SinkutVastattu 2v

Kahvipapuja

Tuli ostettua oikein kahvipapuja sekä kahvimylly. Kyllä siitä paremman makuista kahvia kieltämättä saa kuin valmiista paketista. Myös yhdeksäs viikko ilman tupakkaa. Välillä tekee mieli, mutta aika harvoin onneksi. Musi…
SinkutVastattu 2v

Hengen ja Tiedon messut.

Olisi tuollaiset messut tulossa 12. - 13.10. Helsingissä. Mahtaakohan täällä olla aiheesta kiinnostuneita? Viimeksi kävin joitakin vuosia sitten, ja ajattelin tänä vuonna mennä katsastamaan taas vähän rajatietoutta. Her…
SinkutVastattu 2v

Ovi Metsässä

Kuvitellaan, että olet sienestämässä tai marjastamassa puolitutussa metsässä. Näet siellä suljetun oven. Siinä on karmit ja kaikki. Vanha puinen ovi, ei mitään sen erikoisempaa. Menet lähemmäs sitä. Lintujen laulu ja mu…
SinkutVastattu 2v

Mitäs Sinkkulaisille kuuluu?

Kolme päivää. Sitten on siivousprojekti osaltani valmis ja alkaa viikon loma. Kuusi kerrosta, kolme siipeä, huonekaluineen päivineen. Tulipahan tehtyä, mutta ei kyllä ikinä enää toista kertaa. Sen verran puuduttavaksi r…
SinkutVastattu 2v

Sunnuntain iltasatu...

"Mälsäää...." Ajattelin ääneen. Nojailin avonaiseen ikkunaan käteni roikkuessa siitä ulkona. Vettä on satanut koko päivän. Vielä oli illalla lämmintä, tunsin kuinka sadepisarat osuivat käsivarteeni. Katselin lammikkoa p…
SinkutVastattu 2v

Mitä tapahtuu Jenkkilässä? Sekä miksi idiotismi leviää?

Aluksi tulivat anti-vaxerit ja litteän maan edustajat. Nyt on uusinta trendiä "Unschooling". Missä lapset otetaan pois koulusta eikä lapsia opeteta. "Kyllä lapsi itse osaa esittää kysymyksiä sitten kun on siihen valmis.…
SinkutVastattu 2v

Disco Elysium. (Videopeli)

Hyvä tarinankerronta: Melankolinen, toiveikas, surullinen, iloinen. Huumoria. Omanlaista huumoria. Ajatuksia herättävää dialogia. Päähenkilönä olet etsivä. Sinulle vieraassa paikassa. Sinulle vieraassa kehossa. Olet ais…
SinkutVastattu 2v

Joskus vain se tunne.

Että kaikki haraa jatkuvasti vastaan. Jokainen pienikin asia pistää hanttiin. Lyijy katkeaa, töpseli ei ole seinässä, vettä läikkynyt lattialle, kissanruokaa lattialla, näytössä roiske, hiekkaa kengässä, satula vinossa,…
SinkutVastattu 2v

Olemattomuus.....?

Oletteko koskaan pohtinut olemattomuutta. Vai voiko edes puhua olemattomuudesta, jos sitäkään ei ole. Miten kuvailisitte sitä? Ajatellaan vaikka aikaa ennen kuin oli mitään, tai kuolemaa. Ensimmäisenä ajatuksena mieleen…
SinkutVastattu 2v

Päättämättömyyden multihuipentuma.

Nyt kun taitaa tulla kostea viikonloppu ilmaston puolesta, niin kysymys asiasta tietäville ja tietämättömillekin. Olen pohdiskellut kahden vaihtoehdon välillä ja ajattelin ratkaista sisäisen kiistani heittämällä Suomi24…
SinkutVastattu 2v

Missä ollaan menty vikaan?

Teollistumisen alkamisen jälkeen ollaan hehkutettu; "Koneet helpottavat ihmisen työntekoa." On tullut kaikenlaisia koneita, rikotaan jatkuvasti tuotantoennätyksiä jotta saadaan lisää turhakkeita kuluttajille. Halutaan a…
SinkutVastattu 2v

Hyvää yötä.

Hyvää yötä kaikille yksinäisille sieluille. Oman tiensä vaeltajille. Jos tarvitset hetkellistä turvasatamaa majakan kupeessa, aallonmurtajan suojassa. Niin pysähdy hetkeksi vastaanottamaan tiukka halaus, lempeä paijaus …
SinkutVastattu 2v

Tuhat elämää....

Joskus tuntuu takanain olevan tuhat elettyä elämää. Olen uinut ja sukeltanut paratiisimaiselta hiekkarannalta merenalaiseen kaupunkiin vettä hengittäen, kolmen kuun täyttäessä taivaankantta. Sotinut väsymätöntä vastusta…
SinkutVastattu 2v

Hyvää lauantaita.

Pitäisiköhän sitä käydä ihmettelemässä laivoja tänään. Tall Ships Race saapui tänne. Toisaalta, ne on ne samat paatit varmaan kuin viimeksikin. 🤔 Noh mutta. Jos keli on hyvä, niin miksipäs ei. Mukavaa päivää itse kulle…
SinkutVastattu 2v

Hyvää huomenta.

Sekä hyvää alkavaa viikkoa taas vaihteeksi kerran. Heittäkääs tauoille ajankuluksi ehdotuksia: Mitä minä piirrän? Mukavaa maanantaita!
SinkutVastattu 2v

Pieni ylpeily....

Huomenna tulee täyteen kaksi viikkoa, kun viimeksi olen vetänyt savukkeen. 💪 Välillä on tehnyt mieli, mutta yllättävän helpolla olen päässyt kuitenkin. Sitäkin tuli poltettua noin 25 vuotta. Mukavaa päivää kaikille!
SinkutVastattu 2v

Sinulle, joka löysit tämän kirjoituksen.

Sain vähän aikaa sitten tiedon sähköpostiini uudesta työurakasta. "Etsimme laitoshuoltajaa uuteen sairaalaan tekemään käyttöönottosiivousta." Rakennus on vielä osittain työn alla, ja alueita luovutetaan kesän aikana. Se…
SinkutVastattu 2v

Perjantai.

Jaahas. Se olisi sitten mukavaa viikonloppua arjen ahertajille, sekä tsemppiä viikonlopun puurtajille. Mikä on rentouttavin tapasi viettää vapaata? Itsellä taitaa mennä videopelin, piirtämisen, kissojen kanssa touhuamis…