Pyörätkö muka kalliita?

Anonyymi-ap

4

136

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos hieman jaksat käyttää vaivaa googletukseen ulkolaisista keskustelupalstoista, niin huomaat että tuo carbonbikeframe7:n on yksi lukuisista kiinalaisista markkinapaikoista jotak myyvät kopioita tunnettujen huippumerkkien hiilikuiturungoista, esimerkiksi sitten vaikkapa tuon Pinarellon joka on yksi tämän hetken arvostetuimpia (ja kalleimpia) maantiekilpapyörämerkkejä maailmassa.
      Aito Pinarellon pelkkä hiilikuiturunko runko on se +5000€ hintaluokkaa variantista riippuen.
      Noista kopiorungoista löytyy paljon videoita You-tubesta jossa on on tutkittu niiden laatua yms. Osa ollut jopa ihan hyviä ja osa sitten täysin hengenvaarallisia ja kaikkea siltä väliltä. Miutta isoin ongelma on siinä että kyseisenlaisista paikoista ostetuista rungoista et ikinä voi olla ihan varma mitä ne todellisuudessa sisältävät ja kun etenkin hiilikuiturunkojen tapauksissa laadunvarmistus on aivan avainasemassa, niin onko näille rungoille tehty vaiko ei...

      Niin, ja sitten vielä tietysti tuolta carbonbikeframe7:sta tilatun rungon hintaan tulee vielä lisäksi rahtikulut, tulli (taisi olla rungoissa luokkaa 6-8%) sekä alv. 25.5%:a joten noistakin rungoista tulee jokatapauksessa +1000€ runkoja ja huom tuohan ei ole polkupyörä vielä lähellekkään, vaan pelkka pyörän runko.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sikäli juu mutta Cinarello on väärennös. Pinarellon hiilirungot valmistaa Carbotec joka perustettiin vuonna 2004, ja se sijaitsee Taichungissa (Taiwan), Hui Zhoussa (Kiina). Näissä laadun takaa itse tuotemerkin omistaja.


    • Anonyymi

      Kiinassa valmistetaan myös Gibson merkillä varustettuja kitaroita muutamalla satasella. Miksi maksaa monta tonnia, kun saa Gibsonin muutamalla satasella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe