Vaimo ei enää rakasta

Anonyymi-ap

Yli kymmenen vuotta ollaan kuljettu käsi kädessä nähden maailmaa, koettu vastoinkäymiset ja oltu onnemme kukkuloilla. Ollaan 28v molemmat.

Ainakin minä olen. Rakastan vaimoani yhtä tulisesti nyt kuin sillon kun häneen menin rakastumaan. Hän ja lapsemme on mulle kaikki kaikessa. Olisin valmis tekemään mitä tahansa vaimoni vuoksi.

Tuon kukkia. Siivoan enemmän kuin hän. Hemmottelen häntä sen minkä kerkeän. Järjestän lapsivapaita ja keksin yllätyksiä hänelle. Vaikka meissä kaikissa on huonot puolemme, olen viimein joutunut itseni kohdalla miettimään, että mistä nyt kiikastaa, mikä vika minussa on? Mitä olen tehnyt väärin?

Kolmannen lapsen synnyttyä vaimo muuttui hieman alakuloiseksi. Jatkettiin elämää ihan normaalisti, pitkälti mentiin hänen fiiliksen mukaan. Vietettiin pitkiä iltoja keskustellen, että miksi hän on alakuloinen ja että miksi hän on muuttunut. Lopuksi hän paljasti sen.

Ei kuulema rakasta minua enää ”sillä tavalla”. Ei tiedä syytä. Pitää minua viehättävänä ja nauttii tehdä asioita kanssani. Hän on kuitenkin sitä mieltä, että ”ihankuin tästä puuttuisi jotakin”. Kertoo kuitenkin rakastavansa. Ei keksi syytä, että mikä tästä nyt puuttuu, mutta ilmeisesti jotakin. Olen muutamaan otteeseen ottanut puheeksi, että pitäisikö meidän lähteä erilleen aloittamalla vaikka talon myynnillä. Ette voi kuvitella miten raskain mielin olen tätä hänelle ehdottanut, mutta hän kun sattuu olemaan vähän sellainen nainen että ei puhu vaikeista asioista. Joudun siis itse ottamaan härkää sarvista aina kun näistä asioista keskustellaan.

Mitä täällä tapahtuu? Miksi minä? Tankki on tyhjä, niin paljon hänelle olen antanut ja lopputulos on näin surullinen.

Hän ei missään, ei missään nimessä halua erota. Saattaa saada jonkinsorttisen paniikkikohtauksen kun asiasta keskustellaan. Sehän on silti selvää, että en halua hänen aikaansa viedä. En halua, että hän on suhteessa jossa ei tunne rakastavansa oikealla tavalla.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? Onko joku teistä joutunut tällaiseen tilanteeseen? Oletteko eronneet vai selvinneet yhdessä eteenpäin?

11

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Et ole mies vaan mielistelijä. Kyllä kaikilla on hyviä ja huonoja aikoja mutta ei saisi alkaa liikaa palvomaan koska ihminen hänkin on ja tarvitsee hyviä ja huonoja aikoja.
      Ole oma itsesi, sellainen kuin olet ja silti voit olla ystävällinen ja maailman paras kaveri.
      Naisten maailmasta kukaan ei tiedä mitään. Niitä voi ahdistaa ympäröivä elämä, väsymys tai joku masennus? Kuka tietää?
      Mene normaalia elämää vaan äläkä liikaa palvo vaikka mielesi tekisi. Seuraile tilannetta ja ole tutkija mielen syvyyksiin. Ehkä opit naisesta jotain mitä me muut miehet ei olla opittu.
      Lisäksi on tietenkin kehossa tapahtuvat muutokset ja psyykkeessä, joita aika, kokemukset ja elämä muokkaa.
      Anna aikaa ja muista välillä sanoa, että rakastat häntä. Lahjat ei kai ole niin tärkeitä.

• Anonyymi

Ette ole ainoita. Ei sinussa ole vika tai syy tilanteeseen vaan monen tekijän summa. Lasten myötä ja muutenkin pitkä suhde vaikuttavat asiaan paljon, ettei rakasta enää ”sillä tavalla”. Se on normaalia tunteiden muutosta noissa tilanteissa, kun ei olla enää kahdestaan vaan huomiota ja energiaa pitää antaa lapsille. Pitää päättää jatketaanko yhdessä lasten takia, odotellaanko ”parempia aikoja” kun lapset kasvaa. Minulla samantyylinen tilanne, naisena tuntuu että tarvitsisin vapautta. Mutta mies ei haluaisi erota, ja kun ajattelen lapsia niin olen edelleen jäänyt paikoilleen vaikka miestä kohtaan ei olekaan enää ”sillä tavalla” tunteita, olemme vanhemmat äiti ja isä. Ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä, varsinkin kun on omaisuutta ja muutakin, ei ole erot helppoja noin vaan. Anna aikaa ja ymmärrystä, ei kannata alkaa uhkaileen erolla!

• Anonyymi

No olette aloittaneet suhteen 18-vuotiaina, huh. Eihän tuo tilanne silti ole vielä edes paha. Olin huomaavinani, että sinä teit mielestäsi paljon suhteenne eteen. Onko niin, että vaimo ei tee mielestäsi riittävästi?
        Entäs jos se vika onkin sinun odotuksissasi? Entäs jos se kyllästynyt oletkin sinä, mutta et vain huomaa sitä.
        Vaimo ei enää rakasta "sillä tavalla".
        No voivoi.
        Lisäksi sinäkin olet vähän niin ja näin.
        Toisessa ihmisessä roikkuminen vuodesta toiseen on rankkaa.
        Ei sitä vaan aina jaksa.
        Ottakaa aikaa itsellenne ja etäisyttä siihen toiseen, mutta älkää silti menkö pettämään. Se olisi ihan vihoviimeinen temppu.
        Avioliitto ei ole "minäpäs teen enemmän-kilpailu".
        Avioliitto on tahdon asia. Tahdotko ottaa NN:n avio... jne.
        Kun sanot "tahdon", sinä ilmaiset tahtovasi ottaa ja tahtovasi rakastaa.
        Tahtominen - tässä tapauksessa - ei ole sitä, että kun muutaman vuoden kuluttua tekee mieli jotain muuta, niin lyödään kannat vastakkain ja marssitaan "Alte Kameraden" tahdissa - eri suuntiin.
        Avioliitto on kova juttu ja jokaisen tulisi ryhtyä puuhaan siitä lähtökohdasta, että tämä on meidän juttu ja me pidetään lupauksemme.
        Ei se silti aina onnistu.
        Anna päivän mennä, toisen tulla. Lapsenne kasvavat ja jonakin päivänä lentävät pesästä. Silloin alkaa uusi vaihe liitossanne - tai viimeistään sitten eroatte.

• Anonyymi

Se on toi pikkulapsi aika. Kuormittaa.Ei kannata erota.

• Anonyymi

Käyttääkö hormonikierukkaa? Mies maku voi muuttua hormonien takia.

Meillä muuttui kaikki päälaelleen viimeisen lapsen jälkeen. Vaimo kertoi vain haluttomuudesta. Tein kaiken varmaan samoin kuin sinä. Mikään ei auttanut vaimo vaan erkani. Ehkä piti saada kokea niitä muita miehiä. Osa naisista on jotenkin outoja, että heillä on asiat hyvin 90% ja jotain pientä puuttuu, vaikka se 10,%. Sitä etsiessä pilataan oma parisuhde, kun ei nähdä sitä onnea itsessään vaan luullaan että joku mies sen onnen hänelle tuo. Tuo 10% metsästettäessä ei huomata, että mieheltä puuttuu se 90%, joka sinulla on.

Oma vaimoni on ainakin narsistinen ja teki juuri noin. Kun meinasin erota vuosia kestäneen huonon jakson jälkeen kaikki muuttui paremmaksi.

Saatko sanoa mielipiteesi, ilman että vaimosi pahastuu tai suuttuu, osaako pyytää anteeksi, onko sinulla tunne ettei hän kuule sinua? Onko kontrolloiva, ei kestä kritiikkiä? Nuo ovat hälytysmerkkejä narsistisessa vaimosta. Ja jos näin on, eihän pysty katsomaan tilannetta sinun kannattaisi vaan pelkästään omasta näkökulmasta.

• Anonyymi

Totta, hormonaalinen ehkäisy (pilleri, kierukka, ampulli, ym.) vähentää libidoa merkittävästi, sen huomaa selvästi vain mies joka on on elänyt riittävän pitkään munasarjakkaan kanssa ennen ehkäisyn käyttöönottoa sekä sen jälkeen.

Lisäksi, etenkin useamman lapsen jälkeen, kirurgit usein kohentavat munasarjakkaan elämänlaatua poistamalla tänä kohdun, munasarjat tai kummatkin, silloin hänestä tulee täysin kylmä, frigidi. Tämä tehdään lähes aina miehen mielipidettä kysymättä, ja miehelle kertomatta, koska parisuhteessa on yksin kyseessä naisenoikeudet, sillä se on tasa-arvon mukaista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, hormonaalinen ehkäisy (pilleri, kierukka, ampulli, ym.) vähentää libidoa merkittävästi, sen huomaa selvästi vain mies joka on on elänyt riittävän pitkään munasarjakkaan kanssa ennen ehkäisyn käyttöönottoa sekä sen jälkeen.

Lisäksi, etenkin useamman lapsen jälkeen, kirurgit usein kohentavat munasarjakkaan elämänlaatua poistamalla tänä kohdun, munasarjat tai kummatkin, silloin hänestä tulee täysin kylmä, frigidi. Tämä tehdään lähes aina miehen mielipidettä kysymättä, ja miehelle kertomatta, koska parisuhteessa on yksin kyseessä naisenoikeudet, sillä se on tasa-arvon mukaista.

Mene hoitoon ää..ö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kohdun ja munasarjojen poistossa on aina kysymys jostain vakavasta sairaudesta, kuten syöpä ja muut kasvaimet, eikä siinä nyt keltään mitään lupaa kysytä , koska on kysymys elämästä, jos syöpää ei poisteta , niin sitten kuolee, mutta ei terveeltä ihmiseltä niitä poisteta.
        Puhut ihan potaskaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä näitä tyhmiä ihmisiä piisaa, täyttä sontaa sun juttusi.😂😂😂😂

• Anonyymi

Minä lähtisin meneen, ei tuolaista jaksa.

• Anonyymi

Syy on se että vaimosi on alkanut kokea kyllästymistä. Nämä menee lähes aina niin, että kun nainen kokee kyllästymistä, niin se näkyy vain häilyvinä merkkeinä ajoittain. Tässä vaiheessa nainen ei kerro tätä miehelle, vaan salaa toivoo että joku muuttuisi, mutta ei tiedä itsekään mikä. Yleensä nainen toivoo miehen jollain tapaa muuttuvan. Pääsääntö on että nainen ei tässä vaiheessa ilmaise asiaa suoraan, vaan hän miettii asiaa itsekseen, ja samalla usein antaa miehelle kuvan että kaikki on hyvin. Ja usein mies ei tässä vaiheessa mitään huomaakaan, koska kaikki näyttää hyvältä, hän ei tiedä mitä nainen välillä salaa miettii.

Usein tämä on ohimenevä vaihe, eikä välttämättä aiheuta muuta. Joskus kuitenkin käy niin, että tämän tietynlaisen kyllästymisvaiheen ollessa meneillään, hän törmääkin esim työpaikalla tms, johonkin mukavaan mieheen. Tässä kohtaa naisen tunteet saattaa lähteä haarautumaan oikeasti uuteen suuntaan, vaikka aiemmin oli vain kyse lapsellisesta oman pään sisäisestä kyllästymisen tunteesta.

Tämä ns toinen vaihe, aiheuttaa naisen päässä eroajatuksia, koska uusi ihana mies, tuttavuus tosin tässä vaiheessa, vaikuttaa juuri sellaiselta, mikä täyttäisi hänen kaikki toiveet. Siinä vaiheessa se oma väljähtänyt suhde, alkaa oikeasti tuntua naisen päässä jopa ärsyttävältä. Nämä tunteiden ristiriidat säikäyttää naisen, ja nainen muuttuu todella omituiseksi, koska hänen pään sisällään on täysi kaaos tässä vaiheessa. Kaaoksen helpottamiseksi, nainen ottaa aviomiehen, siis tulevan ex-miehen, kanssa yleensä puheeksi tässä vaiheessa sen, että parisuhteessa jokin ei toimi, jne jne, ei ole sitä jotain jne.

Miehelle tämä tulee tietysti täysin puskista. Ja tässä vaiheessa mies alkaa yrittää yhä paremmin ja enemmän, ja mielistellä naista. Tämä monesti vain pahentaa tilannetta, koska nainen tuskastuu, ajatellen salaa, että "eikö tuo nyt tajua että haluan pois tästä suhteesta". Siitä syntyy se naisen outous ja alakulo, hermostuneisuus ja ties mitä, koska asia on jo tässä vaiheessa.

Eli, olet todennäköisesti jo siinä vaiheessa, että naisella on toinen mies orastavassa kuviossa. Nainen ei vain ole osannut sanoittaa tunteitaan sinulle aiemmin ja ajoissa. Ja nyt se on myöhäistä, kun hän on mennyt ihastumaan toiseen mieheen. Sanoisin että mitään ei ole tehtävissä tässä vaiheessa. Helpoin tie on lopettaa heti mielistely, ja suhtautua asiaan neutraalisti, näyttämättä tunteitaan, ja sanoa tyynesti että tilataan eropaperit ja erotaan ystävällisissä merkeissä.

Tietenkään suuttumusta ja mustasukkaisuutta ei kannata näyttää enää tässä vaiheessa, eikä alkaa stalkkaamaan että kuka se toinen mies on. Pääajatus on, että antaa toisen mennä jos on mennäkseen, eikä alkaa omistamaan ketään.

Näin tein itse, ja hyvin pian eron jälkeen ex-vaimoni oli jo työkaverinsa kanssa yhdessä. Sain myöhemmin kuulla että heidän juttunsa oli alkanut ennen eroamme, joten siitä on pääteltävissä aika paljon. En kuitenkaan missään vaiheessa suuttunut asiasta, vaan annoin mennä.

Myöhemmin heille tuli ero, en tiedä syytä. Lyhyt aika tästä, exäni kyseli yhteenpaluuta. Sanoin ystävällisesti että kiitos tarjouksesta, mutta minulla on jo muita suunnitelmia. Näin ne asiat hoituu asiallisesti, ilman turhia riitoja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko mokannut?

Oletko omasta mielestäsi mokannut jotain kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      182
      2138
    2. Oletko ymmärtänyt

Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?
      Ikävä
      164
      1856
    3. Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin

"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I
      Perussuomalaiset
      45
      1824
    4. Ottaisitko miten

Kaivattusi?
      Ikävä
      123
      1533
    5. Liian paljon hylättyjä ääniä

Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus
      Maailman menoa
      172
      1361
    6. Ikäero suhteessa

Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia
      Parisuhde
      63
      1357
    7. Tiedän kyllä sen

Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen
      Ikävä
      77
      1181
    8. Ärsyttää et olet

Niin välinpitämätön suhteeni
      Ikävä
      71
      1001
    9. Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat

Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P
      Ähtäri
      30
      995
    10. Tämä Kuhmon valtuusto

Pöh, sanon minä.
      Kuhmo
      15
      949
    Aihe