Kesä jatkuu ainakin tämän viikon

Sinkkuus pois - viime hetken kesäheila? Onko sinulla ajatuksissa löytää kesän lopulla heila? Huomasin juuri, että asuinkaupungissani Joensuussa on koko tämän viikon ilmatieteenlaitoksen sivulla yli 20 asteen lämpötila kello 15 ennusteissa. Kesä siis jatkuu. Joensuussa tällä viikolla tapaan ainakin kavereita, mutta kävi mielessä, että - miten ois kesäheila, kun kesä vielä jatkuu näin syyskuun alussa.

24

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tukin löytyy, kun ei ole löytynyt tähänkään asti. Peiliin katsomalla löytyy syykin nopeasti. Ei ole silti kesä, vaan lämmin syksy. Puiden lehdet muuttaa väriään jo nopeasti ja linnut alkavat tehdä muuttoliikkeitä. Eilen näin 3 kurkea, että ne ei ole vielä lähdössä? Kaipa valmistautuvat kuitenkin. Pääskysiä ei ole näkynyt vähään aikaan.

• mustasusi: "Tuskin löytyy, kun ei ole löytynyt tähänkään asti. Peiliin katsomalla löytyy syykin nopeasti. Ei ole silti kesä, vaan lämmin syksy. Puiden lehdet muuttaa väriään jo nopeasti ja linnut alkavat tehdä muuttoliikkeitä. Eilen näin 3 kurkea, että ne ei ole vielä lähdössä? Kaipa valmistautuvat kuitenkin. Pääskysiä ei ole näkynyt vähään aikaan."

On kesä. jos päivän huippu on yli 20 astetta. Muitten paikkakuntien lämpötiloja en tiedä, mutta juuri huomasin, että täällä on yli 20 astetta koko viikon päivähuippulämpötilana. Minusta se on kesäinen lämpötila, joten minusta kesä jatkuu vielä tämän viikon, ainakin tääll Joensuussa.

Ei minullakaan ole ollut kesäheilaa. Viime vuonna yksi naisystävä kuoli ja sen jälkeen ei ole ollut heilaa ollenkaan. Nyt toivon oikeastaan vain uutta naisystävää heilana. Kävi mielessä, että sellainen löytyy näin kesänlopulla. :)

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

mustasusi: "Tuskin löytyy, kun ei ole löytynyt tähänkään asti. Peiliin katsomalla löytyy syykin nopeasti. Ei ole silti kesä, vaan lämmin syksy. Puiden lehdet muuttaa väriään jo nopeasti ja linnut alkavat tehdä muuttoliikkeitä. Eilen näin 3 kurkea, että ne ei ole vielä lähdössä? Kaipa valmistautuvat kuitenkin. Pääskysiä ei ole näkynyt vähään aikaan."

On kesä. jos päivän huippu on yli 20 astetta. Muitten paikkakuntien lämpötiloja en tiedä, mutta juuri huomasin, että täällä on yli 20 astetta koko viikon päivähuippulämpötilana. Minusta se on kesäinen lämpötila, joten minusta kesä jatkuu vielä tämän viikon, ainakin tääll Joensuussa.

Ei minullakaan ole ollut kesäheilaa. Viime vuonna yksi naisystävä kuoli ja sen jälkeen ei ole ollut heilaa ollenkaan. Nyt toivon oikeastaan vain uutta naisystävää heilana. Kävi mielessä, että sellainen löytyy näin kesänlopulla. :)

Ok. Vuosi ei ole edes pitkä aika. Olen pahoillani menetyksestä. Otan osaa.

• mustasusi kirjoitti:

Ok. Vuosi ei ole edes pitkä aika. Olen pahoillani menetyksestä. Otan osaa.

mustasusi: "Ok. Vuosi ei ole edes pitkä aika. Olen pahoillani menetyksestä. Otan osaa."

Joo, muutaman kuukauden se ystävän poismeno satutti ja hämmensi. Miksi vähän yli 30-vuotiaan piti kuolla niin nuorena. Ehkä nyt olen toipunut menetyksestä ja alan katselemaan uutta naisystävää, enemmän ystävää kuin kesäheilaa. Muuten juuri huomasin, että tämän viikon sunnuntaina Joensuun ennustus muuttui 20 asteeseen eli Ilmatieteenlaitos ei ennustakaan aivan koko viikoksi yli 20 astetta. Sama voi olla monella muulla paikkakunnalla. Mutta siitä huolimatta minusta kesä jatkuu. :)

mustasusi: "Ok. Vuosi ei ole edes pitkä aika. Olen pahoillani menetyksestä. Otan osaa."

Joo, muutaman kuukauden se ystävän poismeno satutti ja hämmensi. Miksi vähän yli 30-vuotiaan piti kuolla niin nuorena. Ehkä nyt olen toipunut menetyksestä ja alan katselemaan uutta naisystävää, enemmän ystävää kuin kesäheilaa. Muuten juuri huomasin, että tämän viikon sunnuntaina Joensuun ennustus muuttui 20 asteeseen eli Ilmatieteenlaitos ei ennustakaan aivan koko viikoksi yli 20 astetta. Sama voi olla monella muulla paikkakunnalla. Mutta siitä huolimatta minusta kesä jatkuu. :)

Miten niitä naisystäviä katsellaan? Kysyn tätä ihan rehellisesti ja aidosti, kun mä en vaan käsitä, miten muut hommaa itselleen heiloja ja niin poispäin. Mä oon aina itsekseni, ja tuntuu että naiset vaan lähinnä karttelee mua.

• mustasusi kirjoitti:

Miten niitä naisystäviä katsellaan? Kysyn tätä ihan rehellisesti ja aidosti, kun mä en vaan käsitä, miten muut hommaa itselleen heiloja ja niin poispäin. Mä oon aina itsekseni, ja tuntuu että naiset vaan lähinnä karttelee mua.

mustasusi: "Miten niitä naisystäviä katsellaan? Kysyn tätä ihan rehellisesti ja aidosti, kun mä en vaan käsitä, miten muut hommaa itselleen heiloja ja niin poispäin. Mä oon aina itsekseni, ja tuntuu että naiset vaan lähinnä karttelee mua."

Ravintolasta niitä naisia löytyy, harrastuksista, kirjastoista, koulusta ja jopa kirkosta. Tämänkin poismenneen tapasin kirkossa. Kirkon jälkeen kutsuin luokseni teelle. Yhden toisen puhelinnumeron sain vuosia sitten, jos hänet tavoitan - niin siinä voisi olla uusi naisystävä.

Joskus minulla oli kolme naisystävää kerralla ja tuttuja päälle. Harrastuksista niitä löytyy. Valitettavasti naisystävän voi menettä myös sen myötä, että hän muuttaa toiselle paikunnalle. Etäisyyden takia ystävyys ei enää toimi.

mustasusi: "Miten niitä naisystäviä katsellaan? Kysyn tätä ihan rehellisesti ja aidosti, kun mä en vaan käsitä, miten muut hommaa itselleen heiloja ja niin poispäin. Mä oon aina itsekseni, ja tuntuu että naiset vaan lähinnä karttelee mua."

Ravintolasta niitä naisia löytyy, harrastuksista, kirjastoista, koulusta ja jopa kirkosta. Tämänkin poismenneen tapasin kirkossa. Kirkon jälkeen kutsuin luokseni teelle. Yhden toisen puhelinnumeron sain vuosia sitten, jos hänet tavoitan - niin siinä voisi olla uusi naisystävä.

Joskus minulla oli kolme naisystävää kerralla ja tuttuja päälle. Harrastuksista niitä löytyy. Valitettavasti naisystävän voi menettä myös sen myötä, että hän muuttaa toiselle paikunnalle. Etäisyyden takia ystävyys ei enää toimi.

No tuo ei oikein vastannut kysymykseeni ollenkaan. Millä tavalla niiden kanssa tulee niin tutuksi? Sitä lähinnä kysyn. Kyllä mäki kaikkia naisia näen siellä ja täällä. Ei niiden kanssa tule tutuksi ollenkaa. Noh, tää on tätä. Toisille se on helppoa ja yksinkertaista ja toisille ei ollenkaan. Ärsyttää olla just se, jolle se ei ole helppoa.

• mustasusi kirjoitti:

No tuo ei oikein vastannut kysymykseeni ollenkaan. Millä tavalla niiden kanssa tulee niin tutuksi? Sitä lähinnä kysyn. Kyllä mäki kaikkia naisia näen siellä ja täällä. Ei niiden kanssa tule tutuksi ollenkaa. Noh, tää on tätä. Toisille se on helppoa ja yksinkertaista ja toisille ei ollenkaan. Ärsyttää olla just se, jolle se ei ole helppoa.

mustasusi: "No tuo ei oikein vastannut kysymykseeni ollenkaan. Millä tavalla niiden kanssa tulee niin tutuksi? Sitä lähinnä kysyn. Kyllä mäki kaikkia naisia näen siellä ja täällä. Ei niiden kanssa tule tutuksi ollenkaa. Noh, tää on tätä. Toisille se on helppoa ja yksinkertaista ja toisille ei ollenkaan. Ärsyttää olla just se, jolle se ei ole helppoa."

Harrastuksien kautta tutustutaan esimerkiksi. Itse olin yhdessä kansalaisopiston harrastuspiirissä vuoden. Sen jälkeen tapasin siellä olleen naisen yhdessä paikassa hän kutsui luoksensa, kun kaipasi ystävää. Olimme ystäviä yli 10 vuotta, vaikka itse olin 23-vuotias ja hän 39-vuotias. Ikäero ei ollut esteenä ystävyyssuhteista. Ilmeisesti hän ei olisi kutsuntu luoksensa ellei olisi jo vuoden tuntenut minua.

mustasusi: "No tuo ei oikein vastannut kysymykseeni ollenkaan. Millä tavalla niiden kanssa tulee niin tutuksi? Sitä lähinnä kysyn. Kyllä mäki kaikkia naisia näen siellä ja täällä. Ei niiden kanssa tule tutuksi ollenkaa. Noh, tää on tätä. Toisille se on helppoa ja yksinkertaista ja toisille ei ollenkaan. Ärsyttää olla just se, jolle se ei ole helppoa."

Harrastuksien kautta tutustutaan esimerkiksi. Itse olin yhdessä kansalaisopiston harrastuspiirissä vuoden. Sen jälkeen tapasin siellä olleen naisen yhdessä paikassa hän kutsui luoksensa, kun kaipasi ystävää. Olimme ystäviä yli 10 vuotta, vaikka itse olin 23-vuotias ja hän 39-vuotias. Ikäero ei ollut esteenä ystävyyssuhteista. Ilmeisesti hän ei olisi kutsuntu luoksensa ellei olisi jo vuoden tuntenut minua.

No niin, en tietty tiedä, onko ne sellaisia naisia, joiden kansa itse menisin mihinkään, mutta hienoa, että joillakin käy tuollainen tuuri.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

No niin, en tietty tiedä, onko ne sellaisia naisia, joiden kansa itse menisin mihinkään, mutta hienoa, että joillakin käy tuollainen tuuri.

Tiedätkö mitä Susihukkanen, mä ainakinnkokisin sun seurassasi aivan kauheaa ulkonäköpainetta koko ajan. Tuntuisi, että 24/7/365 pitää olla viimeisen päälle laitettu ja täydellinen. Se olisi hirveän ahdistavaa.

• mustasusi kirjoitti:

mustasusi: "No niin, en tietty tiedä, onko ne sellaisia naisia, joiden kansa itse menisin mihinkään, mutta hienoa, että joillakin käy tuollainen tuuri."

Ei muuta kuin harrastuksiin mukaan ja ihmisten ilmoille. Kyllä sinullakin voi käydä tuuri. Itse tapasin yhdessä illanvietossa yliopisto-opiskelija naisen. Seuraavalla kerralla menin illan viettoon mukanani kutsu Saksan suurlähetystön bileisiin. Halusin hänet avec¨kseni, mutta hän ei ollut paikalla. Kerroin Joensuun kaupungin kirjastossa hänelle, että olisin halunut hänet seuralaisekseni, mutta en tavannut häntä aikaisemmin. Hän suostui lähtemään kanssani elokuviin eli meille tuli treffit. Tärkeintä tässäkin tarinassa oli tuttuus - olimme kerran jo aikaisemmin tavanneet niinpä hän suostui treffeille. Ei muuta kuin hankimaan tuttavuussuhteita - niin sinullakin voi tärpätä! :)

Hyvää päivänjatkoa, sillä itse lopettelen nyt tämänpäivän osalta. Törmätään! :)

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mitä Susihukkanen, mä ainakinnkokisin sun seurassasi aivan kauheaa ulkonäköpainetta koko ajan. Tuntuisi, että 24/7/365 pitää olla viimeisen päälle laitettu ja täydellinen. Se olisi hirveän ahdistavaa.

Tuo kun on kutenkin ihan luulottelua. Mä en mitää ole tarkoittanu, että pitäis olla laitettuna ja tälläytyneenä, eikä viimeisen päälle... Tuo on ihan silkkaa liioittelua.

mustasusi: "No niin, en tietty tiedä, onko ne sellaisia naisia, joiden kansa itse menisin mihinkään, mutta hienoa, että joillakin käy tuollainen tuuri."

Ei muuta kuin harrastuksiin mukaan ja ihmisten ilmoille. Kyllä sinullakin voi käydä tuuri. Itse tapasin yhdessä illanvietossa yliopisto-opiskelija naisen. Seuraavalla kerralla menin illan viettoon mukanani kutsu Saksan suurlähetystön bileisiin. Halusin hänet avec¨kseni, mutta hän ei ollut paikalla. Kerroin Joensuun kaupungin kirjastossa hänelle, että olisin halunut hänet seuralaisekseni, mutta en tavannut häntä aikaisemmin. Hän suostui lähtemään kanssani elokuviin eli meille tuli treffit. Tärkeintä tässäkin tarinassa oli tuttuus - olimme kerran jo aikaisemmin tavanneet niinpä hän suostui treffeille. Ei muuta kuin hankimaan tuttavuussuhteita - niin sinullakin voi tärpätä! :)

Hyvää päivänjatkoa, sillä itse lopettelen nyt tämänpäivän osalta. Törmätään! :)

No joo, tuokin paljasti paljon. Mä en ole mikään yliopistoihminen enkä niin viisas. Jos on tuon tason ihminen niin eipä se ihme olekaan että kutsuja satelee. Kiitos vastauksista.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Tuo kun on kutenkin ihan luulottelua. Mä en mitää ole tarkoittanu, että pitäis olla laitettuna ja tälläytyneenä, eikä viimeisen päälle... Tuo on ihan silkkaa liioittelua.

Sellainen tunne kuitenkin tulisi. Kyllä sä aivan varmasti myös ulkoisten kehujen kertomista harrastat, jos sellaisen kehuttavan kanssa lähempiin väleihin päätyisit. Olen myös ihan varma, että se ulkokuoren ihailu näkyisi sinusta. Sellainen seura on valtavsn ahdistavaa, jos ei sitten satu okemaan juuri sillä tavalla huomionkipeä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen tunne kuitenkin tulisi. Kyllä sä aivan varmasti myös ulkoisten kehujen kertomista harrastat, jos sellaisen kehuttavan kanssa lähempiin väleihin päätyisit. Olen myös ihan varma, että se ulkokuoren ihailu näkyisi sinusta. Sellainen seura on valtavsn ahdistavaa, jos ei sitten satu okemaan juuri sillä tavalla huomionkipeä.

Kyllä se varmaan näkyis ja kuuluis joo... Se ku ei ole tottunu olemaan kauniiden naisten kanssa, niin ku jotkut adonikset on tottunu. Osaavat niiden kanssa olla.

• Anonyymi kirjoitti:

Heitän kaikki haaveet roskiin, ja jatkan tätä masentumistani yksin läävässäni.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kyllä se varmaan näkyis ja kuuluis joo... Se ku ei ole tottunu olemaan kauniiden naisten kanssa, niin ku jotkut adonikset on tottunu. Osaavat niiden kanssa olla.

No jaa..Ei se oikeastaan liity mitenkään siihen onko adonis tai miten on tottunut. Kyllä niistä adoniksistakin osa on hyvin läpinäkyviä ulkonäönpalvonnassaan ja sitten taas osa kokemattomammistakin osaa ihan luonnostaan miettiä muutakin kuin ulkokuorta. Liittynee jossain määrin myös siihen millaisia asioita ylipäänsä arvostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

No jaa..Ei se oikeastaan liity mitenkään siihen onko adonis tai miten on tottunut. Kyllä niistä adoniksistakin osa on hyvin läpinäkyviä ulkonäönpalvonnassaan ja sitten taas osa kokemattomammistakin osaa ihan luonnostaan miettiä muutakin kuin ulkokuorta. Liittynee jossain määrin myös siihen millaisia asioita ylipäänsä arvostaa.

Kyllä se luonne on tärkeää myös. Ei kusipäisellä tai koppavalla kaunottarellakaan mitään tee.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Kyllä se luonne on tärkeää myös. Ei kusipäisellä tai koppavalla kaunottarellakaan mitään tee.

Luonne on taas, sitten oma lukunsa. Ihminen voi olla kovin monimutkainen sekoitus kaikenlaista. Irse esimerkiksi olennujo, joten moni on luullut koppavaksikin. Toisinaan asioita on hyvin helppo tulkita väärin ja varsinkin herkissä paikoissa, kuten oman kiinnostuksen osoittamistilanteissa, ihmiset tulkitsevat usein väärin.

• Anonyymi kirjoitti:

Luonne on taas, sitten oma lukunsa. Ihminen voi olla kovin monimutkainen sekoitus kaikenlaista. Irse esimerkiksi olennujo, joten moni on luullut koppavaksikin. Toisinaan asioita on hyvin helppo tulkita väärin ja varsinkin herkissä paikoissa, kuten oman kiinnostuksen osoittamistilanteissa, ihmiset tulkitsevat usein väärin.

Niin toki niin. Minulleki usein, ainakin sillo ku olin vähän nuorempi, ja naiset halusi mulle jutella, ne pienen juttelun jälkeen tokaissu, että sähän ootkin mukava tyyppi. Ensin kattoneet että oon joku pelottava häiskä, jolle ei uskalla sanoa mitään.
        Ehkä tuo ei ole tuosta miksikään muuttunu, paitsi oon vanhemman näköinen ja ainakin ne herkuimmat kiertää mut kaukaa.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Niin toki niin. Minulleki usein, ainakin sillo ku olin vähän nuorempi, ja naiset halusi mulle jutella, ne pienen juttelun jälkeen tokaissu, että sähän ootkin mukava tyyppi. Ensin kattoneet että oon joku pelottava häiskä, jolle ei uskalla sanoa mitään.
        Ehkä tuo ei ole tuosta miksikään muuttunu, paitsi oon vanhemman näköinen ja ainakin ne herkuimmat kiertää mut kaukaa.

"ainakin ne herkuimmat kiertää mut kaukaa"

Tuossa taas lausahdus ( ja ajattelutapa), joka saisi minut kiertämään hyvin kaukaa. Olen koko ikäni tehnyt parhaani, että olen päässyt kiertämään tuollaiset ajatukset mahdollisimman kaukaa.

• Anonyymi

Kesäheilat eivät ole koskaan olleet mun juttu. Mä olen aina pariutunut syksyllä ja pysyvämmin. Tollaset kesäheilastelut ei vain kiinnosta, tuntuu enemmän kesän pilaamiselta sellanen. Että josko sitten loka- tai marraskuussa heräilisin uudestaan tämän ajatuksen kanssa.

• No, en minäkään varsinaisesti tarkemmin kesäheilaa ole etsimässä vaan pysyvämpää naisystävää. Viikon päästä soittelen yhdelle naiselle. Silloin voisi löytyä ainakin ystävä. Kuten nimestä voi päätellä niin olen uskovainen, joten en harrasta lyhyviä suhteita, mutta tuo kesäheila-termi tuli tähän, kun kesää on vielä vähän jäljellä ja heila pitäisi löytää pian kesän loppuessa.

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

No, en minäkään varsinaisesti tarkemmin kesäheilaa ole etsimässä vaan pysyvämpää naisystävää. Viikon päästä soittelen yhdelle naiselle. Silloin voisi löytyä ainakin ystävä. Kuten nimestä voi päätellä niin olen uskovainen, joten en harrasta lyhyviä suhteita, mutta tuo kesäheila-termi tuli tähän, kun kesää on vielä vähän jäljellä ja heila pitäisi löytää pian kesän loppuessa.

Ok. Mä en ole koskaan kokenut tarpeelliseksi etsiä ystäviä sukupuolen perusteella. Mikä siinä on ideana? Mulle ystäväni ovat hyvinkin samalaisia ystäviä sukupuolesta riippumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2886
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2559
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2448
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2417
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      143
      1808
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      143
      1795
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1345
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      4
      1212
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1109
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1017
    Aihe