Mikä tilanne pärjätä jos 1200e yllätys menoerä?

Anonyymi-ap

Suomi on keskivaiheilla eli alle puolet työttömistä selviää ilman lisälainaa.
Miten itse pärjäisit tilanteessa?

Itse pärjäisin oikein hyvin ilman ongelmaa, koska olen aikoinaan pitänyt huolta että on ns. puskurirahasto.
Oikeasti olen köyhä kun ei ole muuta kuin vain rahaa.

17

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No hmm.. joko menmällä töihin hyvissä ajoin että tuollaisia laskuja vartan ei tarvitse KELA-etuuksista säästä valovuotta buskuriin. Työtön ei myödkään saa oikeasta vankista vakuudetonta lainaa maksaa tollasia kuten joku POP tai OP.

      • Anonyymi

        Taitaapa saada niitä pikavippejä....


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Työssä ollessa ne "puskurirahat" säästellään ei sitten kun elämä on pelkkää tukirahalla eloa!

      • Anonyymi

        Toimeentulotuella elävä ei saa säästää edes toimeentulotuistaan.

        Säästäminen toimeentulotuesta kuin on kielletty ja siitä rangaistaan.

        Jos säästät omista toimeentulotuistasi summan x, ne säästöt lasketaan tuloksi ja vähennetään seuraavien kuukausien tuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimeentulotuella elävä ei saa säästää edes toimeentulotuistaan.

        Säästäminen toimeentulotuesta kuin on kielletty ja siitä rangaistaan.

        Jos säästät omista toimeentulotuistasi summan x, ne säästöt lasketaan tuloksi ja vähennetään seuraavien kuukausien tuista.

        Siispä mene töihin!


    • Anonyymi

      "Suomi on keskivaiheilla eli alle puolet työttömistä selviää ilman lisälainaa.
      Miten itse pärjäisit tilanteessa?"

      Mitähän ihmettä tämäkin tarkoittaa? Suomi on keskivaiheilla missä. Opettele kirjoittamaan. Tai ensin voisit opetella ajattelemaan.

      • Anonyymi

        Olet siis köyhä joka ei pärjää!


      • Anonyymi

        "eli alle puolet työttömistä selviää ilman lisälainaa."
        Äärettämän vaikea asia ymmärtää? No vilkaiseppa peiliin niin se kertoo yllättävän paljon....
        No sinä tietysti kerrot, että se peili ei kuulu tähän mitenkään eli mene opettelemaan peili mikä se on!...


    • Anonyymi

      Köyhä työtön ei saa lainaa urpo. Tarpeeksi köyhä ei saa edes pikavippiä.

      Onko elämä itsestäänselvyyksiä täynnä pullamössö?

      • Anonyymi

        Hei, kyseessä tutkimuksen tulos jonka tänne kerroin! Miksi muutuinkin pullamössöksi vaikka ammatitöissä ollut yli 40v?


    • Anonyymi

      Ensin omaisuus myyntiin ja kaikki rahat muovipussiin jemmaan.

      Sitten sossuun ja kyselyihin vastaus että kaikki meni viinaan ja pelaamiseen.

      Vuokrakämppään pummiksi ja alkaa rajaa tulemaan ja bonuksena ovat muovikassirahat pitkäksi aikaa.

      • Anonyymi

        Mikä omaisuus?


    • Anonyymi

      Ei onnistu enää. Pörrö veti niin tiukaksi.

    • Anonyymi

      Olen kuullut että köyhä sanoi että ei se maksa kuin vain 100€/kk....

    • Anonyymi

      Vaikea kuvitella, miten tulisi tuollainen yllättävä menoerä. Jos jääkaappipakastimeni kompressori tulisi tiensä päähän, niin alle 500€ saisi jo vastaavan laitteen tilalle esim. Gigantista kotiin toimitettuna seuraavana päivänä. Pyykkikone onkin pari kertaa hajonnut, kuten tiskikonekin, mutta letkujen, hihnojen ja pumppujenkin vaihto onnistuu itseltäni. Netistä saa tilattua hyvinkin sopuhintaan varaosia kodinkoneisiin. Ainakin Euroopassa valmistettuihin.

      • Anonyymi

        No kertyyhän se kuten itsekkin jo sanoit että se ja se mennyt rikki joten monesti asiat tapahtuvatkin samoihin aikoihin ja lasku sen mukainen...
        Entäpä vesivahinko ja vakuutusta ei ole tai se ei korvaa vahinkoa?
        Itse töpeksittyä vesivahinkoa ei vakuutus korvaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe