Toyotalta lisää vetyautoja

Anonyymi-ap

40

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mahtavaa 👍

      • Anonyymi

        Todella mahtavaa!


    • Anonyymi

      Huikeaa!

      • Anonyymi

        Erittäin huikeaa!


    • Anonyymi

      Työkalustossa noita saatetaan nähdä jossain päin maailmaa, missä ei ole sähkö saatavilla.

      • Anonyymi

        Juu, enää tarvitaan tankkausasemia maastoon, eihän ne maksa kuin alkaen 2 miljoonaa euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, enää tarvitaan tankkausasemia maastoon, eihän ne maksa kuin alkaen 2 miljoonaa euroa.

        TM myös kertoi vedynjakelusta
        samat asiat pätee kuin bensan ja dielinjakelussa juu.
        eli ei mitään ongelmaa.
        myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM myös kertoi vedynjakelusta
        samat asiat pätee kuin bensan ja dielinjakelussa juu.
        eli ei mitään ongelmaa.
        myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi

        ......myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi...

        Vetyautoja ei ole otettu käyttöön ja syy on ettei vedynjakelua ja asemia ole helppo perustaa. Myös vedyn fossiilivapaata tuotantoa ei ole. Sen sijaan sähkön jakelu on olemassa valtakunnallisesti ja tuotanto. Sähkölatataus laitteisto on helppo tehdä, myös kotiin ja työpaikoille, koska verkko on olemassa. Myös kodit voivat investoida sähköpaneeleihin.

        Toinen syy etteivät ne ole yleistyneet, on hyötysuhde. Vetyauto on sähköauto, johon saadaan sähkö polttokennosta. Polttokenno muuntaa alunperin sähköllä tehdyn vedyn sähköksi. Eli jos sinulla on sähköä, miksi et aja sillä. Eli kalliiksi tulee auto ja sen käyttö.

        Kaiken tämän jälkeen on helppo ymmärtää, miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ......myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi...

        Vetyautoja ei ole otettu käyttöön ja syy on ettei vedynjakelua ja asemia ole helppo perustaa. Myös vedyn fossiilivapaata tuotantoa ei ole. Sen sijaan sähkön jakelu on olemassa valtakunnallisesti ja tuotanto. Sähkölatataus laitteisto on helppo tehdä, myös kotiin ja työpaikoille, koska verkko on olemassa. Myös kodit voivat investoida sähköpaneeleihin.

        Toinen syy etteivät ne ole yleistyneet, on hyötysuhde. Vetyauto on sähköauto, johon saadaan sähkö polttokennosta. Polttokenno muuntaa alunperin sähköllä tehdyn vedyn sähköksi. Eli jos sinulla on sähköä, miksi et aja sillä. Eli kalliiksi tulee auto ja sen käyttö.

        Kaiken tämän jälkeen on helppo ymmärtää, miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.

        Hyötysuhteesta..


        "Hyötysuhde. Vetyauton hyötysuhde on heikompi kuin akkusähköauton. Vedyn valmistamisessa vedestä elektrolyysin avulla saavutetaan tyypillisesti noin 80-85 prosentin hyötysuhde. Polttokennoon kytketyn sähkömoottorin hyötysuhde on puolestaan noin 50-60 prosentin luokkaa, kun akkusähköautolla päästään jopa 95 prosenttiin."


        Lisäksi tulevat jakelun tuomat lisäkulut jotka vedellä ovat korkeat johtuen vedyn keveydestä ja riskeistä, jotka vetyyn liittyvät .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ......myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi...

        Vetyautoja ei ole otettu käyttöön ja syy on ettei vedynjakelua ja asemia ole helppo perustaa. Myös vedyn fossiilivapaata tuotantoa ei ole. Sen sijaan sähkön jakelu on olemassa valtakunnallisesti ja tuotanto. Sähkölatataus laitteisto on helppo tehdä, myös kotiin ja työpaikoille, koska verkko on olemassa. Myös kodit voivat investoida sähköpaneeleihin.

        Toinen syy etteivät ne ole yleistyneet, on hyötysuhde. Vetyauto on sähköauto, johon saadaan sähkö polttokennosta. Polttokenno muuntaa alunperin sähköllä tehdyn vedyn sähköksi. Eli jos sinulla on sähköä, miksi et aja sillä. Eli kalliiksi tulee auto ja sen käyttö.

        Kaiken tämän jälkeen on helppo ymmärtää, miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.

        Tuossa on asiaa tarkasteltu laajemmin.

        https://www.is.fi/autot/art-2000006380944.html

        Viisi syytä miksi vetyautot eivät ole yleistyneet.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyötysuhteesta..


        "Hyötysuhde. Vetyauton hyötysuhde on heikompi kuin akkusähköauton. Vedyn valmistamisessa vedestä elektrolyysin avulla saavutetaan tyypillisesti noin 80-85 prosentin hyötysuhde. Polttokennoon kytketyn sähkömoottorin hyötysuhde on puolestaan noin 50-60 prosentin luokkaa, kun akkusähköautolla päästään jopa 95 prosenttiin."


        Lisäksi tulevat jakelun tuomat lisäkulut jotka vedellä ovat korkeat johtuen vedyn keveydestä ja riskeistä, jotka vetyyn liittyvät .

        Eli

        Jos samat kilometrit haluaa ajaa vedyllä ja akulla, tarvitaan vedyllä suunnilleen kolme kertaa enemmän tuulivoimaloita tuottamaan sähköä.


        Sen tekee heikompi hyötysuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli

        Jos samat kilometrit haluaa ajaa vedyllä ja akulla, tarvitaan vedyllä suunnilleen kolme kertaa enemmän tuulivoimaloita tuottamaan sähköä.


        Sen tekee heikompi hyötysuhde.

        Parisenkymmentä vuotta olen tätä vetyauto asiaa seurannut eri syistä. Aina se on kohta tulossa.

        Tässä yksi artikkeli kymmenen vuoden takaa, jolloin kaiken piti olla varmaa.

        https://www.salkunrakentaja.fi/2013/11/mullistaako-toyotan-vetyauto-automarkkinat/

        "Toyotan vetyauto saattaa mullistaa automarkkinat, sillä yhtiö on onnistunut patentoimaan pienen ja kevyen polttokennon, joka toimii auton voimanlähteenä."

        Mitä on tapahtunut sähköautoissa? Paljon, useita merkkejä ja jakelu järjestelmiä kehitetty samoin rakennettu.

        Palataan seuraavan kymmenen vuoden päästä 😁.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parisenkymmentä vuotta olen tätä vetyauto asiaa seurannut eri syistä. Aina se on kohta tulossa.

        Tässä yksi artikkeli kymmenen vuoden takaa, jolloin kaiken piti olla varmaa.

        https://www.salkunrakentaja.fi/2013/11/mullistaako-toyotan-vetyauto-automarkkinat/

        "Toyotan vetyauto saattaa mullistaa automarkkinat, sillä yhtiö on onnistunut patentoimaan pienen ja kevyen polttokennon, joka toimii auton voimanlähteenä."

        Mitä on tapahtunut sähköautoissa? Paljon, useita merkkejä ja jakelu järjestelmiä kehitetty samoin rakennettu.

        Palataan seuraavan kymmenen vuoden päästä 😁.

        Ja uusinta uutta

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkijat-tyrmaavat-virallisen-olympialaisauton/8980912#gs.dp7egq


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, enää tarvitaan tankkausasemia maastoon, eihän ne maksa kuin alkaen 2 miljoonaa euroa.

        Niin tämä on hassua, kun puhutaan tankkausasemista. Mistä se vety sinne asemalle tulee ja kuinka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tämä on hassua, kun puhutaan tankkausasemista. Mistä se vety sinne asemalle tulee ja kuinka?

        Vetyä voi siirtää kaasumaisena tai nestemäisenä.

        Kaasuna autolla säiliöissä tai putkea pitkin. Autossa kulkee vähän johtuen vedyn keveydestä. Putkiverkosto voi olla osa vedyn erkostoa.

        Nestemäisen siirto tapahtuu alipaine eristetyssä säiliössä. Nestemäisen vedyn valmistus ja käsittely on kallista.

        Vety voidaan valmistaa myös paikalla elektrolyysillä, jos on riittävästi sähköä tarjolla. Pieni elektrolyysilaite voi tarkoittaa pitkiä tankkausaikoja.

        Kaikki nämä vaihtoehdot vaativat erikoisosaamista sekä valmistamiseen että käyttöön. Myös pääomia tarvitaan.

        Jos ja kun Suomeen alkaa valmistua teollisuutta varten isompia elektrokyysilaitoksia, voi siitä ottaa vetyä autojen tankkaukseeen.


        Eli kun yllä oli kirjoitettu, että helppo tehdä vedyn tankkaukseen asemia, niin harvaan astuessa maassa se ei ole helppo toteuttaa kattavana jakeluverkostona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli

        Jos samat kilometrit haluaa ajaa vedyllä ja akulla, tarvitaan vedyllä suunnilleen kolme kertaa enemmän tuulivoimaloita tuottamaan sähköä.


        Sen tekee heikompi hyötysuhde.

        Lähempänä 10 kertaa . Mirai 600 km./ tankilkinen. Tarvittavalla sähköllä 6000 kilometriä täyssähkö, paitsi itsehinkkaava Yaris, joka uskovaisten mukaan vie vähemmän, kuin sähköauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM myös kertoi vedynjakelusta
        samat asiat pätee kuin bensan ja dielinjakelussa juu.
        eli ei mitään ongelmaa.
        myös nykuiset asemat helppo muuttaa vetyasemiksi

        Ei niitä muuteta, tulee vain uusi'kahva'. Nimittäin olisi sulaa hulluutta laittaa kaikki ns yhden kortin varaan. Tämähän jo nähtiin siinä kun ilmailussa kytkettiin pois perinteisiä navigointi tekniikoita, kaikki vain GPS . Mutta kuinkas kävi. Sama juttu ihan joka tekniikassa. Mitään ylivertaista ja kaikki muut korvaavaa ei ole eikä tule. Ainakaan liikenteessä.


    • Anonyymi

      Loistavaa!

      • Anonyymi

        Erittäin loistavaa!


    • Anonyymi

      Erinomaista!

    • Anonyymi

      Upeaa!

    • Anonyymi

      Mainiota!

    • Anonyymi

      Tico Tico sambalaijaa!

    • Anonyymi

      Eläköön!

    • Anonyymi

      Minä tykkään vetyautoista 💕

      • Anonyymi

        Suomessa ei ole vetyautoja. Eli vaikka tykkäät, et ole ostanut, miksi?


      • Anonyymi

        Mullakin on tilauksessa vetykuorma-auto, mutta toimitus kuulemma viivästyy 50 vuotta.


    • Anonyymi

      Ukrainalaiset ovatkin jo kuulemma käyttäneet Mirain vetytankkia pommissaan. Sopisi siis oikein hyvin terroristikäyttöön Hilux, jota voi käyttää myös tehokkaan pommin osana.

    • Anonyymi

      Tämä on ihanaa 💗

    • Anonyymi

      Ukrainaan vetypommiksi lähettää suoraan ei tarvitse maks käyttömaksua

    • Anonyymi

      Ihan huippua!

    • Anonyymi

      Vaikuttaa hyvältä!

      • Anonyymi

        Ai surkastunut oikea kätesi käppyrä Orpoa ihannoiva elämäsi rakkaus?


    • Anonyymi

      No jopas jopas 👍

    • Anonyymi

      Hilux on upea!

    • Anonyymi

      Kyllä kyllä kyllä 👍

    • Anonyymi

      hyvää kehitystä

    • Anonyymi

      Viimeisen 20 vuoden aikana vetyautoja ei ole saatu missään maassa kaupaksi vaan vetyautokanta on sitkeästi pyöreästi 0,0%. Älä siis anna vetyfanaatikkojen huijata sinua.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies kateissa Lapualla

      Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      65
      4040
    2. Olenko joka hetki

      Ajatuksissasi?
      Ikävä
      51
      2790
    3. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

      Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      16
      2143
    4. Jos me voitais puhua

      Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      14
      1977
    5. Onko kaivattusi perään

      Moni muukin?
      Ikävä
      99
      1963
    6. Joo nyt mä sen tajuan

      Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      84
      1639
    7. Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen

      Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?
      Maailman menoa
      359
      1503
    8. Olen aina vain

      Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?
      Ikävä
      51
      1430
    9. Olipa ihana rakas

      ❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1426
    10. Nainen jos pitää sanoa

      Ne huonot puolet mitä omaat niin kestätkö kritiikin.
      Ikävä
      58
      1197
    Aihe