kuinka usein vastaattet kavereille/ poikaystävälle viesteihin
Mitä vastaatte kun kaikki sanoo jtn ei ehdi on töissä tai muuta vastaavaa
Ku Itte pystyn pitkin päivää vaikka oiskin töissä ihan sen 8h , tuntuu ettei mulla oi aitoja ystäviä ,miten muilla?
Viestittely
5
761
Vastaukset
- Anonyymi
Mun mielestä viesteihin ei aina tarvitse vastata.
mieheltä - Anonyymi
En tiiä mistä kyse, mutta kuulostaa liian hektiseltä, hermot menis heti
- Anonyymi
Työnantaja maksaa työaikana tehdystä työstä sen 8 tunnin ajan.
Puhelimen raplaaminen tuona aikana on varastettua aikaa. Yksityiset asiat kuten somevisiitit, henkilökohtaiset puhelut ( jotka eivät suoranaisesti liity työhön) tehdään työajan ulkopuolella , siis EI työaikana.
Työ ja huvi on 2 (kaksi) eri asiaa. Ensimmäisestä ajasta maksaa pomosi, jälkimmäisestä sinä itse.
Tuon ei pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää. - Anonyymi
Kyllä mä pyrin vastaamaan viestiin heti kun sen luen. Jos oon töissä tai tilanteessa jossa en ehdi keskittyyn niin laitan just jotain et "vastaan myöhemmin ajatuksella, oon just nyt varattu". En toki kyttää sekunnin välein puhelinta et onko tullu viestejä, että siinä mielessä saattaa mennä muutamii tuntejakin ennenkuin avaan viestin. Tai jos oon jonkun seurassa niin en avaa viestiä ennen kun on sellanen hetki että ehdin.
Mutta itse en ymmärrä etteikö koko päivän aikana ole hetkeekään aikaa käydä nopeeta parin viestin keskustelua, kun kuitenkin useimmilla meistä puhelin on lähes koko ajan mukana tai lähellä. En oleta että heti vastataan, mutta ei kukaan voi olla niin kiireinen etteikö muutaman tunnin viiveellä ehtisi. Minusta se vastausaika vaan lähinnä merkkaa mihin tasoon sun kaveri, puoliso tai kuka nyt onkin priorisoi sinut. Varsinkin jos se on toistuvaa ja ehkä joku muu saa heidät heti kiinni aina.
Kumppaneitten välillähän tuommonen on sopimis kysymys, että kuinka tiheästi ja millä tavalla yhteyttä pidetään. Jos toinen ei ole kova viestitteleen niin toisen tulis kunnioittaa sitä, mutta tietty joku keskitie pitäis sopia niin ettei toinen koe itseään ohitetuks eikä toinen ahdistu.- Anonyymi
Ystäväsi tajuavat että tyoaikasi on palkanmaksajasi aikaa.
Ymmärrätkö että kavereiden kaaa hoidetut puhelut tehdään omalla ajalla, esim. ruokatunneilla ja työpäivän päädyttyä. Tai viikonloppuisin ellei työantajasi (palkanmaksajasi toisin vaadi).
Totta, kaikilla on puhelin mukana. Se EI tarkoita että sitä käytetään henkilökohtaisiin viestittelyihin työajalla.
Olisiko sinun parempi vaihtaa vaativampaan työhön joka vaatisi enemmä työpanostasi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi953600Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä582565Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla182493Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi722341Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "192216Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021282Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5821143Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611026Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001025Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday1421009