Hunnutetut suomalaiset naiset

Anonyymi-ap

Mitä tunteita sinussa herää, kun näet hunnutetun kantasuomalaisen naisen?

55

1852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

KIVI ON OTTANUT OMANSA MYLLYYN

• Anonyymi

J.Sipilän puheenvuoro osiossa Uusi Suomi lehdessä hyvä kirjoitus, kannattaa lukea

(Alla olevalla hakusanalla löytyy kirjoitus netistä)
        Islamilainen kupla Suomessa ja Helsingin seudulla 2050

"Pew Research Centerin (www.pewresearch.org: Europe´s Growing Muslim Population, 29.11.2017) kaksi muuta skenaariota ovat nolla- ja korkea skenaario. Nollan (zero migration scenario) mukaan muslimeita olisi vuonna 2050 Suomessa noin 220 000. Korkean (high migration scenario) mukaan heitä olisi täällä tuolloin noin 990 000."

Sipilä esittelee itsensä blogissaan näin:
        "Olen valtiotieteilijä ja toiminut maahanmuuttotyössä koulutusalalla 1990-luvun alusta lähtien. Työssäni olen kohdannut noin 3 500 eri puolilta maailmaa eri syistä Suomeen muuttanutta ja ohjannut heitä heidän opiskeluperiodinsa ajan. Näistä ihmisistä ehkä puolet on ollut muslimeja."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

J.Sipilän puheenvuoro osiossa Uusi Suomi lehdessä hyvä kirjoitus, kannattaa lukea

"Pew Research Centerin (www.pewresearch.org: Europe´s Growing Muslim Population, 29.11.2017) kaksi muuta skenaariota ovat nolla- ja korkea skenaario. Nollan (zero migration scenario) mukaan muslimeita olisi vuonna 2050 Suomessa noin 220 000. Korkean (high migration scenario) mukaan heitä olisi täällä tuolloin noin 990 000."

"Olen valtiotieteilijä ja toiminut maahanmuuttotyössä koulutusalalla 1990-luvun alusta lähtien. Työssäni olen kohdannut noin 3 500 eri puolilta maailmaa eri syistä Suomeen muuttanutta ja ohjannut heitä heidän opiskeluperiodinsa ajan. Näistä ihmisistä ehkä puolet on ollut muslimeja."

SAKSASTA SAATAVAT JOUTUA LÄHTEMÄÄN miljoona syyrialaista siellä puuhastelevat omaa tapastaan pahuutta omaasa luonteenpiirrettä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nämä tutkijat leipääntyvät ja menetävät lopuksi järkesä
        - joilla siihen on vielä taipumusta

Selvä kokemus ja tieto riitää sanomaan ja päätelemään
        - mitä ovat
        - ja mihin pyrkivät suomeakin täyttäessään
        - se on karu totuus tästä näitten JUKETSISTA SAALISTUKSINEEN

• Anonyymi

Onhan niitä hölmöjä. Tämä näkyy selvimmin.

• Anonyymi

Onko sulla koskaan todellakaan mitään asiaa?

• Anonyymi

Tulee mieleen matkijalintu. Ei ole omaa elämää, niin pitää mennä harmaan massan mukana, joka kokoontuu yhteen vain uskontoperusteisesti?

Kuten todettu on, että jos ympärileikkaus olisi todella niin tärkeä, kun annetaan ymmärtää, antaisi Jumala lasten syntyä ympärileikattuina. Mutta tämä kumoaa koko asian - silloinhan siitä ei tiedettäisi, eikä koko esinahka asiaa olisi keksitty, koska sitä ei jo alkuaankaan ollut, ja luultaisi, että se on luonnollista.

Sama juttu: jos huntu olisi niin tärkeä kun annetaan ymmärtää, Jumala antaisi ihmisten syntyä hunnutettuina. Ovathan he! Ihmisillä on hiukset, Jumalan heille asettamat! Mutta ei, ku ei riitä! Ihminen on Jumalaa viisaampi?

Jo Sinenmaa kirjoitti:
      "Lain tarkoitus ei voi olla siinä, että ihminen puetaan henkiseen haarniskaan, jottei hän kohtaisi todellisuutta, eikä hänen tarvitsisi kokea elämää. Tai että ihmiseltä peitetään kaikki vähänkin vaarallinen, jottei hänen tarvitse itse olla varuillaan.
      Voisiko olla niin, että lainsäätäjät pitävät ihmisiä lapsina, joiden silmiltä ja korvilta pitää peittää kaikki erilainen, jotta lapsi kasvaisi pullossa? Näin on jo.

Se tiedetään mitä käy kun ympäristöstä poistetaan kaikki virikkeet. Ei ilmeisesti oppi mennyt perille, mitä elävälle olennolle tapahtuu, kun hänellä ei ole mitään erilaisuutta, siis kun ihmisellä ei ole mitään vaaraa varottavana, kun ihmisen korviin tulee ainoastaan yhdenlaista propagandaa!
      Lopulta syntyy myös lapsia, joilla ei ole omaa vastustuskykyä. Poliitikoiden mukaan muslimeilla ei siis ole omaa vastustuskykyä erilaisuutta kohtaan jonka takia heille on sallittava erityiskohtelu?

Islamistit usein puolustavat naisten pakottamista säkkipukuihin sillä, että niinhän länsimaalaisetkin miehet pakottavat naiset riisuutumaan ja vähäpukeisiksi miehisen himon takia!
      Tuollaisessa vertailussa ei ole mitään järkeä, eikä siinä ole totuutta, henkistä arvoa.
      Islamistit vertaavat oman uskontonsa sääntöä maalliseen käytäntöön. Kristinuskonto ei vaadi naisia sen paremmin minihameisiin kuin säkkipukuihinkaan. Kristinuskonto on päässyt eroon miehisen himon hillitsemisestä sellaisella, että miehen himoitsevilta silmiltä peitetään kauneutta.

Kristinusko edellyttää yksilön hillitsevän itse itseään, joka on päinvastainen käytäntö kuin islamin tapa peittää naiset, joka kuitenkin jättää miehet edelleen himoitsemaan naista. Islam ei siis ole kiinnostunut yksilön henkisestä kehityksestä, vaan vain pinnallisesta peittelystä, joka jättää miehet himoitsemisen tilaan, ja joka suorastaan vaatii miehiä himoitsemaan naisia... On älytöntä, jos lailla turvataan uskonnon tapasäännöt, mutta laki ei ota mitään kantaa uskonnon totuusarvoihin.

Totuuden tulee olla sellainen, että ihminen voi (voisi kuvitella elävänsä) elää taivaassakin sen mukaista elämää. Olisi taivaan pilkkaamista väittää, että taivaassa naiset ovat alapäästään silvottuja ja säkkiin puettuja, jotta miehet taivaassa voisivat paremmin hillitä himojaan.

Aito uskonto ei pakota toista ihmistä johonkin muottiin vain siksi, että uskonnonharjoittaja välttyisi itse itsensä kehittämiseltä... Ei ole oikein paeta omia pelkojaan muiden ihmisten rajoittamiseen."

Ihminen ei tarvitse vapautta vielä silloin,
      kun hän käyttää sitä sortaakseen muita. (Canth)

• Anonyymi

Lisään vielä, meinaatteko, että olen nyt sitä mieltä, että tuota pitää sitten noudattaa? En sano niin, mutta pyydän, tunnustakaa se, mitä minua pyydettiin unessa tunnustamaan, kun annettiin minun käsiini ilmassa leijunut krusifiksi, jossa oli hopean värinen Jeesus. Minulle annettiin se, ja annoin sen muille sanoen: "Jeesuksen risti, ruumis ja veri", ja he antoivat suukon siihen, ja muutama laittoi Jeesuksen huulille peukullaan vesipisaran.

Viikkoa ennenkun Hamas hyökkäsi Israeliin, näin unen, jossa kastoin Jeesuksen ja muutamia esirukoilijoita Isän, Pojan, ja Pyhän Hengen nimeen.
        Jos minä olen se Pohjolan Valo, josta on ennustettu, en voi pyytää anteeksi sitä, koska se olisi jotakuinkin, että "anteeksi, että Jumala on väärässä".

Jos joku islamilainen väittää, ettei Jumala voisi saada häntä ihmettelemään (sillä onhan koraanissa kaikki?), hän ylentää itsensä Jumalan yläpuolelle.

• Anonyymi

Aloittajan kysymykseen voin vastata vain, en ymmärrä, miksi noin tapahtuu, mutta ei minun tarvitsekaan ymmärtää. Asia ei onneksi minulle kuulu.

• Anonyymi

Jokaisella on Suomessa oikeus mennä naimisiin kenen kanssa haluaa, ja kääntyä mihin uskontoon haluaa? Sitten kun tämä ihannemies vaikka irakista vie lapset sinne "lomalle" eikä suostu heitä palauttamaan Suomeen, niin sitten rikastetun vaimon ei pitäisi mennä ulisemaan Suomen viranomaisille, ja vaatia ulkoministeriön virkamiehiä "tekemään jotain" se ei enää kannata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaisella on Suomessa oikeus mennä naimisiin kenen kanssa haluaa, ja kääntyä mihin uskontoon haluaa? Sitten kun tämä ihannemies vaikka irakista vie lapset sinne "lomalle" eikä suostu heitä palauttamaan Suomeen, niin sitten rikastetun vaimon ei pitäisi mennä ulisemaan Suomen viranomaisille, ja vaatia ulkoministeriön virkamiehiä "tekemään jotain" se ei enää kannata?

"Jokaisella on Suomessa oikeus mennä naimisiin kenen kanssa haluaa"

Kivikautinen meininki! Ministereitä ei kiinnosta? Antaa lasten kärsiä!

• Anonyymi

Nainen, joka on käynyt rippikoulun ja nai muslimin ja vetää idiootti kaavun päälleen on yksinkertaisesti Suomen petturi. Ulos Suomesta tai käänny kristityksi.

• Anonyymi

Vaikka meillä on uskonnonvapaus niin on käsittämätöntä että suomalainen nainen alistuu miehen omaisuudeksi? Näitä on sattunut että sitten on mies vienyt lapset kotimaahansa, ja kaapumuija on sitten mennyt poliisille itkemään? On sitten tuhlattu turhaan veronmaksajien rahoja, lapset ovat näissä maissa miehen omaisuutta, naisella ei ole oikeuksia? Suomessa nainen on myös vastuussa teoistaan, vai onko?

• Anonyymi

Hitsi. Et tainnu tietää, mut Suomessa on uskonnonvapaus, joten älä syytä paikkaa joka palaa, vaan sitä joka sytytti.

• Anonyymi

Näkyy heti typeryys. Ei missään nimessä näitä uskontoja kannata harrastaa.

• Anonyymi

Ota selvää sen luonteesta. On niitä, jotka kaipaa huomiota, ja pukeutuu uskonnon tavalla tunteakseen olevansa enemmän.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Suomalainen nainen, joka pitää rättiä on joko 1. Höynäytetty typerys 2. Noita tai saatananpalvoja. Joka tapauksessa petturi.

• Anonyymi

Vähän sitä ja tota, muttei mitään varmaa. Puhut kuin keskiajan noitatuomari.

• Anonyymi

Pettureita. Eräskin suomalainen vaikutti sisäisesti kuolleelta, puhui monotonisesti, ei mitään ilon tunteita. Ilmeisesti oli sisäistänyt islamin oikeaoppisesti - islamhan on kuoleman kultti.

• Anonyymi

Et pysty todistamaan väitettäsi, ja toisekseen, jos se todella tapahtui, et tiedä hänen luonteestaan mitään.

• Anonyymi

Tulee mieleen että, typerä lehmä. Pitäisi potkia ulos Suomesta. Noilla ei ole mitään oikeutta olla maassamme. Yök.

• Anonyymi

Ilmaisuus eläjät on sairautta kaikki, joille syöttäruuhet laitetaan eteen.

• Anonyymi

Ennemmin potkisit itsesi. Mielipiteesi ei eroa kivikauden tai muiden tänä päivänä elävien mielipiteestä.

• ❤️👍

• Anonyymi

Mitäs olemattomuudella olisi merkitystä, kiven ympärillä aatoksensa tylsyttäen

RITUAALEIN ELÄMÄNSÄ TUHOTEN

• Anonyymi

Siis kaikki rituaalit tänne jääpi ja maahan kuopataan, onko siis tyhjyys elämää..

UTELIAISUUDEN UHMA
        https://www.youtube.com/watch?v=5FQKDUsGg5o

TÄMÄ! Itse olen tuhottoman utelias maailmaa kohtaan ja aina kun kysyn jotain, niin vastaus on "googleta"... Kukaan ei jaksa kun kyselen mikä on higgsin bosoni tai kaksipiirijarru, mut kun kiinnostaa... Kaikki... Paitsi ihmiset... Tai no nekin, mutta ei persoonina, vaan biologisina kokonaisuuksina... 👀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis kaikki rituaalit tänne jääpi ja maahan kuopataan, onko siis tyhjyys elämää..

UTELIAISUUDEN UHMA
        https://www.youtube.com/watch?v=5FQKDUsGg5o

TÄMÄ! Itse olen tuhottoman utelias maailmaa kohtaan ja aina kun kysyn jotain, niin vastaus on "googleta"... Kukaan ei jaksa kun kyselen mikä on higgsin bosoni tai kaksipiirijarru, mut kun kiinnostaa... Kaikki... Paitsi ihmiset... Tai no nekin, mutta ei persoonina, vaan biologisina kokonaisuuksina... 👀

Jeesus häivä ELIKKÄ USKON HÄIVÄ ELÄÄ MEISSÄ IKUISUUTTAAN

KAIKKI MUU JÄÄ JÄLKEEMME ELÄMÄN LASTUINA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus häivä ELIKKÄ USKON HÄIVÄ ELÄÄ MEISSÄ IKUISUUTTAAN

KAIKKI MUU JÄÄ JÄLKEEMME ELÄMÄN LASTUINA

Elämä on KAIKEN TODELLISUUTTA LYHDYN VALON SAATELEMANA

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämä on KAIKEN TODELLISUUTTA LYHDYN VALON SAATELEMANA

On kirjoitettu ANTAA KUOLLEITEN HAUDATA KUOLLEENSA

SII MITÄ ONKAAN SITTEN ELÄMÄ

SE ON TAIVAAN LUOMUSTA

• Anonyymi

Näitten meno on kaiken normaalin tuhoamiset ja sitten tavallaan peittää kaiken pimeyteensä ja kaapuisuuteen ???

• Anonyymi

Arvelen hänen vaihtaneen uskontoa saadakseen enemmän huomiota, ja päästäkseen piireihin, joita suomalaisten keskuudessa ei yleensä ole.
      Toinen arvio on se, että omasta luonteestaan se kivikautinen tuskin mitään tietää.

• Anonyymi

Sääliä , siinä menee aviomiehen nyrkkeilypussi

• Anonyymi

Valitettavasti saattaa niin ollakin, koska ne kivikautiset villit tuskin tietää luonneidentiteetin käyttöjärjestelmäsarjasta hevon kukkuakaan!

• Anonyymi

Kantasuomalainen nainen, joka pitää rättiä on joko täysin höynäytetty tai saatananpalvoja.

• Anonyymi

Muttet pysty antamaan tilalle mitään parempaa?

• Anonyymi

Suostu si tossunalle toivottavasti on edes jokseenkin elämä jota voi elää

• Anonyymi

Islam on eräänlainen kuolemantuomio, naiselle kaksinverroin hirveä. Siinä ei ole enää uskonnonvapautta. Kristinuskoon palaaminen, uskoon tuleminen ja pelastuminen on tehty lähes mahdottomaksi.

• Anonyymi

Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa...

• Anonyymi

Ei yhtään mitään en huomioi näitä mitenkään, ovat täysin yhdentekeviä minun kannalta. En ole heidän kanssa missään tekemisissä.

• ❤️❤️❤️

• Anonyymi

Olen tottunut suominaisen käytökseen toimiessani matkatoimiston palveluksessa Välimeren maissa, joten ei se yllätä eikä se yllätä muitakaan suomalaisia.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ensin anonyymi rätti, sitten kamala kaapu, sitten verkko silmille, sitten kotivangiksi, sitten ikkunattomaan tilaan kotivangiksi. Tämä on islamin vihaa naisia kohtaan.

• Anonyymi

"Ensin anonyymi rätti... Tämä on islamin vihaa naisia kohtaan."

Ei merkkaamista luonneidentiteetin osalta, joten törmäät kehen hyvänsä, ja saadut lapset saattavat kärsiä ja kuolla. Tämä on lännen vihaa luonteesi identiteettiä kohtaan.

• Anonyymi

Sysirumia akkoja.

• Anonyymi

Ei, vaan kaunis nainen kääräistynä pahaa henkeä muistuttavaan mustaan kaapuun, tai kävelevä hautajaiskääre.

• Anonyymi

Ehkä noita-akka, sama herra molemmilla.

• Rakkauden tunteita.😇👍❤️❤️❤️

• Anonyymi

Ei sitten missään sellasta paikkaa - joka kestäisi päivänvaloa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten missään sellasta paikkaa - joka kestäisi päivänvaloa.

🌞🌹❤️❤️❤️😇👍

• Anonyymi

https://www.anekdot.ru/id/1530548/

"Tämä ei ole kansallisasumme"

Eräässä mielipiteessä:
      "Kaikki naiset eivät halua tuntea lisääntynyttä huomiota miessukupuolelta, varsinkaan jos ovat naimisissa. Kaikki tämä ekshibitionismi, tähdeksi tuleminen ym.. on peräisin lännestä. Jopa venäläiset naiset olivat ennen vaatimattomia - isoäitimme käyttivät vielä huiveja. Ja sana "häpäistää itsensä" tarkoitti julkisella paikalla olemista ilman huivia.
      Olen mies ja tietenkin pidän naisten kauneudesta, mutta loppujen lopuksi useimmiten humalaiset miehet, rosvot, eivätkä vain maahanmuuttajat, ahdistelevat kauniita naisia. Ja naisten on todella elettävä tämän kanssa.
      Jotkut naiset todella pitävät siitä, kun miehet taistelevat heidän puolestaan, kilpailevat keskenään, ja he ovat kuin tähtiä - he valitsevat vahvimman. Mutta sellaiset naiset ovat vähemmistössä, ja jostain syystä tämä kulttuuri on pakotettu koko yhteiskuntaan."

• Anonyymi

Olen keksinyt luoda yhteiskunnan, jossa huntua pidetään:

"Etenkin aviossa olevat naiset laittoivat päähän yksin liikkuessaan hunnun estääkseen mm. ulkopuolisia näkemästä kaunista ulkonäköään. Sen sijaan vartalon peittävä kaapu oli kielletty...
        Klaaneja ei haitannut se, että heidän naisia saatettiin kutsua ulkomailla rättipäiksi, koska huntua käytettiin paljolti siksi, ettei toiseen klaaniin kuuluva erehtyisi pyytämään toista liittymään klaaniinsa, ja olettaisi siis naisen olevan vapaa, ja jotta ulkopuolisille, tai varsinkaan aviomiehille ei tulisi mieleen lisääntymis mahdollisuudet, joita heille ei olisi tiettyinä aikoina voitu voitu sallia. (Akeidat Yitzhak. 45:1:20 Elämän luominen kielletyissä olosuhteissa on kiellettyä")

Yksiavioisuus oli sallittu vain poikkeustapauksessa, ja miehillä moniavioisuus oli yleistä... Jos vaimoja oli 2, he olivat yleensä siskokset, tai samasta suvusta. Suositeltu maksimimäärä vaimoja oli n. 4, jolloin toinen pari saattoi olla eri suvusta, ja rajana oli periaatteessa se, monestako muijasta mies pystyi selviytymään, ja miten naiset saivat huolenpitoa ja rakkautta mieheltään, sillä jos nainen katsoi, ettei saanut tarpeaksi mieheltä huomiota (osin tämän takia leijonaluonteiset epäsuosiossa), hän saattoi liittyä toiseen klaaniin, tai lainata jotakuta toisesta klaanista, eikä miehen odotettu laittavan tästä pahakseen...

Näin ollen mies ei voinut ehdottaa useaa vaimoa itselleen vain naimahalujensa puolesta, mutta toisinaan monia vaimoja voitiin myöntää A luokan tapaukselle, vaikka vaimon luonne ei täysin sopiva olisikaan ollut, eikä yhteiselossa yleensä ollut ongelmia, sillä naisilla oli talouden puolesta valtaa, mikä oli omaksuttu irokeeseilta, ja mies oli enemmänkin siittäjän/soturin asemassa. Ennemminkin voitiin siis katsoa, että naiset valitsivat itselleen siittäjän, kun että mies olisi omistanut monta vaimoa.

Moniavioisuuden käsky johdettiin mm. juutalaisista kirjoituksista (Contemporary Halakhic Problems, Vol 1, Part 1 (Chapter 7:5) "Raamattu ei kiellä moniavioisuutta, vaan käsky yksiavioisuuteen annettiin länsimaisten juutalaisten keskuudessa ashkenasi viranomaisen, Rabbenu Gershomin (puuhärkä?) n. v. 1000 julkaiseman määräyksen seurauksena",
        sekä kirjasta Peninei Halakhah, Simchat Habayit U'Virkhato (6.7:2) "...Lisääntymisen käsky on etusijalla, sillä sen kautta ihminen saavuttaa jatkuvuuden. Myös avioeron lyhytaikainen harmi on vähemmän loukkaavaa, kuin pitkäaikainen lapsettomaksi jäämisen tuska."

Miehen oli ansaittava oikeutensa tehdä jälkeläisiä, mikä osin johdettiin rabbi Akivan ja Yaakovin mielipiteestä (Midrash, Kohelet Rabbah 9:9:1) "Se joka pysyy naimattomana, heikentää jumalallista kuvaa..." sekä (Sulchan Arukh, Even ha Ezer 2:2 ja 6) "Jokaisella perheellä on oletus hyvästä sukujuuresta, ja miehen pitäisi avioitua sellaisen kanssa ensisijaisesti..."

Tämä johdettiin myös Talmudista: (Yevamot 63b16-17) "Rabbi Eliezer sanoi: Joka ei noudata käskyä lisääntyäkseen, katsotaan ikäänkuin hän vuodattaisi verta, kuten sanotaan: 'Joka vuodattaa ihmisen verta, hänen verensä tulee ihmisen toimesta vuotamaan' (1.Moos.9:6), ja sen jälkeen kirjoitetaan: 'Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää'.
        Rabbi Yaakov sanoi: "On ikäänkuin hän pienentäisi jumalallista kuvaa, kuten samassa jakeessa sanotaan: "Sillä Jumalan kuvaksi hän loi ihmisen", ja sen jälkeen on kirjoitettu: "Ja te, olkaa hedelmälliset ja lisääntykää".

Kukaan muu ei ole tehnyt sellaista, mitä olen tehnyt, ja opiskelu on kehittänyt todella paljon niin, että ihmettelen miksi hallitus antaa ihmsten olla karjankaltaisessa asemassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen keksinyt luoda yhteiskunnan, jossa huntua pidetään:

"Etenkin aviossa olevat naiset laittoivat päähän yksin liikkuessaan hunnun estääkseen mm. ulkopuolisia näkemästä kaunista ulkonäköään. Sen sijaan vartalon peittävä kaapu oli kielletty...
        Klaaneja ei haitannut se, että heidän naisia saatettiin kutsua ulkomailla rättipäiksi, koska huntua käytettiin paljolti siksi, ettei toiseen klaaniin kuuluva erehtyisi pyytämään toista liittymään klaaniinsa, ja olettaisi siis naisen olevan vapaa, ja jotta ulkopuolisille, tai varsinkaan aviomiehille ei tulisi mieleen lisääntymis mahdollisuudet, joita heille ei olisi tiettyinä aikoina voitu voitu sallia. (Akeidat Yitzhak. 45:1:20 Elämän luominen kielletyissä olosuhteissa on kiellettyä")

Yksiavioisuus oli sallittu vain poikkeustapauksessa, ja miehillä moniavioisuus oli yleistä... Jos vaimoja oli 2, he olivat yleensä siskokset, tai samasta suvusta. Suositeltu maksimimäärä vaimoja oli n. 4, jolloin toinen pari saattoi olla eri suvusta, ja rajana oli periaatteessa se, monestako muijasta mies pystyi selviytymään, ja miten naiset saivat huolenpitoa ja rakkautta mieheltään, sillä jos nainen katsoi, ettei saanut tarpeaksi mieheltä huomiota (osin tämän takia leijonaluonteiset epäsuosiossa), hän saattoi liittyä toiseen klaaniin, tai lainata jotakuta toisesta klaanista, eikä miehen odotettu laittavan tästä pahakseen...

Näin ollen mies ei voinut ehdottaa useaa vaimoa itselleen vain naimahalujensa puolesta, mutta toisinaan monia vaimoja voitiin myöntää A luokan tapaukselle, vaikka vaimon luonne ei täysin sopiva olisikaan ollut, eikä yhteiselossa yleensä ollut ongelmia, sillä naisilla oli talouden puolesta valtaa, mikä oli omaksuttu irokeeseilta, ja mies oli enemmänkin siittäjän/soturin asemassa. Ennemminkin voitiin siis katsoa, että naiset valitsivat itselleen siittäjän, kun että mies olisi omistanut monta vaimoa.

Moniavioisuuden käsky johdettiin mm. juutalaisista kirjoituksista (Contemporary Halakhic Problems, Vol 1, Part 1 (Chapter 7:5) "Raamattu ei kiellä moniavioisuutta, vaan käsky yksiavioisuuteen annettiin länsimaisten juutalaisten keskuudessa ashkenasi viranomaisen, Rabbenu Gershomin (puuhärkä?) n. v. 1000 julkaiseman määräyksen seurauksena",
        sekä kirjasta Peninei Halakhah, Simchat Habayit U'Virkhato (6.7:2) "...Lisääntymisen käsky on etusijalla, sillä sen kautta ihminen saavuttaa jatkuvuuden. Myös avioeron lyhytaikainen harmi on vähemmän loukkaavaa, kuin pitkäaikainen lapsettomaksi jäämisen tuska."

Miehen oli ansaittava oikeutensa tehdä jälkeläisiä, mikä osin johdettiin rabbi Akivan ja Yaakovin mielipiteestä (Midrash, Kohelet Rabbah 9:9:1) "Se joka pysyy naimattomana, heikentää jumalallista kuvaa..." sekä (Sulchan Arukh, Even ha Ezer 2:2 ja 6) "Jokaisella perheellä on oletus hyvästä sukujuuresta, ja miehen pitäisi avioitua sellaisen kanssa ensisijaisesti..."

Tämä johdettiin myös Talmudista: (Yevamot 63b16-17) "Rabbi Eliezer sanoi: Joka ei noudata käskyä lisääntyäkseen, katsotaan ikäänkuin hän vuodattaisi verta, kuten sanotaan: 'Joka vuodattaa ihmisen verta, hänen verensä tulee ihmisen toimesta vuotamaan' (1.Moos.9:6), ja sen jälkeen kirjoitetaan: 'Ja te olkaa hedelmälliset ja lisääntykää'.
        Rabbi Yaakov sanoi: "On ikäänkuin hän pienentäisi jumalallista kuvaa, kuten samassa jakeessa sanotaan: "Sillä Jumalan kuvaksi hän loi ihmisen", ja sen jälkeen on kirjoitettu: "Ja te, olkaa hedelmälliset ja lisääntykää".

Kukaan muu ei ole tehnyt sellaista, mitä olen tehnyt, ja opiskelu on kehittänyt todella paljon niin, että ihmettelen miksi hallitus antaa ihmsten olla karjankaltaisessa asemassa!

"opiskelu on kehittänyt todella paljon"

(Shaarei Kedusha, osa 2 Shaar 5:9, 17) "Joka harjoittaa Tooran opiskelua, on vapautettu kaikista käskyistä, koska se vastaa kaikkia käskyjä"
        (Chayei Sara 21:219-220, 222) ”...muut kansat eivät voi hallita ketään, joka osallistui Tooran tutkimiseen... Tooran opiskeluun sitoutuneella on vapaus kaikesta, myös vapaus pakanakansojen orjuudesta...”
        (Talmud, Sotah 22a5) ”Se joka ei ole opiskellut (kirjoituksia), on verrattavissa petoon (ts. eläimen kaltaiseen)”, sekä tämän viite (Trakt. Derekh Eretz Zuta 10:7) ”...joka ei ole oppinut kirjoituksia eikä Mishnaa, parempi olisi, jos hän ei olisi syntynyt”...

• Anonyymi

0,1 tonnia

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1798
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      123
      1220
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1080
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      956
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      866
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      81
      817
    7. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      47
      817
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      816
    9. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      810
    10. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      782
    Aihe