MOLEMMAT ONNIBUSSIN KITAAN!
SUURKARTELLIPARONIEN HAAKSIRIKKO:
16
261
Vastaukset
- Anonyymi
Kesälahden Linja sai oikeutta!
- Anonyymi
Todellisen haaksirikon on kokenut Onnibus. Mitään alkuperäisestä Onnibussista ei ole jäljellä, no punainen väri mutta ei muuta. Ensimmäisen kerran Onnibus kompastui Jyväskylän paikallisliikenteen tarjoukseen, jota ei pystynyt hoitamaan. Koivisto pelasti. Seuraavassa vaiheessa Souter pelasti, mutta huomasi varsin nopeasti että hommassa ei paljoakaan järkeä ole. Sen jälkeen yritettiin räpiköidä omillaan, mutta sitä ei montaa viikkoa kestänyt. Taas Koivisto pelasti. Sitten tuli korona ja Koivisto pelasti. Se maksoi sen verran, että Koivisto menetti itsenäisyytensä. Toinen Onnibussin perustajista on yrittänyt montaa hommaa, mutta kaikki ovat loppuneet nolosti ja lyhyesti. Toinen jäi alalle, kunnes hölmöili sen verran raskaasti että sai monoa takapuoleen. Tällaiseen epä-menestystarinaan tuskin mikään yritys Suomessa on yltänyt.
- Anonyymi
Onnibus on YLISTETTY liikennöitsijä!
- Anonyymi
Jaksatte jauhaa.
Tulkaa tänään Kontulan Pub Parisiin kanssamme keskustelemaan ja tarjotaan kaljatkin.
Mitä te välitätte kuka mitäkin liikennöi tai vie ajot ja matkustajat.
Me ollaan oltu ajamassa nurin useita firmoja ja onnistuttukin siinä aika usein.
Tuokaa Ari Kähärä tullessanne.
Se on työnantajamieleinen duunari mutta meillä selvittämättömiä riitoja hänen kanssaan. Olen kaljat velkaa hälle.
Parta-Jugi - Anonyymi
"MOLEMMAT ONNIBUSSIN KITAAN!"
Luitko ollenkaan tuota Koiviston tiedotetta?
Liiketoimintakaupan sopivat Vainion liikenne ja Koiviston auto länsi.- Anonyymi
KA Länsi tuottaa liikennettä Onnibus FLEXille - satunnaisesti myös MEGAlle. Muutenkin, mitä kaukoliikenteeseen tulee, KA ja OB ovat melkein sama asia.
- Anonyymi
miksi itä-suomi unohdettu kaikesta julkisesta liikenteestä
- Anonyymi
Liian lähellä Venäjän rajaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian lähellä Venäjän rajaa?
Muistaakseni joskus 10 vuotta sitten eräät henkilöt kertoivat, että silloin tehtyjen päätösten seurauksena joukkoliikenne tulee katoamaan maaseudulta ja muualta harvaan asutulta alueelta. Yhteiskunnan joukkoliikennemenojen ennustettiin nousevan merkittävästi. Molemmat ennustukset ovat toteutuneet pilkulleen, vaikka niille aikoinaan naureskeltiin ja kiistettiin mahdottomana tulevaisuuden kuvana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni joskus 10 vuotta sitten eräät henkilöt kertoivat, että silloin tehtyjen päätösten seurauksena joukkoliikenne tulee katoamaan maaseudulta ja muualta harvaan asutulta alueelta. Yhteiskunnan joukkoliikennemenojen ennustettiin nousevan merkittävästi. Molemmat ennustukset ovat toteutuneet pilkulleen, vaikka niille aikoinaan naureskeltiin ja kiistettiin mahdottomana tulevaisuuden kuvana.
Sen lisäksi, että maaseudulta on kadonnut liikenne tyystin, on myös vaikeaa löytää hyviä kuljettajia edes sinne missä liikennettä vielä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen lisäksi, että maaseudulta on kadonnut liikenne tyystin, on myös vaikeaa löytää hyviä kuljettajia edes sinne missä liikennettä vielä on.
Bingovuorot kannattaa ajaa sotetakseilla joihin löytyy myös kuskeja. Ei linja-autoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen lisäksi, että maaseudulta on kadonnut liikenne tyystin, on myös vaikeaa löytää hyviä kuljettajia edes sinne missä liikennettä vielä on.
Kuljettajat ovat suurin joukoin siirtyneet muihin töihin alan epävarmuuden vuoksi. Tämäkin on yksi seuraus täydellisesti epäonnistuneesta joukkoliikennepolitiikasta. Kuljettajista on tehty pätkätyöläisiä, jotka joutuisivat kilpailutusten seurauksena vaihtamaan muutaman vuoden välein työpaikkaansa. Uusi työnantaja saattaa olla sellainen, joka ei hoida kaikkia työsuhteeseen kuuluvia velvoitteitaan. Eipä siis ole ihme jos kuljettajat ovat vähissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuljettajat ovat suurin joukoin siirtyneet muihin töihin alan epävarmuuden vuoksi. Tämäkin on yksi seuraus täydellisesti epäonnistuneesta joukkoliikennepolitiikasta. Kuljettajista on tehty pätkätyöläisiä, jotka joutuisivat kilpailutusten seurauksena vaihtamaan muutaman vuoden välein työpaikkaansa. Uusi työnantaja saattaa olla sellainen, joka ei hoida kaikkia työsuhteeseen kuuluvia velvoitteitaan. Eipä siis ole ihme jos kuljettajat ovat vähissä.
Pahanilmanlintuina toimineiden kartelliparonifirmojen mahalaskut helpottanevat alan mainehaittaa ja kuljettajapulaa.
- Anonyymi
Lauri pilasi alan maineen ja aiheutti kuljettajapulan
- Anonyymi
Alan maineen pilasivat katkerat kartelliparonit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alan maineen pilasivat katkerat kartelliparonit.
Kyllä suurimmat syylliset ovat Pekka, Lauri ja epäpätevät poliittiset päättäjät ja virkamiehet. Nämä ns. paronit ennustivat aikoinaan miten tulisi käymään, ja kas kummaa, jokainen ennustus on osunut 100 %:sti nappiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska403323- 1532005
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli1951632Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1291523- 801125
- 2341094
Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä264971- 122906
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari52899- 68820