaa ainainen negatiivinen sävy kun puhut itsestäsi. Ja ihan varmasti se mitä kannat sisälläsi näkyy myös ulospäin ja ajaa ihmisiä pois luotasi.

        Nyt ryhtiliikettä 💪


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puheitasi leimaa ainainen negatiivinen sävy kun puhut itsestäsi. Ja ihan varmasti se mitä kannat sisälläsi näkyy myös ulospäin ja ajaa ihmisiä pois luotasi.

        Nyt ryhtiliikettä 💪

        No vähemmästäkin masentuu... Siitä tulee sitten kierre. Ihmiset oikein nauttii kun saa jotain luuseria kiusata.


      • mustasusi kirjoitti:

        Jo siinä, ettei edes tervehditä ja käännetään katse poispäin minusta heti kun tuun kohdalle. Näin siis työpaikallani.

        Monet ihmiset on sellaisia ihan mossä vaan, minusta se on yksi nykyajan ilmiö. Ennen tervehdittiin, kiitettiin jne. huomioitiin paremmin kanssaeläjiä kohdatessa, nykyään möykitään menemään puhumatta mitään.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ei mulle kukaan ikinä juttele siellä mitään. Ainoat jotka juttelee on ollut ulkomaalaisia ja nekin tietysti huijareita. Osa niistäkin kuitenkin lopulta poistaa koko mätsin. Kun paljastan enemmän itsestäni. Pitäisi varmaan vaan viiskymppisiä katella vaan ku ei kiinnosta.

        Mun on paha sanoa mitään, kun en näe mitä sinun kanssa siellä on kirjoitettu, miten suhtauduttu, missä se ongelma voi olla niin tulkintaeroissakin.


      • mustasusi kirjoitti:

        Taidan olla jo liian vanha...

        Koskaan ei ole liian vanha, mutta liian kriittinen voi olla. Ole hellempi itsellesi mutta myönteisempi myös muille ulkonäön suhteen. Saatat oivaltaa, että joku jota et ensin nähnyt kun kurkottelit taivaisiin, onkin lähempänä sinua kuin se taivas ja ihan ihana nainen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Mun on paha sanoa mitään, kun en näe mitä sinun kanssa siellä on kirjoitettu, miten suhtauduttu, missä se ongelma voi olla niin tulkintaeroissakin.

        Yleensä ei vastata edes tervehdykseen vaan ollaan kuin ei oltaiskaan. Ne kerää vaan mätsejä.


      • mustasusi kirjoitti:

        Toinen juttu mikä ei ihmisessä usein viehätä, se että alkaa omia vaivojaan ja ongelmiaan liiaksi purkamaan ilman että edes kunnolla tuntee toista.

        Sä voit hienotunteisesti koittaa vaihtaa puheenaihetta tai jo alkuun kertoa ystävällisesti, ettet halua kovin pian edetä syvällisiin asioihin ja ongelmiin. Joskin itse taas tykkään vain hyvää mitä enemmän mulle uskalletaan avautua ja luottaa minulle itsestään. Haluanhan oppia ihmisen tuntemaan hyvin.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Koskaan ei ole liian vanha, mutta liian kriittinen voi olla. Ole hellempi itsellesi mutta myönteisempi myös muille ulkonäön suhteen. Saatat oivaltaa, että joku jota et ensin nähnyt kun kurkottelit taivaisiin, onkin lähempänä sinua kuin se taivas ja ihan ihana nainen.

        Ärsyttää vaan tuollainen. Ihan oikeasti kun en kiinnostu, sitten jos ei yhtään ole sellainen mihin haluaisin edes koskea. En minä tarkoita että tarvii missi olla kuitenkaan. Olenhan itsekin liian ruma jollekin kaunottarelle.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Sä voit hienotunteisesti koittaa vaihtaa puheenaihetta tai jo alkuun kertoa ystävällisesti, ettet halua kovin pian edetä syvällisiin asioihin ja ongelmiin. Joskin itse taas tykkään vain hyvää mitä enemmän mulle uskalletaan avautua ja luottaa minulle itsestään. Haluanhan oppia ihmisen tuntemaan hyvin.

        Kun tietää toisen ongelmista, niin sasttaa silloin ymmärtää myös ottaa ne huomioon, ettei ainakaan pahenna niitä omilla toimillaan. Eikö?


      • EivorCreed kirjoitti:

        Sä voit hienotunteisesti koittaa vaihtaa puheenaihetta tai jo alkuun kertoa ystävällisesti, ettet halua kovin pian edetä syvällisiin asioihin ja ongelmiin. Joskin itse taas tykkään vain hyvää mitä enemmän mulle uskalletaan avautua ja luottaa minulle itsestään. Haluanhan oppia ihmisen tuntemaan hyvin.

        Se ei vaan ole kovin kiihottaa kuulla, mitä kaikkia vaivoja ja kolotuksia on...


      • EivorCreed kirjoitti:

        Kun tietää toisen ongelmista, niin sasttaa silloin ymmärtää myös ottaa ne huomioon, ettei ainakaan pahenna niitä omilla toimillaan. Eikö?

        Jossain määrin noin, mutta kyllä se vie osaltaan viehätystä ku toinen ilmoittaa vaikka että kohta jalka amputoidaan...


      • EivorCreed kirjoitti:

        Monet ihmiset on sellaisia ihan mossä vaan, minusta se on yksi nykyajan ilmiö. Ennen tervehdittiin, kiitettiin jne. huomioitiin paremmin kanssaeläjiä kohdatessa, nykyään möykitään menemään puhumatta mitään.

        Joo mutta osa ennen tervehti ja nyt ei. Kyllä minusta on paskaa puhuttu sen tiedän sanomattakin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Jossain määrin noin, mutta kyllä se vie osaltaan viehätystä ku toinen ilmoittaa vaikka että kohta jalka amputoidaan...

        Lopeta tämä ikuinen valitus!

        Usko se, että ikinä et tule teinityttöä saamaan kumppaniksi.

        Keksi elämääsi jotain muuta sisältöä ja parannat meidän kaikkien elämänlaatua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta tämä ikuinen valitus!

        Usko se, että ikinä et tule teinityttöä saamaan kumppaniksi.

        Keksi elämääsi jotain muuta sisältöä ja parannat meidän kaikkien elämänlaatua.

        En saa mitään. Ollaan sitten ilman ja tapan vaikka itseni kun kyllästyn lopullisesti tähän.


      • mustasusi kirjoitti:

        Yleensä ei vastata edes tervehdykseen vaan ollaan kuin ei oltaiskaan. Ne kerää vaan mätsejä.

        Siellä on varmasti feikkiprofiileja ja ihan varmasti juuri niissä herutuimmissa profiileissa niitä on.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ärsyttää vaan tuollainen. Ihan oikeasti kun en kiinnostu, sitten jos ei yhtään ole sellainen mihin haluaisin edes koskea. En minä tarkoita että tarvii missi olla kuitenkaan. Olenhan itsekin liian ruma jollekin kaunottarelle.

        No kuulostaa erikoiselle, ettei noin 2 miljoonaa aikuusta naista löydy sellasta joka kiinnostaisi.


      • mustasusi kirjoitti:

        Se ei vaan ole kovin kiihottaa kuulla, mitä kaikkia vaivoja ja kolotuksia on...

        Heh, mutta se on inhimillistä, että niitä on.


      • mustasusi kirjoitti:

        Jossain määrin noin, mutta kyllä se vie osaltaan viehätystä ku toinen ilmoittaa vaikka että kohta jalka amputoidaan...

        Heh, aijaa. Minussa se herättäisi luultavasti toisinkin päin halua olla tukena.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Siellä on varmasti feikkiprofiileja ja ihan varmasti juuri niissä herutuimmissa profiileissa niitä on.

        Niin on. Ei tietenkään kaikki. Mutta paljon on.


      • mustasusi kirjoitti:

        Joo mutta osa ennen tervehti ja nyt ei. Kyllä minusta on paskaa puhuttu sen tiedän sanomattakin.

        Aa, no ihmiset nyt on pässejä moni ja uskoo huhuja purematta yhtään faktoja. Jätä sellaset tyypit omaan tyhmyyteensä leijumaan, ehkä elämä opettaa joskus heitäkin laskeutumaan sieltä höttöhattara hölmömaasta.


      • EivorCreed kirjoitti:

        No kuulostaa erikoiselle, ettei noin 2 miljoonaa aikuusta naista löydy sellasta joka kiinnostaisi.

        Moni on myös varattu eli jo löytänyt itselleen sen fiksun ja osaavan miehen.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Heh, aijaa. Minussa se herättäisi luultavasti toisinkin päin halua olla tukena.

        Ei siinä muna seiso yhtään kuulla että on maksan siirto edessä.


      • mustasusi kirjoitti:

        Niin on. Ei tietenkään kaikki. Mutta paljon on.

        Bisneshän sekin sovellus on. Ja ihmiset se muurahaisporukka joka sitä pyörittää kaikin mahdollisin konstein tavoite on maximaalinen hyöty.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Aa, no ihmiset nyt on pässejä moni ja uskoo huhuja purematta yhtään faktoja. Jätä sellaset tyypit omaan tyhmyyteensä leijumaan, ehkä elämä opettaa joskus heitäkin laskeutumaan sieltä höttöhattara hölmömaasta.

        Mitä siinä muutakaan voi tietysti. Ärsyttää vaan nähdä sellaisia lähes joka päivä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Bisneshän sekin sovellus on. Ja ihmiset se muurahaisporukka joka sitä pyörittää kaikin mahdollisin konstein tavoite on maximaalinen hyöty.

        Totta näin. Mutta jotkut onnelliset löytää kumppaneita sieltäkin. Kun on riittävän hyvä pärstä ja kroppa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Yleensä ei vastata edes tervehdykseen vaan ollaan kuin ei oltaiskaan. Ne kerää vaan mätsejä.

        Aa... Joskus jurakaudella kun kokeilin nettitreffejä, sain päivittäin kymmeniä "hei mitä kuluu" viestejä. Yhtä tyhmästi voisi vastata "kiitos ihan hyvää". Ei se ole keskustelua.

        Jos haluaa jutustella, täytyy kirjoitella jotain mihin voi helposti tarttua. Eikä odottaa että toinen alkaa viihdyttämään. Siltikin harvan kanssa oli enempää kirjoiteltavaa

        Nettitreffailu ei ole kyllä yhtään mun juttuni ollut koskaan. Ihastun ihmisissä johonkin muuhun kuin kirjoitteluun tai ulkonäköön. Törkeän pinnallista. Ja se väki joka siellä aikaansa vietti harrasti sitä treffailua. Ihmisten käyttämistä. Nettitreffailu on irtokarkkikauppaa.

        Mutta eipä siinä, jokaiselle oman tyylinsä mukaan.

        xLiner


      • EivorCreed kirjoitti:

        Bisneshän sekin sovellus on. Ja ihmiset se muurahaisporukka joka sitä pyörittää kaikin mahdollisin konstein tavoite on maximaalinen hyöty.

        Joku kuulemma joskus käytti minunkin muokkaamaa kuvaa miesprofiilin luomiseen, kuvana se muokkaamani omakuva. Kuvaa olikin muokattu rankalla kädellä, joten ei haittaa henkilönä minua, ei siitä minua tunnista tippaakaan. Mutta niitä jotka siihen lankeaa voi vituttaa kyllä, kun koko mies on luomus, eikä totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aa... Joskus jurakaudella kun kokeilin nettitreffejä, sain päivittäin kymmeniä "hei mitä kuluu" viestejä. Yhtä tyhmästi voisi vastata "kiitos ihan hyvää". Ei se ole keskustelua.

        Jos haluaa jutustella, täytyy kirjoitella jotain mihin voi helposti tarttua. Eikä odottaa että toinen alkaa viihdyttämään. Siltikin harvan kanssa oli enempää kirjoiteltavaa

        Nettitreffailu ei ole kyllä yhtään mun juttuni ollut koskaan. Ihastun ihmisissä johonkin muuhun kuin kirjoitteluun tai ulkonäköön. Törkeän pinnallista. Ja se väki joka siellä aikaansa vietti harrasti sitä treffailua. Ihmisten käyttämistä. Nettitreffailu on irtokarkkikauppaa.

        Mutta eipä siinä, jokaiselle oman tyylinsä mukaan.

        xLiner

        No miten sitä keskustelua avaa? Pitäisi olla jonglööri jo heti siinä?


      • mustasusi kirjoitti:

        Moni on myös varattu eli jo löytänyt itselleen sen fiksun ja osaavan miehen.

        Toki on. Hypit heistä ohi ja yli. Ellet varattuja halua riippakiveksi ottaa ja kaikkea kakkaa minkä mukanaan tuovat kumppaneineen.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ei siinä muna seiso yhtään kuulla että on maksan siirto edessä.

        Unihda se muna hetkeksi ja keskity muihin juttuihin. Jos ei auta, anna nuijanukutus munallesi, tyhmähän sekin on jos ei parastaan tajua. Jää ilman kokonaan kun on niin kermaperse ettei kelpaa kun tietynlaiset. Ole munaasi älykkäämpi. 😄👍


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No miten sitä keskustelua avaa? Pitäisi olla jonglööri jo heti siinä?

        Pitää olla juu.

        Siellä kun ei tunne toisen läheisyyttä, tuoksua, eleitä, puheen rytmiä, ääntä...

        Siellä on tökköjä kuvia ja se millä teet kuvan jälkeen vaikutuksen on se teksti.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla juu.

        Siellä kun ei tunne toisen läheisyyttä, tuoksua, eleitä, puheen rytmiä, ääntä...

        Siellä on tökköjä kuvia ja se millä teet kuvan jälkeen vaikutuksen on se teksti.

        xLiner

        Täytyisi lukea tai katsoa tarkkaan toisen profiili ja kirjoittaa siitä mistä kiinnostui.

        xLiner


      • mustasusi kirjoitti:

        Mitä siinä muutakaan voi tietysti. Ärsyttää vaan nähdä sellaisia lähes joka päivä.

        Opettele ignooraamaan. Niin mäkin oon selvinny. Kiinnitä huomiota niihin fiksumpiin ihmisiin, niin ärsyttää vähemmän. Niitäkin vielä on.


      • mustasusi kirjoitti:

        Totta näin. Mutta jotkut onnelliset löytää kumppaneita sieltäkin. Kun on riittävän hyvä pärstä ja kroppa.

        No se on niille ehkä toimiva alusta, sulle toimii joku muu.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Unihda se muna hetkeksi ja keskity muihin juttuihin. Jos ei auta, anna nuijanukutus munallesi, tyhmähän sekin on jos ei parastaan tajua. Jää ilman kokonaan kun on niin kermaperse ettei kelpaa kun tietynlaiset. Ole munaasi älykkäämpi. 😄👍

        No nyt! 👍👍👍

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        No nyt! 👍👍👍

        xLiner

        😛😂😂😇


      • EivorCreed kirjoitti:

        Opettele ignooraamaan. Niin mäkin oon selvinny. Kiinnitä huomiota niihin fiksumpiin ihmisiin, niin ärsyttää vähemmän. Niitäkin vielä on.

        Elämässä joutuu karsimaan ja minusta kannattaa karsia niistä pois mistä ei vaan voi pitää mitenkään. Ja vahvistaa positiivisuuttaan keskittyen niihin hyviin asioihin ja keräten ihmiset lähelleen joissa sitä hyvää on, eikä jäädä surkuttelemaan sitä ettei kaikkea saa ja kaikki ole kivaa ja hyvää.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        😛😂😂😇

        Tuohan käy ihan yleismaailmalliseksi ohjeeksi! 😂

        xLiner


      • EivorCreed kirjoitti:

        Elämässä joutuu karsimaan ja minusta kannattaa karsia niistä pois mistä ei vaan voi pitää mitenkään. Ja vahvistaa positiivisuuttaan keskittyen niihin hyviin asioihin ja keräten ihmiset lähelleen joissa sitä hyvää on, eikä jäädä surkuttelemaan sitä ettei kaikkea saa ja kaikki ole kivaa ja hyvää.

        Ja välillä on järkevää miettiä omakin osuus asioiden mielekkyyteen tai ongelmallisuuteen ja koittaa petrata siinä missä huomaa olevansa vähän heikoilla vielä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Ja välillä on järkevää miettiä omakin osuus asioiden mielekkyyteen tai ongelmallisuuteen ja koittaa petrata siinä missä huomaa olevansa vähän heikoilla vielä.

        Kaikissa meissä on kasvunvaraa eikä syy ole aina vain muissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan käy ihan yleismaailmalliseksi ohjeeksi! 😂

        xLiner

        Täytyyköhän siitä julkaista tarra auton takalasiin? 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää olla juu.

        Siellä kun ei tunne toisen läheisyyttä, tuoksua, eleitä, puheen rytmiä, ääntä...

        Siellä on tökköjä kuvia ja se millä teet kuvan jälkeen vaikutuksen on se teksti.

        xLiner

        No eipä ne mimmitkään vaivaudu tekemään mitään sen eteen.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No eipä ne mimmitkään vaivaudu tekemään mitään sen eteen.

        Sitten heitä ei kiinnosta tarpeeksi.

        xLiner


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Täytyyköhän siitä julkaista tarra auton takalasiin? 😂

        "Ole munaasi älykkäämpi!"

        Sitten kukkahattutäteilyasteen mukaan joko kuva 🐓 tai 🍆

        xLiner


      • Voitte mennä juttelemaan jonnekin toisaalle. Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten heitä ei kiinnosta tarpeeksi.

        xLiner

        No se on selvää aina.


      • mustasusi kirjoitti:

        Voitte mennä juttelemaan jonnekin toisaalle. Kiitos.

        Ketkä "me" ? 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ketkä "me" ? 🙂

        Sinä ja tuo xliner jota tervehdit?.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Unihda se muna hetkeksi ja keskity muihin juttuihin. Jos ei auta, anna nuijanukutus munallesi, tyhmähän sekin on jos ei parastaan tajua. Jää ilman kokonaan kun on niin kermaperse ettei kelpaa kun tietynlaiset. Ole munaasi älykkäämpi. 😄👍

        Tuo kuulostaa vaan siltä, että pitäisi vaan ottaa muija jota ei halua panna eikä koskettaa ollenkaan...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyisi lukea tai katsoa tarkkaan toisen profiili ja kirjoittaa siitä mistä kiinnostui.

        xLiner

        Niin. Olen kyllä joskus esittänyt kysymyksiä että miksi kiinnostuit? Vastausta ei kuulu... No turha näitä on stressata.


      • mustasusi kirjoitti:

        Sinä ja tuo xliner jota tervehdit?.

        Ei se ollut kuin yksipuolinen heitto huvitusmielessä, xlinerin huumorintaju riittää kyllä sen käsittämiseen, ei ole mitään "meitä". xliner polkee tälläiset surkimukset huvikseen suohon ja nauraa räkäisesti päälle 😂.
        Sun kannattaisi vähän löysätä itsesi kohdalla, itseltä lähti melkein henki eilen mutta ei se mua vaivaa elämäni loppuun asti vaikka niin meinasi käydäkin. P*skat siitä ja muustakin siinä sivussa, katso eteenpäin.
        Enempää en tässä häiriköi, hyvää juhannusta


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        No se on selvää aina.

        Ei kai se nyt aina voi olla selvää.

        Hyvin harva ihminen nappaa oikealla tavalla muutenkaan. Saati sitten että se olisi vielä molemmin puolista.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se nyt aina voi olla selvää.

        Hyvin harva ihminen nappaa oikealla tavalla muutenkaan. Saati sitten että se olisi vielä molemmin puolista.

        xLiner

        Ihan liian harva. Silti tuolla menee onnellisia pareja käsi kädessä. Ei vaan osu omalle kohdalle koskaan.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ihan liian harva. Silti tuolla menee onnellisia pareja käsi kädessä. Ei vaan osu omalle kohdalle koskaan.

        Montako pitäisi olla?

        Ja mitä sinä toisten onnellisuudesta tiedät? Niiden kaikkien kadehtimiesi ihmisten suhteet saattavatkin olla yhtä hlvettiä. Ei kannata peilailla itseään muihin.

        xLiner


      • mustasusi kirjoitti:

        Tuo kuulostaa vaan siltä, että pitäisi vaan ottaa muija jota ei halua panna eikä koskettaa ollenkaan...

        Ymmärrät vaan liian jyrkästi sen. Ääripäästä toiseen. Sensitiivisyyttä pikkusen ihmisten kanssa tarttetaan. Minä inhoisin ihmisiä jokaista, jollen osaisi suodattaa plussia ja miinuksia hienovaraisesti, sillä ihan kaikissa on molempia.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ihan liian harva. Silti tuolla menee onnellisia pareja käsi kädessä. Ei vaan osu omalle kohdalle koskaan.

        Ja miten moni heistäkään on oikeasti onnellinen? Aika moni on tyytynyt ja joustanut ynnäillen, että nämä seikat riittää ja nuo voin antaa myöden. Mutta harva saa 100% unelma ihmisen, epäilen ettei kukaan. Jotkut vaan osaa huijata itseäänkin paremmin kun toiset, jotta kupla olisi kiva ja kivempi julkisuuskuvana.


      • mustasusi kirjoitti:

        Ihan liian harva. Silti tuolla menee onnellisia pareja käsi kädessä. Ei vaan osu omalle kohdalle koskaan.

        Mutta miks se haittaa, jos menee onnellisna käsi kädessä, kun se on kuitenki tosi harvinaista nykyään. Mä voin sanoo, että mua pidettiin outona joskus 90-luvulla, kun ei mulla puolisoo ollut ja aika rumasti mulle asiasta puhuttiin, mutta huumorilla mä sen vaan otin. Enemmän mua tää nykytilanne ahdistaa, kun harva enää pariutuu, eikä enää lapsia synny. On kuin koko suomen tulevaisuus pudonnu pois.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        Ei se ollut kuin yksipuolinen heitto huvitusmielessä, xlinerin huumorintaju riittää kyllä sen käsittämiseen, ei ole mitään "meitä". xliner polkee tälläiset surkimukset huvikseen suohon ja nauraa räkäisesti päälle 😂.
        Sun kannattaisi vähän löysätä itsesi kohdalla, itseltä lähti melkein henki eilen mutta ei se mua vaivaa elämäni loppuun asti vaikka niin meinasi käydäkin. P*skat siitä ja muustakin siinä sivussa, katso eteenpäin.
        Enempää en tässä häiriköi, hyvää juhannusta

        Voi ei, menikö multa nyt hyvät vttuilut ohi!? Eikä... 😩

        xLiner


      • JeroP kirjoitti:

        Mutta miks se haittaa, jos menee onnellisna käsi kädessä, kun se on kuitenki tosi harvinaista nykyään. Mä voin sanoo, että mua pidettiin outona joskus 90-luvulla, kun ei mulla puolisoo ollut ja aika rumasti mulle asiasta puhuttiin, mutta huumorilla mä sen vaan otin. Enemmän mua tää nykytilanne ahdistaa, kun harva enää pariutuu, eikä enää lapsia synny. On kuin koko suomen tulevaisuus pudonnu pois.

        Niin ja se, että edes jotkut on onnellisia vaikuttaa niinkin, että hyvä että onnellisiakin on. Minulle se antaa toivoa siitä, ettei maailma olekkaan ihan läpeensä paska paikka, vaikkei se just minua hellästi aina piteliskään.

        Ehkä se kuormituksen väheminen on hyväksi tuleville sukupolville, vähemmän ihmisiä enemmän ruokaa ja kaikkea maan antimia.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Niin ja se, että edes jotkut on onnellisia vaikuttaa niinkin, että hyvä että onnellisiakin on. Minulle se antaa toivoa siitä, ettei maailma olekkaan ihan läpeensä paska paikka, vaikkei se just minua hellästi aina piteliskään.

        Ehkä se kuormituksen väheminen on hyväksi tuleville sukupolville, vähemmän ihmisiä enemmän ruokaa ja kaikkea maan antimia.

        Ei se mitään haittaa, jos tulee vähenemä ja notkahdus. Isot ikäluokatkin kuolee pois. Tulee taas parempiakin aikoja ja lisäntyvyys kohenee. Se on ikään kuin elämänkaaren ja maailman ruoansulatusjärjestelmä, ei tuutata uutta sisään ennen kun vanhat on paskannettu pois alta. 😛


      • JeroP kirjoitti:

        Mutta miks se haittaa, jos menee onnellisna käsi kädessä, kun se on kuitenki tosi harvinaista nykyään. Mä voin sanoo, että mua pidettiin outona joskus 90-luvulla, kun ei mulla puolisoo ollut ja aika rumasti mulle asiasta puhuttiin, mutta huumorilla mä sen vaan otin. Enemmän mua tää nykytilanne ahdistaa, kun harva enää pariutuu, eikä enää lapsia synny. On kuin koko suomen tulevaisuus pudonnu pois.

        Koko Suomi on lähinnä semmoinen enimmäkseen 1800-luvulla kehitetty tarina. Ja tällaisilla tarinoilla on alkunsa ja loppunsa. Mikään ei ole pysyvää.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Niin ja se, että edes jotkut on onnellisia vaikuttaa niinkin, että hyvä että onnellisiakin on. Minulle se antaa toivoa siitä, ettei maailma olekkaan ihan läpeensä paska paikka, vaikkei se just minua hellästi aina piteliskään.

        Ehkä se kuormituksen väheminen on hyväksi tuleville sukupolville, vähemmän ihmisiä enemmän ruokaa ja kaikkea maan antimia.

        Kyllä se kuormituksen vähentäminen olisi oikeasti hyvä.


      • mustasusi kirjoitti:

        Kyllä se kuormituksen vähentäminen olisi oikeasti hyvä.

        Varmasti. Mutta ihminenhän koettelee onneaan ja seuraukset sen mukaan.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Varmasti. Mutta ihminenhän koettelee onneaan ja seuraukset sen mukaan.

        Maapallon resurssit riittäisi paremmin jollekin 2-3 miljardille immeiselle, 9 miljardin sijasta.


      • mustasusi kirjoitti:

        Maapallon resurssit riittäisi paremmin jollekin 2-3 miljardille immeiselle, 9 miljardin sijasta.

        Tottakai, less is more tässä asiassa. Mitä enemmän terrassa on hiiriä, sitä enemmän ja jopa nopeammin huoenee ruoka ja vesikin.

        Tsekkailen juuri hiirilaumaani. Isolle laumalle nakkelen päivittäin jyväseoksia, kun pienelle laumalle noin 3 päivän välein, kun samasta määrästä ruokaa lähdetään liikkeelle. Yhdelle harvemmin.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Ja miten moni heistäkään on oikeasti onnellinen? Aika moni on tyytynyt ja joustanut ynnäillen, että nämä seikat riittää ja nuo voin antaa myöden. Mutta harva saa 100% unelma ihmisen, epäilen ettei kukaan. Jotkut vaan osaa huijata itseäänkin paremmin kun toiset, jotta kupla olisi kiva ja kivempi julkisuuskuvana.

        "Aika moni on tyytynyt ja joustanut ynnäillen, että nämä seikat riittää ja nuo voin antaa myöden. Mutta harva saa 100% unelma ihmisen, epäilen ettei kukaan. "

        Samaa mieltä. Kaikissa meissä on pikku "vikoja", kysymys on lähinnä vain siitä minkälaisen vikalistan kanssa itse kukin pystyy elämään :) 100% mätsiin en usko itsekään.

        -Pietari


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aika moni on tyytynyt ja joustanut ynnäillen, että nämä seikat riittää ja nuo voin antaa myöden. Mutta harva saa 100% unelma ihmisen, epäilen ettei kukaan. "

        Samaa mieltä. Kaikissa meissä on pikku "vikoja", kysymys on lähinnä vain siitä minkälaisen vikalistan kanssa itse kukin pystyy elämään :) 100% mätsiin en usko itsekään.

        -Pietari

        Ominaisuuksia mistä kumppani ei tykkää on tosiaan kaikissa, mutta kumppani päättää olla tekemättä niistä numeroa ja sopeutuu. 🙂


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Ominaisuuksia mistä kumppani ei tykkää on tosiaan kaikissa, mutta kumppani päättää olla tekemättä niistä numeroa ja sopeutuu. 🙂

        Juuri näin :)

        -Pietari


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Aika moni on tyytynyt ja joustanut ynnäillen, että nämä seikat riittää ja nuo voin antaa myöden. Mutta harva saa 100% unelma ihmisen, epäilen ettei kukaan. "

        Samaa mieltä. Kaikissa meissä on pikku "vikoja", kysymys on lähinnä vain siitä minkälaisen vikalistan kanssa itse kukin pystyy elämään :) 100% mätsiin en usko itsekään.

        -Pietari

        No en minäkään odottanut mitään täydellisyyttä koskaan saavani, kun en ole sellainen itsekään... Silti jokaisella on kuitenkin jotain kriteereitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi ei, menikö multa nyt hyvät vttuilut ohi!? Eikä... 😩

        xLiner

        No ihan törkeä juttuhan se olikin, poistosensuuri tommoisiin iskee tietenkin heti kiinni 😂.
        "hei mitä kuuluu?" kysäisin 😁.
        Kyllähän mun pitäisi jo tällä ikää hallita paremmin mitä suustani päästän, mutta aina joskus lipsahtaa.


      • Anonyymi
        E-Lukka kirjoitti:

        No ihan törkeä juttuhan se olikin, poistosensuuri tommoisiin iskee tietenkin heti kiinni 😂.
        "hei mitä kuuluu?" kysäisin 😁.
        Kyllähän mun pitäisi jo tällä ikää hallita paremmin mitä suustani päästän, mutta aina joskus lipsahtaa.

        Heh... Melkein jo mieleni pahoitin kun ajattelin missanneni hyvät kettuilut!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh... Melkein jo mieleni pahoitin kun ajattelin missanneni hyvät kettuilut!

        xLiner

        No joo, lievän menetyksen tunteen nyt aina sietää, mutta jos tuntee joutuneensa ihan paitsioon jossain jutussa niin se onkin jo kovempi pala käsiteltäväksi, palstan sensuuri on armoton ja osoittaa toisinaan lievää arvostelukyvyn puutetta 😁


    • Kyllä. Lähes kaikki on synnynnäistä. Ihmiset tykkää idealistisesti puhua ihmisenä kehittymisestä ja kasvamisesta, mutta ei sellaista käytännössä tapahdu. Jos parisuhteen saaminen on vaikeaa niin sellaisena se luultavasti myös pysyy eikä siihen voi vaikuttaa. Se on oma asia miten asian kanssa pystyy elämään.

      • Sekin on oma asua, jos ei edes yritä muuttaa mitään kehittyen ja kasvaen. Silloin ei tietysti mitään voi vaatiakkaan.


      • No kyllä kehitystä sattuu. En mäkään 10 vuotta sitten ois uskonut, että jotain yliopiston kursseja tosta vaan suorittelisin. Mutta realiteetit tietenkin pitää tajuta, että ei tässä nyt mitään parisuhteita enää perustella, kun ei niitä koskaan oo ollutkaan. Ihmisten pitää vaan keskittyä omaan elämään, eikä ihmetellä muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Sekin on oma asua, jos ei edes yritä muuttaa mitään kehittyen ja kasvaen. Silloin ei tietysti mitään voi vaatiakkaan.

        Miten niin vaatia?

        Mielelläni näkisin todisteita sellaisesta, että joku oikeasti olisi kehittynyt tai kasvanut.

        Epäatleettinen ihminen voi kerätä vähän lihasta luiden ympärillä tai puolityhmä lukea kirjaston läpi, mutta ei niistä silti mitään urheilijoita tai ajatusten tonavia tule. Ja sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin.


      • scrg kirjoitti:

        Miten niin vaatia?

        Mielelläni näkisin todisteita sellaisesta, että joku oikeasti olisi kehittynyt tai kasvanut.

        Epäatleettinen ihminen voi kerätä vähän lihasta luiden ympärillä tai puolityhmä lukea kirjaston läpi, mutta ei niistä silti mitään urheilijoita tai ajatusten tonavia tule. Ja sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin.

        Avaa silmät, lähelläsi varmasti on kasvaneita ja kehittyneitä ihmisiökin todusteeksi. Kyse on siitä, ettet usko siihen ja sikset sitä näekkään, ei siitä ettei niin voi olla.


      • Anonyymi
        EivorCreed kirjoitti:

        Avaa silmät, lähelläsi varmasti on kasvaneita ja kehittyneitä ihmisiökin todusteeksi. Kyse on siitä, ettet usko siihen ja sikset sitä näekkään, ei siitä ettei niin voi olla.

        Kyse on skaalasta. Jos kirjaston täti käy vähän kursseja ja pääsee Pihtiputaan kunnan sivistystoimen johtajaksi, se on joidenkin mielestä kehitystä. Toisten mielestä edelleen yhteiskunnan elätti, saamaton keskinkertaisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on skaalasta. Jos kirjaston täti käy vähän kursseja ja pääsee Pihtiputaan kunnan sivistystoimen johtajaksi, se on joidenkin mielestä kehitystä. Toisten mielestä edelleen yhteiskunnan elätti, saamaton keskinkertaisuus.

        Puhun ihmisen kehittymisestä, en opiskelun kehittävästä vaikutuksesta. Oppiminen virheistä on jo todiste siitä, että oppii ja kehittyy.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Puhun ihmisen kehittymisestä, en opiskelun kehittävästä vaikutuksesta. Oppiminen virheistä on jo todiste siitä, että oppii ja kehittyy.

        Tokinriippuen yksilöstä, kehitykselläkin on omat yksilölliset rajansa. Joku on ikijuntti ei opi tai kehity kuin sen verran ettei kättä kuumalle hellalle toista kertaa laita. Toiset taas kehittyy huimemmin ja viisastuu jatkuvasti.


      • JeroP kirjoitti:

        No kyllä kehitystä sattuu. En mäkään 10 vuotta sitten ois uskonut, että jotain yliopiston kursseja tosta vaan suorittelisin. Mutta realiteetit tietenkin pitää tajuta, että ei tässä nyt mitään parisuhteita enää perustella, kun ei niitä koskaan oo ollutkaan. Ihmisten pitää vaan keskittyä omaan elämään, eikä ihmetellä muiden tekemisiä tai tekemättä jättämisiä.

        Yliopistothan nykymaailmassa on vähän kaikille. Joskus muinoinhan ne ovat olleet vain pienelle osalle väestöstä.

        Oletan että olet yliopistokursseilla päässyt tai joutunut itsellesi vähän uuteen maailmaan. Mutta ehkä vähän erilaisista olosuhteista olisit ajautunut sinne jo vaikka silloin 90-luvulla. En usko että olet ihmisenä tuolla välillä kummemmin tai ratkaisevalla tavalla kehittynyt.


    • Anonyymi

      Yhteiskunnalliseen asemaan voi itse vaikuttaa jos viitsii ja jaksaa. Johtopaikoille pääsee todistetusti hatvinaisen tyhmiäkin yksilöitä, kun ovat vaan jääräpäisesti jaksaneet yrittää.

      Kaikki ei jaksa. Ja me todelliset ätmit emme edes halua.

      • Juu ja taustatuella on iso merkitys maailmassa, kun paikkoja jaetaan. Suhteilla ja sillä miten ahkerasti nuolee muitten perseitä.

        Harva ihan omilla avuillaan menestyy.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Juu ja taustatuella on iso merkitys maailmassa, kun paikkoja jaetaan. Suhteilla ja sillä miten ahkerasti nuolee muitten perseitä.

        Harva ihan omilla avuillaan menestyy.

        Siis ilman myötämielisiä myötävaikuttajia.


      • Jonkunhan se pitää johtaa. Mutta pari huomiota edellisen perusteella. On ihan todellinen riski, että johtopaikalla oleva kuvittelee olevansa siellä sen takia että on erityisen fiksu eikä siksi, että on poikkeuksellisen jääräpäinen pyrkyri. Toiseksi kaikki johtajat ja heidän organisaationsa pitäisi altistaa kilpailulle, koska monopoliasemassa se surkeinkin alisuoriutuja paukuttelee henkseleitään ja kuvittelee tehneensä kaiken parhaalla mahdollisella tavalla.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Jonkunhan se pitää johtaa. Mutta pari huomiota edellisen perusteella. On ihan todellinen riski, että johtopaikalla oleva kuvittelee olevansa siellä sen takia että on erityisen fiksu eikä siksi, että on poikkeuksellisen jääräpäinen pyrkyri. Toiseksi kaikki johtajat ja heidän organisaationsa pitäisi altistaa kilpailulle, koska monopoliasemassa se surkeinkin alisuoriutuja paukuttelee henkseleitään ja kuvittelee tehneensä kaiken parhaalla mahdollisella tavalla.

        On yhtä tyhmää ajatella, että googlea näpyttelemällä tulisi todelliseksi asiantuntijaksi kuin, että johtajat olisivat osaamattomia pyrkyreitä, Ainakin isommilla johtajilla on taustalla pitkä koulutus, vaatimus aiemmista näytöistä ja tuloksesta. Ja puhun nyt johtamisesta bisneksen puolella. Vaikka moni kouluttamaton halveksuu koulutusta, se antaa teoriapohjaa. Riippuu ihmisestä miten hyvin hän osaa tietojaan hyödyntää ja soveltaa, mutta ilman tietoa fiksukin tekee tyhmiä virheitä. Sosiaalisilla taidoilla on johtajuudessa, ainakin hyvässä johtajuudessa, iso merkitys. Ilman sosiaalisia taitoja on vaikea edetä työelämässä missään tasolla tai missään ammatissa.

        Politiikassa systeemi toimii vielä hieman eri tavalla, vissiin? En tiedä. Osalla on vahva tausta työelämästä ja positiossa vaadittuun tietotaitoon sopiva koulutustausta, mutta osan tausta tuntuu hieman kepeältä ainakin sivusta katsoen. Toki vaikka ministereillä on iso virkamieskoneisto priifaamassa substanssia, mutta silti jos ihmisellä ei ole vahvoja perustietoja ministeriön alasta, on kokonaisuuksien ymmärtäminen huomattavasti vaikeampaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On yhtä tyhmää ajatella, että googlea näpyttelemällä tulisi todelliseksi asiantuntijaksi kuin, että johtajat olisivat osaamattomia pyrkyreitä, Ainakin isommilla johtajilla on taustalla pitkä koulutus, vaatimus aiemmista näytöistä ja tuloksesta. Ja puhun nyt johtamisesta bisneksen puolella. Vaikka moni kouluttamaton halveksuu koulutusta, se antaa teoriapohjaa. Riippuu ihmisestä miten hyvin hän osaa tietojaan hyödyntää ja soveltaa, mutta ilman tietoa fiksukin tekee tyhmiä virheitä. Sosiaalisilla taidoilla on johtajuudessa, ainakin hyvässä johtajuudessa, iso merkitys. Ilman sosiaalisia taitoja on vaikea edetä työelämässä missään tasolla tai missään ammatissa.

        Politiikassa systeemi toimii vielä hieman eri tavalla, vissiin? En tiedä. Osalla on vahva tausta työelämästä ja positiossa vaadittuun tietotaitoon sopiva koulutustausta, mutta osan tausta tuntuu hieman kepeältä ainakin sivusta katsoen. Toki vaikka ministereillä on iso virkamieskoneisto priifaamassa substanssia, mutta silti jos ihmisellä ei ole vahvoja perustietoja ministeriön alasta, on kokonaisuuksien ymmärtäminen huomattavasti vaikeampaa.

        En tiedä politiikan systeemeistä, mutta tiedän aika hyvin millaisen johtamiskoulutuksen suomalaisissa korkeakouluissa voi bisnesjohtamiseen saada. Ei se mitään "rakettitiedettä" ole, vaan enemmänkin vähän kaikkea ja ehkä muuhun akateemiseen maailmaan verrattuna ominaista on se epävarmuuden sietäminen ja hallitseminen.

        Edelleen ihan vaan ihmisiä ne johtajia palkkaavat hallituksetkin ovat. Kaukana erehtymättömyydestä. Suomalaisella huippujohtamisella on ostettu mm. miljardikaupoilla arvottomia radiotaajuuksia Saksasta, melko arvottomia paperitehtaita Amerikasta, Saksan kaasuliiketoiminta jne. Tiedon kanssa fiksu voi yhä tehdä tyhmiä virheitä. Omia rahojaan noissa kupruissa harva johtaja poltti.

        Menestyksen jälkeen on inhimillistä kuvitella menestyksen johtuneen huimasta osaamisesta ja työn määrästä. Epäonnistumisen tai mokan on inhimillistä ajatella johtuvan ylivoimaisen vaikeasta ympäristöstä tms. Ajan saatossa molempia sattuu koska sellainen maailma on. Ehkä vielä edessä on päivä, jolloin tekoäly johtaa ihmisiä. Sillä ainakin olisi kaikki mahdollinen koulutus ja tieto.


    • Anonyymi

      Syy hylätty sekä pitkät että liiat laukat varmaan🤔

    • Anonyymi

      Useinmitenhän se menee niin, että ihmiset pariutuvat suurinpiirtein samanlaisessa sosioekonomisessa asemassa olevan kanssa. Sellaisen ihmisen kanssa useimmilla on eniten yhteistä myös sen sosioekonomisen aseman ulkopuolella, samanlaisia arvoja ja tavoitteita elämässä. Usein samantyyppisestä taustasta tulevilla on myös samantyyppinen kotikasvatus (verrattuna tyystin erilaisesta taustasta tuleviin yksilöihin). Näillä mainituill asioissa on yleensä paljon enemmän merkitystä parinvalinnassa kuin sillä suoranaisella asemalla yhteiskunnassa, statuksella tai mammonalla. Useinmiten suuret ongelmat pariutumismarkkinoilla johtuvat siitä, että ne omat haaveet ja ne yksilöt, joita tavoittelee, ovat ristiriidassa sen oman todellisuuden kanssa. Tietysti on olemassa myös yksilöitä, joiden kohdalla tämä ei pidä paikkaansa, mutta he ovat harvinaisia ja sellaisen osuminen kohdalle on epätodennäköistä. Näidenkin poikkeusyksilöiden kohdalla yleensä sitten löytyy etsittäessä niitä yhteyksiä. Toinen on vaikkapa alkujaan lähtöisin selkeästi alemmista lähtökohdista, eikä hän ole lapsesta pitäen kasvatettu siihen ylempään yhteiskunnalliseen asemaan, eikä ehkä varsinaisesti koe sitä omakseen. Tai ihminen voi olla suhteessa alemmasta asemasta lähtöisin, mutta on kuitenkin siinä omassa lapsuudenaikaisessa kontekstissaan ollut ylemmässä asemassa, vaikka muun ympäristön vielä suuremman köyhyyden tähden ja näinollen kuitenkin tottunut etuoikeutettuun asemaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Voi se johtua myös ominaishajusta, esim. jos pelko kovin kovasti aina tuoksahtaakin.. niin on pelottava itsekin jo...

      Pelon haju.. hyvä olisi parfyyminä, oikeastaan niin... miehillä monilla on voimakas partaveden tai antiperspirantin tuoksuk, jolla yrittävät peittää tuo PELON HAJUN.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4554
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      25
      2818
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      87
      1901
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      133
      1833
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      30
      1797
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      38
      1666
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1593
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1414
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1309
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1282
    Aihe