Jos tekee itse saa niistä samoista ruokalajeista terveellistä laihdutusruokaa jotka kaupoista ostettuna on lihottavaa roskaruokaa esim pitsa,hod dog,hampurilaiset,ranskalaiset perunat
Eikä maku ole yhtään sen huonompi.
Asioita joilla tähän pääsee
1suolamäärä
2 rasvaisuus
3ravintoainepitoisuus esim leivän pystyy tekemään niin että siinä on 30 kertaa enemmän proteenia mitä valmisleivissä ja ei yhtään rasvaa
Itse tekemällä saa mättöruuasta laihdutusruokaa
40
343
Vastaukset
- Anonyymi
Olet siinä mielessä pihalla aika pahasti, ettei ole olemassa lihottavia tai laihduttavia ruokia.
- Anonyymi
"ravintoainepitoisuus esim leivän pystyy tekemään niin että siinä on 30 kertaa enemmän proteenia mitä valmisleivissä ja ei yhtään rasvaa"
Ja sokerittomat omenat laihduttaa, myös rasvaton voi on aika hyvä.
Huumoripalsta kaikenkaikkiaan.- Anonyymi
Aloittaja on pilailija.
- Anonyymi
Kyllä tuo tosi juttu on.Esim Voi valita makkaran joka on melkein täyttä lihaa eikä jauhomakkaraa
Ja pitsan pohjan voi tehdä monesta muusta kuin jauhoista.
Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa,sitä ja rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuo tosi juttu on.Esim Voi valita makkaran joka on melkein täyttä lihaa eikä jauhomakkaraa
Ja pitsan pohjan voi tehdä monesta muusta kuin jauhoista.
Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa,sitä ja rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja."Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa"
Ihminen voi pudottaa painoa syömällä valkoista leipää, itse pudotin yli 10kg syömällä mm pullaa. Itseasiassa painoa voi pudottaa syömällä ihan mitä vaan.
" rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja."
Paljonko vedät majoneesia vuodessa? 50 kg?
S-kauppa tarjoaa nykyisin apissaan tiedot ostosten proteiini, hiilari ja rasvajakaumasta. Ainakaan itselläni ei ole majoneesi ykkösenä rasvanlähteenä vaan valmislihapullat, joiden syömisen olen juurikin tuosta syystä lopettanut. Seuraavana onkin sitten kananmunat, vanukkaat (joiden syönnin olen myös lopettanut), kevytmaito (jonka vaihdan ykkösmaitoon), juusto (jonka vaihdan 17% juustoon) ja jogurtti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa"
Ihminen voi pudottaa painoa syömällä valkoista leipää, itse pudotin yli 10kg syömällä mm pullaa. Itseasiassa painoa voi pudottaa syömällä ihan mitä vaan.
" rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja."
Paljonko vedät majoneesia vuodessa? 50 kg?
S-kauppa tarjoaa nykyisin apissaan tiedot ostosten proteiini, hiilari ja rasvajakaumasta. Ainakaan itselläni ei ole majoneesi ykkösenä rasvanlähteenä vaan valmislihapullat, joiden syömisen olen juurikin tuosta syystä lopettanut. Seuraavana onkin sitten kananmunat, vanukkaat (joiden syönnin olen myös lopettanut), kevytmaito (jonka vaihdan ykkösmaitoon), juusto (jonka vaihdan 17% juustoon) ja jogurtti.Saa sitä pullaakin syödä,mutta määrät pitää olla hyvin pieniä.Siinä on se huono puoli että se pienentää proteenimääriä.
Koska laihdutuksen aikana pitää syödä vähän on kaikissa mitä syö oltava paljon proteenia,muuten käy niin että sinusta TULEE laiha läski.
Itse asiassa hampurilainen missä on pohjana proteenileipä ja päällä täyslihaa on erittäin hyvä proteenin lähde,siihen kun lisää vielä kasvisalatin
Siitä TULEE täydellinen laihdutusruoka.
JOS ostat valmishampurilaisen se ON täyttä paskaa
Liha voi olla kaikkea muuta kuin lihaa,vehnäsämpylä ja täynnä rasvaa.(Sekin vehnä mikä siinä pitää olla on oltava täysjyvää eikä puhdistettua vehnää) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa sitä pullaakin syödä,mutta määrät pitää olla hyvin pieniä.Siinä on se huono puoli että se pienentää proteenimääriä.
Koska laihdutuksen aikana pitää syödä vähän on kaikissa mitä syö oltava paljon proteenia,muuten käy niin että sinusta TULEE laiha läski.
Itse asiassa hampurilainen missä on pohjana proteenileipä ja päällä täyslihaa on erittäin hyvä proteenin lähde,siihen kun lisää vielä kasvisalatin
Siitä TULEE täydellinen laihdutusruoka.
JOS ostat valmishampurilaisen se ON täyttä paskaa
Liha voi olla kaikkea muuta kuin lihaa,vehnäsämpylä ja täynnä rasvaa.(Sekin vehnä mikä siinä pitää olla on oltava täysjyvää eikä puhdistettua vehnää)Ei pulla pienennä proteiinimääriä, pullassa on noin 10 prosenttia proteiinia. Pulla kyllä lisää sokerin ja hiilihydraatin määrää, mutta ei se niin kauhea tuote ole, etteikö sitä voisi joskus syödä. Sama kyllä pätee ihan mihin tuotteeseen vaan, mitä vaan voi syödä.
Laihdutuksen aikana ei tarvitse syödä mitenkään poikkeuksellisen vähän. Se riittää että saa pienen energiavajeen aikaiseksi, se onnistuu ihan syömällä tavallisia proteiinipitoisia ruoka-aineita. Keskimääräinen päivittäinen energiavaje joka aikaansaa painonaleneman, 30 grammaa, pudottaa painoa vuositasolla yli 10kg. Tuollaisen energiavajeen aikaansaamiseksi ei tarvi tehdä mitään ihmekikkoja, vaihtaa pizzapohjia kaalinlehtiin, riittää että liikkuu vähän ja syö proteiinipitoisesti normaalia ruokaa.
Mainitsemasi valmishampurilainen ei ehkä ole ruokana se suurin gourmet, mutta jos niitä syö muutaman kuukaudessa, ei sillä ole vaikutusta mihinkään.
Tulee väkisinkin mieleen että tällä KIRJOITTAJALLA, joka heittelee noita isoja kirjaimia, ei ole kokonaisuus hallinnassa. Hän piipertää ihmeellisiä asioita, mutta ei ymmärrä oleellisia asioita, jotka ovat sangen yksinkertaisia, joilla painonhallinnassa pelataan.
No, tuo taitaa tapahtua sangen monelle painonpudottajalle. Liian paljon liian nopeasti liian epämääräisillä keinoilla. Ja sitten joudutaan ikuiseen kierteeseen jossa paino nousee ja laskee vuoronperään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pulla pienennä proteiinimääriä, pullassa on noin 10 prosenttia proteiinia. Pulla kyllä lisää sokerin ja hiilihydraatin määrää, mutta ei se niin kauhea tuote ole, etteikö sitä voisi joskus syödä. Sama kyllä pätee ihan mihin tuotteeseen vaan, mitä vaan voi syödä.
Laihdutuksen aikana ei tarvitse syödä mitenkään poikkeuksellisen vähän. Se riittää että saa pienen energiavajeen aikaiseksi, se onnistuu ihan syömällä tavallisia proteiinipitoisia ruoka-aineita. Keskimääräinen päivittäinen energiavaje joka aikaansaa painonaleneman, 30 grammaa, pudottaa painoa vuositasolla yli 10kg. Tuollaisen energiavajeen aikaansaamiseksi ei tarvi tehdä mitään ihmekikkoja, vaihtaa pizzapohjia kaalinlehtiin, riittää että liikkuu vähän ja syö proteiinipitoisesti normaalia ruokaa.
Mainitsemasi valmishampurilainen ei ehkä ole ruokana se suurin gourmet, mutta jos niitä syö muutaman kuukaudessa, ei sillä ole vaikutusta mihinkään.
Tulee väkisinkin mieleen että tällä KIRJOITTAJALLA, joka heittelee noita isoja kirjaimia, ei ole kokonaisuus hallinnassa. Hän piipertää ihmeellisiä asioita, mutta ei ymmärrä oleellisia asioita, jotka ovat sangen yksinkertaisia, joilla painonhallinnassa pelataan.
No, tuo taitaa tapahtua sangen monelle painonpudottajalle. Liian paljon liian nopeasti liian epämääräisillä keinoilla. Ja sitten joudutaan ikuiseen kierteeseen jossa paino nousee ja laskee vuoronperään.Ei lihomisille aina mitään voi.On ressaavia elämäntilanteita yms ja ei pysty harrastamaan liikuntaa suuren työmäärän takia ja palkitsee itseään liikaa työstä yms
Se aina vain laihduttaa lihottu kilot pois tarpeeksi ajoissa ettei vaan liho liikaa,sekin PITÄÄ tehdä silloin kun siihen on aikaa ja mielenkiintoa.
Ei laihduttaminen koskaan käy niin että laihdutampa nyt muutaman kilon.Yleensä ne alussa epäonnistuu koska ruoka ja herkut maistuu hyvin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei lihomisille aina mitään voi.On ressaavia elämäntilanteita yms ja ei pysty harrastamaan liikuntaa suuren työmäärän takia ja palkitsee itseään liikaa työstä yms
Se aina vain laihduttaa lihottu kilot pois tarpeeksi ajoissa ettei vaan liho liikaa,sekin PITÄÄ tehdä silloin kun siihen on aikaa ja mielenkiintoa.
Ei laihduttaminen koskaan käy niin että laihdutampa nyt muutaman kilon.Yleensä ne alussa epäonnistuu koska ruoka ja herkut maistuu hyvin.Älä tee liian isoa muutosta kerralla.
Pienennät 10 prosenttia joka päivä hiilarin ja proteiinin määrää kunnes pääset sinne halutulle energiatasolle.
Tuo on ainakin itselläni pääsääntöisesti onnistunut muutoksessa.
Viimeistään kolmessa tai neljässä päivässä tapahtuu siirtymä painonnoususta painonlaskuun tuolla menetelmällä. Hallitusti kun tuon tekee niin ei tule huonoa oloa eikä nälkää.
Vatsan bakteerikanta ei vaihdu ihan viidessä minuutissa, joten sille tulee aikaa mukautua muuttuvaan ravintoon. Isosta sokerimäärästä kun muutetaan ravinto ns. terveelliseen, proteiinipitoiseen niin vatsalaukun bakteerikanta vaihtuu toisenlaiseksi.
Jos koetat väkisin syödä väärää ravintoa tuohon bakteerikantaan, tulee vain huono olo kun ruoka ei meinaa sulaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä tee liian isoa muutosta kerralla.
Pienennät 10 prosenttia joka päivä hiilarin ja proteiinin määrää kunnes pääset sinne halutulle energiatasolle.
Tuo on ainakin itselläni pääsääntöisesti onnistunut muutoksessa.
Viimeistään kolmessa tai neljässä päivässä tapahtuu siirtymä painonnoususta painonlaskuun tuolla menetelmällä. Hallitusti kun tuon tekee niin ei tule huonoa oloa eikä nälkää.
Vatsan bakteerikanta ei vaihdu ihan viidessä minuutissa, joten sille tulee aikaa mukautua muuttuvaan ravintoon. Isosta sokerimäärästä kun muutetaan ravinto ns. terveelliseen, proteiinipitoiseen niin vatsalaukun bakteerikanta vaihtuu toisenlaiseksi.
Jos koetat väkisin syödä väärää ravintoa tuohon bakteerikantaan, tulee vain huono olo kun ruoka ei meinaa sulaa.Pieleen meni:
"Pienennät 10 prosenttia joka päivä hiilarin ja proteiinin määrää"
Piti tietysti olla että pienennetään hiilarin ja rasvan määrää.
Leivässä on noin 7 g proteiinia per 100 g ja jos korvaa 20% jauhosta soijajauholla tai gluteenilla niin proteiinin määrä nousee 17%:iin.
Perushampurilainen jossa ei ole majoneesia ei ole mikään kaloripommi, mäkkärin 250 kcal. Pitsaa taas ei voi tehdä mitenkään vähäkalorisesti.- Anonyymi
Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista
Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi.Isoon leipään pistän suolaa vain vajaan
T lusikan kun kaupan leivässä se on vähintään 1 rkl
Pitsankin maistuu aivan samalta kun OSAA oikein maustaa
Ja lisätä oikean juuston,sitäkään ei tarvitse ripotella kuin hyvin vähän kun on oikea juusto.
Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteenia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi.Isoon leipään pistän suolaa vain vajaan
Ja lisätä oikean juuston,sitäkään ei tarvitse ripotella kuin hyvin vähän kun on oikea juusto.
Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteenia"Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi."
Kun tavallisessa leivässä proteiinipitoisuus on noin 10g / 100g niin sulla se on siis vähintään 3000g / 100g
Aika saavutus sinänsä.
Olin aikoinaan aktiivisesti keskustelemassa tällä palstalla ja nyt olen muutaman kerran "haksahtanut" katsomaan tätä touhua mutta täytyy todeta että eihän tämä ole keskustelua painonhallinnasta vaan sairaan yksilön huomionhaun täyttämistä.
Kiitos ja kumarrus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi."
Kun tavallisessa leivässä proteiinipitoisuus on noin 10g / 100g niin sulla se on siis vähintään 3000g / 100g
Aika saavutus sinänsä.
Olin aikoinaan aktiivisesti keskustelemassa tällä palstalla ja nyt olen muutaman kerran "haksahtanut" katsomaan tätä touhua mutta täytyy todeta että eihän tämä ole keskustelua painonhallinnasta vaan sairaan yksilön huomionhaun täyttämistä.
Kiitos ja kumarrus.Arvovaltaisen Proteeniwikin mukaan proteeni kirjoitetaan kahdella e:llä. En viitsisi jankata tästä asiasta enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvovaltaisen Proteeniwikin mukaan proteeni kirjoitetaan kahdella e:llä. En viitsisi jankata tästä asiasta enää.
ei kukaan pakota jankkaamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteeniaHampurilaisesta ja nakkisämpylästä saa ainakin täydellisen,pitsa ei täysin vastaa pitseeriasta ostettua,mutta on kuitenkin erittäin hyvä korvike.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hampurilaisesta ja nakkisämpylästä saa ainakin täydellisen,pitsa ei täysin vastaa pitseeriasta ostettua,mutta on kuitenkin erittäin hyvä korvike.
Olen nähnyt jonkun tekevän pitsan käyttämällä pohjana kaalin lehtiä.Kyllä silläkin saa varmasti samat makuaromit kun käyttää samoja mausteita kuin lihottavassa pitsassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nähnyt jonkun tekevän pitsan käyttämällä pohjana kaalin lehtiä.Kyllä silläkin saa varmasti samat makuaromit kun käyttää samoja mausteita kuin lihottavassa pitsassa
Mitäs sellanen homma, että söisi sen ihan oikean pizzan ja nauttisi elämästä.
Sitten seuraavana päivänä jatkaa sitä laihduttamista vaikka niin että syöty energiamäärä on 10 prosenttia alle sen mitä kuluttaa.
Ei pidä tehdä elämästä pelkkää kurjuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei kukaan pakota jankkaamaan
Ei kukaan ihminen, mutta oma velvollisuudentunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteeniaLähes suolaton proteenileipä ei ole kovin hyvää sellaisenaan,mutta kun siitä tekee esim hampurilaisen maku muuttuu koska sinappi ja ketsuppi peittää alleen erittäin hyvin makuerot.
Näin ravinnollista leipää ei myydä siksi koska siinä raaka-aineet maksaa ja kuluttajat ostaa mielellään leipää joka on sellaisenaan hyvää pehmeää ja suolaista. Anonyymi kirjoitti:
Mitäs sellanen homma, että söisi sen ihan oikean pizzan ja nauttisi elämästä.
Sitten seuraavana päivänä jatkaa sitä laihduttamista vaikka niin että syöty energiamäärä on 10 prosenttia alle sen mitä kuluttaa.
Ei pidä tehdä elämästä pelkkää kurjuutta.Näinpä. Yksi pitsa kuukaudessa ei kaada painonhallintaa.
Eilen kepab. Syön kebaplihaa leivän päällä seuraavan viikon, mukana jukurttivalkosipulikastiketta (turkkilainen jugurtti/valkosipuli/valkopippuri/limettimehu/suola) ja tomaattikastike (valutettua tomaattimurskaa/sipulia/sitruunamehua/pilkottua chiliä/chilikastiketta) .
- Anonyymi
> Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
Minä teen leivän salaatinlehdistä ja kurkusta.- Anonyymi
Minä en tee enkä syö leipää ollenkaan.
- Anonyymi
Minä teen leivän kadanossista ja fasupaloista, levitteenä vanilia jäätelyä.
- Anonyymi
Minä syön mitä vaan.
- Anonyymi
Minä teen leivän vanerista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä teen leivän kadanossista ja fasupaloista, levitteenä vanilia jäätelyä.
Sinun pitäisi pistää poskeesi kabanussia niin kuin ikätoverisikin jo tekevät. Kaikki sinun ikäiset tytöt himoitsevat sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitäisi pistää poskeesi kabanussia niin kuin ikätoverisikin jo tekevät. Kaikki sinun ikäiset tytöt himoitsevat sitä.
Eläkeläismummon ikään ei kuulu enää rasvakudoksen lisääntyminen. Jos mummo syö terveellisesti niin ei ole syytä laihduttaa. Tytön maha kasvaa kasvaa kadanussista, mutta katkeran mummon maha ei kasva edes 9 kuukaudessa.
Voit huoletta vetää kadanussit poskeesi, jos sellaista olisi tarjolla. Asiassa auttaa tekohampaiden poisto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin sanottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkeläismummon ikään ei kuulu enää rasvakudoksen lisääntyminen. Jos mummo syö terveellisesti niin ei ole syytä laihduttaa. Tytön maha kasvaa kasvaa kadanussista, mutta katkeran mummon maha ei kasva edes 9 kuukaudessa.
Voit huoletta vetää kadanussit poskeesi, jos sellaista olisi tarjolla. Asiassa auttaa tekohampaiden poisto.Minä laitan spakettiin vanilija jäätelyä ja kaalikastiketta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä teen leivän vanerista
Minä teen leivän aaltopahvista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä teen leivän aaltopahvista
Hyvin sanottu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sinun pitäisi pistää poskeesi kabanussia niin kuin ikätoverisikin jo tekevät. Kaikki sinun ikäiset tytöt himoitsevat sitä."
Eläkepappa näemmä taas kuvittelee, että nuoret tytöt himoitsee nysäänsä. Ei vaan pääse tästä pakkoajatuksesta eroon...
- Anonyymi
Pitsabuffetin pitsan reuna näyttää siltä kuin se olisi uppopaistettu. Eli holvaavat halpaa öljyä ettei jaksa syödä edes määräänsä saati enempää. Tuosta terveellisempään ei paljon tartte päätään vaivata. Myos suolaa ylettomasti että käy sokerilitku kauppansa.
- Anonyymi
Proteenipitoisuutta leivässä voi nostaa ENITEN 421 prosenttia lisäämällä 569 g sokeria tai glukoosisiirappia.Myös hedelmäkarkit voi sulattaa kattilassa ja lisätä taikinaan.
- Anonyymi
Etenkin proteenia pitää syödä PALJON kun laihduttaa.
- Anonyymi
Ei mitenkään PALJON, vaan riittävästi.
Missään ei pidä, eikä tarvi liioitella, kun pudottaa painoa. Ei tarvi vetää 10 km lenkkejä, ei tarvi olla nälässä, ei tarvi pudottaa mitään ruokavaliosta pois, eikä tarvi liioitella proteiinin kanssa.
Keho on herkkä instrumentti, sitä kannattaa kohdella hellästi ja hienovaraisesti ilman äkillisiä ja suuria muutoksia.
- Anonyymi
Minä teen leivän turkkipellistä ja levitteenä käytän vaseliinia. Samasta pellistä teen suksiin vetopainot ja vedän niitä kädellä joka on poikki ja sen takia olen työkyvytön. Päälle täytekakkukahvit.
- Anonyymi
Hyvin sanottu vaikka itse sanonkin.
- Anonyymi
Tuo on todella hyvä.
Lapsille, jotka ovat niin makean perään, voi levittää päälle kerroksen glukoosisiirappia, jossa on paljon roteenia. Siihen päälle vielä sulatettua Maradouta ja mansikkakakkukahvit. Mutta ei mitään muuta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1303639- 851865
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151661Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541372Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1151216VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu911212- 681089
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi281012- 66970
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k100964