Vetyauto on ehdottomasti paras vaihtoehto.
Näin Toyota Hilux mullistuu – muutaman vuoden sisään maailman suosituin avolava kulkee vedyllä.
https://www.is.fi/autot/art-2000010586913.html
Toyotalta lisää vetyautoja
40
492
Vastaukset
- Anonyymi
Mahtavaa 👍
- Anonyymi
Todella mahtavaa!
- Anonyymi
Huikeaa!
- Anonyymi
Erittäin huikeaa!
- Anonyymi
Työkalustossa noita saatetaan nähdä jossain päin maailmaa, missä ei ole sähkö saatavilla.
- Anonyymi
Juu, enää tarvitaan tankkausasemia maastoon, eihän ne maksa kuin alkaen 2 miljoonaa euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, enää tarvitaan tankkausasemia maastoon, eihän ne maksa kuin alkaen 2 miljoonaa euroa.
TM myös kertoi vedynjakelusta
samat asiat pätee kuin bensan ja dielinjakelussa juu.
eli ei mitään ongelmaa.
myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM myös kertoi vedynjakelusta
samat asiat pätee kuin bensan ja dielinjakelussa juu.
eli ei mitään ongelmaa.
myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi......myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi...
Vetyautoja ei ole otettu käyttöön ja syy on ettei vedynjakelua ja asemia ole helppo perustaa. Myös vedyn fossiilivapaata tuotantoa ei ole. Sen sijaan sähkön jakelu on olemassa valtakunnallisesti ja tuotanto. Sähkölatataus laitteisto on helppo tehdä, myös kotiin ja työpaikoille, koska verkko on olemassa. Myös kodit voivat investoida sähköpaneeleihin.
Toinen syy etteivät ne ole yleistyneet, on hyötysuhde. Vetyauto on sähköauto, johon saadaan sähkö polttokennosta. Polttokenno muuntaa alunperin sähköllä tehdyn vedyn sähköksi. Eli jos sinulla on sähköä, miksi et aja sillä. Eli kalliiksi tulee auto ja sen käyttö.
Kaiken tämän jälkeen on helppo ymmärtää, miksi vetyautot eivät ole yleistyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
......myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi...
Vetyautoja ei ole otettu käyttöön ja syy on ettei vedynjakelua ja asemia ole helppo perustaa. Myös vedyn fossiilivapaata tuotantoa ei ole. Sen sijaan sähkön jakelu on olemassa valtakunnallisesti ja tuotanto. Sähkölatataus laitteisto on helppo tehdä, myös kotiin ja työpaikoille, koska verkko on olemassa. Myös kodit voivat investoida sähköpaneeleihin.
Toinen syy etteivät ne ole yleistyneet, on hyötysuhde. Vetyauto on sähköauto, johon saadaan sähkö polttokennosta. Polttokenno muuntaa alunperin sähköllä tehdyn vedyn sähköksi. Eli jos sinulla on sähköä, miksi et aja sillä. Eli kalliiksi tulee auto ja sen käyttö.
Kaiken tämän jälkeen on helppo ymmärtää, miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.Hyötysuhteesta..
"Hyötysuhde. Vetyauton hyötysuhde on heikompi kuin akkusähköauton. Vedyn valmistamisessa vedestä elektrolyysin avulla saavutetaan tyypillisesti noin 80-85 prosentin hyötysuhde. Polttokennoon kytketyn sähkömoottorin hyötysuhde on puolestaan noin 50-60 prosentin luokkaa, kun akkusähköautolla päästään jopa 95 prosenttiin."
Lisäksi tulevat jakelun tuomat lisäkulut jotka vedellä ovat korkeat johtuen vedyn keveydestä ja riskeistä, jotka vetyyn liittyvät . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
......myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi...
Vetyautoja ei ole otettu käyttöön ja syy on ettei vedynjakelua ja asemia ole helppo perustaa. Myös vedyn fossiilivapaata tuotantoa ei ole. Sen sijaan sähkön jakelu on olemassa valtakunnallisesti ja tuotanto. Sähkölatataus laitteisto on helppo tehdä, myös kotiin ja työpaikoille, koska verkko on olemassa. Myös kodit voivat investoida sähköpaneeleihin.
Toinen syy etteivät ne ole yleistyneet, on hyötysuhde. Vetyauto on sähköauto, johon saadaan sähkö polttokennosta. Polttokenno muuntaa alunperin sähköllä tehdyn vedyn sähköksi. Eli jos sinulla on sähköä, miksi et aja sillä. Eli kalliiksi tulee auto ja sen käyttö.
Kaiken tämän jälkeen on helppo ymmärtää, miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.Tuossa on asiaa tarkasteltu laajemmin.
https://www.is.fi/autot/art-2000006380944.html
Viisi syytä miksi vetyautot eivät ole yleistyneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on asiaa tarkasteltu laajemmin.
https://www.is.fi/autot/art-2000006380944.html
Viisi syytä miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.Jos akun vaihto maksaa, niin ei ole ilmainen polttokennonkaan vaihto ja sen joutuu tekemään useimmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaismiehen-vetyautoon-iski-paha-vika-mutta-todellinen-jarkytys-oli-korjauksen-hinta-valmistajakin-yrittaa-keksia-vaihtoehtoja/8757826#gs.dp96f4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos akun vaihto maksaa, niin ei ole ilmainen polttokennonkaan vaihto ja sen joutuu tekemään useimmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saksalaismiehen-vetyautoon-iski-paha-vika-mutta-todellinen-jarkytys-oli-korjauksen-hinta-valmistajakin-yrittaa-keksia-vaihtoehtoja/8757826#gs.dp96f4Ja tuossa hiukan kommentteja eri vertailuihin.
https://www.laturille.com/ylen-virheellinen-vetyauto-uutisointi-9-9-2021/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyötysuhteesta..
"Hyötysuhde. Vetyauton hyötysuhde on heikompi kuin akkusähköauton. Vedyn valmistamisessa vedestä elektrolyysin avulla saavutetaan tyypillisesti noin 80-85 prosentin hyötysuhde. Polttokennoon kytketyn sähkömoottorin hyötysuhde on puolestaan noin 50-60 prosentin luokkaa, kun akkusähköautolla päästään jopa 95 prosenttiin."
Lisäksi tulevat jakelun tuomat lisäkulut jotka vedellä ovat korkeat johtuen vedyn keveydestä ja riskeistä, jotka vetyyn liittyvät .Eli
Jos samat kilometrit haluaa ajaa vedyllä ja akulla, tarvitaan vedyllä suunnilleen kolme kertaa enemmän tuulivoimaloita tuottamaan sähköä.
Sen tekee heikompi hyötysuhde. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli
Jos samat kilometrit haluaa ajaa vedyllä ja akulla, tarvitaan vedyllä suunnilleen kolme kertaa enemmän tuulivoimaloita tuottamaan sähköä.
Sen tekee heikompi hyötysuhde.Parisenkymmentä vuotta olen tätä vetyauto asiaa seurannut eri syistä. Aina se on kohta tulossa.
Tässä yksi artikkeli kymmenen vuoden takaa, jolloin kaiken piti olla varmaa.
https://www.salkunrakentaja.fi/2013/11/mullistaako-toyotan-vetyauto-automarkkinat/
"Toyotan vetyauto saattaa mullistaa automarkkinat, sillä yhtiö on onnistunut patentoimaan pienen ja kevyen polttokennon, joka toimii auton voimanlähteenä."
Mitä on tapahtunut sähköautoissa? Paljon, useita merkkejä ja jakelu järjestelmiä kehitetty samoin rakennettu.
Palataan seuraavan kymmenen vuoden päästä 😁. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parisenkymmentä vuotta olen tätä vetyauto asiaa seurannut eri syistä. Aina se on kohta tulossa.
Tässä yksi artikkeli kymmenen vuoden takaa, jolloin kaiken piti olla varmaa.
https://www.salkunrakentaja.fi/2013/11/mullistaako-toyotan-vetyauto-automarkkinat/
"Toyotan vetyauto saattaa mullistaa automarkkinat, sillä yhtiö on onnistunut patentoimaan pienen ja kevyen polttokennon, joka toimii auton voimanlähteenä."
Mitä on tapahtunut sähköautoissa? Paljon, useita merkkejä ja jakelu järjestelmiä kehitetty samoin rakennettu.
Palataan seuraavan kymmenen vuoden päästä 😁.Ja uusinta uutta
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-tyrmaavat-virallisen-olympialaisauton/8980912#gs.dp7egq - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, enää tarvitaan tankkausasemia maastoon, eihän ne maksa kuin alkaen 2 miljoonaa euroa.
Niin tämä on hassua, kun puhutaan tankkausasemista. Mistä se vety sinne asemalle tulee ja kuinka?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tämä on hassua, kun puhutaan tankkausasemista. Mistä se vety sinne asemalle tulee ja kuinka?
Vetyä voi siirtää kaasumaisena tai nestemäisenä.
Kaasuna autolla säiliöissä tai putkea pitkin. Autossa kulkee vähän johtuen vedyn keveydestä. Putkiverkosto voi olla osa vedyn erkostoa.
Nestemäisen siirto tapahtuu alipaine eristetyssä säiliössä. Nestemäisen vedyn valmistus ja käsittely on kallista.
Vety voidaan valmistaa myös paikalla elektrolyysillä, jos on riittävästi sähköä tarjolla. Pieni elektrolyysilaite voi tarkoittaa pitkiä tankkausaikoja.
Kaikki nämä vaihtoehdot vaativat erikoisosaamista sekä valmistamiseen että käyttöön. Myös pääomia tarvitaan.
Jos ja kun Suomeen alkaa valmistua teollisuutta varten isompia elektrokyysilaitoksia, voi siitä ottaa vetyä autojen tankkaukseeen.
Eli kun yllä oli kirjoitettu, että helppo tehdä vedyn tankkaukseen asemia, niin harvaan astuessa maassa se ei ole helppo toteuttaa kattavana jakeluverkostona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli
Jos samat kilometrit haluaa ajaa vedyllä ja akulla, tarvitaan vedyllä suunnilleen kolme kertaa enemmän tuulivoimaloita tuottamaan sähköä.
Sen tekee heikompi hyötysuhde.Lähempänä 10 kertaa . Mirai 600 km./ tankilkinen. Tarvittavalla sähköllä 6000 kilometriä täyssähkö, paitsi itsehinkkaava Yaris, joka uskovaisten mukaan vie vähemmän, kuin sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM myös kertoi vedynjakelusta
samat asiat pätee kuin bensan ja dielinjakelussa juu.
eli ei mitään ongelmaa.
myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksiEi niitä muuteta, tulee vain uusi'kahva'. Nimittäin olisi sulaa hulluutta laittaa kaikki ns yhden kortin varaan. Tämähän jo nähtiin siinä kun ilmailussa kytkettiin pois perinteisiä navigointi tekniikoita, kaikki vain GPS . Mutta kuinkas kävi. Sama juttu ihan joka tekniikassa. Mitään ylivertaista ja kaikki muut korvaavaa ei ole eikä tule. Ainakaan liikenteessä.
- Anonyymi
Loistavaa!
- Anonyymi
Erittäin loistavaa!
- Anonyymi
Erinomaista!
- Anonyymi
Upeaa!
- Anonyymi
Mainiota!
- Anonyymi
Tico Tico sambalaijaa!
- Anonyymi
Eläköön!
- Anonyymi
Minä tykkään vetyautoista 💕
- Anonyymi
Suomessa ei ole vetyautoja. Eli vaikka tykkäät, et ole ostanut, miksi?
- Anonyymi
Mullakin on tilauksessa vetykuorma-auto, mutta toimitus kuulemma viivästyy 50 vuotta.
- Anonyymi
Ukrainalaiset ovatkin jo kuulemma käyttäneet Mirain vetytankkia pommissaan. Sopisi siis oikein hyvin terroristikäyttöön Hilux, jota voi käyttää myös tehokkaan pommin osana.
- Anonyymi
Tämä on ihanaa 💗
- Anonyymi
Ukrainaan vetypommiksi lähettää suoraan ei tarvitse maks käyttömaksua
- Anonyymi
Ihan huippua!
- Anonyymi
Vaikuttaa hyvältä!
- Anonyymi
Ai surkastunut oikea kätesi käppyrä Orpoa ihannoiva elämäsi rakkaus?
- Anonyymi
No jopas jopas 👍
- Anonyymi
Hilux on upea!
- Anonyymi
Kyllä kyllä kyllä 👍
- Anonyymi
hyvää kehitystä
- Anonyymi
Viimeisen 20 vuoden aikana vetyautoja ei ole saatu missään maassa kaupaksi vaan vetyautokanta on sitkeästi pyöreästi 0,0%. Älä siis anna vetyfanaatikkojen huijata sinua.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla654040- 512790
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta162143Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä141977- 991963
Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841639Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?3591503Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511430Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81426- 581197