Teen työsyrjinnästä valituksen, koska ihmisiä ei otetaan töihin päiväksi ja ilmoiteta perästä ettei me haluta häntä tänne töihin!
En kyllä syrji edes häntä joka minua opetti, koska meille EI ILMOITETTU kenellekään että minä olen KOEAJALLA ja minua ei saa opettaa eikä perehdyttää postinjakajan töihin ennen, kuin olen PEREHDYTYKSET käynyt.
Helvetti ehti opettamaan mulle kaikki mitä ei olis missään nimessä saanut opettaa jos minä olin vasta KOEAJALLA!
Minä sanoin työhaastatteluissa : Minä olen tarkka työntekijä.
Työkavereille kuuluu ilmottaa myös jos joku on koeajalla ja miten hänen tulee toimia koeajalla olevan työntekijän kanssa.
Ei he välttämättä itsekkään tiedä, mutta EI NUO OLE mitään perusteita irtisanoa heitäkään, koska OPETUS TULEE PERÄSTÄ!
En kyllä kerro mitä hän ehti myös opettamaan, mutta sanoin kyllä ” Jos juoruamaan aletaan niin kyllä minäkin tuon TAIDON OSAAN!!!”
Pääsin toiselle kierrokselle haussa.
5
166
Vastaukset
- Anonyymi
Tämä postinjakajan paikka on parempi mitä Inarin kunnan työpaikat varsinkin jos minä olen töissä, koska minähän kyllä olen oppinut miten TURVALLISUUS asiat kuuluu hoitaa.
Tuo miten he hoitaa asioita niin hän joka minut hyväksy töihin ja sano kenen kanssa lähen töihin EI KYLLÄ HOITANUT tehtäviään eikä myöskään hän joka ilmoitti olleensa 18vuotta POSTINJAKAJANA!
2 postinjakajaa joiden kanssa tein töitä toimi niin, kuin kuuluu ja nyt taitaa RYTISTÄ ja siellä kyllä jää porukkaa kiinni.
Silloin toimitaan just noin eli irtisanotaan ja TYÖSYRJINNÄN kautta TAKAISIN TÖIHIN, koska siellä jäi alueita jakamaan ja me oltas vieläkin töissä eilisen työkaverin kanssa ilman lakisääteiset LEPO-AIKAA.
En kyllä valehtele ja kyllä ihmisiä kiinnostaa miten kävin, kun hain töihin ja tein suoraan 10tunnin työpäivän.
Eihän niitä TILATTUJA Lapin Kansoja ja muita lehtiä tarvi lajitella postilla ERIKSEEN, koska nehän tulee valmiiksi laitettuna niin jakaja ottaa vain nipun ja ajelee siinä järjestyksessä missä asiakkaan nimi sekä osoite on lehden päällä.
Lajittelin niitä eilen ja jos ei oltas lajiltu niin oltas viety yks lehti Nellimiin ja seuraava Sevettijärvelle ja seuraava Kutturaan, Lismaan tai Angeliin ja tuon jälkeen varmaan taas Nellimiin!
Paljonkohan tulis kilometrejä autoon ja tunteja jos lehdet jaettas niin, että otetaan nippu ja jaetaan lehdet AAKKOSJÄRJESTYKSESSÄ!?
Minä sentään ymmärsin jo noin paljon vaikka en ollut, kuin muutaman tunnin lajittelemassa postia niin toisille oli myös postia jota voivat jakaa!
En kyllä hauku, koska minusta postinlajittelu oli hauskaa työtä niin, kuin jakaminen myös.
Se jos aletaan väittämään, että minä en sovellu alalle niin tuo on kyllä valetta, koska minulle sanottiin ” Jos opit lajittelemaan jaettavat postit niin kyllä sinä pärjäät täällä töissä!”
Eräät ilmeisesti osaa vieläkään lajitella, koska jos osaisivat niin he olis lajitelleet postit itse ja sanoneet minulle : Voit katsoa miten postinlajittelu tehdään!- Anonyymi
Puukko sinne töihin jäi, kun me lähettiin pois.
Vanhimman työntekijän tehtävä on YLEENSÄKIN opettaa uusille työntekijöille miten töistä lähetään pois! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puukko sinne töihin jäi, kun me lähettiin pois.
Vanhimman työntekijän tehtävä on YLEENSÄKIN opettaa uusille työntekijöille miten töistä lähetään pois!Puukko lähtee pihalle ja minä ilmotan kaikki mitä minulle kerrottiin eilen, kun olin töissä!
Tuskin minulle olisivat kertoneet mitään jos eivät luottais minuun työkaverina!
Sanoin, että : Tapoihin ei kuuluu valikoida töitä vaan kyllä olen tottunut JOHTAJANAKIN SIIVOAMAAN ja uskalla sanoa, että : Jos minä siivoamaan niin minä kyllä siivoan ITSE ja sanon työntekijälle ” Painu helevettiin täältä sotkemasta!”
En edes epäile, ettenkö olis suurilla luottamuksella astellut eilen töihin.
Vaikka VAIN YHDEN TYÖPÄIVÄN TEINKIN, mutta olen SYNTYTYN Ivalossa ja jos minua SYNTYMÄN PERUSTEELLA aletaan NAISENA TYÖSYRJIMÄÄN niin minä en asiaa jätä tähän!
Minä en syrjinyt edes työkaveria vaikka olin lukekut hänen tarinan lehdestä ja hänen anopin kanssa minulla meni hermot ja otin häneltä oppia sekä HAUKUIN KAIKKI!
Hän on Kyröjä ja ei ole ENSIMMÄINEN Kyrö joka opetti miten IVALOSSA TOIMITAAN!
Hän huusi minulle K Super-marketin pihalle kerran koko kylän kuulle ” NÖYRRY JO!!!”
Jos KYRÖLÄINEN sanoo ” NÖYRRY JO, KOSKA OLET MINULLE SUKUA ja minä jouduin kuskaamaan mummos syöpähoidoissa!”
Nöyrryin jo tuossa vaiheessa hänen edessä, koska olisin hoitanut mummoni itse jos olisin tiennyt että hän sairastaa syöpää!
Sama ihminen oli Ylävaaran kaupassa TÖISSÄ josta hain mummolleni tupakkaa joka sairasti syöpää!
Hän soitteli mummolleni ja kertoi minusta juttuja, mutta EI HÄN SANONUT minulle koskaan : Et vie mummolles tupakkaa kaupasta, koska hän sairastaa syöpää!
Seisoin vieressä, kun mummoni soitti Ylävaaran kauppaan jossa hänen veljensä tyttö oli töissä ja otti tupakka tilauksen vastaan.
Ruokaan ja muuhun mitä ostin mummoni laskulle minulla oli lupa, mutta tupakkaa en saanut ostaa kuin ne 2-4 askia KENTTIÄ mitä mummo puhelimella tilasi!
Jos minä toimisin samalla tavalla niin saisin syytteen TAPON YRITYKSESTÄ tai puhuttas kylällä, että ” Tuo murhas mummonsa ostamalla mummolleen tupakkaa joka sairasti syöpää!”
Koska kyseessä oli mummoni veljen tyttö joka oli Ylävaaran kaupassa töissä ja otti puhelimella tilauksia vastaan ja nauro toisten kanssa, kun yksi työntekijä pesi makkaroita sekä lihoja Ylävaaran kaupan lihatiskiltä ja kerto pitkin kylään tuotakin juttua!
Sain tietää myöhemmin, että kyseinen nainen oli myös samoja sukuja kuin minä.
Minä näe kyllä tämän makkaran ja lihojen pesijän hyvänä ihmisenä, koska hän TEKI SENTÄÄN TÖITÄ.
Toiset nauro, mutta kukaan EI SANONUT hänelle ettei MAKKAROITA ja LIHOJA KUULU TYÖNTEKIJÖIDEN PESTÄ! Kauppias pesee makkaransa ja lihansa itse joten siirrä ne makkarat ja lihat syrjään sekä laita lappu päälle jos lukee ” Vanhoja tiskissä pyörineitä lihoja sekä makkaroita!”
Ei minun työkaveri ole minun mies, mutta hän näytti minulle missä hän asuu. Osasin jo postilaatikostakin päätellä ja kerroin hänelle, että : Minä kävin aikoinaan auttamassa rouvaa joka asui tuossa talossa ja hän istui odottamassa minua aika keittiössä.
Siivoosin ja kävin hänelle kaupassa. Kyllä tein ruokaa myös hänelle ja me istuttiin keittiössä juomassa kahvia sekä poltettiin tupakkaa.
Hän sanoi kerran minulle, kun minä olin käymässä ja pihaan ajeli vieraita että : Perkelettäkö ne nuo tänne nyt vääntyy, kun sinä olet käymässä.
Kurkkasin ikkunasta ja sanoin : Voi vittu ja nuohan on niitä kylän juoruakkoja.
Hän ei koskaan sanonut : Siisti tyttö suus!
Hän sano : Sanoit just niin, kuin asiat on ja siksi tykkään kun käyt täällä.
Ihmiset kuulemma palaa maailmalta Ivaloon ja Inarin kuntaan, koska he sairastuu. Minä jos olisin sairas niin minä en kyllä Ivaloon tai Inarin kuntaan palais vaan pysysin muualla, koska täällä ei pääse edes TERVEET TÖIHIN ja jos sattuu pääsemään niin saa hoidella sairaiden asioita!
Tuo on syy miksi en kyllä suostu siihen, että minua ALETAAN POSTINJAKAJANA SYRJIMÄÄN ja Puukko saa levittää omia sairauksiaan edelleen ympäri kylää!
Minä sain vielä kuulla, että Tervaniemi oli ollut johtajana siihen aikaan kun Puukko on palkattu töihin.
Jos Puukko on saanut jakaa Ivalossa postia 18vuotta tai 18vuotiaasta asti niin kyllä tuohon porukkaan pitäs kelvata kuka vaan!
Puukko on niin HULLU, että oli alkanut postinjakajana SYRJIMÄÄN JÄÄTELÖAUTOA ja oli kuulemma huutanut töissä, että ” Minä en suostu jakamaan JÄÄTELÖAUTON MAINOKSIA!”
Positiivinen Syrjintäähän on laitonta, mutta hyväksyttävää jos tilanne vaatii ja vaihtoehdot loppuu!
Työnantajan velvollisuus on korvata jos työntekijät joutuu syyllistymään positiiviseen syrjintään niin saadaan ongelma pois töistä ja hän ei palaa eikä aloita meidän VAINOAMISTA, koska hänellä on tuollaisia taipumuksia myös!
Työkaveri kyllä todistaa, että Puukko hyökkäs POSTINJAKELU autolla saman tien, kun näki me tultiin kylälle!
Tuollaiset Puukot on Inarin kunnan sosiaalitoimen laiminlyöntejä jotka on nyt Hyvinvointialueen vastuulla!
Puukon kaikista vanhin työkaveri on lomalla ja ei häntäkään voi sinne jättää minun kanssa töihin, koska hänen EI HOITANUT ongelmaa nimeltä PUUKKO vaan antanut Puukon hillua ja tehdä mitä huvittaa! Voi olla myös Puukon vainoaja kaveri.
- Anonyymi
Siis saitko fudut?
- Anonyymi
Joo sain eka päivän jälkeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433332
Miksi sinusta tykkää kaikki
Olet kyllä ihana, mutta ihmeellistä että niin moni voi tykätä samasta. 🤔251999- 941744
Suomen huutokauppakeisari Aki Palsanmäki jätti alkoholin - Tältä hän näyttää nyt - Katso uusi kuva!
Aki Palsamäki on suomalaisten rakastama tv-hahmo ja itseoikeutettu Suomen huutokauppakeisari. Onkos Aki muuttunut ulkon471650- 571593
ja taas marssimaan oulussa-puukotus jälleen
https://www.ksml.fi/uutissuomalainen/7821497 Alaikäistä puukotettiin Oulussa maanantaina, kertoi Oulun poliisilaitos.1111412- 1081380
Nato- ja EU-vastaisia mielipidekirjoituksia
HBL: Tekaistuilla nimillä kirjoitettuja Venäjä-mielisiä tekstejä tyrkytetään Suomenkin medioihin Nato- ja EU-vastaisia m3101360- 1311274
Martinan juoksutapahtuma
Miten se on mennyt? En jaksa selata kaikkia viestejä että löytyykö vastaus. Kiinnostaisi menikö tapahtuma paremmin kuin2221167