Itse tekemällä saa mättöruuasta laihdutusruokaa

Anonyymi-ap

Jos tekee itse saa niistä samoista ruokalajeista terveellistä laihdutusruokaa jotka kaupoista ostettuna on lihottavaa roskaruokaa esim pitsa,hod dog,hampurilaiset,ranskalaiset perunat
Eikä maku ole yhtään sen huonompi.

Asioita joilla tähän pääsee
1suolamäärä
2 rasvaisuus
3ravintoainepitoisuus esim leivän pystyy tekemään niin että siinä on 30 kertaa enemmän proteenia mitä valmisleivissä ja ei yhtään rasvaa

30

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet siinä mielessä pihalla aika pahasti, ettei ole olemassa lihottavia tai laihduttavia ruokia.

    • Anonyymi

      "ravintoainepitoisuus esim leivän pystyy tekemään niin että siinä on 30 kertaa enemmän proteenia mitä valmisleivissä ja ei yhtään rasvaa"

      Ja sokerittomat omenat laihduttaa, myös rasvaton voi on aika hyvä.

      Huumoripalsta kaikenkaikkiaan.

      • Anonyymi

        Aloittaja on pilailija.


      • Anonyymi

        Kyllä tuo tosi juttu on.Esim Voi valita makkaran joka on melkein täyttä lihaa eikä jauhomakkaraa

        Ja pitsan pohjan voi tehdä monesta muusta kuin jauhoista.
        Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa,sitä ja rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo tosi juttu on.Esim Voi valita makkaran joka on melkein täyttä lihaa eikä jauhomakkaraa

        Ja pitsan pohjan voi tehdä monesta muusta kuin jauhoista.
        Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa,sitä ja rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja.

        "Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa"

        Ihminen voi pudottaa painoa syömällä valkoista leipää, itse pudotin yli 10kg syömällä mm pullaa. Itseasiassa painoa voi pudottaa syömällä ihan mitä vaan.

        " rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja."

        Paljonko vedät majoneesia vuodessa? 50 kg?

        S-kauppa tarjoaa nykyisin apissaan tiedot ostosten proteiini, hiilari ja rasvajakaumasta. Ainakaan itselläni ei ole majoneesi ykkösenä rasvanlähteenä vaan valmislihapullat, joiden syömisen olen juurikin tuosta syystä lopettanut. Seuraavana onkin sitten kananmunat, vanukkaat (joiden syönnin olen myös lopettanut), kevytmaito (jonka vaihdan ykkösmaitoon), juusto (jonka vaihdan 17% juustoon) ja jogurtti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Se on juuri valkoinen jauho mikä lihottaa"

        Ihminen voi pudottaa painoa syömällä valkoista leipää, itse pudotin yli 10kg syömällä mm pullaa. Itseasiassa painoa voi pudottaa syömällä ihan mitä vaan.

        " rasvaa pistetään yleensä paljon näihin kaupassa grillin tuotteisiin myytäviin sekä erillaisia majoneeseja."

        Paljonko vedät majoneesia vuodessa? 50 kg?

        S-kauppa tarjoaa nykyisin apissaan tiedot ostosten proteiini, hiilari ja rasvajakaumasta. Ainakaan itselläni ei ole majoneesi ykkösenä rasvanlähteenä vaan valmislihapullat, joiden syömisen olen juurikin tuosta syystä lopettanut. Seuraavana onkin sitten kananmunat, vanukkaat (joiden syönnin olen myös lopettanut), kevytmaito (jonka vaihdan ykkösmaitoon), juusto (jonka vaihdan 17% juustoon) ja jogurtti.

        Saa sitä pullaakin syödä,mutta määrät pitää olla hyvin pieniä.Siinä on se huono puoli että se pienentää proteenimääriä.
        Koska laihdutuksen aikana pitää syödä vähän on kaikissa mitä syö oltava paljon proteenia,muuten käy niin että sinusta TULEE laiha läski.

        Itse asiassa hampurilainen missä on pohjana proteenileipä ja päällä täyslihaa on erittäin hyvä proteenin lähde,siihen kun lisää vielä kasvisalatin
        Siitä TULEE täydellinen laihdutusruoka.

        JOS ostat valmishampurilaisen se ON täyttä paskaa
        Liha voi olla kaikkea muuta kuin lihaa,vehnäsämpylä ja täynnä rasvaa.(Sekin vehnä mikä siinä pitää olla on oltava täysjyvää eikä puhdistettua vehnää)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa sitä pullaakin syödä,mutta määrät pitää olla hyvin pieniä.Siinä on se huono puoli että se pienentää proteenimääriä.
        Koska laihdutuksen aikana pitää syödä vähän on kaikissa mitä syö oltava paljon proteenia,muuten käy niin että sinusta TULEE laiha läski.

        Itse asiassa hampurilainen missä on pohjana proteenileipä ja päällä täyslihaa on erittäin hyvä proteenin lähde,siihen kun lisää vielä kasvisalatin
        Siitä TULEE täydellinen laihdutusruoka.

        JOS ostat valmishampurilaisen se ON täyttä paskaa
        Liha voi olla kaikkea muuta kuin lihaa,vehnäsämpylä ja täynnä rasvaa.(Sekin vehnä mikä siinä pitää olla on oltava täysjyvää eikä puhdistettua vehnää)

        Ei pulla pienennä proteiinimääriä, pullassa on noin 10 prosenttia proteiinia. Pulla kyllä lisää sokerin ja hiilihydraatin määrää, mutta ei se niin kauhea tuote ole, etteikö sitä voisi joskus syödä. Sama kyllä pätee ihan mihin tuotteeseen vaan, mitä vaan voi syödä.

        Laihdutuksen aikana ei tarvitse syödä mitenkään poikkeuksellisen vähän. Se riittää että saa pienen energiavajeen aikaiseksi, se onnistuu ihan syömällä tavallisia proteiinipitoisia ruoka-aineita. Keskimääräinen päivittäinen energiavaje joka aikaansaa painonaleneman, 30 grammaa, pudottaa painoa vuositasolla yli 10kg. Tuollaisen energiavajeen aikaansaamiseksi ei tarvi tehdä mitään ihmekikkoja, vaihtaa pizzapohjia kaalinlehtiin, riittää että liikkuu vähän ja syö proteiinipitoisesti normaalia ruokaa.

        Mainitsemasi valmishampurilainen ei ehkä ole ruokana se suurin gourmet, mutta jos niitä syö muutaman kuukaudessa, ei sillä ole vaikutusta mihinkään.

        Tulee väkisinkin mieleen että tällä KIRJOITTAJALLA, joka heittelee noita isoja kirjaimia, ei ole kokonaisuus hallinnassa. Hän piipertää ihmeellisiä asioita, mutta ei ymmärrä oleellisia asioita, jotka ovat sangen yksinkertaisia, joilla painonhallinnassa pelataan.

        No, tuo taitaa tapahtua sangen monelle painonpudottajalle. Liian paljon liian nopeasti liian epämääräisillä keinoilla. Ja sitten joudutaan ikuiseen kierteeseen jossa paino nousee ja laskee vuoronperään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pulla pienennä proteiinimääriä, pullassa on noin 10 prosenttia proteiinia. Pulla kyllä lisää sokerin ja hiilihydraatin määrää, mutta ei se niin kauhea tuote ole, etteikö sitä voisi joskus syödä. Sama kyllä pätee ihan mihin tuotteeseen vaan, mitä vaan voi syödä.

        Laihdutuksen aikana ei tarvitse syödä mitenkään poikkeuksellisen vähän. Se riittää että saa pienen energiavajeen aikaiseksi, se onnistuu ihan syömällä tavallisia proteiinipitoisia ruoka-aineita. Keskimääräinen päivittäinen energiavaje joka aikaansaa painonaleneman, 30 grammaa, pudottaa painoa vuositasolla yli 10kg. Tuollaisen energiavajeen aikaansaamiseksi ei tarvi tehdä mitään ihmekikkoja, vaihtaa pizzapohjia kaalinlehtiin, riittää että liikkuu vähän ja syö proteiinipitoisesti normaalia ruokaa.

        Mainitsemasi valmishampurilainen ei ehkä ole ruokana se suurin gourmet, mutta jos niitä syö muutaman kuukaudessa, ei sillä ole vaikutusta mihinkään.

        Tulee väkisinkin mieleen että tällä KIRJOITTAJALLA, joka heittelee noita isoja kirjaimia, ei ole kokonaisuus hallinnassa. Hän piipertää ihmeellisiä asioita, mutta ei ymmärrä oleellisia asioita, jotka ovat sangen yksinkertaisia, joilla painonhallinnassa pelataan.

        No, tuo taitaa tapahtua sangen monelle painonpudottajalle. Liian paljon liian nopeasti liian epämääräisillä keinoilla. Ja sitten joudutaan ikuiseen kierteeseen jossa paino nousee ja laskee vuoronperään.

        Ei lihomisille aina mitään voi.On ressaavia elämäntilanteita yms ja ei pysty harrastamaan liikuntaa suuren työmäärän takia ja palkitsee itseään liikaa työstä yms
        Se aina vain laihduttaa lihottu kilot pois tarpeeksi ajoissa ettei vaan liho liikaa,sekin PITÄÄ tehdä silloin kun siihen on aikaa ja mielenkiintoa.
        Ei laihduttaminen koskaan käy niin että laihdutampa nyt muutaman kilon.Yleensä ne alussa epäonnistuu koska ruoka ja herkut maistuu hyvin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lihomisille aina mitään voi.On ressaavia elämäntilanteita yms ja ei pysty harrastamaan liikuntaa suuren työmäärän takia ja palkitsee itseään liikaa työstä yms
        Se aina vain laihduttaa lihottu kilot pois tarpeeksi ajoissa ettei vaan liho liikaa,sekin PITÄÄ tehdä silloin kun siihen on aikaa ja mielenkiintoa.
        Ei laihduttaminen koskaan käy niin että laihdutampa nyt muutaman kilon.Yleensä ne alussa epäonnistuu koska ruoka ja herkut maistuu hyvin.

        Älä tee liian isoa muutosta kerralla.

        Pienennät 10 prosenttia joka päivä hiilarin ja proteiinin määrää kunnes pääset sinne halutulle energiatasolle.

        Tuo on ainakin itselläni pääsääntöisesti onnistunut muutoksessa.

        Viimeistään kolmessa tai neljässä päivässä tapahtuu siirtymä painonnoususta painonlaskuun tuolla menetelmällä. Hallitusti kun tuon tekee niin ei tule huonoa oloa eikä nälkää.

        Vatsan bakteerikanta ei vaihdu ihan viidessä minuutissa, joten sille tulee aikaa mukautua muuttuvaan ravintoon. Isosta sokerimäärästä kun muutetaan ravinto ns. terveelliseen, proteiinipitoiseen niin vatsalaukun bakteerikanta vaihtuu toisenlaiseksi.

        Jos koetat väkisin syödä väärää ravintoa tuohon bakteerikantaan, tulee vain huono olo kun ruoka ei meinaa sulaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tee liian isoa muutosta kerralla.

        Pienennät 10 prosenttia joka päivä hiilarin ja proteiinin määrää kunnes pääset sinne halutulle energiatasolle.

        Tuo on ainakin itselläni pääsääntöisesti onnistunut muutoksessa.

        Viimeistään kolmessa tai neljässä päivässä tapahtuu siirtymä painonnoususta painonlaskuun tuolla menetelmällä. Hallitusti kun tuon tekee niin ei tule huonoa oloa eikä nälkää.

        Vatsan bakteerikanta ei vaihdu ihan viidessä minuutissa, joten sille tulee aikaa mukautua muuttuvaan ravintoon. Isosta sokerimäärästä kun muutetaan ravinto ns. terveelliseen, proteiinipitoiseen niin vatsalaukun bakteerikanta vaihtuu toisenlaiseksi.

        Jos koetat väkisin syödä väärää ravintoa tuohon bakteerikantaan, tulee vain huono olo kun ruoka ei meinaa sulaa.

        Pieleen meni:

        "Pienennät 10 prosenttia joka päivä hiilarin ja proteiinin määrää"

        Piti tietysti olla että pienennetään hiilarin ja rasvan määrää.


    • Leivässä on noin 7 g proteiinia per 100 g ja jos korvaa 20% jauhosta soijajauholla tai gluteenilla niin proteiinin määrä nousee 17%:iin.

      Perushampurilainen jossa ei ole majoneesia ei ole mikään kaloripommi, mäkkärin 250 kcal. Pitsaa taas ei voi tehdä mitenkään vähäkalorisesti.

      • Anonyymi

        Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista
        Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
        Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi.Isoon leipään pistän suolaa vain vajaan
        T lusikan kun kaupan leivässä se on vähintään 1 rkl

        Pitsankin maistuu aivan samalta kun OSAA oikein maustaa
        Ja lisätä oikean juuston,sitäkään ei tarvitse ripotella kuin hyvin vähän kun on oikea juusto.
        Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteenia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista
        Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
        Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi.Isoon leipään pistän suolaa vain vajaan
        T lusikan kun kaupan leivässä se on vähintään 1 rkl

        Pitsankin maistuu aivan samalta kun OSAA oikein maustaa
        Ja lisätä oikean juuston,sitäkään ei tarvitse ripotella kuin hyvin vähän kun on oikea juusto.
        Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteenia

        "Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi."

        Kun tavallisessa leivässä proteiinipitoisuus on noin 10g / 100g niin sulla se on siis vähintään 3000g / 100g

        Aika saavutus sinänsä.

        Olin aikoinaan aktiivisesti keskustelemassa tällä palstalla ja nyt olen muutaman kerran "haksahtanut" katsomaan tätä touhua mutta täytyy todeta että eihän tämä ole keskustelua painonhallinnasta vaan sairaan yksilön huomionhaun täyttämistä.

        Kiitos ja kumarrus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi."

        Kun tavallisessa leivässä proteiinipitoisuus on noin 10g / 100g niin sulla se on siis vähintään 3000g / 100g

        Aika saavutus sinänsä.

        Olin aikoinaan aktiivisesti keskustelemassa tällä palstalla ja nyt olen muutaman kerran "haksahtanut" katsomaan tätä touhua mutta täytyy todeta että eihän tämä ole keskustelua painonhallinnasta vaan sairaan yksilön huomionhaun täyttämistä.

        Kiitos ja kumarrus.

        Arvovaltaisen Proteeniwikin mukaan proteeni kirjoitetaan kahdella e:llä. En viitsisi jankata tästä asiasta enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvovaltaisen Proteeniwikin mukaan proteeni kirjoitetaan kahdella e:llä. En viitsisi jankata tästä asiasta enää.

        ei kukaan pakota jankkaamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista
        Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
        Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi.Isoon leipään pistän suolaa vain vajaan
        T lusikan kun kaupan leivässä se on vähintään 1 rkl

        Pitsankin maistuu aivan samalta kun OSAA oikein maustaa
        Ja lisätä oikean juuston,sitäkään ei tarvitse ripotella kuin hyvin vähän kun on oikea juusto.
        Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteenia

        Hampurilaisesta ja nakkisämpylästä saa ainakin täydellisen,pitsa ei täysin vastaa pitseeriasta ostettua,mutta on kuitenkin erittäin hyvä korvike.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hampurilaisesta ja nakkisämpylästä saa ainakin täydellisen,pitsa ei täysin vastaa pitseeriasta ostettua,mutta on kuitenkin erittäin hyvä korvike.

        Olen nähnyt jonkun tekevän pitsan käyttämällä pohjana kaalin lehtiä.Kyllä silläkin saa varmasti samat makuaromit kun käyttää samoja mausteita kuin lihottavassa pitsassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt jonkun tekevän pitsan käyttämällä pohjana kaalin lehtiä.Kyllä silläkin saa varmasti samat makuaromit kun käyttää samoja mausteita kuin lihottavassa pitsassa

        Mitäs sellanen homma, että söisi sen ihan oikean pizzan ja nauttisi elämästä.

        Sitten seuraavana päivänä jatkaa sitä laihduttamista vaikka niin että syöty energiamäärä on 10 prosenttia alle sen mitä kuluttaa.

        Ei pidä tehdä elämästä pelkkää kurjuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kukaan pakota jankkaamaan

        Ei kukaan ihminen, mutta oma velvollisuudentunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista
        Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja
        Tuo proteenipitoisuus ON todellisuudessa monta sataa kertaa isompi.Isoon leipään pistän suolaa vain vajaan
        T lusikan kun kaupan leivässä se on vähintään 1 rkl

        Pitsankin maistuu aivan samalta kun OSAA oikein maustaa
        Ja lisätä oikean juuston,sitäkään ei tarvitse ripotella kuin hyvin vähän kun on oikea juusto.
        Tekemässäni pitsassa ei ole lähes yhtään rasvaa kun kaupan pitsat on 80 % rasvaa itse tekemästäni pitsassa on vähintään 100 kertaa enemmän proteenia

        Lähes suolaton proteenileipä ei ole kovin hyvää sellaisenaan,mutta kun siitä tekee esim hampurilaisen maku muuttuu koska sinappi ja ketsuppi peittää alleen erittäin hyvin makuerot.
        Näin ravinnollista leipää ei myydä siksi koska siinä raaka-aineet maksaa ja kuluttajat ostaa mielellään leipää joka on sellaisenaan hyvää pehmeää ja suolaista.


      • UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sellanen homma, että söisi sen ihan oikean pizzan ja nauttisi elämästä.

        Sitten seuraavana päivänä jatkaa sitä laihduttamista vaikka niin että syöty energiamäärä on 10 prosenttia alle sen mitä kuluttaa.

        Ei pidä tehdä elämästä pelkkää kurjuutta.

        Näinpä. Yksi pitsa kuukaudessa ei kaada painonhallintaa.

        Eilen kepab. Syön kebaplihaa leivän päällä seuraavan viikon, mukana jukurttivalkosipulikastiketta (turkkilainen jugurtti/valkosipuli/valkopippuri/limettimehu/suola) ja tomaattikastike (valutettua tomaattimurskaa/sipulia/sitruunamehua/pilkottua chiliä/chilikastiketta) .


    • Anonyymi

      > Minä teen leivän kananmunanvalkuaista,kananmunista Riisiproteenijauhoista,raejuustosta johon lisään vain vähän täysjyvävehnäjauhoja

      Minä teen leivän salaatinlehdistä ja kurkusta.

      • Anonyymi
        UUSI

        Minä en tee enkä syö leipää ollenkaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Minä teen leivän kadanossista ja fasupaloista, levitteenä vanilia jäätelyä.


      • Anonyymi
        UUSI

        Minä syön mitä vaan.


      • Anonyymi
        UUSI

        Minä teen leivän vanerista


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leivän kadanossista ja fasupaloista, levitteenä vanilia jäätelyä.

        Sinun pitäisi pistää poskeesi kabanussia niin kuin ikätoverisikin jo tekevät. Kaikki sinun ikäiset tytöt himoitsevat sitä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun pitäisi pistää poskeesi kabanussia niin kuin ikätoverisikin jo tekevät. Kaikki sinun ikäiset tytöt himoitsevat sitä.

        Eläkeläismummon ikään ei kuulu enää rasvakudoksen lisääntyminen. Jos mummo syö terveellisesti niin ei ole syytä laihduttaa. Tytön maha kasvaa kasvaa kadanussista, mutta katkeran mummon maha ei kasva edes 9 kuukaudessa.

        Voit huoletta vetää kadanussit poskeesi, jos sellaista olisi tarjolla. Asiassa auttaa tekohampaiden poisto.


    • Anonyymi

      Pitsabuffetin pitsan reuna näyttää siltä kuin se olisi uppopaistettu. Eli holvaavat halpaa öljyä ettei jaksa syödä edes määräänsä saati enempää. Tuosta terveellisempään ei paljon tartte päätään vaivata. Myos suolaa ylettomasti että käy sokerilitku kauppansa.

    • Anonyymi

      Proteenipitoisuutta leivässä voi nostaa ENITEN 421 prosenttia lisäämällä 569 g sokeria tai glukoosisiirappia.Myös hedelmäkarkit voi sulattaa kattilassa ja lisätä taikinaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2453
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1115
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1004
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      883
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      40
      790
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe