https://aijaa.com/qGICSH
Tuo on varsinaisesti kiviterä ja teroitin siihen teräkselle sopivat leikkuukulmat, mutta se mitä nyt poraan on näköjään aivan hirmuisen kovaa tavaraa, sillä edes tuo ei kestä, vaan tylsyy. Kuvassa tuo kapea vaaleampi alue on se pyöristynyt leikkuusärmä.
Ja tuo on jo kakkosversio porasta, sillä tein aluksi yhden oman viritelmän (joka sekin tylsyi).
Noh, täytyy kehittää jotain muuta.
Kovapalat ovat liian pehmeitä
16
262
Vastaukset 16
- Anonyymi
Ai mä luulin että jotkut leipäpalat.
Myönnän, että itsekin tulin tässä samalla ajatelleeksi leivontajuttuja.
Pehmeät kovapalat Buddyn tapaan:
-voita
-sokeria
-suklaata
-jauhoja
-munia
-leivinjauhetta
jne.
Mitenkäs komposiittipalat?
Siis keraamisilla olen työstänyt karkastuja materiaaleja. Ja timanttipaloilla.Ja nyt kun löysin tuon, niin en varsinaisesti ihmettele tylsymistä:
https://www.dormerpramet.com/fi/en/drill-bit-suitable-for-HardoxMikä halkaisija? Oletko laskenut työstöarvot liian alas..?
Kuva hieman epäselvä.. onko kyseessä viisleikkuinen jyrsin ..?
On, viisi kovapalaa on ja halkaisija 40 mm.
Teroitus oli ihan toimiva ja koska linkin mukaan aine on työstökarkenevaa, se olisi pitänyt saada porattua yhdellä vedolla, mutta täällä olevassa porakoneessa ei riitä teho (remmi luistaa).
Timanttijutut ovat tähän liian kalliita ja varsinkin herkkiä särkymään.
Keraamiset palat ovat harkinnassa ja jos niitä olisi vain yksi, niin porakoneen teho voisi riittää (mutta silloin pitää tulkea terä paremmin. CBN-pala toimisi varmasti, mutta täällä ei ole niitä.
Olen ehkä kuitenkin päätymässä plasmaleikattuihin reikiin, sillä pinnan ei tarvitse olla äärimmäisen siisti ja karalaikalla voi siistiä sen riittävän hyväksi.
Katsotaan nyt miten tämä etenee.
(oletin, että tämä on kaikille tuntematon aihealue, mutta yllätit :)buddy-love kirjoitti:
On, viisi kovapalaa on ja halkaisija 40 mm.
Teroitus oli ihan toimiva ja koska linkin mukaan aine on työstökarkenevaa, se olisi pitänyt saada porattua yhdellä vedolla, mutta täällä olevassa porakoneessa ei riitä teho (remmi luistaa).
Timanttijutut ovat tähän liian kalliita ja varsinkin herkkiä särkymään.
Keraamiset palat ovat harkinnassa ja jos niitä olisi vain yksi, niin porakoneen teho voisi riittää (mutta silloin pitää tulkea terä paremmin. CBN-pala toimisi varmasti, mutta täällä ei ole niitä.
Olen ehkä kuitenkin päätymässä plasmaleikattuihin reikiin, sillä pinnan ei tarvitse olla äärimmäisen siisti ja karalaikalla voi siistiä sen riittävän hyväksi.
Katsotaan nyt miten tämä etenee.
(oletin, että tämä on kaikille tuntematon aihealue, mutta yllätit :)Olen ollut koneistajana muutaman vuoden joskus muinoin.. en tosin vuosiin enää.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen ollut koneistajana muutaman vuoden joskus muinoin.. en tosin vuosiin enää.
Ihmisen pitää osata kaikelaista ja työstökoneiden ymmärtäminen on hieno taito.
(tänne voisi hankkia jonkin automaattijyrsimen, mutta ei ole tullut riittävän halpaa ja silti kunnollsita vastaan)
((ei sille paljon käyttöä olisi, mutta silloin kun olisi, niin se säästäisi aikaa))
- Anonyymi
olin aloittaqmassqa jo unia kun joku tulee aika kova joku törmäyksen ääni...
On muuten olemassa tällainen ilmiö:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Räjähtävän_pään_oireyhtymä
Tuota on tutkittu niukasti ja se taita olla yleisempi kuin kuvitellaan.
(minullakin on ollut muutaman kerran)
Oma teoriani tuolle on se, että nukahtaessa korvan sisällä olevat lihakset rentoutuvat ja tuosta kuuluu "ääni", kun kuuloluut hakeutuvat äkillisesti uuteen asentoon.
- Anonyymi
kpli r5ööa kpli tär,'ulsem ''mo tiöo--- jiboldo vpom rjl' lämööpjä 26 jq 27 nyt
Minulla on uusi lemmikki ja se asuu parvekkeen ovella (piti laittaa siihen kulkueste, sillä muutoin unohdan ja rikon taa sen verkon).
https://aijaa.com/d14YcU- Anonyymi
Kovametallikin on yllättävän pehmeää timanttiterän edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.133721Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois190642Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!23617Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45617Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars94583- 56570
Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29521Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102510- 41509
En aio laittaa viestiä enkä soittaa sulle
Turvallisuussyistä jouduin poistamaan numerosi puhelimestani. Ihan kaikkien parhaaksi. Mutta kirjoitin sen lapulle ylös26502