Ketä syyttää?

Itsellekin tapahtuu kaikenlaista kakkelipitoista elämässä. Viimeksi räjähti keskuspölynimuri...

Ketä syytän? En tiedä miksi se sanoi yhteistyö ja avunantosopimuksen irti, mutta se on "dööd".

Putini-paskiaisen törttöilyt on aiheuttaneet hankaluuksia mulle paljon... mutta auttaako se, että joku höperö Venäläinen ukonpierun aivopierut vaikeuttaa mun elämää? No ei... silti pitää keksiä miten tästä selviän.

Oon seurannut muutaman "jyväjemmarin" youtube-ksnavia... niiltä hajoo vehkeitä, tulee tehtyä mokia, mutta ne (ainakin ne) ottaa ne aika rennosti...keskittyvät korjaamiseen, ei syylllisen etsimiseen ja uhriutumiseen. Katsoin myös parin muun vastaavan kanavsn sisältöä.. mainitsen ne nyt tässä: Raja-Jussi ja Metsäman...

En pysty enää katsomaan montakaan jaksoa heidän videoistaan. Jumalatonta katkeruutta ja itseinhoa. 🤢

En mä inhoa niitä kumpaakaan, vaan sitä miten he kokevat tämän maailman...😱

He eivät syytä henkilökohtaisesti ketään ehkä, mutta kaikki muut pääosin ovat syypäitä kollektiivisesti heidän kokemaan kurjuuteen. He sättivät itseään, kuin muka kaikki muutkin täällä maapallolla.

Toisinsanoen...meidän muiden ihmisten käytännössä pitäisi ymmärtää kaikki heidän erikoisuutensa, elää sen mukaan, että he olisivat tyytyväisiä...

Btw. Ei minun tarvitse olla homo, tekiessäni homon tyytyväiseksi. Homon voi saada tyytyväiseksi hyväksyessään homous. Kun luultavasti tähän kohta viitattaisiin...

Minusta on ok olla katkeroitunut vanhs poikakin....mutta ei sitä katkeuutta tarvia voida hoitaa pois...on se homokin homo, vaikka ymmärtäisin sen...

87

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen hyvä syyttämään aina itseäni. Mitäs luotit, mikset varautunut, oikeestiko olin noin tyhmä. Toisaalta otan opikseni enkä murehdi pitkään. Niin kävi eikä sille enää mitään voi. Vedän kerran henkeä, totean oivoi ja sitten jatketaan!

      Silloin harmittaa aika tasaisesti, jos joutuu täys tumpeloiden kanssa työskentelemään. Mutta silloinkin voi suunnitella: kun tuo kohta mokaa varoituksista huolimatta ja korjaa mokaansa ehkä x tuntia tai x päivää, ja sen jälkeen sitä korjaa vielä joku muu, niin lasketaan se mukaan arvioon... Heh, hyvää työviikkoa taas 😂

      xLiner

      • Mä koitan olla välittämättä työpaikan tumpeloista. Työnjohtajan murhe.

        Omiin hommiin lopulta on syypäänä itse, mutta harvoin mä itsellekään ankara olen...jokatapauksessa se korjaaja jollaintapaa löytyy peilistä jokatapauksessa...se tyyppi pelastaa hommat. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä koitan olla välittämättä työpaikan tumpeloista. Työnjohtajan murhe.

        Omiin hommiin lopulta on syypäänä itse, mutta harvoin mä itsellekään ankara olen...jokatapauksessa se korjaaja jollaintapaa löytyy peilistä jokatapauksessa...se tyyppi pelastaa hommat. 😄

        Mun on kovin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka saavat raivareita vastoinkäymisistä. Kun siitä raivoamisesta ei ole mitään apua, päinvastoin. Saa vaan enemmän haittaa aikaiseksi. Henk.koht elämässäni en katsele kilipäitä hetkeäkään. Nollalinja.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun on kovin vaikea ymmärtää ihmisiä jotka saavat raivareita vastoinkäymisistä. Kun siitä raivoamisesta ei ole mitään apua, päinvastoin. Saa vaan enemmän haittaa aikaiseksi. Henk.koht elämässäni en katsele kilipäitä hetkeäkään. Nollalinja.

        xLiner

        Itselleenpä ne eniten hallaa tekevät...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Itselleenpä ne eniten hallaa tekevät...

        Ei se välttämättä sekopäätä itseään haittaa eniten. Kilipääkohtaus haittaa ja häiritsee kaikkia jotenkin asiaan liittyviä tai sitä raivaria todistavia.

        Ilmapiiri pilattu. Aggressiivisessa ympäristössä oleminen on stressaavaa.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se välttämättä sekopäätä itseään haittaa eniten. Kilipääkohtaus haittaa ja häiritsee kaikkia jotenkin asiaan liittyviä tai sitä raivaria todistavia.

        Ilmapiiri pilattu. Aggressiivisessa ympäristössä oleminen on stressaavaa.

        xLiner

        No yleensä itse kärsivät eniten...

        Muut välttelee ja jää yksin pidemmänpäälle.


    • Anonyymi

      Kai sitä joistain asioista voi vain itseään syyttää?

      Laitteissa on ennakkoon jo arvioitu oletettu viimeinen käyttöpäivämäärä.
      Laitteet on syytä peruskorjata tai huoltaa ennen hajoamista.
      Mitä enemmän laitteita elämäänsä tarvitsee, sitä enemmän on huoltamista ja rahanmenoa. Voi joko huoltaa, tai ostaa uusia.

      Olen odottanut milloin pesukone hajoaisi, se on jo 8-vuotta vanha. Ei tuohon enää pitkää aikaa mene, siihen pitää jo varautua vaikka hyvin vielä toimiikin.

      AV

      • Joskus muinoin Miele mainosti lauseella "30 huoletonta vuotta".
        Niidenkään laatu ei ole enää entinen.


      • Anonyymi

        Pesukoneelle kunnioitettava ikä. Voisi melkein sanoa että yliajalla eletään.


      • buddy-love kirjoitti:

        Joskus muinoin Miele mainosti lauseella "30 huoletonta vuotta".
        Niidenkään laatu ei ole enää entinen.

        Odotan edelleen ekaa Mielen hajoamista: pari jääkaappipakastinta ja pesukone käytössä. Mutta ei nuo keskim. ole vasta kuin 10 vuotta. Moccamaster ja Bamix ovat n. 15 vuotiaita ja petyn jos ikinå hajoavat. Viimeisin kuvaputkitelkkari hajosi vähän yli 10 vuotiaana, mutta Sony täyttää pian 15 vuotta. Yamahan vahvistin kesti 20 vuotta.

        Muuten on hassua että siinä missä autoja ja puhelimia myydään jokin tunnettu ja pysyvä merkki ja malli edellä (tyyliin Toyota Corolla tai Samsung S24) niin nuo kodinkoneet on usein sädetty myyntiketjuittain niin, että olisi mahdollisimman vaikea vertailla eri ketjujen laitteita toisiinsa.


      • scrg kirjoitti:

        Odotan edelleen ekaa Mielen hajoamista: pari jääkaappipakastinta ja pesukone käytössä. Mutta ei nuo keskim. ole vasta kuin 10 vuotta. Moccamaster ja Bamix ovat n. 15 vuotiaita ja petyn jos ikinå hajoavat. Viimeisin kuvaputkitelkkari hajosi vähän yli 10 vuotiaana, mutta Sony täyttää pian 15 vuotta. Yamahan vahvistin kesti 20 vuotta.

        Muuten on hassua että siinä missä autoja ja puhelimia myydään jokin tunnettu ja pysyvä merkki ja malli edellä (tyyliin Toyota Corolla tai Samsung S24) niin nuo kodinkoneet on usein sädetty myyntiketjuittain niin, että olisi mahdollisimman vaikea vertailla eri ketjujen laitteita toisiinsa.

        Täällä on kellarissa yhä toimiva arkkupakastin, joka on jo 57 vuotta vanha.
        Ei tunnu hajoavan ikinä ja siihen on ilmeisesti syynä se, että siinä on todella hitaasti pyörivä kompressori, eikä se siksi ole rasittunut samalla tavalla kuin nuo nykyiset nopeakierroksiset.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Joskus muinoin Miele mainosti lauseella "30 huoletonta vuotta".
        Niidenkään laatu ei ole enää entinen.

        Mun Ignis pesukone on ostettu ysärin loppupuolella. Vielä ei ole vikaantunut.
        Tai no nukkasihdin olen joutunut välillä putsaamaan! 😡

        Monet rintaliivien raudat sieltä on joutunut kaivamaan. Ei onneksi enää.
        Ehkä se kestää, kun pesen vaatteita vain jouluna ja juuri äsken juhannuksena. Taas!

        >simiti<


      • buddy-love kirjoitti:

        Täällä on kellarissa yhä toimiva arkkupakastin, joka on jo 57 vuotta vanha.
        Ei tunnu hajoavan ikinä ja siihen on ilmeisesti syynä se, että siinä on todella hitaasti pyörivä kompressori, eikä se siksi ole rasittunut samalla tavalla kuin nuo nykyiset nopeakierroksiset.

        Tuollaisesta 57 vuotta vanhasta arkusta voi löytää "aarteita". Itse just vasta kaivoin jotain parasta ennen viime vuosituhannella olevaa tavaraa arkkupakastimesta esiin. En syönyt.


      • scrg kirjoitti:

        Tuollaisesta 57 vuotta vanhasta arkusta voi löytää "aarteita". Itse just vasta kaivoin jotain parasta ennen viime vuosituhannella olevaa tavaraa arkkupakastimesta esiin. En syönyt.

        Kissa on viime aikoina ollut hyvin tyytyväinen niistä löytyneistä aarteista, sillä siellä oli vähän turhan monivuotisia hirvenlihoja piiloutuneena mustikoiden alle.

        Jossain siellä alimmissa kerrostumissa on myös yksi tulipalon jälkeen pelastamani 1800-luvun luonnontieteen oppikirja, jonka palokunta oli kastellut sammutusvedellä ihan läpikotaisin. Silloin aikoinaan mietin, että pakastekuivaus on todennäköisesti menetelmä, jossa se säilyy parhaassa kunnossa, eli se on kohdassa, jossa jään pitäisi vähitellen huveta ja kirjan siten kuivua. En kuitenkaan ole muistanut etsiskellä sitä, eli pitäisi varmaan joskus tarkastaa joko se on kokonaan jäätön.
        Marjat säilyvät piirakoihin kelvollisina lähes rajattomasti. Tai no mansikat ovat vähän huonommin säilyviä, mutta puolukat ja mustikat eivät juuri muutu vuosien myötä miksikään (äitini hävitti joskus unohtuneita mustikoita ja hiukan moitin, että hyvin olisin voinut käyttää ne leivontaan).

        Täällä on muuten äitini arkistoima mustaviinimarjahillopurkki, joka on tehty joskus 65 vuotta sitten, eikä ole edelleenkään yhtään homeessa. Löytyi kauan sitten jostain kylmän komeron nurkasta ja päätyi historiallisena jäänteenä pysyvään säilytykseen.
        On tällä myös Korean sodan aikaan talteen pistettyjä sokeripaloja yksi suuri lasipullollinen (silloin pelättiin pulakautta). Joku myös oli saanut jostain ikivanhoja pettujauhoja ja lahjoitti niitä meille rasiallisen. On säännöstelyn aikuisia petrolinostokortteja ja kaikenlaista muuta kummallista.


    • Niihin imureihin voi vaihtaa sen moottoriyksikön ja se on melko helppo homma.

    • Anonyymi

      Ahneudella rakennettu IT-maailma on ajanut itsensä kuilun partaalle. Nykyisen ekosysteemin tullessa muutaman vuoden kuluttua tiensä päähän, ei uutta enää saada aikaan ja romahdus edessä. Ei tulisi enää mieleenkään panostaa alaan, jossa mikään ei vaan enää toimi.

    • Ei itseään kannata syyttää. Meidän päättäjät ja isot pomot on ton aiheuttanut. Mikään ei enää kestä ja kaikki menee rikki ennen aikojaan. Mullakin on jääkaapin käyttöikä ylittynyt jo kahteen kertaan, eikä varmaan täytä energia kriteerejä. Mutta se on suomalainen Rosenlew Porissa tehty. Että jos oisin sen vaihtanut. Niin tuskin se uusi kiinalainen ois tätäkään aikaa kestänyt. Omista virheistä kannattaa oppia, mutta tyhmien päättäjien hölmöilyt ei oo meidän vika.

    • Anonyymi

      Muita! Itsessä ei ole koskaan vikaa!

    • Anonyymi

      Se, mikä särkyy, laitetaan sitten lopullisesti p*skaksi, sen kanssa hillutaan, huudetaan ja raivotaan, heitetään vehkeet hevon h*#%lvettiin kunnes rauhoitutaan.

      Sitten voi seuraavalla viikolla riehumisen jälkeen ajatella rauhallisesti ja toimia niin kuin aikuinen. Lämmittää saunan ja sanoa, että joo-o.
      Seuraavalla viikolla tulee aina vastaus.

      Mutta sitä ennen rikkinäinen p/*ska saa elämänsä kyydit.

      Hyvä niistä sinunkin hommista vielä tulee! Siitä vaan ohjetta käyttöön.

    • Syyttely on turhaa, joskus vaan kaikille sattuu ja tapahtuu. Ikävintä ihmisissä on kateus ja kuvitelmat muutten hyväosaisuudesta, kuitenkaan elämättä päivääkään muitten nahoissa tietäen mitä se elämä todella on. Se ei ole se mitä näät ja tulkitset, se on se mitä toinen kokee ja läpi käy.

      Mä totean vastoinkäymisissäni että tulihan tääkin nyt koettua ja nähtyä. Eteenpäin..

      • EivorCreed

        En koskaan koe olevani muitten elämän asiantuntija tai tietäjä, mutta oman elämäni paras ja ainoa pätevä asiantuntija mä olen. Siitä kun lähdetään, vituttaa vähemmän. 😂

        Ja tietää paremmin mihin sekaantua, mihin ei. Omiin asioihin kun sekaantuu, ei muitten asioihin enää tarttekkaan ennättää. 🙂

        Globaali ilmiö tää ei ole... Jos olis, olis ehkä vähemmän jossittelua.


      • No tuo juuri, että pidetään joitain "eliittinä", "herroina"... ja itse ollaan joku vähempi, mitä itsekin väheksytään puheissa.

        Ja sitten se, että kaikkien muiden ihmisten pitäisi tietää tälläisen tyypin ajatukset, tarpeet, tunteet ja kaikki selkeästi, muuten he ovat itsekkäitä p.skiaisia.

        Tuonkaltaisten ihmisten kanssa toimiminen on todella tulenarkaa ja epämukavaa. Yksikin "väärä " toiminto ja siinä sitä ollaan...


      • Disseisback kirjoitti:

        No tuo juuri, että pidetään joitain "eliittinä", "herroina"... ja itse ollaan joku vähempi, mitä itsekin väheksytään puheissa.

        Ja sitten se, että kaikkien muiden ihmisten pitäisi tietää tälläisen tyypin ajatukset, tarpeet, tunteet ja kaikki selkeästi, muuten he ovat itsekkäitä p.skiaisia.

        Tuonkaltaisten ihmisten kanssa toimiminen on todella tulenarkaa ja epämukavaa. Yksikin "väärä " toiminto ja siinä sitä ollaan...

        Kaikki me vaan ihmisiä ollaa, ihan sama mikä on asema tai titteli. Moni sokaistuu niistä ja niihin unohtaen, että ilman niitä keinotekoisia arvoasteikoita me kaikki istuttas yhä edelleen puussa ja käveltäs ilman housuja jne. Kärjistäen tietty tääkin esimerkkini.

        Todellisuudentaju versus luotu arvojärjestys jolla ihmisiä arvotetaan yhteiskunnassa on jotenkin ihmisillä menny sekaisin. Ei niille tarvi pokkuroida, ihmisten kuvitelmille paremmuudestaan. Toki juuri sen systeemin takia ja ansiosta elintaso on niin kovin erilainen ihmisten välillä. Mutta itse ihminen on yhäkin vain ihminen kultaan puettunakin. Ja se mikä merkkaa on se miten muita kohtelet ja kunnioitat ihmisyyden takia, eikä maallisten ansaintojen takia.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Kaikki me vaan ihmisiä ollaa, ihan sama mikä on asema tai titteli. Moni sokaistuu niistä ja niihin unohtaen, että ilman niitä keinotekoisia arvoasteikoita me kaikki istuttas yhä edelleen puussa ja käveltäs ilman housuja jne. Kärjistäen tietty tääkin esimerkkini.

        Todellisuudentaju versus luotu arvojärjestys jolla ihmisiä arvotetaan yhteiskunnassa on jotenkin ihmisillä menny sekaisin. Ei niille tarvi pokkuroida, ihmisten kuvitelmille paremmuudestaan. Toki juuri sen systeemin takia ja ansiosta elintaso on niin kovin erilainen ihmisten välillä. Mutta itse ihminen on yhäkin vain ihminen kultaan puettunakin. Ja se mikä merkkaa on se miten muita kohtelet ja kunnioitat ihmisyyden takia, eikä maallisten ansaintojen takia.

        Jos olisin kuningas, söisin samassa pöydässä narrien ja renkin kanssa, koska en ole yhtään heitä parempi ihminen olemalla kuningas.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Jos olisin kuningas, söisin samassa pöydässä narrien ja renkin kanssa, koska en ole yhtään heitä parempi ihminen olemalla kuningas.

        Karkasi... 😂

        Se että on etuoikeutempi jossain asemassa, ihmisten luoman arvoasteikon takia, ei tee ketään paremmaksi eikä ihmistä kummemmaksi. Toi olis järkevää sisäistää jokaisen ja elää sen mukaan. Ilman kusta pääkopassaan.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Karkasi... 😂

        Se että on etuoikeutempi jossain asemassa, ihmisten luoman arvoasteikon takia, ei tee ketään paremmaksi eikä ihmistä kummemmaksi. Toi olis järkevää sisäistää jokaisen ja elää sen mukaan. Ilman kusta pääkopassaan.

        Joo. Eihän tietty siitäkään pidetä, jos ylentää itsendä muiden yläpuolelle ja talsii toisten päällä, mutta yhtä lailla ongelmallista on sellainen itsensä kyykyttäminen.

        Nöyrä saa olla, mutta ei sentään nöyryyttää itseäänkin.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Eihän tietty siitäkään pidetä, jos ylentää itsendä muiden yläpuolelle ja talsii toisten päällä, mutta yhtä lailla ongelmallista on sellainen itsensä kyykyttäminen.

        Nöyrä saa olla, mutta ei sentään nöyryyttää itseäänkin.

        Se vaan on asia mikä pitää jokaisen itse lpi käydä ja ymmärtää, löytää ne rajat ja itsekunnioitus. Sen tiedän, että monet ihmiset mieluusti vie rajattomilta kaiken, itsekunnioituksenkin mitä vaan. Mutta pahan olon pitäis herättää miettimään missä mättää.


      • EivorCreed kirjoitti:

        Se vaan on asia mikä pitää jokaisen itse lpi käydä ja ymmärtää, löytää ne rajat ja itsekunnioitus. Sen tiedän, että monet ihmiset mieluusti vie rajattomilta kaiken, itsekunnioituksenkin mitä vaan. Mutta pahan olon pitäis herättää miettimään missä mättää.

        Tuossa nyt tekstiä, sattui löytymään kun etsin rajattomuutta aihepiiriä.

        https://hidastaelamaa.fi/2024/03/jos-joku-kohtelee-sinua-huonosti-ei-ole-tehtavasi-opettaa-hanta-rakastamaan-vaan-oppia-rakastamaan-itseasi-ja-rajata/

        Siinä ihan jees kerrottu aiheesta.


    • Anonyymi

      Kunnan insinöörejä!

    • Anonyymi

      Edellä ajavaa m*lkkua!

    • Anonyymi

      Mökkinaapuria!

    • Anonyymi

      Siellä Savossa vastuu ei ole koskaan itsellä?

    • Vastoinkäymisistä puheen ollen. Lasten piirustukset levisi nyt pitkin päiväkodin lattiaa. Mutta eipä auta kun alkaa keräileen. Josta tulikin mieleen että keväällä siirtelin yhessä eskarista kaappeja. Ja siinä oli kans lasten piiristuksia. Ja mä unohdin ne sinne koulun kellariin. Että voi sitä parkunaa, kun ei lapset saaneet piirustustöitä takas. Siellä ne varmaan vieläkin kellarissa, tuskin niitä kukaan sieltä osaa hakee.

      • Laita opettajille/eskariin viestiä, että tietää käydä kurkkii kellarissa. 😛


    • Anonyymi

      Jos Jumala on kaikkivaltias ja määrää kohtalomme, niin on kyllä kiero huumorintaju.

      Kun sen 11kk:n jälkeen, josta 2kk teholla pääsin sairaalasta kotiin... Ei ole ihan pienistä tultu stressattua.

      >simiti<

    • Tuntuvat suomalaiset noin kansana olemaan hyviä siinä, että sätitään itseä jostain epäonnistumisesta tai vahingosta tms. JA jäädään kiinni siihen itsen soimaamiseen, noin suunnilleen loppuelämäksi. Se vähä mitä muista kansoista olen kokenut, niin moni muukin haukkuu itsensä alimpaan helvettiin jostain mokasta, mutta seuraavalla minuutilla jättävät asian taakseen ja siirtyvät eteenpäin, esimerkiksi korjaamalla mitä tuli tuherettua minuutti aiemmin.

      Suomalaisuuden ilmentynä edellä esitetty on kuin mämmi. Kyllähän se myös paskalta voi näyttää, mutta ei se sitä ole, se vain uskaltaa todistaa maistamalla sitä ja samalla huomaa, että tulevaisuus ei olekaan ihan niin paskaa kuin miltä se alkuun vaikutti 😂

      • Joo. Perisuomalaista... mutta kyllä kun sellainen uhriutuminen jää kiinni ihmiseen, kuin p.ska Junttilan tuvan seinään, niin on siinä jotain sairalloista jo...

        Ps. Pitää katsoa viimeinfn matsi aamulla, kun se näkyy töllöstä. Sitä pitää herätä jo pikkutunneilla. 😬


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Perisuomalaista... mutta kyllä kun sellainen uhriutuminen jää kiinni ihmiseen, kuin p.ska Junttilan tuvan seinään, niin on siinä jotain sairalloista jo...

        Ps. Pitää katsoa viimeinfn matsi aamulla, kun se näkyy töllöstä. Sitä pitää herätä jo pikkutunneilla. 😬

        No en sanoisi, että sairaalloista, vain tietynlainen elämänkatsomus tai tapa elää omaa elämäänsä. Toki ulkopuolelta katsoen se usein on aika pirun raskasta soutua.

        En saakeli vie katso! Aamukahvilla voin sitten sormien väleistä availla urheiluotsikoita kurat puntissa että kuinkas taas kävikään 😂
        Ja vaikka toki mieluummin otan pytyn finskeille, niin en niin isosti olisi pahoillani jos Oilers sen nappaisi, ei niilläkään hyvin ole mennyt pitkään aikaan. Ja olihan tuo Oilers lapsena suurin ja kaunein, pitkälti kiitos finskien 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No en sanoisi, että sairaalloista, vain tietynlainen elämänkatsomus tai tapa elää omaa elämäänsä. Toki ulkopuolelta katsoen se usein on aika pirun raskasta soutua.

        En saakeli vie katso! Aamukahvilla voin sitten sormien väleistä availla urheiluotsikoita kurat puntissa että kuinkas taas kävikään 😂
        Ja vaikka toki mieluummin otan pytyn finskeille, niin en niin isosti olisi pahoillani jos Oilers sen nappaisi, ei niilläkään hyvin ole mennyt pitkään aikaan. Ja olihan tuo Oilers lapsena suurin ja kaunein, pitkälti kiitos finskien 😂

        No jos joskus katsot vaikka noita aloituksessa mainittuja youtubettajia, niin tosi rankka elämäntapa, josta kumpikin itse kärsii.

        No toivottavasti Florida voittaa. Ihan vaikka Puljujärven puolesta. 😬


      • Disseisback kirjoitti:

        No jos joskus katsot vaikka noita aloituksessa mainittuja youtubettajia, niin tosi rankka elämäntapa, josta kumpikin itse kärsii.

        No toivottavasti Florida voittaa. Ihan vaikka Puljujärven puolesta. 😬

        En mää jaksa niitä kattoa, vastaavanlaisia otuksia kohtaa arjessa vähän väliä, niin kyllä se saa riittää. Enkä ole aina kovinkaan armollinen edes itselleni, niin eiköhän mittari ole sitä mielensä pahoittamista aika täynnä 😂

        Sanotaan vaikka niin, että kunhan toinen voittaa, muunlainen tulos tarkoittaisi jotain todella ikävää. Ja jos jompi kumpi voittaa, on taas tehty historiaa tavalla tai toisella.


      • randombypasser kirjoitti:

        En mää jaksa niitä kattoa, vastaavanlaisia otuksia kohtaa arjessa vähän väliä, niin kyllä se saa riittää. Enkä ole aina kovinkaan armollinen edes itselleni, niin eiköhän mittari ole sitä mielensä pahoittamista aika täynnä 😂

        Sanotaan vaikka niin, että kunhan toinen voittaa, muunlainen tulos tarkoittaisi jotain todella ikävää. Ja jos jompi kumpi voittaa, on taas tehty historiaa tavalla tai toisella.

        No itsestäkin varmaan omakohtaisesti tuntuu älyttömältä se tapa elää, että ei voi katsoa. Sitähän mä tavallaan sanonkin sairaaksi...

        No mulla on kyllä niin Floridalasit päässä, että joko herätän pojan kiljumalla tai sitten kiukkuan huomisen päivän. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No itsestäkin varmaan omakohtaisesti tuntuu älyttömältä se tapa elää, että ei voi katsoa. Sitähän mä tavallaan sanonkin sairaaksi...

        No mulla on kyllä niin Floridalasit päässä, että joko herätän pojan kiljumalla tai sitten kiukkuan huomisen päivän. 😄

        Niin, vaan kukin tavallaan. Paha sanoa, närästääkö se oma tapaa elää niitä, joita eniten kyrvistää maailma ja elämä, tuskinpa.

        No joo, kyllä jos Oilers voittaa, niin saa sillä huomenna aikaiseksi yhden pienen sadepilven omalle taivaallensa, mutta hällä väliä, paistaa se aurinko silti 😂
        Tosin veikkaan, että parilla kollegalla olisi siinä tilanteessa vanne selvästi kireämmällä huomenna, mutta sitten täytyy heittää vähän kuittia ihan piruuttaan 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, vaan kukin tavallaan. Paha sanoa, närästääkö se oma tapaa elää niitä, joita eniten kyrvistää maailma ja elämä, tuskinpa.

        No joo, kyllä jos Oilers voittaa, niin saa sillä huomenna aikaiseksi yhden pienen sadepilven omalle taivaallensa, mutta hällä väliä, paistaa se aurinko silti 😂
        Tosin veikkaan, että parilla kollegalla olisi siinä tilanteessa vanne selvästi kireämmällä huomenna, mutta sitten täytyy heittää vähän kuittia ihan piruuttaan 😁

        Niin, jokainen tavallaan joo...

        Mulla ei onneksi ole mitään erikoisempaa vetoa mihinkään suuntaan...ainoa on se oletus, että itse jo uskoin vähintään herrasmiessviippiin jo..

        Kieltämättä tulee tiukka peli.... nythän se mestari selviää...😱
        Jännä peli tiedossa...😬


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, jokainen tavallaan joo...

        Mulla ei onneksi ole mitään erikoisempaa vetoa mihinkään suuntaan...ainoa on se oletus, että itse jo uskoin vähintään herrasmiessviippiin jo..

        Kieltämättä tulee tiukka peli.... nythän se mestari selviää...😱
        Jännä peli tiedossa...😬

        Joo, aamulla ollaan viisampia voittajan osalta, sitten voi kysyä saako nyt huutaa? Saako nyt itkeä? 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Joo, aamulla ollaan viisampia voittajan osalta, sitten voi kysyä saako nyt huutaa? Saako nyt itkeä? 😂

        No mulla mahku katsoo, niin pakkohan se on katsoo... joskus aikoinaan katsoin myös kun Rane ja kaiffarit voitti. 😬


      • Disseisback kirjoitti:

        No mulla mahku katsoo, niin pakkohan se on katsoo... joskus aikoinaan katsoin myös kun Rane ja kaiffarit voitti. 😬

        Eihän noita tosiaan usein pääse kattomaan. Itellä on sen näköinen duuniviikko, että jää yökukkumiset tältä viikolta, ellei nyt sitten perjantaina illalla jotenkin kummasti jaksa lähteä kollegoiden kanssa riekkumaan. Voi hyvin jaksaakin, jos sopivasti ottaa voiteluainetta 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Eihän noita tosiaan usein pääse kattomaan. Itellä on sen näköinen duuniviikko, että jää yökukkumiset tältä viikolta, ellei nyt sitten perjantaina illalla jotenkin kummasti jaksa lähteä kollegoiden kanssa riekkumaan. Voi hyvin jaksaakin, jos sopivasti ottaa voiteluainetta 😁

        No mullakin täysrypistys... normi 48 tuntia ja päälle 8 tuntia ylitöitä...

        Ens viikonloppu taas töitä...

        Kappas... Italiaanot tasoitti viimemetreillä...😬


      • randombypasser kirjoitti:

        Eihän noita tosiaan usein pääse kattomaan. Itellä on sen näköinen duuniviikko, että jää yökukkumiset tältä viikolta, ellei nyt sitten perjantaina illalla jotenkin kummasti jaksa lähteä kollegoiden kanssa riekkumaan. Voi hyvin jaksaakin, jos sopivasti ottaa voiteluainetta 😁

        Kyllä kannatti herätä katsomaan. Ja pyttyhän sieltä tuli. 💪😄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mullakin täysrypistys... normi 48 tuntia ja päälle 8 tuntia ylitöitä...

        Ens viikonloppu taas töitä...

        Kappas... Italiaanot tasoitti viimemetreillä...😬

        Juu, tuo kuulostaa tutulta mälliltä duunia, samoille lukemille mennään, tosin ei perjantaina eikä viikonloppuna. Mutta sinne 60 tunnin likelle menee tämä viikko, sitten hellittää, kaikki isoimmat projektit ja muutostyöt on maalissa, loppukesän saa ehkä vain neppailla kaikkea mitä ei ole aiemmin ehtinyt hoitamaan 😂

        Klassinen Italia, tehdään just tasan se mikä on pakko. Hyvin ne kyllä pelas ja niin pelas Kroatiakin, ihan hyvä lopputulos.


      • randombypasser kirjoitti:

        Juu, tuo kuulostaa tutulta mälliltä duunia, samoille lukemille mennään, tosin ei perjantaina eikä viikonloppuna. Mutta sinne 60 tunnin likelle menee tämä viikko, sitten hellittää, kaikki isoimmat projektit ja muutostyöt on maalissa, loppukesän saa ehkä vain neppailla kaikkea mitä ei ole aiemmin ehtinyt hoitamaan 😂

        Klassinen Italia, tehdään just tasan se mikä on pakko. Hyvin ne kyllä pelas ja niin pelas Kroatiakin, ihan hyvä lopputulos.

        No mä tein viiteen päivään noi...😁

        Don giorgiot osaa...😆


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä kannatti herätä katsomaan. Ja pyttyhän sieltä tuli. 💪😄

        Näin kävi! Ja hyvin huomasi duunissa pitkin päivää, jostain oli löytynyt useampikin Floridan pelipaita päälle juuri tänään 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Näin kävi! Ja hyvin huomasi duunissa pitkin päivää, jostain oli löytynyt useampikin Floridan pelipaita päälle juuri tänään 😂

        Mä liputin syvällä tyytyväisyydelläni vain 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä tein viiteen päivään noi...😁

        Don giorgiot osaa...😆

        No tässä on vielä pari päivää viikkoa jäljellä. Ma-ti 29 tuntia, ke-to menee samaan sarjaan ja pe jäänee 10 tuntiin. Likelle 60 kolahtaa tälle viikkoa, se saa riittää. Tää on ihan perinteinen ruuhkasesonki, maailma pitää saada valmiiksi juhannukseen, mutta jos ei, niin viimeistään 30.6. mennessä, sitten saa luumuilla 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No tässä on vielä pari päivää viikkoa jäljellä. Ma-ti 29 tuntia, ke-to menee samaan sarjaan ja pe jäänee 10 tuntiin. Likelle 60 kolahtaa tälle viikkoa, se saa riittää. Tää on ihan perinteinen ruuhkasesonki, maailma pitää saada valmiiksi juhannukseen, mutta jos ei, niin viimeistään 30.6. mennessä, sitten saa luumuilla 😁

        Eli ei tartte mun kiirehtiä? 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Eli ei tartte mun kiirehtiä? 😃

        Ei mitään kiirettä, tässähän on vielä kolme täyttä vuorokautta hyvää työaikaa ennen lauantaita 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei mitään kiirettä, tässähän on vielä kolme täyttä vuorokautta hyvää työaikaa ennen lauantaita 😁

        Joo...lehdistä voi lukea ja päästä kartoille. 😁


    • Anonyymi

      Jalkapallo kiellettävä!

    • Anonyymi

      Virheiden Herra.

      Jokainwn Ihmidolio teke satoja virhetä päivittäin.

      Joka itseään viisaaksi luulee on itse erittäin tyhmä, joka onkin miwliasairaus jonka nimi on luulosaieaus.

    • Anonyymi

      Ittees tietty kun et huoltanut sitä.

    • Anonyymi

      Ketä syyttää?

      1. Naisia
      2. Hallitusta
      3. EU:ta

      Eikähän se näillä :D

      -harmiseikirj-

      • No Naton unohdit..😃


      • Disseisback kirjoitti:

        No Naton unohdit..😃

        Sun lista ei oo päivitetty vielä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No Naton unohdit..😃

        USAkin unohtui... Onkohan Harmis ihan kunnossa?

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        USAkin unohtui... Onkohan Harmis ihan kunnossa?

        xLiner

        Nappas vaan vanhan listan jostain nivusista...oisko osa jäänyt johonkin saranaan jumiin ja revennyt? 😃


    • Anonyymi

      Et vattu mua ainakaan! En ole ollut keskuspölymurisi lähelläkään 😅 ei lentänyt tämä kakka tuulettimeen.

      • Ettet ois caan vääntänyt torttua poistoputkeen? 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ettet ois caan vääntänyt torttua poistoputkeen? 🤔

        Turkuusesta asti? Olisin aika velhotar? Enkö?


      • Disseisback kirjoitti:

        Ettet ois caan vääntänyt torttua poistoputkeen? 🤔

        Mulla saattaa olla vastarektaaollista ainesta varsinkin täällä 🤔

        Joko vesimyyrä tai joku muu "opposiotiiviben" edusraja terminoi mun keskuspölynimurin...🤨

        Tai sit se ei vaan toiminut oikein..???🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turkuusesta asti? Olisin aika velhotar? Enkö?

        Ai ihan ite kakjelus? 😁

        No luultavamnin oisit kyllä touhunnut enempi....kyllä sen verta aktiivi ot oĺlunna. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mulla saattaa olla vastarektaaollista ainesta varsinkin täällä 🤔

        Joko vesimyyrä tai joku muu "opposiotiiviben" edusraja terminoi mun keskuspölynimurin...🤨

        Tai sit se ei vaan toiminut oikein..???🤔

        Minä vehottarena laitoin vesihiiden asialle. Kiitä minua. 😅


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ai ihan ite kakjelus? 😁

        No luultavamnin oisit kyllä touhunnut enempi....kyllä sen verta aktiivi ot oĺlunna. 😃

        Odota vaan tulevaa😅👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odota vaan tulevaa😅👍

        Siis leikki leikkinä. Koskaan ei tiä miten tosissaan toinen ottaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odota vaan tulevaa😅👍

        Itseasiassa ei ole käynyt mielessä, että joku voiskaan kakkia keskuspölynimurin poistoputkeen. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Itseasiassa ei ole käynyt mielessä, että joku voiskaan kakkia keskuspölynimurin poistoputkeen. 😁

        Eikö? No nythän näit. Tsuumaa se poistoputki,siellä voin olla minä.✌😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? No nythän näit. Tsuumaa se poistoputki,siellä voin olla minä.✌😅

        Et varmalla sovi sinne...😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Et varmalla sovi sinne...😃

        Ai en vai? Siltä löytynee elämäsi rakkaus..🤔 alä jätä kohtalon kortteja kääntämättä..😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odota vaan tulevaa😅👍

        No saat jo luvan kakkia keskuspölynimurin poistoputkrn tukkoon, jos tulet. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai en vai? Siltä löytynee elämäsi rakkaus..🤔 alä jätä kohtalon kortteja kääntämättä..😅

        No sellaiset pikkutyypit voi unohtaakin...😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No saat jo luvan kakkia keskuspölynimurin poistoputkrn tukkoon, jos tulet. 😁

        . Varo mitä toivot😅😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        . Varo mitä toivot😅😄

        Odotan näkymää, kun joku koettaa tukkia putkea....😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Odotan näkymää, kun joku koettaa tukkia putkea....😃

        .et tainnut ymmärtää mielikuvaa,vertauskuvaa.. no ei se mitään. 🙂 nyt meen muualle kakkimaan.😆😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        .et tainnut ymmärtää mielikuvaa,vertauskuvaa.. no ei se mitään. 🙂 nyt meen muualle kakkimaan.😆😄

        En varmaankaan.. Mut en mä kirjsimellisesti itsekään tarkoittanut. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En varmaankaan.. Mut en mä kirjsimellisesti itsekään tarkoittanut. 😁

        No vattu varmaan tarkoitit. Kuvittelit että änkeen sun putkees nahkoineni päivineni enkä kakka nikilläni😆🤗 se on moro😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        No vattu varmaan tarkoitit. Kuvittelit että änkeen sun putkees nahkoineni päivineni enkä kakka nikilläni😆🤗 se on moro😄

        Pöh...😁


    • Anonyymi

      Mulla hajosi autosta viilennin. Oli hikinen ajelu tänään. Tutkin mikä vika siinä voisi olla, sulakkeen palo, kylmäaineen puute tai peräti kompressorin rikkoontuminen. Huomenna korjaamolle.

    • Anonyymi

      Paha on potkia tutkainta vastaan.. asioille ei voi paljonkaan ja kuitenkin jollain on ratkaiseva rooli joissain asioissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      169
      3059
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      2457
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      195
      1850
    4. 79
      1391
    5. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      82
      1357
    6. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      33
      1219
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      339
      1170
    8. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      81
      1076
    9. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      184
      955
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      898
    Aihe