Tuosta:
https://www.is.fi/ruokala/art-2000010636843.html
Ajattelin, että tuossa kysytään helposti myydäänkö Alkossa Jallua ja onko teguila likööriä jne., mutta eipä peeveli kysyttykään, vetivät tiukkaa. Linjaa.
Ihan täydellinen tulos!
Vastasit oikein 10/10 kysymykseen
Suuri suomalainen ViinaVisa
93
705
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sinä tiedät paljon alkoholista? 🤔
Ihminen tietää paljon asioista jotka sitä kiinnostavat syystä tai toisesta. Siksi.
Tosin nuo kysymykset olivat sellaisia, että en alkuunkaan odottanut tuollaisia kysymyksiä visaan, kun kuvittelin että lähinnä kysytään sitä miltä vaikkapa mansikkamargarita maistuu.- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Ihminen tietää paljon asioista jotka sitä kiinnostavat syystä tai toisesta. Siksi.
Tosin nuo kysymykset olivat sellaisia, että en alkuunkaan odottanut tuollaisia kysymyksiä visaan, kun kuvittelin että lähinnä kysytään sitä miltä vaikkapa mansikkamargarita maistuu.Tiesithän, että tiesin jo tuon asian. Tiedäthän myös sen, ettet vastannut minun pieneen visaiseen kysymykseeni, syystä tai toisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Tiesithän, että tiesin jo tuon asian. Tiedäthän myös sen, ettet vastannut minun pieneen visaiseen kysymykseeni, syystä tai toisesta.
Vastasin hyvin selkeästi kysymykseesi:
Ihminen tietää paljon asioista jotka sitä kiinnostavat syystä tai toisesta.
Mikään tuota enempi ei ole tarpeen.- Anonyymi
Vastasin hyvin selkeästi kysymykseesi:
Ihminen tietää paljon asioista jotka sitä kiinnostavat syystä tai toisesta.
Mikään tuota enempi ei ole tarpeen.Pitkähkön kiemurtelun jälkeen vastasit kysymykseen: ”Mikään tuota enempi ei ole tarpeen.” Eli et tahdo kertoa asiasta enempää. Se on ok. Simply as Škoda tai clever tai kaikki samassa paketissa, autossa tai miten vain :)
Ajattelin, että olet viinuri tms. Anonyymi kirjoitti:
Pitkähkön kiemurtelun jälkeen vastasit kysymykseen: ”Mikään tuota enempi ei ole tarpeen.” Eli et tahdo kertoa asiasta enempää. Se on ok. Simply as Škoda tai clever tai kaikki samassa paketissa, autossa tai miten vain :)
Ajattelin, että olet viinuri tms.En ole viinuria nähnytkään, mutta olen vain ollut kiinnostunut alkoholista eri muodoissaan ja sitä kautta myös kohtalaisesti alkoholia kokenut, niin niistä asioista on jotain jäänyt korvan taakse.
- Anonyymi
En ole viinuria nähnytkään, mutta olen vain ollut kiinnostunut alkoholista eri muodoissaan ja sitä kautta myös kohtalaisesti alkoholia kokenut, niin niistä asioista on jotain jäänyt korvan taakse.
Ok, nautintoaine ymmärrän.
Anonyymi kirjoitti:
Ok, nautintoaine ymmärrän.
Sanotaan ennemmin monikäyttöaine. Asiasta voisi kirjoitella pitkätkin pätkät, mutta se ei ole tarpeen, asian voi kiteyttää siihen, että 99,9% ihmisistä ei ymmärrä alkoholia.
- Anonyymi
Sanotaan ennemmin monikäyttöaine. Asiasta voisi kirjoitella pitkätkin pätkät, mutta se ei ole tarpeen, asian voi kiteyttää siihen, että 99,9% ihmisistä ei ymmärrä alkoholia.
Ahaa, että yksi prosentti vain ymmärtää näitä asioita ja sinä ilmeisesti luet itsesi tähän vähemmistöön 😄 Voi sun kanssa!
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, että yksi prosentti vain ymmärtää näitä asioita ja sinä ilmeisesti luet itsesi tähän vähemmistöön 😄 Voi sun kanssa!
En suinkaan, vaikka jotain siitä ymmärränkin. Mutta ymmärrän myös sen, että aika moni ymmärtää holista vähemmän kuin minä. Ja varmasti aika moni ymmärtää enemmän kuin minä. Mutta ne pitkiä tarinoita, millä tuota tarkemmin avaisi, niin ei ihan palstalle tipu ne.
- Anonyymi
En suinkaan, vaikka jotain siitä ymmärränkin. Mutta ymmärrän myös sen, että aika moni ymmärtää holista vähemmän kuin minä. Ja varmasti aika moni ymmärtää enemmän kuin minä. Mutta ne pitkiä tarinoita, millä tuota tarkemmin avaisi, niin ei ihan palstalle tipu ne.
Joo eihän tuossa ollut yhdestä prosentista edes kyse vaan 0,1 prosentista, tajusin kun luin viestisi uudelleen 🙂
Ok, tein vähän tikusta asiaa, halusin vain jutella sinulle, myönnän.
Ihan kiva visa varmasti 😄 Ei sun tartte rautalankaa mulle enempää taivuttaa. Kivaa päivää sinne! Anonyymi kirjoitti:
Joo eihän tuossa ollut yhdestä prosentista edes kyse vaan 0,1 prosentista, tajusin kun luin viestisi uudelleen 🙂
Ok, tein vähän tikusta asiaa, halusin vain jutella sinulle, myönnän.
Ihan kiva visa varmasti 😄 Ei sun tartte rautalankaa mulle enempää taivuttaa. Kivaa päivää sinne!Huomasin tuon pienen matemaattisen virheen, mutten halunnut tarttua siihen koska ymmärsin mihin viittasit.
No saa sitä asiaa tikusta tehdä jos tykkää, keskustelemassahan täällä ollaan 😁
Mitä tuohon alkoholin ymmärtämiseen tulee, nyt kun rautalanka on jo keritty rullalta auki, niin siinä on niin monta puolta, että kokonaisuuden ymmärtäminen on se iso asia. Voi olla, että ymmärtää viineistä aivan älyttömästi, mutta rehellisesti sanoen silloin ei ymmärrä alkoholeista kuin luultavasti pienen ripauksen. Voi olla, että työskentelee päihdehuollossa, muttei käytä alkoholia, sama juttu, ymmärrys on prosenttien tasolla. Ja niin edelleen.
9 oikein
Ei ole aluettani, mutta 7.
Tikkuviina on kyllä varsinaisesti sulfiittiselluloosatehtaan sivuvirrasta tehtyä alkoholia, eikä Alkolla ollut siinä alkupuolella juurikaan osaa.- Anonyymi
Yhdeksän oikein!
Ei ole totta!
Lähesstreittari.
Vilma 9/10. En elä tässä ajassa, joten kaikki vanhat meni oikein vähintään tuurilla mutta tämän päivän Alko on aika vieras.
6/10. Kolme meni oikein arvaamalla. Kuka hemmetti tietää Koskenkorvan tarkkaa prosenttimäärää? En ole eläissäni ostanut yhtäkään kossupulloa, maistanut olen joskus nuorena juuri sen verran, että tiedän olla ostamatta.
- Anonyymi
" Kuka hemmetti tietää "
Minä 🙋♀️
En kyllä tosiaan itsekään ole Kossua koskaan ostanut, ei miellytä sekään alkoholi.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
" Kuka hemmetti tietää "
Minä 🙋♀️
En kyllä tosiaan itsekään ole Kossua koskaan ostanut, ei miellytä sekään alkoholi.
- SheenaHienoa sait siis tuosta pisteen. Hyvä, kun tiesin, milloin kieltolaki alkoi 😄
En osta koskaan väkeviä, aika harvoin miedompiakaan. Joskus tyttöin iltaan viiniä, kuoharia tai siideriä/lonkeroa, mutta en juuri koskaan vain itselle kotiin.Kelpo tulos!
No siis ihmisille jää mieleen asioita, yleensä sen mukaan mitkä ovat sille yksilölle syystä tai toisesta kiinnostavia. Sillä niitä sitten muistaa, myös vuosia tai vuosikymmeniä sen jälkeen kun niiden kiinnostusarvo on jo nollautunut.Anonyymi kirjoitti:
" Kuka hemmetti tietää "
Minä 🙋♀️
- SheenaJa kossun koodi on...?
Kelpo tulos!
No siis ihmisille jää mieleen asioita, yleensä sen mukaan mitkä ovat sille yksilölle syystä tai toisesta kiinnostavia. Sillä niitä sitten muistaa, myös vuosia tai vuosikymmeniä sen jälkeen kun niiden kiinnostusarvo on jo nollautunut.Totta, joskus sitä muistaa mitä oudoimpia asioita, joilla ei välttämättä ole mitään sen kummempaa merkitystä omaan elämään. Kossunprosentit on yksi sellainen asia, etten ole koskaan tullut ottaneeksi selvää, varmaan joskus kyllä kuullut, mutta ei jäänyt mieleen. En kyllä muista minkään muunkaan juoman prosentteja 🤔 Paitsi oluessa, siiderissä ja lonkerossa on yleensä 4,5%. Tai jotain tuonnepäin. En mä koskaan katso prosentteja vaan sitä, mikä maku on kyseessä 😅
Aletheias kirjoitti:
Totta, joskus sitä muistaa mitä oudoimpia asioita, joilla ei välttämättä ole mitään sen kummempaa merkitystä omaan elämään. Kossunprosentit on yksi sellainen asia, etten ole koskaan tullut ottaneeksi selvää, varmaan joskus kyllä kuullut, mutta ei jäänyt mieleen. En kyllä muista minkään muunkaan juoman prosentteja 🤔 Paitsi oluessa, siiderissä ja lonkerossa on yleensä 4,5%. Tai jotain tuonnepäin. En mä koskaan katso prosentteja vaan sitä, mikä maku on kyseessä 😅
Kossun prosentit taitavat löytyä kysymyksenä mm. Trivial Pursuitin ekasta Suomi-versiosta ja on niitä muissakin visailuissa kyselty. Mutta samoinhan sitä vanhat ihmiset. köh köh, muistavat vieläkin läheistensä antiikkiset lankapuhelinnumerot jne. 😂
Kyllä mä maun lisäksi katson aina prosentitkin, niin on joku käsitys kuinka äkkiä joku liemi kilahtaa nuppiin, muuten voi käydä niin, että shoppaa kivan oloisia simoja kyytiin ja tokan pullon jälkeen on ihan kanttuvei, heihei bileet sitten.
- Anonyymi
Aivan mahtavasti meni!
Vastasit oikein 9 kysymykseen
Ohhoh!
- SheenaLoistava tulos!
Mikä ohhoh? Siinä oli pitkä pätkä Suomen historiaa kysymyksissä, vaikka olikin viinan vaatteisiin puettuina.
Höh.. mä sain 6/10.. lusää viinaa siis. Hyllyyn ja miksei kitusiinkin.
- Anonyymi
Toivottavasti Koskenkorvan prosenttimäärä edes osui oikeaan😁
Kelpo tulos!
Tsaijai... No meidän tarttee "opiskella" näitä asioita hiukan lisää syksyn koittaessa, samalla kun istutetaan valkosipulit.randombypasser kirjoitti:
Kelpo tulos!
Tsaijai... No meidän tarttee "opiskella" näitä asioita hiukan lisää syksyn koittaessa, samalla kun istutetaan valkosipulit.Jaahas.. viinan "opiskeleminen" ...
Juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi näin,
juodaan viinaa... trallalalla laa.
Niin..Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaahas.. viinan "opiskeleminen" ...
Juodaan viinaa, tullaan viisaammiksi näin,
juodaan viinaa... trallalalla laa.
Niin..No musta ei ole vielä kertaakaan tullut viisaampi juomalla, mutta kylläkin näsäviisaampi miltei joka kerta. Taitaa jäädä opiskelut valkosipulien istutuksen puolelle, luulen.
No musta ei ole vielä kertaakaan tullut viisaampi juomalla, mutta kylläkin näsäviisaampi miltei joka kerta. Taitaa jäädä opiskelut valkosipulien istutuksen puolelle, luulen.
Parannettiinhan me maailmaa jo valkosipuleja nostaessakin.. eli aika viisas vissiin olit. Minähän olen tunnetusti pikkuisen tyhmä, niin ei se viina siitä heikommaksi kai minua tee.. :)
Pikku-pirpana kirjoitti:
Parannettiinhan me maailmaa jo valkosipuleja nostaessakin.. eli aika viisas vissiin olit. Minähän olen tunnetusti pikkuisen tyhmä, niin ei se viina siitä heikommaksi kai minua tee.. :)
No siis valkosipulit edellyttää sitä, että ne sekä nostetaan, että istutetaan myötälaitaisessa, jotta se viisaus olisi mukana. Silleen tulee hyvät sipulit 😂
No sä et ole tyhmää nähnytkään, ainoastaan saatat varmistaa, että tarkoititko näin tai noin. Mutta ei se viina yleensä haitaksi ole, ainakaan valkosipulien kohdalla 😁randombypasser kirjoitti:
No siis valkosipulit edellyttää sitä, että ne sekä nostetaan, että istutetaan myötälaitaisessa, jotta se viisaus olisi mukana. Silleen tulee hyvät sipulit 😂
No sä et ole tyhmää nähnytkään, ainoastaan saatat varmistaa, että tarkoititko näin tai noin. Mutta ei se viina yleensä haitaksi ole, ainakaan valkosipulien kohdalla 😁No niih.. löysit syyn miksi valkosipulini jäivät pikkuruisiksi.. niitä ei istutettu myötäisessä.. :)
No niih.. jossen jotakin hiffaa, niin en epäröi ilmaista sitä. Mikään, siis mikään ei ole niin typerää kuin nyökytellä ymmärtävänsä vaikka niin ei oikeasti tee.
Oppi jonka sain eräältä ihanalta mieheltä jota tukkajumalaksi kutsun. Olet tavannutkin hänet.
Pikkuisen tyhmä.. sellaisena on hyvä olla. Älä vie sitäminulta pois.Pikku-pirpana kirjoitti:
No niih.. löysit syyn miksi valkosipulini jäivät pikkuruisiksi.. niitä ei istutettu myötäisessä.. :)
No niih.. jossen jotakin hiffaa, niin en epäröi ilmaista sitä. Mikään, siis mikään ei ole niin typerää kuin nyökytellä ymmärtävänsä vaikka niin ei oikeasti tee.
Oppi jonka sain eräältä ihanalta mieheltä jota tukkajumalaksi kutsun. Olet tavannutkin hänet.
Pikkuisen tyhmä.. sellaisena on hyvä olla. Älä vie sitäminulta pois.No seuraavat istutetaan myötäisessä, mikäli minulla on asiaan mitään sanavaltaa 😂
Sulla on se hyvä tapa, mistä tykkään. Kysytään miksi joku asia pitäisi tehdä, miksi se pitäisi tehdä jollain tietyllä tavalla tai miksei sitä voisi tehdä jollain toisella tavalla. Silleen ihmiset oppii, myös ne jotka näennäisesti opettavat, jos vain haluavat.
Tukkajumalan muistan hyvin, lähden hetimiten uudelleen keikalle jos ajoitukset osuvat, setti oli hyvä.
Saat olla mitä haluat, siihen minä en voi vaikuttaa.randombypasser kirjoitti:
No seuraavat istutetaan myötäisessä, mikäli minulla on asiaan mitään sanavaltaa 😂
Sulla on se hyvä tapa, mistä tykkään. Kysytään miksi joku asia pitäisi tehdä, miksi se pitäisi tehdä jollain tietyllä tavalla tai miksei sitä voisi tehdä jollain toisella tavalla. Silleen ihmiset oppii, myös ne jotka näennäisesti opettavat, jos vain haluavat.
Tukkajumalan muistan hyvin, lähden hetimiten uudelleen keikalle jos ajoitukset osuvat, setti oli hyvä.
Saat olla mitä haluat, siihen minä en voi vaikuttaa.Kahtellaan..sius sitä keikkaa. Kävin tuossa talvella kuuntelemassa yhtä ihtekseni ja eiköhän niitä tuu. Tukkajumala soittaa .. ööh .. neljässä vai viidessä bändissä..
Ja katsoin hänelle jo valkosipulitkin valmiiksi maanantaita varten.Pikku-pirpana kirjoitti:
Kahtellaan..sius sitä keikkaa. Kävin tuossa talvella kuuntelemassa yhtä ihtekseni ja eiköhän niitä tuu. Tukkajumala soittaa .. ööh .. neljässä vai viidessä bändissä..
Ja katsoin hänelle jo valkosipulitkin valmiiksi maanantaita varten.Valkosipulit on tärkeintä 🤗
Valkosipulit on tärkeintä 🤗
Juu. Niin on. Toinen työkaveri pyysi valkosipulia ja annoin kolme.. viikonloppuna tein kievin kanaa ja siihen meni yksi joten olen käyttänyt jo seitsemän..
Sinulta saamani lajike ON maailman parasta valkosipulia..Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu. Niin on. Toinen työkaveri pyysi valkosipulia ja annoin kolme.. viikonloppuna tein kievin kanaa ja siihen meni yksi joten olen käyttänyt jo seitsemän..
Sinulta saamani lajike ON maailman parasta valkosipulia..Mä lasken huomenna mun isot kynnet, mutta niitä on varmaan noin 45, niin siitä liikenee sullekin uudet kasvatit, voit jakaa omia kynsiäsi (🤔) muille vapaasti ja käytellä loput herkutteluun. Ja mulla jää varmaan noita pienempiäkin yli, että niistä saat myös siivun tarvittaessa.
On, tuo lajike on pirukseen hyvä valkosipuli, etenkin kun se saa kasvaa Suomen oloissa liki yöttömässä yössä.randombypasser kirjoitti:
Mä lasken huomenna mun isot kynnet, mutta niitä on varmaan noin 45, niin siitä liikenee sullekin uudet kasvatit, voit jakaa omia kynsiäsi (🤔) muille vapaasti ja käytellä loput herkutteluun. Ja mulla jää varmaan noita pienempiäkin yli, että niistä saat myös siivun tarvittaessa.
On, tuo lajike on pirukseen hyvä valkosipuli, etenkin kun se saa kasvaa Suomen oloissa liki yöttömässä yössä.Jos sulta liikenee isoja mulle istu.. eiku astutukseen, niin olen iloinen.
Astuttaminen sit varmaankin loka-marraskuussa?Pikku-pirpana kirjoitti:
Jos sulta liikenee isoja mulle istu.. eiku astutukseen, niin olen iloinen.
Astuttaminen sit varmaankin loka-marraskuussa?Kyllä varmasti liikenee, on niitä isoja kynsiä tosiaan kivasti aj keskikokoisia siihen päälle, saadaan molemmat hyvät astutukset aikaiseksi 😁
Joo, sanoisin että lokakuun loppupuoliskolla, ehkä loka-marras taitteen kohdilla noin suunnilleen, mutta pitää vähän kattella säitä ja ennusteita lähempänä. Kunhan ei astutusmaa ole jäässä, niin se riittää, mutta mieluummin hiukan aikaisemmin, ehtivät itämään ja siten keväällä kasvu alkaa kiihkeänä heti kun maa on sulanut.randombypasser kirjoitti:
Kyllä varmasti liikenee, on niitä isoja kynsiä tosiaan kivasti aj keskikokoisia siihen päälle, saadaan molemmat hyvät astutukset aikaiseksi 😁
Joo, sanoisin että lokakuun loppupuoliskolla, ehkä loka-marras taitteen kohdilla noin suunnilleen, mutta pitää vähän kattella säitä ja ennusteita lähempänä. Kunhan ei astutusmaa ole jäässä, niin se riittää, mutta mieluummin hiukan aikaisemmin, ehtivät itämään ja siten keväällä kasvu alkaa kiihkeänä heti kun maa on sulanut.Kahtellaan.. loka-marraskuu tulee nopiammin kuin osaisi odottaakaan..
Mun pitää kuitenkin laittaa ehto.. me käydään astutuksen jälkeen illalla keikuttamassa perseitämme.. pyöreiden kunniaksi.
Nautin toki ihan siitä kun parannamme maailmaa, mutta en muista koska viimeksi olisin pyöritellyt peräsintäni. Sopisikos?Pikku-pirpana kirjoitti:
Kahtellaan.. loka-marraskuu tulee nopiammin kuin osaisi odottaakaan..
Mun pitää kuitenkin laittaa ehto.. me käydään astutuksen jälkeen illalla keikuttamassa perseitämme.. pyöreiden kunniaksi.
Nautin toki ihan siitä kun parannamme maailmaa, mutta en muista koska viimeksi olisin pyöritellyt peräsintäni. Sopisikos?Laskin kynnet, noin perstuntumalla, vähintään 60 isoa kynttä, niin kyllä lähtee.
Niinhän se pentele tulee, mutta loppuupahan hiivatin helteetkin. Tai luultavasti loppuvat lokakuussa 🙄
Kaipa tuota voisi käydä nyrjäyttämässä lanteensa sijoiltaan, kyllä se sopii. Oulussa jo tulikin veivattua, oli pirukseen hyvä setti vanhaa, oman nuoruuden diskojytkettä. Olisin vatkannut pidempäänkin, mutta kanssaolennoilta loppui viinansietokyky. Unohtivat välivedet 😂randombypasser kirjoitti:
Laskin kynnet, noin perstuntumalla, vähintään 60 isoa kynttä, niin kyllä lähtee.
Niinhän se pentele tulee, mutta loppuupahan hiivatin helteetkin. Tai luultavasti loppuvat lokakuussa 🙄
Kaipa tuota voisi käydä nyrjäyttämässä lanteensa sijoiltaan, kyllä se sopii. Oulussa jo tulikin veivattua, oli pirukseen hyvä setti vanhaa, oman nuoruuden diskojytkettä. Olisin vatkannut pidempäänkin, mutta kanssaolennoilta loppui viinansietokyky. Unohtivat välivedet 😂Tuon sinusta muistankin mummotunnelista.. jos vauhti kiihtyy, sun lanteet jaksaa loputtomiin ..
Tää vielä taisi olla sun sanat jytäparketilla.
Mun pitänee sit alkaa etimään sulle sitä jytkettä..
Mun perinteinen tanssimesta.. no.. en tiedä mitä soittavat nykyään. Mutra siellä riittävä tanssilattia.
Kätetän hautuumaan. Ainakin astutukseen asti.Pikku-pirpana kirjoitti:
Tuon sinusta muistankin mummotunnelista.. jos vauhti kiihtyy, sun lanteet jaksaa loputtomiin ..
Tää vielä taisi olla sun sanat jytäparketilla.
Mun pitänee sit alkaa etimään sulle sitä jytkettä..
Mun perinteinen tanssimesta.. no.. en tiedä mitä soittavat nykyään. Mutra siellä riittävä tanssilattia.
Kätetän hautuumaan. Ainakin astutukseen asti.Jaa, oisinko sanonut noin? 🤔 No kyllä se ainakin osuu oikeaan 😂
Kahtellaan juu lähempänä astutusta, se riittää. Säistä kuitenkin pystyy aika tarkasti päättelemään astutusajankohdan parin viikon tarkkuudella.randombypasser kirjoitti:
Jaa, oisinko sanonut noin? 🤔 No kyllä se ainakin osuu oikeaan 😂
Kahtellaan juu lähempänä astutusta, se riittää. Säistä kuitenkin pystyy aika tarkasti päättelemään astutusajankohdan parin viikon tarkkuudella.Niin.. mullekyllä nämä täkäläiset juottolat ovat jääneet paitsioon. Joten ehkä vien sinut kylän legendaarisimpaan ja maineikkaimpaan paikkaan. Siellä kun sattuu olemaan ikäraja K24, niin voi olla ihan sopiva. Tai no meille se K50 olisi aika osuva.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. mullekyllä nämä täkäläiset juottolat ovat jääneet paitsioon. Joten ehkä vien sinut kylän legendaarisimpaan ja maineikkaimpaan paikkaan. Siellä kun sattuu olemaan ikäraja K24, niin voi olla ihan sopiva. Tai no meille se K50 olisi aika osuva.
Eli taas mennään Mummotunneliin 😂
Eli taas mennään Mummotunneliin 😂
Ääh en mä jaksa statiin asti.. liian vanha ja väsynyt siihen jo.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ääh en mä jaksa statiin asti.. liian vanha ja väsynyt siihen jo.
No parempihan se onkin kurkistaa paikallista tarjontaa, niin kattotaan mitä keksit(ään).
No parempihan se onkin kurkistaa paikallista tarjontaa, niin kattotaan mitä keksit(ään).
Hmm.. ai että päästäisin sinut ohjelmaisännäksi.. huhheijaa, ei taida mulla rahkeet riittää.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hmm.. ai että päästäisin sinut ohjelmaisännäksi.. huhheijaa, ei taida mulla rahkeet riittää.
No kattotaan. Sullahan oli jo valmista ideaa, niin mun ei tartte kun hiihtää perässä. Ja juoda hiukan vähemmän teräviä, että jalat pysyy suksilla 😂
No kattotaan. Sullahan oli jo valmista ideaa, niin mun ei tartte kun hiihtää perässä. Ja juoda hiukan vähemmän teräviä, että jalat pysyy suksilla 😂
Voi hiihtää.. reps..
Sen kun näkisi.Pikku-pirpana kirjoitti:
Voi hiihtää.. reps..
Sen kun näkisi.No voi olla, että hiihdän edelläkin 😂
No voi olla, että hiihdän edelläkin 😂
Näinhän sen on toteuduttava, että saan katsoa ja jakaa tyylipisteet. 🤣
Pikku-pirpana kirjoitti:
Näinhän sen on toteuduttava, että saan katsoa ja jakaa tyylipisteet. 🤣
Jaahans... tarttee sitten laitta tiukat hiihtopöksyt, että on edes jotain mitä pisteyttää, tyyli kun ei kuulu ominaisuuksiini 😂
Jaahans... tarttee sitten laitta tiukat hiihtopöksyt, että on edes jotain mitä pisteyttää, tyyli kun ei kuulu ominaisuuksiini 😂
Ai sellaiset, joissa näkyy suonetkin munasta?
Ei helvattu, voisin maksaa lantin sen näkemisestä. Enempää en kyllä maksaisi.. ihan siksi kun olen köyhä ja syödäkin pitää...Pikku-pirpana kirjoitti:
Ai sellaiset, joissa näkyy suonetkin munasta?
Ei helvattu, voisin maksaa lantin sen näkemisestä. Enempää en kyllä maksaisi.. ihan siksi kun olen köyhä ja syödäkin pitää...No just sellaset, tietenkin 😂
No just sellaset, tietenkin 😂
Huh heijaa.. balettitrikoissa bilettämään ja persettä keikuttamaan.
Juu.. muistan kyllä Mummiksen .. ja ne katseet joita keräsit. Balettitrikoissa ne ei varmasti jää katseisiin...
😅Pikku-pirpana kirjoitti:
Huh heijaa.. balettitrikoissa bilettämään ja persettä keikuttamaan.
Juu.. muistan kyllä Mummiksen .. ja ne katseet joita keräsit. Balettitrikoissa ne ei varmasti jää katseisiin...
😅No jos kuitenkin ihan tavallisissa vaatteissa, ei noi stubbin housut oikein ole mun mieleen 😁
No mä en kyllä Mummiksessa mitään huomannut, mutta se ei ole ihme, olihan mulla siinä pöytä täynnä naisia valmiiksi. Toki se yksi leidi pöytämme vieressä ehdotti jatkoja varsin suoraan.randombypasser kirjoitti:
No jos kuitenkin ihan tavallisissa vaatteissa, ei noi stubbin housut oikein ole mun mieleen 😁
No mä en kyllä Mummiksessa mitään huomannut, mutta se ei ole ihme, olihan mulla siinä pöytä täynnä naisia valmiiksi. Toki se yksi leidi pöytämme vieressä ehdotti jatkoja varsin suoraan.Eipä siinä.. olithan ainoa mies tyttöjenillassa. Hitto mä olen saanut kuulla siitä hyvin karvaaseen sävyyn. Että miten mä toin miehen tyttöjeniltaan.
Tottahan tuo. Mut hei elämä on.Pikku-pirpana kirjoitti:
Eipä siinä.. olithan ainoa mies tyttöjenillassa. Hitto mä olen saanut kuulla siitä hyvin karvaaseen sävyyn. Että miten mä toin miehen tyttöjeniltaan.
Tottahan tuo. Mut hei elämä on.Saatoin jopa olla ainoa tyttö tyttöjen illassa 😂
Musta on edelleenkin hämmentävää, että saat kuulla siitä episodista, mutta hei, meitä on moneksi. Yhdet kitisevät, toiset ihmetelevät ja kolmannet tekevät 😂randombypasser kirjoitti:
Saatoin jopa olla ainoa tyttö tyttöjen illassa 😂
Musta on edelleenkin hämmentävää, että saat kuulla siitä episodista, mutta hei, meitä on moneksi. Yhdet kitisevät, toiset ihmetelevät ja kolmannet tekevät 😂Mut kivaa oli. Ainakin mulla. Olihan siinä noita nirppiksiäkin. Mutta jpkainen tyylillään.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mut kivaa oli. Ainakin mulla. Olihan siinä noita nirppiksiäkin. Mutta jpkainen tyylillään.
Jep, oli todella kiva reissu.
- Anonyymi
0 oikein älä välitä olet kahvi ja vesi poikia kahvi on sinun juttusi
- Anonyymi
Siinä on mies minun makuuni 🤗
- Anonyymi
Kyllä mä nyt koskenkorvan prosentti määrän tiedän 🙈 5/5 muuten ei tuo viina ole niin kovin tuttu.
No se on jotain sekin. Toki sen tiedon hyödyllisyys on epäselvä, mutta niin ovat kossun käyttäjätkin 😁
5 oikein 🙃
Kossu, pöykky ja Jallu näyttää olevan tuttuja 😅
Pörrr ja moi 😙randombypasser kirjoitti:
Kelpo tulos!
Tartteeko niitä muita tiukkoja Suomessa tietääkään?Eipä kyl tarvii tietää välttämättä.
Eipä noistakaan mitään hyötyä ole tietää..
Enempi olis iloa ja hyötyä jostain muusta.originalpieninainen kirjoitti:
Eipä kyl tarvii tietää välttämättä.
Eipä noistakaan mitään hyötyä ole tietää..
Enempi olis iloa ja hyötyä jostain muusta.No ei tiedosta haittaakaan ole, mitä nyt toisinaan tieto lisää tuskaa.
Muusta?randombypasser kirjoitti:
No ei tiedosta haittaakaan ole, mitä nyt toisinaan tieto lisää tuskaa.
Muusta?Niin jostain muusta olis iloa ja hyötyä ...
toisin ku tieto alkoholista.originalpieninainen kirjoitti:
Niin jostain muusta olis iloa ja hyötyä ...
toisin ku tieto alkoholista.No monestakin muusta voisi olla enemmän iloa kuin alkoholitietoudesta.
No nyt ei oikein lähtenyt... Vain 4 pistettä.
Se on tulos!
Ihmisen päähän mahtuu määrätty määrä tietoa ja sinulla se lienee keskittynyt enemmän maantietoon ja eri kulttuureihin.
Mä en siis oo juonut viinaa varmaan koskaan. Mutta mä sain silti 8 oikein. Paitsi oon mä koskenkorvassa käyny yhen kuvausprojektin takia. Ja sillon ihmettelin myös mikä siilo se siinä on. Mutta sitten mä ymmärsin että viinatehdas se.
Hieno tulos!
Tavallaan nuo kysymyksetkin olikin, ainakin osittain, yleistietoa ja historiantietoa.
- Anonyymi
Kuuteen oikein ja silti tuli kehu, osasit mahtavasti.
- Anonyymi
10/10, tosin piti arpoa kahdessa kohtaa. Historiaanhan suurin osa noista kysymyksistä perustui, niiden kanssa ei ollut ongelmaa.
- Anonyymi
Viini on aicoaolujwn poiarojuom.
Muttaa kokwilw nukkua RÄYSIN SWELÄLLÄÄN sill4e3i viilentää. - Anonyymi
niin ciilwnrää joa nukkuu noin räyain awlällään ja ilmaqn pweittoakin
Vai viinavisaa tarjotaan, sain 8/10, vaikka en oikeastaan tiedä viinasta mitään, kun ei tule juotua sitä. Se maistuu pahalle. Mutta muilta olen oppinut jotain, ehkä. Ainakaan tuota 38%:ia en olisi muuten tiennyt.
Loistava tulos!
Enemmänhän tuo olikin historiavisa, niin itse viinatietoutta ei pahemmin tarvittukaan.
No niin! Ihan hyvin meni, vaikka puolet arvasinkin. ..Tai itse asiassa kaikki. Yhtään en tiennyt. 😅
Aivan mahtavasti meni!
Vastasit oikein 8 kysymykseenLoistava tulos!
No oli kyllä niin hyvin arvailtu, että nyt kiireellä lottokuponkia tekemään 😂randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
No oli kyllä niin hyvin arvailtu, että nyt kiireellä lottokuponkia tekemään 😂Kiitos huomiosta! Tarkastin ja totesin, että 10 viikon lotto oli mennyt vanhaksi jo muutama viikko sitten. Täytyypä uusia se hetimmiten. 😁
Xena-183 kirjoitti:
Kiitos huomiosta! Tarkastin ja totesin, että 10 viikon lotto oli mennyt vanhaksi jo muutama viikko sitten. Täytyypä uusia se hetimmiten. 😁
Mulla menee, muistaakseni, vanhaksi vasta viikon päästä. Ehkä uusin, jos muistan, mutta uusin, kun muistan. Ai tätä siunattua seniori-ikää 😂
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924567
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723597Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1282953Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152605Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292514- 422105
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251800Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291648