Nyt se sitten löytyi, tunnevampyyri, joka on pahempi kuin pelkkä narsisti.
https://mielenihmeet.fi/5-eri-tunnevampyyria/
Vai onko tämä ihan vanha juttu ja aloitus ihan turha?
Kauheat tunnevampyyrit ovat keskuudessamme!
15
773
Vastaukset
- Anonyymi
Ihmissuhteet | Energiaa imevä läheinen kuormittaa – Näin tunnistat ”tunnevampyyrin”: https://www.hs.fi/elama/art-2000010599210.html
Tää oli Hesarissakin. Jäi sen lukeminen toistaiseksi kesken muilta kiireiltä.
Mutta joo, jos ehdin ymmärtämään oikein, olen todellakin kärsinyt tuollaisen jatkuvasti kälättävän draamailijan seurasta. Ihan h"lvetin hirveetä. Kun lopulta pääsin siitä kokonaan eroon, mulla kesti toista vuotta toipua henkisesti siitä rääkistä. Olin aivan loppu! Rasitun ärsykkeistä keskimääräistä herkemmin...
xLiner- Anonyymi
Sama
- Anonyymi
Eli siis niinkuin tekee toiselle pahan olon imemällä hyvät tunteet pois?
Noh oikeasti oli 2 päivääkin vähän stressaavaa tänään sitten ostoksilla Hyper-Marketissa... hitot jaksa etsiä kaikkia tuotteita... aina kysymässä joltain myyjätytöltä: missä mikäkin tuote sijaitsee.....
Ja silmälasien kirous vielä, moninkertaisesti erilaisilla teipeillä yritetty korjailla, ei edes näekään kunnolla... - Anonyymi
... mutta kyllä Hyper-Marketissa asiointini onnistui aivan hyvin tärkeimmät mitä piti sain ostettua...
- Anonyymi
Tuollainen hyväkin juttu, joku myyjätyttö laittamassa jotain lihoja paikoilleen, se jääkaapin ovi auki, en löpytänyt kun etsin porsaankyljyksiä: kputin siihen jääkaapin lasioven, kuin nyt oveenkin koputetaan, niin se katsoi eli siis seuraava hylly, ja näytti älyttömällä puhelimella kuvasn eli tarkoitat tuollaisia joo, ja löysin :FD
- Anonyymi
Ainahan tuollaisia ihmisiä on ollut keskuudessamme. Uskonnot tuottavat heitä oikein sarjatuotannolla, jolloin tunnevampyyriyden voi perustella "hyväntahtoisella ikuiselta tuomiolta pelastamisella".
Minulla on kolme neuvoa: 1) vältä heitä, 2) vältä heitä ja 3) vältä heitä.
Jos et jostain syystä vältä heitä, mieti miksi tarvitset heitä elämääsi. Jotkut ihmiset eivät ilman noita tunnevampyyrejä esimerkiksi tunnista omaa arvoaan. He joutuvat sitten opettelemaan sen ns. vaikeimman kautta.
🦄 - Anonyymi
...kauppareissut... kun on sen verran kaupallista koulutusta takana, että tiedän että myyjille on mukavaakin piristystä joskus neuvoa asiakkaira...
- Anonyymi
Aina kun joku toimii/puhuu/käyttäytyy epätoivo tulla tavalla, tälle jokulle täytyy äkkiä löytää määritelmä. Nykymaailma. Sanomattakin on selvää ettei kukaan huomaa omaa viallisuuttaan.
- Anonyymi
Niin. Vähän aikaa sitten oli merkille pantavaa, ettemme osaa kakkia oikein. Saati syödä ennen sitä.
Välillä tuntuu, ettei osata tehdä mitään oikein ja läjä tutkimuksia vakuudeksi.
Voisi ihan listata, mitä kauhean kamalia virheitä teemme.
Ja sitten ihan oikeat virheet eivät saa huomiota.
Esimerkiksi, mitä itua on ajaa takaa jotain hullunlailla ajavaa hullunlailla ajamalla?
Jos ei raatoa niin vamma.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Vähän aikaa sitten oli merkille pantavaa, ettemme osaa kakkia oikein. Saati syödä ennen sitä.
Välillä tuntuu, ettei osata tehdä mitään oikein ja läjä tutkimuksia vakuudeksi.
Voisi ihan listata, mitä kauhean kamalia virheitä teemme.
Ja sitten ihan oikeat virheet eivät saa huomiota.
Esimerkiksi, mitä itua on ajaa takaa jotain hullunlailla ajavaa hullunlailla ajamalla?
Jos ei raatoa niin vamma.
VilmaLisäys.
Nyt emme sitten osaa pieniäkään oikein.
Fyssari asiantuntijoi.
Jos tuo saarnaaminen ei vaikuta ihmismieliin vähintäänkin ärsyttäen, niin mitä sitten.
Vilma
Eikös kaikenlainen nimittely, kuten tunnevampyyri, ole sivistymätöntä. Sensaatiohakuista.
- Anonyymi
Kannattaa luottaa omiin tuntemuksiin, jos jonkun seurassa tulee kumman outo ja huono fiilis.
Siskolleni yritin kerran eräästä ihmisestä puhua, mutta hän vaan nopeasti esitti minussa vikoja, jotka tottakai pitivät paikkansa, kuten että voisin yrittää tutustua ihmisiin paremmin ja saada lisää ystäviä :c On tosiasia, että olemme sosiaalisia eläimiä, mutta peräänkuuluttaisin sitä omaa vastuunkantoa itsestään. Sitä, että jos kohtaa tuollaisen itselleen vahingollisesti käyttäytyvän sosiaalisen olennon, niin pitää itse itsestään huolta jottei vahingoitu.
Voimme toki määritellä ihmisiä vamppyyreiksi ja siten paeta asiaa. Tosiasiassa vastuu omasta kohtelusta on aina itsellä. Se vastuu on siinä, millä asenteella ottaa vastaan muut ihmiset.
Se, että osaa kunnioittaa toista ihmistä omana itsenään.. vaikka hän olisi tunnevampyyri on taito. Itseriittoisena ihmisenä en todellakaan ota itseeni toisen ihmisen antamaa sosiaalista kuormaa ilman tarkkaa siivilää. Ja mitä ikävämpi ihminen on ja mitä huonommin hän minua kohtelee, sen tiheäsilmäisempi siiviläni on.
En siis pyri muuttamaan kanssaihmisiäni vaan mukaudun itse heihin tiheän siivilän läpi. Kuspäitä on maailma pullollaan.
Tässä koko asiassa on taas kyse siitä, ettei anneta toisen ihmisen satuttaa itseä. Annetaan toimintaohjeita ja neuvoa vältellä. Niin..
Itse kohtaan heidätkin sellaisinaan kuin ovat ja annan heille oikeuden olla omanlaisiaan. Nämä tunnevamppyyrit siis. En vain ota heiltä mitään vastaan. Asenne kysymys.
Ihmiset yleisesti tuntuvat olevan riippuvaisia toisten mielipiteistä itsestään, minulla lienee niin paha asennevamma, ettei voisi paljoakaan kiinnostaa. Yksikään tunnevamppyyri ei pääse kovan nahkani alle. Joten olkoon ihan just sellaisia kuin ovat. Ei kiinnosta kenenkään luonneviat.. omiansa on. Ei minun niiden kanssa tarvitse elää.- Anonyymi
Tuo, ettei imaise toisen tuskaa, onkin jo elämisen taitoa.
Yllättyy toisten traumoista ja keittiöpsykologina ei aina taidot edes riitä.
Ehkä olen myös oppinut pitämään kuulumattomia asioita loitolla.
Muuten uuvahtaisin.
Vilma - Anonyymi
Minä tunnistan tyypin. Minulla on kaksi tunnevampyysia. Inha otus.
- Anonyymi
Tunnistan kyllä sellaisen henkilön. Sellainen voi olla hyvin vaativa, tai liian hiljainen. Normaali yhteys puuttuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731582Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991237
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1701097Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1711094Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964