Anopit ja arvostelu!

maija

Hei! Mitäs kommentteja teistä omat anoppinne ovat antaneet? Itseäni vain ärsyttää kun saa koko ajan olla kuulemassa omasta ulkonäöstä, milloin on hiukset rumat ja milloin painoa liian vähän. Itselle kun ei tulisi mielenkään arvostella anopin omaa ulkonäköä, mutta minulle kyllä anoppi sanoo mitä milloinkin.

29

4281

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaija

      No eiköhän sitten kannattaisi antaa samalla mitalla takaisin. Veikkaampa että arvostelu loppuu siihen..

      • arvostelu

        siitä vaan kiihtyy. Ja tulee muutakin kränää.
        Miksi aina pitää olla yhtä tyhmä, kuin toinen osapuoli? Jos ei ole, niin ei se tarkoita, että pitää alistua ja kääntää toinen poski.


    • Sanna

      Nykyinen anoppini ei arvostele minua eikä puhu pahasti. Eli kommenttini ovat positiivisia ja kannustavia ("voi ku sulla on nätisti hiukset", "onpa tämä kakku hyvää", "kivaa kun tulit käymään, istuhan kahville"). Anoppini on minulle ystävä ja kuuntelija, muttei tunkeilevasti tai määräilevästi.

      Ex-anoppini oli toista maata. Hänen pojilleen kun ei kelvannut yksikään nainen. Seurustelin veljessarjan nuorimman kanssa, mutta me kaikki kolme miniää saimme aivan kamalaa kohteluta.

      Minun yo-todistuksessani olisi ollut parantamisen varaa (E:n paperit vrt. poikaystäväni C:n papereihin), en hakenut tarpeeksi hyvään koulutukseen (hain humanistiseen tiedekuntaan, olisin pitänyt hakea tekniseen tai taloustieteelliseen). Olin huono avovaimo koska en leiponut kaikki leipämme, en siivonnut "oikealla" tavalla enkä osanut laittaa hänen poikansa lempiruokaa. Olin silloin 18-vuotias, juuri lukiosta päässyt yliopisto-opiskelija joka asui ensimmäistä kertaa yksin, eli ei turhan kovat vaatimukset :)

      Ulkonäköäni hän ei kritisoinut, mutta käytöstä kylläkin. Vanhimman pojan miniä sai kokea pahimmat arvostelut, hän oli huono äiti lapselleen, lapsi näki muka nälkää (Vaikka kasvu oli kasvukäyrän mukaista) ja hänen työnsä oli liian huono sukuun.

      Onneksi pääsin tuosta akasta ja hänen nössöpojastaan eroon...

    • negatiivista

      Pahin on painon arvostelu. Tyyliin: Söisit nyt jotain muutakin kuin noita rehuja. Sähän kuihdut kokonaan pois. (olen kasvissyöjä, enkä mikään riuku 169/60 kg). Ja ainut oikein lapsia kasvattava ihminen maailmassa hänen lisäkseen on hänen tyttärensä (Hyvä ystäväni).

      Kun lapset oli pieniä sain kuulla, kuinka vuoden ikäiselle ei voi antaa leipää, kun hän tai tyttärensä eivät olleet antaneet. Lisäksi anoppi aina ihmettelee, miksei 10-vuotiaalla ole pipoa, kun ulkona on keväällä 10 astetta lämmintä jne. Anopin suvussa on tapana pukeutua turhankin lämpimästi. Mulla kesti tosi kauan ennenkuin sain mieheni ymmärtämään ettei nollakelillä ja miinus kahdenkympin pakkasessa voi pukeutua samallalailla.

      Ei pahoja, mutta parempi ois kun pitäis päänsä kiinni. Yleensä ottaen on kohtelias ja mukava.

    • vastarintaan!!

      Anna samalla mitalla takaisin tai sitten sanot että nyt saa loppua. Pistä anopille jauhot suuhun. Oma anoppini aikoinaan valitti minulle vaatteistani ja sanoi että olen jo sen verran vanha, että tulisi pukeutua aikuismaisesti. Sanoin että nythän asiat ovat niin, että minulla on tapani pukeutua, enkä todella tunne oloani jakkupuvussa hyväksi enkä todellakaan aio alkaa vaihtaa vaatteitani sinun makusi mukaan. Mainitsin myös, että läheiseni ovat minut hyväksyneet sellaisena kuin olen ja se riittää minulle.
      Hänen mielestään aikuismaista on marimekko ja kaikki "muotivaatteet" joita kaikki käyttää. Hänen mielestään ihminen ei saisi pukeutua persoonallisesti.
      Sanomiseni jälkeen olen saanut olla aivan rauhassa. Hän on sen ymmärtänyt, että minä elän omaa elämääni eikä hänellä ole siihen mitään sanottavaa. Hänellä ei ole mitään asiaa tulla sanomaan minulle koska mennä kampaajalle ja koska sitä ja koska tätä.
      Ei todella.
      Pistä kampoihin ennenkuin on liian myöhäistä!
      Anopit koittavat tehdä meistä minijöistä kaltaisiaan, ei alistuta!

      • Samanlaatuista

        Jos on kaksi samanluotaista ihmistä silloin he eivät sovi yhteen.Toinen koettaa olla parempi toista.Siis kumpikin haluua olla parempi ihminen tietävä,osaava,taitavampi tai etevä.


      • iines-65
        Samanlaatuista kirjoitti:

        Jos on kaksi samanluotaista ihmistä silloin he eivät sovi yhteen.Toinen koettaa olla parempi toista.Siis kumpikin haluua olla parempi ihminen tietävä,osaava,taitavampi tai etevä.

        ai kaksi samanlaista-tarkoitatko pariskuntaa,vai anopin kanssa samanlainen..?tai minun tapauksessa miehen siskon!(mikä sen nimitys onkaan?)Toi oli aika riipasevat 3 lausetta-pelkään että olen sen hirvityksen kanssa "samanlainen"!!!Olen itsekseni jo vähän sitä pelännyt...mutta enhän minä sitä voi myöntää.......???Ja olen kyllä huomattavasti huonompi..........


    • Satu

      Minun ja anoppinini välit ovat erittäin hyvät. Me osaamme jo laskea leikkiä ja ensimmäisestä tapaamisesta asti olen sanonut asiani suoraan päin anoppini naamaan (sain kuulla poikakaveriltani etteivät kaikki vävytkään kehtaa sanoa mitään vasten anoppia). Jos hän arvostelee minua, hän ainakin sanoo sen päin omaa naamaani kuin kiertoteitä. Olen myös oppinut häneltä paljon ja hän minulta. Anoppini on ihana ihminen!!

    • miniä

      ...kamalia anoppeja. mitäpä sitä omastani sanoisin: milloinkaan näiden 8 vuoden aikana en ole ollut hänen pojalleen kyllin hyvä.

      ensinnäkin olen "vanha kanttura" (kaksi vuotta miestäni vanhempi), "kärkäs eroamaan" (kerran aiemmin ollut 4 vuotta kestäneessä avoliitossa joka päättyi miehen väkivallan vuoksi), "liian lihava" (edellinen tyttöystävä oli kaiken hyvän täyttymys), "töykeä" (kieltäydyin kohteliaasti jakamasta raha-asioitamme hänen kanssaan) ja muutenkin sopimaton..

      asioita on lukuisia, en varmasti edes muista kaikkia kamaluuksia mitä hän on suustaan päästellyt. minun kuulteni tai selkäni takana miehelleni, tyttärelleen tai jollekin muulle.

      esim. miehelleni hän sanoi vielä vihkipäivän aamuna että eikö olisi nyt vähän paremmin kannattanut kuitenkin valita (olimme asuneet yhdessä 4 vuotta ennen avioliittoa).

      aavistuksen ehkä tilanne rauhoittui esikoispoikamme syntymän jälkeen, mutta enhän minä ole koskaan lastanikaan osannut hoitaa, saati kasvattaa.

      no, olen luvannut rakastaa miestäni hyvinä ja huonoina hetkinä. anopin koitan jättää omaan arvoonsa, mutta kyllä kateudella katselen ystävieni anoppeja jotka ovat ihan toista maata =/

      Täydestä sydämestä yritän käyttäytyä kuin aikuinen, fiksu ihminen ja suhtautua viileästi teräväkielisiin kommentteihin. olla asiallinen ja kohtelias, mutta välillä kyllä tekisi mieli ottaa kunnon kalkkunaote anopin kurkusta ja ravistaa....

      • iines-65

        anoppini oli kohtalainen-asuimme samassa talossa 5v.kunnes syöpä vei.Olihan niitä huonoja aikoja mutta pääosin hyvin meni..mutta!miehen SISKO!!!!!!13v vanhempi hirvitys!!!en tiedä leikkikö kakkosäitiä vai mitä mutta on HIRVEÄ!!!oli täällä ent.kotonaan kuin emäntä ja haukkui minut mennen tullen....nyt ei sitten pääse enää tänne;onnex!!Mutta elämäni pilasi täysin.Vielä mieheni kanssa on aina riita kun se ottaa jotain yhteyttä!!!Kun ei mies halua olla ilkeä vaikka inhookin sitä..ja nyt on pakko olla väleissä kun jakavat enonsa perintöä...mutta kunhan se on tehty,saa painua huitsin nevadaan!!!!!!pärjäilkää anoppien kanssa,kyllä ne ennen teitä täältä häipyy...........


      • Johannes
        iines-65 kirjoitti:

        anoppini oli kohtalainen-asuimme samassa talossa 5v.kunnes syöpä vei.Olihan niitä huonoja aikoja mutta pääosin hyvin meni..mutta!miehen SISKO!!!!!!13v vanhempi hirvitys!!!en tiedä leikkikö kakkosäitiä vai mitä mutta on HIRVEÄ!!!oli täällä ent.kotonaan kuin emäntä ja haukkui minut mennen tullen....nyt ei sitten pääse enää tänne;onnex!!Mutta elämäni pilasi täysin.Vielä mieheni kanssa on aina riita kun se ottaa jotain yhteyttä!!!Kun ei mies halua olla ilkeä vaikka inhookin sitä..ja nyt on pakko olla väleissä kun jakavat enonsa perintöä...mutta kunhan se on tehty,saa painua huitsin nevadaan!!!!!!pärjäilkää anoppien kanssa,kyllä ne ennen teitä täältä häipyy...........

        Minun anoppini ei arvostele minua päin naamaa, mutta mies aina jossain käänteessä lipsauttaa mammansa sanomiset mulle. Viimeistään sillion kun on riita päällä, niin mies latelee äitinsä ajatukset minusta kuulosalle. Kiva täti!


      • melluh
        Johannes kirjoitti:

        Minun anoppini ei arvostele minua päin naamaa, mutta mies aina jossain käänteessä lipsauttaa mammansa sanomiset mulle. Viimeistään sillion kun on riita päällä, niin mies latelee äitinsä ajatukset minusta kuulosalle. Kiva täti!

        oli pari vuotta sitten sellainen että kun asuimme vuokralla tuli aina kehuskelemaan meille miten paljon enemmän hänellä on siivottavaa, omakotitalossa kuin minulla kerrostalokaksiossa. Ostettiin joku aika sitten omakotitalo jossa yli 100 neliöö, kolmessa kerroksessa. Eipä ole siivoksesta maininnu sanallakaan enää.

        Muutenkin puuttuu joka asiaan ja kännissä vaan vittuilee, selvinpäin ihan jeess.. mutta on ollu parempiakin.


      • Vähän.järkeä.mukaan
        Johannes kirjoitti:

        Minun anoppini ei arvostele minua päin naamaa, mutta mies aina jossain käänteessä lipsauttaa mammansa sanomiset mulle. Viimeistään sillion kun on riita päällä, niin mies latelee äitinsä ajatukset minusta kuulosalle. Kiva täti!

        Ja sinä uskot! Luuletko, että miehesi sanasta sanaan ja samoin äänenpainoin matkii äitiään?
        Ala-arvoiseksi käytökseksi laskisin miehen suunsoiton. Ei uskalla sanoa omaa mielipidettään, vaan väittää äitinsä sanoiksi.
        Miehesi on huonosti kasvatettu, teini-ikäiseksi peräkammarin pojaksi jäänyt.
        Voi olla, että anoppisi hämmästyisi aika lailla, jos sanoisit, mitä poika on puhunut.


    • Eila

      Eipä anoppini puuttunut hiuksiini tai painooni eikä ylipäätään arvostellut. Päinvastoin: oli iloinen, kun menimme käymään. Viimeinen puhelinkeskustelumme oli, kun soitin hänelle ja kehuin hänen (kysyttyäni) antamaansa hirvenlihareseptiä. Siitä kehusta anoppini oli ollut onnellinen, kuulin sittemmin.

      Ai niin - kun paistoin kuopuksen ristiäisiin lampaanviulun, anoppi oli kehunut tyttärelleen, miten hyvää se oli. Ja tytär ei näyttänyt tuntevan itseään lainkaan kaltoin kohdelluksi - hän tiesi, että äitinsä suhtautui hänen tekemisiinsä hyvin tasapuolisesti.

      • hoit_su

        Kiva lukea tällaista tekstiä☺


    • kfkfkfkf

      Oma ihana entinen anoppini antoi laihdutusneuvoja (en ollu laihdutuskuurilla), hiustenlaitto vinkkejä (koska minulla oli hänen mielestään liian ohuet hiukset), kodinhoitovinkkejä (en ilmeisesti osannut kotia hoitaa vaikkei hän meillä kyllä ikinä käynytkään), neuvoja miten hänen poikaansa pitää kohdella (olisi pitänyt passata jne), sekä hän totesi miten asuntomme oli huono (vääränlainen, väärä sijainti, huono kuntoinen hänen mielestään)..

      Listaa voisi jatkaa ja jatkaa.. Onneks on nykyään entinen anoppi! tuskin olisin lapsiakaan osannut hoitaa hänen mielestään. :/

    • masa049

      anoppi sanoi, että vävy on samanlainen kuin omat pojat.
      Se oli paras kehu vaikkei sitä sillä hetkellä anoppi kehuksi tarkoittanutkaan.
      Tuli tilanteessa jossa en käyttäytynyt ihan niin hyvin kuin olisi pitänyt.
      Mutta siitä huolimatta se oli kehu anopilta ja samalla hyväksyntä minulle, vävylle, että tervetuloa vaan sukuun, samalla levelillä ollaan ja oltiin.
      Tuosta tapahtumasta on aikaa jo 30 vuotta ja erittäin hyvin olemme tulleet keskenämme toimeen.

    • noitahannuo

      Sanot vain anopille että sittenhän pojallasi on harvinaisen huono maku naisten suhteen ja ihmettelet miksi poika ole onnistunut parempaa.

    • Epänormo

      Meillähän nyt on kaikki on anopin mielestä ihan kummallisesti. Minulla ei ole "normaalia" ammattia, koska olen graafikko. Normaali ammatti naiselle olisi sairaanhoitaja tms. Normaalit ihmiset kuulemma asuvat myös omakotitalossa ja mieluiten maalla. Me asumme kerrostalossa kaupungissa, nautimme siitä kun ei ole pihatöitä ja keskustaan pääsee jalan kymmenessä minuutissa. Kuulemma kerrostaloissa asuu vain narkkareita ja naapureiden pierutkin kuuluvat seinän läpi (meidän naapurimme ovat sitten vissiin kaikki kuolleet kun mitään ei kuulu). Joka kerta kun tulee meille kylään tai me menemme sinne, muistaa mainita miten luonnottomalla tavalla asumme ja miten hän ei koskaan pystyisi vaan ahdistuisi jo ensimmäisenä päivänä. Ei käsitä miten joku voi tykätä.

      Ja minä olen käännyttänyt hänen poikansakin kauheaksi kaupunkilaiseksi. Mies itse sanoo ettei malttanut odottaa maalta poispääsyä. Kirkonkylällekin oli 13 kilometriä ja kavereita ei nähnyt kuin koulussa kun asui niin syrjässä eikä kukaan joutanut kuskaamaan, ei ollut mitään tekemistä, esim. elokuviinkin päästäkseen piti matkustaa monta kymmentä kilometriä ja se oli harvinaista herkkua. Mies ei omien sanojensa mukaan halua riesakseen ok-talon työleiriä, vaan haluaa vaivattomampaa asumista. Lomilla nautimme suurkaupunkien sykkeestä (mikä on sekin anopin mielestä outoa koska lomallehan pitää mennä joko rantalomalle etelään tai sitten hiihtämään Lappiin, koska se on normaalia).

      Tämä asioiden luokittelu "normaaliksi" on muutenkin anopin lempipuuhaa, ja minä olen harrastus-, ura-, arvo-, ja kaikkine muine valintoineni tietysti joka saralla epänormaali. Ja olen tehnyt miehestänikin epänormaalin (eli anoppi ei suostu uskomaan että poikansa ei ole halunnut periä hänen arvojaan ja asenteitaan vaan on luonut omansa).

      Kaikesta huolimatta tullaan ihan kivasti toimeen niin kauan kun puhutaan jostain sellaisesta mikä ei käynnistä keskustelua siitä mikä on "normaalia" elämää. Vaikka tuo normaaliuden hierominen naamaan ärsyttääkin ihan peevelisti, olen silti anopille ystävällinen. Joskus mietin miksi, mutta en halua toisaalta vajota samalle tasolle.

      • mekkk

        Ei noin metsässä kukaan voi asua niinkuin miehesi on asunut ja sen omakotitalon voi hommata kaupungistakin tai rivarissakin kin omakotitalon hyvä puolia että pääsee ovesta suoraan ulos. kaikki eivät halau asua korvessa ja se siitä. Itse asun pääkaupunkiseudulla ja jos haluan korpeen niin menen mökille mutta ei sinne asumaan kukaan meneisi kun kaikki palvelut ovat kaukana ja se siitä. Akupunkiasumisessa on se hyvä puoli että julkinen liikenne toimii ja kesäisin kaikkialle pääsee vaikka fillarilla.


    • anoppihanminäkin

      Avasin sivun ensimmäistä kertaa vuosiin.
      Pisti silmään että täällä on melkein yksinomaan miniöiden valituksia anopistaan. He ovat tulevia anoppeja, jatkuukohan sama sukupolvesta toiseen.
      Eikä teissä miniöissä todellakaan ole mitään vikaa, kuinka niin kelvottomien naisihmisten kasvattamat pojat ovat teille yleensä kelvanneet?
      En minäkään kovin tykännyt anopistani aikoinaan, käyttäydyin silti kunnioittavasti ja sivistyneesti hänen aikaansa.

      • hirviöminiäkö

        Kyllä varmasti on niitäkin miniöitä joissa on vikaa. Saanen kertoa miten omalla kohdallani kävi;

        Olen itse ollut anoppia kohtaan aina ystävällinen, todella tarkkaan miettinyt mitä suustani päästän etten loukkaa. Olen kehunut anopin kotia, ja muutenkin kaikkea positiivista ja mukavaa yrittänyt jutella.
        Silti anoppi ilkeilee ja kokee että hänellä on oikeus arvostella kaikkea minun ja mieheni elämässä. Edes ulkonäkö ei ole hänelle sellainen asia mitä ei saisi arvostella, koska omasta mielestään anoppi tekee sen ystävällisyydestä ja haluaa vain auttaa.

        Minulle ei itselle tulisi mieleenkään mennä arvostelemaan anopin kotia, ulkonäköä, painoa tai esimerkiksi vähättelemään anopin koulutusta.


      • Epänormo

        Minäkin olen anopille aina ystävällinen. Ollessamme anoppilassa tarjoudun aina auttamaan kotiaskareissa, keskustelen anopin kanssa asioista jotka häntä kiinnostavat, jne. En missään tapauksessa arvostele esim. anopin kotia tai työtä, niin kuin en arvostele kenenkään muunkaan kotia tai työtä. Jokainen taaplaa tyylillään, ja se tekee meistä ihmisistä toisillemme niin kiinnostavia.

        En pidä anoppiani kelvottomana naisihmisenä. En vain käsitä millä oikeudella hän katsoo voivansa arvostella ammatinvalintaani, asumismuotoani, harrastuksiani, arvojani, vaatteitani, omien vanhempieni ammatteja ja ties mitä muuta. Ihmettelen myös pitääkö hän omaa poikaansa jotenkin vajavaisena yksilönä kun hän kuvittelee että tämä on noin vain "käännytettävissä" tietynlaisiin elämänvalintoihin (minä olen syypää kaupungissa ja kerrostalossa asumiseen, lapsettomuuteen, omituisiin lomakohteisiin jne). Tuntuu että aika huonosti anoppi lopulta oman poikansa tuntee. Ehkä on sitten liian kova paikka että omalla jälkikasvulla on toisenlaiset intressit elämän suhteen kuin itsellä, kun joku syntipukki pitää asialle löytää.

        Ehkä sitten olen vain hirviömäinen miniä, joka ei ymmärrä arvostaa anoppia joka vain yrittää saada meitä poloisia oikeille raiteille elämässä?


    • Miten.itse.suhtaudut

      Olen anoppi. En arvostele ketään, en edes lapsiani, jotka ovat aikuisia ihmisiä ja vastaavat omasta elämästään itse. Ei tulisi kuuloonkaan, että sanoisin jotain negatiivista lasteni puolisoista tai puolisoille.
      Toisaalta en myöskään ota vastaan mitään huomautuksia oman elämäni ratkaisuista, en kysy muiden mielipiteitä omissa asioissani. Toistaiseksi olen tullut toimeen omin neuvoin, ja jos joku asia on minulle uusi ja outo hoidettava, kysyn neuvoa asianomaisilta virkamiehiltä tai infopisteistä, en lapsiltani.
      Minulla ei ole mitään huomautettavaa lasteni elämästä. He kasvattavat lapsenlapsiani hyvin, ja he selviytyvät kouluissaan. Pienempinä lapset olivat joskus hoidossani, mutta koulukkaat eivät enää paimenta tarvitse.
      Sukulaisuus, vanhemmuus ja eläköityminen kuuluvat ihmisten elämään. Viisainta on jo nuoresta ymmärtää ja oppia, että ainoa, jonka voi muuttaa, on oma asennoituminen, muuttumista ei toiselta voi vaatia. Keskinäinen kunnioitus on kaiken yhteiselon perusta.

    • talonnainen

      Vanha ihminen ei "hauku" tai "arvostele" vaan neuvoo ja jakaa pitkää elämänkokemustaan. Kannattaa kuunnella ja painaa mieleen, siitä voi olla hyötyä jonain päivänä! Mieti myös miksi otat niin herkästi itseesi toisen mielipiteet? Olet tietysti epävarma nuori, mutta odota rauhas, se menee ohi kun vanhenet.

      • Epänormo

        Sanoisin ainakin omalta kohdaltani että en 33-vuotiaana koe olevani enää nuori. Johan tässä jo hiljalleen keski-ikää aletaan lähestyä.

        Itselläni ainakin anoppi jakaa "elämänkokemustaan" asioista joista hänellä ei ole päivääkään kokemusta (kaupungissa asuminen, lomailu suurkaupungissa, korkean asteen koulutus, luovalla alalla työskentely, harrastukset joita hän ei ole edes kokeillut jne).

        Pahantahtoinen arvostelu on pahantahtoista arvostelua, tulipa se minkä ikäiseltä ihmiseltä tahansa. Ei se muutu maagisesti arvokkaaksi elämänviisaudeksi sitä mukaa kun vuosia kertyy.


      • kunnioitus.ansaitaan

        Onpas sinulla siloteltu kuva vanhoista ihmisistä. Se olisikin hienoa jos jokainen vanhempi ihminen olisi viisas ja haluaisi vain jakaa neuvojaa, mutta se on kyllä aika kaukana totuudesta.

        Kyllä niistä vanhoista ihmisistä löytyy ihan yhtä lailla niitä vittumaisia ja ilkeitä ihmisiä. Niitä joiden mielestä hän on oikeassa ja kaikki muut väärässä. Niitä jotka tyrkyttävät omaa tapaansa ainoana oikeana, vaikka eivät edes tiedä mitään siitä toisen tavasta.

        Pelkkä ikä ei tuo mitään rajatonta elämänkokemusta tai edes viisautta. Osa ihmisistä jämähtää jo joskus parikymppisenä paikoilleen ja junnaa sitä samaa oravanpyörää eläkkeelle asti. Eipä siinä mitään korvaamatonta elämänkokemusta paljon kerry, muuten kuin ehkä tv:n tai sanomalehtien avulla. Moni nuorempi on nähnyt ja kokenut paljon enemmän kuin ihminen joka on junnannut pakoillaan muutaman vuosikymmenen. Osa vanhuksista on tyhmiä. Osa on kusipäitä. Ei se pelkkä ikä kenestäkään mitään viisasta, kaikessa oikeassa olevaa tee.


      • Miten.itse.suhtaudut

        Kuten itse sanot, joku voi olla v-mäinen parikymppisestä asti. Ei sellaiseksi tuosta vain muututa, kun lapset avioituvat. Tulemalla anopiksi ei saa ylimääräisiä ilkeysgeenejä papin aamenesta.
        Ihmisillä on luonteenpiirteensä. On omasta arviosta kiinni, haluaako opetella hyvät tavat, kohteliaisuuden, toisten ihmisten kunnioittamisen jne. vai jääkö teini-ikäisen asteelle itsekkääksi, ainoikeaksiolevaksi, marisevaksi ja arvostelevaksi. Ne ovat juuri niitä kauhuanoppeja sitten aikanaan.
        Kuten sanot, pelkkä ikä ei tuo viisautta. Se pitää jokaisen tietää ja ymmärtää, on opittava itse, että voi muita neuvoa - jos nyt tuntee olevansa niin viisas, että kannattaa neuvoja jaella. Nykyajan nuoret tietävät paljon enemmän kuin vanhukset, joiden koulutus jäi keskikouluun 15-vuotiana.
        Mutta kun nuoret ovat ikäihmisiä, on maailma taas muuttunut aivan toiseksi. Sen tämän päivän vanhukset jo tietävät.


    • Nytonmittatäynnä

      Itse olen joutunut myös jatkuvan nälvimisen ja piikittelyn kohteeksi. Olen yrittänyt olla anopilleni ystävällinen ja kohtelias, mutta nyt viidentoista vuoden jälkeen mittani tuli täyteen. En enää hyväksy itseeni ja tekemisiini kohdistuvaa arvostelua ja piikittelyä. Piste. Ja olen siitä ihan samaa mieltä joidenkin täällä kirjoittaneiden kanssa, että ei huonoa käyttäytymistä ja kohtelua tarvitse suvaita, olipa ihminen minkä ikäinen tahansa. On vaan olemassa kaiken ikäisiä hankalia ihmisiä ja anoppini on yksi heistä. Hän on kaikkien muiden paitsi tyttärensä kanssa riidoissa. Haukkuu ja arvostelee aina muita, mutta hän itse ja oma tytär ovat kaikelta arvostelulta suojassa.

      Ei kenenkään tarvitse hyväksyä itsensä alistamista ja väärää vallankäyttöä toisten ihmisten taholta. Luin mielenkiintoisen artikkelin ns. myrkyllisistä ihmisistä eli ihmisistä, jotka ovat negatiivisia ja aiheuttavat jatkuvaa pahaa mieltä jollekin toiselle. Tässä artikkelissa psykologi kehoitti ottamaan etäisyyttä tälläisistä ihmisistä. Miksi pitäisi sietää tälläistä ihmistä - onpa hän anoppi tai kukaan muukaan? Minä olen päättänyt väistää ja ottaa etäisyyttä. Ja rupean pitämään puoliani. En ole se kiltti tyttö, joka on hiljaa ja kuuntelee. Nyt alkaa tulla palautetta toiseenkin suuntaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe