Kommareille verotietoutta

Kapitalisti.

Verotus pitää yllä työttömyyttä ja köyhyyttä. Hommahan menee näin.

Korkeassa verotuksessa pitää olla suuri palkka koska verot vievät leijonan osan tuloista. Tästä seuraa tuotannon siirtyminen kiinaan yms. halpapalkkamaihin. Tästä johtuen työttömyys lisääntyy, joka taas kasvattaa verotusta ja kierre on valmis.

Pienessä verotuksessa palkkaa ei tarvi maksaa niin paljon kun verotus ei ryövää niin paljon. Käteen jäävä osuus on kuitenkin sama. Työpaikat säilyy maassa ja jopa lisääntyy. Kun työttömyys näin laskee voidaan taas vähentää veroja ja kierre on valmis, mutta positiiviseen suuntaan.

Usein aletaan valittaan että on rahoitettava palvelut yms. Niinhän se on, mutta jos verot on pienet ei julkisen sektorin työntekijöillekkään maksaa niin paljon. Ja silti he saavat saman rahan näppiin.

Näin ne hommat etenee.

6

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hallitusnikkari

      Puolet maassammme kerätyistä veroista menee työttömyyden aiheuttamiin kustannuksiin. Poistamalla työttömyyden voimme puolittaa verot ja siitä huolimatta jää sairaille, vanhuksille, lapsille ja muille sosiaalipuolen tarpeille nykyinen määrä euroja. Ja koska tuistakin maksetaan veroja, verojen puoliduttua jää muös tuen saajille enemmän ostovoimaa.

      Työttömyys voidaan poistaa muutamassa vuodessa muuttamalla työttömyysturvalakia niin, että kaikilla on automaattisesti soviteltu päiväraha. Siinä on se ikävä puoli, että kaikki joutuvat töihin ja saavat hyvää palkkaa. Ei voi enää laiskotella työttömyyspäivärahalla vaan pitää mennä töitä tekemään.

      • lahtari

        mitä tuo automaattisesti soviteltu päiväraha tarkoittaa? Kaikkien pitää mennä töihin, kuullostaa lupaavalta.. kuinka siis?


      • Hallitusnikkari
        lahtari kirjoitti:

        mitä tuo automaattisesti soviteltu päiväraha tarkoittaa? Kaikkien pitää mennä töihin, kuullostaa lupaavalta.. kuinka siis?

        Soviteltu päiväraha toimii siten, että jokainen kansalainen voi ilman pelkoa työttömyysturvansa menettämisestä tekemään mitä haluaa kykyjensä mukaan. Tämä lisää aktiivisuutta, kysyntää ja luo uutta.

        Tästä seuraa se, että syntyy lisää työpaikkoja ja kustannukset laskevat. Tämä vähentää verojen tarvetta eli suomalaisten tuotteiden hinnat laskevat ja niiden kysyntä kasvaa joka taas lisää työpaikkoja. Tämä kiere johtaa siihen, että työttömyys poistuu, työttömyyden aiheuttamat kustannukset laskevat radikaalisti, verot puolittuvat ja ostovoima kasvaa.

        Meidän tarvitsee kerätä enää veroja lapsille, sairaille ja vanhuksille. Siihen riittää puolet nykyisistä veroista eli nykyinen määrä, koska verot laskevat ja tuotteiden hinnat laskevat niin eläkkeelläkin saa hankittua kaksinkertaisen määrän mitä tarvitsee.

        Kun ihmiset ovat onnellisia ja tyytyväisiä, terveyskin säilyy ja turhat, maentuneisuudesta ja vastavasta aiheutuvat kustannukset poistuvat. Lääkäriinkin pääsee aina samana päivänä, ei kuukausien tai vuosien jonottamisen jälkeen.

        Soviteltu päiväraha tarkoittaa sitä, että nykyinen tilanne työttömillä säilyy, jos työtön niin haluaa. Mutta jos työtön haluaa hankkia itse tuloja, hän voi tehdä niin ja se vain vähentää hänen saamaansa työttömyystukea. Eli jos saa nyt 500 €/kk, saa sen sovitellullakin. Mutta jos haluaa hannkia ja onnistuu hankkimaan 200 € lisää, niin puolet tästä vähentää tukea eli työtön saa 500 - /200/2) = 400 €. Ja lisäksi tuon 200 €, joista sitten maksaa veronsa.

        Yhteiskunta maksajana säästää ja työtön saa enemmän. Samoin työssä oleva voi toteuttaa mitä pystyy koska hänen työttömyysturvansa säilyy. Jos hän jää työttömäksi, hän voi sovitetllun päivärahan avulla hankkia edelleen lisätuloja ja lopun työttömyystukena.

        Sovitellulla päivärahalla oleva on velvollinen ottamaan tarjottua työtä vastaan samalla tavalla kuin nykyinen työtön.

        Soviteltu päiväraha siksi, että se on jo olemassa, sitä ei vaan voi saada nykyisin kuin erittäin harvat sen monimutkaisuuden ja kannattamattomuuden vuoksi. Kun se on automaattinen, jokainen voi itse päättää, ottaako täyden tuen kuten nykysiin vai ainoastaan osan ja hankkii itse lisää.


        Tuo kaikkien meno töihin johtuu siitä, että alkaa syntyä uusia tuottavia työpaikkoja ja muutamssa vuodessa niitä syntyy niin paljon, että kaikille on työpaikka tarjolla. Pahimmin työstä vieroutuneet tosin joudutaan valmentamaan takaisin töihin.

        Mutta se ei tapahdu työttömyystuella ja ilmaisella harjoittelulla, vaan kunnon korvauksella, koska meillä on sitten siihen varaa ja haluamme saada kaikki työikäiset työkykyiseksi.


      • herjausta
        Hallitusnikkari kirjoitti:

        Soviteltu päiväraha toimii siten, että jokainen kansalainen voi ilman pelkoa työttömyysturvansa menettämisestä tekemään mitä haluaa kykyjensä mukaan. Tämä lisää aktiivisuutta, kysyntää ja luo uutta.

        Tästä seuraa se, että syntyy lisää työpaikkoja ja kustannukset laskevat. Tämä vähentää verojen tarvetta eli suomalaisten tuotteiden hinnat laskevat ja niiden kysyntä kasvaa joka taas lisää työpaikkoja. Tämä kiere johtaa siihen, että työttömyys poistuu, työttömyyden aiheuttamat kustannukset laskevat radikaalisti, verot puolittuvat ja ostovoima kasvaa.

        Meidän tarvitsee kerätä enää veroja lapsille, sairaille ja vanhuksille. Siihen riittää puolet nykyisistä veroista eli nykyinen määrä, koska verot laskevat ja tuotteiden hinnat laskevat niin eläkkeelläkin saa hankittua kaksinkertaisen määrän mitä tarvitsee.

        Kun ihmiset ovat onnellisia ja tyytyväisiä, terveyskin säilyy ja turhat, maentuneisuudesta ja vastavasta aiheutuvat kustannukset poistuvat. Lääkäriinkin pääsee aina samana päivänä, ei kuukausien tai vuosien jonottamisen jälkeen.

        Soviteltu päiväraha tarkoittaa sitä, että nykyinen tilanne työttömillä säilyy, jos työtön niin haluaa. Mutta jos työtön haluaa hankkia itse tuloja, hän voi tehdä niin ja se vain vähentää hänen saamaansa työttömyystukea. Eli jos saa nyt 500 €/kk, saa sen sovitellullakin. Mutta jos haluaa hannkia ja onnistuu hankkimaan 200 € lisää, niin puolet tästä vähentää tukea eli työtön saa 500 - /200/2) = 400 €. Ja lisäksi tuon 200 €, joista sitten maksaa veronsa.

        Yhteiskunta maksajana säästää ja työtön saa enemmän. Samoin työssä oleva voi toteuttaa mitä pystyy koska hänen työttömyysturvansa säilyy. Jos hän jää työttömäksi, hän voi sovitetllun päivärahan avulla hankkia edelleen lisätuloja ja lopun työttömyystukena.

        Sovitellulla päivärahalla oleva on velvollinen ottamaan tarjottua työtä vastaan samalla tavalla kuin nykyinen työtön.

        Soviteltu päiväraha siksi, että se on jo olemassa, sitä ei vaan voi saada nykyisin kuin erittäin harvat sen monimutkaisuuden ja kannattamattomuuden vuoksi. Kun se on automaattinen, jokainen voi itse päättää, ottaako täyden tuen kuten nykysiin vai ainoastaan osan ja hankkii itse lisää.


        Tuo kaikkien meno töihin johtuu siitä, että alkaa syntyä uusia tuottavia työpaikkoja ja muutamssa vuodessa niitä syntyy niin paljon, että kaikille on työpaikka tarjolla. Pahimmin työstä vieroutuneet tosin joudutaan valmentamaan takaisin töihin.

        Mutta se ei tapahdu työttömyystuella ja ilmaisella harjoittelulla, vaan kunnon korvauksella, koska meillä on sitten siihen varaa ja haluamme saada kaikki työikäiset työkykyiseksi.

        Katso alaspäin. Ottaako jalat maahan? Et ole tainnut olla päivääkään työelämässä..Silkkaa halpamaista herjaa.


      • Hallitusnikkari
        herjausta kirjoitti:

        Katso alaspäin. Ottaako jalat maahan? Et ole tainnut olla päivääkään työelämässä..Silkkaa halpamaista herjaa.

        Jaa, täälläkin on näitä "keskustelijoita", joiden taito ei riitä perustelemaan mitään väitteitään. Uskon kyllä, että jokainen osaa kirjoittaa tuon minkä kirjoitit. Mutta vähänkään fiksummat eivät sitä tee, koska se kertoo kirjoittajan olevan täysin kykenemätön alkeellisempaankaan perusteltuun mielipiteeseen.

        Jos sinulla on jotain soviteltua päivärahaa vastaan, kirjoitat asiallista tekstiä, jossa kerrot mitä kommentissani on mielestäsi väärin ja minkä takia. Sitten kerrot miten asiat ovat.

        Mutta turha sinulta on mitään odottaa, samanlainen varmaan olet kuin nämä eräät muutkin keskustelijat, jotka eivät tiedä mistään mitään. Korkeintaan osaavat toistaa niitä fraaseja joita oma johtaja on kertonut. Ajattelu ja muistaminen ovat eri asioita. Muistipiiri voi muistaa vaikka kymmenen vuotta sinne talletetun asian. Mutta se ei osaa ajatella, vaan kertoo aina saman asian, mikä siihen on talletettu. Sinun kommettisi muistuttaa siis muistipiiriä.


    • Tarkoitatko tosiaan, että homma on näinkin yksinkertainen! Toisin sanoen: nollaverotus=
      täystyöllisyys! Mene hyvä mies kertomaan keksintösi A.Kalliomäelle mitä pikimmin!!
      vom

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe