Hienoa, palstalla on taistelutahtoista porukkaa

Anonyymi-ap

Nyt kun olette mietintönne tehneet ja varmoja kannoistanne vastatkaa nyt sitten siihen miksi Ukrainassa ei ole yhtä kovaa tahtoa vaan sotilasikäiset ennemminkin pyrkii poistumaan maasta? ja siihen miksi että eurooppalaisten arvojen puolesta lähde vapaaehtoisiksi Ukrainaan? siellä on pulaa taistelijoista ja palstalaiset varmasti otettaisiin innokkaasti vastaan.

-harmiseikirj-

49

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siellä Pietarissa voisitte pitää päänne kiinni. Venäjä häviää, kai tajuatte sen?

• Anonyymi

Ukraina häviää jos te innokkaat ette mene sitä puolustamaan, niin yksinkertaista se on.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

No kasakkakuoro jokeltakoon viimeisen katkeran virren

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kasakkakuoro jokeltakoon viimeisen katkeran virren

Eli toivot Ukrainan tappiota? Kasakathan enimmäkseen, nekin jotka hävitti pohjanmaan, ovat Ukrainan seuduilta.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli toivot Ukrainan tappiota? Kasakathan enimmäkseen, nekin jotka hävitti pohjanmaan, ovat Ukrainan seuduilta.

-harmiseikirj-

Aikoinaan Englantilaiset yrittivät hyökätä Kokkolaan, kun olivat ryöstöretkillään.

Turpaan saivat ja silloin Suomi oli osa Venäjää. Se oli kauan ennen Neuvostoliitoa. Silloin täälläkin oli kasakoita, mutta ei Ukrainan hulluja.

>simiti<

• No sotaa ei ole helppo käydä. Mutta onpahan venäläistenkin pitänyt tuplata palkka, että suostuvat tykinruuaksi...

• Anonyymi

Ja melki 600.000 venäläistä on jo kaatunut Ukrainassa

• Anonyymi kirjoitti:

Ja melki 600.000 venäläistä on jo kaatunut Ukrainassa

Joo. Eipä siellä päättäjissä luku huimaa...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Eipä siellä päättäjissä luku huimaa...

Vielä ollaan kaukana maailmansotien lukemista. Toisessa yksistään meni mitä melkein 27 miljoonaa venäläistä. Eihän tuollanen pikkuluku tunnu miltään.

• Anonyymi kirjoitti:

Vielä ollaan kaukana maailmansotien lukemista. Toisessa yksistään meni mitä melkein 27 miljoonaa venäläistä. Eihän tuollanen pikkuluku tunnu miltään.

Eipä kait... tosin jopa siellä tieto jo kulkee..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Stalin tappoi 100 miljoonaa maajussia.

• Anonyymi

Tottahan se on etteivät ne jotka todennäköisesti "määrättynä" joutuisivat sotaan, kannata sotaa millään tasolla. Vapaaehtoisuus on tässä kysymyksessä se ainoa oikea tie, niin kuin on ollut pitkään Yhdysvalloissa ja Englannissa. Taistelutahtoiset värväytyvät sotapalvelukseen tehden työsopimuksen.

Tuo on nykyaikaa, ja mielestäni menneisyyttä ei tähän päivään edes kuuluisi verrata.

AV

• Anonyymi

Ei Suomessa ole maanpuolustustahto edes niin korkealla tasolla, kuin ukrainassa. Naisista vain 3 - 4 % haluaa tätä maata puolustaa ITSE käymällä armeijan. Naisten maanpuolustustahto on kuitenkin ollut gallupeissa miehiä korkeammalla tasolla.
      Miesten maanpuolustustahto on siin alle 4%, armeijaankin menevät vain, koska uhataan vankeusrangaistuksella. Nämä ovat faktoja, eivät mielipiteitä.

Jos Suomi joutuisi sotaan, täältä ulkomaille lähtisi n. 2 - 3 miljoonaa ihmistä.

• Anonyymi

Tuota minäkin vähän epäilen että tositilanteessa ne jotka ovat sotaisimpia puheissaan pakenisivat ensimmäisinä. Naisistahan tosiaan liki 100% fanaattisesti vaatii maan puolustamista miehiltä mutta itse eivät menisi likimain varmaan kuolemaan, turvasta on hyvä vaatia muilta suorituksia.

-harmiseikirj-

• Varmasti noin. Ilman yhtäkään oikeaa sotaa kokemattomat lienee ne innokkaimmat, elokuvissa isku Mogadishuun jne. voi vähän vääristää tilannetajua. Mitä on Ukrainasta takas tulleita, joitakin kuullut niin ei ole enää ollut hinkua takas palata ja osa täältäkin lähteneistä vapaaehtoisista on laitapuilelle pudonneita, joilla täällä ei oota muu kuin uudet rikokset ja vankilakierre, päihteet jne.

Serkku oli aikoinaan turvaajana rättipäitten keskellä ja vierestä kuoli kavereita ilman mitään varsinaista sotaa. Osui väärään paikkaan ja naps. Ei kuulemma enää ihaillut hommaa takas palattuaan. Henki kulta on kuitenkin aika tärkee elääkseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota minäkin vähän epäilen että tositilanteessa ne jotka ovat sotaisimpia puheissaan pakenisivat ensimmäisinä. Naisistahan tosiaan liki 100% fanaattisesti vaatii maan puolustamista miehiltä mutta itse eivät menisi likimain varmaan kuolemaan, turvasta on hyvä vaatia muilta suorituksia.

-harmiseikirj-

Epätasa-arvo maanpuolustusvelollisuudessa vie fiksumpien miestenkin halut puolustaa tätä maata.

• Anonyymi

En oikein pidä tällaisesta ajattelusta, mitä aloittaja ajaa takaa.
      Vähän kuin kaivaisi nenästään verta.
      Vilma

• Anonyymi

Nyt kun olette mietintönne tehneet ja varmoja kannoistanne vastatkaa nyt sitten siihen miksi "Ukrainassa ei ole yhtä kovaa tahtoa vaan sotilasikäiset ennemminkin pyrkii poistumaan maasta?" Minä olen suomalainen. En voi vastata ukrainalaisten puolesta. Sinun täytyy kysyä tätä heiltä. Tosin minun nähdäkseni hyvin moni hdistä on myös puolustanut maataan, mutta ehkä sinulla on siitä parempaa tietoa. Jollei siellä ole ketään puolustamassa, niin miksei maata ole jo miehitetty kokonaan?

"miksi että eurooppalaisten arvojen puolesta lähde vapaaehtoisiksi Ukrainaan? siellä on pulaa taistelijoista ja palstalaiset varmasti otettaisiin innokkaasti vastaan."

Koska minä olen Suomalainen ja vannonut sotilasvalani Suomelle, en Ukrainalle. Enkä ole ammattisotilas, en ole koskaan tavoitellut sitä uraa.

• Anonyymi

Eihän sieltä edes pääse pois muut kuin yli 60v miehet, ja aluksi pääsivät myös ne, joilla on 3 lasta.

• Tähän ei voi kuin esittää vastakysymyksen.
      Miksi Harmis ei vielä palvele Putinin pataljoonissa, semminkin kun myös Putinilla tuntuu olevan haasteita saada miehistöä sotakentille?

• Anonyymi

Putinilla on todellisia vaikeuksia saada sotilaita hullunsotaansa. Ei tahdo rahallakaan saada huonoissa oloissa eläviä innostumaan.

Kutsuntojen välttäminen on muodostunut taiteeksi Venäjällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Putinilla on todellisia vaikeuksia saada sotilaita hullunsotaansa. Ei tahdo rahallakaan saada huonoissa oloissa eläviä innostumaan.

Kutsuntojen välttäminen on muodostunut taiteeksi Venäjällä.

Venäjähän ei ole pitänyt kutsuntoja vaan homma perustuu vapaaehtoisten rekrytointiin. Toista on Ukrainassa jossa raahataan väkisin sotilasikäisiä palvelukseen, videoita niistä "rekrytoinneista" olet varmaan nähnyt.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Venäjähän ei ole pitänyt kutsuntoja vaan homma perustuu vapaaehtoisten rekrytointiin. Toista on Ukrainassa jossa raahataan väkisin sotilasikäisiä palvelukseen, videoita niistä "rekrytoinneista" olet varmaan nähnyt.

-harmiseikirj-

Odotamme edelleen vastausta alkuperäiseen kysymykseemme.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Älä taas valehtele, vaikka se venäläinen tapa onkin. Venäjällä on ollut jo monet kutsunnat.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009892001.html

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika iso riski olisi. EU-maassa voi saa kymmenien vuosien tuomion jos menee taistelemaan Venäjän puolelle.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010607109.html

-harmiseikirj-

Mikä ongelma se nyt on? Et vain tule takasin. Eihän tuokaan ole tullut. Kai Venäjä nyt sankareistaan huolen pitää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä taas valehtele, vaikka se venäläinen tapa onkin. Venäjällä on ollut jo monet kutsunnat.

Tarkoitin siis liikekannallepanoa. Nuo sinun viittaamat on ihan vastaavat kuin mitä suomessakin asevelvollisten kutsunnat.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä ongelma se nyt on? Et vain tule takasin. Eihän tuokaan ole tullut. Kai Venäjä nyt sankareistaan huolen pitää?

On se aika iso ongelma jos tuollainen vankilatuomio uhkana. Mikä on sinun teksyy ettet mene ukrainaan kun saisit sankarin kohtelun siellä ja täällä.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se aika iso ongelma jos tuollainen vankilatuomio uhkana. Mikä on sinun teksyy ettet mene ukrainaan kun saisit sankarin kohtelun siellä ja täällä.

-harmiseikirj-

Se, että minä en ole Ukrainalainen. En tarvitse mitään sankarin kohtelua. Mulle riittää tämä oma kotimaani. Sulle sen sijaan se ei näy riittävän ja jaksat kovin kihkeästi aina rummuttaa tätä aihetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin siis liikekannallepanoa. Nuo sinun viittaamat on ihan vastaavat kuin mitä suomessakin asevelvollisten kutsunnat.

-harmiseikirj-

Ei ole sama kuin Suomessa. Muutaman viikon pikakoulutuksella varusmiehiä lähetetään Ukrainaan mikä selittää ala-arvoisen sodanjohdon ohella Venäjän valtavaa kaatuneiden määrää.

• Anonyymi

• Anonyymi

Minähän kerroin vankilatuomion uhka ja lisäperusteena voisi mainita vaikka semmoisen ettei venäjä tarvitse sinne muualta tulijoita kun voi mielinmäärin rekrytoida sisältään, Ukraina jolta loppuu omat miehet siksi kun monet pakoilee velvollisuuttaan sensijaan tarvitsee voittaakseen paljon vapaaehtoisia koska euroopan maat ja usa ei sinne ole lähettäneet joukkoja. Ideologisesti Ukrainan kannattajien ilman muuta olisi hyvä kantaa kortensa kekoon.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän kerroin vankilatuomion uhka ja lisäperusteena voisi mainita vaikka semmoisen ettei venäjä tarvitse sinne muualta tulijoita kun voi mielinmäärin rekrytoida sisältään, Ukraina jolta loppuu omat miehet siksi kun monet pakoilee velvollisuuttaan sensijaan tarvitsee voittaakseen paljon vapaaehtoisia koska euroopan maat ja usa ei sinne ole lähettäneet joukkoja. Ideologisesti Ukrainan kannattajien ilman muuta olisi hyvä kantaa kortensa kekoon.

-harmiseikirj-

Eli pidät sitä tsekkiä tyhmänäkö, kun on sinne mennyt? Entä miksi Venäjä sitten jatkuvasti aktiivisesti rekrytoi ulkomailta tuonne rintamalle, jos heillä on kerta kotonakin mielinmäärin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Mun mielestä jostain luin, että alle 27 vuotiaita ei kutsuta palvelukseen Ukrainassa.
        Onhan televisiossakin näkynyt kun harmaapartaiset ukot siellä ampuu innoissaan tykillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho. Eikö Itänaapurissa tyhjennetty vankiloita niin, että rintamille....?
        Vilma

• Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Ei vankilatuomion uhka ole mikään syy, vaan puhdasta selittelyä. Liittymällä Venäjän joukkoihin saat taatusti pikimmiten Venäjän kansalaisuuden ja voit muuttaa rintamalta suoraan suureen ja mahtavaan, kusisen pikku-Suomen sijaan.

Miten niin ei Venäjä tarvitse muita joukkoja? Sinnehän on haalittu kaikkea mahdollista mitä mistään irti lähtee, kuten hylkiöitä Syyriasta ja Pohjois-Koreasta, luoja ties mistä muualta. Varmaan ottaisivat kaikki halukkaat Afrikastakin, mutta siinä on se ongelma, että tummat miehet erottuisivat liian helposti ja sisäpoliittinen propaganda menettäisi täysin tehonsa.

Ja ihan samoin Venäjältä kaikki jotka A) ehtivät B) kykenivät lähtivät karkuun viipymättä, tiedät sen ihan hyvin itsekin. Ja iso osa lopuista on hakeutunut sellaisiin työtehtäviin, joista ei miehistöä pakoteta rintamalle, kun jonkun on pakko tuottaa öljyä tai sammutella palavia rakennuksia jne.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Ei vankilatuomion uhka ole mikään syy, vaan puhdasta selittelyä. Liittymällä Venäjän joukkoihin saat taatusti pikimmiten Venäjän kansalaisuuden ja voit muuttaa rintamalta suoraan suureen ja mahtavaan, kusisen pikku-Suomen sijaan.

Miten niin ei Venäjä tarvitse muita joukkoja? Sinnehän on haalittu kaikkea mahdollista mitä mistään irti lähtee, kuten hylkiöitä Syyriasta ja Pohjois-Koreasta, luoja ties mistä muualta. Varmaan ottaisivat kaikki halukkaat Afrikastakin, mutta siinä on se ongelma, että tummat miehet erottuisivat liian helposti ja sisäpoliittinen propaganda menettäisi täysin tehonsa.

Ja ihan samoin Venäjältä kaikki jotka A) ehtivät B) kykenivät lähtivät karkuun viipymättä, tiedät sen ihan hyvin itsekin. Ja iso osa lopuista on hakeutunut sellaisiin työtehtäviin, joista ei miehistöä pakoteta rintamalle, kun jonkun on pakko tuottaa öljyä tai sammutella palavia rakennuksia jne.

Venäjä pärjää omillaan & pohjois-koreasta ja kenties lähi-idästä ja afrikasta värävätyillä. Ukrainalla on kusinen tilanne kun tämän aamun uutisen mukaan siellä on 800 000 palveluksen välttelijää:

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/b40318e3-e7f2-4bce-b5f1-463dd9a14cc9

Ei sillä, ei tuon pitäisi olla ongelma Ukrainan kokoiselle maalle jonka väkiluki vielä 2021 oli 43,82 miljoonaa. Jos noista vaikka puolet on miehiä tekisi se n. 22 miljoonaa miestä, joista ehkä puolet voisi olla asevelvollisia kun jätetään alaikäiset ja eläkeläiset pois, pitäisi jäädä 11 miljoonaa taistelukykyistä joissa siviili-infra tarvitsee max. puolet, jäisi siis 5,5 miljoonaa mahdollista sotilasta, miksi ei jää? On paenneet maasta eivätkä halua sotia Zelenskyin hullua sotaa.

Jos sitten ajatellaan Suomen osalle sotaa. Täällä jäisi ehkä 2,75 miljoonaa miestä joista ehkä joku 2,4 milj. maks. palveluskepoisia eli maksimissaan Suomen joukot voisivat olla semmoiset 1,2 miljoonaa joista jos samassa suhteessa katoaa kuin Ukrainassa ei montaa jää sotimaan amerikan pyhää sotaa, ehkä joku 100-200 tuhatta, ne on nopeasti loppuun käytetty.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Minä tiedän.
      Ukraina on kansaltaan ollut alisteisessa asemassa Venäjään jo vuosikymmeniä. Janukovits karkasi venäjälle kun kansa ei halunnut venäläisiä sopimuksia enää vaan yhteistyötä lännen kanssa eli eu:n. Janukovits taisi olla venäläinen olikarkki ukrainan johdossa (ex pressa) joka tuloutti rahaa venäjälle.
      Ukrainalaisilla oli suuri ase- ja ammusteollisuus joka palveli venäjää. He olivat kuin nk. Paita ja peppu.
      Siksi näin nopealla aikataululla ukrainalaisten itsenäisyys ja itsevarmuus on vasta nousemassa. Sitä ei ollut aikaisemmin koska siihen ei ollut tarvetta.
      Sitä en tajua vieläkään että miksi piti vallata krimin alue ja miksi vielä hölmömpää, oli lähteä Putinin muutaman päivän erikoisoperaatiooon. Venäläiset on todella tyhmiä. Nyt he kärsivät siitä. Tai ainakin Kremlin porukka ja johto. Juoppoja tyhmiä hulluja. Kai se alkaa putinillekin valkenemaan hitaasti. Ehkä etsii jo ulospääsyä tukalasta tilanteestaan. Lavastetaanko valemurha tms? Se jää nähtäväksi.

• Anonyymi

Minä voin tunnustaa, että minä en ole vieläkään ymmärtänyt tätä konfliktia, vaikka olen opetellut venäjän kieltä ja parisuhdeyrityksiäkin on ollut venäläisten naisten kanssa, jotka tietysti epäonnistuneet, kuten myös suomalaistenkin naisten kanssa, samoin virolaisten naisten kanssa ja oikeastaan kaikkien muidenkin ulkomaalaisten naisten kanssa.

En väitä, että "tuntisin" ketään ulkomaalaista "hyvin", vaikka onhan sitä ollut elämän aikana tekemisissä ulkomaalaisten kanssa eri maista.

Tämä on hyvin hankala kysymys, jos esimerkiksi tutustuu venäläisiin naisiin tällaisena aikana, samoin ukrainalaisiin naisiin.. Paremmin saattaisin venäjän kielellä selvitä naisten kanssa kuin ruotsin kielellä, koska venäjää on tullut enemmän käytettyä naisiin tutustuessa.

Mä tiedän, että en pysty edes tässäkään asiassa olemaan täysin puolueeton, kun en osaa ukrainan kieltä. Eikös aika monet ukrainalaiset osaa venäjää, mutta se on taas toinen juttu, kuinka moni haluaa puhua. Esimerkiksi ukrainalaisessa mediassa loppui venäjän kielen puhuminen vuoden 2022 jälkeen tai no en nyt ole aivan kaikkea seurannut, mutta ainakin ukrainalaiset julkkikset monet vaihtoi ukrainan kieleen. Esimerkiksi tämä toimittaja Masha Jeferosinina. Vielä vuonna 2020 puhui Youtube-kanavallaan venäjää, samoin tuo ukrainalainen laulaja.
      https://www.youtube.com/watch?v=uVseBgfv8zQ

Mä olen tämän sanonut: mun moraaliin ei sovi lähteä mihinkään "ainoaan oikeaan mielipiteeseen" mukaan silloin, jos en itse ole asiaa ymmärtänyt tai ymmärrys on aivan liian puutteellinen. Minä olen tässä Venäjä-Ukraina konfliktissa itselle täysin rehellinen sen suhteen, että minä en todellakaan tiedä, ymmärrä jne asioista tarpeeksi. Mä tiedän, että tämä minun mielipiteeni varmasti suututtaa monia, mutta muutakaan en vaan voi. Minun vaikutus tähän konfliktiin on jokatapauksessa lähes nolla.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Siinä vuonna 2014 venäjän ykköskanavalla Zelenski esiintyy venäjän kielellä. Ei ole helppoa ymmärtää.
        https://www.youtube.com/watch?v=r7R3_EOpwlk

Siinä ukrainalainen laulaja Ani Lorak esiintyy venäläisen laulaja Dima Bilanin kanssa vuonna 2013. Venäjän kanavallahan tuokin on. Yleisössä näkyy myös ukrainalainen laulaja Vera Brezhneva.
        https://www.youtube.com/watch?v=0O7mZGxCFEk

Todellavaikeeta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä vuonna 2014 venäjän ykköskanavalla Zelenski esiintyy venäjän kielellä. Ei ole helppoa ymmärtää.
        https://www.youtube.com/watch?v=r7R3_EOpwlk

Siinä ukrainalainen laulaja Ani Lorak esiintyy venäläisen laulaja Dima Bilanin kanssa vuonna 2013. Venäjän kanavallahan tuokin on. Yleisössä näkyy myös ukrainalainen laulaja Vera Brezhneva.
        https://www.youtube.com/watch?v=0O7mZGxCFEk

Todellavaikeeta

Siinä vähän venäläisestä Kommersant lehdestä.
        https://www.kommersant.ru/doc/6746518

Tiedän, että monia varmasti suututtaa, mutta mä voin sanoa sen: vaikka 8 tuntia lukisin sekä Länsi että venäläistä mediaa, aina olen yhtä pihalla. Olen joutunut tämän asian kanssa vaan olemaan rehellinen, että luin minä mitä tahansa mediaa, ne ei mua auta pääsemään pois "hukassa olemisen" kokemuksesta. Yksi mikä on kuitenkin varmaa, Lähi-Idässä lisääntyminen on parempaa, joten eiköhän tulevaisuudessa tulla menemään pikemminkin Lähi-Idän kulttuurin ehdoilla sekä Länsi, Ukraina että myös Venäjä.

Todellavaikeeta

• Ukraina on lihamylly. Kuka sinne haluaa?

• Anonyymi

Miten tässä harmis sitten käy? Maailma ei ole valmis siihen, että mustaihoinen nainen on maailman vaikutusvaltaisin ihminen. Trumpista tulee siis presidentti, ja apu Ukrainalle loppuu. Ukraina siis tod. näk. suostuu rauhanneuvotteluihin, ja menettää itäosan. Lopettaako Putin siihen? Eikö sen pitäisi kuollakin, kun 2 syöpää.. Mitä seuraajat tekevät? Trump on myös väläytellyt natosta lähtemistä.

• Anonyymi

Minulla on tähän ehdotus: kouluihin pitäisi saada enemmän uskonnon opetusta ja arabia pakolliseksi kieleksi. Tämä on väistämätön tosiasia: Lähi-Idässä synnytään paremmin kuin Venäjällä; Yhdysvalloissa ja Euroopassa.

Pitäisi siis alkaa valmistautumaan hyvään yhteisymmärrykseen Islamin ja Kristin uskon välillä.

Todellavaikeeta

• Anonyymi

Ukrainassa ei ole ollut yleistä asevelvollisuutta sitten neukkulan. Ei ne osaa. Ja osaamattomasta on enemmän haittaa kuin hyötyä.

Osallistua voi muuallakin kuin eturintamalla.

xLiner

• Anonyymi

*eturintamalla ase kädessä.

xLiner

• Anonyymi

Peruutus, mulla oli väärää tietoa. On siellä ollut velvollisuuksia armeijan käyntiin.

Vain r¥ssä lähettää sotilaansa ilman aseita vyörytykseen ja polkemaan miinoja.

Ei sulla Harmis olis pelkoa linnatuomiosta, kun pääsisit parissa viikossa hengestäsi. Suomessa saisit vain haravointivuoton hautausmaalle, jos jostain syystä selviäisitki hengissä. Notta sinne vaan, tekosyyt loppui!

xLiner

• Anonyymi

Kuulun jo nostoväkeen ja siksi en ole lähdössä. Eikä sinne enää tämän ikäisiä otettaisikaan hidastamaan ryhmän etenemistä.

-Pietari

• Anonyymi

Mä oon pasifisti. Kaikenlainen aseiden kallistelu ja sotajuttupullistelu oksettaa.
      Vilma

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3136
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2573
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2561
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2228
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1914
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1871
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1855
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1694
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1617
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1472
    Aihe