Joskus käy niin että vasta sisällä asunnosssa havahtuu että laitoinkohan auton ovet lukkoon. Ja kun autopaikalle ei ole näköyhteyttä tai kauko-ohjauksen katomatka ei riitä, täytyy mennä takaisin ulos tarkistamaan lukitus.
Onkohan tähän ongelmaan kukaan keksinyt helppoa ratkaisua? Tai onko minkään automerkin kauko-ohjaimessa toimintoa jolla voi tarkistaa onko ovet lukittu? Riittäisi toiminto joka näyttäisi kumpaa ohjaimen painiketta on painettu viimeksi. Tämä toiminto voisi olla toteutettu ihan mekaanisestikin, missä joku 'lirpake' siirtyisi puolelta toiselle painikkeiden siirtämänä.
Keskuslukituksen langaton kauo-ohjaus
43
335
Vastaukset
- Anonyymi
Teslan lukituksen voi tarkistaa ja sitä voi ohjata vaikka 100km etäisyydeltä.
- Anonyymi
Kätevää kun voi kauko-ohjatusti lukita ihmiset sisään ja ohjata päin toista autoa tai kalliota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kätevää kun voi kauko-ohjatusti lukita ihmiset sisään ja ohjata päin toista autoa tai kalliota.
Miksi pitäisi ketään lukita sisälle tai ajaa päin kalliota?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi ketään lukita sisälle tai ajaa päin kalliota?
Miksi ihmisiä murhataan :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmisiä murhataan :(
Kysy murhaajilta. Normaalit ihmiset eivät lukitse ketään autoon tai ajata päin kalliota saati murhaa ketään. Mistä oikein keksit juttusi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysy murhaajilta. Normaalit ihmiset eivät lukitse ketään autoon tai ajata päin kalliota saati murhaa ketään. Mistä oikein keksit juttusi?
Etkö tiedä, ihmisiä murhataan, paljon. Ja osa jää lukkojen taa autoon kun syttyy palamaan, ajaa toista päin, junan alle tai mitä tahansa.
- Anonyymi
Niin ja Kiinalaiset saavat sitä ohjattua etänä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja Kiinalaiset saavat sitä ohjattua etänä
Tai amerikkalaiset, toivottavasti ei ryssat.
Monissa autoissa keskuslukitus lukitsee auton ovet automaattisesti kaukoavaimen poistuttua auton läheisyydestä. Tämä ominaisuus on tietysti asetettavissa käyttöliittymästä, eikä ilmeisesti ole useimmissa autoissa oletuksena päällä.
- Anonyymi
Riski siitä, että joku kävisi kokeilemassa onko ovet lukossa on aika pieni. Ja jos autossa ei ole sisällä varastamisen arvoista tavaraa näkyvillä ja nähtävissä ohikulkijalle, niin ovien kokeilutodennäköisyys romahtaa nollatasolle. Tai siis suurin piirtein samalle tasolle, kuin katalysaattorivarkauden, joka monissa automalleissa on toteutettavissa kokonaan auton ulkopuolelta, oli auto lukittu tai ei.
Ja ei kai enää nykyautoissa ole niitäkään joista näkee jostain tapin korkeudesta onko auto lukossa vai ei. Itsellä sellainen tappi oli viimeksi vuosimallin 1990 saabissa.
Autot n. 2000 vuoden kohdalta alkaen ovat kuitenkin ajonestolaitteella varustettuja ja kyllä sen tietävät luvattomat auton lainaajatkin, eivätkä sen takia kokeile uudempien autojen oviakaan.- Anonyymi
Kyllä kait niitä vuorot repii ja kokeilee jokapäivä ...osa autoista pöllittään alle kahdessa minuutissa..
- Anonyymi
Joissain automalleissa on katti konehuoneen puolella....?
- Anonyymi
Minulla jäi autohallissa ikkuna puoliksi auki vuorokaudeksi, lompakko hanskalokerossa ja muutakin arvokasta sisällä, onneksi kukaan ei ollut huomannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joissain automalleissa on katti konehuoneen puolella....?
On sellaisestakin kerrottu, en muista merkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joissain automalleissa on katti konehuoneen puolella....?
Monessa turbottomassa pikkuautossa päästönormit on saatu täytettyä helpoiten (halvimmalla), laittamalla katti heti pakosarjan alkuun, jolloin se lämpenee nopeammin toimintalämpötilaan. Turbollisista en ole ihan varma, mutta taitaa se osassa niistäkin olla aika hankalassa paikassa.
- Anonyymi
Ota tavaksi kuunnella ovien lukkojen ääni kun poistut autosta niin silloin muistaa onko ovet lukittu..siis aina kun poistut autosta kauppaan ja jne...kuulo muistaa paremmin ..?..itse kuuntelen aina kun lukitsen auton oven...näin myös muistaa paremmin..
- Anonyymi
Se on totta että auton ovien lukitseminen tapahtuu niin rutiinnilla, ettei siitä jää mitään muistijälkeä.
Kun kuulee keskuslukituksen 'louskauksen', voi mielessään toistaa "lukossa", jää paremmin muistiin että on lukittu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on totta että auton ovien lukitseminen tapahtuu niin rutiinnilla, ettei siitä jää mitään muistijälkeä.
Kun kuulee keskuslukituksen 'louskauksen', voi mielessään toistaa "lukossa", jää paremmin muistiin että on lukittu.Minä odotan kuulevani aina, eihän muuten voi ola varma ellei katso lukitusnuppaja tai kokeile. Automaattilukituskaan ei välttämättä toimi aina ja joissain voi olla hyvin hiljainen lukitusääni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä odotan kuulevani aina, eihän muuten voi ola varma ellei katso lukitusnuppaja tai kokeile. Automaattilukituskaan ei välttämättä toimi aina ja joissain voi olla hyvin hiljainen lukitusääni.
Ne lukitusnapit ovat historiaa. Ei niitä enää ovissa näe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä odotan kuulevani aina, eihän muuten voi ola varma ellei katso lukitusnuppaja tai kokeile. Automaattilukituskaan ei välttämättä toimi aina ja joissain voi olla hyvin hiljainen lukitusääni.
Eikös jossain saksalaisautoissa ollut keskuslukitus jarrutehostimen jäännösalipaineella toimiva? Ne ovat nykyisin hyvinkin äänettömiä, siis eivät enää toimi lainkaan. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne lukitusnapit ovat historiaa. Ei niitä enää ovissa näe.
Ne tapit ovat historiaa, mutta kyllä nykyisinkin ovet saa lukkoon sisältä vastaavalla lukitusvivulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne lukitusnapit ovat historiaa. Ei niitä enää ovissa näe.
Kummallista, minä näen sellaisia hyvin paljon. Mutta tesloissa tosiaan on jätetty pois hyvin paljon tärkeitä toimintoja, jopa vilkkuviikset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös jossain saksalaisautoissa ollut keskuslukitus jarrutehostimen jäännösalipaineella toimiva? Ne ovat nykyisin hyvinkin äänettömiä, siis eivät enää toimi lainkaan. 😁
Käytössä monilla merkeillä ja alipaine ihan kompressorin tekemänä, mutta sähköisenkin saa tehtyä hyvin hiljiaseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytössä monilla merkeillä ja alipaine ihan kompressorin tekemänä, mutta sähköisenkin saa tehtyä hyvin hiljiaseksi.
Mikä siinä muuten on että saksalasiautoissa aina ovien lukot reistailee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä muuten on että saksalasiautoissa aina ovien lukot reistailee?
Eniten taitaa reistailla tesloissa.
- Anonyymi
Minulla on kännykässä BMW:n sovellus, jolla voi avata tai sulkea ovet, tai muuten vain katsoa, ovatko ikkunat kiinni ja ovet lukittu.
Toki siitä voi tehdä paljon muutakin, mutta myös tuon.- Anonyymi
Ja silti näitä autoja pöllitään joissa on avaimeton käynnistys..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti näitä autoja pöllitään joissa on avaimeton käynnistys..?
Onko olemassa jotain mitä ei olisi varastettu? No ehkä Eiffel-torni tai vastaava..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti näitä autoja pöllitään joissa on avaimeton käynnistys..?
On siinä sovelluksessa paikannuskin. Se kertoo melko tarkkaan, missä auto on, jopa sisätiloista. Huomasin tuon, kun huolto oli vienyt auton kellariparkkiin, kun ulkona ei ollut tilaa. Jos auto katoaa parkkipaikalta, voi kertoa poliisille, missä se on menossa. Toki ammattilaiset osaavat kiertää tuonkin, mutta vakuutus korvaa kadonneen auton.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko olemassa jotain mitä ei olisi varastettu? No ehkä Eiffel-torni tai vastaava..
Sekin on yritetty varastaa kun aiottiin purkaa tai vaan rahat siitä. Huijari esiintyi kaupungin työntekijänä ja huijasi rahat romukauppiaalta, metalli jäi saamatta mutta rahat meni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä sovelluksessa paikannuskin. Se kertoo melko tarkkaan, missä auto on, jopa sisätiloista. Huomasin tuon, kun huolto oli vienyt auton kellariparkkiin, kun ulkona ei ollut tilaa. Jos auto katoaa parkkipaikalta, voi kertoa poliisille, missä se on menossa. Toki ammattilaiset osaavat kiertää tuonkin, mutta vakuutus korvaa kadonneen auton.
Tesloista tietävät USA:ssakin missä liikkuu, minkä näköistä porukkaa sisäälä' ja mitä puhuvat, varmaan kuukkeli tai bing kääntää puheet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On siinä sovelluksessa paikannuskin. Se kertoo melko tarkkaan, missä auto on, jopa sisätiloista. Huomasin tuon, kun huolto oli vienyt auton kellariparkkiin, kun ulkona ei ollut tilaa. Jos auto katoaa parkkipaikalta, voi kertoa poliisille, missä se on menossa. Toki ammattilaiset osaavat kiertää tuonkin, mutta vakuutus korvaa kadonneen auton.
Ei korvaa jos lätkä on pöydällä jolloin sen voi vorostaa siitä avaintuedot..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei korvaa jos lätkä on pöydällä jolloin sen voi vorostaa siitä avaintuedot..
Jos on kaksi avainta antaa vakuutusyhtiölle, ei voi asiakasta syyttää huolimattomuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on kaksi avainta antaa vakuutusyhtiölle, ei voi asiakasta syyttää huolimattomuudesta.
osasta autoista voidaan varastaa avaimen tiedot etänä ....kannattaa ottaa selvää omasta vakuutusyhtiöstä missä säilytetään avaimia...itse laittaisin lompakkoon tai laukkuun jne jossa on kopioinnin suojat....jos on kalliimpi auto...vasta oli uutinen että jos autossasi on avaimeton lukitus ja käynnistys niin laittakaa avaimet kotona sellaiseen suojaan ettei avainlätkää voi kopioida etänä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
osasta autoista voidaan varastaa avaimen tiedot etänä ....kannattaa ottaa selvää omasta vakuutusyhtiöstä missä säilytetään avaimia...itse laittaisin lompakkoon tai laukkuun jne jossa on kopioinnin suojat....jos on kalliimpi auto...vasta oli uutinen että jos autossasi on avaimeton lukitus ja käynnistys niin laittakaa avaimet kotona sellaiseen suojaan ettei avainlätkää voi kopioida etänä...
niimpä.. https://autotoday.fi/varo-auton-anastusta-sailyta-avain-oikein/
kalliimpaa autoon tai vaikka polkupyörään,moottoriptörään jne seurantalaite ,ne eivät maksa paljoa tänäpäivänä..
- Anonyymi
Uudemmissa autoissa lukituksen voi tarkastaa puhelimen apista ja auton voi myös lukita sillä.
- Anonyymi
Ammattilaisia kiinnostaakin vain kalliimmat autot, joilla on myyntiarvoa jossain, amatöörejä halvat vanhat japsit, jotka autkeavat ruuvimeisseliiä.
- Anonyymi
ja varkaat on ovelia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammattilaisia kiinnostaakin vain kalliimmat autot, joilla on myyntiarvoa jossain, amatöörejä halvat vanhat japsit, jotka autkeavat ruuvimeisseliiä.
Vähentää myyntiarvoa jos joutuu ruuvimeisselillä rikkomaan paikkoja, teslat hyviä kun ei jää mitään jälkiä :)
- Anonyymi
Itse kokeilen aina vielä ovenkahvasta, että auto on varmasti lukossa kun painan kaken nappia. Auton on oltava lukossa ei vain varkauden varalta, vaan ilkivallan varalta, joku pahantahtoinen voisi kytkeä auton käsijarrun pois, vaihteen vapaalle ja lasettaa sen jonkun päälle tms. Suomeen on laskettu sellaista porukkaa jonka moraalista ja salatuista tavoitteista ei tiedä kukaan...
- Anonyymi
Tiedoksi:
Keväällä 2024 tapahtui tällaista Vantaan Tammiston Lidlin parkkipaikalla:
1. Rikolliset estivät ns. jammerilla autojen kauko-ohjainavainten toiminnan.
2. Kun painat kauko-ohjainavaimen "lukitse" -painiketta, mitään ei tapahdu.
Ja jos huomaat tämän, ja lukitset autosi oven mekaanisella avaimella, niin monessa autossa
tällöin ovet menevät lukkoon, mutta varashälytin ei aktivoidu.
Mahdollisesti varkailla on suunnitelma mennä autoon esim. ikkuna rikkomalla tai pujottamalla tiirikointivälinen ovilasin ja oven välistä oven sisään.
JOS pääsevät sisälle, todennäköisesti katkaisevat tietyn johdon auton rakenteista ja lukitsevat oven ulkopuolelta uudelleen.
Tuon tietyn johdon katkaiseminen vahingoittaa auton varashälytintä siten, ettei se enää havaitse kaikkia auton varastamiseen tähtääviä asioita.
Varkaiden toiminta tässä vaiheessa on siis myöhemmin tapahtuvan autovarkauden valmistelua.
Esimerkkitapaus on ulkomailta, jossa muistaakseni BMW -merkkisen auton merkkihuolto havaitsi, että tietty johto autosta oli katkaistu, ja tämä teki varashälyttimestä osittain tehottoman.
Itseasiassa infrapuna voisi olla parempi kuin radiotaajuus, lyhyemmästä kantomatkastaan huolimatta (sitä on vaikeampaa jammeroida).
Ongelmana on se, että esim. Vishayn mukaan (tunnettu IR -vastaanottomodulien valmistaja) heidän IR-moduleiltaan puuttuu ns. "Automotive Grade" -hyväksyntä.
Eli muuten toimivia moduleita ei ole sertifioitu ajoneuvokäyttöön.
ajoneuvossa moduli joutuu alttiiksi äärilämpötiloille:
Kun ulkona on +30 °C ja aurinko paistaa, niin lämpötila suljetussa autossa voi olla jopa yli +80 °C.
Ja talven pakkasilla -20 °C on tavanomainen, mutta onpa Suomessakin esiintynyt jopa -42 °C
Elektroniikalle moiset isot lämpötilanvaihtelut ovat hankalia, ja ne häiritsevät laitteen / komponentin oikeaa toimintaa.
Myös kvartsikiteen kellotaajuus muuttuu lämpötilan mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedoksi:
Keväällä 2024 tapahtui tällaista Vantaan Tammiston Lidlin parkkipaikalla:
1. Rikolliset estivät ns. jammerilla autojen kauko-ohjainavainten toiminnan.
2. Kun painat kauko-ohjainavaimen "lukitse" -painiketta, mitään ei tapahdu.
Ja jos huomaat tämän, ja lukitset autosi oven mekaanisella avaimella, niin monessa autossa
tällöin ovet menevät lukkoon, mutta varashälytin ei aktivoidu.
Mahdollisesti varkailla on suunnitelma mennä autoon esim. ikkuna rikkomalla tai pujottamalla tiirikointivälinen ovilasin ja oven välistä oven sisään.
JOS pääsevät sisälle, todennäköisesti katkaisevat tietyn johdon auton rakenteista ja lukitsevat oven ulkopuolelta uudelleen.
Tuon tietyn johdon katkaiseminen vahingoittaa auton varashälytintä siten, ettei se enää havaitse kaikkia auton varastamiseen tähtääviä asioita.
Varkaiden toiminta tässä vaiheessa on siis myöhemmin tapahtuvan autovarkauden valmistelua.
Esimerkkitapaus on ulkomailta, jossa muistaakseni BMW -merkkisen auton merkkihuolto havaitsi, että tietty johto autosta oli katkaistu, ja tämä teki varashälyttimestä osittain tehottoman.
Itseasiassa infrapuna voisi olla parempi kuin radiotaajuus, lyhyemmästä kantomatkastaan huolimatta (sitä on vaikeampaa jammeroida).
Ongelmana on se, että esim. Vishayn mukaan (tunnettu IR -vastaanottomodulien valmistaja) heidän IR-moduleiltaan puuttuu ns. "Automotive Grade" -hyväksyntä.
Eli muuten toimivia moduleita ei ole sertifioitu ajoneuvokäyttöön.
ajoneuvossa moduli joutuu alttiiksi äärilämpötiloille:
Kun ulkona on 30 °C ja aurinko paistaa, niin lämpötila suljetussa autossa voi olla jopa yli 80 °C.
Ja talven pakkasilla -20 °C on tavanomainen, mutta onpa Suomessakin esiintynyt jopa -42 °C
Elektroniikalle moiset isot lämpötilanvaihtelut ovat hankalia, ja ne häiritsevät laitteen / komponentin oikeaa toimintaa.
Myös kvartsikiteen kellotaajuus muuttuu lämpötilan mukana.Korva kuulee..ja rattipoljinlukko lisäksi..kyllä kait auton saa helposti lisäkytkennällä ettei lähde käyntiin...
- Anonyymi
mutta kun internettiä saisi käyttää ollenkaan liian epäluotettava kaikkine viruksineenkin... lähietäisyyden itse määritelty infrapuna tai tai pidemmältä matkaltra ehkä IR-laser.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1072785Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen212310Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631021906- 1141620
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1681335Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2821167- 711024
- 801024
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi238961