Älä laita vähiä rahoja koskaan rahastoihin.

Anonyymi-ap

Älä KOSKAAN sijoita rahastoihin. Siinä tienaa vain rahaston pitäjä. Ei minkäänlaista järkeä rahastoissa kuluttajille. Osta vain suoraan osakkeita.

16

493

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuossa voi olla hyvä pointti. Rahastot on monesti kalliita ja läpinäkyvyyttä ei ole. Et tiedä mitä omistat ja paljonko se mahdollisesti on tuottanut oikeasti.

      Itse sijoitan osakkeisiin, jossa ei ole mukana valtion omistusta. Valtion intressit voivat olla erilaiset, kuin yksityissijoittajien. Kun mukana on yksityistä rahaa, yhtiöden menestys kiinnostaa sijoittajia.

      Valtion omistus voi olla aluepolitiikkaa ja sosialismia. Ei välttämättä menestystarina.

    • Anonyymi

      Se on aika monimutkainen juttu. Laitat vaikka 50€ tilille kuukaudessa ja vuodessa 600€. Kahdessa 1200€ kolmessa 1600€. Kympin tienaamisen menee 15 vuotta ja kolmen pisteen inflaatio syö säästetyn pääoman ostovoimaa. Pelaa lottoa. Pelaa samalla rivillä ikilotto a vuosi tai kymmenen. Voit voittaa ekalla kierroksella tai et kymmenessä vuodessa mitään ja 20v päästä saatat saada ”miljoonan”. Se on vaan tärkeintä, että et pelaa kaikkia tai pelaat olemassa olevilla merkeillä. Itse keräsin 15v sitten pohakassan josta laitoin alkupääomaksi 900€ rahastoon ja aloin säännöllisen säästämisen. Olen tehnyt ottoja ja nyt kasassa on yli 8000€.

      • Anonyymi

        Sijoittamalla rahan tienaaminen vaatii huomattavasti isompia summia, jotta sillä voisi saada jotain merkityksellistä aikaan. Oma ostosummani on ollut viimeisen 15 vuotta n. 1000eur/kk.
        Kun saan palkan, vaihdan osan palkastani osakkeiksi samana päivänä, kun palkka tulee.
        Näin menetellen olen onnistunut ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijoittamalla rahan tienaaminen vaatii huomattavasti isompia summia, jotta sillä voisi saada jotain merkityksellistä aikaan. Oma ostosummani on ollut viimeisen 15 vuotta n. 1000eur/kk.
        Kun saan palkan, vaihdan osan palkastani osakkeiksi samana päivänä, kun palkka tulee.
        Näin menetellen olen onnistunut ihan hyvin.

        Sijoittamisen tärkein periaate tällaiselle peruspulliaiselle on, että se raha tulee laitettua sivuun, vaikkei se mahdottomasti tuotakaan.

        Jos laitat 50€/kk sivuut 40 vuoden ajan, on sijoituksissa/säästöistä vähintään 24 000€. Jos tälle on saanut edes kohtuullista 3-5% korkoa, on tilillä 30- 40 000€.

        Se on sitten käytettävissä, kun tilanne vaatii. Monilla on vaan erikoinen mentaliteetti, että into pinkeänä kaikki rahat mitä tallella parin kolmen kuukauden ajan rahastoihin.
        Kun voittoa on tullut vain joku kymppi, nostetaan rahat pois ja ollaan pettyneitä, kun ei saavutettu sitä miljoonaa. Sen jälkeen haukutaan koko touhu huijaukseksi ja rikkaiden hommaksi.

        Korkoa korolle on se ilmiö mihin tulee päästä, sijoittamisessa alle 10 vuotta on hyvin lyhyt aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sijoittamisen tärkein periaate tällaiselle peruspulliaiselle on, että se raha tulee laitettua sivuun, vaikkei se mahdottomasti tuotakaan.

        Jos laitat 50€/kk sivuut 40 vuoden ajan, on sijoituksissa/säästöistä vähintään 24 000€. Jos tälle on saanut edes kohtuullista 3-5% korkoa, on tilillä 30- 40 000€.

        Se on sitten käytettävissä, kun tilanne vaatii. Monilla on vaan erikoinen mentaliteetti, että into pinkeänä kaikki rahat mitä tallella parin kolmen kuukauden ajan rahastoihin.
        Kun voittoa on tullut vain joku kymppi, nostetaan rahat pois ja ollaan pettyneitä, kun ei saavutettu sitä miljoonaa. Sen jälkeen haukutaan koko touhu huijaukseksi ja rikkaiden hommaksi.

        Korkoa korolle on se ilmiö mihin tulee päästä, sijoittamisessa alle 10 vuotta on hyvin lyhyt aika.

        Monessa rahastossa on niin suuret kulut, että se syö jo pääomaakin ihan kivasti. Itse en laittaisi euroakaan rahastoihin, vaan suoriin osakkeisiin.
        Tuossa on hyvä pointti, suomalaiset innostuu sijoittamisesta, ei kestetä kurssiheiluntaa, eikä ole oikein kärsivällisyyttä odottaa. Sijoitettavat summat on pieniä kun elämisestä on tehty niin kallista, kuin voidaan (ostettu niin kallis asunto/auto, kuin voidaan). Lopulta rahasto lunastetaan tappiolla ja nekin rahat laitetaan elintason nostoon, kulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monessa rahastossa on niin suuret kulut, että se syö jo pääomaakin ihan kivasti. Itse en laittaisi euroakaan rahastoihin, vaan suoriin osakkeisiin.
        Tuossa on hyvä pointti, suomalaiset innostuu sijoittamisesta, ei kestetä kurssiheiluntaa, eikä ole oikein kärsivällisyyttä odottaa. Sijoitettavat summat on pieniä kun elämisestä on tehty niin kallista, kuin voidaan (ostettu niin kallis asunto/auto, kuin voidaan). Lopulta rahasto lunastetaan tappiolla ja nekin rahat laitetaan elintason nostoon, kulutukseen.

        Sijoittamisessa oli se sitten osakkeisiin, rahastoihin, kiinteistöihin yms. tulisi jokaisen ymmärtää, että alku on kaikista vaikein ja tympein vaihe.
        Eli silloin, kun sijoitettu omaisuus ei vielä tuota riittävästi korkoa.

        Jossain vaiheessa, kun sijoitettua pääomaa on riittävästi ja aikaisemmat sijoitukset on "turvonnut" riittävästi mahdollistaa se uusien sijoitusten hankkimisen korkotuotolla.
        Tähän menee helposti se 5-15 vuotta.

        Ne onnekkaat, jotka ymmärtävät aloittaa nuorena 20-25 vuotiaana pääsevät 30-40 vuotiaana monesti tähän. Ja niiden summien ei tarvitse olla alussa mitään 1000€/kk. 50-100€/kk riittää alussa.


    • Anonyymi

      Jos laitat rahastoihin niin sillon kannattaa ensin katsoa sen kokonaiskulut ja miten se on menestynyt, mutta älä koskaan laita ns. ulkomaisiin rahastoihin jotka eivät ole rekistyneitä suomessa, niitä on pilvin pimein ,et saa koskaan rahojasi takaisin sitten kun haluat ne takaisin. Tech rahaso pienillä kuluilla voisi olla hyvä.

      • Anonyymi

        Ei koskaan mihinkään rahastoon, ei edes suomalaisen pitämään.


    • Anonyymi

      noh. Esim Handelsbanken Usa indeksin tuotto reilu 30 % / 12 kk . 3 v reilu 12 % / v.
      5 vuotta reilu 16 % / vuosi ja 10 vuotta yli 15 % / vuosi. kulut 0,20 % .
      ei ne aina ihan paskoja ole

    • Anonyymi

      Tarkennettu ohje: älä sijoita huonoihin ja kalliisiin rahastoihin.

      Voit kyllä sijoittaa hyviin ja halpoihin rahastoihin. Jos et tunnista hyvää rahastoa, tyydy kelvolliseen eli indeksirahastoon. Jos et ymmärrä mitään eri toimialoista tai maantieteellisistä eroista, valitse iso indeksi ja halpa rahasto.

      • Anonyymi

        Juu. Ei ilinä pankkien suosittelemiin , niiden omiin rahastoisin. Järkyttävät kulut niissä. Itse kun etsii halpoja indeksejä tai vastaavia etf rahastoja koissa pienet kulut niin pärjää .


    • Anonyymi

      Nordnetistä indeksirahastoja. eTorosta Amerikan osakkeet. Degirossa maailman pörssit. Suomalaisiin osakkeisiin en koske pitkällä tikullakaan, koska aion rikastua.

    • Anonyymi

      kaksi asiaa!

      Pikavoirroja on turha hakea. Älä tee sopimusta nyt ja lopeta sitä syyskuussa. Matka isoihin summiin on pitkä ja kivinen.

      Laita rahastoon vain rahoja jotka on oikeasti olemassa. Säästä vaikka vuosi ennen rahaston aloittamista. Jos nyt aloitat, niin osota vajaa kymmenen vuotta ennenkuin nostat tyhjäksi

    • Anonyymi

      Rahasto kerää palkkiot vaikka sijoittaja jää miinukselle .

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Suoli24 ammattilaiset taas tietää paremmin.
      Rahastot on paras keino suomalaiselle joka ei muutenkaan sijoita.

      Minulla on jokainen rahasto useita tuhansia euroja plussalla enkä aio sijoittaa osakkeisiin koskaan. Myös ammattilainen suositteli minulle tätä vaihtoehtoa.

      • Anonyymi

        Jokainen tekee tietysti niin, kuten parhaaksi näkee. Oma valintani on suorat osakkeet, mutta voisin ehkä sijoittaa myös rahastoihin.

        Ammattilaisista puhuminen. Monesti he ovat ns. palkkapappeja, jotka saavat jotain etua siitä että kehuvat omaansa ja moittivat muiden menettelyjä.
        Olen sijoittanut rahastoon, joka ei 16 vuoden aikana ole pystynyt maksamaan kuin omat ylläpitokulunsa.

        Suorat osakkeet on minun valintani, saan itse päättää mihin sijoitan ja miten. Se on osa harrastuksen suolasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe