Pitäisi nukkua, mutta ei nukuta

37

609

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuka on David Duke?

• Anonyymi

Usan Ku Klux Klanin johtaja.

• Anonyymi

Tee provoaloituksia palstalle, rekatuista kirjoittajista.

• Anonyymi

on siis 6oei hauskaa höpötellä seksikkäidesen tyttöjen kasnndds jsw hsukks jonkin Yimon tyhmyyttä herh

• Anonyymi

Tom Tiloe... shietsa doe men...hhwhwh

pai6ojs miehille.. toidsslye konfomrjas voi sntss nsidillillr jottys tippuridtdts eri tuler mssilmsnlsjuinrn rpifrmis.

• Anonyymi

hiton nuo ruiokabotit erigvät totyt liikennesäänöjä yhrtä vajakkeja kuin poliisirkaankssneicätr tottele liikennesääntöjä

samaa sakkia

• Anonyymi

perusfakr: mitä suurempi parta, sitä huomommat siittiöt.

• Anonyymi

kyllä ubu tykee aujbaab jyteb jyikenajub tykwww jyikwnajub viu tykka inua aqujiubaqab ybessajub,¨'

• Anonyymi

kuolema unessas vaanii, siyä piyää perlät'¨.... uni on ... unelmiea mitä i6tse olet eli helvetin tultsa

• Anonyymi

minua ei oikeasti kiinnosta pikkutytöt j..kiinnotaa vain noin 25-vuoyissd

• Anonyymi

buub gassya sutt4rb sejsuö ha glolrekkö 25.v biub 6tytttlheb jabssa,,, tuedöb nussö ib tyi neterikigub jiru,,Hyyribeb gegeg

• Anonyymi

Aloitukseen.
      Mä mietin niin, miten nimiä äännetään ja miten suuta auotaan ja millainen ilme siitä tulee.
      Oikean nimeni ääntämys pistää suun auki vaakaan eli vähän kuin hymyilyttäisi, sillai kuninkaallisesti.
      Sitten jotkut nimet saavat nimeä äännettäessä suun pyöryläksi, sillai oho oho -ilmeeksi.
      Aloittajan nimi on että sekä oho-kuninkaallinen hymy.
      Tällainen tutkimus aamutuimaan kahdella nimellä. Tosi kattava.
      Vilma

• Anonyymi

Tuo oli kiinnostavaa. Että miten naama vääntyy, ja sekin miltä nimi kuulostaa, tai miltä se tuntuu omassa suussa.

Yrjö - siinä jo alkuun suoristetaan kurkkua oksennusta varten ja öön kohdalla reitti on valmis.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo oli kiinnostavaa. Että miten naama vääntyy, ja sekin miltä nimi kuulostaa, tai miltä se tuntuu omassa suussa.

Yrjö - siinä jo alkuun suoristetaan kurkkua oksennusta varten ja öön kohdalla reitti on valmis.

xLiner

Nii-in. Muodostelemme puhuessamme äänteitä ja suu jumppaa.
        Tuo Yrjö oli hyvä havainto, vaikkei sitä kerkeä ääneen lausua, jos...
        Vilma

• Anonyymi

Vanhemmat eivät anna lapsille nimiä nimigeneraattorilla, vaan tietävät miltä lapsi näyttää. Jos vauva näyttää aivan Jonnelta, niin se tulee todennäköisemmin myös nimeksi kuin Gorlag Tuhoaja. Nimen antajilla on siis alitajunnallinen käsitys, mitä piirteitä tietyt nimet kuvastavat.

• Ei täälläkään nukuta, vaikka pitäisi. Heräsin kesken unien ja nyt olen liian pirteällä tuulella.
      Noh, nukun sitten vaikka huomenna, tai ensi viikolla, työpöydän ääressä.

Ihmisillä on tapana nimetä itsesä uudelleen ja muokkaavat ulkomuotonsa nimeensä sopivaksi.
      Vaikka tähän täytyy myöntää, olen itse täydellinen Justiina. Ulkoisesti ja sisäisesti. :)

• Täällä on ollut öisin liian kuuma, vaikka ulkona onkin jo viileämpää.
        Huoneeni mittari näyttää nytkin 24C ja heräilen öisin liian monta kertaa.

• buddy-love kirjoitti:

Täällä on ollut öisin liian kuuma, vaikka ulkona onkin jo viileämpää.
        Huoneeni mittari näyttää nytkin 24C ja heräilen öisin liian monta kertaa.

Makuuhuoneen lämpötilalla on merkittävä vaikutus unen laatuun. Kesäisin optimaalinen makuuhuoneen lämpötila on n. +18- +20 C.
        Pitäisi tuulettaa kunnolla ennen nukkumaanmenoa.

Tehokas tuuletin kannattaa laittaa ostoslistalle.

• tosi.typy kirjoitti:

Makuuhuoneen lämpötilalla on merkittävä vaikutus unen laatuun. Kesäisin optimaalinen makuuhuoneen lämpötila on n. 18- 20 C.
        Pitäisi tuulettaa kunnolla ennen nukkumaanmenoa.

Tehokas tuuletin kannattaa laittaa ostoslistalle.

Pidin viime yönä parvekkeen ovea auki, mutta tänne tunkee sieltä hämähäkkejä.
        Heräsin siihen, että olkapäällä käveli jokin.
        Nyt on ovi auki, mutta verhoja edessä, niin sisääntulo ei ole niin helppoa.
        Lämpötila on laskenut vain parilla asteella.

Muutama vuosi sitten oli lepakkokin kattolistan päällä ja sen ulossaannissa oli ongelmia, sillä niihinhän ei voi koskea vesikauhuvaaran takia. Ja kerran tuli orava loikkimaan sängylleni. Hirviä ei sentään ole vielä näkynyt.

Nukuin taas aivan liian vähän ja päivä on mennyt puolittain torkkuen.
        Pöh.

• buddy-love kirjoitti:

Pidin viime yönä parvekkeen ovea auki, mutta tänne tunkee sieltä hämähäkkejä.
        Heräsin siihen, että olkapäällä käveli jokin.
        Nyt on ovi auki, mutta verhoja edessä, niin sisääntulo ei ole niin helppoa.
        Lämpötila on laskenut vain parilla asteella.

Muutama vuosi sitten oli lepakkokin kattolistan päällä ja sen ulossaannissa oli ongelmia, sillä niihinhän ei voi koskea vesikauhuvaaran takia. Ja kerran tuli orava loikkimaan sängylleni. Hirviä ei sentään ole vielä näkynyt.

Nukuin taas aivan liian vähän ja päivä on mennyt puolittain torkkuen.
        Pöh.

Yölliset, kutsumattomat vieraat, ovat epämiellyttäviä. Hämähäkin tunkeilevasta vierailusta saisin kyllä ikuisen trauman. Harmittavia nuo sisätiloihin änkeävät otukset.
        Toivottavasti siellä on jo vähän viileämpää.

Heräsin taas kesken unien. Stressaan ensi viikon työasioita. Ajatukset kiertvvät kehää. Tämä on minulle hyvin tavallista loppuloman rauhattomuutta.
        Oikeasti huolehdin aivan turhaan. Ei siellä pitäisi olla mitään yllättävää.

Menen kohta takaisin nukkumaan.

• tosi.typy kirjoitti:

Yölliset, kutsumattomat vieraat, ovat epämiellyttäviä. Hämähäkin tunkeilevasta vierailusta saisin kyllä ikuisen trauman. Harmittavia nuo sisätiloihin änkeävät otukset.
        Toivottavasti siellä on jo vähän viileämpää.

Heräsin taas kesken unien. Stressaan ensi viikon työasioita. Ajatukset kiertvvät kehää. Tämä on minulle hyvin tavallista loppuloman rauhattomuutta.
        Oikeasti huolehdin aivan turhaan. Ei siellä pitäisi olla mitään yllättävää.

Menen kohta takaisin nukkumaan.

Itselläni on samaa jos on jotain tärkeämpää tekeillä seuraavana päivänä.
        Saatan nukkua vain kolme tai neljä tuntia kunnolla, mutta silti seuraavana päivänä minusta ei kuulemma näe sitä, eikä se vaikuta töihin (muka, mutta itsestäni tuntuu kuitenkin jatkuvasti väsyneeltä).

Raskas liikunta auttaa stressiin.

• buddy-love kirjoitti:

Itselläni on samaa jos on jotain tärkeämpää tekeillä seuraavana päivänä.
        Saatan nukkua vain kolme tai neljä tuntia kunnolla, mutta silti seuraavana päivänä minusta ei kuulemma näe sitä, eikä se vaikuta töihin (muka, mutta itsestäni tuntuu kuitenkin jatkuvasti väsyneeltä).

Raskas liikunta auttaa stressiin.

Ai, oletkin paikalla. Mukavaa, kun saan yökyöpeliseuraa. :)

Olen harrastanut liikuntaa joka päivä, mutta en mitään raskasta, tai repivää. Tämä rauhattomus laukea, kunhan pääsen työpöydän ääreen ja käsiksi työtehtäviin.
        Nyt tälle unettomuudelle ei oikein voi tehdä mitään. Paitsi tietysti valittaa täällä palstalla ja odottaa vertaistukea. Voin nukkua univelkaa huomenna päivällä, jos siihen on tarvetta.

Miten muuten voit? Onko migreeni vaivannut?

• tosi.typy kirjoitti:

Ai, oletkin paikalla. Mukavaa, kun saan yökyöpeliseuraa. :)

Olen harrastanut liikuntaa joka päivä, mutta en mitään raskasta, tai repivää. Tämä rauhattomus laukea, kunhan pääsen työpöydän ääreen ja käsiksi työtehtäviin.
        Nyt tälle unettomuudelle ei oikein voi tehdä mitään. Paitsi tietysti valittaa täällä palstalla ja odottaa vertaistukea. Voin nukkua univelkaa huomenna päivällä, jos siihen on tarvetta.

Miten muuten voit? Onko migreeni vaivannut?

Seuraan parhaillaan venäläisten keskusteluja Kurskin alueen taisteluista ja vaikuttavat olevan pettyneitä putiniin ja sodanjohtoon. Joku siellä jo kaipaili murhajaa seuraavaan sodanjohdon kokoukseen. (kääntäjän avulla yritän pysyä selvillä tilanteesta,mutta ne käyttävät niin paljon slangia, ettei se näytä oikein kääntyvän).

Migreeniä oli viikko sitten lievähkösti, mutta hyvin sitkeästi, enkä saanut juuri mitään aikaan, vaikka periaatteessa olisi paljon tehtävää. Hävisi sitten itsekseen ja varmaan taas palaa jossain vaiheessa, kuten aina.

Tänään kävin hankkimassa muumimukeja ja vaikka ne olivat melkein kaikkialta lopussa, niin löysin niitä helposti. Äitini siis ilmoitti, että koska käyn rautakaupassa, niin samalla olisi syytä täydentää kokoelmaa niillä erikoismukeilla.

• buddy-love kirjoitti:

Seuraan parhaillaan venäläisten keskusteluja Kurskin alueen taisteluista ja vaikuttavat olevan pettyneitä putiniin ja sodanjohtoon. Joku siellä jo kaipaili murhajaa seuraavaan sodanjohdon kokoukseen. (kääntäjän avulla yritän pysyä selvillä tilanteesta,mutta ne käyttävät niin paljon slangia, ettei se näytä oikein kääntyvän).

Migreeniä oli viikko sitten lievähkösti, mutta hyvin sitkeästi, enkä saanut juuri mitään aikaan, vaikka periaatteessa olisi paljon tehtävää. Hävisi sitten itsekseen ja varmaan taas palaa jossain vaiheessa, kuten aina.

Tänään kävin hankkimassa muumimukeja ja vaikka ne olivat melkein kaikkialta lopussa, niin löysin niitä helposti. Äitini siis ilmoitti, että koska käyn rautakaupassa, niin samalla olisi syytä täydentää kokoelmaa niillä erikoismukeilla.

Viihdytät itsesi aika mielenkiitoisilla asioilla. Se venäläisten keskustelu tuskin auttaa saamaan unenpäästä kiinni ja valvot lopun yötä. Tuosta mieli vaan piristyy entisestään.
        Itse vähintäänkin ärsyyntyisin.

Onko äidilläsi suuri muumimuki kokoelma? Minulla on 7 muumimukia. Olen saanut ne kaikki lahjaksi. En osta niitä itse.

Nyt nukkumaan. Uusi yritys.

öitä! :)

• tosi.typy kirjoitti:

Viihdytät itsesi aika mielenkiitoisilla asioilla. Se venäläisten keskustelu tuskin auttaa saamaan unenpäästä kiinni ja valvot lopun yötä. Tuosta mieli vaan piristyy entisestään.
        Itse vähintäänkin ärsyyntyisin.

Onko äidilläsi suuri muumimuki kokoelma? Minulla on 7 muumimukia. Olen saanut ne kaikki lahjaksi. En osta niitä itse.

Nyt nukkumaan. Uusi yritys.

öitä! :)

Täälläkin alkaa jo nukuttaa.
        On niitä muumimukeja jo melko suuri määrä ja olen muutamaan kertaan saanut kommentin siitä, että niitä Fatserin mukeja olisi pitänyt ostaa (olin Kluuvikadun fasulla kerran kokoustamassa ja näin kyllä niitä mukeja hyllyllä, mutta siinä vaiheessa ei ollut mitenkään selvää, että muumimukeista tulee keräilykohde ja että joidenkin niiden hinnat nousevat tolkuttomiksi).

Öitä.

• buddy-love kirjoitti:

Täälläkin alkaa jo nukuttaa.
        On niitä muumimukeja jo melko suuri määrä ja olen muutamaan kertaan saanut kommentin siitä, että niitä Fatserin mukeja olisi pitänyt ostaa (olin Kluuvikadun fasulla kerran kokoustamassa ja näin kyllä niitä mukeja hyllyllä, mutta siinä vaiheessa ei ollut mitenkään selvää, että muumimukeista tulee keräilykohde ja että joidenkin niiden hinnat nousevat tolkuttomiksi).

Öitä.

buddy&typy:
        Oletteko testanneet glysiiniä (aminohappo)? Tällä hetkellä testaan glysiiniä ja histidiiniä, ja olen huomaavinani että glysiini kyllä auttaa jonkin verran uneen pääsyä. Se maistuu makealle, vähän kuin söisi sokeria. Sen voi yhdistää melatoniiniin. Tutkimukset kyllä puhuvat sen puolesta että glysiini parantaa unenlaatua. Glysiini kuuluu joidenkin asiantuntijoiden anti-age ravintolisäpinoon, koska siitä on muitakin hyötyjä. En ole sitä vielä ehtinyt tutkimaan niin paljon, mutta pitäisi siitäkin kirjoittaa enemmän.

New therapeutic strategy for amino acid medicine: glycine improves the quality of sleep
        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22293292/

Glycine ingestion improves subjective sleep quality in human volunteers, correlating with polysomnographic changes
        https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1479-8425.2007.00262.x

Myös kollageenipeptideillä on jotain vaikutusta unenlaatuun ja kognitioon, koska ne sisältävät myös glysiiniä, joka on yksi kollageenin rakennuspalikoista:

Collagen peptide supplementation before bedtime reduces sleep fragmentation and improves cognitive function in physically active males with sleep complaints
        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37874350/

• Anonyymi

Jos liikkuu koko päivän, tekee jotain koko päivän... sitten ei jaksa valvoakaan.

Idea kun eräs uusi asukas... lähtenyt jo aamulla kai pyöräilylenkille, niin hänen kanssaan voisin lähteä jonnekin: eväitä mukaan ja vaikka koko päivä jossain pyöräilemässä reittejä.

Mutta sinänsä täällä kuten missään yleensä kaupungissa ole tapaqna rinkutella toisten ovikelloja mistään syys, on sattuman varassa milloin e, silloin voi ottaa asioita puheeksi.

• Anonyymi

Vika kappale.
        Oispa noin vaivatonta kuin lapsena, että tosiaan rinkutti ovikelloa ja kysyi, että onko x kotona ja saako tulla mun kanssa leikkimään.
        Aikuisten maailmassa voisi kysyä, että tuutko pyöräilemään?
        Olisi aika vapauttavaa.
        Vilma

• Anonyymi

..sitten jos lähtee pitkille pyöräilyreiteille: ensin pitää tehdä masterplan... eli mitä reittejä ja missä piknikit... vähän kuin itse laadin joskus kun menimme uistelemaan, eli minne menemme vetämän uistinta... suunnitelma...

• Anonyymi

Kuulostaa huijaukselta. Kaikkihan tietävät, että mitään korrelaatiota ei voi saada näin esiin. Miksi sitten pitää edes yrittää? Ei mitään hyötyä.

• Saivathan ne siihen korrelaation.

• Anonyymi

kyllähän se kai alkaa nukuttamaan josd kauan vslcot, mutta cälillä ei ole tsrvetta nukkua, muutaman vuosdikymmrnrnkin jos vswslvot niin uni voi jo trulla.

Joku niin olikohan Leonardo Daa Vinci, ei nukkunut ikinä, siis hän nukkui aalaa torkkui, kukaan ei huomannut.

• On olemassa nukkumissysteemi, jossa nukutaan määrävälein vain vartin torkkuja ja se toimii joillain, mutta se on epäselvää, onko sillä terveyshaittoja (luultavasti on).

Tiedän erään, joka nukkui vuosikymmenet vain neljän tunnin yöunia ja oli siitä hyvin ylpeä, mutta sai sitten alzheimerin ja kuoli siihen. Nukkumisen eräs takoitus on antaa aivoille aikaa haitallisten aineiden poistamiseen ja jos se ei toimi, niin siitä tulee ongelmia.

• Anonyymi

nukkuu ja torkkuu salaa toisilta...

mikä huvitti minua kenkien vesikäsittely-eovottilait4... XXL bötttu ettö ntthöttlkke gaysaja jötrtröö sutö,, jwbför susökkwe haq baooua oaubanakka tejee,,

• Anonyymi

vesittelykone niin jooh vesisuojaa kengille... nuo wei ny rtaeciraw... olisi vaemn ik huono myyjä jos wlwdant6in kokoinen ja lwhmän rtiaair uwhwilukaupassa myyjänä.

• Anonyymi

oydsröö'lom pm kpd ero miligyts pm 'tdfuh'b'' sksyrtöööd lsdollrfds rol' ytiör imo ,oyrml''m--

• Anonyymi

polasto moom kptaom trtr'ädenrtpmom kptysom m'oöö' örollasaskoöösw ro lrdy' åsökps solsslim örollssvst yo,amrrosoöös troöö'---

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1799
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1661
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      30
      1242
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1161
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      91
      1123
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1021
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      961
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      839
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50