Nyt kuvitteelin tilanne.

Anonyymi-ap

Okei. Olette olleet työssä jo parikymmentä vuotta.
Sitten kahvitauolla työystävä yht'äkkiä sanoo rakastavansa sinua.

Miten reagoisit?
Itse en osaa sanoa.

Toki vanhana ukkona piti opettaa kesätyöntekijöitä. Siinä oli joukossa niin upea nainen, että hämmästyin.
Toki pidin asian visusti sisälläni.

>simiti<

55

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuvitteletko suuressa viisaudessasi, että pystyt pitämään niin ison asian kuin rakkauden omana tietonasi ihan vain siten, ettet sano mitään? 😁

      Täytyy olla täysin jästi, jos ei rakkautta vaistoa. 🤔

      🦄

      • Anonyymi

        Yksisarvinen on toki ulosantinsa perusteella myös yksinkertainen. Eipä tällä sivustolla enää muut viihdy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksisarvinen on toki ulosantinsa perusteella myös yksinkertainen. Eipä tällä sivustolla enää muut viihdy.

        Paljastit jästiytesi.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksisarvinen on toki ulosantinsa perusteella myös yksinkertainen. Eipä tällä sivustolla enää muut viihdy.

        Älä nyt hän onnistuu mielestään pitämään taidokkaasti kulissia yllä mitä kirjoittelee taikaponitunnisteensa alla versus muu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hän onnistuu mielestään pitämään taidokkaasti kulissia yllä mitä kirjoittelee taikaponitunnisteensa alla versus muu

        Jaa, sinä ajattelet, että kirjoittaisin paljonkin ilman taikaponitunnistettani. Olet väärässä. Kirjoitan äärimmäisen harvoin ilman tunnistettani.

        Asia olisi sinulle päivänselvä, jos tuntisit minut. Olen huomionkipeä! Mistä luulet minun saavan huomiota, jos en käytä tunnistettani?! Sellainen huomio menisi hukkaan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, sinä ajattelet, että kirjoittaisin paljonkin ilman taikaponitunnistettani. Olet väärässä. Kirjoitan äärimmäisen harvoin ilman tunnistettani.

        Asia olisi sinulle päivänselvä, jos tuntisit minut. Olen huomionkipeä! Mistä luulet minun saavan huomiota, jos en käytä tunnistettani?! Sellainen huomio menisi hukkaan.

        🦄

        No jos et vaikka halua huomiota sillä mustamaalaamisella ja herjalla mitä harrastat samalla kun kertoilet sujuvasti, että sinä olet nettikiusan uhri ja valjastat joukkoja taaksesi?Tai yrität valjastaa. Se jos mikä on huomionkipeää et


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos et vaikka halua huomiota sillä mustamaalaamisella ja herjalla mitä harrastat samalla kun kertoilet sujuvasti, että sinä olet nettikiusan uhri ja valjastat joukkoja taaksesi?Tai yrität valjastaa. Se jos mikä on huomionkipeää et

        Olisikohan sinulla nyt vähän harhoja?

        Minä olen onnellinen ja elämääni erittäin tyytyväinen, joten en koe minkäänlaista tarvetta kiusata ketään, en netissä enkä livenä.

        🦄


    • Anonyymi

      Monet naiset osaavat olla todella viehättäviä. Se kuuluu ammattitaitoon.
      Anteeksi, että pilasin unelmasi. Näin se vain ON!

      • Anonyymi

        Sulla juntti meni koko pointti ohi korvien. Olet varmaan joku persuja äänestävä kiljuva juntti.


    • Anonyymi

      Varmasti suljettu sisälle on.

    • Anonyymi

      Sitten heräsit ja korisit housuihin. Ei siinä mitään pahaa ole jos vanhana peräkammarin pojuna tulee alushousuihinsa. Kyllä äitee pesee kun nätisti pyytää.

    • Anonyymi

      En ole ollut kenenkään kanssa 20 vuotta samoissa työpaikoissa.

      Rakkautta on monenmoista. Suomalainen käsittää sen tunnustuksen romanttisena rakkautena. Nyt kun ollaan niin kansainvälisiä että, jo kahvin keittäminen toiselle voi entisen "kiitos" -sanan sijaan ollakin "rakastan sinua!" - makeilu ameriikan malliin. Eikä tarkoita yhtään mitään. (Selän takana heiluu puukko entiseen malliin 😏)

      xLiner

    • Anonyymi

      Tekisin ahdistelu syytöksen eli töihin olen tullut tekemään töitä enkä sekstailemaan tai tekemään tuttavuutta

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä ihan totta.

        Mun mielestäni työkavereiden kanssa täytyy kuitenkin tulla hyvin toimeen. Sen toimeentulon voi rajata työpaikalle tai satunnaisiin kuulumisviesteihin, ei tarvitse sen enempää vapaalla nähdä.

        Jos työkaverin kanssa ei löydy väylää yhteistyöhön, työstä tulee liian raskasta. Aina välillä sellaisiakin tyyppejä on, jotka kuvittelevat voivansa tehdä mitä itse haluavat, toisista tekijöistä, suunnitelmista, säännöistä, määräyksistä ja päämäärästä välittämättä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä ihan totta.

        Mun mielestäni työkavereiden kanssa täytyy kuitenkin tulla hyvin toimeen. Sen toimeentulon voi rajata työpaikalle tai satunnaisiin kuulumisviesteihin, ei tarvitse sen enempää vapaalla nähdä.

        Jos työkaverin kanssa ei löydy väylää yhteistyöhön, työstä tulee liian raskasta. Aina välillä sellaisiakin tyyppejä on, jotka kuvittelevat voivansa tehdä mitä itse haluavat, toisista tekijöistä, suunnitelmista, säännöistä, määräyksistä ja päämäärästä välittämättä.

        xLiner

        Esim vuoro alkaa klo 7 niin klo 7 ollaan työkohteessa työvaatteet päällä ja tehdään jo töitä ei rupatella ja kahvitauolla syödään eväät ei jutella olemattomuuksia korkeintaan työhön liittyvää kuten haen esim lisää maalia siinä on jo puhuttu tarpeeksi jo ja ruokatunti niin se on omaa aikaa ja silloin ei jutella se on omaa aikaa tai tehdään häirintäsyyte tai jos joku möngertää jotain niin kysyy yritätkö iskeä tai sanoo jos ei mitään asiaa niin painu vithuun siitä niin töihin on tultu tekeen töitä ei lörpöttelemään ja jos joku kesken työn teon sanoo moi kun tuli hammaslääkäristä niin vaatii julkisesti pomojen kuullet antakaa sille lopputili se häiriköi muita ja omalla ajalla käydään hammaslääkärissä ei työajalla ja siitä ei kuulu maksaa palkkaa ja aina se on poissa kun töitä pitäis tehdä ja sanoo siltä vois puolittaa palkkan ei oo palkkansa arvoinen ja muutenkin ilta ja yötyölisät pois ja ylityökorvaukset pois kaikilta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim vuoro alkaa klo 7 niin klo 7 ollaan työkohteessa työvaatteet päällä ja tehdään jo töitä ei rupatella ja kahvitauolla syödään eväät ei jutella olemattomuuksia korkeintaan työhön liittyvää kuten haen esim lisää maalia siinä on jo puhuttu tarpeeksi jo ja ruokatunti niin se on omaa aikaa ja silloin ei jutella se on omaa aikaa tai tehdään häirintäsyyte tai jos joku möngertää jotain niin kysyy yritätkö iskeä tai sanoo jos ei mitään asiaa niin painu vithuun siitä niin töihin on tultu tekeen töitä ei lörpöttelemään ja jos joku kesken työn teon sanoo moi kun tuli hammaslääkäristä niin vaatii julkisesti pomojen kuullet antakaa sille lopputili se häiriköi muita ja omalla ajalla käydään hammaslääkärissä ei työajalla ja siitä ei kuulu maksaa palkkaa ja aina se on poissa kun töitä pitäis tehdä ja sanoo siltä vois puolittaa palkkan ei oo palkkansa arvoinen ja muutenkin ilta ja yötyölisät pois ja ylityökorvaukset pois kaikilta

        Sen voi sanoa että kahvitauot vois lopettaa kun se on työaikaa ja siinäkin ajassa ehtis tekemään paljon paljon hommiatyö tulis nopeammin kuntoon kun ei olis kahvipausseja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen voi sanoa että kahvitauot vois lopettaa kun se on työaikaa ja siinäkin ajassa ehtis tekemään paljon paljon hommiatyö tulis nopeammin kuntoon kun ei olis kahvipausseja

        Ei kukaan pakota sua pitämään kahvitaukoja yms. -taukoja. Itse en urakkahommissa ollessani pitänyt mitään taukoja. Tein päivän hommani ja lähdin kotiin. Tosin mä olin tietysti sen niin, että poistun, kun olen valmis. Hittoako mä työpaikalla lonnisin jotain kahvia juomassa. Mielummin tosiaan jätin tauot pois ja pääsin aikaisemmin kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan pakota sua pitämään kahvitaukoja yms. -taukoja. Itse en urakkahommissa ollessani pitänyt mitään taukoja. Tein päivän hommani ja lähdin kotiin. Tosin mä olin tietysti sen niin, että poistun, kun olen valmis. Hittoako mä työpaikalla lonnisin jotain kahvia juomassa. Mielummin tosiaan jätin tauot pois ja pääsin aikaisemmin kotiin.

        No jos on 7-16 työaika niin urakalla tehdään töitä ja sekunttiakaan ennen klo 16 ei lähdetä kotiin eli lähdet luvatta työpaikalta ei muuta kuin haet toimistolta verokorttisi niin saat sen jälkeen lähtee kesken työpäivän pois


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan pakota sua pitämään kahvitaukoja yms. -taukoja. Itse en urakkahommissa ollessani pitänyt mitään taukoja. Tein päivän hommani ja lähdin kotiin. Tosin mä olin tietysti sen niin, että poistun, kun olen valmis. Hittoako mä työpaikalla lonnisin jotain kahvia juomassa. Mielummin tosiaan jätin tauot pois ja pääsin aikaisemmin kotiin.

        Tauot ovat työturvallisuusasia. Ne on pidettävä. Vakuutusyhtiöllä on oikeus olla maksamatta korvauksia vahingon sattuessa, jos työturvalllisuutta ei ole noudatettu. Ja esimies on käräjillä työturvallisuuden valvonnan laiminlyönnistä.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tauot ovat työturvallisuusasia. Ne on pidettävä. Vakuutusyhtiöllä on oikeus olla maksamatta korvauksia vahingon sattuessa, jos työturvalllisuutta ei ole noudatettu. Ja esimies on käräjillä työturvallisuuden valvonnan laiminlyönnistä.

        xLiner

        Ei todellakaan ole mikään pakko pitää taukoja. Yhdessäkään työpaikassa ei kukaan tule pakottamaan tauolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään pakko pitää taukoja. Yhdessäkään työpaikassa ei kukaan tule pakottamaan tauolle.

        Joissain paikoissa tosin varmaan on mahdoton jatkaa yksinään, mutta jos sä voit hommaa yksinäsi jatkaa, niin ei taatusti tule kukaan pakottamaan tauolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tauot ovat työturvallisuusasia. Ne on pidettävä. Vakuutusyhtiöllä on oikeus olla maksamatta korvauksia vahingon sattuessa, jos työturvalllisuutta ei ole noudatettu. Ja esimies on käräjillä työturvallisuuden valvonnan laiminlyönnistä.

        xLiner

        Työnantaja ja esimies sanoo sen käskettiin pitää kahvitauko mut se ei pitänytkään kahvitaukoa vaikka piti ja olis täytynyt pitää vaan meni tekeen töitä ja hänelle on useasti sanottu kahvitauko täytyy pitää ja työnantaja on aina tarjonnut kahvit ja munkit ja viinerit välillä kinkku ym sämpylöitä mut ei se meni salaa töitätekemään sitä oli kielletty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos on 7-16 työaika niin urakalla tehdään töitä ja sekunttiakaan ennen klo 16 ei lähdetä kotiin eli lähdet luvatta työpaikalta ei muuta kuin haet toimistolta verokorttisi niin saat sen jälkeen lähtee kesken työpäivän pois

        Sä et näköjään tiedä mikä urakka on. Se ei varsinaisesti yllätä. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ja esimies sanoo sen käskettiin pitää kahvitauko mut se ei pitänytkään kahvitaukoa vaikka piti ja olis täytynyt pitää vaan meni tekeen töitä ja hänelle on useasti sanottu kahvitauko täytyy pitää ja työnantaja on aina tarjonnut kahvit ja munkit ja viinerit välillä kinkku ym sämpylöitä mut ei se meni salaa töitätekemään sitä oli kielletty

        Jep. Mä tosiaan lähden mielummin aikasemmin kotiin, kuin mässytän jotain munkkia. Ihan sama kuka sen munkin maksaa. Pusti naurattamaan tossa jokin aika sitten, kun mediassa tuotiin esiin erinäisten firmojen kakkukahvit "palkkiona" sairaslomattomuudesta. Kuka on niin perso jollekin kakulle, että kakkukahvit motivoivat tulemaan kipeänä töihin (tai oikeastaan tekemään yhtään mitään)? En minä ainakaan kaipaa moista haista paska "palkintoa. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Mä tosiaan lähden mielummin aikasemmin kotiin, kuin mässytän jotain munkkia. Ihan sama kuka sen munkin maksaa. Pusti naurattamaan tossa jokin aika sitten, kun mediassa tuotiin esiin erinäisten firmojen kakkukahvit "palkkiona" sairaslomattomuudesta. Kuka on niin perso jollekin kakulle, että kakkukahvit motivoivat tulemaan kipeänä töihin (tai oikeastaan tekemään yhtään mitään)? En minä ainakaan kaipaa moista haista paska "palkintoa. 😂

        Et sinä mitään aikasemmin lähde työnantaja maksaa palkkaa klo 16 asti ja vaikka olisit klo 20 asti töissä niin palkan saa vain klo 16 asti ja kahvitarjoilut oli vain oikeudessa sanottu ja toinen jos työtapaturma sattuu joko tuo kahvijuttu tai sanotaan sille annettiin jo aiemmin lopputili ja kun muut piti kahvitaukoa niin se meni tekemään tuhotöitä tai sabotaasia eli sillä ei ollu edes lupa mennä työkohteeseen ja kahvitauosta sanotaan vielä että aina töitä tehdään pareittain ei koskaan saa yksintehdä töitä mut se meni kyl se menee työntekijän omaan piikkiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Mä tosiaan lähden mielummin aikasemmin kotiin, kuin mässytän jotain munkkia. Ihan sama kuka sen munkin maksaa. Pusti naurattamaan tossa jokin aika sitten, kun mediassa tuotiin esiin erinäisten firmojen kakkukahvit "palkkiona" sairaslomattomuudesta. Kuka on niin perso jollekin kakulle, että kakkukahvit motivoivat tulemaan kipeänä töihin (tai oikeastaan tekemään yhtään mitään)? En minä ainakaan kaipaa moista haista paska "palkintoa. 😂

        Totuus kahvitaukoja ei pidetä ja vessassa käydään ennen työvuoron alkua ja ruokatauolla ja kotona sitten kolmannen kerran niin kotona saa käydä niin paljon vessassa kuin tykkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mitään aikasemmin lähde työnantaja maksaa palkkaa klo 16 asti ja vaikka olisit klo 20 asti töissä niin palkan saa vain klo 16 asti ja kahvitarjoilut oli vain oikeudessa sanottu ja toinen jos työtapaturma sattuu joko tuo kahvijuttu tai sanotaan sille annettiin jo aiemmin lopputili ja kun muut piti kahvitaukoa niin se meni tekemään tuhotöitä tai sabotaasia eli sillä ei ollu edes lupa mennä työkohteeseen ja kahvitauosta sanotaan vielä että aina töitä tehdään pareittain ei koskaan saa yksintehdä töitä mut se meni kyl se menee työntekijän omaan piikkiin

        Todellakin lähden ja olen lähtenyt jokaisesta sellasesta duunistani, jossa se on ollut mahdollusta, eli siis oikeastaan kaikista. Kun mulle ei makseta tuntipalkkaa, vaan urakkapalkka tai pelkkä provisio, niin kenelläkään ei ole yhtään mitään sanomista mun työtunteihini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä mitään aikasemmin lähde työnantaja maksaa palkkaa klo 16 asti ja vaikka olisit klo 20 asti töissä niin palkan saa vain klo 16 asti ja kahvitarjoilut oli vain oikeudessa sanottu ja toinen jos työtapaturma sattuu joko tuo kahvijuttu tai sanotaan sille annettiin jo aiemmin lopputili ja kun muut piti kahvitaukoa niin se meni tekemään tuhotöitä tai sabotaasia eli sillä ei ollu edes lupa mennä työkohteeseen ja kahvitauosta sanotaan vielä että aina töitä tehdään pareittain ei koskaan saa yksintehdä töitä mut se meni kyl se menee työntekijän omaan piikkiin

        Olen mm. kerran käynyt lähimmän esimieheni kanssa seuraavanlaisen keskustelun. Olin lähdössä töistä klo 14 (periaatteessa työaika oli 16 saakka). Hän totesi, että ethän sä nyt voi aina lähteä paria tuntia aikaisemmin. Totesin, että mun päivän kaikki sovitut hommat on tehty. Niin, mutta työaika on klo 16 saakka. Maksatteko te mulle tuntipalkkaa, maksatteko te penniäkään minulle työtuntien mukaan? Hän ei tiennyt, kun ei ollut mun sopimustani allekirjoittanut, eikä ollut tekemisissä palkkojen kanssa, joten toin sopimukseni sitten seuraavana päivänä näytille. Joo, voisin jäädä tänne pari tuntia pidempään, mutta nuo toiset ei pääse tuossa eteenpäin sitä tahtia, että mulla riittäisi töitä. Hän ei halunnut maksaa mulle omasta taskustaan, että istun työmaalla pari tuntia per päivä pyörittämässä peukaloitani. Mä siis jatkoin sitä, että lähdin töistä klo 14.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus kahvitaukoja ei pidetä ja vessassa käydään ennen työvuoron alkua ja ruokatauolla ja kotona sitten kolmannen kerran niin kotona saa käydä niin paljon vessassa kuin tykkää

        Ei tuota mitään ongelmaa. Kun en litki sitä kahvia joka välissä, niin ei mun tarvitse ravata jatkuvasti kusellakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin lähden ja olen lähtenyt jokaisesta sellasesta duunistani, jossa se on ollut mahdollusta, eli siis oikeastaan kaikista. Kun mulle ei makseta tuntipalkkaa, vaan urakkapalkka tai pelkkä provisio, niin kenelläkään ei ole yhtään mitään sanomista mun työtunteihini.

        No ei kukaan työnantaja sellaista tee et teet tunnissa homman ja saat lähtee kotiin vaan urakka lasketaan et muuten menis 16 tuntia mut jos joku tekee täysillä koko ajan niin voi siis voi ehtiä tekeen sen 10 tunnissa eli työnantaja joutuis muuten maksaan 2 lle työntekijälle 8 tunnin palkat mutta yhdelle urakkapalkka eli työnantaja voittaa eli olet halvempi kun 2 työntekijän palkat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kukaan työnantaja sellaista tee et teet tunnissa homman ja saat lähtee kotiin vaan urakka lasketaan et muuten menis 16 tuntia mut jos joku tekee täysillä koko ajan niin voi siis voi ehtiä tekeen sen 10 tunnissa eli työnantaja joutuis muuten maksaan 2 lle työntekijälle 8 tunnin palkat mutta yhdelle urakkapalkka eli työnantaja voittaa eli olet halvempi kun 2 työntekijän palkat

        Urakka on urakka. Jos se tulee arvioitua nopeammin valmiiksi, niin silloin se on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kukaan työnantaja sellaista tee et teet tunnissa homman ja saat lähtee kotiin vaan urakka lasketaan et muuten menis 16 tuntia mut jos joku tekee täysillä koko ajan niin voi siis voi ehtiä tekeen sen 10 tunnissa eli työnantaja joutuis muuten maksaan 2 lle työntekijälle 8 tunnin palkat mutta yhdelle urakkapalkka eli työnantaja voittaa eli olet halvempi kun 2 työntekijän palkat

        Se olenko halvempi riippuu tietenkin siitä mitä mulle siitä urakasta maksetaan. Sanotaan näin, että siihen on syynsä miksi en huoli heidän tuntipalkkojaan, vaan haluan mielummin urakkapalkan. He laskekoot omansa ja minä taas lasken sen mitä mun aikani maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mm. kerran käynyt lähimmän esimieheni kanssa seuraavanlaisen keskustelun. Olin lähdössä töistä klo 14 (periaatteessa työaika oli 16 saakka). Hän totesi, että ethän sä nyt voi aina lähteä paria tuntia aikaisemmin. Totesin, että mun päivän kaikki sovitut hommat on tehty. Niin, mutta työaika on klo 16 saakka. Maksatteko te mulle tuntipalkkaa, maksatteko te penniäkään minulle työtuntien mukaan? Hän ei tiennyt, kun ei ollut mun sopimustani allekirjoittanut, eikä ollut tekemisissä palkkojen kanssa, joten toin sopimukseni sitten seuraavana päivänä näytille. Joo, voisin jäädä tänne pari tuntia pidempään, mutta nuo toiset ei pääse tuossa eteenpäin sitä tahtia, että mulla riittäisi töitä. Hän ei halunnut maksaa mulle omasta taskustaan, että istun työmaalla pari tuntia per päivä pyörittämässä peukaloitani. Mä siis jatkoin sitä, että lähdin töistä klo 14.

        Nyt on outoa jos klo 14 saanut hommasi tehtyä niin sitten aloitat uuden homman tai seuraavanpäivän työt klo 16 asti ja aina jotain hommaa löytyy ja toinen kun mennään asiaan niin kuka esimies voi antaa luvan lähteä kotiin kesken työpäivän kun palkan saat klo 16 asti ja jos esim klo 14 ajat kotimatkallasi kolarin ja sinun pitäisi olla 16 asti töissä niin lupaa ei voi antaa muu kuin työnantaja eli maksaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on outoa jos klo 14 saanut hommasi tehtyä niin sitten aloitat uuden homman tai seuraavanpäivän työt klo 16 asti ja aina jotain hommaa löytyy ja toinen kun mennään asiaan niin kuka esimies voi antaa luvan lähteä kotiin kesken työpäivän kun palkan saat klo 16 asti ja jos esim klo 14 ajat kotimatkallasi kolarin ja sinun pitäisi olla 16 asti töissä niin lupaa ei voi antaa muu kuin työnantaja eli maksaja

        Juu, olen mä sitäkin ehdottanut. Että siis tekisin ne täydet päivät ja sitten nelipäivästä työviikkoa. Parempi kuulemma kun tulen joka päivä.

        Johan mä sanoin sulle, että mulle ei makseta tuntipalkkaa. Onko tuo käsitteenä sulle oikeasti noin mahdoton ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mm. kerran käynyt lähimmän esimieheni kanssa seuraavanlaisen keskustelun. Olin lähdössä töistä klo 14 (periaatteessa työaika oli 16 saakka). Hän totesi, että ethän sä nyt voi aina lähteä paria tuntia aikaisemmin. Totesin, että mun päivän kaikki sovitut hommat on tehty. Niin, mutta työaika on klo 16 saakka. Maksatteko te mulle tuntipalkkaa, maksatteko te penniäkään minulle työtuntien mukaan? Hän ei tiennyt, kun ei ollut mun sopimustani allekirjoittanut, eikä ollut tekemisissä palkkojen kanssa, joten toin sopimukseni sitten seuraavana päivänä näytille. Joo, voisin jäädä tänne pari tuntia pidempään, mutta nuo toiset ei pääse tuossa eteenpäin sitä tahtia, että mulla riittäisi töitä. Hän ei halunnut maksaa mulle omasta taskustaan, että istun työmaalla pari tuntia per päivä pyörittämässä peukaloitani. Mä siis jatkoin sitä, että lähdin töistä klo 14.

        Tai jos noin niin esimies sanoo menes työnantajan juttusille ja siellä sanotaan tehdään uusi sopimus kuten muillakin on nimi alle tai irtisanoudut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on outoa jos klo 14 saanut hommasi tehtyä niin sitten aloitat uuden homman tai seuraavanpäivän työt klo 16 asti ja aina jotain hommaa löytyy ja toinen kun mennään asiaan niin kuka esimies voi antaa luvan lähteä kotiin kesken työpäivän kun palkan saat klo 16 asti ja jos esim klo 14 ajat kotimatkallasi kolarin ja sinun pitäisi olla 16 asti töissä niin lupaa ei voi antaa muu kuin työnantaja eli maksaja

        "aina jotain hommaa"

        Mä olen turhan kallis hanslankari. Siihen löytyy halvempaakin työvoimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos noin niin esimies sanoo menes työnantajan juttusille ja siellä sanotaan tehdään uusi sopimus kuten muillakin on nimi alle tai irtisanoudut

        Se keskustelu on hyvin lyhyt. Mä kysäsen, että paljos mulla olikaan se irtisanomisaika ja alotetaan se tästä ja nyt. On mulle työurani aikana tollasen tilanteen jälkeen soittanut kotiin "herra isoherra työnantaja", että eikö tämä nyt voida sopia ja tulet takas töihin mahdollisimman nopeasti. Molemmilla kerroilla oli jo uusi duunipaikka, eli sorry no can do, etsikää joku toinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olenko halvempi riippuu tietenkin siitä mitä mulle siitä urakasta maksetaan. Sanotaan näin, että siihen on syynsä miksi en huoli heidän tuntipalkkojaan, vaan haluan mielummin urakkapalkan. He laskekoot omansa ja minä taas lasken sen mitä mun aikani maksaa.

        No niin se olikin näitä juttuja mut jatketaan leikkii työnantaja sanoo tossa työsopimus tuntipalkka 10 euroa nimi alle tai hae verokorttisi valinnan teet sinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin se olikin näitä juttuja mut jatketaan leikkii työnantaja sanoo tossa työsopimus tuntipalkka 10 euroa nimi alle tai hae verokorttisi valinnan teet sinä

        Mä en tolla summalla edes vilkaise sun työmaasi suuntaan. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se keskustelu on hyvin lyhyt. Mä kysäsen, että paljos mulla olikaan se irtisanomisaika ja alotetaan se tästä ja nyt. On mulle työurani aikana tollasen tilanteen jälkeen soittanut kotiin "herra isoherra työnantaja", että eikö tämä nyt voida sopia ja tulet takas töihin mahdollisimman nopeasti. Molemmilla kerroilla oli jo uusi duunipaikka, eli sorry no can do, etsikää joku toinen.

        Ei työnantaja ole sinua irtisanonut vaan tehdään uusi työsopimut ja jos sinä kieltäydyt siitä niin sinä otat lopputilin silloin ja ei kukaan työnantaja sinua kaipaa vaan palkkaa toisen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en tolla summalla edes vilkaise sun työmaasi suuntaan. 🙂

        Tervemenoa seuraava


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työnantaja ole sinua irtisanonut vaan tehdään uusi työsopimut ja jos sinä kieltäydyt siitä niin sinä otat lopputilin silloin ja ei kukaan työnantaja sinua kaipaa vaan palkkaa toisen

        Ei ollekaan, vaan minä irtisanouduin ja meni toiseen paikka heti seuraavana päivänä kun irtisanomisaikani loppui. Työntekijä voi irtisanoutua heti, mutta irtisanomisaikaa tulee silloinkin noudattaa, jos työnantaja niin tahtoo. Harvemmin hekään vähänkään erikoistuneempiin hommiin hetkessä uutta tekijää mistään repivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tervemenoa seuraava

        Tietenkin. Enhän mä siinä ole mitään menettänyt. Kuten nyt on käynyt ilmi, kun ovat oikein perään soitelleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole mikään pakko pitää taukoja. Yhdessäkään työpaikassa ei kukaan tule pakottamaan tauolle.

        Onko sulla mitään käsitystä esim. kuljetusalan lepoajoista? Poliisikin niitä valvoo.

        Minä en suostuisi työskentelemään taukoja pitämättömän umpiväsyneen ääliön kanssa. Sellainen pölvästi aiheuttaa työtapaturmia paitsi itselleen, myös muille.

        xLiner


    • 20 vuotta työparin kanssa kuka olisi rakastunut minuun? Enpä osaisi sanoa. Riippuu siitä onko itsellä tunteita. Kohtelias kieltäytyminen tai piknikille. Mutta kohdallani? Hah. Enpä usko että koskaan tulee semmoista ongelmaa vastaan.

    • Anonyymi

      Vastaus kysymykseen:

      Jos minulle olisi noin käynyt silloin, kun olin sinkku, olisin ensin testannut, mikä kyseinen henkilö on miehiään (arvot, ihmissuhdetaidot, rahankäyttö, suhtautuminen naisiin, päihteisiin ja työntekoon, ja ehkä yksi "koeajo"), ja sen jälkeen olisin pyytänyt henkilöä luokseni asumaan.

      Miksi tehdä yksinkertaisista asioista vaikeita?

      🦄

    • Anonyymi

      No siis, jos muutan tuon omaan tilanteeseeni, niin tuo olisi suorastaan painajainen. Mulle ei ole yhtään sellaista työkaveria, josta olisin lainkaan siinä mielessä kiinnostunut ja tuollainen tilanne olisi todella potentiaalisesti helvetillinen sotku.

      • Anonyymi

        Täytyy vielä lisätä, että en tosin ole ollut kenenkään kanssa samassa työpaikassa kahtakymmentä vuotta.


    • Anonyymi

      Poliisi poliisit ... ... ...

    • Anonyymi

      ranskalaiset vähän jäljillä kun nuo metrienmitat voisi laittaaa digital video overlayllä jotta tarvitse maalara mwekkwjä maahan.

    • Anonyymi

      Sanoisin,että sittenhän me rakastetaan samaa henkilöä.

    • Kiva alotus taas tälläselle lukihäiriöiselle. Mä siis luin, että tyttöystävä yht äkkiä sanoo rakastavansa. Ja mä ihmettelin, että miten ihmiset olis ollu 20 vuotta yhdessä, ja vasta sitten tajuu, että rakastaa. Ja mä mietin ja vasta tänään luin sen oikein. Eli se olikin työystävä.

    • Anonyymi

      Ovi metsässä aika hycäkin juttu... un itse niin likasrin vain tuli jotain naarmuj jalkoihin ja käteen.. parantunut jo nuo naarmut.. niin m

    • Siis, jos olisimme olleet työtovereita kaksikymmentä vuotta, ja pitäneet suhteemme arkipäiväisenä ja ammatillisena, ja sitten työtoverini yllättäen kahvitauolla kertoo rakastavansa minua, mitä siihen vastaisin?

      Vastaisin luultavasti: "Tietysti, tietysti, mutta seuraavat kahvit maksat sinä".

    • Anonyymi

      kohta tuo ohjelma elviytyjät piräisi nähdä kilpailijatr

      mutta aivan hauskakin juttu jos hommaat jonkin tuulettimen, runruu hauskalle nukkua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe