pirun hyvää ruisleipää...
miksi kursulainen leipomo lopetti??
41
2824
Vastaukset
- Anonyymi
Kursulaisen leipomon yrittäjät eivät tulleet toimeen öyhöttäjien arvomaailman kanssa ja päättivät lopettaa yritystoimintansa!
Öyhöttäjillä riittää teetä ja sympatiaa ainoastaan toisile öyhöttäjille: Hakkaraisen persubutiikki on siitä oiva esimerkki. Nykyäänhän öyhöttäjälehmät kokoontuvat Pikkaraisen kuolleiden lehtien alla.
Kioski on pantu boikottiin!- Anonyymi
Väärät mielialalääkkeet ja rapakalija, lopputulos on tämä, ikuinen työtön, toisten rahoilla elävä punikki.
- Anonyymi
Kursulaista söin ensikerran vaunuhommissa Oulun Nallikarissa. Jeesuksen hyvää reikäleipää jota Raahessa asuessa hain Oulusta asti.
- Anonyymi
Hampaat joutaa naulaan kun ei saa hyvää leipää.
- Anonyymi
Paikallislehteä lainaten, päämarkkina-alueella väestökehitys on ollut negatiivinen, markkina on supistunut.
Lisäksi, kaupan keskusliikkeet sorsivat pieniä toimijoita. Esimerkkileipomon osalta, leipomo on kantanut kaupallisen riskin yksin. Leipomo on itsenäisesti toimittanut tuotteensa kauppoihin sekä hakenut myymättömät tuotteet pois, seuraavana päivänä tmv. Kaupan keskusliikkeiden suosimien suurten toimijoiden tuotteet, ostetaan kaupalle, ja tyypillisesti liputetaan "-30 prosenttia" tarroilla aikanaan. Pienet toimijat joutuvat kantamaan kaikki riskit yksinään.
Kolmanneksi, sotatilanteessa materiaalikustannukset ovat kasvaneet. Uunin lämmittäminen polttoöljyllä on kallistunut, (ruis)jauhon markkinahinta on noussut ym.
Tappiolla ei kannata toimintaa jatkaa, varsinkaan kun kauppa ei ota mitään osaa pienen toimijan liiketoimintariskeihin.- Anonyymi
voi voi...itse asun pääkaupunkiseudulla ja naisen äiti asuu kemijärvellä ja oon aina pyytänyt että tuo tämän leipomon ruisleipää minulle kun on pirun hyvää....eipä sitä enään saa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
voi voi...itse asun pääkaupunkiseudulla ja naisen äiti asuu kemijärvellä ja oon aina pyytänyt että tuo tämän leipomon ruisleipää minulle kun on pirun hyvää....eipä sitä enään saa...
Tarkoitat ilmeisesti, ettei ENÄÄ saa!
Oletko öyhöttäjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko öyhöttäjä?Oho kommari osaa oikeinkirjotusta, sitä on taiettu käyvä 12 vuotta sosiologian opintoja Tampereen yliopistolla, tietenkin toisten kustantamana, sen jäläkeen onki oltu työttömänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho kommari osaa oikeinkirjotusta, sitä on taiettu käyvä 12 vuotta sosiologian opintoja Tampereen yliopistolla, tietenkin toisten kustantamana, sen jäläkeen onki oltu työttömänä.
Toinen vaihtoehto on Kemi. Lähetty sinne takkiauki ja tultu maitojunalla takasin. Nyt pitää täällä yrittää päteä ku ei rahkeet muuhun riitä......
- Anonyymi
Ei kai tuo tosi että vanhat leivät pitää hakea pois pienleipomo. Tykätty leipähän se oli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko öyhöttäjä?en ole öyhöttäjä ja kyllä tarkoitan että sitä ei enään saa nyh . suomen parasta ruisleipää...oli
- Anonyymi
Kunnanjohtaja komiasti kiittelee kunnan ja kuntalaisten puolesta Kursulaista.
Tähän voisi Veikko Lavin sanoin sanoin "niin myöhäistä on hälle polttaa kynttilää, kun kerran hautakumpu umpeen on luoto"
Kunta ei ostanut Kursulaiselta leipää!- Anonyymi
Kepu pettää aina!
- Anonyymi
Onko totta että kunta ei ostanut kursulaiseltä leipää :0 ihan ihme touhua! Kunnan pitäisi suosia paikallisia tuotteita! Varsinkin kun Kursulainen teki Suomen parasta ruisleipää.
- Anonyymi
Öyhöttäjät, öyhöttäjät ovat syypäitä Kursulaiseen ahdinkoon.
Ensin öyhöttäjä-taustainen talouspäällikkö n**si rahat ja sen öyhöttäjä-klikki valtuustossa keskittyi tukemaan öyhöttäjä-taustaisia yrittäjiä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Öyhöttäjät, öyhöttäjät ovat syypäitä Kursulaiseen ahdinkoon.
Ensin öyhöttäjä-taustainen talouspäällikkö n**si rahat ja sen öyhöttäjä-klikki valtuustossa keskittyi tukemaan öyhöttäjä-taustaisia yrittäjiä!Mee nyt narkkivassari nukkumaan, nelijän tunnin päästä saat taas rapakalijaa.
- Anonyymi
kyllä parasta ruisleipää oli
- Anonyymi
Öyhöttäjä varasti köyhille tarkoitetut avustusruoat ja jakoi ne öyhöttäjien vaalitilaisuudessa!
Ei ole öyhöttäjien köyhien kyykytyksellä mitään rajaa! - Anonyymi
Jos leipä oli niin hyvää miksei nostettu leivän hintaa.
- Anonyymi
Öyhöttäjät, jotka tunnetusti ovat kyvyttömiä älylliseen ajatteluun, painostivat yrittäjää lopettamaan.
- Anonyymi
Alkoholi ja tuhoutuneet aivosolut=vasemmistolainen logiikka.
- Anonyymi
Kuka öyhöttäjä-lehmien ulkopuolella on niin tarpeessa, että kelpuuttaisi Suomen tyhmimmän kansanosan edustajan eli öyhöttäjän sänkyynsä?
Haloo, öyhöttäjille jää nyrkki-Riikka käteenvetoon ja Hullu-ahon kuva seisokkiin. - Anonyymi
Avustetaan toista velkaista kaveria kiinteistöjen kanssa mutta ei Kursulaista. Meni Kursulaisen mukana maku kunnan politiikkaan.
- Anonyymi
Kursulaisen Revitty ruisrouhereikäleipä oli parasta leipää mitä tiedän. Ostin sitä aina vastaleivottuna vinon pinon, pakastin ja vein mukanani pakasteena kotipakastimeen eteläisempää Suomeen. Olipa se hyvää heti sulattamisen jälkeen. Jos Kursulainen joskus jatkaa toimintaansa, niin tuota leipää voisi myydä pakasteena Suomen kaukaimpaankin kolkkaan. Oli se vaan niin hyvää.
- Anonyymi
Kursulaista vois syödä jos joku tekis.
- Anonyymi
https://www.lapinkansa.fi/kursulaisen-uunit-lampiavat-jalleen-sallassa-hanna/12392153 Tuo on hyvä uutinen, jospa saamme vielä joskus sitä maailman parasta ruisrouheleipääkin.
- Anonyymi
Kursn leipomosta sai aikoinaan aitoa nyrkkirieskaa, joka oli paikkakunnan parasta. Kuitenkin läpilyönti taisi tulla ohuella ruisleivällä.
Jospa uusi leipuri saisi entiset resetit silloin homma alkaisi pyörimään. - Anonyymi00031
Anonyymi kirjoitti:
Kursn leipomosta sai aikoinaan aitoa nyrkkirieskaa, joka oli paikkakunnan parasta. Kuitenkin läpilyönti taisi tulla ohuella ruisleivällä.
Jospa uusi leipuri saisi entiset resetit silloin homma alkaisi pyörimään.Samat reseptit säilyy
- Anonyymi
Täytys saada Raaheen saakka reikäleipää jollain konstii, ehkä Oulukin ois hakumatkan päässä.
- Anonyymi00032
Aika ihme on että on vielä joitakin pienempiä leipomoita joissa osataan valmistaa hyviä tuotteita. Itse lalla olleena voin kertoa että miksi leipomoita lopetetaan johtuu siitä että leivästä ei voi ottaa sellaista hintaa että se kattaa kulut, kuten palkat, aineet, tilat, verot, vakuutukset, erinlaiset maksut sinne sun tänne, tarkastukset jne.... Vaikka töitä olisi yllin kyllin jää tulokseksi miinusta. Nykyiset kilpailu ja tarjouskilpailut kuntiin, eri kauppoihin jne... ovat ihan hölmölästä eikä niihin kannatte edes osallistua jos ei halua köyhtyä vieläkin enemmän. Leipomo ala on paljon työtä josta tulokseksi jää miiiiiinusta. Se on vai näin yksinkertaista. Suomessa alkaa muutoinkin verot, maksut,lainsäädäntö ja eu direktiivit olla sitä luokkaa että loputkin pikku yrittäjät kaadetaan.
- Anonyymi00033
Kursulaisella oli hyvät tuotteet, varmasti lähikunnissa saisi parempaa hintaakin, kuten sallalaisesta kurkusta. Kyllä kurkkua meni vaikka vieressä oli halvempaakin. Kannattaisiko kursulaisen kotileipomona jatkaa, tai myydä hyvät pretit.
- Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Kursulaisella oli hyvät tuotteet, varmasti lähikunnissa saisi parempaa hintaakin, kuten sallalaisesta kurkusta. Kyllä kurkkua meni vaikka vieressä oli halvempaakin. Kannattaisiko kursulaisen kotileipomona jatkaa, tai myydä hyvät pretit.
Ruisleipä oli parhainta ja rieska toiseksi parhainta kun vertaa muiden valmistamiin. Hyvää oli Koillis-Leivän ruisleipäkin silloin aikoinaan.
- Anonyymi00035
Loppui kun leipä loppui.
Kiitos pitkästä ja hyvästä leivästä.- Anonyymi00036
On kirkas talviyö. Kylmä tuuli puhaltaa, tähdet tuikkivat kirkkaastI, kuu luo hopeavaloaan hongikolle ja kauniit ovat revontulet pohjoisella taivaalla.
Sallan helmassa olevan pirtin vuoteella viruu kaksi olentoa heikosti voihkien, kolmas on kuolon jäykistyttämänä lattialla kun ei saanut kunnon ruisleipää.
”Äiti kuule, minun on nälkä”, sanoo toinen vuoteellaolijoista, noin 8-vuotinen poika, jonka kasvoilla kuvastuu kärsimysten kauhea leima.
”Voi lapseni, mistä antaisin sinulle Kursun ruisleipää, kun sitä ei ole enää”, vaikeroi toinen vuoteella olija, noin 35 vuoden vanha äiti. ”Koeta nukkua lapseni”.
Poika kiertelee itseään, pureksii vuoteen laitoja ja itkee katkerasti masu kurnien.”
Aamulla on hiljaista, ikuinen rauha on saapunut.
- Anonyymi00037
Hulluja on monenlaisia...
- Anonyymi00038
Ja pahimpia on narkkikommarit.
- Anonyymi00039
Kun Kursun leipä lopetti, maailma on lähtenyt ajautumaan kohti kaaosta. Se oli yksi monista pienistä asioista, jotka toimivat tasapainottavana tekijänä. 😇
- Anonyymi00040
Elämään ja ruokapöytään tuli tyhjiö,kun ei Kursulaista.
- Anonyymi00041
Kursun leipä oli tasapainottava tekijä jingin ja jangin välillä. Maailma ajautuu kaaokseen ilman sitä!!!!!!!
- Anonyymi00042
Vois Sallan kunnan päättäjätkin tehdä jotain! Kursulainen leipä palautettava valmistukseen! TOIMIKAA PÄLLIT!
- Anonyymi00043
Eihän kunta ostanut Kursulaisen leipää ennenkään. Ei olleet vissiin virkamiehet saaneet ilmaista leipää :D
- Anonyymi00044UUSI
Anonyymi00043 kirjoitti:
Eihän kunta ostanut Kursulaisen leipää ennenkään. Ei olleet vissiin virkamiehet saaneet ilmaista leipää :D
Kunnalla ei oo omaa rahaa, ne on kaikki veronmaksajain rahoja.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3305281Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212676Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041692- 1131556
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1221443Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331403