On tullut aika..

Anonyymi-ap

Lopettaa moottorikelkalla vesien saastuttaminen kesällä. Asia lsitettu vireille vihreiden toimesta.

12

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vene ja vesijetti on tarkoitettu vedessä ajeluun. Moottorikelkka lumelle.

    • Anonyymi

      No kelkkaillaanhan sitä talvella jäälläkin. Samaa saastuttamista on tämäkin.

    • Anonyymi

      Nuo pilaa kalojen kutemiset, koska kalojen kutupaikkoja ei kukaan näe että missä nuo on.

      Vesiskoottereilla ja yleensäkin kaikella millä vedes pinnan päällä voidaan kulkea vaikuttaa kalojen kutemiseen.

      • Anonyymi

        Hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä.

        Täällä tehdään ihan samaa mitä aikoinaan on tehty Petsamossa massa turismilla ja EI USKOIS, että Lappalaisen Marin ja Inkilän Markun suvut on Petsamosta evakoitu aikoinaan ja he on kuulemma vielä KOLTANSAAMELAISINA päässeet Suomeen asumaan KOLTTA-ALUEELLE.
        Heikkurin Anttikihan on koltansaamelainen ja Portin Marikasta en tiedä onko hänkin niitä Petsamon evakko sukuja joita asui myös Petsamossa. Heikkurin Antin isä ainaki on/oli METSÄHALLITUKSELLA töissä ja kai hänen isä on sanonut hänelle, että ” PARASTA MITÄ ME KOLTAT JA PETSAMOLAISET VOIDAAN TEHDÄ ON SE, ETTÄ RAAHATAAN METSÄÄN KAIKKI PALVELUT MITÄ LÖYTYY KYLÄLTÄ, koska sinnehän ne kuuluu ja VAKUUTUS KORVAA SEN MITÄ ETTE SINNE METSÄÄN SAANEET VIETYÄ!”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä tehdään ihan samaa mitä aikoinaan on tehty Petsamossa massa turismilla ja EI USKOIS, että Lappalaisen Marin ja Inkilän Markun suvut on Petsamosta evakoitu aikoinaan ja he on kuulemma vielä KOLTANSAAMELAISINA päässeet Suomeen asumaan KOLTTA-ALUEELLE.
        Heikkurin Anttikihan on koltansaamelainen ja Portin Marikasta en tiedä onko hänkin niitä Petsamon evakko sukuja joita asui myös Petsamossa. Heikkurin Antin isä ainaki on/oli METSÄHALLITUKSELLA töissä ja kai hänen isä on sanonut hänelle, että ” PARASTA MITÄ ME KOLTAT JA PETSAMOLAISET VOIDAAN TEHDÄ ON SE, ETTÄ RAAHATAAN METSÄÄN KAIKKI PALVELUT MITÄ LÖYTYY KYLÄLTÄ, koska sinnehän ne kuuluu ja VAKUUTUS KORVAA SEN MITÄ ETTE SINNE METSÄÄN SAANEET VIETYÄ!”

        Heikkurit on kuulemma samoja mitä Titolat ja Hannolan Juha eli SIPSI on myös samaa sukua.

        Metsähallituksella töissä oleva/ollut Heikkuri ihan varmasti tietää sekä osaa hoitaa työnsä, mutta hän varmaan joutunut altavastaajaksi koska hän on minun kanssa saman suurin piirtein saman mittainen eli ISOMMAT IHMISET KYLLÄ KARSII PÄÄLLE ja sanoo : ET PUUTU MEIDÄ ASIOIHIN, KOSKA ME KYLLÄ TIEDETÄÄN!

        Kyllä me tuo jo USKOTAAN, että KAIKKI TIETÄÄ MITEN LUONTOA TUHOTAAN EIKÄ KUKAAN OTA VASTUUTA! METSÄHALLITUSHAN SE NIITÄ LUPIA ANTANUT JA VAKUUTUSYHTIÖ LÄHITAPIOLA KORVAA KAIKEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heikkurit on kuulemma samoja mitä Titolat ja Hannolan Juha eli SIPSI on myös samaa sukua.

        Metsähallituksella töissä oleva/ollut Heikkuri ihan varmasti tietää sekä osaa hoitaa työnsä, mutta hän varmaan joutunut altavastaajaksi koska hän on minun kanssa saman suurin piirtein saman mittainen eli ISOMMAT IHMISET KYLLÄ KARSII PÄÄLLE ja sanoo : ET PUUTU MEIDÄ ASIOIHIN, KOSKA ME KYLLÄ TIEDETÄÄN!

        Kyllä me tuo jo USKOTAAN, että KAIKKI TIETÄÄ MITEN LUONTOA TUHOTAAN EIKÄ KUKAAN OTA VASTUUTA! METSÄHALLITUSHAN SE NIITÄ LUPIA ANTANUT JA VAKUUTUSYHTIÖ LÄHITAPIOLA KORVAA KAIKEN!

        Watercross tapahtuma kuuluu oikeesti Inarin kunnassa NELLIMIIN eikä Ivaloon!
        Tietojen mukaan Heikkurin Seppo on ollut näissä kelkka kisoissa PUUHAMIEHENÄ ja hänen täti ainakin asuu Nellimissä ja hänen kaikki siskot asui siellä myös, mutta avioliittojen myötä he muutti lähemmäs Ivaloa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Watercross tapahtuma kuuluu oikeesti Inarin kunnassa NELLIMIIN eikä Ivaloon!
        Tietojen mukaan Heikkurin Seppo on ollut näissä kelkka kisoissa PUUHAMIEHENÄ ja hänen täti ainakin asuu Nellimissä ja hänen kaikki siskot asui siellä myös, mutta avioliittojen myötä he muutti lähemmäs Ivaloa!

        Minä en harrasta edes HIIHTÄMISTÄ, koska SUKSIVOITEET EI KUULU LUONTOON!
        Voiteet jää lumisille laduille sekä imeytyy maastoon ja kaikki mitä ei ole tarkoitettu SYÖTÄVÄKSI ON MYÖS MYRKKYÄ LUONNOLLE!

        En tiedä kuka oli sanonut, mutta minulle kerrottiin että kylällä kulkee huhu jonka minut pitää antaa olla rauhassa.
        Syy on varmaan just tämä, että jos minä en saa niin loppuu kaikki, koska minä poimi edes marjoja enää nykyisin myyntiin!

        En ole ikinä hakenut edes lupaa ajaa moottorikelkalla, koska en ole tarvinnut ja syy on se, että en omista moottorikelkkaa.
        Verkot olen käynyt laittamassa SOUTAMALLA sekä nostamassa myös.

        Sen vertaseen virvelöintiin mitä minä olen virvelöinyt ei tarvi edes lupia!
        Olen ostanut kyllä joka mallin virveleitä, mutta en ole itse ehtinyt käyttämään koska toiset virvelöi sekä hajotti ja hävitti virvelit!

        Päätin, että saan kalani ostettua kaupasta ja MÄTI en syö. Mätitahnaa ostan Norjasta, koska turskaa kyllä meressä riittää enemmän mitä Inarijärvessä kaloja joiden MÄTIÄ myyvät!
        Minusta kalan mäti on just se mistä saadaan UUSIA kaloja ja kalakanta saadaan luonnollisella tavalla lisääntymään.

        Inarin kunnassa myydään mätiä ja EI KALASTUSLUPIA ole luotu MÄDIN PYYTÄMISEEN!
        Ei kai METSÄHALLITUS noin hulluja lupia ole luonut jolla LOPPUU KALATKIN!

        Tuommoset MUNA-ROSVOT KUULUU LAITTAA VASTUUSEEN SEKÄ KORVAMAAN KAIKKI AIHEUTTAMANSA VAHINGOT!
        Inarijärven KALAT kuuluu RAUHOITETTUIHIN KALOIHIN MYÖS!
        Ivalonjoki sekä monet muut joet laskee Inarijärven ja nuo kalat tulee myös jokia pitkin järveen ja jos jokien kalat on rauhoitettu niin silloin on järvi myös rauhoitettu!

        Turha minua syyttää jos toisilla on niin KORKEAT KUNNIAT, että minä en SUOSTU OTTAMAAN TOISTA KERTAA KUNNIANLOUKKAUS SYYTETTÄ!

        Olen ilmoittanut, että EN EDES ITSEKKÄÄN TIEDÄ MIHIN VETOAN!
        Sen voin rehellisesti ilmoittaa, että MINUN SUKUHAARA jota minä edustan ei ole kyllä edes Petsamossa saanut tämmösiä tuhoja aikaan!

        Vasta eilen luin, että minun koltansaamelainen suku johon kirjan mukaan kuulun onkin Norjan koltansaamelaisia eli Ruijan suomalainen kveeniys EI OLE KEKSITTYÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en harrasta edes HIIHTÄMISTÄ, koska SUKSIVOITEET EI KUULU LUONTOON!
        Voiteet jää lumisille laduille sekä imeytyy maastoon ja kaikki mitä ei ole tarkoitettu SYÖTÄVÄKSI ON MYÖS MYRKKYÄ LUONNOLLE!

        En tiedä kuka oli sanonut, mutta minulle kerrottiin että kylällä kulkee huhu jonka minut pitää antaa olla rauhassa.
        Syy on varmaan just tämä, että jos minä en saa niin loppuu kaikki, koska minä poimi edes marjoja enää nykyisin myyntiin!

        En ole ikinä hakenut edes lupaa ajaa moottorikelkalla, koska en ole tarvinnut ja syy on se, että en omista moottorikelkkaa.
        Verkot olen käynyt laittamassa SOUTAMALLA sekä nostamassa myös.

        Sen vertaseen virvelöintiin mitä minä olen virvelöinyt ei tarvi edes lupia!
        Olen ostanut kyllä joka mallin virveleitä, mutta en ole itse ehtinyt käyttämään koska toiset virvelöi sekä hajotti ja hävitti virvelit!

        Päätin, että saan kalani ostettua kaupasta ja MÄTI en syö. Mätitahnaa ostan Norjasta, koska turskaa kyllä meressä riittää enemmän mitä Inarijärvessä kaloja joiden MÄTIÄ myyvät!
        Minusta kalan mäti on just se mistä saadaan UUSIA kaloja ja kalakanta saadaan luonnollisella tavalla lisääntymään.

        Inarin kunnassa myydään mätiä ja EI KALASTUSLUPIA ole luotu MÄDIN PYYTÄMISEEN!
        Ei kai METSÄHALLITUS noin hulluja lupia ole luonut jolla LOPPUU KALATKIN!

        Tuommoset MUNA-ROSVOT KUULUU LAITTAA VASTUUSEEN SEKÄ KORVAMAAN KAIKKI AIHEUTTAMANSA VAHINGOT!
        Inarijärven KALAT kuuluu RAUHOITETTUIHIN KALOIHIN MYÖS!
        Ivalonjoki sekä monet muut joet laskee Inarijärven ja nuo kalat tulee myös jokia pitkin järveen ja jos jokien kalat on rauhoitettu niin silloin on järvi myös rauhoitettu!

        Turha minua syyttää jos toisilla on niin KORKEAT KUNNIAT, että minä en SUOSTU OTTAMAAN TOISTA KERTAA KUNNIANLOUKKAUS SYYTETTÄ!

        Olen ilmoittanut, että EN EDES ITSEKKÄÄN TIEDÄ MIHIN VETOAN!
        Sen voin rehellisesti ilmoittaa, että MINUN SUKUHAARA jota minä edustan ei ole kyllä edes Petsamossa saanut tämmösiä tuhoja aikaan!

        Vasta eilen luin, että minun koltansaamelainen suku johon kirjan mukaan kuulun onkin Norjan koltansaamelaisia eli Ruijan suomalainen kveeniys EI OLE KEKSITTYÄ!

        Kaunis Elsa josta Petsamon historiassa mainitaan oli minun mummoni SISKO-PUOLI, mutta mummoni sisko-puolien tyttäriä kyllä asuu Ivalossa sekä Inarin kunnassa.

        Minä kuulun tavallisten näköisten sukumme naisiin, koska EI SISKO-PUOLET voi periä toisiltaan mitään.
        Täydet sisarukset on AINA ENSIN PERIMYS JÄRJESTYKSESSÄ oli kyse KAUNEUDESTA TAI VARALLISUUDESTA!
        Ei sukuni ÄLYKKYYDESTÄ mainitaan mitään PETSAMON historiassa!

        Jakolan herrasväki joka oli kuulemma vetänyt JAUHOT SUUHUN Petsamossa tarinoiden mukaan joista vasta luin. Jakolan tilan isäntä oli mummoni äidin eno ( äitini suvusta), mutta jos oikein ymmärsin niin mummoni isä oli asunut perheensä kanssa ilmeisesti Jakolan naapurissa, koska mummon isän kirjat oli kirjattu Jakolaan.
        Noissa kirjoissa jotka olivat kirjanneet ylös oli niin paljo virheitä, että sen mukaan mummoni isä oli ollut Jakolan emännän puoliso joka oli jäänyt leskeksi myös.

        Näitä kunnianloukkauksia löytyy netistä niin paljon, että minä olisin BILJONÄÄRI koska EI MINUA OLE KUNNIOITTANUT kukaan, mutta en ole kieltänyt mitään!

        Syyttäjä ei päätä mitään jos hänen työpöydälle ei ilmesty Kunnianloukkaus rikosilmoituksia joissa vaaditaan kunnioittamaan heitä jotka EI EDUSTA MINUA IHMISINÄ EIKÄ POLIITIKKOINA!

        He kyllä edustaa itseään ja omia ystäviään sekä sukujaan joita perheeksi myös kutsutaan!

        Minä edustan itseäni vain, koska syyttäjähän on asettunut heidän puolelle. Saariselkä on INARIN KUNNAN LUONTOKESKUS jossa EI MYYDÄ EDES ALKOHOLIA vaan ihmiset asuu siellä teltoissa ja katselevat, kun SAAMELAISET kävelee POROJEN kanssa SEITATIETÄ PITKIN SEITALLE viemään lahjoja niin SEITA ANTAA MEILLE LUONTOON HYVÄT SADOT!

        SEITAHAN KYLLÄ ANTANUT MEILLE MONIN KERTAISEN MÄÄRÄN SIITÄ PALVOJAT OVAT PYYTÄNEET!

        Minä en kyllä OLE PYYTÄNYT SEITALTA ROSKIA ENKÄ JUOPPOJA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaunis Elsa josta Petsamon historiassa mainitaan oli minun mummoni SISKO-PUOLI, mutta mummoni sisko-puolien tyttäriä kyllä asuu Ivalossa sekä Inarin kunnassa.

        Minä kuulun tavallisten näköisten sukumme naisiin, koska EI SISKO-PUOLET voi periä toisiltaan mitään.
        Täydet sisarukset on AINA ENSIN PERIMYS JÄRJESTYKSESSÄ oli kyse KAUNEUDESTA TAI VARALLISUUDESTA!
        Ei sukuni ÄLYKKYYDESTÄ mainitaan mitään PETSAMON historiassa!

        Jakolan herrasväki joka oli kuulemma vetänyt JAUHOT SUUHUN Petsamossa tarinoiden mukaan joista vasta luin. Jakolan tilan isäntä oli mummoni äidin eno ( äitini suvusta), mutta jos oikein ymmärsin niin mummoni isä oli asunut perheensä kanssa ilmeisesti Jakolan naapurissa, koska mummon isän kirjat oli kirjattu Jakolaan.
        Noissa kirjoissa jotka olivat kirjanneet ylös oli niin paljo virheitä, että sen mukaan mummoni isä oli ollut Jakolan emännän puoliso joka oli jäänyt leskeksi myös.

        Näitä kunnianloukkauksia löytyy netistä niin paljon, että minä olisin BILJONÄÄRI koska EI MINUA OLE KUNNIOITTANUT kukaan, mutta en ole kieltänyt mitään!

        Syyttäjä ei päätä mitään jos hänen työpöydälle ei ilmesty Kunnianloukkaus rikosilmoituksia joissa vaaditaan kunnioittamaan heitä jotka EI EDUSTA MINUA IHMISINÄ EIKÄ POLIITIKKOINA!

        He kyllä edustaa itseään ja omia ystäviään sekä sukujaan joita perheeksi myös kutsutaan!

        Minä edustan itseäni vain, koska syyttäjähän on asettunut heidän puolelle. Saariselkä on INARIN KUNNAN LUONTOKESKUS jossa EI MYYDÄ EDES ALKOHOLIA vaan ihmiset asuu siellä teltoissa ja katselevat, kun SAAMELAISET kävelee POROJEN kanssa SEITATIETÄ PITKIN SEITALLE viemään lahjoja niin SEITA ANTAA MEILLE LUONTOON HYVÄT SADOT!

        SEITAHAN KYLLÄ ANTANUT MEILLE MONIN KERTAISEN MÄÄRÄN SIITÄ PALVOJAT OVAT PYYTÄNEET!

        Minä en kyllä OLE PYYTÄNYT SEITALTA ROSKIA ENKÄ JUOPPOJA!

        Minä kävin UKONKIVELLÄ joka on yksi TUNNETUIN SEITA.

        Junassa eräs mies ennusti minulle ja minun exälle jonka kanssa oltiin naimissa silloin.
        Hän ennusti minun miehen kädestä ja kertoi hänelle toisesta naisesta jonka kanssa hänellä on suhde.
        Minä sanoin : Tuohan olen minä ja me ollaan vasta menty naimisiin.
        Ennustaja sano : Et ole tämä nainen.
        Minun piti kirjoittaa hänelle sähköpostia niin olis kertonut minulle minun ennustuksen.
        Sähköposti osoite katos, mutta ennustaja sano : Mene miehen kanssa Juhannuspäivänä Seitalle niin näet.

        25.6 on oikea Juhannuspäivä ja tuo sattu olemaan arkipäivä, mutta kyllä pääsin SEITALLE.
        Exä ja toinen pariskunta lähti minun kanssa Ukonkivelle veneellä ja me käytiin Juhannuspäivän yöllä.

        Toiset otti kaljaa mukaan sinne SEITALLE ja sikailivat minkä ehtivät siellä. Minä suutuin heille ja istuin tupakalla siinä nuotiopaikkalla KÄSILAUKKU kädessä!
        Exä kysy minulta jotain ja vastasin hänelle : Haista vittu jo, koska EI SEITALLE KYLLÄ JUOPPOJA PITÄS TUODA!

        Poltin tupakan, koska oli tunne että minä räjähdän justiinsa. Oli myös vaara, että jos rähjähdän niin minä jään sinne UKONKIVELLE!
        Minä kävelin sinne missä oli lappu sekä ohje miten SEITALLA toimitaan.
        Minähän olin jo ehtiny noitumaan siellä joten ammuin sen tupakan tumpin järveen kylän puolelle ja sanoin : Vittu siinä sulle saatana!

        Lähettiin pois ja meille kaikille tuli avioero, mutta UKONKIVELLE rantautuminen kiellettiin myös tuon jälkeen.
        Laituri tais olla syy miksi ei saanut rantautua, mutta lopulta päättivät ettei sinne saa mennä enää kukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kävin UKONKIVELLÄ joka on yksi TUNNETUIN SEITA.

        Junassa eräs mies ennusti minulle ja minun exälle jonka kanssa oltiin naimissa silloin.
        Hän ennusti minun miehen kädestä ja kertoi hänelle toisesta naisesta jonka kanssa hänellä on suhde.
        Minä sanoin : Tuohan olen minä ja me ollaan vasta menty naimisiin.
        Ennustaja sano : Et ole tämä nainen.
        Minun piti kirjoittaa hänelle sähköpostia niin olis kertonut minulle minun ennustuksen.
        Sähköposti osoite katos, mutta ennustaja sano : Mene miehen kanssa Juhannuspäivänä Seitalle niin näet.

        25.6 on oikea Juhannuspäivä ja tuo sattu olemaan arkipäivä, mutta kyllä pääsin SEITALLE.
        Exä ja toinen pariskunta lähti minun kanssa Ukonkivelle veneellä ja me käytiin Juhannuspäivän yöllä.

        Toiset otti kaljaa mukaan sinne SEITALLE ja sikailivat minkä ehtivät siellä. Minä suutuin heille ja istuin tupakalla siinä nuotiopaikkalla KÄSILAUKKU kädessä!
        Exä kysy minulta jotain ja vastasin hänelle : Haista vittu jo, koska EI SEITALLE KYLLÄ JUOPPOJA PITÄS TUODA!

        Poltin tupakan, koska oli tunne että minä räjähdän justiinsa. Oli myös vaara, että jos rähjähdän niin minä jään sinne UKONKIVELLE!
        Minä kävelin sinne missä oli lappu sekä ohje miten SEITALLA toimitaan.
        Minähän olin jo ehtiny noitumaan siellä joten ammuin sen tupakan tumpin järveen kylän puolelle ja sanoin : Vittu siinä sulle saatana!

        Lähettiin pois ja meille kaikille tuli avioero, mutta UKONKIVELLE rantautuminen kiellettiin myös tuon jälkeen.
        Laituri tais olla syy miksi ei saanut rantautua, mutta lopulta päättivät ettei sinne saa mennä enää kukaan!

        Minä olin käynyt Maahisvaarassa tekemässä vasotus-aitaa, kun olin raskaana ja ei minun olis tarvinnut lähteä.
        Minun isä lähti kaverina omasta vapaasta tahdosta tekemään aitaa joten en kehdannut sanoa : Minä en lähde mukaan vaan jään mielummin kotia ja voin tehdä ruuan valmiiksi kun tulette metsästä.

        Me ollaan isäni kanssa oltu auttamassa, koska meidän perheen syntyi tuleva PORO-NAINEN ja hän kelpas sukuunsa Petsamon suomalaisenakin mutta Ruijan suomalaisena kveeninä hän olis ollut yhtä arvokas.
        Kyllä hän ihan varmasti opettelis poro hommatkin, mutta ongelma on se että isällä ja hänen uudella vaimolla ei korvata äitiä ja minähän en lähde PORO HOMMIIN!

        Minun suvun poromerkit ja porot jäi PETSAMOON niin, kuin jäi koltansaamelaistenkin joten EN LÄHE niitä hakemaan Suomeen takaisin ja ei oltas kyllä aikoinaankaan lähetty hakemaan Neuvostoliitosta/Venäjältä mitää takaisin vaan oltas sanottu : Otetaan mielummin rahallinen korvaus ja luovutaan PORONHOIDOSTA.


    • Anonyymi

      Toivoa sopii että muutkin kuin perinteiset inarillaiset ja ne ikivihreät osaavat suojella luoñtoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe