Vain köyhät syö puuroa?

Anonyymi-ap

Tuolla toisaalla oli kirjoitus, jossa pilkallisesti kehoitettiin köyhiä syömään puuroa.

Jos asenne on tuo, niin ei ihmekkään, että jotkut ovat hemmetin läskejä, huonokuntoisia ja kuolevat nuorena.

Kyllä minä ainakin syön vähintään aamupuuron, joskus jopa iltapuuronkin. Toki voisilmällä.
Nytkin on paketillinen luomu täysjyvä-kaurapuurohiutaleita.

Miten se muka voisi korrelloida varakkuuden kanssa? Jopa miljonääri saattaa syödä puuroa.
Kyllä on joillakin pääsyt muumit karkaamaan laaksosta.

>simiti<

26

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puurohan on oikein mainio ja terveellinen aamiainen. En nyt omasta varallisuudesta kerro sen enempää, mutta en itseäni köyhäksi määrittelisi ja puuro on mun suurta herkkua. Hyvin haudutettu kaurapuuro, siihen tuoreita marjoja tai kiisseliä, voisilmä ja vadelmahillokin käy, omenakin siihen hyvin sopii.

      Tuo ajatus varmaan tulee siitä, että jollakin oikein köyhällä ihmisellä ei välttämättä ole varaa kuin puurohiutaleisiin. Halpaa ja täyttävää, pitää nälkää kurissa.

      • Anonyymi

        Ei puuro ole enää halpaa. Edes makaroni ei ole halpaa, kun lähikaupassa 50c pussi.

        Vertaan siis hintoihin ennen kriisejä. Kummasti vain jäi ilmaa hintoihin. On ne ketkuja nuo kauppiaat.

        Mutta mikä ihme selittää luonnonkalojen yht'äkkisen hinnannousun? Ei kai se seuraa kassilohen hintaa? Norjan kasvattomilla oli ongelmia, niin silakan ja muidenkin kalastettavien hinta pompsahti...

        Kukaan ei ole niin ahne, kuin kapitalisti. Milloin kilpailu rupeaa aiheuttaa hintoihin laskua? Ei ikinä.

        >simiti<


    • Vaarini piti ohrapuurosta ja niin minäkin. Sitä ei tehty hiutaleista, vaan itse jauhetusta ohrasta ja se jauhettiin siten, että se jäi karkeaksi. Jokaisen jyvän piti mennä vähintään kolmeen osaan, mutta ei myöskään saanut tulla liikaa pieniä muruja.
      Mummoni keitti tuosta ohrasta tehtyä puuroa hyvin pitkään ja se on minusta yhä parasta puuroa jota olen saanut.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hyvältä. Minä käytän vain ohrapirtelöä. 😉

        >simiti<


    • Anonyymi

      Ameriikassa syödään hampurilaisia. Siellä ihmisillä on rahaa.
      Suomessa kommarit vetää puuroa.

      • Anonyymi

        MAGA
        Make american great again ☝


      • Anonyymi

        Siinä oikein juntin kirjoitus. Juuri todistit minun kirjoitukseni.
        Niiden hampurilaistesi takia et edes ymmärrä lukemaasi, sisäistämisestä puhumattakaan.

        >simiti<


      • Anonyymi

        SÄ OOT KYLLÄ IHAN PIHALLA AMERIKKALAISTEN TOUHUISTA HA HA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SÄ OOT KYLLÄ IHAN PIHALLA AMERIKKALAISTEN TOUHUISTA HA HA

        Itse olet. Roskaruokaa saa joka paikasta. Ja viinaa. Tai sitten ravintolasta annos, jossa puolet on köntti lihaa, puolet jotain muuta. Pullotettua vettä tai mitään terveellistä vaikea löytää.

        Olet itse typerä ja vajaaälyinen juntti. Millä rahalla olisit muka jenkeissä käynyt.


    • Anonyymi

      Kimi Räikkönen ainakin syö joka aamu rouvansa kanssa puuroa. Luin jostain lehdestä.

      • Anonyymi

        Ei voi syödä. Katso vaikka edellistä vastausta. Oikeasti syö varmana aamuhampurilaisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi syödä. Katso vaikka edellistä vastausta. Oikeasti syö varmana aamuhampurilaisen.

        Ai Italiassa?


    • Anonyymi

      Puuro on hyvää ja halpaa.

      Tuunaan kaurapuuroni soijaproteiinilla ja syön maidon kera. Liian usein nykyään voitelen vain ruisleivät ja juustoviipaleita päälle. Ei läheskään niin hyvä kuin kaurapuuro, mutta kiireessä parempi kuin ei mitään.

      xLiner

    • Anonyymi

      Mä olen rakastunut kaurapuuroon🥺
      Teen sen hellalla. Litran kerralla.
      Syön kylmänäkin mehukeiton ja jogurtin kaa. Voi nam!

    • Anonyymi

      puuroista... tuli muuten invesatoitua Nalle 4-viljaa... puuroa paketti punainen on karhun kuva voimat...

    • Kaurapuuro on hyvää. Itse laitan sekään pari lusikallista norsunsarvijauhoa ja koristeeksi ripottelen kultahippusia.

    • Anonyymi

      Sulattaa myös pahaa sappea niin ei niin kovin närästäis

    • Anonyymi

      Syön juuri nyt PROfeel proteiinirahkaa, se haisee jalkoväliltä, ja maistuukin siltä.
      Mieluummin kaurapuuroa, ei jää jälkimakuja.

      AV

    • Ei mun lihavuus ole liittyny puuroon mitenkään.

      • Miksi muualla maailmassa ei syödä puuroa kuten täällä ja silti ei olla lihavia?


      • EivorCreed kirjoitti:

        Miksi muualla maailmassa ei syödä puuroa kuten täällä ja silti ei olla lihavia?

        "Vaikka kaurapuuro onkin ravitseva ja terveellinen vaihtoehto monille, on tärkeää huomioita sen potentiaaliset haittapuolet. Allergiset reaktiot, fytihapon vaikutukset ja hiilihydraattipitoisuus ovat tekijöitä, jotka saattavat tehdä siitä sopimattoman joillekin ihmisille. Kuten aina, on hyvä keskustella terveydenhuollon ammattilaisen kanssa ennen minkäänlaisten suurien ruokavaliomuutosten tekemistä."

        Lähde:https://haitat.fi/kaurapuuron


    • Anonyymi

      Armeijassa olin v. 1981. Perjantaina oli usein ruokalassa ns. lomasilakoita. Hyvää kalaa, jäivät monelta syömättä. Esimerkki suomalaisten nuorten miesten ruokamausta.

    • Syön aika useinkin puuroja, muitakin siis kuin kaurapuuroa 🙂 jo ihan vain senkin vuoksi että toisinaan haluan syödä keveämmin tai esim aiemmin syödyn suolaisen sapuskan vastapainoksi.
      Tuntuu olevan suht toimiva ratkaisu, paino on pudonnut, vyötäröltä on kadonnut ylimääräistä, närästystä ei esiinny.
      Lisäravinteita ei ole käytössä kuin kreatiini

    • Anonyymi

      Kehotan rikkaita syömään makaronia. Oiskos tässä aihetta uudelle aiheelle?

    • Anonyymi

      Joka aamu syön puuroa puolukka survoksen kanssa ja pakastemarjoja.
      Pikakarahiutaleista puuron teen, ei tarvi keittää minuutti tolkulla ja halpoja ovat verattuna 10 minuuttia keittoaikaa vaativiin kaurahiutaleisiin.

    • Anonyymi

      Puuro on terveellistä, sitä kannattaa syödä kaikkien tuloluokkaan katsomatta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      169
      3059
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      2457
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      195
      1850
    4. 79
      1391
    5. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      82
      1357
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1219
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      339
      1170
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1076
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      955
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      898
    Aihe