Olemme puolisoni kanssa olleet yhdessä kohta 30 vuotta. Meillä on kaksi yhteistä lasta ja lisäksi minulla on kaksi lasta edellisestä avioliitosta. Kaikki lapset ovat jo aikuisia. Toinen minun lapsistani on vaikeasti vammainen ja olen ollut totaalinen yksinhuoltaja näille kahdelle lapselleni. Vammainen lapseni asuu yksin noin 100 km päästä meistä. Käyn hänen luonaan noin 2 kertaa kuukaudessa, koska vammansa vuoksi hän tarvitsee apua joissakin asioissa ja muutoinkin hän on kovin yksinäinen. Mieheni joka siis ei ole tämän lapsen isä on käynyt poikani luona ehkä yhden kerran viiden vuoden aikana. Koskaan hän ei soita pojalleni eikä laita hänelle edes viestiä vaikka olen sitä pyytänyt. Kun sanon asiasta miehelleni kommentit ovat vain voi, voi tai sitten hän poistuu sanomatta mitään. Tämä on musta möykky suhteessamme ja on aiheuttanut sen että kaikki kunnioitus ja rakkaus miestäni kohtaan on kadonnut. Tuntuu että hän on jättänyt minut täysin yksin tämän asian kanssa. Ymmärrän kyllä että hän ei ole lapsen isä mutta hän on kuitenkin ollut lapseni elämässä jo lähes 30 vuotta. Nykyään tuntuu etten osaa nähdä mitään positiivista suhteessamme vaikka tiedostan kyllä sen johtuvan siitä että olen uupunut, väsynyt ja surullinen asiasta. Omaa uupumusta olen myös tuonut esille mutta se ei ole muuttanut tilannetta. Omille lapsilleen mies on mitä parhain isä ja valmis tekemään mitä vain heidän vuokseen. Koen itseni todella yksinäiseksi tämän asian kanssa.
Yksinäinen avioliitossa
3
268
Vastaukset
- Anonyymi
No, jos asia on noin, eikä miehesi muutu, elä sen kanssa miten parhaiten pysyt. Miksi teet asiasta noin ison ongelman? Eikö elämässäsi ole muuta? Kärsiikö poikasi tästä tilanteesta siis tämä vammainen lapsesi? Miksi kannat tuollaista taakkaa, jonka olet itse kehitellyt ongelmaksi?
- Anonyymi00003
Entäs lapsesi isä, hänenhän siellä kuuluis käydä.
- Anonyymi00004
Samaa mietin, et mihin lapsen biologinen isä on joutunut? Hänen roolinsa on olla isä lapselleen, ei jonkun toisen, jolla on omiakin lapsia huomioitavana. Ymmärrän, että vammainen lapsi tarvitsee eri tavalla ja monesti enemmän huolenpitoa. Kaikista ei ole venymään ihan kaikkeen.
Totta, sillä olisi merkitystä myös sinulle, että kokisit hänet sinulle silloin vielä merkityksellisemmäksi miehenä. Kaikkea ei voi kuitenkaan vaatia toiselta, tällaiset tulee enempi siten, että mies tekee aloitteen, jos kokee sen itselleen hyvänä asiana. Kokonaisuudella on merkitystä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa
Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p264943Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien1504740Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa
Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su2104722Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal1184561Epäonnistunut "Tuppurais-operaatio" kaatoi Purran hallituksen
Persut yrittivät viimemetreillä häivyttää omaa täydellistä epäonnistumistaan syyttämällä opposition edustajaa nimettömil133660Ostaisitko sinä rempattavan asunnon Italiasta tai jostain muualta ulkomailta, mistä?
Ella Kanninen on tehnyt Italiassa asuntokaupat. Hän kertoo Instagramissa kierrelleensä viime kesänä Toscanassa katselema192344Jenni Alexandrova ja Toni Lähde ratkeavat liitoksistaan - Tällainen on uusperhe!
Radiojuontaja Jenni Alexandrova ja Diili-tuttu Toni Lähde ovat pariskunta, joka elää uusperhearkea. He ovat ostaneet uud32128- 661647
Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)
Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill241474- 1881214