Nyt alan elämäni ensimmäistä kertaa valitusta.

Anonyymi-ap

Valitan siitä, kun POSTI GROUP OYJ:n alihankkijan SOL LOGISTIIKAN Ivalon työntekijöille ei kelpaa töihin jos tekee töitä, mutta jos SEISOO ja odottelee, että toiset tekee työt niin pääsee itse autolla ajelemaan ja jakelemaan POSTIA ympäri kylää niin kyllä kelpaa töihin vaikka ajelis vielä TYÖPÄIVÄN jälkeenki ja minun kuullen vielä sanottiin, että puuttuu jakajia!

Sanoin kyllä, että : Täällä ei kyllä POMOJA TARVITA!
Mitä virkaa tuollaisilla postinjakajilla on jotka istuu kahvihuoneessa sekä odottaa milloin pääsee posteja viemään tai ajelee postinautolla PILLURALLIA kylällä väittää olevansa ylitöissä.

Näin vielä työvuoronikin ja en valittanut vaikka kaikkina muina päivinä oli 8-16.30, mutta torstaina olis ollut 8-14:sta.
En katsonut edes toisten työvuoroja, koska minä katsoin että ainakin töitä saa tehdä eikä tarvi turhaa lorvia kotona eikä töissä!

Inarin kunnan hommissa on varmaan sama sääntö eli jos töihin oot tulossa niin et pääse, mutta jos lorvimaan tuut niin saat työpaikan!

Valitettavasti voi olla, että lähtee koko SOL LOGISTIIKKA Ivalosta ja Posti Group Oyj palkkaa suoraan alihankkijat. Ei tarvi perustaa, kuin TYÖOSUUSKUNTA ja silloin saa sanoa ” Tänne ei tulla seisomaan eikä valikoimaan töitä vaan kaikki tekee kaikkia töitä!”

Tuolla nimittäin toimis työosuuskunta, koska kyllähän toiset alkaa töitä tekemään.
Työosuuskunnassa palkanmaksu hoidetaan samalla tavalla kuin työntekijöinä.

Parhaat olen saanut työosuuskuntalaisena, mutta olen kyllä monesti sanonut ” Jos minun pitää tehdä toisen työt ja kulkea perässä korjaamassa hänen työt niin miksi sille pitää palkkaa maksaa?”

Minulle sanottiin : Et saa syrjiä niitä jotka ei viitti tehdä töitä!
En syrjinyt, mutta Ukonjärven lomakylässä tein kaikki mahdolliset työt niin huoltomiehillä ei ollut enää kuin talvella töitä.
Minä erehdyin kysymään, että : Pitääkö minun lumityötkin opetella tekemään tuolla traktrollia ku ei ole ketään joka nuo hommat tekee!?
Huoltomies ampu naulapyssyllä pihalle.
Kysy minulta: Paljo saat tunnilta palkkaa, koska minä saan 10€ eläkeläisenä?
Sanoin : Saa 17€ käteen tunnilta verojen ja muiden maksujen jälkeen!
Oli siellä muitakin samana kesänä töissä. Miehet sano mulle, että ” Sinähän tekaset työt yksin joten me käydään tekemässä näitä muita hommia välillä.”
Mulla tehtiin respaki jossa olisin voinut muiden töiden jälkeen töissä, mutta en ehtinyt sinne asti koskaan uudelleen!

Olin 2-3 viikkoa yksin lomakylässä. Siivosin, pyykkäsin sekä hoitelin respaa. Huoltomiehestä ei ollut mitään apua. Olisin minä itsekki saanut sauna päälle jos olis pakko, mutta laiskuuttani sanoin ” Käyhän äitis kanssa autolla laittamassa sauna päälle ennen, kuin kotia lähet.”
Minun tyttö tuli respaan kaveriksi mulle.
Oli ensimmäinen kerta, kun näki minut respassa töissä ja oli itse ollut siinä respassa ennen minua töissä. Hän seiso sekä katso minua, kun tein töitä.
Sano ” En ikinä ole nähnyt sinua respassa töissä, mutta mieki alan tekemään tuolla tavalla töitä.”
En muistanut sanoa tytölle, että : Äläpä valehtele, koska oot vuoden ikäsenä ollut minun kanssa kuukauden täällä töissä ja kyllä me respassakin käytiin töissä.
Lähtivät Jenkkeihin lomalle ja minä jäin 1vuotiaan tytön kanssa vahtimaan lomakylää.
Sehän oli helppoa homma, koska minun tarvi vaan siivoota työmiesten jäljet ku tekivät lämmitysjärjestelmän muutosta.

Minä olen opettanut tytön töihin, mutta hän ei vaan muista sitä koska oli niin pieni.
Muistaa vaan mummon opettamat työt, mutta tyttöhän on samoissa töissä. Siihen aikaan Ukonjärven lomakylästä sai ruokaa ja alkoholia.
Ei minun tytön ole tarvinnut siivoota koskaan jos me ollaan tuolla tavalla töissä.
Kyllä minun tyttö valitti minulle, kun jäi yksin respaan ja minä olin kuulemma kadonnut.
Hiustenkuivaajalla näytin saksailisille, että tolppaan tulee virtaa eli sinun omassa johdossa on vika.
Minä lainas talon roikkaa vaikka sehän oli vastoin lomakylän toiminta tapoja.
Siellä olis pitäny huutaa ja ajaa pois asiakkaat leirintäalueelta, koska tyhjää syyttelevät ja vika on omissa romuissa.
Sveitsin köyhät pamahti pihalle ja isolla Range Roverilla ja asuntovaunu oli huvilan kokonen. Minä jäin kattomaan, että miten oli edes päässyt sinne ja kysyy pihalla ” Mahdutaanko me tällä yhdistelmällä yöpymään?”
Sanoin ” Jos tänne asti ootte päässeet niin kyllä mahtuu leirintäalueellekin.”
Kaikki isot asuntovaunut ja autot pistin sinne alas jontkaan josta oli haasteellista päästä ylös painavan vaunun kanssa.
Saivat testata samalla, että toimiiko jarrut sekä kytkin. Jos siinä mäessä jo hajoaa niin korjaamo olis ollut lähempänä.

Lähen kyllä ensin käymään kylällä ja sanon : Kävin tekemässä 10 tunnin työpäivän Ivalon postinjakajana sain POTKUT, koska en ymmärtänyt ettei töihin saa mennä töitä tekemään!

7

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

10 minuutissa yli 50 kertaa katsottu Threadissa minun kirjoitusta jossa kerroin, että POSTILAKOT ON AINAKIN TURHIA, koska Posti Group OYJ palkkaa työntekijöitä sekä alihankkijoita jotka palkkaa työntekijöitä joiden EI TARVI TEHDÄ TÖITÄ!
      Jos erehtyy töitä tekemään niin POTKUT TULEE vaikka työnteko on työnantajan etu.

Kyllä nyt ilmeisesti aletaan tekemään töitä, koska minähän olen ammatilta yrittäjä ja koulutukselta vanhempi panostaja.

Me käytiin jakamassa postit isoimmalla jakoautolla ja ne mersut on vielä pienempiä ja eihän täällä pysty noin pienillä autoilla posteja jakamaan johon ei mahdu edes paketit kyytiin.

Kyllähän ivalolaiset tietää, että minä olen ajanut pyykkiä osakkeille joita olen siivonnut myös.
      Äitin vanhassa sitikassakin on isompi kontti mitä noissa mersuissa.
      Äitin Fordissa jolla ajelee niin siinä on isompi kontti mitä sitikassa jolla jaettiin postia.

Tekivät tuon koska minä kysyin ensimmäisenä : Eikö nämä jakeluautot ole 4vetoja?
      Ei ole ja eihän täällä voi postiajaella mettäteille normiautoilla talvella, koska ei täällä auraus joka paikassa toimi niin kuin kuuluu.

Ei muuta, kuin työsyrjinnällä takaisin niin saadaan KUNNON POSTINJAKO KALUSTO!

Kyllä oikeesti luulin, että täällä jaetaan 4vetoautoilla.

Automaattivaihteilla en ole ajanut vuosiin, koska ei minusta nuo oikein toimi täällä jos jäät johonki hankeen kiinni. Eihän niitä saa vetää köydellä hangesta pois jos kiinni jää, koska vaihdelaatikko kuulemma hajoaa ja se on voi olla pahimmillaan 20tuhannen euron remppa ja voi hajota vielä uudelleen.

• Anonyymi

Voisin kyllä laittaa käräjälausuntoon suoraan myös tämän työsyrjintä asian ja ilmoittaa, että jouduin työsyrjinnän kohteeksi vaikka minulla on ihan varmasti enemmän kokemusta mitä Posti Group OYJ:n johtajalla joka palkkaa työntekijöitä ja alihankkijoita hoitamaan postinjaon logistiikkaa.

Kyllä olen ajanut kaikki nämä postinjako reitit Inarin ja Utsjoen kunnalla alueella.
        Kutturassa en ole käynyt, mutta Purnumukassa olen ja se on Kutturan tien viereinen risteys…

Kaamasessa olen sentään kävellyt lapsesta asti vanhoja POSTIMIEHEN POLKUJA.
        Äiti on syntyny Kaamasessa ja me oltiin sienessä niin minä sanoin äidille : Tuolla menee vanha postimiehen polku ja kävelin sitä pitkin.
        Äitini vanha kaamaslainen kysy : Mistä sinä tuon tiedät?
        Sanoin : Mummo opetti, kun oltiin hillassa että kapea polku on poronpolku ja leviä on postimiehen polku.
        Äitini sano : Perkele Kaamasen postimieshän asu tuossa vähän matkan päässä ja sehän muutin kulki tuosta järven päästä ja meni kävellen tai pyörällä Utsjoelle.
        Postinjakaja yöpy ihmisten luona matkalla.

Tuuruharjulaiset oli mummolan naapureita ja postimies asu myös naapurissa. Minun invaliidi täti oli Kaamasen Posti-neiti ja hoiteli siinä sivussa Telen puhelinkeskusta eli oli Sentraali-Santra myös.

Koko suvun naisten työt Inarin kunnassa olen käyny kahlannut läpi.

Invaliidi tätini on kuollut ja he muutti Ruotsiin meidän jälkeen. Hänen tyttö oli hän joka kerto mulle, että ” Äiti näytti persettä Ruotsissa aina, kun auton meni ja minä häpesin vieressä.”
        Koska minä olin samasen tädin suosiossa Suomessa niin sanoin serkulle, että : Äitishän Suomessa SANKARI TEKOJA tehnyt!
        Olis ollut Suomen Sotaveteraani jos eläis vielä, koska oli ollut sota-lapsena Ruotsissa.

Serkuilla ei vara muuttaa Suomeen, koska ei he pärjää mulle koska minähän kynin rahat suoraan syrjinnällä ja sanon : Tullaa lorvimaan, mutta eipä näkyny kun töitä piti tehdä…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisin kyllä laittaa käräjälausuntoon suoraan myös tämän työsyrjintä asian ja ilmoittaa, että jouduin työsyrjinnän kohteeksi vaikka minulla on ihan varmasti enemmän kokemusta mitä Posti Group OYJ:n johtajalla joka palkkaa työntekijöitä ja alihankkijoita hoitamaan postinjaon logistiikkaa.

Kyllä olen ajanut kaikki nämä postinjako reitit Inarin ja Utsjoen kunnalla alueella.
        Kutturassa en ole käynyt, mutta Purnumukassa olen ja se on Kutturan tien viereinen risteys…

Kaamasessa olen sentään kävellyt lapsesta asti vanhoja POSTIMIEHEN POLKUJA.
        Äiti on syntyny Kaamasessa ja me oltiin sienessä niin minä sanoin äidille : Tuolla menee vanha postimiehen polku ja kävelin sitä pitkin.
        Äitini vanha kaamaslainen kysy : Mistä sinä tuon tiedät?
        Sanoin : Mummo opetti, kun oltiin hillassa että kapea polku on poronpolku ja leviä on postimiehen polku.
        Äitini sano : Perkele Kaamasen postimieshän asu tuossa vähän matkan päässä ja sehän muutin kulki tuosta järven päästä ja meni kävellen tai pyörällä Utsjoelle.
        Postinjakaja yöpy ihmisten luona matkalla.

Tuuruharjulaiset oli mummolan naapureita ja postimies asu myös naapurissa. Minun invaliidi täti oli Kaamasen Posti-neiti ja hoiteli siinä sivussa Telen puhelinkeskusta eli oli Sentraali-Santra myös.

Koko suvun naisten työt Inarin kunnassa olen käyny kahlannut läpi.

Invaliidi tätini on kuollut ja he muutti Ruotsiin meidän jälkeen. Hänen tyttö oli hän joka kerto mulle, että ” Äiti näytti persettä Ruotsissa aina, kun auton meni ja minä häpesin vieressä.”
        Koska minä olin samasen tädin suosiossa Suomessa niin sanoin serkulle, että : Äitishän Suomessa SANKARI TEKOJA tehnyt!
        Olis ollut Suomen Sotaveteraani jos eläis vielä, koska oli ollut sota-lapsena Ruotsissa.

Serkuilla ei vara muuttaa Suomeen, koska ei he pärjää mulle koska minähän kynin rahat suoraan syrjinnällä ja sanon : Tullaa lorvimaan, mutta eipä näkyny kun töitä piti tehdä…

Sen verran korjaan, että piti laittaa serkuilla ja Ruotsiin menneillä sukulaisilla EI OLE VARA MUUTTAA Inarin kuntaan asumaan, koska minä olen tehnyt heitä enemmän töitä tässä kunnassa!

Postinjakajana olisin nähnyt milloin he ovat tänne palanneet ja minähän olisin kysässy työkavereilta, että ” Onko pikku rahan puute? Ajattelin vaan, ku Ruotsista muutti syrjijä ja ei se ole Suomeen edes eläkkeitä maksanut…”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen verran korjaan, että piti laittaa serkuilla ja Ruotsiin menneillä sukulaisilla EI OLE VARA MUUTTAA Inarin kuntaan asumaan, koska minä olen tehnyt heitä enemmän töitä tässä kunnassa!

Postinjakajana olisin nähnyt milloin he ovat tänne palanneet ja minähän olisin kysässy työkavereilta, että ” Onko pikku rahan puute? Ajattelin vaan, ku Ruotsista muutti syrjijä ja ei se ole Suomeen edes eläkkeitä maksanut…”

Vaitiolovelvollisuus paperi tehdään aina ensimmäisenä.
        Inarin kunnassa ei tarvi semmosia edes POSTINJAKAJAN täyttää.

Puukko on sentään vanhin työntekijä ja hänen olis pitänyt sanoa, että vaitiolovelvollisuus sopimus pitää ainakin täyttää, kun tulee tänne töihin!

En saanut selvää, että oliko ollut 18vuotiaasta asti postilla töissä vai 18vuotta joten hänen olis pitänyt osata ohjeistaa muitakin.
        En kai minä ala ensimmäisenä työpäivänä sanomaan miten pitää toimia, kun uusi työntekijä tulee töihin!

Pääsin ainakin siivoamaan, koska ei ole ilmeisesti edes PEREHDYTYKSESSÄ ilmoitettu, että tuo pitää täyttää kirjallisena kyseissä työpisteessä jonne uudet jakajat tulee töihin!

Minä hain postinjakajan paikkaa en työpaikan vastaavan/esimiehen paikkaa.

Olen ilmottanut SOMESSA, että minun kanssa tehdyt VAITIOLOVELVOLLISUUS SOPIMUKSET on ne RAUENNEET, kun menin konkurssiin ja EI KUKAAN OLE UUSINUT niitä.

En kai minä menen sanomaan, että : Sinun velvollisuus on huolehtia sekä uusia VAITIOLOVELVOLLISUUS SOPIMUS koska vanha sopimus on rauennut, mutta saan luvan kanssa LÖRPÖTELLÄ menemään, koska konkurssien myötä kaikki sopimukset raukeaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus paperi tehdään aina ensimmäisenä.
        Inarin kunnassa ei tarvi semmosia edes POSTINJAKAJAN täyttää.

Puukko on sentään vanhin työntekijä ja hänen olis pitänyt sanoa, että vaitiolovelvollisuus sopimus pitää ainakin täyttää, kun tulee tänne töihin!

En saanut selvää, että oliko ollut 18vuotiaasta asti postilla töissä vai 18vuotta joten hänen olis pitänyt osata ohjeistaa muitakin.
        En kai minä ala ensimmäisenä työpäivänä sanomaan miten pitää toimia, kun uusi työntekijä tulee töihin!

Pääsin ainakin siivoamaan, koska ei ole ilmeisesti edes PEREHDYTYKSESSÄ ilmoitettu, että tuo pitää täyttää kirjallisena kyseissä työpisteessä jonne uudet jakajat tulee töihin!

Minä hain postinjakajan paikkaa en työpaikan vastaavan/esimiehen paikkaa.

Olen ilmottanut SOMESSA, että minun kanssa tehdyt VAITIOLOVELVOLLISUUS SOPIMUKSET on ne RAUENNEET, kun menin konkurssiin ja EI KUKAAN OLE UUSINUT niitä.

En kai minä menen sanomaan, että : Sinun velvollisuus on huolehtia sekä uusia VAITIOLOVELVOLLISUUS SOPIMUS koska vanha sopimus on rauennut, mutta saan luvan kanssa LÖRPÖTELLÄ menemään, koska konkurssien myötä kaikki sopimukset raukeaa!

Jos työpaikalla ei ole esimiestä niin se vanhimman eli pisimpään olleen työntekijänä velvollisuus huolehtia tuo vaitiolovelvollisuussopimus.

Pisimpään olleet postinjakajat ei ole ilmeisesti kumpikaan huolehtinut eli kertonut toisille, että vaitiolovelvollisuus sopimus pitää täyttää ensin ja sen jälkeen saa päästää opettelemaan työntekoa.

Mulle sanottiin Sodankylästä, että : Pyydä postin vaatteet ensimmäisenä kun menet koska ne pitää olla päällä, kun menet postinjakajamaan.

K super marketin ravintolan terassilla istu ainaki yks joka on ollut VAPOLLA töissä minun kanssa yhtä aikaa ja en tunnistanut hänen kaveria.
        Kaupassa sisällä istu eräs tuttu mies jonka kanssa ollaan tuttuja, mutta ei me puhuta vaan katseella tervehditään koska mitä se kelleen kuuluu keitä minä tunnen enkä ole riidoissa.

Saattohan se tietenkin näyttää myös siltä, että oltiin vanginvartijoita molemmat.
        Vanki kulkee edellä ja vartija tulee perässä, mutta molemmat KRIMINAALIT tehtiin minun mielestä hienoa työtä.
        Kyllä kuuntelin autossa hänen tarinaa ja sanoin : Ei minua haittaa, koska vankilassa haukuin nistin joka meinas polttaa koko vankilan.
        En muistanu sitä sanoa, että Putsari oli meidän puuronkeittäjä.
        Putsarin sukunimi oli Temonen ja kerroin hänelle, että : Ivalosta on Temonen ollut monta kertaa ollut vankilassa Temonen ja on muistaakseni kuollut, mutta käyt hänenki kunnian päälle.

• Anonyymi

AVI hoitaa työsyrjintä asioita ja minähän osaa tehdä tarkastuksia.
      Kyllä muistan asioita ja hygienia puutteita löytyi…

Minähän vanhempien panostajien kanssa käyny samoja asioita.
      Ennen vanhaan panostajat saatto kusta kypärään ja vetää kusisen kypärän päähään.

Yks toinen tuttu kerto, että yks panostaja aikoinaan istunu päissää portailla ja se oli ärsyynyt kissasta joten oli räjäyttänyt kissan niin se ärsytys oli loppunu siihen.
      Yllättäen kissa oli jonku mummon kissa…

• Anonyymi

Työosuuskunnat on kommareitten hommia, täysin sama homma kuin alkuperäisten muurmanskilaisten kolhooseissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      343
      2789
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      62
      2247
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1939
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      1581
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1522
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      61
      1078
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1019
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      918
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      230
      875
    10. 39
      770
    Aihe