Palestiinalaisten ylpeys estää rauhan Israelin kanssa

Anonyymi-ap

WALL STREET JOURNAL: Palestiinalaisten omanarvontunnon vaatimukset ovat liian suuret - Stuart Creque

Walter Russell Mead kirjoittaa, että jotta palestiinalaiset pääsisivät yhteisymmärrykseen rauhasta, "palestiinalaisten olisi nähtävä realistisia ehdotuksia kahden valtion ratkaisuksi, joka kunnioittaa heidän omanarvontuntoaan ja vastaa heidän tarpeisiinsa" (Wall Street Journal, 6.8.). Ongelmana on se, että palestiinalaisten mielipidetutkimusten perusteella ainoa ratkaisu, joka kunnioittaa heidän omanarvontuntoaan ja vastaa heidän tarpeisiinsa, on juutalaisista vapaa, joelta merelle -ratkaisu. Vain se lunastaa heidän häpeänsä vuosikymmeniä kestäneestä tappiosta halveksittujen juutalaisten käsissä.

Palestiinalaiset, jotka todella haluavat rauhaa israelilaisten naapureidensa kanssa, ovat hengenvaarassa, koska palestiinalaisten enemmistö on valmis uhraamaan lastensa tulevaisuuden juutalaisten etnisen puhdistuksen puolesta koko Israelista. Yhdelläkään Yhdysvaltain presidentillä ei ole valtaa suunnata palestiinalaisia uudelleen pakottavaan näkemykseen rauhasta Israelin kanssa, ellei palestiinalaisten enemmistö luovu unelmastaan juutalaisten kukistamisesta ja kunnes se luopuu siitä. (Wall Street Journal)

68

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Umpikuja.

• Anonyymi

Kyllähän yksi syy siihen, että palestiinalaisten kanssa eivät rauhanneuvottelut tahdo onnistua,
        on ylpeys, mutta toinen yhtä painava syy on se mistä PLO:n rauhanneuvottelija, Hanan Ashrawi
        sanoi, kun Arafat hylkäsi rauhanehdotuksen , missä palestiinalaisille luvattiin 96 % länsirannasta ja Itä-Jerusalemin. Tätä sopimusta ajoivat voimakkaasti Bill Clinton ja USA.

Ashrawi sanoi: Me palestiinalaiset olemme "kaikki tai ei mitään"-kansaa.
        He eivät ole tottuneet luovuttaman mitään saaduista oikeuksistaan, eivätkä tule sitä tekemään vieläkään, joten rauhanneuvottelut PLO:n kanssa on ajanhaaskausta.
        Ja sen Netanjahu tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän yksi syy siihen, että palestiinalaisten kanssa eivät rauhanneuvottelut tahdo onnistua,
        on ylpeys, mutta toinen yhtä painava syy on se mistä PLO:n rauhanneuvottelija, Hanan Ashrawi
        sanoi, kun Arafat hylkäsi rauhanehdotuksen , missä palestiinalaisille luvattiin 96 % länsirannasta ja Itä-Jerusalemin. Tätä sopimusta ajoivat voimakkaasti Bill Clinton ja USA.

He eivät ole tottuneet luovuttaman mitään saaduista oikeuksistaan, eivätkä tule sitä tekemään vieläkään, joten rauhanneuvottelut PLO:n kanssa on ajanhaaskausta.
        Ja sen Netanjahu tietää.

Eikä Israelia rauha kiinnosta vaan haluavat tuhota palestiinalaiset. Samanlaisia rättipäitä kun loppupeleissä ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä Israelia rauha kiinnosta vaan haluavat tuhota palestiinalaiset. Samanlaisia rättipäitä kun loppupeleissä ovat.

Noinko Hamasin terveysministeriö ilmoitti?

Jos Israel haluaisi tuhot palestiinalaiset, niin se olisi tehnyt sen jo ajat sitten. Sillä on siihen tarvittava voima.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Israel haluaisi tuhot palestiinalaiset, niin se olisi tehnyt sen jo ajat sitten. Sillä on siihen tarvittava voima.

Juuri näin.

• Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö, Israelin itsenäistymisen 1948 jälkeen palestiinalaisten määrä on lähes viisinkertaistunut. Miten sen selität? 😺

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sen Netanjahu tietää.

Ovatko israelilaiset sitten tottuneet luovuttamaan saavuttamiaan oikeusia? Miksi he ylipäätään tunkevat itseään alueelle, jossa kukaan ei heitä kaipaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Geneettisiä serkuksia, tosin kasaareilla voi olla hunnien geenit. Kasaarit ovat toistaiseksi uskon asia, ja voivat sellaiseksi jäädäkin, jos asiaa ei kunnolla tutkita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tietenkin, Jumalan valittu kansa voi Jumalan voimalla tuhota ihan kenet haluaa, eikä sille kukaan mitään voi.

Vai miten tuota asiaa niin kuin ajattelit?

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Höpöhöpö, Israelin itsenäistymisen 1948 jälkeen palestiinalaisten määrä on lähes viisinkertaistunut. Miten sen selität? 😺

Afgaanien, irakilaisten, Saharan eteläpuolisten afrikkalaisten, pakistanilaisten... ja monen muun määrä on 5-6 kertaistunut pelkästään vuodesta 1960.

Ei siinä tarvitse kuin käyttää niitä sukupuolielimiään niihin tarkoituksiin, joihin ne erityisen hyvin soveltuvat. Sen sijaan, että yrittää kuoria sen nakin...

Sinäkin vaan yrität käännyttää homoja sen sijaan, että toteuttaisit sitä heterouttasi Jumalasi määräyksen mukaisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

Afgaanien, irakilaisten, Saharan eteläpuolisten afrikkalaisten, pakistanilaisten... ja monen muun määrä on 5-6 kertaistunut pelkästään vuodesta 1960.

Ei siinä tarvitse kuin käyttää niitä sukupuolielimiään niihin tarkoituksiin, joihin ne erityisen hyvin soveltuvat. Sen sijaan, että yrittää kuoria sen nakin...

Sinäkin vaan yrität käännyttää homoja sen sijaan, että toteuttaisit sitä heterouttasi Jumalasi määräyksen mukaisesti.

On se kummaa kansan tuhoamista kun sen määrä moninkertaistuu. 😺

Kerrohan miten minä muka olen yrittänyt käännyttää homoja ja mihin. 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Oletko tosissaan? Sama koskee juutalaisia. Ja suomalaisia.
        Suomalaisten väkiluku oli vain satoja tuhansia vielä 1800-luvulla!

• Anonyymi kirjoitti:

Joo joo, mutta kun vältetään, että Israel hävittää palet 😺

• Anonyymi kirjoitti:

Suomalaisia oli muuten v 1948 yli 3,9 miljoonaa.
        Lisäystä ei ole edes 50%:a. 😹

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Kuten huomaat, palestiinalaisten määrä on kasvanut HITAAMMIN kuin monen muun tuossa mainitun. Se johtuu siitä, että Israel aika ajoin tappaa heidän lapsiaan.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Joo joo, mutta kun vältetään, että Israel hävittää palet 😺

Niin, ja sitten väitetään, että Hitler tuhosi juutalaiset. Juutalaisia on Palestiinassakin paljon enemmän kuin ennen Hitlerin nousua valtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuten huomaat, palestiinalaisten määrä on kasvanut HITAAMMIN kuin monen muun tuossa mainitun. Se johtuu siitä, että Israel aika ajoin tappaa heidän lapsiaan.

Suomalaisten määrä ei ole edes puolikertaistunut. Kuka meitä tuhoaa? 🙀

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja sitten väitetään, että Hitler tuhosi juutalaiset. Juutalaisia on Palestiinassakin paljon enemmän kuin ennen Hitlerin nousua valtaan.

Ei juutalaisia ole Palestiinassa yhtään. Mitta paleja on edelleen Israelissa 😺

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Suomen väkiluku laskee koko ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos haluaisivat se olisi tehty jo muutamalla ohjuksella.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Suomalaisia oli muuten v 1948 yli 3,9 miljoonaa.
        Lisäystä ei ole edes 50%:a. 😹

Suomi on afrikkslaistunyt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos haluaisivat se olisi tehty jo muutamalla ohjuksella.

Totta ja ilman IDF:n uhreja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomen kansa häviää.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Hyvin sanottu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ainakin jo Persut saavat tahtonsa läpi!

On se kummallista porukkaa. Sanovat ajavansa suomalaisten etuja, mutta niitten reseptin mukaan Suomi senkun kuihtuu, vanhenee ja rappeutuu - ilman maahanmuuttoa.

Nyt syytetään esim. RKP:tä vastakkainasettelusta, vaikka tuo demografinen asia on kiistatta totta. Kun pyydettiin lausuntoja, ennen kuin päädyttiin tuohon typerään kolmen kuukauden määräaikaan, jona aikana maahanmuuttajan on hankittava uusi työpaikka, tai hänet poistetaan maasta, niin 2 tahoa puolsi tuota rajaa - ja yli 100 vastusti!!!!

Myös elinkeinoelämä vastustaa tuota kolmen kuukauden rajaa, koska se heikentää pahasti Suomen houkuttelevuutta työpaikkana.

Ja heikko Orpo tuskin uskaltaa muuta kuin peesata persuja...

• Anonyymi

Siinä ne ovat; ylpeys, ahneus, viha ja kateus. Turha on toivoa rauhaa, vaikka yli 75 vuotta on kulunut Israelin valtion perustamisesta.

• Niinpä, ei päivääkään ole Israel saanut elää rauhassa.

• Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

Niinpä, ei päivääkään ole Israel saanut elää rauhassa.

Eikä juuri päivääkään, kun israelilaiset eivät ole alistaneet palestinalaisia ja varastaneet heidän maitaan!

YK:ltakin on tullut noottia.

Mutta aito_lainen on aatettaan, sitä itteään, täynnä.

• Anonyymi

Kertomus maasta, jonka "Jumala lupasi", on paitsi kaiken nykyaikaisen äärinationalismin alku ja juuri, myös ruumispinojan ja suunnattoman kärsimyksen tie läpi historian.

TV-viihdettä harva ottaa tosissaan. Tuota hirviöiden itsestään kirjoittamaa kirjaa taas palvotaan edelleen "pyhänä". En tiedä, nauraako, vai nauraako vielä enemmän, kun samaan aikaan kauhistellaan muka jotain Koraania. Vaikka Koraanin nimissä onkin saatu aikaan enemmän pahaa, ei Toora (=Vanha Testamentti) tosiaankaan ole mikään alaikäisten pyhäkoululaisten luettavaksi sopiva sepustus. Ellei halua kasvattaa heistä häikäilemättömiä murhaajia, ryöstäjiä ja monin tavoin epämoraalista väkeä, joiden takia puolet maailmaa on koko ajan ongelmissa.

• Anonyymi

Siellä on tarkinoita, jotka opettaa, että näin ei pidä tehdä. Siellä on kauhuesimerkkejä mm. ryypiskelystä ja naimisesta. Ne ei ole mitään ohjeita "tee näin".
        Raamattuun sisältyy aina suullinen opetus. Teksti on suurelta osin vanhentunut, eikä sitä ole koskaan luettu ilman opetusta.

Joskus ihmetyttää, miten tyhmänä uskovaisia pidetään. Ei ihme, että seurakunnista erotaan ja syntyy näin saatanallisen tyhmä ateistien sakki, kuin Suomessa on.
        Uskovaisissakin on toki yksinkertaisia, kuten Päivi Räsänen, mutta puolustetaan nyt kerrankin idiottia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siellä on tarkinoita, jotka opettaa, että näin ei pidä tehdä. Siellä on kauhuesimerkkejä mm. ryypiskelystä ja naimisesta. Ne ei ole mitään ohjeita "tee näin".
        Raamattuun sisältyy aina suullinen opetus. Teksti on suurelta osin vanhentunut, eikä sitä ole koskaan luettu ilman opetusta.

Joskus ihmetyttää, miten tyhmänä uskovaisia pidetään. Ei ihme, että seurakunnista erotaan ja syntyy näin saatanallisen tyhmä ateistien sakki, kuin Suomessa on.
        Uskovaisissakin on toki yksinkertaisia, kuten Päivi Räsänen, mutta puolustetaan nyt kerrankin idiottia.

"ja syntyy näin saatanallisen tyhmä ateistien sakki, kuin Suomessa on."

No mutta, tule ihmessä meidän tapaamisiimme ja valista meitä!

Kai sinulla riittä argumentointivoimaa kasvotustenkin...

• Anonyymi

Aivan? Aloituksessa on otettu kantaa tärkeään asiaan, voitko aloittaja kuitenkin tarkentaa johtuuko tuo kyseinen tilanne todellakin ainoastaan ihmisten ylpeydestä vai tuhansia vuosia sitten annettujen uskonnollisten kirjoitusten vaikutuksesta?

• Lähi itä 3 syöpä maa
      Turkki-Iran-Israel

• Anonyymi

Arabit ja muslimit ovat maailman apinarokko.

• Anonyymi kirjoitti:

Arabit ja muslimit ovat maailman apinarokko.

Älä huoli Arabia -huoli Venäjä jos Venäjä voitta sota ja se on mitä me toivomme
        Jos Venäjä voitta he tullut sinun maku huone -huoli sinun pikku housut haheha

• Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

Älä huoli Arabia -huoli Venäjä jos Venäjä voitta sota ja se on mitä me toivomme
        Jos Venäjä voitta he tullut sinun maku huone -huoli sinun pikku housut haheha

Minä mennä sinne mistä sinä tulla!

• Anonyymi kirjoitti:

Minä mennä sinne mistä sinä tulla!

Mistä minä tullun Kotona hahehahe

• Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

Mistä minä tullun Kotona hahehahe

Eikö pizza paisto tänään?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö pizza paisto tänään?

Minulle ravintola olen omistaja ei tarve joka päivä mennä töihin siellä on työhön takia jos haluat siellä joko voi valmista sinulle pizza meillä asiakas ovat suomalaiset

• En tiedä kuka käski 6 mil juutalaiset kuoli europasta
        en tiedä kuka käski Englanti ja Ranska varasta maailma 150 vuotta
        en tiedä kuka käski europalaiset tappaa toisia 1 ja 2 maailma sota jotka kuollut on 97 mil ihmisiä
        en tiedä kuka käski USA menee sota maailmasta ja kuollut 1000000 ihmisiä
        en tiedä kuka käski Venäjä hyökkää Ukraina
        varma kaikki on Islam .hauskaa länsi media yritä näytä että ei kuka muista länsi likainen historia

• Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

En tiedä kuka käski 6 mil juutalaiset kuoli europasta
        en tiedä kuka käski Englanti ja Ranska varasta maailma 150 vuotta
        en tiedä kuka käski europalaiset tappaa toisia 1 ja 2 maailma sota jotka kuollut on 97 mil ihmisiä
        en tiedä kuka käski USA menee sota maailmasta ja kuollut 1000000 ihmisiä
        en tiedä kuka käski Venäjä hyökkää Ukraina
        varma kaikki on Islam .hauskaa länsi media yritä näytä että ei kuka muista länsi likainen historia

Muslimit tosiaan harvoin tietävät. 🤣

• Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

Minulle ravintola olen omistaja ei tarve joka päivä mennä töihin siellä on työhön takia jos haluat siellä joko voi valmista sinulle pizza meillä asiakas ovat suomalaiset

Muslimina toki valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muslimit tosiaan harvoin tietävät. 🤣

Eivät yleensä osaa edes lukea.

• Anonyymi kirjoitti:

Eivät yleensä osaa edes lukea.

Mutta olen varma sinä osaat lukee mitä minä kirjoitan ja nyt sinulle kipeä
        haheha

• Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

Mutta olen varma sinä osaat lukee mitä minä kirjoitan ja nyt sinulle kipeä
        haheha

Joo, haheha on tosi kipeä!

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, haheha on tosi kipeä!

No sitten juo vettä suola kanssa ,joskus kun lammas tulee kipeä juo vettä suola kanssa sitten parane usko pois

• Olisi kiva jos minulle nyt ollut pari kamelin olisin rikas mies

• Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

Olisi kiva jos minulle nyt ollut pari kamelin olisin rikas mies

Juo muiden kanteleiden kusta!

• Anonyymi

Ja sehän juo.

• Minä' olen tarkoita minä olen -kuka sinä olet Anouympi -Istut tietokone takana ja et uskalla kirjoita sinun nimi pelkuri olen varma et uskalla mennä yksin wc-paperi tiikeri

• Anonyymi

ukraina lippu

• Anonyymi

Tuolta juuri se näyttääkin.

• Anonyymi

Joo, rumaa jälkeä.

• Anonyymi

Joo, rumaa jälkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, rumaa jälkeä.

Onko tuo kardox joku alakoululainen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko tuo kardox joku alakoululainen?

Se on mamu, pitsan paistaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on mamu, pitsan paistaja.

Forssassa. 🍕

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Forssassa. 🍕

Voi sitä paikkaa….

• Anonyymi

Ulosottomiehet-tv-ohjelma kertoo mikä on matujen tavanomainen kulttuuriin kuuluva käytös.

4 tuntia valehdellaan tunnollisesti näytellen teeskennelle kunnes ulosottajat eivät anna periksi ja matut maksaa ostamansa tuotteet.

Sama tyyli on kaikissa heidän neuvotteluissa siksi Israel ei ole yksinkertaisesti kyennyt sopimaan rauhaa terroristien kanssa. Terroristit muuttaa ja peruu sopimukset AINA.
      He ovat malliesimerkki siitä miksi pahuus ei voi koskaan muuttua hyväksi. Miksi ihmisten pahuus ei koskaan lopu vaan se on tuhottava viimeisessä sodassa.

Ne kansat (kaikki) jotka viimeisessä sodassa liittyvät näihin pahuuden rakastajiin, ne tuhotaan viimeiseen mieheen Israelin vuorilla ja harmegiddossa.
      Ehkä jo muutaman (3-5) vuoden kuluttua.

• Anonyymi

Suurin syy sodan jatkumiseksi on, että kun se loppuu, niin Bibi joutuu oikeuden eteen ja hänen poliittinen uransa loppuu. Pahempaa oppurtinistia on vaikea löytää ns. demokraattisten maitten joukosta.

Bibi on täysin häikälemätön, eikä kaihda palestiinalaisten siviilien tappamista, jos se edistää hänen vapaana pysymistään.

• Anonyymi

Toisessa maailmansodassa sekä Saksaa että Japania pommitettiin jopa satojen pommikoneiden laivuein erottelematta Saksan ja Japanin siviilejä ja sotilaita toisistaan, jolloin vaikkapa siviilejä kuoli yhdessä pommitusiskussa yli 80000 henkeä. Israelilla on vielä matkaa tuohon tuohon tehokkuuteen etenkin kun Iseael ilmoittaa hellämielisesti etukäteen, minne se aikoo seuraavaksi iskeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisessa maailmansodassa sekä Saksaa että Japania pommitettiin jopa satojen pommikoneiden laivuein erottelematta Saksan ja Japanin siviilejä ja sotilaita toisistaan, jolloin vaikkapa siviilejä kuoli yhdessä pommitusiskussa yli 80000 henkeä. Israelilla on vielä matkaa tuohon tuohon tehokkuuteen etenkin kun Iseael ilmoittaa hellämielisesti etukäteen, minne se aikoo seuraavaksi iskeä.

Israel ottaa huomioon myös roistovaltioiden näkemyksen, mikä syö sen uskottavuutta roistovaltioiden silmissä.

• Anonyymi

Islam vihaa juutalaisia ja kristittyjä, sota on hengellinen.

• Anonyymi

Palestiinalaiset terrorijärjestöt eivät koskaan lähde mukaan kahden valtion malliin eikä edes rauhaan Israelin kanssa, koska näissä molemmissa Israel ja juutalaiset jäisivät eloon ja tähän nämä terrorijärjestöt eivät suostu hamaan loppuunsa saakka.

• Anonyymi

Siihen velvoittaa Koraani:
        "Messias ei saavu ennekuin viimeinen juutalainen on surmattu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen velvoittaa Koraani:
        "Messias ei saavu ennekuin viimeinen juutalainen on surmattu."

Heidän messiaansa on Mahdi!
        Siinäkin islam yrittää matkia Raamattua.

• Anonyymi

Hamas ei halua rauhaa.

• Anonyymi

Nytkin Israel on jo hyväksynyt tulitaukoehdotuksen, mutta Hamas empii ja varmaan jonkin tekosyyn nojalla pyrkii vielä estämään sen. Ei Hamas halua rauhaa vaan tuhota juutalaisvaltion.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1083
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      847
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      783
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      728
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      529
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      454
    Aihe