Oppisopimuksella saamilaiseksi

Anonyymi-ap

Tsiuttajoen hevosmiehet ry. Aloittqa koulutuksen uonna 2031.

7

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämänkoulu…

    • Anonyymi

      Riittää, että on alkoholisti, gierot goivet ja haicee.

    • Anonyymi

      SAKÄ vissiin hakee rahoitusta valmiiksi nyt niin voivat aloittaa oppisopimus koulutuksen!

      Tsiuttajoen hevosmiesten RY eli RYIMMÄ YHDESSÄ hevosilla on SARVET päässä eli oppettajaksi on VARMISTETTU HEVVA SARVI!

      Minusta Hevva opettaja SARVI ei ole edes SAAMELAINEN vaan hän on jostain muualta muuttanut Inariin opettamaan SAAMELAISILLE SAAMELAISUUTTA!

      • Anonyymi

        SAKK rehtori soitti mulle aikoinaan sekä haastatteli valintakokeeseen ja pääsin opiskelemaan, mutta pääni sanoi ” Ehkä parempi jättää opiskelu väliin ja lähteä töihin.”

        En olis ikinä valmistunut, koska siellä on/oli SUOMALAISIA opettajina. Minulla olis ollut oikeus opiskella saamen käsitöitä, koska olen myös vanhoja saamelaisia sukuja jotka on suomalaistuneet. Ei tuo ole vienyt minulta oikeutta tehdä saamen käsitöitä eikä ole vienyt oikeutta käyttää saamelaisten asuja, koruja sekä muutakaan saamelaisuuteen.

        Ei suomalainen voi opettaa minulle saamen käsitöitä, koska suomalainen loukkaa minua sekä minun kautta saamelaisia koska ei nuo ole enää SAAMEN KÄSITÖITÄ jos SUOMALAINEN OPETTAA NIITÄ!

        Rehtori kyseli niin outoja kysymyksiä joista päättelin, että joku tunsi minut sekä tiesi kuka olen ja mitä sukuja minä olen.
        Minun sukulaisia on kyllä käynyt SAKK opiskelemassa saamen käsitöitä, mutta ei heistä kukaan ole valmistunut SAAMEN KÄSITYÖNTEKIJÄKSI välttämättä jos opettaja on ollut SUOMALAINEN.

        Oppilaiden kuuluu itse ymmärtää, että suomalainen EI VOI OPETTAA SAAMEN KÄSITÖITÄ eikä hän voi myöskään SAAMEN KIELTÄ, mutta suomalainen voi puhua saamea SAAMELAISTEN KANSSA mutta ei se hänestä opettajaa tee.
        Suomalainen raiskaa saamelaisten perinteitä sekä kulttuuria, loukkaa saamelaisten kunniaa ja syrjii saamelaisia jos toimii opettajan ja opettaa saamea sekä perinne käsitöitä ja muuta joka liittyy saamelaisten perinteisiin sekä kulttuuriin.
        Suomalainen ei voi OPETTAJANA olla PÄTEVÄMPI mitä saamelainen joka on syntynyt saamelaiseksi.

        Vaikka saamelainen opettas suomalaista tekemään saamen käsitöitä niin nuo on suomalaisten tekemiä käsitöitä eli ei ne ole SAAMEN KÄSITÖITÄ.

        Suomalaisten pitää ymmärtää itsekkin tuo, ettei he voi OPETTAA SAAMELAISILLE kieltä, kulttuuria eikä mitään mikä kuuluu heidän perinteisiin ja KÄSITYÖT yksi tämmöinen jota kuuluu suojata.

        Suomalainen voi tukea ostamalla saamelaiselta heidän tekemiä käsitöitä.
        Totta kai nuo on kalliita, koska tekijöitä on vähän ja sitä suuremmalla syyllä suomalaisten pitää ymmärtää, ettei SAAMELAISTEN KÄSITÖIHIN MENNÄ SUOMALAISENA RÄPIMÄÄN!

        Heitä kutsutaan lääketieteellisin termillä SKITSOFRENIKOIKSI jotka kuvittelee olevansa SUOMALAISENA niin PÄTEVIÄ, että he voi opettaa SAAMELAISILLE SAAMEA sekä heidän PERINNE KÄSITÖITÄ!

        Se siitä kunnianloukkauksesta, koska minä en ole OPETTAJA vaan minä olen saamelaisen lapsen äiti ja sen verran SAAMELAINEN, että olen opettanut äitinä miten saamelaiset toimii luonnossa.

        Me saamelaiset olimma kerran koko ämmä lauma hillassa ja nuorimmalla ÄMMÄLLÄ jäi kumisaapas jänkään.
        Saamelaiset ämmät alko tappelemaan siellä jängällä ja mie kuuntelin sitä ämmien tappelua!
        Lopulta oikasin selkäni eli lopetin pyllistelyn ja huusin : Mitähän vittua SAAMELAISET ÄMMÄT TAPPELEE OIKEIN!!!
        Isompi saamelainen huusi : Tuo jätti kumisaappaan jänkään!
        Mie huusin : Käy vittu hakemassa ku eihän se sitä saa itse!
        Pienin saamelais ämmä huusi : Tuu tänne niin käymmä kaupasta ostamassa uudet kumisaappaat!
        Mie huusin : Vittu ei niitä kumisaappaita joka viikko aleta ostamaan!
        Isompi saamelais ämmä huusi ja sille pienemmälle : Siinäs kuulit ette saa uusia joten näytäppä mihin sie jätit sen saappaan!
        Saamelais ämmillä kyllä aika kulu kun he hakivat sitä saapasta!
        Löytyhän se sieltä lopulta ja uus tappelu oli alkamassa niin minä huusin heille : Nyt saatanan saamelais ämmät painuu autoon tappelemaan niin saa edes HILLAT POIMIA RAUHASSA POIS!

        Minä oon vanhoja saamelaisia sukuja, että minä kyllä opin sivusta seuraamalla mitä he opettavat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAKK rehtori soitti mulle aikoinaan sekä haastatteli valintakokeeseen ja pääsin opiskelemaan, mutta pääni sanoi ” Ehkä parempi jättää opiskelu väliin ja lähteä töihin.”

        En olis ikinä valmistunut, koska siellä on/oli SUOMALAISIA opettajina. Minulla olis ollut oikeus opiskella saamen käsitöitä, koska olen myös vanhoja saamelaisia sukuja jotka on suomalaistuneet. Ei tuo ole vienyt minulta oikeutta tehdä saamen käsitöitä eikä ole vienyt oikeutta käyttää saamelaisten asuja, koruja sekä muutakaan saamelaisuuteen.

        Ei suomalainen voi opettaa minulle saamen käsitöitä, koska suomalainen loukkaa minua sekä minun kautta saamelaisia koska ei nuo ole enää SAAMEN KÄSITÖITÄ jos SUOMALAINEN OPETTAA NIITÄ!

        Rehtori kyseli niin outoja kysymyksiä joista päättelin, että joku tunsi minut sekä tiesi kuka olen ja mitä sukuja minä olen.
        Minun sukulaisia on kyllä käynyt SAKK opiskelemassa saamen käsitöitä, mutta ei heistä kukaan ole valmistunut SAAMEN KÄSITYÖNTEKIJÄKSI välttämättä jos opettaja on ollut SUOMALAINEN.

        Oppilaiden kuuluu itse ymmärtää, että suomalainen EI VOI OPETTAA SAAMEN KÄSITÖITÄ eikä hän voi myöskään SAAMEN KIELTÄ, mutta suomalainen voi puhua saamea SAAMELAISTEN KANSSA mutta ei se hänestä opettajaa tee.
        Suomalainen raiskaa saamelaisten perinteitä sekä kulttuuria, loukkaa saamelaisten kunniaa ja syrjii saamelaisia jos toimii opettajan ja opettaa saamea sekä perinne käsitöitä ja muuta joka liittyy saamelaisten perinteisiin sekä kulttuuriin.
        Suomalainen ei voi OPETTAJANA olla PÄTEVÄMPI mitä saamelainen joka on syntynyt saamelaiseksi.

        Vaikka saamelainen opettas suomalaista tekemään saamen käsitöitä niin nuo on suomalaisten tekemiä käsitöitä eli ei ne ole SAAMEN KÄSITÖITÄ.

        Suomalaisten pitää ymmärtää itsekkin tuo, ettei he voi OPETTAA SAAMELAISILLE kieltä, kulttuuria eikä mitään mikä kuuluu heidän perinteisiin ja KÄSITYÖT yksi tämmöinen jota kuuluu suojata.

        Suomalainen voi tukea ostamalla saamelaiselta heidän tekemiä käsitöitä.
        Totta kai nuo on kalliita, koska tekijöitä on vähän ja sitä suuremmalla syyllä suomalaisten pitää ymmärtää, ettei SAAMELAISTEN KÄSITÖIHIN MENNÄ SUOMALAISENA RÄPIMÄÄN!

        Heitä kutsutaan lääketieteellisin termillä SKITSOFRENIKOIKSI jotka kuvittelee olevansa SUOMALAISENA niin PÄTEVIÄ, että he voi opettaa SAAMELAISILLE SAAMEA sekä heidän PERINNE KÄSITÖITÄ!

        Se siitä kunnianloukkauksesta, koska minä en ole OPETTAJA vaan minä olen saamelaisen lapsen äiti ja sen verran SAAMELAINEN, että olen opettanut äitinä miten saamelaiset toimii luonnossa.

        Me saamelaiset olimma kerran koko ämmä lauma hillassa ja nuorimmalla ÄMMÄLLÄ jäi kumisaapas jänkään.
        Saamelaiset ämmät alko tappelemaan siellä jängällä ja mie kuuntelin sitä ämmien tappelua!
        Lopulta oikasin selkäni eli lopetin pyllistelyn ja huusin : Mitähän vittua SAAMELAISET ÄMMÄT TAPPELEE OIKEIN!!!
        Isompi saamelainen huusi : Tuo jätti kumisaappaan jänkään!
        Mie huusin : Käy vittu hakemassa ku eihän se sitä saa itse!
        Pienin saamelais ämmä huusi : Tuu tänne niin käymmä kaupasta ostamassa uudet kumisaappaat!
        Mie huusin : Vittu ei niitä kumisaappaita joka viikko aleta ostamaan!
        Isompi saamelais ämmä huusi ja sille pienemmälle : Siinäs kuulit ette saa uusia joten näytäppä mihin sie jätit sen saappaan!
        Saamelais ämmillä kyllä aika kulu kun he hakivat sitä saapasta!
        Löytyhän se sieltä lopulta ja uus tappelu oli alkamassa niin minä huusin heille : Nyt saatanan saamelais ämmät painuu autoon tappelemaan niin saa edes HILLAT POIMIA RAUHASSA POIS!

        Minä oon vanhoja saamelaisia sukuja, että minä kyllä opin sivusta seuraamalla mitä he opettavat!

        Olen totta kai helvetti ehtinyt käymään yksityisopetuksessa yhdellä sun toisella miehellä!
        Yksi näistä opettajista oli veneen tekijä ja hän teki työkseen LUKSUS HUVIVENEITÄ.

        Inarin kunta ja SAKÄ kävi tutustumassa aurinkopaneelihin Lohjalla ja vähän ihmettelin, kun eivät käyneet tutustumassa myös VENE-TEHTAASEEN joka on LOHJALLA myös!

        Jos olisivat kysyneet minulta niin olisin kyllä sanonut, että : Lohjalla on vene-tehdaskin ja en muuten tietäs, mutta kävin välillä viikonloppuisin seksuaalisia tarpeita tyydyttämässä erään veneen tekijän luona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        SAKK rehtori soitti mulle aikoinaan sekä haastatteli valintakokeeseen ja pääsin opiskelemaan, mutta pääni sanoi ” Ehkä parempi jättää opiskelu väliin ja lähteä töihin.”

        En olis ikinä valmistunut, koska siellä on/oli SUOMALAISIA opettajina. Minulla olis ollut oikeus opiskella saamen käsitöitä, koska olen myös vanhoja saamelaisia sukuja jotka on suomalaistuneet. Ei tuo ole vienyt minulta oikeutta tehdä saamen käsitöitä eikä ole vienyt oikeutta käyttää saamelaisten asuja, koruja sekä muutakaan saamelaisuuteen.

        Ei suomalainen voi opettaa minulle saamen käsitöitä, koska suomalainen loukkaa minua sekä minun kautta saamelaisia koska ei nuo ole enää SAAMEN KÄSITÖITÄ jos SUOMALAINEN OPETTAA NIITÄ!

        Rehtori kyseli niin outoja kysymyksiä joista päättelin, että joku tunsi minut sekä tiesi kuka olen ja mitä sukuja minä olen.
        Minun sukulaisia on kyllä käynyt SAKK opiskelemassa saamen käsitöitä, mutta ei heistä kukaan ole valmistunut SAAMEN KÄSITYÖNTEKIJÄKSI välttämättä jos opettaja on ollut SUOMALAINEN.

        Oppilaiden kuuluu itse ymmärtää, että suomalainen EI VOI OPETTAA SAAMEN KÄSITÖITÄ eikä hän voi myöskään SAAMEN KIELTÄ, mutta suomalainen voi puhua saamea SAAMELAISTEN KANSSA mutta ei se hänestä opettajaa tee.
        Suomalainen raiskaa saamelaisten perinteitä sekä kulttuuria, loukkaa saamelaisten kunniaa ja syrjii saamelaisia jos toimii opettajan ja opettaa saamea sekä perinne käsitöitä ja muuta joka liittyy saamelaisten perinteisiin sekä kulttuuriin.
        Suomalainen ei voi OPETTAJANA olla PÄTEVÄMPI mitä saamelainen joka on syntynyt saamelaiseksi.

        Vaikka saamelainen opettas suomalaista tekemään saamen käsitöitä niin nuo on suomalaisten tekemiä käsitöitä eli ei ne ole SAAMEN KÄSITÖITÄ.

        Suomalaisten pitää ymmärtää itsekkin tuo, ettei he voi OPETTAA SAAMELAISILLE kieltä, kulttuuria eikä mitään mikä kuuluu heidän perinteisiin ja KÄSITYÖT yksi tämmöinen jota kuuluu suojata.

        Suomalainen voi tukea ostamalla saamelaiselta heidän tekemiä käsitöitä.
        Totta kai nuo on kalliita, koska tekijöitä on vähän ja sitä suuremmalla syyllä suomalaisten pitää ymmärtää, ettei SAAMELAISTEN KÄSITÖIHIN MENNÄ SUOMALAISENA RÄPIMÄÄN!

        Heitä kutsutaan lääketieteellisin termillä SKITSOFRENIKOIKSI jotka kuvittelee olevansa SUOMALAISENA niin PÄTEVIÄ, että he voi opettaa SAAMELAISILLE SAAMEA sekä heidän PERINNE KÄSITÖITÄ!

        Se siitä kunnianloukkauksesta, koska minä en ole OPETTAJA vaan minä olen saamelaisen lapsen äiti ja sen verran SAAMELAINEN, että olen opettanut äitinä miten saamelaiset toimii luonnossa.

        Me saamelaiset olimma kerran koko ämmä lauma hillassa ja nuorimmalla ÄMMÄLLÄ jäi kumisaapas jänkään.
        Saamelaiset ämmät alko tappelemaan siellä jängällä ja mie kuuntelin sitä ämmien tappelua!
        Lopulta oikasin selkäni eli lopetin pyllistelyn ja huusin : Mitähän vittua SAAMELAISET ÄMMÄT TAPPELEE OIKEIN!!!
        Isompi saamelainen huusi : Tuo jätti kumisaappaan jänkään!
        Mie huusin : Käy vittu hakemassa ku eihän se sitä saa itse!
        Pienin saamelais ämmä huusi : Tuu tänne niin käymmä kaupasta ostamassa uudet kumisaappaat!
        Mie huusin : Vittu ei niitä kumisaappaita joka viikko aleta ostamaan!
        Isompi saamelais ämmä huusi ja sille pienemmälle : Siinäs kuulit ette saa uusia joten näytäppä mihin sie jätit sen saappaan!
        Saamelais ämmillä kyllä aika kulu kun he hakivat sitä saapasta!
        Löytyhän se sieltä lopulta ja uus tappelu oli alkamassa niin minä huusin heille : Nyt saatanan saamelais ämmät painuu autoon tappelemaan niin saa edes HILLAT POIMIA RAUHASSA POIS!

        Minä oon vanhoja saamelaisia sukuja, että minä kyllä opin sivusta seuraamalla mitä he opettavat!

        Huoli-ilmoitus


    • Anonyymi

      Pitää myös oppia leipomaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe