Sähkö on hirmu kallista

Anonyymi-ap

Minulla on pohjoismaiden vesivoima sähköä josta osa menee kalojen luonnonsuojeluun.

Seuraa pörssihinnoittelua ja nyt tuli hirmu iso lasku. Kuukauden lasku 22€!

Mutta onneksi siitä muutama euro menee luonnonsuojeluun.

>simiti<

21

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sähkö tappaa ne kalat!

• Anonyymi

Salamoiista ilmaista sähköä Frankwenstein-tyyliin kuoin maalämpökin. Poraamalla reikä maapallon ytimeern.

Tänään voi tulla Ukko-nen, vaan ei Pakka-nen.

• Anonyymi

Mistä sä tiedät meneekö sun rahat oikeesti suojeluun vai herrain perssiissiin?

• Anonyymi

osa minun rahoista mene ainakin tuolle Blackrock-firmalel eli Netflixille... olen todennut hauskaksi viihteeksi... Kastanjamies-sarjaa aloitin katsomaan...

• Anonyymi

Salamamies ja Ukkoaherra, Thundereman kavereita.

Oikeasti huvittikin kerran vähän kun joku HP:n tuo Business Class-läppäri, jos pienikin sähköverkkohäiriö niin laittaa turvallisesti virrat pois, jotta bisnes-hommat ei tuhoutu salaman iskustakaan...

• Palataan päreiden ja kiviuunien aikaan, niin jää rahaa enemmän niille joille sähkö on kallista.

• Ei välttämättä mikään huono vaihtoehto. Näin keskiaikamarkkinoilla kerran semmosissta puun rungoista kasatun sorvin. Pysty työstää monen monta puuesinettä. Samaten yhessä kojussa tehtiin malmista rautaa. Välttämättä tarvi mistään luopua, kaikenlaista voi tehdä ihan alkeellisissa olosuhteissa ja kaiken lisäks tulee kestävää.

• Anonyymi

polkuauto on ekologinen vaihtoehto perheautonakin saa polkea innokkaasti hevosen voimia viedä perhettä kärryssä...

eräskin kun joo joku tietokoneen näyttöjuttuja, piti olla TTFT-näytttö mutta onkin sitten benq LED Energy Star, asoveltuu hyvin minun tarkoituksaeen...

• Anonyymi

Minä ainakin luotan korporaatioihin, korvamerkitty menee just sinne minne luvattu

• Toi sähkö tulee vielä olemaan todella kallista joskus, Timosein. Siihen työnnetään talojen lämmityksiä, autoilua koitetaan saada siihen, niin siitä tulee niin merkittävä energiamuoto, että sähköyhtiöt hierovat käsiään yhteen vielä.

Sähköyhtiöt menetti paljon markkinoista, kun teollisuus alkoi kadota Kiinaan. Mutta nyt on aika hyvin lobattu valtion tasolla siirtymään maalämpöön ja ilmalämpötekniikkaan lämmityksissä. No todellisuudessa nekin vehkeet toimii sähköllä...😉

Joskus kaverille sanoin, joka oli erimieltä, että ei enää ikinä tulla siihen palaamaan, että kwh maksaa 4-5 centtiä... siis kiinteä hintana... nyt tein sopparin vuodeksi ja yli 8 centtiä/kwh. Tiputan lattialämmitystä pois ja hommaan aurinkopaneelia omaan käyttöön, sit voin ottaa pörssisähkön. Mulla pesukoneet saa ajastukselle. 😄

• Lähitulevaisuudessa näyttää kyllä siltä että sähkö on enemmänkin halpenemaan päin Suomessa. Sähkönkulutus on parina viime vuonna tippunut aika radikaalisti, 6% vuonna 2022, ja 2% vuonna 2023, mutta uutta kapasiteettia on tullut ydinvoimassa ja tuulivoimassa reilusti. Omavaraisuusaste sähköntuotannossa rupeaa olemaan lähellä 100% Suomessa ja olemme enemmänkin myymässä sähköä muualle kuin tuomassa sitä.

Hintapiikkejä tulee edelleen lähinnä talvisin kun on kovia pakkasia ja ei tuule, mutta näitä päiviä on vähän koko vuoden tasolla. Kesäisin ja miksei vielä syksylläkin hinnat voivat mennä välillä negatiivisiksi kun tuulee enemmän. Kesäisin hinnat voivat olla keskimäärin 3-4 snt/kWh. Pörssisähkön keskihinta oli vuonna 2023 6,68 snt/kWh, mutta se tulee alaspäin tänä vuonna. Ei todennäköisesti kannata maksaa yli 8 snt/kWh sähköstä tänä vuonna, pörssisähkö tulee edullisemmaksi.

• m36-intj kirjoitti:

Lähitulevaisuudessa näyttää kyllä siltä että sähkö on enemmänkin halpenemaan päin Suomessa. Sähkönkulutus on parina viime vuonna tippunut aika radikaalisti, 6% vuonna 2022, ja 2% vuonna 2023, mutta uutta kapasiteettia on tullut ydinvoimassa ja tuulivoimassa reilusti. Omavaraisuusaste sähköntuotannossa rupeaa olemaan lähellä 100% Suomessa ja olemme enemmänkin myymässä sähköä muualle kuin tuomassa sitä.

Hintapiikkejä tulee edelleen lähinnä talvisin kun on kovia pakkasia ja ei tuule, mutta näitä päiviä on vähän koko vuoden tasolla. Kesäisin ja miksei vielä syksylläkin hinnat voivat mennä välillä negatiivisiksi kun tuulee enemmän. Kesäisin hinnat voivat olla keskimäärin 3-4 snt/kWh. Pörssisähkön keskihinta oli vuonna 2023 6,68 snt/kWh, mutta se tulee alaspäin tänä vuonna. Ei todennäköisesti kannata maksaa yli 8 snt/kWh sähköstä tänä vuonna, pörssisähkö tulee edullisemmaksi.

Toistaiseksi minun tarvitsee lämmittää saunaosastoa silloin kun se lämpöä kuivatukseen tarvitsee, sekä en aio määritellä, milloin sitä kannattaa käyttää...

Kun poistan tarvitsevuuden 24/7 tietyltäosin, voin ottaa pörssisähkön...ja otankin.

Mutta suurimman osan sähkönkäytöstäni repii kuitenkin verkkoyhtiö. Eikä sen hintaan ole laskupaineita tiedossakaan...päinvastoin...😄

Useat sähkörnergiaa myyvät yritykset omistaa myös dähköverkkoa, mihin voi jotain sähkökilpailusta tullutta miinusta kääntää plussaksi.

Eli vsin sähkönkulutuksen pienentäminen kannattaa ja olla mahdollisimman vähän sähköstä riippuvainen...lämmityksen kannslta jne. 🙂

• Anonyymi

Olet täysi persujuntti ja haluat hevoiset kulkupeliksi. Hyi että mikä tosi junttipelle.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Olet täysi persujuntti ja haluat hevoiset kulkupeliksi. Hyi että mikä tosi junttipelle.

>simiti<

Ennemmin mä allergisena jopa konin kyytiin turvautuisin, kuin tulosta tekevien pörssiyhtiöiden hoteisiin elämisessä... sinähän vassarina tietysti uskot, että pomot kyllä pitää huolen alsmaisistaan. 😄

• Anonyymi

Olemassa oleminen on liian kalliastaq.

• Anonyymi

Juu se on juurikin meidän sinkkujen ongelma.

• Anonyymi

muka jotain ei nuo jotkut yksittäiset "muk" rasistiset hyökkäykset liity mihinkään jär4je3stöön vain ihan omia jatuksia ollur jollain olisi paljon vakavampaa jos liittyisi..

pelit ja vempelet... jooh kannattaa kokeilla Dreiver Saqn Francisco - auto-törmäilypeliä .. kovaaq vaquhria ja töemäyksiä..

• Anonyymi

liian suuri njopeus ollut auto lentää ilmaqssa yläösalaisin .. tuevavöillä kuitenkin ihmiset kiinni ja ilmaqlssa lentää auto toiselle puolelle kaistaakin h3h3e

• Anonyymi

..joskus niin, auto muuttui lentokoneeksi, jouduimme tienvarteen joku musta-mersu-mies nappasi meidät kyytiin seuraavalle huoltoasemalle jos soirttaa taksia...

• Anonyymi

Kannattaako enää tulitikkujakaan ostella, kun tulen saa aikaiseksi ihan keppiä hankaamalla.

• Anonyymi

Kalojen luonnonsuojelu kuulostaa vähän samalta kuin broilereiden vanhainkoti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      153
      1923
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1856
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      39
      1704
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      118
      1297
    5. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      1256
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      196
      1228
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      425
      1155
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      899
    9. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50
      846
    10. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49