Hyvä aika matkustaa Ruotsiin

Anonyymi-ap

Kesälomalla nenä kohti Ruotsia. Ruotsissa on nyt halpaa.
Ruotsin kruunun kurssi on heikentynyt alkukesän aikana. Ruotsalaiset maksavat eurosta tällä hetkellä 11,1966 kruunua. Käytännössä siis esimerkiksi 10 kruunun hintainen tuote maksaa euroissa alle 90 senttiä.

11

140

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja ruotsissa on kauniita pikkukaupunkeja, hienoo luontoon ja hyvät tiet. Muistaa ajaa vaan vasenta puolta. No ei vaan, ei se enää vasemmanpuoleista ole, paitsi rautateillä.

      • Mikä on tehnyt vaikutuksen tai mitä suosittelet? Olen siis itse enemmänkin ajanut läpi kun Ruotsi vaikuttaa enemmänkin tylsältä. Gävlessä toivoin että siellä olisi edes se olkipukki niin voisi seurailla käykö joku polttamassa sen. On muutama paikka, jonka voisin käydä tsekkaamassa. Karlskrona olisi ollut melkein matkan varrella mutta en älynnyt pysähtyä. Sitten Visby ja vähän muuta Gotlantiakin. Ja kolmanneksi käydä tarkistamassa onko Kiiruna vielä olemassa vai ovatko kaivaneet sen upoksiin.


      • scrg kirjoitti:

        Mikä on tehnyt vaikutuksen tai mitä suosittelet? Olen siis itse enemmänkin ajanut läpi kun Ruotsi vaikuttaa enemmänkin tylsältä. Gävlessä toivoin että siellä olisi edes se olkipukki niin voisi seurailla käykö joku polttamassa sen. On muutama paikka, jonka voisin käydä tsekkaamassa. Karlskrona olisi ollut melkein matkan varrella mutta en älynnyt pysähtyä. Sitten Visby ja vähän muuta Gotlantiakin. Ja kolmanneksi käydä tarkistamassa onko Kiiruna vielä olemassa vai ovatko kaivaneet sen upoksiin.

        Pitää jatkaa pois siitä Tukholmasta, koska sen on nähny sata kertaa, eikä ainakaan ajaa E4, koska se on tylsä. Mutta oot sä näköjään rannikkoakin ajanu jos Karskronan ohi menny. Aika hajalla sulla on noi kohteet, mä oon enemmän etelä ja keskiosaa kierrelly. Gävle ei oo mikään kaunis, muistuttaa enemmän suomalaisia kaupunkeja DDR arkkitehtuurillaan. Smålantia mä oon paljon kierrelly eli Jönköpingin ympäristöä, mä oon löytänny hylätyn paperitehtaan, metallivalimon ja lasitehtaan. Värmlanti on kans kaunis, Klaraälv vesiputouksineen ja hylättyinen selutehtaineen ja hylätty valssaamo. Taalainmaata myös harhaillu, käyny parissa kaivostornissa ja hylätyssä mielisairaalassa. Sitä on ollu monta positiivista purkausta sitä maata kierrellessä. Mulla on youtubessa videoita noista.


      • JeroP kirjoitti:

        Pitää jatkaa pois siitä Tukholmasta, koska sen on nähny sata kertaa, eikä ainakaan ajaa E4, koska se on tylsä. Mutta oot sä näköjään rannikkoakin ajanu jos Karskronan ohi menny. Aika hajalla sulla on noi kohteet, mä oon enemmän etelä ja keskiosaa kierrelly. Gävle ei oo mikään kaunis, muistuttaa enemmän suomalaisia kaupunkeja DDR arkkitehtuurillaan. Smålantia mä oon paljon kierrelly eli Jönköpingin ympäristöä, mä oon löytänny hylätyn paperitehtaan, metallivalimon ja lasitehtaan. Värmlanti on kans kaunis, Klaraälv vesiputouksineen ja hylättyinen selutehtaineen ja hylätty valssaamo. Taalainmaata myös harhaillu, käyny parissa kaivostornissa ja hylätyssä mielisairaalassa. Sitä on ollu monta positiivista purkausta sitä maata kierrellessä. Mulla on youtubessa videoita noista.

        Olen Ruotsissa viettänyt 3-5 yötä, joten myönnän että ne ovat olleet lähinnä läpiajoja. Tanskassakin olen ollut vähän enemmän ja Norjassa sitten lähemmäs kuukauden Oslosta ja Bergenistä Kirkkoniemeen. Norjaan jos ajaa, niin reitti melkein väkisin menee Ruotsin läpi.

        Kiiruna sattuu matkalle Narvikiin, joten olen käynyt siellä joskus silloin kun kaupungin siirrosta oli vasta tehty suunnitelmia. Ihan vähän olen tehnyt Kiirunaan töitäkin, mutta ne sujuivat internettiä pitkin. Matkat ovat olleet ihan turistireissuja.

        Keski-Ruotsin läpi ajanut mm. Västeråsin ja Örebrön kautta, mutta en osannut etsiä mitään tiettyä. Ja pohjoisempaa sitten Östersundin ja Åren kautta. Mutta tuo nyt sitten on jo aika paljon enemmän erämaata kuin Suomi vastaavalla korkeudella.


    • Tästä olisi n. 700 km ajamista tai yö laivassa, niin ei nyt jaksa ja viitsi. Sitä paitsi tuo halpuus ei oikein tehoa, kun ei mun tarvitse ostaa mitään koska on jo kaikkea tarpeellista.

    • Anonyymi

      Haaparannalla Ruotsin kruunun ennätysmäisen alas vajonnut kurssi saa suomalaiset entistä innokkaammin Haaparannan kauppoihin. ”Puolet halvempaa kuin Suomessa”,

    • Anonyymi

      Miten on Saksan markan kurssi? Jostain katsoin, et markkinoivat laivamatkoja -40 prosentin hintaan Travemundeen?

    • Anonyymi

      Ruotsin SystemBolagetissa viinit ja vahvat oluet on jo halvempia kuin Virossa. Kyllä kannattaa Haaparannalla, Övertorneolla tai Pajalassa pistäytyä.

    • Anonyymi

      Meinaatteko raiskata kanssa? Sehän on Ruotsissa hyvin suosittua.

    • Nää, tulee pian ammutuksi mäkkärillä jonottaessa majopullaa.

    • Anonyymi

      Mene äläkä ikinä palaa suomeen, matkusta venäjälle ystävies lu0!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      169
      3059
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      2457
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      195
      1850
    4. 79
      1391
    5. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      82
      1357
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1219
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      339
      1170
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1076
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      955
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      898
    Aihe