Mikäköhän siinä on että voi ihastua hyvinkin tulisesti mutta

Anonyymi-ap

Pystyy myös unohtamaan toisen silmänräpäyksessä. Tarkoittaen ihan oikeaa live elämän ihastumista jossa nähdäänkin säännöllisesti. Mitään läheisriippuvuutta ei ole koska varsinaista tarvetta ei partnerille ole. Jännä juttu kyllä.

31

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olet nainen miehet ei pysty moiseen

• Anonyymi

Aivan varmasti olen nainen ja aika pirulainen.

• Itse määrittelen ihastuksen ja rakastumisen eron itselleni: Kumpikin tunne voi olla tulinen, intensiivinen ja voimakas. Ihastus eroaa rakastumisesta niin, että ihastus unohtuu kun toista ei näe vaikka pariin viikkoon. Ihastus on alussa voimakkaampi, mutta himmenee. Ihastuksen voi lopettaa päättämällä tai järkisyillä, rakastumiseen sama ei tehoa. Rakastuminen voi säilyä voimakkaana, vaikkei näkisi tai kuulisi kahteen vuoteen mitään. Tunne on pysyvämpi ja pikemminkin voimistuu ajan funktiona. Toinen pysyy mielessä ajasta ja etäisyydestä huolimatta.

Kuulostaa siltä, että olit ihastunut.

• Anonyymi

Luultavasti näin. Fyysinen intiimys luo usein valheellisen kiintymyksen tunteen, ainakin naisilla, sen takia se äkkiä loppuukin jos loppuu intiimiyskin. Rakastuminen tosiaan eri asia.

• Olispa tosiaan niin helppoa kun voisi vaan päättää että tuota en enää rakasta😅 mutta juu ei se niin vaan mene.. se kestää sen hetken kun kestää 😊 ottaa aina oman aikansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luultavasti näin. Fyysinen intiimys luo usein valheellisen kiintymyksen tunteen, ainakin naisilla, sen takia se äkkiä loppuukin jos loppuu intiimiyskin. Rakastuminen tosiaan eri asia.

Miehet ne usein rakastuu fyysisen kanssakäymisen vuoksi, jos on siis hyvä vällyn välissä jne

• Haaveilija39 kirjoitti:

Olispa tosiaan niin helppoa kun voisi vaan päättää että tuota en enää rakasta😅 mutta juu ei se niin vaan mene.. se kestää sen hetken kun kestää 😊 ottaa aina oman aikansa.

Niinhän se on. Joskus historiassa on kuvitellut, että tunteet on olleet isompia ja kun vaan ei näe tai kuule, koko homma unohtuu aika helposti tai tosiaan kun intimiyys jää pois huomaa että tunne on enemmän välittämistä, ystävyyttä ja lähimmäisen rakkautta.

Sitten taas joku toinen voi jäädä kummittelemaan vuosiksi ja siinä on sitten jumissa, vaikka mitä tekisi. Usein sellainen ihminen ei koskaan häviä sydämestä ja hänet muistaa lopun elämän Jotkut ihmiset saa vaan isot tunteet liikkeelle, vaikkei suuri rakkaus ihan joka päivä tai joka vuosi kohdalle osu.

• Anonyymi kirjoitti:

Miehet ne usein rakastuu fyysisen kanssakäymisen vuoksi, jos on siis hyvä vällyn välissä jne

Rakastelu vapauttaa oksitosiinia, endotfiinejä ja dopamiiniä sekä miehillä että naisilla. Samat hormonit täydentyy stressi- ja sukupuolihotmoneilla: noradrenaliinia, adrenaliinia, kortisoli ja testosteroni (myös naisilla). Ei ihme, että tunteet ja tuntemukset sekoittuu. 😉🤣

Tarkistin asian, kun en muista ulkoa. Olisin veikkannut, että myös estradiolitasot nousee (huomaan sen itse), mutta vaikka tuota ei mainita se selittyy myös testosteronitasojen nousulla (testo metaboloituu kehossa estradioliksi).

• Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut, että alussa tekee hyvää olla myös fyysisesti erossa… Se kertoo paljon tunteen laadusta. En tiedä, mutta veikkaan, että syvä rakastuminen antaa kestävämmän pohjan suhteelle.

• Anonyymi

" Ihastuksen voi lopettaa päättämällä tai järkisyillä"
        "ihastus unohtuu kun toista ei näe vaikka pariin viikkoon."

No eikä voi! Eikä unohdu! 😂

- Sheena

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Olispa tosiaan niin helppoa kun voisi vaan päättää että tuota en enää rakasta😅 mutta juu ei se niin vaan mene.. se kestää sen hetken kun kestää 😊 ottaa aina oman aikansa.

Juuri noin.

Kaikista kauheinta on intohimoinen ihastuminen - siinä meinaa lähes henki lähteä, kun pyrkii "vapautumaan" tunteesta. Tähän ei auta kuin näkemisen välttely kaikin keinoin ("..Jollen minä sinua saa, niin lähden täältä kauas pois. Muille maille vierahii-ii-iille, etten sua nähdä vois..)

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri noin.

Kaikista kauheinta on intohimoinen ihastuminen - siinä meinaa lähes henki lähteä, kun pyrkii "vapautumaan" tunteesta. Tähän ei auta kuin näkemisen välttely kaikin keinoin ("..Jollen minä sinua saa, niin lähden täältä kauas pois. Muille maille vierahii-ii-iille, etten sua nähdä vois..)

- Sheena

Miksi et määrittele tuollaista ihastumista rakastumiseksi tai rakastumisen aluksi? Joskus rakastuminen alkaa aika yllättäen ja joskus vasta kun on saanut etäisyyttä tietää kummasta on kyse.

• Anonyymi kirjoitti:

" Ihastuksen voi lopettaa päättämällä tai järkisyillä"
        "ihastus unohtuu kun toista ei näe vaikka pariin viikkoon."

No eikä voi! Eikä unohdu! 😂

- Sheena

Jos sitä ihastusta ei ruoki, niin eikö edes silloin unohdu helpommin?🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et määrittele tuollaista ihastumista rakastumiseksi tai rakastumisen aluksi? Joskus rakastuminen alkaa aika yllättäen ja joskus vasta kun on saanut etäisyyttä tietää kummasta on kyse.

Koska se on täysin järjetöntä (uni ei tule, työt + vapaa-aika ei suju), vaikka seksuaalinen vetovoima ja vuorovaikutuksen dialogi on täydellistä.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ei mulla, henkinen kiintymys luo kiintymystä jota ei päihitä mikään, edes fyysisyyden puute.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Jos sitä ihastusta ei ruoki, niin eikö edes silloin unohdu helpommin?🤔

Ihastus ei unohdu koskaan. Ruokkimisesta tai ei-ruokkimisesta huolimatta. Ja joskus myös ihastuu lähellä oleviin ihmisiin, työpaikalla, harrastuksissa, lähipiirin tapaamisissa jne joten kun tapaamista ei voi välttää, niin siinä sitä ollaan. Tai jos voikin välttää viikoksi, pariksi tai kuukaudeksi, niin ei unohdu, pikemminkin päinvastoin 🙄

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Ihastus ei unohdu koskaan. Ruokkimisesta tai ei-ruokkimisesta huolimatta. Ja joskus myös ihastuu lähellä oleviin ihmisiin, työpaikalla, harrastuksissa, lähipiirin tapaamisissa jne joten kun tapaamista ei voi välttää, niin siinä sitä ollaan. Tai jos voikin välttää viikoksi, pariksi tai kuukaudeksi, niin ei unohdu, pikemminkin päinvastoin 🙄

- Sheena

No juu tuo on muuten itsellänikin sama, että heihin kehen olen ihastunut, niin ei niitä kyllä niin vain unohda.😊

Ihastutko herkästi?🙂

• Anonyymi

Tai kahteenkymmeneen vuoteen

• Anonyymi

Minä ihastun harvoin ja rakastun vielä harvemmin. Jos en ole missään tekemisissä niin ihastumisen tunteet eivät kestä kauan. Jos käy niin että rakastun niin silloin tunteet kestävät ja kaipaan rakastamaani ihmistä. Viimeksi olin rakastunut kaksikymmentä vuotta sitten ja parisuhteen isojen ongelmien vuoksi tunteet loppuivat ja erosimme.

• Anonyymi

Kaksisuuntainen ei muuta

• Ehkä se ihastuminen on jotain pinnallista, koska loppuu lyhyeen? Ihminen johon ihastuu luonteen vuoksi harvemmin unohtuu hetkessä ellei luonne paljastu sysi paskaksi.

• Anonyymi

En pysty tuohon. Itse ihastun todella palavasti. En todellakaan unohda ihmistä, johon ihastun romanttisesti. Muuten voin kyllä ihastua ja ihastella, mutta jos välitän ihmisestä, en unohda.

• Anonyymi

Ai jaa, minulla toisin. Jos ihastun/rakastun, en unohda kohdetta koskaan, kerrassaan mahdotonta.

- Sheena

• Anonyymi

Sama täällä. Ja ihastuminen tulee hiljakseen, ei rysäyksellä.

• Anonyymi

Sitten on näitä johon on ollut suorastaan sekavan mukarakastunut ja nykyään ihmettelee että mitä hittoa, kaukana siitä rantaleijonasta mitä joskus oli ja tunteet hävinnyt pieruna namibialle.

• Anonyymi

Kyllä sen kun on oikeesti tekemisissä niin alkaa tuleen realistisemmiksi faktat.

• Anonyymi

Aika rajusti voi ihastua ihan ei niin järjellä selitettävästi.
      Sitten se vahvistuu. No. Jossain vaiheessa tajuaa, että kohde on luuta ja nahkaa ja lihaa ja verta ja hikeä. Persoona voi muuttua tarkkailijasta lähes ärripurriksi.
      Silti juttu voi muuntua syväksi ystävyydeksi. Ei kandee heittää yli laidan, sillä itsestään oppii samalla jotain uutta.
      Vilma
      Mielenkiintoista olisi tietää, osaako mieskohde lukea naista, joka on ihastuspölyssä, kenties kehrää varovasti. Ja mikä saa silmät aukeamaan? Sekö, että rosoa tulee pintaan jne. Ihan jännä kokemus. Vaiheessa.

• Anonyymi

Olet ehkä elämässäsi jo nähnyt ja ihastunut tarpeeksi?

Mulla ainakin on tuo, enkä ihastu enää ollenkaan.

• Anonyymi

19:56
        No. Tuohan on niin äkkiväärä kokemus. Riemastuttava. Turhauttava. Väsyttävä.
        En kovin usein ole ihastunut. Pitkät suhteet keskittävät huomion.
        Vilma

• Anonyymi

Sillon sulla ei ole ollu mitään aitoja tunteita toista kohtaan si vihakin on tunne ja sitä aidompaa tunnetta ei ole olemassakaan ihan näi ettei tyttäreni äiti vahingossakaan kuvitelle mitään ei nääs pelaa ihan täydellä pakalla tyttäreni äiti siis siitä olen aina kysyttäessä sanonu et oli tarpeeks tyhmä et sain nuorena lapsen meille miehille kun se ei ole yhtä helppoa kun naisille jos olis mul olis jo kaks aikuista lasta jotka olisin kasvattanu YKSIN

• Anonyymi

Siksi pyrin välttämään tulisia ihastumisia, kun roihahtavat ja palavat loppuun ennen kuin kissaa kerkiää sanomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe