Vähän huonolta näyttää kun turkkilainen hallitsee.
Mutta eniten odotan eunuk.... siis transnainen Imane Khelifin seuraavaa ottelua. Mukavaa katsella kun laitetaan h***** turpaan.
Nyt on kakkosella suomalaisen naisnyrkkeilijän ottelu
73
542
Vastaukset
- Anonyymi
Olympialaiset jäävät mieleen muutamasta aiheesta.
Lasten raiskaaja kisoissa, miehet nyrkkeilee naistensarjassa, Seine ollut 100 vuotta likainen, nyt joen vettä käytettiin terveysvetenä ja se miten Israelin kannattajat yrittivät repiä Palestiinalaisten lippuja jalkapallostadionilla.
Kisat eivät ole ohi, todennäköisesti kisat muistetaan jostain muusta, ei niin urheiluun liittyvästä.- Anonyymi
Sinä ole onneksi kovin positiivinen ihminen ja varmasti elämänilosi ja asenteesi uhkuu riemua joka tarttuu positiivisesti kaikkiin ystäviisi ja koko perheeseen.
Sinun kaltaisia Suomi kaipaa lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ole onneksi kovin positiivinen ihminen ja varmasti elämänilosi ja asenteesi uhkuu riemua joka tarttuu positiivisesti kaikkiin ystäviisi ja koko perheeseen.
Sinun kaltaisia Suomi kaipaa lisää.Miten tämä kommentti liittyy yllä olevaan kommenttiin? Taidat olla vähän pipi päästäsi. Onnea valitsemallasi tiellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun kaltaisia Suomi kaipaa lisää.Nyt ei jaksa kattoo nyrkkeilyä? Katon mielummin yleisurheilua.
Katsoisin jos olisi tuttava nykkeilemässä. Sannan matsin jaksaisi tsiikata. Nyt en millään jaksa.
Missään ei ole käsittääkseni varmistettu Khelifin olevan transnainen. Mielestäni on hyvin arveluttavaa, jos mieheksi syntynyt saa tietyissä lajeissa kilpailla naiseksi syntyneitä vastaan, mutta samaan aikaan koen vastenmieliseksi sen, miten paljon tuomioita jaellaan somen ja median toimesta ilman, että kaikki asiaan vaikuttavat faktat ovat tiedossa.
Pari naisissa nyrkkeileviä oli evätty ottelemasta mm-kisoissa ja syy oli, että he antoivat dna testissä xy-tuloksen, mikä viittaa, että ovat miessukupuolisia...
Hän saattoi olla yksi heistä...niitä oli Algerialsinen ja Tsiwanilsinen nyrkkeilijä...nimiä on muista...🤔Disseisback kirjoitti:
Pari naisissa nyrkkeileviä oli evätty ottelemasta mm-kisoissa ja syy oli, että he antoivat dna testissä xy-tuloksen, mikä viittaa, että ovat miessukupuolisia...
Hän saattoi olla yksi heistä...niitä oli Algerialsinen ja Tsiwanilsinen nyrkkeilijä...nimiä on muista...🤔Luin kyllä tuosta, että ko urheilija oli diskattu mm-kisoissa, mutta eri lähteet sanovat eri tavalla siitä, miten luotettava tulos on ollut ja että KOK ja IBA ovat tukkanuottasilla, mikä ei herätä luottamusta tällaisen tapauksen kohdalla. Sen takia en itse ainakaan koe pystyväni muodostamaan varmaa mielipidettä lehtijuttujen perusteella, sillä ne ovat vähintäänkin epäluottamusta herättäviä.
Aletheias kirjoitti:
Luin kyllä tuosta, että ko urheilija oli diskattu mm-kisoissa, mutta eri lähteet sanovat eri tavalla siitä, miten luotettava tulos on ollut ja että KOK ja IBA ovat tukkanuottasilla, mikä ei herätä luottamusta tällaisen tapauksen kohdalla. Sen takia en itse ainakaan koe pystyväni muodostamaan varmaa mielipidettä lehtijuttujen perusteella, sillä ne ovat vähintäänkin epäluottamusta herättäviä.
Joo, totta. Iba taitaa olla venäläisten hallussa....🤔
Aletheias kirjoitti:
Luin kyllä tuosta, että ko urheilija oli diskattu mm-kisoissa, mutta eri lähteet sanovat eri tavalla siitä, miten luotettava tulos on ollut ja että KOK ja IBA ovat tukkanuottasilla, mikä ei herätä luottamusta tällaisen tapauksen kohdalla. Sen takia en itse ainakaan koe pystyväni muodostamaan varmaa mielipidettä lehtijuttujen perusteella, sillä ne ovat vähintäänkin epäluottamusta herättäviä.
Näissä tapauksissa olisi hyvä, jos kilpailijalla olisi selkärankaa nostaa kissa pöydälle. Kertoa miten asia on. Jos on mies xy, pitäisi päässä säteillä että nyrkkeilee väärissä kehissä, naisten kanssa.
Katsotaan löytyy henkistä kanttia kertoa miten asia todella on. Lehdistön spekulaatiot on kuraa, mutta kilpailijan olisi syytä avata suunsa, rehellisesti.Disseisback kirjoitti:
Joo, totta. Iba taitaa olla venäläisten hallussa....🤔
Noin olen ymmärtänyt myös, että IBA on venäläisten hallinnoima. En tunne tätä tapausta sen syvällisemmin, mutta vaikuttaa joka tapauksessa aikamoiselta sopalta, jossa ei täysin pysty luottamaan mihinkään osapuoleen.
Jossain ihmeteltiin esim sitä, että Khelif on otellut jo pitkään, myös hävinnyt matseja (esim suomalaista Mira Potkosta vastaan hän hävisi selvästi) ja nyt asia on noussut tapetille. En sano, etteikö ole syytä noistakin, jos Khelif tosiaan on biologisesti mies, mutta faktoihin pitäisi pystyä luottamaan ennen kuin tehdään lopullista johtopäätöstä.
Noin muuten pidän ongelmallisena sitä, jos mieheksi syntynyt kilpailee tietyissä lajeissa naiseksi syntyneitä vastaan. Esim ammunnassa sukupuolella ei ole mitään merkitystä, mutta lukuisissa lajeissa miehellä on etulyöntiasema fysiologisten ominaisuuksien takia myös siinä tapauksessa, että sukupuolenkorjausprosessi olisi jo pitkällä ja esim testosteronitasot sallitulla tasolla. Miehen fysiikka on vain lähtökohtaisesti erilainen ja vaikka sitä pystyy jonkin verran muokkaamaan lääketieteellisin keinoin, ei biologista sukupuolta pysty silti muuttamaan.EivorCreed kirjoitti:
Näissä tapauksissa olisi hyvä, jos kilpailijalla olisi selkärankaa nostaa kissa pöydälle. Kertoa miten asia on. Jos on mies xy, pitäisi päässä säteillä että nyrkkeilee väärissä kehissä, naisten kanssa.
Katsotaan löytyy henkistä kanttia kertoa miten asia todella on. Lehdistön spekulaatiot on kuraa, mutta kilpailijan olisi syytä avata suunsa, rehellisesti.Urheilijalta toivoisi tosiaan vastuuta tällaisissa tapauksissa, mutta jotkut ovat niin tiukasti sitä mieltä, että jos he identifioituvat naiseksi, on heidän saatava kilpailtava naisena ja jos kerran testosteronitasot täyttävät vaatimukset, niin kaikki eivät tällöin näen ongelmaa.
Yhdysvaltalaisesta uimarista Lia Thomasista oli paljon juttua hiljattain, koska hän ei kansainvälisen lajiliiton linjauksen jälkeen pysty enää käytännössä kilpailemaan. Linjauksen mukaan sukupuoli on täytynyt korjata ennen 12 ikävuotta, jotta mieheksi syntynyt ei saa epäreilua etua puberteetin mukanaan tuomista muutoksista. Mies nyt vaan on keskimäärin pidempi, vahvempi ja esim hapenottokyky on naista parempi, eikä kaikki nämä ominaisuudet häviä kuin taikaiskusta ihan sama mitä hormoneja ottaa.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Noin olen ymmärtänyt myös, että IBA on venäläisten hallinnoima. En tunne tätä tapausta sen syvällisemmin, mutta vaikuttaa joka tapauksessa aikamoiselta sopalta, jossa ei täysin pysty luottamaan mihinkään osapuoleen.
Jossain ihmeteltiin esim sitä, että Khelif on otellut jo pitkään, myös hävinnyt matseja (esim suomalaista Mira Potkosta vastaan hän hävisi selvästi) ja nyt asia on noussut tapetille. En sano, etteikö ole syytä noistakin, jos Khelif tosiaan on biologisesti mies, mutta faktoihin pitäisi pystyä luottamaan ennen kuin tehdään lopullista johtopäätöstä.
Noin muuten pidän ongelmallisena sitä, jos mieheksi syntynyt kilpailee tietyissä lajeissa naiseksi syntyneitä vastaan. Esim ammunnassa sukupuolella ei ole mitään merkitystä, mutta lukuisissa lajeissa miehellä on etulyöntiasema fysiologisten ominaisuuksien takia myös siinä tapauksessa, että sukupuolenkorjausprosessi olisi jo pitkällä ja esim testosteronitasot sallitulla tasolla. Miehen fysiikka on vain lähtökohtaisesti erilainen ja vaikka sitä pystyy jonkin verran muokkaamaan lääketieteellisin keinoin, ei biologista sukupuolta pysty silti muuttamaan.Tämä eräs suomalainen korkeushyppääjähän (jätän nyt nimen mainitsematta) sanoi, että jos hän haluaa jatkaa uraansa, niin hänen pitää lykätä prosessiaan. Totuushan on, että hän varmasti olisi voinut dominoida naisten kisoja, mutta hän itse totesi jossain haastattelussa, että mikä urheilullinen saavutus se olisi. Hän ei tosin sanonut sitä noin epäkunnioittavasti, kuin minä tuon ilmaisin. Mä vain oioin kulmat suoriksi, kun en muista tarkkaa sanamuotoa.
Anonyymi kirjoitti:
Tämä eräs suomalainen korkeushyppääjähän (jätän nyt nimen mainitsematta) sanoi, että jos hän haluaa jatkaa uraansa, niin hänen pitää lykätä prosessiaan. Totuushan on, että hän varmasti olisi voinut dominoida naisten kisoja, mutta hän itse totesi jossain haastattelussa, että mikä urheilullinen saavutus se olisi. Hän ei tosin sanonut sitä noin epäkunnioittavasti, kuin minä tuon ilmaisin. Mä vain oioin kulmat suoriksi, kun en muista tarkkaa sanamuotoa.
Luin tuosta myös ja mielestäni Jade osoittaa selkärankaa tunnustaessaan sen tosiaaian, että hän saisi epäreilua etua naisten sarjassa kilpaillessaan eikä voisi ylpeydellä kantaa naisten sarjasta saatuja mitaleita. Tuota ihmettelen itse myös, että eikö urheilijan ylpeys jo estä sitä, että tieten tahtoen kilpailee sarjassa, jossa tietää olevansa epäreilussa etulyöntiasemassa.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Luin tuosta myös ja mielestäni Jade osoittaa selkärankaa tunnustaessaan sen tosiaaian, että hän saisi epäreilua etua naisten sarjassa kilpaillessaan eikä voisi ylpeydellä kantaa naisten sarjasta saatuja mitaleita. Tuota ihmettelen itse myös, että eikö urheilijan ylpeys jo estä sitä, että tieten tahtoen kilpailee sarjassa, jossa tietää olevansa epäreilussa etulyöntiasemassa.
Mitä tuohon algerialaiseen tulee, niin nythän oli isänsäkin jo antanut haastattelun ja esitellyt, olikohan se nyt Reutersille, valokuvia tyttärestään lapsena ja jotain paperidokumentteja, joita Reuters oli pitänyt luotettavina.
Mä en itse tällä hetkellä luottaisi ollenkaan tuon IBA:n testeihin, sillä koen niiden olevan tarkoitushakuisia. Onko siellä ollut jotain "heikäläisiä" ehkä vaarassa hävitä vai onko ehkä koko sotkun tarkoitus ollut vain nimenomaan luoda tämä tän hetken tilanne ja metakka.
Tietenkin on mahdollista, että tuolla nyrkkeilijällä on jotakin poikkeavaa löydettävissä. Se voi olla jopa todennäköistä, kun häntä katsoo, mutta ei se välttämättä ole xy-kromosomisto. Ihan bionainenkin voi monista eri syistä tuottaa "liikaa" testosteronia. Siitä voidaan sitten keskustella, että jos se on hänen luontainen ominaisuutensa, niin onko se silloin yhtään sen epäreilumpi kuin vaikka tietyistä olosuhteista tulevien jo geneettisesti parempi hapenottokyky, johon muualta tulevat eivät pysty vastaamaan, vaikka pitäisivät mitä korkeanpaikanleirejä, tai vaikka monien tummaihoisten luonnostaa suurempi nopeiden lihassolujen määrä. Missä menee ominaisuuden ja vian raja? Aletheias kirjoitti:
Urheilijalta toivoisi tosiaan vastuuta tällaisissa tapauksissa, mutta jotkut ovat niin tiukasti sitä mieltä, että jos he identifioituvat naiseksi, on heidän saatava kilpailtava naisena ja jos kerran testosteronitasot täyttävät vaatimukset, niin kaikki eivät tällöin näen ongelmaa.
Yhdysvaltalaisesta uimarista Lia Thomasista oli paljon juttua hiljattain, koska hän ei kansainvälisen lajiliiton linjauksen jälkeen pysty enää käytännössä kilpailemaan. Linjauksen mukaan sukupuoli on täytynyt korjata ennen 12 ikävuotta, jotta mieheksi syntynyt ei saa epäreilua etua puberteetin mukanaan tuomista muutoksista. Mies nyt vaan on keskimäärin pidempi, vahvempi ja esim hapenottokyky on naista parempi, eikä kaikki nämä ominaisuudet häviä kuin taikaiskusta ihan sama mitä hormoneja ottaa.Joo, siksihän muun muassa transnuorten hoitoja halutaan aikaistaa, kun faktaa on mitä kerroitkin, keho miehistyy ja naisistuu kiihtyvään tahtiin murkkuiässä kohti teini-ikää. Toki ristiriita on valtaisa, kun kyseessä on lapsi jonka identiteetti häilyy helposti muutenkin olematta edes oikeasti sitä mitä saattaa tuossa matkalla kokea olevansa.
Voi kokea vaikka mitä ja liukua ees taas ennen kun vakiintuu käsitys itsestä.
Transsukupuolisten pitäisi saada omat kisat, silloin kun eivät täytä reiluja kisan ehtoja muutoin.Anonyymi kirjoitti:
Tämä eräs suomalainen korkeushyppääjähän (jätän nyt nimen mainitsematta) sanoi, että jos hän haluaa jatkaa uraansa, niin hänen pitää lykätä prosessiaan. Totuushan on, että hän varmasti olisi voinut dominoida naisten kisoja, mutta hän itse totesi jossain haastattelussa, että mikä urheilullinen saavutus se olisi. Hän ei tosin sanonut sitä noin epäkunnioittavasti, kuin minä tuon ilmaisin. Mä vain oioin kulmat suoriksi, kun en muista tarkkaa sanamuotoa.
Juu, fiksusti ajatellut uhriutumatta.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuohon algerialaiseen tulee, niin nythän oli isänsäkin jo antanut haastattelun ja esitellyt, olikohan se nyt Reutersille, valokuvia tyttärestään lapsena ja jotain paperidokumentteja, joita Reuters oli pitänyt luotettavina.
Mä en itse tällä hetkellä luottaisi ollenkaan tuon IBA:n testeihin, sillä koen niiden olevan tarkoitushakuisia. Onko siellä ollut jotain "heikäläisiä" ehkä vaarassa hävitä vai onko ehkä koko sotkun tarkoitus ollut vain nimenomaan luoda tämä tän hetken tilanne ja metakka.
Tietenkin on mahdollista, että tuolla nyrkkeilijällä on jotakin poikkeavaa löydettävissä. Se voi olla jopa todennäköistä, kun häntä katsoo, mutta ei se välttämättä ole xy-kromosomisto. Ihan bionainenkin voi monista eri syistä tuottaa "liikaa" testosteronia. Siitä voidaan sitten keskustella, että jos se on hänen luontainen ominaisuutensa, niin onko se silloin yhtään sen epäreilumpi kuin vaikka tietyistä olosuhteista tulevien jo geneettisesti parempi hapenottokyky, johon muualta tulevat eivät pysty vastaamaan, vaikka pitäisivät mitä korkeanpaikanleirejä, tai vaikka monien tummaihoisten luonnostaa suurempi nopeiden lihassolujen määrä. Missä menee ominaisuuden ja vian raja?Samaa mieltä. 👍
Ensin tutkitaan eikä hutkita.Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin on mahdollista, että tuolla nyrkkeilijällä on jotakin poikkeavaa löydettävissä. Se voi olla jopa todennäköistä, kun häntä katsoo, mutta ei se välttämättä ole xy-kromosomisto. Ihan bionainenkin voi monista eri syistä tuottaa "liikaa" testosteronia. Siitä voidaan sitten keskustella, että jos se on hänen luontainen ominaisuutensa, niin onko se silloin yhtään sen epäreilumpi kuin vaikka tietyistä olosuhteista tulevien jo geneettisesti parempi hapenottokyky, johon muualta tulevat eivät pysty vastaamaan, vaikka pitäisivät mitä korkeanpaikanleirejä, tai vaikka monien tummaihoisten luonnostaa suurempi nopeiden lihassolujen määrä. Missä menee ominaisuuden ja vian raja?Khelifin isän kommentteihin en olekaan vielä törmännyt. Vaikuttaa tosiaan siltä, että Khelifin tapaukseen liittyy aivan liikaa kaikkea hähmäistä, jotta voisi varmaksi sanoa mitään näin ulkopuolisena. IBA:n testeihin en minäkään luota, jonkinlainen vilunkipeli on hyvin todennäköistä. Ja olipa totuus mikä tahansa, niin kyllähän tällainen vähintäänkin luo kilpailuun häiriötekijöitä, mitkä saattavat vaikuttaa negatiivisesti urheilusuoritukseen.
Hyvää pohdintaa tuosta, että missä menee raja, mikä on epäreilua etua ja mikä ei. Eihän sellaista tilannetta saada koskaan aikaiseksi, että kaikki ihmiset olisivat tismalleen samalla viivalla fysiologisten ominaisuuksien suhteen. Biologinen sukupuoli määrittää paljon, mutta juuri esim mainitsemasi geneettiset tekijät vaikuttavat myös merkittävästi suorituspotentiaaliin. Toiset vain ovat onnekkaampia geenilotossa fyysisen suorituskyvyn suhteen.
Olennaisinta mielestäni on, ettei suorituskyvyn kasvattamiseen olla käytetty ns epäluonnollisia metodeja. Tästäkin tietenkin voi olla montaa mieltä, mikä on luonnollista ja mikä ei ja kriteerit elävät, mutta esim tietyt aineet on urheilussa kielletty ihan syystä.Aletheias kirjoitti:
Khelifin isän kommentteihin en olekaan vielä törmännyt. Vaikuttaa tosiaan siltä, että Khelifin tapaukseen liittyy aivan liikaa kaikkea hähmäistä, jotta voisi varmaksi sanoa mitään näin ulkopuolisena. IBA:n testeihin en minäkään luota, jonkinlainen vilunkipeli on hyvin todennäköistä. Ja olipa totuus mikä tahansa, niin kyllähän tällainen vähintäänkin luo kilpailuun häiriötekijöitä, mitkä saattavat vaikuttaa negatiivisesti urheilusuoritukseen.
Hyvää pohdintaa tuosta, että missä menee raja, mikä on epäreilua etua ja mikä ei. Eihän sellaista tilannetta saada koskaan aikaiseksi, että kaikki ihmiset olisivat tismalleen samalla viivalla fysiologisten ominaisuuksien suhteen. Biologinen sukupuoli määrittää paljon, mutta juuri esim mainitsemasi geneettiset tekijät vaikuttavat myös merkittävästi suorituspotentiaaliin. Toiset vain ovat onnekkaampia geenilotossa fyysisen suorituskyvyn suhteen.
Olennaisinta mielestäni on, ettei suorituskyvyn kasvattamiseen olla käytetty ns epäluonnollisia metodeja. Tästäkin tietenkin voi olla montaa mieltä, mikä on luonnollista ja mikä ei ja kriteerit elävät, mutta esim tietyt aineet on urheilussa kielletty ihan syystä.Juu, se mitä geenien matkassa saa, ei sille mitään itse voi. Vaikka se voikin joistain tuntua epikseltä, kun joku on kaunotar, joku vahvempi kun toinen, joku näppärämpi käsistään jne.
Olen törmännyt itsekin vähän mielestäni typerään käytökseen mm. töissä. Satun nyt olemaan vähän keskivertoa naista vahvempi ilman, että olen mitenkään sitä treenannut tai ruokkinut muusua väkevämmin. Siinä missä tarvitaan kantamaan huonekaluja kaksi nausta, oon kantanut sen aina yksin kun vaan otteen saa missä pysyy. Se on joskus aiheuttanut sitä ettei kukaan edes kysy tarvinko apua, todettu vaan sä vietkin sen yksin, ei meitä tarvita ja häippästy.
Tai siirtelet yksin kaikki kalusteet ja toiset tulee siivoo vasta sitten. Joo vaikka on voimaa vähän enemmän luonnistaan, niin eihän se nyt tarkoita että yksin pitää kaikki raskas tehdä. 😅
Mutta ihmiset on helposti semmoisia, onpa se geeniperimä miten vaan jonkun toisen puolella.EivorCreed kirjoitti:
Joo, siksihän muun muassa transnuorten hoitoja halutaan aikaistaa, kun faktaa on mitä kerroitkin, keho miehistyy ja naisistuu kiihtyvään tahtiin murkkuiässä kohti teini-ikää. Toki ristiriita on valtaisa, kun kyseessä on lapsi jonka identiteetti häilyy helposti muutenkin olematta edes oikeasti sitä mitä saattaa tuossa matkalla kokea olevansa.
Voi kokea vaikka mitä ja liukua ees taas ennen kun vakiintuu käsitys itsestä.
Transsukupuolisten pitäisi saada omat kisat, silloin kun eivät täytä reiluja kisan ehtoja muutoin.Ristiriita on todellakin valtaisa, kun kyseessä ovat lapset, joiden luonnolliseen kehitykseen puututtaisiin keinotekoisin menetelmin tavalla, jolla on lopullisia vaikutuksia. Mielestäni ristiriita on liian suuri vaikka myönnänkin, etten tunne asiaa niin syvällisesti, että ymmärtäisin kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä. En kuitenkaan pysty uskomaan sitä, että lapsi on riittävän kypsä esim 8-vuotiaana tekemään sen päätöksen, että haluaa ehdottomasti estää puberteetin muutokset itsessään. Tuossa iässä minä mietin, että laitanko Barbillle pinkin vai lilan mekon päälle.
Minäkin kannatan transsukupuolisille omia kisoja niissä lajeissa, joissa sukupuolesta saa epäreilua etua, sillä toki sekin tuntuu ikävältä, ettei pääsisi lainkaan kilpailemaan sen takia, että kokee syntyneensä väärään kehoon.EivorCreed kirjoitti:
Juu, se mitä geenien matkassa saa, ei sille mitään itse voi. Vaikka se voikin joistain tuntua epikseltä, kun joku on kaunotar, joku vahvempi kun toinen, joku näppärämpi käsistään jne.
Olen törmännyt itsekin vähän mielestäni typerään käytökseen mm. töissä. Satun nyt olemaan vähän keskivertoa naista vahvempi ilman, että olen mitenkään sitä treenannut tai ruokkinut muusua väkevämmin. Siinä missä tarvitaan kantamaan huonekaluja kaksi nausta, oon kantanut sen aina yksin kun vaan otteen saa missä pysyy. Se on joskus aiheuttanut sitä ettei kukaan edes kysy tarvinko apua, todettu vaan sä vietkin sen yksin, ei meitä tarvita ja häippästy.
Tai siirtelet yksin kaikki kalusteet ja toiset tulee siivoo vasta sitten. Joo vaikka on voimaa vähän enemmän luonnistaan, niin eihän se nyt tarkoita että yksin pitää kaikki raskas tehdä. 😅
Mutta ihmiset on helposti semmoisia, onpa se geeniperimä miten vaan jonkun toisen puolella.Toki voi olla, että minäkin oon toiminut silleen, että kun toinen on roikkunut lähinnä lisäpainona eikä ole saanut kunnolla edes irti lattiasta jotain kalustetta, niin oon sitten sanonu, että jospa vien tämän yksin ja vieny yksin. Niin on voinu tietty käydä itellä tyhmä moka siinäkin. Olis vaan pitäny antaa toisen ähkiä ja puhkia toisessa päässä yrittäen saada liikkeelle. Mutta itellä on ollu lähinnä tarve tuumasta toimeen. 🙄
Aletheias kirjoitti:
Ristiriita on todellakin valtaisa, kun kyseessä ovat lapset, joiden luonnolliseen kehitykseen puututtaisiin keinotekoisin menetelmin tavalla, jolla on lopullisia vaikutuksia. Mielestäni ristiriita on liian suuri vaikka myönnänkin, etten tunne asiaa niin syvällisesti, että ymmärtäisin kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä. En kuitenkaan pysty uskomaan sitä, että lapsi on riittävän kypsä esim 8-vuotiaana tekemään sen päätöksen, että haluaa ehdottomasti estää puberteetin muutokset itsessään. Tuossa iässä minä mietin, että laitanko Barbillle pinkin vai lilan mekon päälle.
Minäkin kannatan transsukupuolisille omia kisoja niissä lajeissa, joissa sukupuolesta saa epäreilua etua, sillä toki sekin tuntuu ikävältä, ettei pääsisi lainkaan kilpailemaan sen takia, että kokee syntyneensä väärään kehoon.Juu, mä ajattelen samoin vaikka omakohtaisesti hiukan tuntemuksista identiteetin suhteen nainen, mies vai jotain muuta tiedänkin. Se on kuitenkin kaikilla hyvin yksilöllistä miten vaikeaa se kaikki koettu on ja miten pitkälle sen kanssa kokee joutuvansa menemään lopulta.
Ei kuitenkaan pitäisi hätiköidä, kun se helvetilliseltäkin tuntuva kriisi voi asettua ja löytää kanavat hyvään oloon ilman mitään radikaaliakin lopulta, kun vähän malttaa sietää henkistä tuskaakin. Psyykellä on kuitenkin taito ja tarve yleensä löytää keinot. Toki varmaan vielä enemmän jos kukaan ei ole sysäämässä mihinkään suuntaan, vaan joutuu itse tekemään koko prosessin päässään läpi. Helposti kompataan suuntaan tai toiseen, tulkinnavaraisesti vaikka sen yksilön mielentilakin pitäisi huomioida, tulee hetkiä kun odottaa vaan että joku rohkaisisi tekemään jotain ja se jotain voi olla itseä vastaan sitten lopulta kuitenkin.EivorCreed kirjoitti:
Juu, mä ajattelen samoin vaikka omakohtaisesti hiukan tuntemuksista identiteetin suhteen nainen, mies vai jotain muuta tiedänkin. Se on kuitenkin kaikilla hyvin yksilöllistä miten vaikeaa se kaikki koettu on ja miten pitkälle sen kanssa kokee joutuvansa menemään lopulta.
Ei kuitenkaan pitäisi hätiköidä, kun se helvetilliseltäkin tuntuva kriisi voi asettua ja löytää kanavat hyvään oloon ilman mitään radikaaliakin lopulta, kun vähän malttaa sietää henkistä tuskaakin. Psyykellä on kuitenkin taito ja tarve yleensä löytää keinot. Toki varmaan vielä enemmän jos kukaan ei ole sysäämässä mihinkään suuntaan, vaan joutuu itse tekemään koko prosessin päässään läpi. Helposti kompataan suuntaan tai toiseen, tulkinnavaraisesti vaikka sen yksilön mielentilakin pitäisi huomioida, tulee hetkiä kun odottaa vaan että joku rohkaisisi tekemään jotain ja se jotain voi olla itseä vastaan sitten lopulta kuitenkin.Siinä on heikolla hetkellä helposti se, että heittäytyy muitten mielipiteille ja ikään kuin kelluu niillä ihan mihin vaan, kunhan olotilassa tapahtuis joku muutos, hätiköiden.
Aletheias kirjoitti:
Noin muuten pidän ongelmallisena sitä, jos mieheksi syntynyt kilpailee tietyissä lajeissa naiseksi syntyneitä vastaan. Esim ammunnassa sukupuolella ei ole mitään merkitystä, mutta lukuisissa lajeissa miehellä on etulyöntiasema fysiologisten ominaisuuksien takia myös siinä tapauksessa, että sukupuolenkorjausprosessi olisi jo pitkällä ja esim testosteronitasot sallitulla tasolla. Miehen fysiikka on vain lähtökohtaisesti erilainen ja vaikka sitä pystyy jonkin verran muokkaamaan lääketieteellisin keinoin, ei biologista sukupuolta pysty silti muuttamaan.Joo. No toisaalta jos hänestä on erotettu xy-kromosomi mm-kisoissa ja kukaan ei sitä missään muuksi väitä, niin sitten hän on biologinen mies.
Sitä faktaa ei sitten selitä epämääräinen venäläisjohtoisuuskaan.- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Ristiriita on todellakin valtaisa, kun kyseessä ovat lapset, joiden luonnolliseen kehitykseen puututtaisiin keinotekoisin menetelmin tavalla, jolla on lopullisia vaikutuksia. Mielestäni ristiriita on liian suuri vaikka myönnänkin, etten tunne asiaa niin syvällisesti, että ymmärtäisin kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä. En kuitenkaan pysty uskomaan sitä, että lapsi on riittävän kypsä esim 8-vuotiaana tekemään sen päätöksen, että haluaa ehdottomasti estää puberteetin muutokset itsessään. Tuossa iässä minä mietin, että laitanko Barbillle pinkin vai lilan mekon päälle.
Minäkin kannatan transsukupuolisille omia kisoja niissä lajeissa, joissa sukupuolesta saa epäreilua etua, sillä toki sekin tuntuu ikävältä, ettei pääsisi lainkaan kilpailemaan sen takia, että kokee syntyneensä väärään kehoon.Sivusta totean tähän, että minusta ( varsinkin kun puhutaan lapsista) ensisijainen ajatus pitäisi olla miettiä voiko siitä biosukupuolesta olla mahdollista tehdä jotenkin sellainen, että siinä viihtyy. Mun mielestä lasten kohdalla ei todellakaan pitäisi vielä edes miettiä sen sukupuolen vaihtamista. Sen ajatuksen voi tietysti pitää auki, mutta ei sekään ole monille mikään graalin malja, joka automaattisesti ratkaisisi ne ongelmat. Esimerkiksi vaikka mitä tehtäisiin, niin susta ei, nykymenetelmillä ainakaan, tule bio. Siitä on ihan turha haaveilla, että olisit just tasan, vaikka kuinka haluaisit. Sellaisiakin on hälyttävän paljon, jotka katuvat sitä prosessia. Silloin ei selvästikään ole käyty riittävästi läpi niitä mahdollisuuksia miten siinä biosukupuolessa voisi viihtyä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Joo. No toisaalta jos hänestä on erotettu xy-kromosomi mm-kisoissa ja kukaan ei sitä missään muuksi väitä, niin sitten hän on biologinen mies.
Sitä faktaa ei sitten selitä epämääräinen venäläisjohtoisuuskaan.En mä ainakaan ole vielä nähnyt todisteita tuosta. Miten kukaan lopulta voi edes kiistää sitä, jos he sellaista väittävät, vaikka se ei edes pitäisi paikkaansa? Tuosta IBA:n testistäkin puhutaan toisaalla kromosomeina ja toisaalla testosteronista jne. Mitä siellä on edes oikeasti testattu, sekin on epäselvää? Ja kenen verta siinä testissä on oikeasti käytetty? Ikävää, että tarvitsee edes pohtia, voiko noiden tuloksiin luottaa yhtään, vai onko takana joku ihan muu kuvio. Tuo koko kuvio on niin hähmäinen, että niihin mahdollisiin testeihin mä en paljoa luottoa laita. Uusi testi tietysti olisi paikallaan, luotettavasti tehtynä.
EivorCreed kirjoitti:
Siinä on heikolla hetkellä helposti se, että heittäytyy muitten mielipiteille ja ikään kuin kelluu niillä ihan mihin vaan, kunhan olotilassa tapahtuis joku muutos, hätiköiden.
Tuo juuri, kun kyseessä on niin vahvasti psyykeen liittyvä asia, että lopulliset ratkaisut nuoren ihmisen kohdalla tuntuvat todella rajuilta. Tietenkin on niin, etten minä pysty asiaa täysin ymmärtämäänkään, sillä en ole itse kokenut eikä myöskään lapseni ole kokenut ristiriitaa sukupuolen suhteen. Näkemykseni asiasta saattaisi olla erilainen, jos asiasta olisi omakohtaista kokemusta, mutta joka tapauksessa lasten kohdalla olisin hyvin maltillinen. Hormonien ottaminen on aivan eri asia kuin vaikkapa mekkoon pukeutuminen.
Minunkin poikani leikki joskus 4-vuotiaana tyttökaverin kanssa prinsessaleikkiä mekot päällä ja tänä päivänä hän on urheilullinen nuori mies, joka viihtyy kehossaan ja on hyvinkin "poikamainen" perinteisen sukupuolikäsityksen mukaan. En ole koskaan sanonut, mistä hän saa olla kiinnostunut tai miten hänen tulee olla sukupuolensa takia. Hän on saanut leikkiä millä haluaa, harrastaa mitä haluaa, olla kiinnostunut juuri siitä, mistä haluaa jne.
Kannatan ns kasvurauhaa jokaiselle lapselle. Jokaisen lapsen tulisi saada kasvaa omana itsenään ilman, että kukaan ohjailee tai määrittää lapsen puolesta, mitä hänen tulee olla. Jos lapsi kokee ahdistusta tms sukupuoleensa (tai mihin tahansa muuhun) liittyen, niin tukea tulisi olla tarjolla ja hänen pitäisi saada olla oma itsensä. Lopulliset kehoon vaikuttavat muutokset ovat kuitenkin mielestäni aina oltava tarkemman harkinnan alaisia.Disseisback kirjoitti:
Joo. No toisaalta jos hänestä on erotettu xy-kromosomi mm-kisoissa ja kukaan ei sitä missään muuksi väitä, niin sitten hän on biologinen mies.
Sitä faktaa ei sitten selitä epämääräinen venäläisjohtoisuuskaan.Olen saanut hieman ristiriitaisen kuvan siitä, onko tuo tulos xy-kromosomista aukottomasti todistettu. Koko soppa vaikuttaa sen verran hähmäiseltä, että on vaikea luottaa oikein mihinkään.
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean tähän, että minusta ( varsinkin kun puhutaan lapsista) ensisijainen ajatus pitäisi olla miettiä voiko siitä biosukupuolesta olla mahdollista tehdä jotenkin sellainen, että siinä viihtyy. Mun mielestä lasten kohdalla ei todellakaan pitäisi vielä edes miettiä sen sukupuolen vaihtamista. Sen ajatuksen voi tietysti pitää auki, mutta ei sekään ole monille mikään graalin malja, joka automaattisesti ratkaisisi ne ongelmat. Esimerkiksi vaikka mitä tehtäisiin, niin susta ei, nykymenetelmillä ainakaan, tule bio. Siitä on ihan turha haaveilla, että olisit just tasan, vaikka kuinka haluaisit. Sellaisiakin on hälyttävän paljon, jotka katuvat sitä prosessia. Silloin ei selvästikään ole käyty riittävästi läpi niitä mahdollisuuksia miten siinä biosukupuolessa voisi viihtyä.
Olen samaa mieltä, että sukupuolen korjauksen ei tulisi olla ensisijainen vaihtoehto, vaan vaihtoehto sitten, kun tilannetta on riittävästi pohdittu, tukea ja apua on annettu ja ihminen itse on riittävän kypsä (ja hankisesti vakaa) päätöksen sukupuolen korjauksesta tekemään. Ihmisen psyyke on niin monimutkainen, että voi hyvinkin olla, että joissain tapauksissa ahdistus ja muut mt-ongelmat liittyvätkin johonkin muuhun kuin sukupuolikokemukseen eikä hormonihoidot saati leikkaukset poistakaan ongelmia.
Kannatan lämpimästi sitä, että ihmisellä on oikeus tuntea ja kokea vapaasti olevansa mitä vain, mutta on traagista, jos ihminen tekee lopullisia muutoksia kehoonsa katuen niitä myöhemmin.Anonyymi kirjoitti:
En mä ainakaan ole vielä nähnyt todisteita tuosta. Miten kukaan lopulta voi edes kiistää sitä, jos he sellaista väittävät, vaikka se ei edes pitäisi paikkaansa? Tuosta IBA:n testistäkin puhutaan toisaalla kromosomeina ja toisaalla testosteronista jne. Mitä siellä on edes oikeasti testattu, sekin on epäselvää? Ja kenen verta siinä testissä on oikeasti käytetty? Ikävää, että tarvitsee edes pohtia, voiko noiden tuloksiin luottaa yhtään, vai onko takana joku ihan muu kuvio. Tuo koko kuvio on niin hähmäinen, että niihin mahdollisiin testeihin mä en paljoa luottoa laita. Uusi testi tietysti olisi paikallaan, luotettavasti tehtynä.
Noista mainitsemistasi syistä minäkin suhtaudun tähän keissiin suurella varauksella.
Aletheias kirjoitti:
Olen saanut hieman ristiriitaisen kuvan siitä, onko tuo tulos xy-kromosomista aukottomasti todistettu. Koko soppa vaikuttaa sen verran hähmäiseltä, että on vaikea luottaa oikein mihinkään.
Niin...ehkä aikanaan nähdään mikä on totuus? 🤔
Anonyymi kirjoitti:
En mä ainakaan ole vielä nähnyt todisteita tuosta. Miten kukaan lopulta voi edes kiistää sitä, jos he sellaista väittävät, vaikka se ei edes pitäisi paikkaansa? Tuosta IBA:n testistäkin puhutaan toisaalla kromosomeina ja toisaalla testosteronista jne. Mitä siellä on edes oikeasti testattu, sekin on epäselvää? Ja kenen verta siinä testissä on oikeasti käytetty? Ikävää, että tarvitsee edes pohtia, voiko noiden tuloksiin luottaa yhtään, vai onko takana joku ihan muu kuvio. Tuo koko kuvio on niin hähmäinen, että niihin mahdollisiin testeihin mä en paljoa luottoa laita. Uusi testi tietysti olisi paikallaan, luotettavasti tehtynä.
Aika näyttää...
Disseisback kirjoitti:
Toivottavasti. Tuollainen on aina ikävää, kun kilpailua varjostaa vastaavat hähmäisyydet. Tällaisilla voi pahimmillaan olla negatiivisia vaikutuksia jopa niihin urheilijoihin, jotka ovat täysin ulkopuolisia koko sopasta. Pitäisi olla reilu peli ja kilipailurauha kaikille.
Disseisback kirjoitti:
No mihis sun kommentti katos? 🤔 Jotain laitoit savolaisten lammasjuhlien kilpailurauhasta? 😅
- Anonyymi
Jospa siinä on taas yksi intersukupuolinen. Sara Forsberg esimerkiksi on biologisesti mies. Ei heti arvaisi.
xLiner Aletheias kirjoitti:
Tuo juuri, kun kyseessä on niin vahvasti psyykeen liittyvä asia, että lopulliset ratkaisut nuoren ihmisen kohdalla tuntuvat todella rajuilta. Tietenkin on niin, etten minä pysty asiaa täysin ymmärtämäänkään, sillä en ole itse kokenut eikä myöskään lapseni ole kokenut ristiriitaa sukupuolen suhteen. Näkemykseni asiasta saattaisi olla erilainen, jos asiasta olisi omakohtaista kokemusta, mutta joka tapauksessa lasten kohdalla olisin hyvin maltillinen. Hormonien ottaminen on aivan eri asia kuin vaikkapa mekkoon pukeutuminen.
Minunkin poikani leikki joskus 4-vuotiaana tyttökaverin kanssa prinsessaleikkiä mekot päällä ja tänä päivänä hän on urheilullinen nuori mies, joka viihtyy kehossaan ja on hyvinkin "poikamainen" perinteisen sukupuolikäsityksen mukaan. En ole koskaan sanonut, mistä hän saa olla kiinnostunut tai miten hänen tulee olla sukupuolensa takia. Hän on saanut leikkiä millä haluaa, harrastaa mitä haluaa, olla kiinnostunut juuri siitä, mistä haluaa jne.
Kannatan ns kasvurauhaa jokaiselle lapselle. Jokaisen lapsen tulisi saada kasvaa omana itsenään ilman, että kukaan ohjailee tai määrittää lapsen puolesta, mitä hänen tulee olla. Jos lapsi kokee ahdistusta tms sukupuoleensa (tai mihin tahansa muuhun) liittyen, niin tukea tulisi olla tarjolla ja hänen pitäisi saada olla oma itsensä. Lopulliset kehoon vaikuttavat muutokset ovat kuitenkin mielestäni aina oltava tarkemman harkinnan alaisia.Nyt näppäsin vain peukun. Kirjoitat asiaa, olen samaa mieltä. 😃
Ja kauhee kiirus kun mies saapui kotiin tai hain hänet asemalta, mennä höpöttämään hälle. 😅Aletheias kirjoitti:
No mihis sun kommentti katos? 🤔 Jotain laitoit savolaisten lammasjuhlien kilpailurauhasta? 😅
No en tiedä?
Kirjoitit vissiin vahingossa, että kilipailurauha, niin tuumin, että sehän on savoa ja tarkoittaa lammasjuhlarauhaa. 🤣
Mut muuten tähän ei kummempia jaksa kommentoida. Minusta tuohon ongelmaaan löytyisi kyllä toimiva ratkaisu naisurheilun puolesta, jos poliittinen halu riittää. 🙂Disseisback kirjoitti:
No en tiedä?
Kirjoitit vissiin vahingossa, että kilipailurauha, niin tuumin, että sehän on savoa ja tarkoittaa lammasjuhlarauhaa. 🤣
Mut muuten tähän ei kummempia jaksa kommentoida. Minusta tuohon ongelmaaan löytyisi kyllä toimiva ratkaisu naisurheilun puolesta, jos poliittinen halu riittää. 🙂Siis mitä?? 😂 Kilpailurauha tarkoittaa Savossa lammasjuhlarauhaa? 😄 Ihan tarkoitin kilpailurauhaa eli sitä, että kilpailijat saavat keskittyä suorituksiinsa ilman mitään ylimääräistä politikointia tai muuta häsellystä.
Ongelma tässä taitaa olla, että aiheeseen löytyy niin monta eriävää mielipidettä ja esim intersukupuolisten kohdalla asia on kaikkea muuta kuin yksiselitteisesti. Mutta pakkohan tähän on selkeämmät säännöt laatia tulevaisuudessa, jos meinataan pitää urheilu reiluna eli oletettavasti tulevina vuosina tullaan näkemään tarkempia linjauksia lajiliitoilta yms.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No en tiedä?
Mut muuten tähän ei kummempia jaksa kommentoida. Minusta tuohon ongelmaaan löytyisi kyllä toimiva ratkaisu naisurheilun puolesta, jos poliittinen halu riittää. 🙂Pakko tästä sivusta kysyä, että eikö kili ole vuohi ja karitsa lammas? Vai meneekö tuokin Savossa jotenkin nurinperin? Sitäkö se savolainen kierous on, että elukatkin on nimetty miten sattuu? 😉
Aletheias kirjoitti:
Siis mitä?? 😂 Kilpailurauha tarkoittaa Savossa lammasjuhlarauhaa? 😄 Ihan tarkoitin kilpailurauhaa eli sitä, että kilpailijat saavat keskittyä suorituksiinsa ilman mitään ylimääräistä politikointia tai muuta häsellystä.
Ongelma tässä taitaa olla, että aiheeseen löytyy niin monta eriävää mielipidettä ja esim intersukupuolisten kohdalla asia on kaikkea muuta kuin yksiselitteisesti. Mutta pakkohan tähän on selkeämmät säännöt laatia tulevaisuudessa, jos meinataan pitää urheilu reiluna eli oletettavasti tulevina vuosina tullaan näkemään tarkempia linjauksia lajiliitoilta yms.Höpsö. Tässä suora kopio sun kirjoittamasta viestistä:
"Pitäisi olla reilu peli ja kilipailurauha kaikille."
Ei kilpailu, vaan kili pailu kili=lammas pailu=bailu...
Kyllä minä ymmärrän niin, että puhdas xy-tulos dna testissä kertoo biologisesta miehestä. Intersukupuolisuus ei sinäänsä muuta tilannetta. Xy-kromosomeilla kasvaa mies, sama oliko mitä jalkojen välissä vaikka ja mikä on kasvatussukupuoli-identiteetti.Anonyymi kirjoitti:
Pakko tästä sivusta kysyä, että eikö kili ole vuohi ja karitsa lammas? Vai meneekö tuokin Savossa jotenkin nurinperin? Sitäkö se savolainen kierous on, että elukatkin on nimetty miten sattuu? 😉
Ei täällä olla niin tarkkoja....sentäään en puhunut vasikkabileistä. 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ei täällä olla niin tarkkoja....sentäään en puhunut vasikkabileistä. 🤣
Jaa sielon hevosillakin sitten kilit? Outo paikka.
Kai nyt koiranpennut on sentään koiranpentuja, eikä koirankilejä? 😃 Disseisback kirjoitti:
Höpsö. Tässä suora kopio sun kirjoittamasta viestistä:
"Pitäisi olla reilu peli ja kilipailurauha kaikille."
Ei kilpailu, vaan kili pailu kili=lammas pailu=bailu...
Kyllä minä ymmärrän niin, että puhdas xy-tulos dna testissä kertoo biologisesta miehestä. Intersukupuolisuus ei sinäänsä muuta tilannetta. Xy-kromosomeilla kasvaa mies, sama oliko mitä jalkojen välissä vaikka ja mikä on kasvatussukupuoli-identiteetti.Ahaa, oli vähän pitkät piuhat täällä (tapitan samalla olympialaisia) ja liian nopeasti lukusilmä, että jäi ylimääräiset kirjaimet huomaamatta 😂
En tunne intersukupuolisuutta niin tarkkaan, mutta ymmärtääkseni asia ei ihan niin yksioikoinen ole eli kromosomit eivät pelkästään määrää biologista sukupuolta. Joku jo mainitsi Sara Forsbergin ja hänellähän on juuri miehen xy-kromosomit, mutta sikiövaiheessa jonkin mutaation seurauksena mieheksi kehitys tavallaan jäi kesken (jos muistan oikein). Puberteetti hänellä käynnistettiin hormoneilla ja hän kokee olevansa nainen. On muuten upean näköinen nainen 😍Aletheias kirjoitti:
Ahaa, oli vähän pitkät piuhat täällä (tapitan samalla olympialaisia) ja liian nopeasti lukusilmä, että jäi ylimääräiset kirjaimet huomaamatta 😂
En tunne intersukupuolisuutta niin tarkkaan, mutta ymmärtääkseni asia ei ihan niin yksioikoinen ole eli kromosomit eivät pelkästään määrää biologista sukupuolta. Joku jo mainitsi Sara Forsbergin ja hänellähän on juuri miehen xy-kromosomit, mutta sikiövaiheessa jonkin mutaation seurauksena mieheksi kehitys tavallaan jäi kesken (jos muistan oikein). Puberteetti hänellä käynnistettiin hormoneilla ja hän kokee olevansa nainen. On muuten upean näköinen nainen 😍No kauneudestaan huolimatta sitten Sara Forsbergikään ei voisi osallistua naisten nyrkkeilyyn. Selkeää. Sitähän tuonne tarvitaan.
Anonyymi kirjoitti:
Jaa sielon hevosillakin sitten kilit? Outo paikka.
Kai nyt koiranpennut on sentään koiranpentuja, eikä koirankilejä? 😃Kilinä nekin menee. 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kilinä nekin menee. 🤣
Himputti. Täytyykin varoa ottamasta koiraa Savosta päin. Saattaa saada ihan eri elukan. 😂
Disseisback kirjoitti:
No kauneudestaan huolimatta sitten Sara Forsbergikään ei voisi osallistua naisten nyrkkeilyyn. Selkeää. Sitähän tuonne tarvitaan.
En näe asiaa ihan noin selkeästi, koska ymmärtääkseni esim Saralla on naistyypilliset kehonpiirteet eikä esim miehelle tyypillistä lihaksistoa/voimaa/nopeutta. En kuitenkaan sano tämän enempää, koska liikutaan alueella, josta en juurikaan tiedä, mutta ymmärrän miksi asia urheilupiireissä paljon puhututtaa.
Sarasta tosin voisi tulla hyvä nyrkkeilijä, on hänessä sen verran potkua 😁
- Anonyymi
Nehän ei muutu vaikka äiti öljyssä paistaisi.
Se oli hyvä matsi ja häviöstä huolimatta, varmasti opetti Pihlaa paljon. Jokainen matsi hävitty tai voitettu, antaa aina oppia, ja etenkin se hävitty. Ura on vasta alussa hänellä.
Aina ilo nähdä miehen mättävän naista turpaan. Ei kun...
- Anonyymi
Mä en tiedä onko nyt erityisen kivaa katsoa kenenkään mättävän ketään turpaan. Epätasaisen tai epäreilun oloisen matsin katsomisen luulisi olevan epämiellyttävää, otti siellä turpaansa kuka tahansa. Mutta mitäpä mä tiedän, kun en ole muutenkaan tuon lajin suuri ystävä. Oletan kuitenkin, että jos alkaa harrastaa tuota lajia, niin kannattaa olla tietoinen, että voi sattua pahastikin.
Anonyymi kirjoitti:
Mä en tiedä onko nyt erityisen kivaa katsoa kenenkään mättävän ketään turpaan. Epätasaisen tai epäreilun oloisen matsin katsomisen luulisi olevan epämiellyttävää, otti siellä turpaansa kuka tahansa. Mutta mitäpä mä tiedän, kun en ole muutenkaan tuon lajin suuri ystävä. Oletan kuitenkin, että jos alkaa harrastaa tuota lajia, niin kannattaa olla tietoinen, että voi sattua pahastikin.
Mutta jos olet nainen, et todennäköisesti oleta joutuvasi miehen hakkaamaksi.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Sellainenhan voi sattua, vaikka ei edes harrastaisi nyrkkeilyä. Mä luulen, että valtaosa naisista on tuosta mahdollisuudesta tietoisia hyvin usein elämässään.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Kyllä tuolla naisten kehissä on aina ennenkin ollut mukana sen näköisiä tapauksia, että eipä noista tiedä. Ei siellä nyt turhaan ole männävuosikymmeninä housuihinkin kurkittu. Ihmisillä taitaa vain olla muistot kadonneet näiden monien tän hetken naisvapaaottelijoiden ymv. kanssa, joiden suurin tulonlähde on sen oman ulkomuodon esittely. Ei siinä mitään ja tietenkin he(kin) saavat toimia miten itsestään parhaalta tuntuu. He kuitenkin ovat se uusi juttu, mahdollisimman naisellisen näköiset naisottelijat. Hyvin maskuliinisen ja jopa miehen näköiset eivät ole niinkään uusi juttu, vaikka niin voisi tästäkin "kohusta" kuvitella.
- Anonyymi
Hassua. Mä olen kuullut monelta, että tekee pahaa nähdä kauniin naisen ottavan turpaansa, mutta että että kahden äijän näkösen muijan nyrkkeily ei tunnu pahalta.
- Anonyymi
Tekeekö se olosi hyväksi, että joku lukee kirjoituksesi ja ajattelee miten kuvottava tuo ihminen on, jos kirjoitus tätä.
- Anonyymi
nyrkkeilytytöt voivat olla vaalalisia jos iskevät ilman harsoja luut ja kallot kurkuun yhdellä iskulla...
- Anonyymi
oikeasti itseäni huvittaa kun joku panasonicin bluray-laqite jossa sitten integroituna kaukosdäätimessäkin netflix... niin hyvin toimivat yhteen kun kumpikin amerikkalaisten heh
- Anonyymi
yömyähään jos nukahtaa niin bluray-laite muistaa sähköän säästöstä sammuttanut itsensä jostain netflix-sarjastas ettäm ihin jäit halutkoj stkaas
- Anonyymi
aika huvittavia sarjoja, mutta niin pitää aina säilyttää oma huumorintaju kuten yleensäkin maailmassa, että... vaikka rankkojakin juttuja voi olla...
Ei olla tyhmiä kuin psykologit niinsanotusti heheh - Anonyymi
Maskuliinista sporttihenkeä sinulla you go getter👍
- Anonyymi
Sorsin ehkä taas kaikkia miehiä jotenkin?
- Anonyymi
..mutta tuo Rally Finland meni kyllä vähän pyllylleen suomalaisilta, surkuhupaisaksi romuralliksi. Kyllähän niiden piti tietää on vaativat pätkät...
En usko tuon Imane Khelifin olevan mikään transnainen.
Kotimaa on Algeria, joka on islaminuskoinen maa, siellähän transsukupuolisuus voi johtaa jopa kunniamurhaan. Eli hän tuskin julkisesti ainakaan tätä on. Toki hänellä on parempi kilpailumenestys nyrkkeilyssä naisten sarjassa, kuka tietää, vaikka olisi lahjonut jotain tyyppejä uskottelemaan, että hän on nainen??🤷🏼♀️ katsoin tuon Instagram -kuvia, hänellä on joissain kuvissa vähän feminiininen habitus, mutta voihan sekin olla siis täyttä bisnestä!- Anonyymi
Mä mietin et voisko se olla käyttän jotain hormoneja joskus? Testosteronia esimerkiksi? 🐰 kyllä se varmast muuttaa piirteitä miesmäiseksi
Anonyymi kirjoitti:
Mä mietin et voisko se olla käyttän jotain hormoneja joskus? Testosteronia esimerkiksi? 🐰 kyllä se varmast muuttaa piirteitä miesmäiseksi
Muuttaahan se tietysti joo… mutta jotenkin tää on epäilyttävä tapaus🤔
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Muuttaahan se tietysti joo… mutta jotenkin tää on epäilyttävä tapaus🤔
No on. Ihmettelen miksi se saa otella tuolla. Varmaan maksettu tarpeeks jollekin 🙄
Anonyymi kirjoitti:
No on. Ihmettelen miksi se saa otella tuolla. Varmaan maksettu tarpeeks jollekin 🙄
Katoin jotain haastattelupätkiä hänestä, äänestä ei ihan heti erota onko mies vai nainen…? kommenteissa jotkut kirjottaa että on se nainen kun se puhuu niin lempeästi tai jotain. Mutta voihan mieskin puhua lempeästi ja ääni olla korkeahko. Tämä tyyppi on arvotus😅
Tuos on se video siitä ja haastattelu:
https://youtu.be/jrODpZ-g_nc?si=MRRbCI1VOHW4xA97- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Katoin jotain haastattelupätkiä hänestä, äänestä ei ihan heti erota onko mies vai nainen…? kommenteissa jotkut kirjottaa että on se nainen kun se puhuu niin lempeästi tai jotain. Mutta voihan mieskin puhua lempeästi ja ääni olla korkeahko. Tämä tyyppi on arvotus😅
https://youtu.be/jrODpZ-g_nc?si=MRRbCI1VOHW4xA97Katsoin ton. Aika vaikea sanoa tosiaan, sanoisim ehkä et on sellanen poikamainen ääni?
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
https://youtu.be/jrODpZ-g_nc?si=MRRbCI1VOHW4xA97Kävin ihan miettimää et jos vaihtaa sukupuolta ni miten se ääni sitten? Ja mitkä asiat vaikuttaa siihen en miehen ääni on tietynlainen ja naisen tietynlainen?
Anonyymi kirjoitti:
Kävin ihan miettimää et jos vaihtaa sukupuolta ni miten se ääni sitten? Ja mitkä asiat vaikuttaa siihen en miehen ääni on tietynlainen ja naisen tietynlainen?
Jos nainen vaihtaa sukupuolen mieheksi, niin tosiaan testosteronihoidoilla saa äänen matalammaksi ja kuulostamaan mieheltä. Mutta jos mies vaihtaa sukupuolen naiseksi, niin käsittääkseni se on sitten vaikeempi homma… jostain oon kuullut tai lukenut ettei sitä pysty muuttaa estrogeenihoidoilla. 🤔
Nopeesti googlasin niin luki että miesten ja naisten äänihuulet on erikokoiset, miehillä suuremmat kuin naisilla🤭- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Jos nainen vaihtaa sukupuolen mieheksi, niin tosiaan testosteronihoidoilla saa äänen matalammaksi ja kuulostamaan mieheltä. Mutta jos mies vaihtaa sukupuolen naiseksi, niin käsittääkseni se on sitten vaikeempi homma… jostain oon kuullut tai lukenut ettei sitä pysty muuttaa estrogeenihoidoilla. 🤔
Nopeesti googlasin niin luki että miesten ja naisten äänihuulet on erikokoiset, miehillä suuremmat kuin naisilla🤭Okei joo! No sitä mietinkin et mitenhän mies saisi naismaisen äänen. Okei äänihuulien koko siin aiheuttaa eron ☺️
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413123- 823064
- 1962549
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362225- 301551
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411426Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231413- 101284
- 131279
- 221251