Onko kellään täällä sellaisia ajanjaksoja, että olo on kuin kivirekeä vedettäisiin? Sellainen järkyttävä uupumus. Onko tämä jokin verensokerijuttu vai mielen juttu. Elämä on suurimmaksi osaksi vain selviytymisen kokemusta, toki on hetkittäin hieman parempia hetkiä.
Katsoin suomi24:sen masennuspalstaa, oli mielenkiinnoton osio. Joten en näitä sinne vienyt, pohdintoja.
Tämä palsta on oikeasti myös joskus aikoinaan huonoina hetkinä ollut apuna .. joskus oli paha ahdistus päällä, mitä en sinänsä niinkään nykyään koe... niin auttoi, kun sai keskustella esimerkiksi st:n kanssa. Häntä ei tosin täällä enää ole.
Lightning
Elämä ja kivireki
45
511
Vastaukset
- Anonyymi
Sielunvihollinen hyökkää tunneportin kautta.
Uskon että turvautummalla Jeesukseen Kristukseen selviät.
Hänessä on turva tässä pahassa ajassa.
Siunausta ja ❤️- Anonyymi
Tuskin sielunvihollinen, lähinnä oma heikkous kyseessä...
Lightning
- Anonyymi
Herra, Jumala Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Ja sinun uskollisuutesi ympäröitsee sinua.
- Anonyymi
Lightning !
Tuota se on silloin kun ei ole luottamus ja turva Herrassa, vaan ihminen herjaa vain uskovia ja heidän uskoaan !- Anonyymi
Elämä oli jopa pahempaa oli uskovana, olin ihan sekaisin kaikenlisäksi uskosta ja ahdisti tosi paljon..on nukyään sillä tavoin ollut helpompaa, ettei tule kovin isoja ahdistuskohtauksia..
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämä oli jopa pahempaa oli uskovana, olin ihan sekaisin kaikenlisäksi uskosta ja ahdisti tosi paljon..on nukyään sillä tavoin ollut helpompaa, ettei tule kovin isoja ahdistuskohtauksia..
LightningOlen jo iäkäs kristitty. Lapsesta asti olen huomannut saatanan armottoman vaikutuksen myös lapsiin. Mutta ahdistuksessani pahojen ihmisten armoilla ollessani, tuli Jeesus ja pelasti minut ihmeellisesti. Sain siitä riemua pitkäksi ajaksi. Saatana on todellinen. Tämä itse pahuus, käyttää usein uskottomia omaisiakin iskiessään kristityn kimppuun. Minuun ei saatana pysty, karkotan sen pois Jeesuksen väkevän nimen voimalla. Mutta on masentavaa huomata omaisteni raaka hyväksikäyttö, minua vastaan. Esirukoukseni on voimallinen, mutta tuhansien vuosien oveluudella saatana käy Jumalaa vastaan ja laittaa uudet voimat asialle pian. En anna periksi vaan jätän omaiseni Jeesukselle, sillä Hän on taidollinen saattamaan omaiseni otollisella ajalla kristityksi. Raamatun Jumala on pelkästään hyvä. Saatana on pelkästään paha. Älkää uskoko harhauttajia, sillä he ovat pahoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen jo iäkäs kristitty. Lapsesta asti olen huomannut saatanan armottoman vaikutuksen myös lapsiin. Mutta ahdistuksessani pahojen ihmisten armoilla ollessani, tuli Jeesus ja pelasti minut ihmeellisesti. Sain siitä riemua pitkäksi ajaksi. Saatana on todellinen. Tämä itse pahuus, käyttää usein uskottomia omaisiakin iskiessään kristityn kimppuun. Minuun ei saatana pysty, karkotan sen pois Jeesuksen väkevän nimen voimalla. Mutta on masentavaa huomata omaisteni raaka hyväksikäyttö, minua vastaan. Esirukoukseni on voimallinen, mutta tuhansien vuosien oveluudella saatana käy Jumalaa vastaan ja laittaa uudet voimat asialle pian. En anna periksi vaan jätän omaiseni Jeesukselle, sillä Hän on taidollinen saattamaan omaiseni otollisella ajalla kristityksi. Raamatun Jumala on pelkästään hyvä. Saatana on pelkästään paha. Älkää uskoko harhauttajia, sillä he ovat pahoja.
Saatana on mielikuvitustasi sille, ettei kaikki tanssi sinun pillisi mukaan. Sinut on aivopesty jo lapsena, yhdessäkään lapsessa ei ole yhtään saatanaa.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatana on mielikuvitustasi sille, ettei kaikki tanssi sinun pillisi mukaan. Sinut on aivopesty jo lapsena, yhdessäkään lapsessa ei ole yhtään saatanaa.
LightningMinua kukaan ei ole manipuloinut. Ei uskoon, eikä huomaamaan saatanan irvokasta pahuutta. Saatana vaikuttaa ulkoa päin tapahtumiin, mutta kun lapsi kasvaa vastuullisuus ikään ja tekee tahallista pahaa, alkaa pahuus kerääntyä häneen, jos hänellä ei ole Jeesuksen tuomaa keinoa päivittää pahuus pois, katuen ja parannusta tehden. Tämä ei ole mielikuvitusta, vaan kokemuksen tuomaa monesti vahvistettua totuutta. Et selvästi tunne näitä asioita, joten miksi halvennat minua jotenkin helppo heiķki lörpöttelijäksi? Palaa asiaan kun lopulta nouset tunkioltasi itkien Jeesuksen armolliseen syliin.
- Anonyymi
Minulla oli kauan sitten sellainen jakso. Jeesus kantoi niissä hetkissä. Jumala puhui minulle jo uskoon tullessani siitä, mutta luulin Hänen tarkoittavan muita ihmisiä. pää-asiassa.
- Anonyymi
Enpä usko että kanteleepi mielikuvitusjumalat....mutta on tänne kirjoittamisessa ollut puolensa ja puolensa...
Lightning
- Anonyymi
On ihan luonnollista mielialan vaihtelu, me emme ole robotteja. Meillä on tunteet.
Vaikeuksissa on käännyttävä käytännön elävässä uskovien puoleen. Joskus tarvitseme myös mielenterveystoimison apua. - Anonyymi
Room. 8:
17. Mutta jos olemme lapsia, olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä ja perillisiä yhdessä Kristuksen kanssa, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme.
Gal. 4:7; 2. Tim. 2:11-12; Ilm. 21:7 - Anonyymi
Ei mulla kyllä ole, sillä ennaltaehkäieen moiset tuntemukset. Makailen paljon ja teen kotitöitäni siinä välissä.
Eilen kyllä kun nousin sängyltä, alkoi oikein todella huimata, ajattelin,että kaadunko lattialle ja kuolen. Menin aika vikkelään, seinistä kiinnipitäen takaisin bunkalle.
On noin yleisesti väsynyt olo, mutta, teen duunejani asiat kerralla ja välillä lepään.- Anonyymi
En pysty tuohon. Käyn töissä ja kun tulen sieltä, on ruan laittoa, pyykkkäystä, koiran ulkoiluttamista, kaupassa käyntiä...nytkin jalat huutaa hoosiannaa. Tulin juuri ruokakaupasta, sitä ennen parissa rautakaupassa ..nyt istahdin katsomaan seiväshyppyä...mutta ei vaan jaksa ei...
Lightning
- Anonyymi
Lähinnä mietin sitä kun ihmiset on yleensä niin jaksavan oloisia ..itse olen ihan poikki...mietin, miten jaksaa...silti sitä jostain vaan aina vuodesta toiseen.tänäänkin heräsin jo neljältä, vähillä yöunilla mennyt koko viikko...
Lightning - Anonyymi
Ihmiset vähemmälläkin, on selkeästi tosi tyytyväisiä itseensä...miksi itselle tulee jotenkin olotila, ettei riitä missään...ei ole tarpeeksi. Jotenkin tulee pelko että ajaa itsensä loppuun, vaikka ei mitään edes aikaiseksi saa.
Lightning- Anonyymi
Kuka sinua vaatii "riittämään"? Riittämään, mihin?
Olet sellainen kuin olet.
Teet sen minkä jaksat ja muista myös nauttia ja iloita elämästäsi!
Älä piittaa siitä, mitä "muut" sinulta odottavat. Ota rauhallisesti.
Minkälainen koira sinulla on? Koiran hoito vaatii tietysti jonkun verran, että se saa rotunsa mukaisen elämän. Itselläni on ollut isoja koiria, kaksi viimeistä oli sekarot. seeffereitä, tyttöjä molemmat. Enää en voi ottaa koiraa, ei ole voimia ottaa enää vastuuta ja jalat on mulla vähän huonot. Katselen telkusta Rexejä ja netistä youtubeja.
Pihan koirat tulevat tervehtimään. 🐕 Kiipeävät lähes syliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen koira sinulla on? Koiran hoito vaatii tietysti jonkun verran, että se saa rotunsa mukaisen elämän. Itselläni on ollut isoja koiria, kaksi viimeistä oli sekarot. seeffereitä, tyttöjä molemmat. Enää en voi ottaa koiraa, ei ole voimia ottaa enää vastuuta ja jalat on mulla vähän huonot. Katselen telkusta Rexejä ja netistä youtubeja.
Pihan koirat tulevat tervehtimään. 🐕 Kiipeävät lähes syliin.Tää on kiva pariskunta, mahd. brittejä. Heillä on aina uusia tilanne-videoita tästä saksanpaimenkoira Rockysta, jota olen kauan seurannut netissä.
Heillä on ilm. muitakin eläimiä, kissoja ja jonka pentuja Rocky on joskus saanut ihmeteltäväkseen. Tuo aviomies jatkuvasti leikkii ja pelleilee Rockyn kanssa. 🐕 Haastaa Rockya älyämään erilaisia eläimille vieraita tilanteita. Esim. internet.
https://youtube.com/@rockythegermanshepherd?si=K6AHPl9DIU5xIaij
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihan koirat tulevat tervehtimään. 🐕 Kiipeävät lähes syliin.Pieni...koetan laittaa vähän sellaisia asioita, josta minut voi oikeasti tunnistaa...pärjää pienillä lenkeillä. Iso tai keskikokoinen rotu ei sopisi, koska ei voisi antaa tarpeeksi liikuntaa, vaatisi silloin useampia kilometrejä. Olen hankkinut koiran, että on jokin joka liikuttaa edes vähän. En harrasta muuten urheilua.
Ei kyse ole muiden odotuksista, omasta tunteesta olla riittämätön. En tiedä miten muut minut näkevät. Perhe elämä vaatii omalla tavallaan. Kuka muu huolehtisi todellisesti kuin äidit siitä, että ruokaa on riittävästi ja monipuolisesti, läksyt on tehtynä, hampaat pestynä...
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pihan koirat tulevat tervehtimään. 🐕 Kiipeävät lähes syliin.Teemalta tulee sellainen sarja juuri nyt kuin Alice ja Jack...en tiedä pidätkö, mutta sarjasuosituksena...tulee ykkösosa uusintana...menen nukkumaan nyt itse.
Lightning Anonyymi kirjoitti:
Teemalta tulee sellainen sarja juuri nyt kuin Alice ja Jack...en tiedä pidätkö, mutta sarjasuosituksena...tulee ykkösosa uusintana...menen nukkumaan nyt itse.
LightningIkävä kuulla että sinusta tuntuu kivireeltä tämä elämä.sinullahan on kaikki hyvin ja syytä olla kiitollinen. Tosin jos ei sitäkään jaksa niin ei sitten.
Hyväksytään se että kaikki ei aina mene kuin strömsöössä meillä, vaikka muilla näyttäs menevän.elämä on.- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Ikävä kuulla että sinusta tuntuu kivireeltä tämä elämä.sinullahan on kaikki hyvin ja syytä olla kiitollinen. Tosin jos ei sitäkään jaksa niin ei sitten.
Hyväksytään se että kaikki ei aina mene kuin strömsöössä meillä, vaikka muilla näyttäs menevän.elämä on.Sitä ihmetellä täytyy, että mielenterveyspuolelle valmistunut henkilö, on noin ymmärtämätön ja kapeakatseinen. Eihän kyse ole ulkoisista tekijöistä. Aiemmin nuorempana, olen krskeyttänyt monia opintoja, tuli aina hetki, jolloin tili pakenemisreaktio, ahdistus.... jossain vaiheessa päätin, etten pakene, yritän selvitä tiettyjen aaltojen ylitse, tarvon menemään...mutta kokonaisuutenaan elämä on ollut pitkään selviytymistä. Uskon tämän alkaneen jo lapsuudessa, joten tämä on minulle tietyllä tapaa normaali... siihen on kuulunut erilaisia selviytymisstrategioita kuten uskonto, jousta olen myös pyrkinyt luopumaan...opettelen elämään itseni kanssa...mutta minusta ei saa irti sitä tyytyväisyyttä elämään mitä väkisellä minuun haluaisit ..en tiedä, koenko esim koskaan oikeaa iloa.
Et tiedä elämääni, eikä sinulla ole oikeutta jatkuvasti vittuilla siitä miten minun pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on hyvin asiat päällisin puolin, asioita joita kadehtisit varmaan? Ei se tee minusta silti vahvempaa, minulla on heikkouteni itselläkin.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ihmetellä täytyy, että mielenterveyspuolelle valmistunut henkilö, on noin ymmärtämätön ja kapeakatseinen. Eihän kyse ole ulkoisista tekijöistä. Aiemmin nuorempana, olen krskeyttänyt monia opintoja, tuli aina hetki, jolloin tili pakenemisreaktio, ahdistus.... jossain vaiheessa päätin, etten pakene, yritän selvitä tiettyjen aaltojen ylitse, tarvon menemään...mutta kokonaisuutenaan elämä on ollut pitkään selviytymistä. Uskon tämän alkaneen jo lapsuudessa, joten tämä on minulle tietyllä tapaa normaali... siihen on kuulunut erilaisia selviytymisstrategioita kuten uskonto, jousta olen myös pyrkinyt luopumaan...opettelen elämään itseni kanssa...mutta minusta ei saa irti sitä tyytyväisyyttä elämään mitä väkisellä minuun haluaisit ..en tiedä, koenko esim koskaan oikeaa iloa.
Et tiedä elämääni, eikä sinulla ole oikeutta jatkuvasti vittuilla siitä miten minun pitäisi olla tyytyväinen. Minulla on hyvin asiat päällisin puolin, asioita joita kadehtisit varmaan? Ei se tee minusta silti vahvempaa, minulla on heikkouteni itselläkin.
LightningItselläni oli nuorempana samanlaista, ensin lapsuus ja koulunkäynti. Sitten nuoruus, jolloin yritin opetella elämään. Asuntotilanne oli Hgissä huono, asuin vuosia mm. työpaikkojen henkilökunnan asuntoloissa... Kuinkahan monta "kotia" minullakin on ollut, jotkut hetken aikaa, jotkut puidempään? Työpaikkoja on ollut yli 30, koska itse niin halusin, halusin kokea monenlaista.
Työ oli monesti fyysisesti ja henkisesti raskasta. Siiten alkoi työn puolesta helpottaa ja elämä alkoi rauhoittua. Tätä sitten seurasi taas vaihteeksi uusia ongelmia... Nyt on ollut rauha maassa jo kauan ja olen yrittänyt elää omaa elämääni, erakkona, mutta aina joskus myös matkustelemalla erilaisiin kulttuureihin, tapaamalla erilaisia ihmisiä.
Vuosi sitten kävin Italiassa, tänä kesänä Viron Haapsalussa, Hiiumaalla, Saaremaalla, Muhussa, Läänemaalla... Siinä sitä oli virolaista muinaiskulttuuriakin kerrakseen. Ostin Hiidenmaalta eräältä maatila-tehtaalta paksun lampaanvilla-pipon ja -kynsikkäät (?).
Tuo taistelu kivireen kanssa kyllä jo päättyi aikaa sitten, mutta huomisestahan emme tiedä: on luvassa mahdollista maailmansotaa ja nälänhätää.
Yritän elää NYT, huominen kun taas voi olla huonompi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni oli nuorempana samanlaista, ensin lapsuus ja koulunkäynti. Sitten nuoruus, jolloin yritin opetella elämään. Asuntotilanne oli Hgissä huono, asuin vuosia mm. työpaikkojen henkilökunnan asuntoloissa... Kuinkahan monta "kotia" minullakin on ollut, jotkut hetken aikaa, jotkut puidempään? Työpaikkoja on ollut yli 30, koska itse niin halusin, halusin kokea monenlaista.
Työ oli monesti fyysisesti ja henkisesti raskasta. Siiten alkoi työn puolesta helpottaa ja elämä alkoi rauhoittua. Tätä sitten seurasi taas vaihteeksi uusia ongelmia... Nyt on ollut rauha maassa jo kauan ja olen yrittänyt elää omaa elämääni, erakkona, mutta aina joskus myös matkustelemalla erilaisiin kulttuureihin, tapaamalla erilaisia ihmisiä.
Vuosi sitten kävin Italiassa, tänä kesänä Viron Haapsalussa, Hiiumaalla, Saaremaalla, Muhussa, Läänemaalla... Siinä sitä oli virolaista muinaiskulttuuriakin kerrakseen. Ostin Hiidenmaalta eräältä maatila-tehtaalta paksun lampaanvilla-pipon ja -kynsikkäät (?).
Tuo taistelu kivireen kanssa kyllä jo päättyi aikaa sitten, mutta huomisestahan emme tiedä: on luvassa mahdollista maailmansotaa ja nälänhätää.
Yritän elää NYT, huominen kun taas voi olla huonompi.Niin taustalla ei ole ollut halu kokeilla erilaista. Elämä on ollut nuorempana kaaosmaistakin, on tullut romahduksia, yrittämisestä ei voi moittia. Saatoin ajautua sellaisten hengellisten ihmisten seuraan, jotka itse olivat haavoittavia toimintansa kautta. En sano ettäkö valintani opintojeni suhteen olisi olleet oikeita, ehkä en ole menettänyt mitään siinäkään, että asioita on jäänyt, mutta kaikki aina tapahtui sillä tavalla, että tuli jokin romahdus. Sitä tavallaan yrittää säädelläkin asioita, ettei tulisi sitä etukäteen pelättyä romahdusta, en tiedä tulisiko enää edes...
Kirjoittaminen tänne on sitä säätelyä, haluan kertoa jotain tuskaa ulos...haluan kertoa etten enää jaksa, jotta jaksaisin.
Yli kymmenen vuotta sitten päivittäin mietin itsemurhaa, en halua edes väsyä niin, että sellainen alkaisi mielessä kiertämään. Siksi kait näitä kirjoitan johonkin, etten kokisi olevani asioiden kanssa vain yksinäni. En tiedä voisiko käydä niin, että väsyisin täysin.... sanotaan että "puhuminen auttaa".
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin taustalla ei ole ollut halu kokeilla erilaista. Elämä on ollut nuorempana kaaosmaistakin, on tullut romahduksia, yrittämisestä ei voi moittia. Saatoin ajautua sellaisten hengellisten ihmisten seuraan, jotka itse olivat haavoittavia toimintansa kautta. En sano ettäkö valintani opintojeni suhteen olisi olleet oikeita, ehkä en ole menettänyt mitään siinäkään, että asioita on jäänyt, mutta kaikki aina tapahtui sillä tavalla, että tuli jokin romahdus. Sitä tavallaan yrittää säädelläkin asioita, ettei tulisi sitä etukäteen pelättyä romahdusta, en tiedä tulisiko enää edes...
Kirjoittaminen tänne on sitä säätelyä, haluan kertoa jotain tuskaa ulos...haluan kertoa etten enää jaksa, jotta jaksaisin.
Yli kymmenen vuotta sitten päivittäin mietin itsemurhaa, en halua edes väsyä niin, että sellainen alkaisi mielessä kiertämään. Siksi kait näitä kirjoitan johonkin, etten kokisi olevani asioiden kanssa vain yksinäni. En tiedä voisiko käydä niin, että väsyisin täysin.... sanotaan että "puhuminen auttaa".
LightningItsekin puran täällä ahdistavia muistojani ja niitä on tullut monia, erilaisia. Taistelen jatkuvasti oman onneni puolesta ja eräs keino on, etten enää päästä ahdistusta aiheuttavia ihmisiä lähelleni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin puran täällä ahdistavia muistojani ja niitä on tullut monia, erilaisia. Taistelen jatkuvasti oman onneni puolesta ja eräs keino on, etten enää päästä ahdistusta aiheuttavia ihmisiä lähelleni.
Ihminen tarvitsee kuuntelijaa ja kuulijaa. Jollekin se voi olla se Jumala, joku kirjoittaa pöytälaatikkoon, itse koen tarvitsevani aitoja kuulijoita ja haluan uskoa, että on joku joka aidosti voi jollain tasolla ymmärtää tao haluta nähdä minut miten haluan tulla nähdyksi. En sano, että täällä kokisin tulevani ymmärretyksi. Minun tätä jakamistyötä täällä on kutsuttu narsismiksi. Ehkä olen narsisti, ehkä en, kaikki kait jollain tasolla vähän...ei tätä palstaa voi kutsua empaattisten ihmisten kehdoksi...sinänsä ei hyvä paikka jakaa...mutta ymmärrän että ei muiden ihmusten mielipiteet minua haavoita tai tapa, he eivät täällä tiedä kuin sen mitä näytän.
Lightning - Anonyymi
Aurorab, asia selvä.
Lightning - Anonyymi
Ikävä kuulla että sinusta tuntuu kivireeltä tämä elämä.sinullahan on kaikki hyvin ja syytä olla kiitollinen. Tosin jos ei sitäkään jaksa niin ei sitten.
Hyväksytään se että kaikki ei aina mene kuin strömsöössä meillä, vaikka muilla näyttäs menevän.elämä on.Juu. Elämä ei kaikilla ole strömssöötä.
Vuosia sitten, Ahvenanmaalla, kävimme isossa ruokapaikassa, Smakbyn ravintolassa Sundissa, lähellä Kastelholman linnaa, jota piti tuo Strömssööstä vuosien takaa tuttu mieskokki Michael Björklund. Hän kävi pöytämme luona meitä tervehtimässä.
Oli juhlavaa syödä ateriaa, katsellen samalla ikkunasta Kastelholman linnaa. 😋
Joidenkin elämä on jokapäiväistä strömssöötä, itselläni oli nuo muutamat päivät.
Elämän pieniä onnenpipanoita. - Anonyymi
Hyväksytään se että kaikki ei aina mene kuin strömsöössä meillä, vaikka muilla näyttäs menevän.elämä on.Olen pahoillani, jos loukkasin, mutta osaat olla piikikäs, varmaan tiedät itsekin. Näen ehkä niissäkin viesteissä piikin, joissa sitä ei olekaan.
Koen hyvänä ajatuksena, sen mitä kirjoitit poistamassasi viestissä. Koet nähneesi minut täällä mitä oikeasti olen ja et näytä pitävän siitä ihmisestä, minkä näet...silloin ehkä ei kannata yrittää olla mukava.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani, jos loukkasin, mutta osaat olla piikikäs, varmaan tiedät itsekin. Näen ehkä niissäkin viesteissä piikin, joissa sitä ei olekaan.
Koen hyvänä ajatuksena, sen mitä kirjoitit poistamassasi viestissä. Koet nähneesi minut täällä mitä oikeasti olen ja et näytä pitävän siitä ihmisestä, minkä näet...silloin ehkä ei kannata yrittää olla mukava.
LightningAurorab.
Sinulle yksi sananen, mitä elämä on opettanut.
"Rakkaus asuu lähellä vihaa."
Lightning
Hei,
Hyvä, että kirjoitit tänne. Vertaistuki voi olla hyvä voimavara. Laitan tähän tiedoksi myös matalan kynnyksen auttavia tahoja, joista voi saada keskustelutukea anonyymisti ja maksutta. Keskustelu voi helpottaa ja tuoda uusia näkökulmia. Näistä tahoista voi halutessaan saada vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen ja yhteydessä voi olla anonyymisti ja maksutta:
- Tukinet.net - Tukipisteesi netissä https://tukinet.net/
Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy esimerkiksi MIELI Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/
Lisäksi ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on aikuisten kahdenkeskinen MIELI Kriisichat, jossa voi jutella päivystäjän kanssa mistä tahansa mielessä olevasta huolesta tai hankalasta elämäntilanteesta.
Tukinetissä on llisäksi monenlaisia ryhmächattejä ja keskusteluryhmiä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
- MIELI Kriisipuhelin
Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin Kriisipuhelin päivystää24/7 numerossa 09 2525 0111.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi
Kiitos ajatuksesta.
Tämä palsta on kuitenkin minun mieli chattini.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos ajatuksesta.
Tämä palsta on kuitenkin minun mieli chattini.
LightningNo Jeesus oli ainakin hyvä mies. Ja on vieläkin..varmaan. Enkä todellisuudessa mäkään nyt maailman ainut ihminen ole, joka uskoo Häneen, häneen.
Jos sulla on mies, puhu sen kanssa. Kokatkaa yhdessä ja opeta keittämään yksinkin ruokaa.
Jos oot "yksinäinen", vaikka tenavia. Jos on rahaa, vie tenavat hoitoon ja pidä pieni pitkä viikonloppu ja lähde lomalle. Otit buudelis mukaan tai et. Mee vaikka Lapissa käymään, kohta ruskakin. Sielläkin saattaa olla mielichattia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Jeesus oli ainakin hyvä mies. Ja on vieläkin..varmaan. Enkä todellisuudessa mäkään nyt maailman ainut ihminen ole, joka uskoo Häneen, häneen.
Jos sulla on mies, puhu sen kanssa. Kokatkaa yhdessä ja opeta keittämään yksinkin ruokaa.
Jos oot "yksinäinen", vaikka tenavia. Jos on rahaa, vie tenavat hoitoon ja pidä pieni pitkä viikonloppu ja lähde lomalle. Otit buudelis mukaan tai et. Mee vaikka Lapissa käymään, kohta ruskakin. Sielläkin saattaa olla mielichattia.Lappi on kyllä kaunis syksyllä, itse olin viimeksi pari vuotta sitten ruska-aikaan. Olen vähän huonojalkainen, mutta hissukseen köpöttelin ja ihmettelin niitä värejä. Kävin saamelaismuseossa.
Kannattaa valita lomapaikka, jossa on paljon, erilaisia mahdollisuuksia, mistä pitää ja mitä voi itse harrastaa. Ulkoilua, ruokaravintoloita, mahd. kylpylä, tai sitten esim. hotellihuoneessa oma sauna. Myös mahdollisuus paikallisiin retkiin, kuten järviristeily ja talvisin esim. husky- tai poroajelua... Jos on hiihtoihmisiä, niin lunta Lapista löytyy! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Jeesus oli ainakin hyvä mies. Ja on vieläkin..varmaan. Enkä todellisuudessa mäkään nyt maailman ainut ihminen ole, joka uskoo Häneen, häneen.
Jos oot "yksinäinen", vaikka tenavia. Jos on rahaa, vie tenavat hoitoon ja pidä pieni pitkä viikonloppu ja lähde lomalle. Otit buudelis mukaan tai et. Mee vaikka Lapissa käymään, kohta ruskakin. Sielläkin saattaa olla mielichattia.Voi kuule, olen lomaillut kesällä ulkomaita myöten, voisin käydä lapissakin, mutta kun ei kaikkeen ihminen kerkeä. Ja metsäilystä, kävin juuri äsken mustikassa, sen "puudelin", ukon ja yhden tenavan kanssa.
Se mitä tänne kirjoitan on yksi puoli, ihminen näkee jostakusta jotain, muttei kaikkea.
Ei paljoa tullut kerättyä, ei siellä metsässsä oltukaan kuin puolitoista tuntia, ehkä .viiden litran ämpäri tuli puolilleen, kyllä siitä piirakka tulee ja pari rasiaa pakkaseenkin. Se on meidän oma osuutemme siitä, kun puhutaan, että ihmisten pitäisi poimia marjoja... pakkaseen ei meillä mahtuisi paljoa enempiä, eikä meistä enempiä irtoa.
Ei se taida kokkailla...olen kyllä kertonut hänelle siitä, että muut naiset kertovat miesten tehneen ruokaa ja olisi kiva tulla töistä ja toinen olisi vaikka kerran viikkoon tehnyt jotain...sekin riittäisi minulle...mutta toinen varmaan pitää siitä minä teen ruokaa, koska sitä olen hyvä tekemään...
Kerran opetin häntä kädestä pitäen pesemään vessan, se jäi siihen yhteen ainoaan kertaan ;) ehkä hän tekisi asioita, jos asuisi yksin...uskon niin, että tekisi....mutta se siitä, elämässä on hyviä ja huonoja asioita ja meissä ihmisissä myös, mikään ei ole täydellistä. Ja senkin kanssa on opittava elämään, että väsyn helposti ja mieleni on synkkyyteen taipuvainen.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos oot "yksinäinen", vaikka tenavia. Jos on rahaa, vie tenavat hoitoon ja pidä pieni pitkä viikonloppu ja lähde lomalle. Otit buudelis mukaan tai et. Mee vaikka Lapissa käymään, kohta ruskakin. Sielläkin saattaa olla mielichattia.En olisi ilman tenavia, se ei olisi oikein...eivätkä he suostuisi muualle,..hoitoapua ei ole kukaan koskaan halunnut tarjota..maksaa siitä voisin ilmeisesti ventovieraille?, mutta eihän lapset haluaisi olla muualla...eikä lapset minua itsessään väsytä, vaan se että olen minä, olisin väsynyt ilman heitä tai heidän kanssaan...kun kuormitus kasvaa, käy sisäinen elämäni vaikeaksi... kyllä silti esim. velvollisuuteni hoidan äitinä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kuule, olen lomaillut kesällä ulkomaita myöten, voisin käydä lapissakin, mutta kun ei kaikkeen ihminen kerkeä. Ja metsäilystä, kävin juuri äsken mustikassa, sen "puudelin", ukon ja yhden tenavan kanssa.
Se mitä tänne kirjoitan on yksi puoli, ihminen näkee jostakusta jotain, muttei kaikkea.
Ei paljoa tullut kerättyä, ei siellä metsässsä oltukaan kuin puolitoista tuntia, ehkä .viiden litran ämpäri tuli puolilleen, kyllä siitä piirakka tulee ja pari rasiaa pakkaseenkin. Se on meidän oma osuutemme siitä, kun puhutaan, että ihmisten pitäisi poimia marjoja... pakkaseen ei meillä mahtuisi paljoa enempiä, eikä meistä enempiä irtoa.
Ei se taida kokkailla...olen kyllä kertonut hänelle siitä, että muut naiset kertovat miesten tehneen ruokaa ja olisi kiva tulla töistä ja toinen olisi vaikka kerran viikkoon tehnyt jotain...sekin riittäisi minulle...mutta toinen varmaan pitää siitä minä teen ruokaa, koska sitä olen hyvä tekemään...
Kerran opetin häntä kädestä pitäen pesemään vessan, se jäi siihen yhteen ainoaan kertaan ;) ehkä hän tekisi asioita, jos asuisi yksin...uskon niin, että tekisi....mutta se siitä, elämässä on hyviä ja huonoja asioita ja meissä ihmisissä myös, mikään ei ole täydellistä. Ja senkin kanssa on opittava elämään, että väsyn helposti ja mieleni on synkkyyteen taipuvainen.
Lightning- No kyllä joka äijä osaa makaroonilaatikkoa tehdä, kun kirjotat lapulle. :) Tuo nyt ole ylimaallisen vaikeaa. Hyvä, jotta löyty edes vähän mustikoota. Parempi, kun ei mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- No kyllä joka äijä osaa makaroonilaatikkoa tehdä, kun kirjotat lapulle. :) Tuo nyt ole ylimaallisen vaikeaa. Hyvä, jotta löyty edes vähän mustikoota. Parempi, kun ei mitään.
No ei varmana osaa :) tai ehkä ei viitsi yrittää? vaikka minun tavallani se olisi vielä helpompaa, lihalemikuutiosta neste ja kananmuna makaronien ja jauhelihan joukkoon. Mahdollisesti juustoraastetta päälle +mausteet.
Se mitä voisi tehdä tai kokemuksesta eli tekee jotain kyllä mahdollisesti tarvittaessa. Rankalaiset pellille, valmiit lihapullat tai nugetit... makaronia ja esim nugetit tai lihapullat..nuudeleita ehkä...nykyään yleensä enemmän pärjäävät eineksillä ala mikro jos en ole tekemässä syystä tai toisesta, nikn he taitavat nykyään pärjäillä, kun ovat keskenään....mutta pidemmän päälle, kävisivät mäkkärillä ;)
Tasan yhden kerran on tosin leiponut suklaapiirakkaa, joten ehkä halutessaan kykenisi. ..mutta siitä on kaksikymmentä vuotta vähintään. Siitä tuli maininta muutama kuukausi sitten minulta, että oletpa kerran tehnyt.... ;)
Lightning
- Anonyymi
Aurorab:lle.
Kirjoitit joissain viestissä, etten pidä minään tai ylenkatson, jotain sinnepäin, taisit poistaa sen viestin. Voit ajatella niin, että Lightning on tampio kun niin tekee.
Voisin omistaa arvoja ja pukea päälleni laupeuden vaatteet. Minä en ole hyvä ihminen, aika harva on todellisesti niin hyvä ihminen mitä uskomme olevamme tai mikä odotus ihmiselle on, on varmasti positiivisia ihmisiä, jotka ajattelee maailmaa pelkästään hyvän kautta, uskon tietävänikin sellaisia ihmisiä..harva on kuitenkaan hyvä. Mitä on loppuviimein hyvyys?
Jos jonkun mielipide on itselle tärkeä. Se voi sattua, aika kauankin, mitätöiminen, välinpitämättömyys. Olen joskus luonut toiselle ihmiselle mielikuvan ja sen mielikuvan särkyminen, on pettymys siinä...toinen ei jaksanut olla hyvä minulle, ymmärtää, välittää.
Tulee mieleen elokuva "valehtelemisen sietämätön keveys" siinä päähenkilö on ainoa, joka osaa valehdella ja kaunistella totuutta. Ne jotka eivät osaa tuota taitoa, puhuvat kaiken mitä ajattelevat.
Älä ots liian vakavasti minua. Jos et huomannut, niin minussa on paljon virheitä ja ei ole syytä loukkaantua sellaisen ihmisen ajatuksista, teoista, käytöksestä. Minä en kykene täyttämään odotuksia.
Lightning - Anonyymi
Auvoisen uskon saamiseen on käytävä jonkinlainen puhdistus prosessi, jota Jeesus johta taidollisesti. Jumala ei palkitse vilpillistä rukoilijaa kuulemisella, vaan antaa hänen vaipua vaikka sontaläjään ja sieltä itkien huutaa armoa elämäänsä. Sen pyynnön Hän kuulee.
- Anonyymi
Juupa juu, uskovan elämä on jatkuvaa tulta ja puhdistusta, jatkuvaa kitumista ja kärsimystä... jossa odottaa palkinto jossain...kun jonain kauniina päivänä Jesse James saapuu uljaalla ratsullaan taivaan sotajoukkoineen...
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juupa juu, uskovan elämä on jatkuvaa tulta ja puhdistusta, jatkuvaa kitumista ja kärsimystä... jossa odottaa palkinto jossain...kun jonain kauniina päivänä Jesse James saapuu uljaalla ratsullaan taivaan sotajoukkoineen...
LightningMutta toivo ei saata häpeään, lupaa kirja kuitenkin.
Toivo pitää mielen elossa, ei tarvita drinkkiä eikä päänsekoitusvälineitä muitakaan.
Toivo on voimaaja tulevaiuutta, valoa ja varjoja sopivasti.⁹ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LightningSitten kun ei ole mitään syntiä tehnyt, niin pitää keksiä syntiä, jotta kävisi uskovasta. Esimerkiksi että on syntiä olla vajavainen tai omistaa jotakin, jonka voisi lahjoittaa Afrikkaan tai seurakunnalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun ei ole mitään syntiä tehnyt, niin pitää keksiä syntiä, jotta kävisi uskovasta. Esimerkiksi että on syntiä olla vajavainen tai omistaa jotakin, jonka voisi lahjoittaa Afrikkaan tai seurakunnalle.
Eli ei ole päässyt Evankeliumin vapauteen ja saanut kuolla lain kautta pois laista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli ei ole päässyt Evankeliumin vapauteen ja saanut kuolla lain kautta pois laista.
Sillä tavoin olen ollut kristinuskon parissa kauan, että on nuo opit evankeliumin tuomasta vapaudesta ja omasta yrittämisestä on tuttuja, kyse on kuitenkin uskomuksista. Nyt kun ein enää ole uskossa, niin näen kuinka totaalisen mielipuolista koko homma on. Siksi minua on turha yrittää käännyttää.
Lightning
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1649720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513159Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja432917- 612689
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012095- 1132023
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251923Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä571495Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121296- 281261