Montako metriä sentin paksuista narua mahtuu öljytynnyriin?

Anonyymi-ap

Standardin öljytynnyrin tilavuus on noin 159 litraa, eli jos sen täyttäisi sentin paksuisella narulla, niin kuinka pitkän pätkän saisi mahtumaan?

25

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jotain luokkaa 1650 m.

    • Anonyymi

      2024 m

      • Anonyymi

        Ei noin paljon, koska sinne jää myös tyhjää tilaa jonkin verran.


      • Anonyymi

        Ainakin 10 % pois tuosta pituudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin 10 % pois tuosta pituudesta.

        Jos naru (köysi) on kolmipunoksinen, niin sen tilavuus on yli 10 % pienempi kuin täysin pyöreän narun.

        Tiukkaan kelattuna mahtuu helposti 2050 m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin paljon, koska sinne jää myös tyhjää tilaa jonkin verran.

        Never argue with stupid people,they will drag you down to their level and then beat you with experience . (Mark Twain).

        Onneksi muistin tämän ennenkuin kommentoin enemmälti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos naru (köysi) on kolmipunoksinen, niin sen tilavuus on yli 10 % pienempi kuin täysin pyöreän narun.

        Tiukkaan kelattuna mahtuu helposti 2050 m.

        Jauhettuna saadaan optimimäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Never argue with stupid people,they will drag you down to their level and then beat you with experience . (Mark Twain).

        Onneksi muistin tämän ennenkuin kommentoin enemmälti.

        Olet matematiikasta ja fysiikasta mitään ymmärtämätön suunsoittaja ja syytät tyhmyydestäsi muita.

        Nyt kyse oli narusta ja narulla on paljon erilaisia ominaisuuksia. Jos kyse olisi ollut 10 mm teräslangasta, se olisi mainittu. Naru joustaa joka suuntaan ja sen tilavuudesta suuri osa on ilmaa. Pyydä äidiltäsi muutama esimerkki.

        Jos naru kelataan kelauskoneessa tynnyrin kokoiseksi kiepiksi tavallisella 12 paunan kiristyksellä, niin mietippä mikä on paine sisäosissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet matematiikasta ja fysiikasta mitään ymmärtämätön suunsoittaja ja syytät tyhmyydestäsi muita.

        Nyt kyse oli narusta ja narulla on paljon erilaisia ominaisuuksia. Jos kyse olisi ollut 10 mm teräslangasta, se olisi mainittu. Naru joustaa joka suuntaan ja sen tilavuudesta suuri osa on ilmaa. Pyydä äidiltäsi muutama esimerkki.

        Jos naru kelataan kelauskoneessa tynnyrin kokoiseksi kiepiksi tavallisella 12 paunan kiristyksellä, niin mietippä mikä on paine sisäosissa?

        Vahvistit edelleen mielikuvaa käsityskyvystäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vahvistit edelleen mielikuvaa käsityskyvystäsi.

        Lopeta selittely ja valehteleminen ja muiden jatkuva haukkuminen. Et edes tiedä mitä naru on. Nyt kyse ei ollut mistään vahvasta köydestä.

        Naru puoliksi ilmaa. Varsinkin sentin paksuinen. Tuollaisia käytetään lähinnä koristekäytössä tai aamu- tai kylpytakkien vöinä tms.

        Oletko venäläinen?


    • Anonyymi

      2020,66 metriä.

    • Anonyymi

      1590m

    • Anonyymi

      Optimaalisesti 159 litraa narua mahtuisi tynnyriin eli olisi laskettava narun metri tilavuus ja jaettava tynnyrin tilavuus sillä niin saadaan tulos metreissä.

      • Anonyymi

        No eikös se jo ole edellä laskettu näin?


      • Anonyymi

        Jos naru on kokoonpuristumatonta läpileikkaukseltaan ympyränmuotoista, niin aina jää tyhjää tilaa. Tällöin tilavuuden täyttösuhteeksi jää 0.874178.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos naru on kokoonpuristumatonta läpileikkaukseltaan ympyränmuotoista, niin aina jää tyhjää tilaa. Tällöin tilavuuden täyttösuhteeksi jää 0.874178.

        Ja sitten se miten narun saa joka kohtaan mutkittelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten se miten narun saa joka kohtaan mutkittelemaan.

        Jos narun saa olla pätkissä, niin silloin leikkaa tynnyristä ensin kannen irti ja laittaa tynnyrin korkuisia narunpätkiä pystyssä sen täyteen. Lopuksi hitsaa kannen paikalleen. Saattaa sinne vielä muutama litra öljyäkin mahtua, ainakin jos naru on öljyä imevää sorttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos narun saa olla pätkissä, niin silloin leikkaa tynnyristä ensin kannen irti ja laittaa tynnyrin korkuisia narunpätkiä pystyssä sen täyteen. Lopuksi hitsaa kannen paikalleen. Saattaa sinne vielä muutama litra öljyäkin mahtua, ainakin jos naru on öljyä imevää sorttia.

        Tuolla tavoin saisi menemään 1836 m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla tavoin saisi menemään 1836 m.

        Jos tynnyri olisi 1 m korkuinen, niin paloja olisi 1836 kpl. Yhden palan leikkaamisessa "hupenee" arviolta 1 mm köyttä, joten sitä kuluisi 1.8 m enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tynnyri olisi 1 m korkuinen, niin paloja olisi 1836 kpl. Yhden palan leikkaamisessa "hupenee" arviolta 1 mm köyttä, joten sitä kuluisi 1.8 m enemmän.

        Aineen häviättömyyden lain perusteella tuo on mahdotonta. Olen nimittäin leikatessa huomannut, ettei ainetta karise ympäristöön. Sitä öljypönttöä laikalla aukaistessa katoaa tietysti laikan terän leveyden verran.


    • Anonyymi

      159 x 10,6 m = 1590,954 m

    • 159 x 10,6 = 1685,4 m

    • Anonyymi

      Tähän mennessä julkaistujen arvioiden keskiarvo on 1806 m ja hajonta 11 %.

      • Anonyymi

        Narun halkaisija on 1 cm joten poikkileikkauksen pinta-ala on pi*0,5^2 ja yhden metrin tilavuus on siis 78,54 cm^3.
        159 litraa = 159000 cm^3 joten nköyttä mahtuu 2024 m. Tämä vastaus on jo annettu aika alussa tätä ketjua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narun halkaisija on 1 cm joten poikkileikkauksen pinta-ala on pi*0,5^2 ja yhden metrin tilavuus on siis 78,54 cm^3.
        159 litraa = 159000 cm^3 joten nköyttä mahtuu 2024 m. Tämä vastaus on jo annettu aika alussa tätä ketjua.

        On on, mutta se on väärä vastaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe