Lapin yliopisto vs Lapin amk

Anonyymi-ap

Kumpi on parempi koulu?

11

308

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sinä et tee sillä tiedolla mitään. Kysymyksesi jo paljastaa että olet provoilemassa. Ainoa oikea akateeminen koulutus saadaan yliopistosta. Siellä käsitellään asioita tieteen näkökulmasta, asioita tutkitaan, selvitetään ja opetetaan opiskelijoille analyyttista ajattelua. Toki sinnekin on huuhaa-aineita päässyt livahtamaan.

AMK-tutkinnot ovat vanhan ajan opistotutkintoja, eli vanhat merkonomit, insinöörit jne ovat nykyään AMK-tutkintoja, merkonomeja on nykyäänkin, mutta nämä uudet ovat ammattikoulupohjaisia, kuin entisiä merkantteja. Teknisellä puolella vanhat teknikot korotettiin insinööreiksi ja teknikot ovat amis-tutkintoja. Sairaanhoitajien alapuolelle kehitettiin ensin apuhoitaja, sitten lähihoitaja.

AMK-tutkinnot ovat alansa käytännön toiminnan johtamiseen ja asiantuntijuuden luomiseen keskittyviä, niissä ei ole sellaista tieteellistä perusteellisuutta mukana, enemmänkin käytännön toimintaa. Sääli että näitä kutsutaan myös korkeakoulututkinnoiksi, vasemmiston tasapäistämis-politiikkaa, onneksi sille tullaan pistämään piste.

• Anonyymi

Aloittaja on mitä ilmeisimmin AMK:n oppilas.

• Anonyymi

Mikä ihmeen kyselyikäinen tänne postailee? Ei voi asettaa edes rinnakkain kahta erilaista koulua, kun se valintahan tehdään sen perusteella mitä kuin haluaa opiskella.
      Vaikka ensin suoritat opinnot AMK:ssa ja jatkat ylipistoon.

• Anonyymi

hahhah kiinan yliopisto kommaredisen kokoontumis paikka 2 oikein kymmenestä.. ja olet professori, ahhaha ahahha polestar ahahhha

• Anonyymi

Peruskoulu on käyty ei muuta,elän tavallani enkä valita,ja aina olen kunnioittanu niitä jotka jaksaa päntätä juttuja päähänsä.

• Anonyymi

Lapin "yliopisto" ei ole varsinainen yliopisto.

• Anonyymi

Kostea professori järjesti ystävälleen kostealle elokuvaohjaajalle Tohtorin arvoa. Helsingissä joku ikävä henkilö takertui asiaan.

• Anonyymi

Suhteellisesti Lapin amk on arvostelumpi muihin ammattikorkeakouluihin nähden, kuin mitä Lapin yliopisto on muihin yliopistoihin nähden.

Nykyään ei tarvise rajoittaa opiskelua yhteen yliopistoon tai ammattikorkekouluun, vaan lähes kaikista Suomen korkeakouluista voi ottaa itselleen kursseja mitä opiskella.

Yliopistossa varsinkin voi varsin vapaasti suunnitella ja valita opintojaan. Esimerkiksi Lapin yliopiston opiskelija voi ottaa kaikki sivuaineensa vaikka Helsingin yliopistosta ja opiskella myös ammattikorkeakoulujen kursseja.

• Anonyymi

Kuulostaa järkevältä! Kertoo myös siitä, että opintojen järjestämisen takia ei tarvita maakuntiin sijoitettuja yliopistoja tai korkeakouluja.

• Anonyymi

Kansalaiskoolu on huva mulla velipooli kavi moonta vuotta

• Anonyymi

Osuva luonnehdinta yliopistosta oli täällä jonkun kirjoittamana: pyramidihuijaus.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      649
      1348
    2. 97
      1159
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      193
      860
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      316
      805
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      219
      739
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      703
    7. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      661
    8. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      225
      615
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      610
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      561
    Aihe