Latausasemilla hirveitä ongelmia

Anonyymi-ap

Kommentti: Ajoin uudella sähköautollani 2 000 km ja latasin ilman säätöä vain kerran
Pitkä lomareissu sähköauton ratissa osoitti, että latausasemilla kohtaa yhä luokattoman paljon pientä häikkää, säätöä ja asiakaspalveluun soittelua,
30- vuotta meni bensa-autolla ilman minkäänlaisia ongelmia tankkauksesta.
kirjoittaa Sanna Mattila. IS.

37

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköauto sopii vain nurkka-ajoihin ja se on ladattava aina kotona omassa autotallissa. Muunlainen käyttö on liian hankalaa ja epävarmaa.

      • Anonyymi

        2000 km matka dieselillä vaatii vain yhden tankkauksen ja siihen menee 4 min. ja tankkaus onnistuu takuuvarmasti ilman ongelmia.


      • Anonyymi

        Tuo kotinurkilla pyöriminenkin onnistuu ainoastaan kesällä, talvella moiseen jääigluun pitää mennä pilkkihaalarit päällä ja siltikin palelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kotinurkilla pyöriminenkin onnistuu ainoastaan kesällä, talvella moiseen jääigluun pitää mennä pilkkihaalarit päällä ja siltikin palelee.

        2000 km lomamatkalla syntyi latausahdistuksen henkilökohtainen ennätys. Siihen se autoloma meni. Tuttua sähköautoilijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 km matka dieselillä vaatii vain yhden tankkauksen ja siihen menee 4 min. ja tankkaus onnistuu takuuvarmasti ilman ongelmia.

        Jää monet munkkikahvit apsilla nauttimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jää monet munkkikahvit apsilla nauttimatta.

        Tuo oli ainoa positiivinen puoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2000 km lomamatkalla syntyi latausahdistuksen henkilökohtainen ennätys. Siihen se autoloma meni. Tuttua sähköautoilijoille.

        Täällä internetissä ei muuten ajeta metriäkään millään vehkeellä.
        Siksi ahdistus on täysin keksittyä.


    • Anonyymi

      Olisi kannattanut käyttää Abc-latausta. Se on aina ollut pomminvarma. Rechargen amatöörien tekniset viritykset kannattaa jättää omaan arvoonsa.

      • Anonyymi

        Olisi vaan kannattanut ajaa vanhalla polttarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi vaan kannattanut ajaa vanhalla polttarilla.

        Siirtyminen sähköautoon on kuin vaihtaisi muijan 20 vuotta nuorempaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtyminen sähköautoon on kuin vaihtaisi muijan 20 vuotta nuorempaan

        Hirveintä, mitä mies voi kokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtyminen sähköautoon on kuin vaihtaisi muijan 20 vuotta nuorempaan

        Siis letku rasiaan pari kertaa päivässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siirtyminen sähköautoon on kuin vaihtaisi muijan 20 vuotta nuorempaan

        Niinkauan kun sähkäri ja nuori muija toimii moitteetta.


    • Anonyymi

      Olen ajanut 5 vuotta ja 200 000km sähköautolla. Vain kerran olen kokenut vaikeuksia pikalaturilla, sekin noin 4 vuotta sitten, jolloin oli vielä latureita harvassa ja niiden tekniikka nykyisiin verrattuna vanhaa.
      Miten ihmeessä joku voi onnistua löytämään matkallaan kaikki vialliset pömpelit?
      Täytyy sanoa, että taas erittäin onnistunut disinformaation levitys ja IS.ltä hyvä klikkihuoraus.

      • Anonyymi

        Minä ajoin 70000km parissa vuodessa. Enää en aja koskaan sähköautolla vaikka päivittäiset ajot ajankin sähköllä. Hybridi 120km rangella on katsos pätevä peli jolla voi ajaa sähköllä mutta välttää sähköauton ongelmat kun menee kauemmaksi. Lopulta huomaa että reissussa ei halua edes ladata vaikka latureita olisi tarjolla koska bensalla vaan helpompi mennä ilman latailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajoin 70000km parissa vuodessa. Enää en aja koskaan sähköautolla vaikka päivittäiset ajot ajankin sähköllä. Hybridi 120km rangella on katsos pätevä peli jolla voi ajaa sähköllä mutta välttää sähköauton ongelmat kun menee kauemmaksi. Lopulta huomaa että reissussa ei halua edes ladata vaikka latureita olisi tarjolla koska bensalla vaan helpompi mennä ilman latailua.

        Kyllä mä tankkaamisen koen hankalammaksi kuin latauspistokkeen kiinnityksen ja irrotuksen kahvitauollani. Enemmän käytät omaa aikaasi 700km.n välein tankatessasi kuin minä 300km.n välein lataessani. Puhun 35 vuoden pottiskokemuksella ja 5 vuoden sähköautokokemuksella. Tauon olen pitänyt aina matka-ajossa 3-4 tunnin välein kuten kaikki tuntemani ihmiset tekevät.
        En todellakaan ymmärrä noita lataushybridejä. Kahden auton tekniikka, eli kahden auton huoltokulut ja polttoaineen hinta verrattuna joskus harvoin ylimääräisen 15 minuutin tauon vaivaan. Olisko suhteellisuuden taju mettässä?


      • Anonyymi

        "Olen ajanut 5 vuotta ja 200 000km sähköautolla. Vain kerran olen kokenut vaikeuksia pikalaturilla, sekin noin 4 vuotta sitten"

        Jotenkinhan niiden latauksien on täytynyt olla mieleen jääviä, kun muistat ne 5 vuoden ajalta.
        Itse en muista tankkauksistani vuodenkaan ajalta edes, sitä että missä oon tankannu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä tankkaamisen koen hankalammaksi kuin latauspistokkeen kiinnityksen ja irrotuksen kahvitauollani. Enemmän käytät omaa aikaasi 700km.n välein tankatessasi kuin minä 300km.n välein lataessani. Puhun 35 vuoden pottiskokemuksella ja 5 vuoden sähköautokokemuksella. Tauon olen pitänyt aina matka-ajossa 3-4 tunnin välein kuten kaikki tuntemani ihmiset tekevät.
        En todellakaan ymmärrä noita lataushybridejä. Kahden auton tekniikka, eli kahden auton huoltokulut ja polttoaineen hinta verrattuna joskus harvoin ylimääräisen 15 minuutin tauon vaivaan. Olisko suhteellisuuden taju mettässä?

        Miten sitten oikein pääset lataamaan jos siellä ABC:lla esim on jonoa kuten nyt olen nähnyt viikonloppuisin? Menetkö väkivalloin poistamaan toisen laturilta että pääset lataamaan helposti? Minä tankkasin 2 minuutissa autoni kunnmuyt apsilla jonotti sinne laturille? Mielestäni tankkaus 2min vs sähköauton lataus 45min plus jonotus on vaikeampaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten oikein pääset lataamaan jos siellä ABC:lla esim on jonoa kuten nyt olen nähnyt viikonloppuisin? Menetkö väkivalloin poistamaan toisen laturilta että pääset lataamaan helposti? Minä tankkasin 2 minuutissa autoni kunnmuyt apsilla jonotti sinne laturille? Mielestäni tankkaus 2min vs sähköauton lataus 45min plus jonotus on vaikeampaa...

        "Miten sitten oikein pääset lataamaan jos siellä ABC:lla esim on jonoa kuten nyt olen nähnyt viikonloppuisin?"
        Eipä ole kohdalle sattunut 5 vuoteen ettei laturilla ole tilaa, toisaalta yleensä tien toisella puolen tai muutaman km.n päästä löytyy toinen latausasema. ABC asemien lataushinta on halvin, joten asiakkaitakin on. Nuo on todella harvinaisia yksittäisiä tapauksia nykyään ettei laturille pääse. Lehdistö noista kertomuksista tykkää ja niitä viljelee, koska mikä klikkiotsikko toimii paremmin kuin sähköautojen ongelmat sähköautovastaiseen kansaan, ja nuo yksittäiset tapaukset sitten yleistetään jatkuvaksi ongelmaksi kuten nyt sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ajanut 5 vuotta ja 200 000km sähköautolla. Vain kerran olen kokenut vaikeuksia pikalaturilla, sekin noin 4 vuotta sitten"

        Jotenkinhan niiden latauksien on täytynyt olla mieleen jääviä, kun muistat ne 5 vuoden ajalta.
        Itse en muista tankkauksistani vuodenkaan ajalta edes, sitä että missä oon tankannu.

        "Jotenkinhan niiden latauksien on täytynyt olla mieleen jääviä, kun muistat ne 5 vuoden ajalta."
        Niin... mieleeni on jäänyt se ainoa kerta kun oli ongelma... Varmaan itsekin muistaisit ongelman tankkauksessasikin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Miten sitten oikein pääset lataamaan jos siellä ABC:lla esim on jonoa kuten nyt olen nähnyt viikonloppuisin?"
        Eipä ole kohdalle sattunut 5 vuoteen ettei laturilla ole tilaa, toisaalta yleensä tien toisella puolen tai muutaman km.n päästä löytyy toinen latausasema. ABC asemien lataushinta on halvin, joten asiakkaitakin on. Nuo on todella harvinaisia yksittäisiä tapauksia nykyään ettei laturille pääse. Lehdistö noista kertomuksista tykkää ja niitä viljelee, koska mikä klikkiotsikko toimii paremmin kuin sähköautojen ongelmat sähköautovastaiseen kansaan, ja nuo yksittäiset tapaukset sitten yleistetään jatkuvaksi ongelmaksi kuten nyt sinä.

        Miten kun olen käynyt kaksi kertaa tänä kesänä viikonloppuisin heinolan abc:lla. Ja kummallakin kerralla oli 2 tai 3 auton jono laturille? Kyllä siellä niitä 11-22kw hidaslatureita oli vapaana joihin tarvii oman johdon mutta ne nyt on täysin turhia kun matkaa pitäisi myös päästä jatkamaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten oikein pääset lataamaan jos siellä ABC:lla esim on jonoa kuten nyt olen nähnyt viikonloppuisin? Menetkö väkivalloin poistamaan toisen laturilta että pääset lataamaan helposti? Minä tankkasin 2 minuutissa autoni kunnmuyt apsilla jonotti sinne laturille? Mielestäni tankkaus 2min vs sähköauton lataus 45min plus jonotus on vaikeampaa...

        "Mielestäni tankkaus 2min vs sähköauton lataus 45min plus jonotus on vaikeampaa"
        En ole yleensä ladannut kuin 15 - 25 min eli akku 80%.n paitsi joskus ruokaillessa 100%.n, jolloin menee ihan syödessä tuo 45 min. enkä ole koskaan joutunut jonottamaan, enkä jonota, koska aina löytyy latausasema lähistöltä jossa on tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mielestäni tankkaus 2min vs sähköauton lataus 45min plus jonotus on vaikeampaa"
        En ole yleensä ladannut kuin 15 - 25 min eli akku 80%.n paitsi joskus ruokaillessa 100%.n, jolloin menee ihan syödessä tuo 45 min. enkä ole koskaan joutunut jonottamaan, enkä jonota, koska aina löytyy latausasema lähistöltä jossa on tilaa.

        Eli aina pääset niin nopeaan laturiin että saat noin nopeasti? Koskaan ei kukaan ole samalöa laturilla puolittamassa tehoa laturista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli aina pääset niin nopeaan laturiin että saat noin nopeasti? Koskaan ei kukaan ole samalöa laturilla puolittamassa tehoa laturista?

        Latauskartta on hyvä apu katsoa missä on tehokas kenttä ja käyttää niitä. Nyt on jo jopa 1800 kW latauskenttiä ja lisää tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kun olen käynyt kaksi kertaa tänä kesänä viikonloppuisin heinolan abc:lla. Ja kummallakin kerralla oli 2 tai 3 auton jono laturille? Kyllä siellä niitä 11-22kw hidaslatureita oli vapaana joihin tarvii oman johdon mutta ne nyt on täysin turhia kun matkaa pitäisi myös päästä jatkamaan....

        Mikset mene viereiselle Helenin laturille jossa on 8 pikalaturia Abc.llä vain 4. Tai kilometrin päässä olevalle K-lataukselle jossa on 18 pikalaturia? Tyhmäkö olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä tankkaamisen koen hankalammaksi kuin latauspistokkeen kiinnityksen ja irrotuksen kahvitauollani. Enemmän käytät omaa aikaasi 700km.n välein tankatessasi kuin minä 300km.n välein lataessani. Puhun 35 vuoden pottiskokemuksella ja 5 vuoden sähköautokokemuksella. Tauon olen pitänyt aina matka-ajossa 3-4 tunnin välein kuten kaikki tuntemani ihmiset tekevät.
        En todellakaan ymmärrä noita lataushybridejä. Kahden auton tekniikka, eli kahden auton huoltokulut ja polttoaineen hinta verrattuna joskus harvoin ylimääräisen 15 minuutin tauon vaivaan. Olisko suhteellisuuden taju mettässä?

        Eihän kukaan kehtaa myöntää, että on lyönyt kätensä kyynärpäitä myöden paskaan, kun sähkärin on hankkinut.
        Muutama tuntemani ihminen vaihtoi bensaan vähin äänin. Jälkikäteen sanoivat, ettei se ole tämän maan ja.paljon ajavan peli. Talvet riitti näyttämään totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan kehtaa myöntää, että on lyönyt kätensä kyynärpäitä myöden paskaan, kun sähkärin on hankkinut.
        Muutama tuntemani ihminen vaihtoi bensaan vähin äänin. Jälkikäteen sanoivat, ettei se ole tämän maan ja.paljon ajavan peli. Talvet riitti näyttämään totuuden.

        Miksei voisi myöntää, eihän se auton vika ole jos käyttötarpeet ovat sellaiset että siihen soveltuu paremmin jollain muulla voimanlähteellä oleva auto.

        Itse tunnen helposti laskien usemman kymmenen henkilöä jotka ovat ajaneet sähköautolla vähintään pari vuotta, ja yksi heistä on vaihtanut takaisin diesel-autoon. Syynä ihan puhtaasti se että työn vuoksi liikkuu paljon reitillä, jossa ei (tuolloin) ollut pikalatureita ja huonoissa keliolosuhteissa matkaa ei pääse lataamatta. Tämä tuli siinä mielessä yllätyksenä että tuolloin ei isommin ollut vielä kokemuksia käytännön talviolosuhteiden vaikutuksesta toimintamatkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä tankkaamisen koen hankalammaksi kuin latauspistokkeen kiinnityksen ja irrotuksen kahvitauollani. Enemmän käytät omaa aikaasi 700km.n välein tankatessasi kuin minä 300km.n välein lataessani. Puhun 35 vuoden pottiskokemuksella ja 5 vuoden sähköautokokemuksella. Tauon olen pitänyt aina matka-ajossa 3-4 tunnin välein kuten kaikki tuntemani ihmiset tekevät.
        En todellakaan ymmärrä noita lataushybridejä. Kahden auton tekniikka, eli kahden auton huoltokulut ja polttoaineen hinta verrattuna joskus harvoin ylimääräisen 15 minuutin tauon vaivaan. Olisko suhteellisuuden taju mettässä?

        Millä sähköautolla ajat matka-ajoa 100+ km/h nopeuksilla 4 tuntia lataamatta. Paljonko tuolloin menee aikaa tyhjän akun lataamiseen 100 prosenttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sähköautolla ajat matka-ajoa 100 km/h nopeuksilla 4 tuntia lataamatta. Paljonko tuolloin menee aikaa tyhjän akun lataamiseen 100 prosenttiin.

        Lyhyesti vastattuna ainakaan talviaikaan ei millään. Mutta jälleen kerran melko erikoinen käyttöprofiili, Suomessa ei yli 100 km/h keskinopeuksiin pääse kuin sahaamalla jotain 120 km/h motaria edestakaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lyhyesti vastattuna ainakaan talviaikaan ei millään. Mutta jälleen kerran melko erikoinen käyttöprofiili, Suomessa ei yli 100 km/h keskinopeuksiin pääse kuin sahaamalla jotain 120 km/h motaria edestakaisin.

        Miksi poliitikot suosivat sähköautoja ja jättävät normaalin suomalaisen autoilijan kohoavien kustannusten raadeltavaksi. Eikö poliitikot ymmärrä, mitä tällaisesta seuraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi poliitikot suosivat sähköautoja ja jättävät normaalin suomalaisen autoilijan kohoavien kustannusten raadeltavaksi. Eikö poliitikot ymmärrä, mitä tällaisesta seuraa?

        Olet kai huomannut, että poliitikot ovat nyt täsmälleen hiljaa ja sormi suussa. Eivät uskalla tulla häpeä niskassa ulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä sähköautolla ajat matka-ajoa 100 km/h nopeuksilla 4 tuntia lataamatta. Paljonko tuolloin menee aikaa tyhjän akun lataamiseen 100 prosenttiin.

        +100km/h keskinopeuksia on todella vaikea suomen teillä laillisesti aikaansaada yli 200 km.n matkalla, saati 400km. Melkein kaikilla nykyisillä isoakkuisilla autoilla 4 tunnin yhtenäinen ajo onnistuu. Akku ladataan matkalla 80%.n joka on nopein tapa liikkua.
        Lähdössä 100% akulla ja matkalla kerran 80% lataamalla ajat kesällä yhteensä reilu 700km. Tuo riittää päiväajoksi suurimmalle osaa autoilijoista. ajallisesti käytännössä 8-10tuntia autossa istumista. Tuolla matkalla tuo tauko on yleensä ruokailutauko, jolloin latauskin ehtii jo miltei 100%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän kukaan kehtaa myöntää, että on lyönyt kätensä kyynärpäitä myöden paskaan, kun sähkärin on hankkinut.
        Muutama tuntemani ihminen vaihtoi bensaan vähin äänin. Jälkikäteen sanoivat, ettei se ole tämän maan ja.paljon ajavan peli. Talvet riitti näyttämään totuuden.

        Tutut ja kumminkaimat tekee vaikka mitä... Mielikuvissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutut ja kumminkaimat tekee vaikka mitä... Mielikuvissa.

        Ajelen vuoden aikana kesällä ja talvella lyhyitä ja joskus pitkiä matkoja. Pitkät matkat ovat yli 1100 km. Täysin selvää, että autoni on diesel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelen vuoden aikana kesällä ja talvella lyhyitä ja joskus pitkiä matkoja. Pitkät matkat ovat yli 1100 km. Täysin selvää, että autoni on diesel.

        Et kuitenkaan aja tuota 1100 km.ä yhdellä istumalla ( 13-15h). Normi autoilija pitää tuolla matkalla vähintään kaksi taukoa jolloin sähköauto toimii dieselin tavoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kuitenkaan aja tuota 1100 km.ä yhdellä istumalla ( 13-15h). Normi autoilija pitää tuolla matkalla vähintään kaksi taukoa jolloin sähköauto toimii dieselin tavoin.

        Ei toimi sehän selviää jo aloituksesta.


    • Anonyymi

      Sähköauto sopisi kaupunkitaksiin, ellei suharit olisi niin laiskoja nousemaan jakkaraltaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      561
      6173
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      114
      2220
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      2001
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      134
      1917
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      65
      1660
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1617
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1395
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      61
      1262
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      71
      1108
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1025
    Aihe