VAROITUS!! Älkää tilatko mitään Kalevala-Tampere -verkkokaupasta, myy Kiina-💩kaa eikä tuotteet vastaa mainoksessa olevaa kuvausta! Palautusehdot ovat vaikeat ja joudut maksamaan palautuksesta ehkä "jopa 60€"!
Eikö näiden huijarifirmojen toimintaan kukaan voi puuttua?
Kalevala-Tampere -verkkokauppa
93
10797
Vastaukset
- Anonyymi
Olen tilannut kengät jotka haluan palauttaa, mutta palautus odoitetta ei saa millään. Olen valinnut Klarnan, en ole vielä maksanut mut miten toimia kun ei anna palauttaa…
- Anonyymi
Ilmoita Klarnalle, että laittavat laskun tauolle. Haluan myös palauttaa vaatteen jonka tilasin kyseisestä verkkokaupasta. Olen pyytänyt palautusohjeita, mutta en ole saanut. Klarna pyytää ottamaan yhteyttä Kalevala-Tampere -verkkokauppaan ja olenkin lähettänyt jo monta sähköpostia. Vastaavat kyllä, mutta pyörittelevät asiaa ja selittelevät yhtä ja toista! Juuri tänään taas pyysin palautusohjeita, katsotaan miten tämä päättyy? Klarna-lasku on tauolla jotenka eräpäivää ei ole tällä hetkellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoita Klarnalle, että laittavat laskun tauolle. Haluan myös palauttaa vaatteen jonka tilasin kyseisestä verkkokaupasta. Olen pyytänyt palautusohjeita, mutta en ole saanut. Klarna pyytää ottamaan yhteyttä Kalevala-Tampere -verkkokauppaan ja olenkin lähettänyt jo monta sähköpostia. Vastaavat kyllä, mutta pyörittelevät asiaa ja selittelevät yhtä ja toista! Juuri tänään taas pyysin palautusohjeita, katsotaan miten tämä päättyy? Klarna-lasku on tauolla jotenka eräpäivää ei ole tällä hetkellä.
Joo kiitos sen jo tein, eli tauolla, tämän vastauksen sain tänään 😂
Olemme tietoisia siitä, että olette huolissanne äskettäisen tilauksenne koosta. Vaikka politiikkamme ei yleensä salli palautuksia kokovirheiden vuoksi, olemme sitoutuneet varmistamaan asiakastyytyväisyyden. Kohteliaisuudesta teemme poikkeuksen tapauksessasi.
Säilyttämällä tilauksesi, tarjoamme mielellämme kertaluonteisen kohteliaan korvaavan tai vaihtavan tuotteen - alkuperäistä tilausta ei tarvitse palauttaa.
Jos haluat aloittaa vaihto- tai korvausprosessin vaihtoehtoista kokoa tai tuotetta varten, määritä haluamasi korvaava tuote. Huomioithan kuitenkin, että käytäntöjemme mukaisesti sinun on katettava korvaavan toimituksen toimituskulut. Sovellettava toimitusmaksu tuotteen vaihtotoimitusta kohti on 9,95 €.
Odotamme innolla yhteydenottoasi.
Best, —
Aada - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo kiitos sen jo tein, eli tauolla, tämän vastauksen sain tänään 😂
Olemme tietoisia siitä, että olette huolissanne äskettäisen tilauksenne koosta. Vaikka politiikkamme ei yleensä salli palautuksia kokovirheiden vuoksi, olemme sitoutuneet varmistamaan asiakastyytyväisyyden. Kohteliaisuudesta teemme poikkeuksen tapauksessasi.
Säilyttämällä tilauksesi, tarjoamme mielellämme kertaluonteisen kohteliaan korvaavan tai vaihtavan tuotteen - alkuperäistä tilausta ei tarvitse palauttaa.
Jos haluat aloittaa vaihto- tai korvausprosessin vaihtoehtoista kokoa tai tuotetta varten, määritä haluamasi korvaava tuote. Huomioithan kuitenkin, että käytäntöjemme mukaisesti sinun on katettava korvaavan toimituksen toimituskulut. Sovellettava toimitusmaksu tuotteen vaihtotoimitusta kohti on 9,95 €.
Odotamme innolla yhteydenottoasi.
Best, —
AadaOlen pahoillani kuullessani, ettet ole tyytyväinen viimeaikaiseen ostoosi. Pyrimme varmistamaan, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä tilauksiinsa, ja pahoittelen tämän aiheuttamaa haittaa.
Ymmärrän, että haluatte palauttaa tuotteen. Huomioithan, että palautusosoitteemme on Aasiassa, ja haluaisin ilmoittaa sinulle, että emme korvaa palautuskuluja Aasiassa. Jotta prosessi olisi helpompi, voimme kuitenkin tarjota sinulle palautusta, joka on enintään 10 % ostohinnasta, ja voit pitää tuotteen.
Jos haluat mieluummin edetä palautuksen kanssa, ilmoita siitä minulle, ja eskaloin pyyntösi sen mukaisesti.
Kiitos ymmärryksestäsi ja kärsivällisyydestäsi. Arvostamme liiketoimintaanne ja toivomme voivamme ratkaista tämän asian teitä tyydyttävällä tavalla.
Ja nyt tuli tämä viesti 🙈 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani kuullessani, ettet ole tyytyväinen viimeaikaiseen ostoosi. Pyrimme varmistamaan, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä tilauksiinsa, ja pahoittelen tämän aiheuttamaa haittaa.
Ymmärrän, että haluatte palauttaa tuotteen. Huomioithan, että palautusosoitteemme on Aasiassa, ja haluaisin ilmoittaa sinulle, että emme korvaa palautuskuluja Aasiassa. Jotta prosessi olisi helpompi, voimme kuitenkin tarjota sinulle palautusta, joka on enintään 10 % ostohinnasta, ja voit pitää tuotteen.
Jos haluat mieluummin edetä palautuksen kanssa, ilmoita siitä minulle, ja eskaloin pyyntösi sen mukaisesti.
Kiitos ymmärryksestäsi ja kärsivällisyydestäsi. Arvostamme liiketoimintaanne ja toivomme voivamme ratkaista tämän asian teitä tyydyttävällä tavalla.
Ja nyt tuli tämä viesti 🙈Kirjoitusvirheitä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pahoillani kuullessani, ettet ole tyytyväinen viimeaikaiseen ostoosi. Pyrimme varmistamaan, että asiakkaamme ovat tyytyväisiä tilauksiinsa, ja pahoittelen tämän aiheuttamaa haittaa.
Ymmärrän, että haluatte palauttaa tuotteen. Huomioithan, että palautusosoitteemme on Aasiassa, ja haluaisin ilmoittaa sinulle, että emme korvaa palautuskuluja Aasiassa. Jotta prosessi olisi helpompi, voimme kuitenkin tarjota sinulle palautusta, joka on enintään 10 % ostohinnasta, ja voit pitää tuotteen.
Jos haluat mieluummin edetä palautuksen kanssa, ilmoita siitä minulle, ja eskaloin pyyntösi sen mukaisesti.
Kiitos ymmärryksestäsi ja kärsivällisyydestäsi. Arvostamme liiketoimintaanne ja toivomme voivamme ratkaista tämän asian teitä tyydyttävällä tavalla.
Ja nyt tuli tämä viesti 🙈Joo, tuttua tekstiä 😁, samaa laap ... laap ... -tekstiä mullekin tulee! Nyt tarjosivat 15% alennusta, kun kieltäydyin 10% alennuksesta. Vihjasivat, että paketin palautus Aasiaan voi tulla minulle hintavaksi. Mutta, eivät edelleenkään antaneet palautushintaa eikä osoitetta 🤷♀️🤦♀️
Tämä viimeisin alennustarjous tuli tänä aamuna, mutta en ole vastannut vielä. En suostu tuohon 15% alennukseen tuotteesta jolla en tee mitään ... 💩! Edelleen tulen kysymään heiltä palautusohjeita jossa tietysti pitää näkyä palautushinta.
Onhan tämä opetus itselleni, en ole ennen vastaavaa verkkokauppaa kokenut 🫣 ... enkä (toivottavasti 🙃) haksahda enää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tuttua tekstiä 😁, samaa laap ... laap ... -tekstiä mullekin tulee! Nyt tarjosivat 15% alennusta, kun kieltäydyin 10% alennuksesta. Vihjasivat, että paketin palautus Aasiaan voi tulla minulle hintavaksi. Mutta, eivät edelleenkään antaneet palautushintaa eikä osoitetta 🤷♀️🤦♀️
Tämä viimeisin alennustarjous tuli tänä aamuna, mutta en ole vastannut vielä. En suostu tuohon 15% alennukseen tuotteesta jolla en tee mitään ... 💩! Edelleen tulen kysymään heiltä palautusohjeita jossa tietysti pitää näkyä palautushinta.
Onhan tämä opetus itselleni, en ole ennen vastaavaa verkkokauppaa kokenut 🫣 ... enkä (toivottavasti 🙃) haksahda enää!Seuraava vaihe on, että et saa enää sähköpostiviestiäsi perille; ilmoitus: sp-osoitetta ei löydy.
Näin kävi minulle 🙄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraava vaihe on, että et saa enää sähköpostiviestiäsi perille; ilmoitus: sp-osoitetta ei löydy.
Näin kävi minulle 🙄Sama kävi mulle. ensin vastaavat ja viikon ajan pallotellaan.
Sain osotteen Kiinaan ja lähetin postin kautta paketin seurantakoodilla.
Lähetin viestiä että ja sähköposti ei yhdisty enää sinne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kävi mulle. ensin vastaavat ja viikon ajan pallotellaan.
Sain osotteen Kiinaan ja lähetin postin kautta paketin seurantakoodilla.
Lähetin viestiä että ja sähköposti ei yhdisty enää sinne.Siis lähetin viestiä että paketti on saapunut sinne.
En saanut viestiä menemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraava vaihe on, että et saa enää sähköpostiviestiäsi perille; ilmoitus: sp-osoitetta ei löydy.
Näin kävi minulle 🙄Joo, mulle kävi näin, kun lähetin lisää kyselyä palautusohjeista joita en ole saanut vaikka monta kertaa pyytänyt. Klarnakin jo kyseli minulta, missä mennään? Harmi, kun Klarna ei ota enää puheluja vastaan, tekoälyn kanssa viestittely on turhauttavaa. Lasku on edelleen tauolla. Tuote jonka haluan palauttaa tuli mulle 13.8.2024
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama kävi mulle. ensin vastaavat ja viikon ajan pallotellaan.
Sain osotteen Kiinaan ja lähetin postin kautta paketin seurantakoodilla.
Lähetin viestiä että ja sähköposti ei yhdisty enää sinne.Mihin osoitteeseen palautit
- Anonyymi
Moi anonyymi!
Minulla sama ongelma tilasin elokuun alussa "ortopediset" kengät ja olen viestitellyt tämän firman kanssa samoin Klarnan sekä DRX -kaupan kanssa nyt tänään sain Klarnalta viestin joutuisin maksamaan tilauksen koska viivyttelin liian pitkään. Hei haloo viestittelin näitten kanssa kuten kerroin ja aina vastattiin älä huolehdi Klarna hoitaa asian ja on tarvittaessa yhdessä minuun. Minä en ole tehnyt mitään väärää tämä Kaleva-Tampere liikekin sanoi, jos olet tilannut vääränkokoiset kengät emme ota palautuksia vastaan. Aion olla kuluttaja-asiamieheen yhteydessä. 😩 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin osoitteeseen palautit
support@kalevala-tampere. fi toimi minulla
- Anonyymi
Pystyykö tilausta peruuttamaan ja klarnan laskun myös ?,mulla on tilaus siellä ja nytkwstänyt yli viikon ..apua kaipaisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyykö tilausta peruuttamaan ja klarnan laskun myös ?,mulla on tilaus siellä ja nytkwstänyt yli viikon ..apua kaipaisin
Itse sain peruttua tilauksen, mutta tein sen samana päivänä ja kerroin, että Suomen lain mukaan ei tule kuluja kun peruutus on tehty ennen lähettämistä. Ootko saanut seurantakoodia eli onko paketti jo lähtenyt? Klarna ei peruuta maksua ennenkuin yritys ilmoittaa sille peruutuksesta.
- Anonyymi
Ei mun palautusta otettu ollenkaa,eikä tarvinnu palauttaa,eikä maksaa. Sitte tuli vaate numeroa pienempi ja sen sitte maksoin. Taitaa Kiinaan palautus olla kallista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sain peruttua tilauksen, mutta tein sen samana päivänä ja kerroin, että Suomen lain mukaan ei tule kuluja kun peruutus on tehty ennen lähettämistä. Ootko saanut seurantakoodia eli onko paketti jo lähtenyt? Klarna ei peruuta maksua ennenkuin yritys ilmoittaa sille peruutuksesta.
Laitoitko jonkin laki pykälän vai uskoivatko puhetta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitoitko jonkin laki pykälän vai uskoivatko puhetta?
Uskoivat puhetta. Laitoin myös kopion toiseen s-postiosoitteeseen, jotta keskustelu ei jäisi vain meidän väliseksi. He eivät tosin tienneet, että se oli omani 🤗
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoita Klarnalle, että laittavat laskun tauolle. Haluan myös palauttaa vaatteen jonka tilasin kyseisestä verkkokaupasta. Olen pyytänyt palautusohjeita, mutta en ole saanut. Klarna pyytää ottamaan yhteyttä Kalevala-Tampere -verkkokauppaan ja olenkin lähettänyt jo monta sähköpostia. Vastaavat kyllä, mutta pyörittelevät asiaa ja selittelevät yhtä ja toista! Juuri tänään taas pyysin palautusohjeita, katsotaan miten tämä päättyy? Klarna-lasku on tauolla jotenka eräpäivää ei ole tällä hetkellä.
Klarnalta on turha odottaa mitään apua. Vaikka kuinka laitat sinne infoa asiasta niin aikansa veivaavat ja sitten ilmoittavat että palaute ei oikeuta laskun peruutukseen. Sitten alkaa tulla maksuhuomautuksia kiihtyvällä tahdilla.
Suomalainen kuluttajansuoja on täysin hampaaton näiden rosvojen suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoita Klarnalle, että laittavat laskun tauolle. Haluan myös palauttaa vaatteen jonka tilasin kyseisestä verkkokaupasta. Olen pyytänyt palautusohjeita, mutta en ole saanut. Klarna pyytää ottamaan yhteyttä Kalevala-Tampere -verkkokauppaan ja olenkin lähettänyt jo monta sähköpostia. Vastaavat kyllä, mutta pyörittelevät asiaa ja selittelevät yhtä ja toista! Juuri tänään taas pyysin palautusohjeita, katsotaan miten tämä päättyy? Klarna-lasku on tauolla jotenka eräpäivää ei ole tällä hetkellä.
Minulla samanlainen juttu menossa!
- Anonyymi
Katsoin tuon verkkokaupan esittelyt, ja muut jutut, ja on todella huonoa suomea! En ikinä uskaltaisi tilata sieltä mitään pelkästään tuon epämääräisen kielen takia.
- Anonyymi
Oppirahat maksettu kusetusta
- Anonyymi
Myös minua ovat huijanneet. Tavara jota myyvät on täysin laadutonta ja verkkokaupan kuvat ovat jotain muuta kuin mitä toimittavat.
Älkää ostako mitään kalevala-tampere.fi -verkkokaupasta. Se on täyttä huijausta.
Tavallaan toimittavat, mutta roskaa, jolla ei ole käyttöarvoa, eikä se tuote, mitä myivät. - Anonyymi
Kusetusta tosiaan. 16.8 tilaamani tuotteet eivät koskaan saapuneet. Taisi mennä rahatkin. Harmittaa että kansallista nimistöämme pystyvät käyttämään petoksiinkin.
- Anonyymi
Luin juuri Kalevala korusta kaulakääty muistutti enemmän niitä tölkkien aukaisu näpläkkeitä tietysti hopeisena tai metallisena kuitenkin. Mullakin oli talon sydän sarjaa kaulakoru ja perintönä saatu Pirkanmaan puku. Ei ole enää. Semmonen Suomi.
- Anonyymi
Tilasin mekon kauhea retku ei vastannut yhtään kuvassa olevaa
mekkoa.- Anonyymi
Sama täällä. Nyt yritän saaha sitä palautettua mutta aivan turhaan. En saa osoitetta enkä ohjeita vaikka olen kaittanut monta S-postia. 😩😩😩
- Anonyymi
Minulle kävi samoin! Tuotteet ei vastaa kuvausta ja tuotteet tulee todellakin Kiinasta, eli täyttä p:Kaa! Palautus ei onnistu. Sähköposti ei mene perille. ÄLKÄÄ TILATKO!
- Anonyymi
Joo näin on. Tilattu pellava mekko tuli polyesteri.
Minulle kävi samoin. Tilasin puseron joka näytti kuvassa kauniilta,pitkältä paitapuserolta materiaali puuvillapellavaa. Tuli lyhyt ja leveä Kiinaöuseron tekele joka oli polyesteriä ja pandexia, hirveä materiaali.
Ilmoitin heti että hakuan palauttaa tuotteen ha ilmoittakaa osoite. Sieltä tuli samaa liibalaabaa mitä teille muillekin ja tarjottiin 10-15%alennusta tuotteesta. En suostunut caan ilmoitin heille mikö on Suomen lain mukainen palautuskäytäntö josta heidän pitää olla tietoisia koska myyvät täällä.
Klarnan kautta tilasin ja asia on nyt tauolla sieltä suunnalta.
Jos Klarna menee tässä asiassa myyjän puolelle ja joudun jotain maksamaan, loppuu asiakassuhteeni myös Klarnaan, koska tämähän on pahimman luokan petos, enkä hyväksy tuollaisia kauppiaita myöskään Klarnalta!
Älkää ostako tuolta firmalta mitään, joudutte vain vaikeuksiin!- Anonyymi
Olen pyytänyt monta kertaa palautusosoitetta ja -hintaa, mutta eivät ole antaneet! Kaikenlaista selitystä ja plääp plääp -postia lähettivät, vastasin aina, että haluan palautusohjeet, kunnes sähköpostit eivät enää lähteneet! Lasku oli Klarnassa tauolla ja ilmoittelin sinne monta kertaa ettei kalevala-tampere anna palautustietoja. Klarna vakuutteli aina ettei huolta, että he ottavat yhteyttä kauppaan. Ilmeisesti Klarna ei ole puolusta asiakasta koska lasku ilmestyi taas, eräpv. 25.9.2024. Kalevala-tampere vedätti ja pitkitti tätä prosessia (ei antanut palautusohjeita) niin, että palautusehdoissa oleva 30 päivää meni nyt umpeen! Eli se on heidän taktiikkansa saada asiakas maksamaan tilaamaansa tuote vaikka se on 💩! Mihin tällaisesta voi valittaa? Nyt sana kiertämään ettei petettäviä tule enää lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen pyytänyt monta kertaa palautusosoitetta ja -hintaa, mutta eivät ole antaneet! Kaikenlaista selitystä ja plääp plääp -postia lähettivät, vastasin aina, että haluan palautusohjeet, kunnes sähköpostit eivät enää lähteneet! Lasku oli Klarnassa tauolla ja ilmoittelin sinne monta kertaa ettei kalevala-tampere anna palautustietoja. Klarna vakuutteli aina ettei huolta, että he ottavat yhteyttä kauppaan. Ilmeisesti Klarna ei ole puolusta asiakasta koska lasku ilmestyi taas, eräpv. 25.9.2024. Kalevala-tampere vedätti ja pitkitti tätä prosessia (ei antanut palautusohjeita) niin, että palautusehdoissa oleva 30 päivää meni nyt umpeen! Eli se on heidän taktiikkansa saada asiakas maksamaan tilaamaansa tuote vaikka se on 💩! Mihin tällaisesta voi valittaa? Nyt sana kiertämään ettei petettäviä tule enää lisää.
Ihmettelen onko Klarna noin avuton näissä ongelmissa? Asiakas on kyllä heikoilla 😪
- Anonyymi
Huijari firma, lasku tauolla täälläkin. Tuli liian pienet tuotteet, ei pysty vaihtamaan. Jos maksan postikulut saan pitää pienet vaatteet ja lähettävät oikeat koot. No maksoin 19.90 tuli lähetystunnus mutta tuotteet palautuneet seurantanumeron mukaan takaisin Kiinaan. Toinen paketti oli menossa hollantiin näköjään ja toinen Englantiin. No en maksa laskua ennenkuin oikeat tuotteet ilmaantuu
- Anonyymi
Ei pidä tilata Kalevala Tampereelta mitään, tilasin takin elokuun alussa 2024 ei ole tullut. Kun kysyin niin on muka lähetetty, ei ole tullut. HUIJAUSTA koko firma.
- Anonyymi
Moi!
Kalevala-Helsingin taustalla häärivät todennäköisesti samat rikolliset kuin aiempien sivustojen Zula-Helsinki, Mielikki-Helsinki ja Vellamo-Helsinki. Tilattu tavara tulee, jos tulee ja ostoksen palauttaminen ei lupauksesta huolimatta onnistu.
Rikosilmoituksia on tehty, mutta aina vain uutta sivustoa pukkaa. On se kumma.- Anonyymi
Totta, tilasin Kalevala-Tampere ja kiitos tilauksesta-viesti tuli Vellamon sähköpostista. HUIJARI-FIRMOJA!!!
- Anonyymi
pistetty postia kuluttaja-asiamihelle
- Anonyymi
Laitoin itse kanssa sähköpostia firmalle jos ei oikeaa tuotetta tai rahoja tule takaisin otan yhteyttä kuluttaja-asiamiehelle.
- Anonyymi
Voi harmi,olis kannattanu lukea nämä kokemukset ennen tilausta.
Justiin tilasin Luhtan takin
tarjouksessa 39e,
saa nähä mitä sieltä tulee🙈😫- Anonyymi
Sori, epäilen, että tulee Luhtaa 😓 ....
Meitä monia on huijattu ja tuotteen palautus ei onnistu! Ilmoittakaa Klarnaan ongelmista ko. kaupan kanssa. Klarnaan ei voi enää soittaa, mutta "robotille" voi asian kertoa.
Ja ystävät hyvät, pyydän, tehkää valitus kuluttaja-asiamiehelle, minäkin tein sen. Mitä useampi sen tekee niin asia otetaan paremmin käsittelyyn. - Anonyymi
Itse tilasin tänään myös villamekon.Olisi todellakin ensin pitänyt lukea nämä kokemukset.Maksoin tänään Klarnan kautta.Toivottavasti rahat eivät ole vielä siirtyneet.Soitan huomenna Klarnalle ja sanon etteivät siirrä rahoja ennen kun tuote on tullut mulle.Toivottavasti onnistuu.
- Anonyymi
Minä myös tilasin "Luhta" takin, sain kasan 💩 eikä palautus osoitetta tule. Lasku on tauolla. Ihmettelen miten Suomessa voidaan markkinoida noin ja miten Klarna on mukana tuossa. Tuollaiset kaupat tekevät hallaa rehellisille myyjille, tästälähtien ostan tavarat kaupasta enkä tilaa enää mistään mitää 😡💩
- Anonyymi
Onko kukaan jättänyt noutamatta postista? Heti tilattuani tajusin, että huijarifirma. Laitoin peruutuksen sähköpostiin, ei vastausta. Onneksi otin laskulla Klarnasta.
En aio noutaa pakettia.- Anonyymi
Sain peruttua tämän tilaukseni, onneksi. Tein sen samana päivänä tilauksesta. Vetosin, että Suomen lain mukaan ei tule kuluja, jos tuotetta ei ole ehditty lähettämään. Laitoin sähköpostin myös kopiona omaan toiseen sähköpostiosoitteeseen (josta ulkopuolinen ei tiedä mikä taho). Näytti tehoavan ja Klarnalle oli tehty peruutus. Huh, läheltä piti!
- Anonyymi
Varmaankin samaa 💩,kuin mitä myy Sami&Lea. Samanhintainen takki,samannäköinen ,palautus niin kallista,ettei voinut muuta,kuin hyväksyä 70%hinnan palautus. Takki lento roskiin,hirveä riepu.
- Anonyymi
Heidän tekstinsä palautuksen hinnasta: Palautuskustannukset ovat omalla vastuullasi, kustannukset riippuvat kuriiristasi. Eli... mistä hinnan voi tietää, jos ei tiedä minne tuote palautetaan.
Erittäin epämääräistä eli ensimmäisenä kannattaa lukea palautuksen hinta. Nämä huijarit tekevät rahaa palautuksilla enemmän kuin tuotteilla.
- Anonyymi
Kauppalehden yrityshaulla ei löydy Suomesta yritystä Kalevala-Tampere. Sivuilta ei löydy myöskään yritystunnusta, mikä jo huolestuttavaa. Osittain myös huonoa suomen kieltä.
Aika huono nimi - Kalevala-koru ym. Kalevalaan liittyvät asiat tulevat ensin mieleen. Facebook-sivu myös eri nimellä.
ÄLKÄÄ TILATKO TAI ÄLKÄÄ AINAKAAN MAKSAKO!!!- Anonyymi
Jostain luin ilmoituksen et Kalevala Tampere on nykyään Aino&Veikko.
- Anonyymi
Ite tilasin yulta, ja sitten kuin nämä jutut...
Oli jo päivä mennyt mutta laitoin tilauksen peruutuspyynnön ja perhana sehän peruttiin vastoin ennakko-odotuksia :)
Maksu oli Klarnan kautta ja sieltä tuli vahvistus peruutuksen.
Hei ZZZZZ! Vastaanotimme vahvistuksen kaupalta DRX ecommerce, että tilauksesi on kokonaisuudessaan palautettu/peruutettu. Tästä syystä olemme peruneet saatavasi Klarnalle. Sinun ei tarvitse tehdä mitään. - Anonyymi
Minulle lupasivat pitää tuotteen ilmaiseksi kun halusin palautusosoitteen, ehdolla että tilasin korvaavan tuotteen. Nyt ilmaiseksi luvattu tuote on Klarnassa maksamatta, eivät ole tehneet hyvitystä vaikka monesti olen pyytänyt. Nyt jouluisin maksamaan kaksi tuotetta. Eivät lähetä palautusosoitetta vaikka kuinka pyydän.
- Anonyymi
Ei sinne voi palauttaa ja sandaalit oli ihan kamalat muoviläpyskät, ÄLKÄÄ tilatko
- Anonyymi
Tilasin 2 puuvillaista pellavapaitaa". Väreiltään ovat luvatun mukaisia, mutta materiaali on selvästi tekokuitua. Paidoissa ei ollut pesuohjeita eikä msteriaalitietoa.. En kysymälläkään saanut varmistusta materiaalista.
- Anonyymi
Juuri noin. Sekundakengät tuli kun tilasin. Koot kiinalaisia mittoja! Älkää tilatko!!
- Anonyymi
Kalevala -Tampere verkkokaupasta ei todella kannata tilata . Kuukaus kulunut eikä eikä tilausta ole näkynyt ei kuulunut . Harmi vain jotta kerkesin maksaa jo etukäteen
- Anonyymi
VAROITUS!! Paketissa on lähettäjän osoite Turkuun. Palautan oman tilaukseni sinne. Tuote on ihan kamalinta kiinan Paa mitä kuvitella saattaa.
- Anonyymi
Saitko palautettua Turkuun.
- Anonyymi
Juuri näin ! Miten voi toimia näin vapaasti huijaten ?
- Anonyymi
Ei kaupaa tuon firman kanssa kannata tehdä, on todella vaikeaa saada palautettua ja yrittävät loppuun saakka pitää asiakkaalle kuluja.
- Anonyymi
Minua myös huijattiin törkeästi
- Anonyymi
oisimpa huomannut tuon varoituksen ajoissa, nyt olen samassa liemessä Tampere-Kalevan verkkokaupan kanssa. Ensinnäkin toimitus kesti kuukauden ja tavara ei vastannut tilausta. kiinalaisia tuotteita, koot ei pidä paikkaansa. Paluttaminen mahdotonta, tarjoavat uutta tavaraa tilalle samaan hintaan ja maksu 9.95eur. Klarnalla maksu seis, kunnes asia sellviää.
- Anonyymi
Taitaa olla tekoälyn luomia nuo vastaukset. Kaikki tekemään kuluttajansuojailmoituksia jotta tällainen huijausfirma saataisiin pois markkinoilta. Myös Klarnalle kannattaa valittaa että ovat osallisena ihmisten huijaamisessa.
- Anonyymi
Tilasin myös kyseisestä 💩firmasta takin ja housut. Tapellut sähköpostissa ja Klarnalla sen minkä kerennyt. Nyt sain palautus tilpetöörit ja kävin Klarnalla kahtomassa, ettei lasku ole vain uusiutunut. Klarnalla lasku ollut tauolla ja nyt yhtäkkiä ”Ei maksettavaa- täydellinen palautus”.😂 Ja minähän en aijo palauttaa tuotteita, kun palautuksesta tulisi maksaa. Mitä teen, jos tämänkin jälkeen lasku vielä uusiutuisi Klarnalle?🫠
- Anonyymi
Menin kanssa halpaan ja tilasin ortopediset nahka nilkkurit, kävin äsken hakemassa paketin, ovat ihan järkyttävät, eivät ole nahkaa nähneetkään, en ilkeä laittaa edes uff laatikkoon, joten menevät suoraan roskikseen
- Anonyymi
kyllä olet oikeassa, mentiin halpaan ja tosiaan ei vastaa tuote kuvausta ja palauttaminen vaikeaa
- Anonyymi
Huijausta on! En saanut tilaamaani ja maksamaani lähetystä koskaan, eikä yhteydenottopyyntöihin vastattu.
- Anonyymi
Juuri sain tilamani kengät, joiden laatu täysin ala-arvoista 💩
- Anonyymi
Täällä myös yksi huijattu. Suomenkielinen nimi kaupalla ja heräteostoksena tilasin 3 tuotetta. Yksi ei saapunut ollenkaan, yhden koko ainakin 3 nro. pienempi kuin tuotelappu antaa ymmärtää. Yksi tuote ihan ok hintaansa nähden. Summasummaarum kolmen tuotteen hinnalla olisin saanut 1 laadukkaan ehkä länsimaisen tuotteen. Nyt jäi käteen 1 huonolaatuinen kiinalainen.
Eipä tuonne kannata edes yrittää valittaa. Oppirahat maksettu, ei enää ikinä tuolta!!! - Anonyymi
Kalevala Tampereen verkkosivu ei enää ole olemassa vaan linkki ohjautuu tänne: https://ainoveikko.fi/
- Anonyymi
Sain aika samanlaisia tekoälyn kirjoittamia vastauksia kun ilmoitin palautuksesta ja kyselin minne tuote palautetaan. Nyt ei sitten mihinkään, kun Kalevala Tampereen verkkosivu on ehkä lopetettu ja linkki ohjaa toiseen verkkokauppaan https://ainoveikko.fi/
VARO myös tätä ainoveikkoa! Jos tilaat älä maksa pankkikortn tunnuksilla !!! laskulla Klarnan kautta. jos tilaat oudosta verkkokaupasta.
Mieluummin älä tilaa vaan oista kaupasta jossa voit nähdä ja sovittaa tuotteen niin et pety. - Anonyymi
muitakin huijausliikkditä mm yks laukkuja myyvä liike. Sanoivat heti, että taidan voittaa jutun.
Eilen sain 21 pv lisäaikaa laskulle ja myös kauppa sen 21 pv aikaa. Jollei tee asialle mitään, mitä on luvannut, laittaa Klarna asian oikeuteen.
Toivottavasti asia ratkeaa.
Periksi en anna.- Anonyymi
KOPIOI TEKSTIN VÄÄRIN, TÄSSÄ OIKEA:
Samat kokemukset. 2 kk olen tapellut ja Klarna päätti asian heidän hyväkseen. Mun piti saada koodi kaupalla 100 %:n hyvitykseen jostain tuotteesta eikä väärää tarvinnut palauttaa. Sitä ennen sanoivat lähettäneensä tilalle oikean ilmaiseksi. Seuraavassa postissa ilmoittivat, että tavara on hukkunut eivätkä voi lähettää uutta, kun ei ole varastossa. Menin katsomaan niin oli 4 kpl.
Sen jälkeen lupasivat tuon 100 %:n hyvityksen, kun ilmoitin Varastosaldon.
Kun en koodia ostoa varten saanut, otin asian uudelleen puheeksi Klarnan kanssa ja pääsin keskustelemaan oikean henkilön kanssa.
Kun ilmoitin, että on huijausliike, toimipaikka Alankomaat ja sen alla on muitakin huijausliikkditä mm yks laukkuja myyvä liike. Sanoivat heti, että taidan voittaa jutun.
Eilen sain 21 pv lisäaikaa laskulle ja myös kauppa sen 21 pv aikaa. Jollei tee asialle mitään, mitä on luvannut, laittaa Klarna asian oikeuteen.
Toivottavasti asia ratkeaa.
Periksi en anna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KOPIOI TEKSTIN VÄÄRIN, TÄSSÄ OIKEA:
Samat kokemukset. 2 kk olen tapellut ja Klarna päätti asian heidän hyväkseen. Mun piti saada koodi kaupalla 100 %:n hyvitykseen jostain tuotteesta eikä väärää tarvinnut palauttaa. Sitä ennen sanoivat lähettäneensä tilalle oikean ilmaiseksi. Seuraavassa postissa ilmoittivat, että tavara on hukkunut eivätkä voi lähettää uutta, kun ei ole varastossa. Menin katsomaan niin oli 4 kpl.
Sen jälkeen lupasivat tuon 100 %:n hyvityksen, kun ilmoitin Varastosaldon.
Kun en koodia ostoa varten saanut, otin asian uudelleen puheeksi Klarnan kanssa ja pääsin keskustelemaan oikean henkilön kanssa.
Kun ilmoitin, että on huijausliike, toimipaikka Alankomaat ja sen alla on muitakin huijausliikkditä mm yks laukkuja myyvä liike. Sanoivat heti, että taidan voittaa jutun.
Eilen sain 21 pv lisäaikaa laskulle ja myös kauppa sen 21 pv aikaa. Jollei tee asialle mitään, mitä on luvannut, laittaa Klarna asian oikeuteen.
Toivottavasti asia ratkeaa.
Periksi en anna.Lisää informaatiota:
Vastuuvapauslauseke
TMG:n 5 §:n mukainen tiedonantovelvollisuus.
DRX ecommerce
Aino & Veikko
Demer 36B, 5256 EJ Heusden Netherlands
Yhteystiedot
sähköposti: [email protected]
VAT: NL003363099B62
Yritysrekisterinumero (KvK): 78653215
____________________
===================
Kalevala Tampere
Sama osoite
Kalevala Tampere Demer 36B Heusden, 5256EJ
Vastuuvapauslausekekin oli sama, AINO&VEIKKO-nimen kohdalla Kalevala Tampere
Siitä on kuvakaappaus mulla olemassa, onneksi.
===================
—------------------------------
Vastuuvapauslauseke
TMG:n 5 §:n mukainen tiedonantovelvollisuus.
DRX ecommerce
Helmi's Laukut
Demer 36B, 5256 EJ Heusden Netherlands
Yhteystiedot
sähköposti: [email protected]
VAT: NL003363099B62
Yritysrekisterinumero (KvK): 78653215
—-------------------------------
====================
Sivut löytyy tuolta.
https://helmis-laukut.fi/pages/vastuuvapauslauseke
Nämä kolme saman firman alla:
DRX ecommerce
- Anonyymi
Kyseinen kalevala tampere kulkee nykyää nimella Aino & Veikko.
- Anonyymi
Huijari firma,puuvillamekko oli jotain keinokuitua ja todella retku.Olen viestitellyt ja pyytänyt palautusohjeita.En tiedä miten käy.Pystyykö tämän firman ilmoittamaan johonkin,että huijausta koko touhu kotimaisen firman nimissä
- Anonyymi
ÄLKÄÄ OSTAKO MITÄÄN KO. FIRMASTA, ON IHAN HUIJARI KAUPPA!
- Anonyymi
Joo
Syyskuussa tilasin housut ja maksoin..ei ole tullut housuja..
Huijjareita
- Anonyymi
Heidän ei ilmeisesti ole tarkoituskaan lähettää mitään, vaan kerätä rahat.
Toisia samanlaisia ovat rovaniemi-talvella.fi , kalevala-tampere.fi sekä helmis-laukut.fi
Ilmeisesti näitä huijauksia tehtaillaan tekoälyn avulla ulkomailta. Suomenkieli on täynnä virheitä. - Anonyymi
Heippa, firmat pitää antaa ilmi poliisille.
Jos mainostavat Suomalaisina tuotteina, eivätkä anna palautusehtoja ostajalle tiedoksi. - Anonyymi
Juuri näin palautus osoitetta ei heiltä saa. Olen pyytänyt monta kertaa. Mutta aina on joku selitys.
- Anonyymi
Olette sentään saanut tuotteen,kestikö kauan. Minun tilaus ei ole saapunut ja sähköposti et vastaa. Sinä joka tilannut ,kirjoittaisitko vastaukset
- Anonyymi
Paska, minäkin tilasin vasta.
- Anonyymi
Eikös tuosta voi tehdä rikosilmoituksen jos tuote ei tule ollenkaan. Mä tilasin mekon kun en tiennyt huijariksi, nyt tiedän. Ehdin pyytää maksun jäädytystä pankista. Visalla maksoin joten toivoa on saada raha takaisin. Kyseessä on petos jos tuote ei tule. Samat tuotteet myös nimellä Aino&Veikko. Ja on joku muukin nimi yrityksellä. En muista mikä.
- Anonyymi
Luulin tilanteeni suomalaisesta kaupasta kun huomasin että kiinasta en hakenut pukua , ,tein reklamaation kyseiseen liikkeeseen kuten myös klarnaa kumpikaan ei ole vastannut reklamaation maksutavaksi tuli koko summa. En koskaa ota enää klarnan kautta mitään ostoksia..! Ja todellakin tuolle huijari kalevala tampere tuli tulla loppu.
- Anonyymi
Joo. Älä tilaa. Sain vihdoin 2kk jälkeen tilaamani "laadukkaan villapaidan" hintaan 39e. Paketissa ihan temun hyllystä löytyvä parin euron paska. Oikea koko ja printti oli, muuten ihan jätettä.
- Anonyymi
Mä onneton tilasin sormuksen (onneksi alle 20e). Tässä nyt oon s-postia laitellut jo kolme. Olen uhannut nolata ne FB:ssä...aina tulee ns ymmärtäviä kommentteja takaisin, pahoitteluja, lupauksia siitä että tuote on kohta perillä jne. Oli muuten tasan eka ja vika kauppa siihen firmaan ! V:tuttaa. Kalevala-Tampere, pyh paskaa !
- Anonyymi
Mitähän tapahtuisi jos ei noutaisi tilaamansa pakettia???
- Anonyymi
Nämä tällaiset "verkkokaupat" on ihan alusta asti tietoisia huijauksia ja niitä tehtaillaan liukuhihnalta. Maineella ei ole merkitystä, koska sitten luodaan uusi kun ei enää tilauksia tule. Kaupan nimeä ja verkko-osoitetta myöten kaupan sivuilla oleva materiaali on AI:n tuotosta, eli ei ole kukaan ihminen kirjoittanu. Ainoa syy lähettää sinne sähköpostia tai yrittää muutoin ottaa yhteyttä on se, että jos ja kun Klarna/luottokorttiyhtiö vaatii ensin yrittämään yhteydenottoa myyjään.
Mitkään rikosilmoitukset tai muut lainkouran hyödyntämisyritykset ovat turhia. Yritys toimii käytännössä Kiinassa, vaikka niillä nimellisesti onkin tuo DRX yhtiö Alankomaissa. Jos tuo DRX ajetaan alas, niin sitten perustetaan toinen.
Myytyjen tuotteiden katteet ovat lähes 100%, jonka takia niiden on helppoa sanoa että lähettävät jollakin tekaistulla toimituskululla uuden tilalle niin että väärää/rikkinäistä ei asiakkaan tartte lähettää takaisin. Todennäköisesti ne saa voittoa pelkällä toimituskulullakin.
Klarna tai luottokorttiyhtiöt ovat ainoat tahot jotka voivat tehdä asialle jotain. Mutta tässä tulee homman juju: Huijausverkkokauppa lähettää jotain paskaa sieltä niin että Klarnan ja luottokorttiyhtiöiden on paljon vaikeampi lyödä toiminnalle stoppi sulkemalla rahaliikenteen. Näennäisesti verkkokauppa siis toimii ja jos Klarna tai luottokorttiyhtiö sitä lähestyisikin, niin ne selittelis (tai AI selittelis) samaa tuubaa kuin asiakkaidenkin sähköpostiin.
Ainoa asia minkä kukin voi tehdä, on valistaa ihmisiä. Tällaista huijaustoimintaa ei ole mitään mahdollisuuksia saada pois. Sen takia energian käyttö yksittäisen huijauskaupan ilmiantoon tms. on täysin turhaa. Se ei johda mihinkään ja jos johtaisikin, niin tosiaan heti tulisi tusina uusia tilalle.
Aina jos on tarkoitus olla Suomalaisen verkkokaupan sivustolla, niin tarkistakaa aina että sivustolta löytyy Y-tunnus ja tarkistakaa ytj.fi:stä että se on olemassa ja järkevä.
Jos on aivan pakko tilata kiinaroskaa, niin sitten mieluummin rehellisesti Wish:stä tai vastaavasta. Niissä hintakin on yleensä suhteessa tuotteen laatuun paremmin kohdallaan kuin näissä huijaussivustoissa. - Anonyymi
Olen samaa mieltä kuin toisetkin Älkää tilatko mitään tästä Kalevala-Tampere verkkokaupasta tuotteet tuli pitkän ajan päästä ja palautuskäytäntöä ei suostuta antamaan millään ehdoilla vaikka verkkokaupoissa pitäisi olla 14 päivän palautusoikeus, tuotteet tulevat Kiinasta en tilaa enää mitään tuotetta joka tulee Kiinasta
- Anonyymi
Täällä kans yks uhri lisää. Tuote oli aivan eri mitä tilasin.😡 Toivottavasto joku lukee nää keskustelut ennenko tilaa tuolta yhtään mitään.
- Anonyymi
Kyllä varmasti lukee monikin, kuten esimerkiksi minä. Jos nyt ihan välttämättä haluaa jotain kiinalaista tsavaraa hankkia, niin eikö silloin ole viisainta tilata itse ne ja suorittaa maksu Klarnan kautta. Näin olen minä tehnyt, eikä muita ongelmia ole milloinkaan ollut kuin että Suomeen saapuneista lähetyksista kaksi hävisi johonkin. Siinä ei kylläkään korvaamatonta vahinkoa tullut, sillä ne eivät olleet kuin muutaman euron arvoisia. Kaikki muut paketit ovat löytäneet perille asti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varmasti lukee monikin, kuten esimerkiksi minä. Jos nyt ihan välttämättä haluaa jotain kiinalaista tsavaraa hankkia, niin eikö silloin ole viisainta tilata itse ne ja suorittaa maksu Klarnan kautta. Näin olen minä tehnyt, eikä muita ongelmia ole milloinkaan ollut kuin että Suomeen saapuneista lähetyksista kaksi hävisi johonkin. Siinä ei kylläkään korvaamatonta vahinkoa tullut, sillä ne eivät olleet kuin muutaman euron arvoisia. Kaikki muut paketit ovat löytäneet perille asti.
Ottakaa yhteyttä: ttps://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttaja-asiamies/
- Anonyymi
Tilasin Kalevalasta tuulipuvun ! En arvannut että se tulee Kiinasta ! Puku on tietenkin pieni ja haluaisin vaihtaa sen isompaan ! Kalevalan sähköposti osoitteet ei ole käytössä. Kun yritin lähettää sinne mailin niin tulivat takaisin virheellisenä !
Harmi kun tuli maksettua se pieni puku jos sitä ei saa vaihdettua isompaan ! Yleensä muissa verkkokaupoissa vaihto onnistuu tai lähettävät uuden tuotteen ! - Anonyymi
Menin tämän firman ansaan,ja poltan tuotteen niin paljon risoo💩
Aivan hirveetä paskaa myyvät,ja 10 kpl.viestejä jossa viimeisessä oli palautusohje johonkin idokiinaan hirveellä hinnalla!!!
Äläkää vaan ostako mitään sieltä!!!!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123840MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782027Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5461626Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851298Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808