Kiusaaminen vie mielenterveys ja auttakaa edes tulevaisuuden ihmisiä

Anonyymi-ap

Avoin kirje nuoruudelle, jonka menetin

Annan anteeksi, ettei yksikään auttanut minua, kun minulla meni todella huonosti ja mikään taho ei ammattikoulussa puuttunut kiusaamiseen Eikä asuntolassa kukaan puuttunut siihen, että siellä oli kaikenpuolin paha olla kun siellä sai pelätä.

Annan anteeksi, että ammattikoulun takia menetin nuoruuden ja vihasin itseäni vuosia ja enkä kehdannut elää, koska tunsin olevani arvoton joka ei kelvannut mihinkään.

En mihinkään.

Kiusaajat voitti silloin.


Mutta, kun Annan anteeksi ammattikoululle ja asuntolalle saan elämäni takaisin, sillä katkeruus että teitte minusta rikkinäisen ei paranna minua.


Haluan elää.

Haluan olla tärkeä.

Haluan olla arvokas.



Tie, jota olen kulkenut on ollut todella pitkä ja vienyt minun parhaimmat vuodet. En enää ikinä voi olla nuori, joka pääsee sellaiseen työhön, että elämän unelmat voin saavuttaa.

Minun pitää hyväksyä, etten ikinä voi saavuttaa unelmani jotta voin voida paremmin....


Puuttukaa edes nykyään kiusaamiseen ja auttakaa nyky nuoria, joilla on tulevaisuus, Sillä minä en ikinä voi enää olla täysin ehjä ja voin elää, kunhan hyväksyn.

Että ikinä en voi saada unelmaa, jota minulla oli.


En saanut apua silloin.


Auttakaa nyt ihmisiä, jotka ovat ammattikoulussa jotta he saavat edes paremman tulevaisuus, kun minä.

En halua kenenkään joutuvan köyhän ihmisen elämää elämää vain siksi, että ammattikoulussa tuhottiin itseluottamus..

Rakennan elämän uudestaan.

Hyväksyn, että olen köyhä ja saan mielenrauhan, vaikka se sattuu edelleen, että kiusaamiseen takia en luota ihmisiin ja enkä itseeni.


Puuttukaa kiusaamiseen.

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puuttukaa siihen.

      Varsinkin asuntolan kiusaamiseen ja pahaan oloon ja siihen että pitää pelätä pitää puuttua, sillä ei kenenkään nuoren tulevaisuus tarvi enää mennä pilalle.

      Itsenäistyvä nuori tarvitsee asuntolan, jossa ei tarvitse pelätä, jotta voi oppia elämään itsenäisesti.

      Pääsin pois ja olen ylpeä, etten kuullut kiusaamisen takia, vaikka monet kerrat silloin halusin kuolla.

      Annan anteeksi kiusaajille, että teidän takia halusin kuolla, koska tunsin olevani arvoton.


      En ole enää arvoton.

      En ole enää sisältä kuollut vaan yritän oppia elämään uudestaan.



      En vaan voi saada nuoruusvuodet takaisin.

      En ikinä voi saada sitä elämää mitä unelmoin.

      Mutta onneksi unelmat voi muuttua.

      Annan teille anteeksi, että rikoitte minut.

      En jaksa enää vihata itseäni.

      Ja siksi Annan teille anteeksi, jotta voin parantua ja Olla taas olemassa.

    • Anonyymi

      Annan anteeksi kaikelle mitä koin ammattikoulussa ja asuntolassa.

      Annan anteeksi varsinkin asuntolan henkilökunnalle, ettette puuttunut siihen, että siellä ei ollut turvallista ja sai pelätä.

      Että vaan osanneet puuttua asiaan.

      Pyydän puuttukaa edes nykyään että asuntolassa ei tarvitse kenenkään pelätä ketään toista ja puuttukaa siihen, jos näette jos jotain ei sopivaa tapahtuu tai jos teille kerrotaan.

      Älkää jättäkö nuorta yksin joka teille kertoo.

      Näyttäkää jokaiselle nuorelle, että epäsopivaan käytökseen puututaan ja että ongelmat ratkotaan.

      Kuunnelkaa, jos nuori joka asuu ammattikoulun asuntolassa ja pyytää apua epäsopivaa käytökseen ja kiusaamiseen.

      Kuunnelkaa ammattikoulussa, jos nuori pyytää apua kiusaamiseen.

      Auttakaa edes nykyään.

      Se on ihmisen tulevaisuus suhteen tärkein aika ammattikoulussa, sillä se määrittelee töihin pääsemisen ja miten unelmien käy.

    • Anonyymi

      Se on minun hartain toive, että edes nykyään puututaan.

      Auttakaa nykyään nuoria, sillä he voivat saada kunnon tulevaisuudessa.

      Heillä on elämä ja toivo paremmasta elämästä kuin minulla.

      Itse joudun hyväksymään, että en ikinä ole täysin ehjä juomalasi.

      Mutta olen vihdoinkin elossa ja se on pääasia.

    • Anonyymi

      Tämä oli avoin kirje elämälle jota vihasin todella kauan.

      On tullut aika jatkaa matkaa ja jättää menneet takaisin ja hyväksyä, että minun nuoruusvuodet tuhottiin.

      Mutta olen elossa ja vapaa.

      Olen vapaa elämää ilman painolastia.

      Opin parantumaan ja saan mielenterveys takaisin.

      Olen olemassa.

      Se on tärkein

    • Anonyymi

      Hyvin monella on kouluaikaisesta kiusaamisesta huonoja muistoja. Ne tekivät minustakin myöhemmässä elämässä melko eristäytyneen.
      Kun kasvoin isossa perheessä, sitä jotenkin yritti kasvaa mitättömyyden kehästä ulos.

      Muutin yllättäen satojen kilometrien päähän Etelä-Hämeeseen. Ensin rengiksi, sitten kemikaaleja valmistavalle Säterin tehtaalle.
      Sieltä lähtö oli terveydelleni iso palvelus. Näin minusta tuli ajan kanssa "maailman" ville.

    • Anonyymi

      Hyvä että sinun elämän suunta parantui.

      Minun tulevaisuus on sitä mitä on..

      Mutta me voidaan auttaa nyky opiskelijoita.

      Ammattikoulun asuntola pitää olla vapaa kiusaamisesta, sillä se on opiskelun ajan opiskelijan koti....

      • Anonyymi

        Näinköhän enää monessa paikassa on asuntoloita. Taitaa kiusaaminen olla nykyisin siirtynyt digitaaliseen muotoon. Mikä ei tietenkään ole yhtään sen parempaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe