Saako viiden rattaan kasettia?

Anonyymi-ap

Lyhyessä taittopyörässä on Shimanon seitsemän rattaan rataskasetti takana, Takarattaiden ja eturattaan väli on tälläisessa fillarissa lyhyt, joten ketju kulkee hyvin vinossa laitimmaisilta takarattailta eturattaalle. Ketjut ei pysy eturataalla seiskavaihteella vaikka kuinka säätäisin. Onkohan se seitsemän ratasta liikaa?

14

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Shimanon kasettipakat taisivat alkaa kuudesta vauhdista, sitä ennen oli vain kierrepakkoja.
      Niin sanottu Narrow Wide-ratas pitää ketjun edessä paremmin paikallaan. Eli jos sellaisen vaihtaminen kampeen on mahdollista, kannattanee kokeilla. Tai vaihtaa kammet.
      Takavaihtajan liikkettä rajoittavilla ruuveilla voi tietenkin koittaa rajata sivusiirtymää, jos muisti ei riitä ääriasennon välttämiseen.
      Jos pyörä on Brompton, Dahon tms. laatupyörä, ongelma on säädöissä. Halpispyörissä tuollainen ongelma voi olla ominaisuus.

      • Anonyymi

        Muisti? Mikä ihmeen muisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muisti? Mikä ihmeen muisti?

        Muisti on ihmisen ominaisuus, jolla sen toimiessa oikein voi välttää vääntämästä vaihdevipua ongelmia aiheuttavaan asentoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muisti on ihmisen ominaisuus, jolla sen toimiessa oikein voi välttää vääntämästä vaihdevipua ongelmia aiheuttavaan asentoon.

        Vaihdevivun asennot 1 - 7 lienee tarkoitettu käytettäväksi. Ei autoakaan korjata siten että jätetään vaan käyttämättä esim. viitosvaihde jos se ei toimi.


    • Anonyymi

      Pitäisi olla toisenlaiset vaihteet tuollaisessa pyörässä tai ei vaihteita ollenkaan. Siis Jopomainen ratkaisu.

      • Anonyymi

        Sitä mallia on valmistettu sillä samalla vaihteistolla jo 12 vuotta. Vaihteisto olisi kyllä muutettu toisenlaiseksi jos se ei toimisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mallia on valmistettu sillä samalla vaihteistolla jo 12 vuotta. Vaihteisto olisi kyllä muutettu toisenlaiseksi jos se ei toimisi.

        Ihan uteliaisuudesta, mikä pyörä kyseessä?


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta, mikä pyörä kyseessä?

        En ole utelias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole utelias

        Et niin kun semmoista ”mallia” ole olemassakaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et niin kun semmoista ”mallia” ole olemassakaan

        Miksi ei ole olemassa, no tietysti siksi kun "ihan uteliaisuudesta" vaan uteliaalle ei kerrotakaan tietoa joka ei ole oleellinen lol


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei ole olemassa, no tietysti siksi kun "ihan uteliaisuudesta" vaan uteliaalle ei kerrotakaan tietoa joka ei ole oleellinen lol

        Olisihan se mielenkiintoinen tietää missä pyörässä kuvailtu ongelmaa on


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Olisihan se mielenkiintoinen tietää missä pyörässä kuvailtu ongelmaa on

        Kuten lol totesikin. Ei polkupyörää, ei ongelmaa. Itse keksittyjä horinoita.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ihan uteliaisuudesta, mikä pyörä kyseessä?

        Pyörän merkki ei mitään vaikuta siihen miten Shimanon vaihteisto siinä toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyörän merkki ei mitään vaikuta siihen miten Shimanon vaihteisto siinä toimii.

        Jos tietäisi mikä pyörä kyseessä, niin se saattaisi "kertoa" esimerkiksi tuon pyörän mittoja, vaikkapa keskiön ja takanavan välisen etäisyyden yms. asioita joista voisi sitten päätellä vaikkapa ketjulinjaa yhtenä asiana. Taikka sitten voisi löytää joitain muita "ongelmia" mistä aloittajan kertomat asiat saattaisivat johtua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe