Erityisesti pääkaupunkiseudun kehillä näkee usein jarruvalojen palavan ennen kameratolppia ja useimmiten ne ovat saksalaisia autoja. Se on merkki silmänpalvonnasta ja huonosta ennakoinnista. Lisäksi se aiheuttaa jojo-efektin useimmiten tarpeettomasti.
Nämä jarruttelijat ja kiihdyttelijät eivät etene loppujen lopuksi juurikaan muita nopeammin ja kuluttavat kosliaan sekä polttoainetta tarpeettomasti. Ennakoivan ajon kurssi olisi paikallaan.
Jarrutatko ennen kameratolppaa?
66
584
Vastaukset
- Anonyymi
On sulla murheet.
- Anonyymi
Ei niihin ole mitään syytä jarrutella, kun ajaa sallittua nopeutta tai enintään vähän yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niihin ole mitään syytä jarrutella, kun ajaa sallittua nopeutta tai enintään vähän yli.
Jos kohdassa on alamäki, niin saattaa joutua jarruttelemaan, mutta muuten ei pitäisi olla tarve. Kun hiljentämisen aloittaa ajoissa, niin moottorijarrutuksella selviää useimmiten, vaikka nopeusrajoitus vaihtuisikin kohdassa pienemmäksi.
- Anonyymi
Jarrutan jos vauhtini on reilusti sakkojen puolella, tietenkin, muuten olisin tyhmä.
- Anonyymi
Jos vauhtisi on reilusti sakkojen puolella, olet tyhmä joka tapauksessa.
- Anonyymi
Miksi audilla pitää aina jarrutta alinopeuteen ja kameran jälkeen taas ylinopeuteen?
Vetääkö tietyt automerkit puoleensa vähän rajoittuneempia henkilöitä?
- Anonyymi
Painan lisää kaasua.
- Anonyymi
Mittarit näyttää todellista nopeutta enemmän, jotta syntyy illuusio tehokkaammasta autosta.
Sitten saamme nauttia näistä liikennehäiriöistä ja tien tukkeista.- Anonyymi
Että kun mittari näyttää pikkuisen todellista enemmän, niin auto tuntuu tehokkaammalta?
Tuo vaatii kyllä enemmän vakuutteluja ja selityksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että kun mittari näyttää pikkuisen todellista enemmän, niin auto tuntuu tehokkaammalta?
Tuo vaatii kyllä enemmän vakuutteluja ja selityksiä....80-rajoitusalueella
...vähän polkaisin kaasua ja nopeus jo yli 80.
Oikeasti 70.
Sitten polkaistaan jarrua kameran kohdalla.
Tojotistit, pemaristit, audistit.
Sama juttu, vähän eri toteutuksilla ja lähtökohdista.
Eteneminen on epävakaata ja ruuhkia syntyy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...80-rajoitusalueella
...vähän polkaisin kaasua ja nopeus jo yli 80.
Oikeasti 70.
Sitten polkaistaan jarrua kameran kohdalla.
Tojotistit, pemaristit, audistit.
Sama juttu, vähän eri toteutuksilla ja lähtökohdista.
Eteneminen on epävakaata ja ruuhkia syntyy.Kannattaa tutusta mittareitten todelliseen tarkkuuteen, ei ne kauheasti heitä, laki kieltää senkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tutusta mittareitten todelliseen tarkkuuteen, ei ne kauheasti heitä, laki kieltää senkin.
Nissan Leafissa mittari heittää käsittämättömän paljon,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tutusta mittareitten todelliseen tarkkuuteen, ei ne kauheasti heitä, laki kieltää senkin.
Katso poika gps:stä autosi todellinen nopeus ja tule sitten vasta pätemään aikuisten keskusteluun.
- Anonyymi
Kaikenlaista harmia sitä maailmassa onkin. Voi voi.
- Anonyymi
En ole kehillä enkä maanteillä kameroiden takia jarrutellu, yleensä edessä menee joku hitaampi taapertaja jonka takia sen joutuu tekemään.
Yksi parhaita ohituspaikkoja on heti kameran jälkeen kun ujot ei muista painaa kaasua ja alkaa menemään alta pois. Aika usein noita kameroita laitetaan paikkoihin, joissa rajoitus on juuri laskenut esim. 100 => 80. Jalan nosto kaasulta ei yleensä noissa paikoissa riitä hidastamaan sakkorajan alle, joten vaihtoehtoina jarruttaa, ottaa sakot tai koukata vastaantulijoiden puolelta (ei kai toimi uudemmilla tolpilla).
Kyllä minä joskus jarrutan.- Anonyymi
Riittää hyvinkin, jos hidastamisen aloittaa tarpeeksi ajoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää hyvinkin, jos hidastamisen aloittaa tarpeeksi ajoissa.
Ei perinteisellä automaattilla.
- Anonyymi
Eri ajoneuvot hidastuvat eri tavoin, kun kaasu nostetaan ylös. Moni automaattivaihteinen rullaa iloisesti eteenpäin hiljalleen hidastaen, kun taas manuaalivaihteinen voi hidastua ripeästi. Ja sähköautot vasta nopeasti hidastavatkin, tietty asetuksista pippeli riippuen. Siitä kannattaa olla tietoinen, että miten se juuri nyt alla oleva ajoneuvo hidastaa. Tai siinähän se sitten selviää, kun kaasu nousee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää hyvinkin, jos hidastamisen aloittaa tarpeeksi ajoissa.
Ei riittänyt minun edellisellä diselillä, jatkoi hidastamatta, kun automaatti ei pistänyt moottorijarrutusta päälle. Nykyinen jarruttaa tehokkaasti sähköllä kaasun noston jälkeen. Autoissa on eroja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei perinteisellä automaattilla.
Eikä nykyaikaisella keppivaihteisellakaan. Ellei sitten vaihda vinkaisten pienemmälle.
Itsellä on parvi vuosimallin 2020 keppivaihteista kotteroa, ja niissä 5-vaihteella hidastuvuus on melkein sama kuin vapaalla rullaisi.
No tietty jos sen tolpan olemassaolon tietää ja muistaa, niin hidastamista voi aloittaa jo ennen alamäkeä, tosin silti voi käydä niin, että alamäessä moottorijarrutuksella vauhti kiihtyy uudelleen. - Anonyymi
Sinun jarrutusjälkesi näkyy ainoastaan siellä kalsareitten takasaumassa.
🙂🙂🙂 HEH HEH 🙂🙂🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittää hyvinkin, jos hidastamisen aloittaa tarpeeksi ajoissa.
Minun 22 vuotta vanha saksalainen auto jossa on 3.0l V6 bensamoottori, jatkuva neliveto, 5-vaihteinen momentinmuunnin automaattivaihteisto. Moottorijarru elää täysin omaa elämäänsä ja välillä moottorijarru toimii hyvin estäen vauhtia nousemasta alamäissä ylinopeuksiin. Sitten toisena päivänä samoilla teillä, samanlaisissa sääolosuhteissa moottorijarru puuttuu kokonaan jolloin vauhti kiihtyy alamäissä vaikka ottaisin jalkani kokonaan pois kaasupolkimelta. Niinä päivinä jolloin moottorijarru puuttuu kokonaan on pienimmissäkin alamäissä pakko painaa jarrupoljinta tai manuaalisesti vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaihteelle, ettei ajonopeus nouse jopa 30kmh ylinopeuteen. Tällä autolla ajan jatkossakin niin kauan kunnes auto rupeaa hajoamaan käsiini, enkä suostu vaihtamaan autoa tai vähentämään autoilua. Ei voisi vähempää kiinnostaa polttoaineen kulutus, päästöt, ilmastotavoitteet, uusimpien autojen turvallisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun 22 vuotta vanha saksalainen auto jossa on 3.0l V6 bensamoottori, jatkuva neliveto, 5-vaihteinen momentinmuunnin automaattivaihteisto. Moottorijarru elää täysin omaa elämäänsä ja välillä moottorijarru toimii hyvin estäen vauhtia nousemasta alamäissä ylinopeuksiin. Sitten toisena päivänä samoilla teillä, samanlaisissa sääolosuhteissa moottorijarru puuttuu kokonaan jolloin vauhti kiihtyy alamäissä vaikka ottaisin jalkani kokonaan pois kaasupolkimelta. Niinä päivinä jolloin moottorijarru puuttuu kokonaan on pienimmissäkin alamäissä pakko painaa jarrupoljinta tai manuaalisesti vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaihteelle, ettei ajonopeus nouse jopa 30kmh ylinopeuteen. Tällä autolla ajan jatkossakin niin kauan kunnes auto rupeaa hajoamaan käsiini, enkä suostu vaihtamaan autoa tai vähentämään autoilua. Ei voisi vähempää kiinnostaa polttoaineen kulutus, päästöt, ilmastotavoitteet, uusimpien autojen turvallisuus.
Olet kyllä hurja kaveri! Kai sä poltat röökiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyllä hurja kaveri! Kai sä poltat röökiä?
Tottakai poltan! Tietenkin! Kolme askia menee päivässä. Ja iltaisin litran pullo viinaa, se takaa hyvät yöunet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun 22 vuotta vanha saksalainen auto jossa on 3.0l V6 bensamoottori, jatkuva neliveto, 5-vaihteinen momentinmuunnin automaattivaihteisto. Moottorijarru elää täysin omaa elämäänsä ja välillä moottorijarru toimii hyvin estäen vauhtia nousemasta alamäissä ylinopeuksiin. Sitten toisena päivänä samoilla teillä, samanlaisissa sääolosuhteissa moottorijarru puuttuu kokonaan jolloin vauhti kiihtyy alamäissä vaikka ottaisin jalkani kokonaan pois kaasupolkimelta. Niinä päivinä jolloin moottorijarru puuttuu kokonaan on pienimmissäkin alamäissä pakko painaa jarrupoljinta tai manuaalisesti vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaihteelle, ettei ajonopeus nouse jopa 30kmh ylinopeuteen. Tällä autolla ajan jatkossakin niin kauan kunnes auto rupeaa hajoamaan käsiini, enkä suostu vaihtamaan autoa tai vähentämään autoilua. Ei voisi vähempää kiinnostaa polttoaineen kulutus, päästöt, ilmastotavoitteet, uusimpien autojen turvallisuus.
" Minun 22 vuotta vanha saksalainen auto jossa on 3.0l V6 bensamoottori, jatkuva neliveto, 5-vaihteinen momentinmuunnin automaattivaihteisto. Moottorijarru elää täysin omaa elämäänsä ja välillä moottorijarru toimii hyvin estäen vauhtia nousemasta alamäissä ylinopeuksiin. Sitten toisena päivänä samoilla teillä, samanlaisissa sääolosuhteissa moottorijarru puuttuu kokonaan jolloin vauhti kiihtyy alamäissä vaikka ottaisin jalkani kokonaan pois kaasupolkimelta. Niinä päivinä jolloin moottorijarru puuttuu kokonaan on pienimmissäkin alamäissä pakko painaa jarrupoljinta tai manuaalisesti vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaihteelle, ettei ajonopeus nouse jopa 30kmh ylinopeuteen. Tällä autolla ajan jatkossakin niin kauan kunnes auto rupeaa hajoamaan käsiini, enkä suostu vaihtamaan autoa tai vähentämään autoilua. Ei voisi vähempää kiinnostaa polttoaineen kulutus, päästöt, ilmastotavoitteet, uusimpien autojen turvallisuus. "
Onhan sinulla automaku ihan kohdallaan. Minäkin ajelin aikoinaan suurehkoilla 3 litran 6-sylintelisillä bensakoneilla varustetuilla autoilla, koska niissä on oikea tunnelma. Lapsuudesta muistan vanhojen automiesten hokeman, että kutosesta ne oikeat autonmoottorit vasta alkavat. Asiassa on vinha perä.
Nyt eläke-ukkona olen siirtynyt käyttämään itselataavaa hybridi-Toyotaa, koska sen taloudellisuus kaupunkiajossa on aivan yliveraisen pieni. Oikea 6-sylinterinen auto ryystää kaupunkiajossa bensaa 15 l/100 km, mutta Toyotan kulutus on vain 4 - 4,5 l/100 km. Tietysti kutoskoneen sulosoinnusta jään nyt paitsi, mutta halvaksi tulee.
- Anonyymi
Siinä taas pääkaupunkiseudun ongelmakulettajan aloitus.
- Anonyymi
Itsehän jarrutan, ole sinä Tojotisti jarruttamatta siellä oikealla kaistalla.
- Anonyymi
Toyotalla ajetaan 10 alla rajoituksen ja silti jarruvalo palaa aina ennen tolppaa, tanan pelkurinössöt.
- Anonyymi
Pelkurinössykkä ajaa perässä kun ei osaa eikä uskalla ohittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkurinössykkä ajaa perässä kun ei osaa eikä uskalla ohittaa.
Asiaan kuuluu, että hidastellaan ja ohituspaikkojen tullessa kiihdytellään.
Kiihdytetään varsinkin, jos joku on menossa ohi.
- Anonyymi
Jos edelläajavan hiljentely aiheuttaa ongelmia niin silloin se ajaa liian lähellä.
- Anonyymi
Näinhän se on. Edelläajava voisi mennä silloin kovampaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän se on. Edelläajava voisi mennä silloin kovampaa.
Miksi menisi. Etsi itse ratkaisu, jos tilanne on sinulle ongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi menisi. Etsi itse ratkaisu, jos tilanne on sinulle ongelma.
Juuri näin. Suurinosa näistä viisaista kommenteista tulee niiltä joilla ei ole ajokrttia, autosta puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Suurinosa näistä viisaista kommenteista tulee niiltä joilla ei ole ajokrttia, autosta puhumattakaan.
Hah, wituiks meni. 1 700 000 kilometriä kumipyörillä ja seitsemän autoa minun nimissä. Witun corollaurpo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah, wituiks meni. 1 700 000 kilometriä kumipyörillä ja seitsemän autoa minun nimissä. Witun corollaurpo.
ehkä jollain vanhemmalla joka oli sun kaveri joskus mutta ei sulla
- Anonyymi
Meillä Mini- Neuvostoliitossa ei saa ohittaa.
Eikä latuskalla edes pääse.
Ohi. - Anonyymi
Tämä jarruttelu johtuu siitä, että jossakin vaiheessa kamerat oli säädetty välähtämään jo 1...2 km/h ylityksestä. Tällainen jarruttelu teki liikenteestä epäsujuvaa ja jopa lisäsi vaaratilanteita. Nyt jopa poliisi on kerrankin ottanut järjen käyttöön eivätkä kamerat välähtele aivan niin herkästi.
- Anonyymi
Älä puhu poliisista ja järjen käytöstä samassa lauseessa. Mahdoton yhtälö. Muuten kirjoittamasi on kyllä valitettavan totta.
- Anonyymi
Niinhän se vaan on, että ylinopeutta ei saa ajaa oli kameratolpankamera säädetty miten tahansa.
- Anonyymi
Aika usein kameratolpat on asennettu nopeusrajoitusmerkin jälkeen, jossa nopeusrajoitus alenee. Jos kameratolppaa ei ole nopeuden annetaan laskea liukuvasti ilman jarruttelua, mutta jos on kameratolppa, nopeus kannattaa laskea viivyttelemättä alenevan rajoituksen mukaiseksi ihan siitä syystä, että tolpassa ei ole tutkaa vaan se mittaa keskinopeuden A pisteestä B pisteeseen (ns. silmukka asfaltin alla), jolloin ei kannata odotella yhtään vaan nopeus kannattaa laskea hyvissä ajoin ennen tolppaa sallituksi (ja miel. vähän sallitun alle).
- Anonyymi
Ei tartte jarrutella kun ajan mp-kypärä päässä peilivisiiri alhaalla.
- Anonyymi
ei niin ja pitkät päällä
- Anonyymi
Nämä kameratolpat on useasti sijoitettu heti sen jälkeen, kun rajoitus alenee tai alamäkeen, jotta ylityksiä saataisiin mahdollisimman paljon. Kuvaa hyvin suomalaisen viranomaisen arvo- ja ajatusmaailmaa. Vastaavaa pelleilyä ei tapahdu missään muissa maissa.
- Anonyymi
Suomessa asiat onkin hyvin. Mene vaikka intiaan neuvomaan miten täytyy sääntöjä valvoa. Maassa maan tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa asiat onkin hyvin. Mene vaikka intiaan neuvomaan miten täytyy sääntöjä valvoa. Maassa maan tavalla.
Suomi on kuulemma maailman onnellisin maa, vaikka täytyy imetellä mistä tällainen tieto on peräisin. Täällä ei paljonkaan hyvää ole ja asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on kuulemma maailman onnellisin maa, vaikka täytyy imetellä mistä tällainen tieto on peräisin. Täällä ei paljonkaan hyvää ole ja asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan.
Onnellisuus ja imettely saattavat liittyä toisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on kuulemma maailman onnellisin maa, vaikka täytyy imetellä mistä tällainen tieto on peräisin. Täällä ei paljonkaan hyvää ole ja asiat menevät koko ajan huonompaan suuntaan.
" Suomi on kuulemma maailman onnellisin maa ".
Ainoastaan vihreiden ja vasemmistoliiton kovan luokan kommunistit levittää tuota valetta, eli nämä Kelan elättämät sossupummit.
- Anonyymi
En. Joskus olis kyllä pitäny.
- Anonyymi
kamera tolpan kohdalla kiihdytän vauhdin 80km/h-->120km/h ja nostan molemmat kädet pään ylä puolelle ja näytän voiton merkkiä
- Anonyymi
Joo, mä oon nähny sinut, se näyttää hyvältä kun teet niin.... ihanaa...
Mä näin sut siellä mannerheimintielläkin, sulla ei ollu omaa telttaa.
- Anonyymi
Turhaan jarruttavat ainakin Kehä I:llä. Muutama viikko sitten näkemäni uutisen mukaan siellä ei ole nyt yhtään toiminnassa olevaa kameratolppaa!
En ole testannut, enkä tiedä onko tilanne enää sama. Ja jos saat sakot tämän viestini perusteella, niin en maksa niitä puolestasi.- Anonyymi
Joo, se uutinen löytyi.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010603912.html
3.8.2024. "Kehä I:n valvontakameratolpat pois käytöstä – Näin poliisi selittää asiaa
Liikenneturvallisuus|Poliisi kertoo paikkaavansa nopeuskameratolppien puutetta siirrettävien automaattivalvonta-autojen avulla." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se uutinen löytyi.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010603912.html
3.8.2024. "Kehä I:n valvontakameratolpat pois käytöstä – Näin poliisi selittää asiaa
Liikenneturvallisuus|Poliisi kertoo paikkaavansa nopeuskameratolppien puutetta siirrettävien automaattivalvonta-autojen avulla."Ongelma liittyy 3G-verkon poistumiseen.
Uutisen mukaan olisi kuitenkin yksi toimiva. Mikähän niistä toimii? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se uutinen löytyi.
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010603912.html
3.8.2024. "Kehä I:n valvontakameratolpat pois käytöstä – Näin poliisi selittää asiaa
Liikenneturvallisuus|Poliisi kertoo paikkaavansa nopeuskameratolppien puutetta siirrettävien automaattivalvonta-autojen avulla."Tämä uutinen on jo vaikuttanut siten, että tällä hetkellä kehä ykkösen liikenne on paljon sujuvampaa kuin vielä muutama viikko sitten. Turha sinne on uusia kameroita viritellä, ne lisäävät vain liikenteen sujumattomuutta ja aiheuttavat turhaa haitariliikettä jonoissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä uutinen on jo vaikuttanut siten, että tällä hetkellä kehä ykkösen liikenne on paljon sujuvampaa kuin vielä muutama viikko sitten. Turha sinne on uusia kameroita viritellä, ne lisäävät vain liikenteen sujumattomuutta ja aiheuttavat turhaa haitariliikettä jonoissa.
Ja vtut.
Aina siellä joku uuvatti sotkee liikennettä ylämäen, kameran, meluaidan, jne takia.
Pahimpia on lahden tielle suuntaavat ja toisena hämeenlinnan tielle suuntaavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä uutinen on jo vaikuttanut siten, että tällä hetkellä kehä ykkösen liikenne on paljon sujuvampaa kuin vielä muutama viikko sitten. Turha sinne on uusia kameroita viritellä, ne lisäävät vain liikenteen sujumattomuutta ja aiheuttavat turhaa haitariliikettä jonoissa.
Eli siellä on vihdoin opittu pitämään tarpeeksi isot turvavälit. Hyvä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siellä on vihdoin opittu pitämään tarpeeksi isot turvavälit. Hyvä!
Kyllä. Kun ihmiset eivät turhaan jarrutele kameroiden vuoksi, jää automaattisesti tasaiset ja riittävät turvavälit ja liikenteen sujuvuus ja turvallisuus kiittävät. Pasterstein on varmasti täysin eri mieltä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Kun ihmiset eivät turhaan jarrutele kameroiden vuoksi, jää automaattisesti tasaiset ja riittävät turvavälit ja liikenteen sujuvuus ja turvallisuus kiittävät. Pasterstein on varmasti täysin eri mieltä, mutta sillä ei ole mitään merkitystä.
Turvavälien pitäisi olla tarpeeksi isot aina, niin sitten ei haittaa, vaikka joku edessä jarruttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turvavälien pitäisi olla tarpeeksi isot aina, niin sitten ei haittaa, vaikka joku edessä jarruttaa.
Tässähän se juju juuri onkin, eli kun kukaan ei turhaan jarruttele kameroidenvuoksi, pysyvät välit turvallisina automaattisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän se juju juuri onkin, eli kun kukaan ei turhaan jarruttele kameroidenvuoksi, pysyvät välit turvallisina automaattisesti.
Sillä ei ole merkitystä, miksi edessä jarrutetaan. Välien pitää olla kunnossa aina, ja hyvä, jos se nykyään onnistuu myös kehällä.
- Anonyymi
Karrutan ja pudota nopeuden esim satasen alueella johonkin70-80 nopeuteen ettei vaan kamera välähdä. On tullut kammo noita kameratolppia kohta.
- Anonyymi
Köyhät jarruttavat .....
- Anonyymi
Kyllä, ikiliikkujani nopeus ei laske, pakko on..
ikiliikkujani vaan menee ja menee ikuisesti eli pakko on..
Toista on muilla, tavallisissa autoissa, riittää kun nostaa jalkaa kaasulta niin nopeus hidastuu.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116