Tein kolmivuorotyötä yli kymmenen vuotta

Anonyymi-ap

kunnes paloin loppuun ja otin loparit. Minulla ei ole mikään hinku takaisin työelämään. Jos saisin jonkun suojatyöpaikan, jossa seisoo päällään eläkkeelle, niin silloin voisin kiljuen lähteä. Jos jotain hyvää loppuunpalamisesta hakee, niin ainakin parani materialismista. Sitä oli jotenkin niin uppoutunut kulutushulluuteen ja kaikenlaiseen kilpailuun, että unohti että sitä oikeaa onnea voi ammentaa asioista, jotka eivät maksa mitään. Esimerkiksi luonnosta, ystävyydestä ja liikunnasta.

Muuten työttömyyskin voittaa työpaikan huonolla ilmapiirillä ja älyttömällä työtahdilla. Eniten ärsytti se, että työtä vain kannettiin lisää niille, jotka tekivät ja osasivat. Ne joilta homma ei luonnistunut tavallaan palkittiin pienemmällä ja helpommalla työkuormalla. Ehkä siirrettiin pois jaloista ja annettiin ylennys.

Suomalainen työelämä on jotenkin helvetin vinksahtanut. Se ei eroa juurikaan jostain yläasteen tarkkailuluokasta ja sen mentaliteetista. Kuppikunnat ja kuviot ovat ihan samanlaisia. Välillä oli vaikea uskoa, että oli tekemissä aikuisten ihmisten kanssa. Hemmetin hienoja puheita kyllä pidetään, mutta todellisuudessa mikään ei muutu, eikä tule muuttumaan.

Joskus lapsena sitä ajatteli, että lapsien kiusaamisen nyt ymmärtää kun eivät tiedä mitä tekevät, mutta on aika surullista huomata että moni aikuinen ei eroa heistä juuri mitenkään.

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Allekirjoitan kertomuksesi.
      Suomalainen työelämä on sairainta mitä tiedän, ihmiset tulevat poistumaan työelämästä tavalla tai toisella kun se mielenterveys on ihmiselle tärkein pääoma.

    • Anonyymi

      on muitakin töitä olemassa kun 3 vuorotyö. Itse asiassa aloittajan väitteet ovat ihan omaa fundeerausta. Yötyötä tekee vain joka kuudes suomalainen. Miksi ihmeessä olet tehnyt 10 vuottaa 3 vuorohommaa kun muutakin työt on olemassa.
      jos on aivoton työhullu niin se on oma valinta. Työn ahnehtiminen ei ole osaamista. Fiksu saa tunnetusti paljon aikaiseksi ilman revittämistä. Asiat tapahtuu lähes itsestänsä kun ihminen on organisoitunut, Totta kait se harmittaa jos toinen on kaiken lisäksi komea ja fiksu ja saa aikaiseksi ja siitä palkitaan.,
      Uralla etenemiselle täytyy olla halua. Ei se ole mikään palkinto laiskottelusta.
      Sen sijaan laiskottelija saa ja osaamaton saa helpoiten lähtöpassit, Kalossin kuvan takapuoleensa,

      • Anonyymi

        Vuokrafirmat eivät ole minkäänlainen ratkaisu työllistymiseen. Vuokrafirmat hallitsevat 99% työmarkkinoista joten työnteko on tehty kannattamattomaksi paskaduuniksi.

        Välistävetäjät helvettiin ja normi työsuhteet ja palkat takaisin, muutoin koko maa romahtaa lopullisesti paaria luokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokrafirmat eivät ole minkäänlainen ratkaisu työllistymiseen. Vuokrafirmat hallitsevat 99% työmarkkinoista joten työnteko on tehty kannattamattomaksi paskaduuniksi.

        Välistävetäjät helvettiin ja normi työsuhteet ja palkat takaisin, muutoin koko maa romahtaa lopullisesti paaria luokkaan.

        Vuonna 2022 vuokratyötä tekeviä oli 60 000. Koronan aiheuttamaa notkahdusta lukuun ottamatta vuokratyöntekijöiden osuus palkansaajista on kasvanut hiljalleen viimeisen kymmenen vuoden aikana, ja vuonna 2022 osuus oli 2,7 prosenttia. Miehillä vuokratyö oli hieman yleisempää (2,9 %) kuin naisilla (2,4 %).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe