Kun perheenne erosi, niin kavikö se niin, että:
a) eron käynnistänyt teki sen ilman, että oli jo katsonut uuden, vai
b) eroava löysi uuden, joka potkaisi eroprosessin käyntiin?
Erossanne kolmas pyörä vai ei?
22
6446
Vastaukset
- Uusia tuulia
A! Meillä oli vaikeatilanne avioliitossa, ja mies mietti kapakassa tuntojaan! No sitten ilmaantuikin lohduttaja kuin tyhjästä, ja sille tielle mies jäi, lapsiaan muistamatta!
Joten meille toinen tuli väliin, hetkellä jolloin emme olleet vielä eronnet. Emme ole vieläkään eronneet, minut on jätetty. Minä ei eroa halunnut! Olisin halunnut jatkaa.
Että niin häikäilemättömästi jotkut käyttäytyvät ja käyttävät ihmisten heikkoa hetkeä hyväksi.
Kaiken lisäksi ex mieheni on jälkeenpäin itkenyt tilannetta, ja sanoikin että "olin niin kännissä, etten pahemmin muista"! Joten itkeköön vaik loppuelämän! - meni näin
B, eli mies löysi uuden, mutta valehteli haluavansa "lentää omilla siivillään".. Ja kun jäi kiinni, valehteli vielä vähän lisää!! Hyvä kun lähti!!
- minulla, mutta
vaimo oli se, joka teki näin.
- masa
minulla, mutta kirjoitti:
vaimo oli se, joka teki näin.
Ihanne-ero kait tapahtuisi niin, että siinä ei olisi ketään kolmatta välissä. Toinen vaan muuttaisi yksin muualle ja pikkuhiljaa molemmata alkaisivat suunnallaan elämään omaa elämäänsä.
Näin ei tulisi petetyksi tulemisen tuskaa..molemmat säästyisivät paljolta.
Mutta onko niin, että eroa ei kertakaikkiaan tule tehtyä, ennenkuin on tavallaan pakko?
Ei tietenkään ihanne-eroa ole olemassakaan, on vaan ikäviä ja hieman vähemmän ikäviä eroja.
- vaan henkisesti kylläkin
Fyysisesti ei ollut ketään kolmatta osapuolta, mutta avioliitto oli niin loppuunkaluttu emotionaalisesti, että eräänä kauniina päivänä toinen rakastui päätä pahkaa ja niin järjettömästi, ettei yksinkertaisesti kehdannut teeskennellä onnellista parisuhdetta enää. Joten vaikka tämä rakkauden kohde on tahollaan varattu eikä suhdetta mahdollisesti koskaan synny, ei omaa avioliittoa ollut mahdollista jatkaa. Se olisi ollut kärsimystä ja huijausta.
- Kirsi
Mies löysi vuosia sitten uuden ja on tämän samaisen naisen kanssa edelleen.. Itse elelen yksin lasteni kanssa :-(
- Puhuminen meni kuuroille ko...
En todellakaan ole edes mikään roikkuja tyyppi, joten totuuden salaaminen vei luottamuksen totaalisesti. Ja se juttu loppui sitten siihen.
- mari
kaveria vaan liittomme kaatui henkiseen ja fyysiseen väkivaltaan sekä alkoholismiin. Ei voitu asua saman katon alla. Ei ollut turvallista. Ns. harkinta-aika venyi moneksi vuodeksi, kun annoin aikaa ja tilaa parantaa itseään. Ei ollut mitään apua, joten repäisin itseni irti.
- Vastaus
Kolmas pyörä ja mies vieläpä yritti valehdella
PÄIN NAAMAA
yritä nyt sitten luoda uusi suhde uuden kanssa
aina tulee epäilyksiä että puhuuko tuo totta
uskaltaako? en tiedä pitäiskö tämä loppu elämä
olla vain lasten kanssa ja unohtaa miehet
iäksi?
minulle on todella vaikeaa mies vei luottamuksen
vuosien myötä kertoi asioita sisaruksille ja muillekkin..
valehteli myös nykyiselle asioita siloittaakseen
imagoaan..heh siinä näkee myöhemmin uusi neiti
minkämoisen otti...
- mutta haaveissa kyllä
Halusi lähteä etsimään uutta rakkautta. Heti oli haku päällä ja eipä kauan mennyt kun uusi löytyi. Aivan ventovieras ja vielä täysin toiselta puolen Suomea. Olo on kuin käytetyllä rukkasella, joka viskataan roskikseen, että pääsee etsimään uutta.
Nyt on kiva olla taas niin rakastunut ja pää pilvissä, että. Sekun kuulemma puuttui meidän suhteestamme, se perhoset vatsassa ja riutuva ikävän tunne ja kaikki muu alkuhuuma. No, kai se jo puuttuu, kun yhdessä oltu eli 15 vuotta!
Vaan kyllä se arki koittaa vielä uuteenkin suhteeseen... ja mitenkähän sitten käy... - Paprika
käsittääkseni jompi kumpi on jo löytänyt uuden ennen kuin ero laitetaan vireille. Huonosti on yleensä tietysti mennyt pitkään jo ennen sitä.
Oma mieheni oli katsonut itselleen uuden valmiiksi jo n. kuukautta ennen häitämme ja ilmoitti pari kuukautta naimisiin menon jälkeen lähtevänsä. Asia oli shokki, enkä voinut uskoa tilannetta todelliseksi. Mies vain totesi kylmänrauhallisesti, ettei ollut raaskinut peruuttaa häitä, kun niitä oli valmisteltu vuosi. Mikä luuseri! - ahistaakunparviaisenjussii
Niin siinä kävi, että vaimo löysi uuden ja jätti. Lapsesta asti yhdessä ja 20 vuoden avioliiton jälkeen erottiin. Koko homma oli ohi alle kuukaudessa. Lapsetkin jätti minulle ja talon, joka vuosi sitten saatiin rakennettua valmiiksi. Jotainhan täytyy olla vialla, jos 20 v avioliitto loppuu noin. Meillä ei ollut mitään isompia ongelmia, mutta vaimoni mielestä se arki oli jo sen verran väljähtynyttä, että uusi ihastus johti eroon (kai sillä oli joku 4-kymppisten naisten juoksuaikakin tullut...). Itselleni tämä ero tuli kyllä yllätyksenä. Ero sujui sopuisasti, mutta ei tämä minusta kivalta tunnu.
- Myös nelikymppinen
Jotenkin näitä viestejä lukiessa tulee tunne, että neli-viisikymppisten parikymmentä vuotta kestäneet avioliitot ovat tosiaan vaarassa. Vai johtuuko se vain siitä, että olen itse nelikymppinen ja parikymmentä vuotta on kulunut nykyisessä suhteessa, joten kiinnitän huomiota ko. kirjoituksiin. Itselläkin on kieltämättä tunne, pitäisikö elämälle vielä tehdä jotain radikaalia, koska mieheni jäi kiinni pettämisestä. Yhtäkkiä huomaan, että paras ikä on hurahtanut ohi ja elämää ei todennäköisesti ole enää yhtä paljon jäljellä kuin sitä on ollut. Onko ihmisillä nykyään myös neljän kympin kriisi viiden kympin villityksen sijaan tai lisäksi?
Myös nelikymppinen kirjoitti:
Jotenkin näitä viestejä lukiessa tulee tunne, että neli-viisikymppisten parikymmentä vuotta kestäneet avioliitot ovat tosiaan vaarassa. Vai johtuuko se vain siitä, että olen itse nelikymppinen ja parikymmentä vuotta on kulunut nykyisessä suhteessa, joten kiinnitän huomiota ko. kirjoituksiin. Itselläkin on kieltämättä tunne, pitäisikö elämälle vielä tehdä jotain radikaalia, koska mieheni jäi kiinni pettämisestä. Yhtäkkiä huomaan, että paras ikä on hurahtanut ohi ja elämää ei todennäköisesti ole enää yhtä paljon jäljellä kuin sitä on ollut. Onko ihmisillä nykyään myös neljän kympin kriisi viiden kympin villityksen sijaan tai lisäksi?
no etpä sitten paljoa ole täällä viestejä lukenut ... joku kokee eron ainoaksi vaihtoehdoki vuoden jälkeen, toinen vaikka 20 vuoden liiton jälkeen.
Metsään menee jos erehtyy luulemaan ettei meidän tilanteessa/iässä eroa tule ... väärin ... se tulee kun/jos toisella tai molemmilla kroonisesti paha olla suhteessa. Tuon välttämiseksi päivittäin tehtävä töitä, molempien.- ahistaa edelleen.,.
Myös nelikymppinen kirjoitti:
Todellinen syy meillä varmaan oli se, etten osoittanut tarpeeksi huomiota vaimolleni. Opiskeluaika meni hyvin, mutta sen jälkeen olin paljon poissa kotoa työmatkoilla. Joskus kävin kotona vain pakkamassa laukun uudestaan. Ja kun olin joskus pidempään kotona, niin hellyyttä ja huomiota tuli osoitettua vain lakanoiden välissä. Me vaan asuttiin yhdessä. Sitten vaihdoin työpaikkaa, että saisin olla enemmän kotona ja avioliitto olikin melkein samantien ohi. Tuo arjen harmaus voi ihan yksinkertaisesti johtaa tähän. Mitään riitoja ei ollut, ei väkivaltaa, ei alkoholiongelmia, talous kunnossa ja seksikin toimi hyvin. Itse en koskaan pettänyt, eikä varmaan vaimonikaan ennen tätä. Jos kotona on kovin väljähtynyttä, niin siinä on aina se vaara, että tuoreemmat tunteet houkuttavat ja joku ihastuminen voi kaataa koko liiton. Nyt ainakin opin jotakin. Jos vois vaan aloittaa uudelleen... Jälkeenpäin sen näköjään aina ymmärtää. Ei se kolmas pyörä välttämättä ole syy vaan seuraus. En vihaa exää, vaan välitän hänestä edelleen.
- yllättynyt
ahistaa edelleen.,. kirjoitti:
Todellinen syy meillä varmaan oli se, etten osoittanut tarpeeksi huomiota vaimolleni. Opiskeluaika meni hyvin, mutta sen jälkeen olin paljon poissa kotoa työmatkoilla. Joskus kävin kotona vain pakkamassa laukun uudestaan. Ja kun olin joskus pidempään kotona, niin hellyyttä ja huomiota tuli osoitettua vain lakanoiden välissä. Me vaan asuttiin yhdessä. Sitten vaihdoin työpaikkaa, että saisin olla enemmän kotona ja avioliitto olikin melkein samantien ohi. Tuo arjen harmaus voi ihan yksinkertaisesti johtaa tähän. Mitään riitoja ei ollut, ei väkivaltaa, ei alkoholiongelmia, talous kunnossa ja seksikin toimi hyvin. Itse en koskaan pettänyt, eikä varmaan vaimonikaan ennen tätä. Jos kotona on kovin väljähtynyttä, niin siinä on aina se vaara, että tuoreemmat tunteet houkuttavat ja joku ihastuminen voi kaataa koko liiton. Nyt ainakin opin jotakin. Jos vois vaan aloittaa uudelleen... Jälkeenpäin sen näköjään aina ymmärtää. Ei se kolmas pyörä välttämättä ole syy vaan seuraus. En vihaa exää, vaan välitän hänestä edelleen.
tuo oli hienosti sanottu! kiitos tästä, sain taas ajattelemisen aihetta. olen nimittäin harkitsemassa eroa ja ajattelin ottaa puheeksi mieheni kanssa tämän sinun kiteyttämäsi asian.... ei syy vaan sen seuraus. katsotaan mitä tuleman pitää.
- Hajalla
Minulle kävi samoin, mieheni kyllästyi arkeen ja löysi uuden lohduttajan. Elämä kun ei ollutkaan sellaista kun ajatteli. Tais iskeä ikä kriisi ja silloin piti tehdä muutos elämään. Siinä ei yli 20 vuotta merkanneet mitään , jalat ilmassa ja pää pilvissä mennään nyt mutta kyllä se arki iskee sinnekin. Ihmettelenkin kuinka helppoa se toisille on , hajotetaan kaikki pirstaleiksi tosta vaan. Kai se rakastumisen tunne uudelleen on ihanaa niinkuin nuoruudessa. Mutta aina pitäisi miettiä jälkiseuraukset tekemisistään.
- Maarina
Minä lähdin liitosta usean vuoden kylmyyden jälkeen. Eroon ei liittynyt kolmatta, eikä tietojeni mukaan exälläkään ollut ketään katsottuna.
Uuden tapasin yllättävän pian, noin 3 viikkoa eron jälkeen. Olin jo niin kauan ollut ilman läheisyyttä, että tunsin olevani valmis uuteen rakkauteen. Exäni ei uskonut tätä, vaan päätteli, että minulla on ollut tämä jo katsottuna ennen eroa. Mikään järkipuhe ei mennyt perille, kaikille kertoi itse keksimänsä tarinan siitä kuinka minulla oli jo toinen. Hohhoijaa...
Tylsintä on, että lapset eivät tiedä mitä uskoa. Jos vain olisin vähemmän tunteellinen, olisin voinut jaksaa kulissiliitossamme vielä toiset viisi vuotta. Mutta en ole sellainen, nyt olen taas oma itseni. - Hajalla kakkonen
(Olen kirjoitellut tänne aiemminkin rekisteröimättömällä nimimerkillä Hajalla, mutta kun tässä keskustelussa on jo yksi Hajalla, niin liitin tuon numeron varmuuden vuoksi perään).)
Mies löysi tanssiravintolasta naisen, ja ilmoitti mulle puolitoista viikkoa sen jälkeen haluavansa eron, koska oli löytänyt "sydänystävänsä". Tästä on nyt reilut kaksi kuukautta.
Eli vaihtoehto B. Kyllä eroon liittyi kolmas osapuoli, mutta meidän tapaukessa tämä kolmas toimi ennen kaikkea katalysaattorina; olisimme tod.näk. eronneet joka tapauksessa jossain vaiheessa, näin luulen asioita aika tavalla mietittyäni
En ole kaunainen tälle kolmannelle. - pettämätön*
Ei ollut meidän eron syynä toinen puoliso. Toivoin kyllä kauan ja hartaasti, että mieheni olisi löytänyt uuden, mutta ei!! Kaikki olisi sujunut helpommin eron jälkeen. Nyt on hankalaa, kun hän ei olisi halunnut erota ja minä halusin. Katkeruutta ilmassa!
- Mellu
Mies etsi toisen, mutta meidän liitto olikin jo loppuunkaluttu ja kylmä. Huvittavinta oli kuitenkin se, että mies syytti ja syyttää edelleen minua uskottomuudesta. Erilleen muuttamisesta on pari kuukautta ja nyt alkaa kuulumaan, että itsellään on ollut uusi kainalossa jo meidän yhdessä asuessa. Miten ihminen voikin kääntää kaiken niin päälaelleen?
- abc
Mies löysi uuden ihastuksen ja ihan yhtäkkiä olikin koko liitto ollut kauhea kokemus. Aiemmin oli kyllä seksi sujunut hyvin ja hauskaa ollut yhdessä. Mies oli kyllä sellainen naisista ja seksistä ja rakastumisen tunteesta tykkäävä tyyppi eli että eipä kai sitten riittänyt yksi nainen täältä ikuisuuteen, vaikka nuoruuden kokemuksiakin oli jo kertynyt keski-ikäiselle pitkä jono
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3541431- 741395
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3101175Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461097Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht32916Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231904vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163878Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40835Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20817Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42804