Miten voikin ihminen saada pään näin sekaisin. Tapasin mieheni teininä, suhde eteni äkkiä ja nyt 26-vuotiaina, lähes 10 vuoden jälkeen olemme kihloissa, meillä on ihana, rakas lapsi ja omistusasunto. Toistakin lasta yritimme yli vuoden, mutta onnistumisen jälkeen sain keskenmenon 2 vuotta sitten. Tämä laukaisikin lumipallo efektin. Meillä ei ole seksiä ollut tuon jälkeen juurikaan, syy on minun sillä miehellä haluja löytyy. Olen aivan lukossa. Toisina hetkinä rakastan elämääni, perhettäni ja olen siitä niin helvetin kiitollinen ja onnellinen. Toisessa hetkessä itken sitä, että elämä vain on mennyt eteenpäin enkä ehtinyt kokeilla asioita. En ehtinyt asua yksin, en ehtinyt kokeilla seksuaalisuuttani (koen vetoa myös naisiin, mutta kokemusta ei ole juurikaan). Ennen kuin tapasin mieheni, en kokenut olevani ihminen, joka seurustelisi ja hankkisi lapsia. Tässä sitä kuitenkin ollaan ja oikeasti, se on parasta mitä minulle on voinut tapahtua. On kuin minussa asuisi kaksi eri ihmistä. Toinen on rakastava perheenäiti, joka leijonamaisilla voimilla pitää perhettä kasassa ja antaa kaikkensa. Toinen taas huutaa, että tämä ei riitä. Haluan kokea enemmän, lisää. En oikeastaan halua kysyä mitään. Halusin vain saada tämän jotain kautta ulos minusta. Sen vain sanon, että älkää tuomitko minua tämän tekstin perusteella, olen enemmän kuin vain tämä tarina. Mieheni on mahtava minulle ja minä hänelle. Seksistä puhumme avoimesti, ja hän on tietoinen haluttomuudestani, joka ei todellakaan liity suoranaisesti häneen, sillä hänestä en muuttaisi yhtään mitään. Kiitos.
Ruuhka vuosien pohdintoja
25
305
Vastaukset
- Anonyymi
Miten suhtaudut ajatukseen, että miehesi hakee seksin muualta?
- Anonyymi
Mieheni ei halua seksiä muualta. Eikä halua että minä hakisin. Tämä on käyty hänen kanssaan läpi. Hän on mieluummin kokonaan ilman. Hän ei pettäisi minua, sillä jos asiasta keskusteltaisi, olisin valmis sopimaan jonkinlaisesta kompromissista suhteen ulkopuolelle.
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mieheni ei halua seksiä muualta. Eikä halua että minä hakisin. Tämä on käyty hänen kanssaan läpi. Hän on mieluummin kokonaan ilman. Hän ei pettäisi minua, sillä jos asiasta keskusteltaisi, olisin valmis sopimaan jonkinlaisesta kompromissista suhteen ulkopuolelle.
-apHän on mieluummin ilman nyt toistaiseksi. Mutta ennemmin tai myöhemmin hän tulee harrastamaan seksiä. On sinusta itsestäsi kiinni, oletko siinä osallisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-apTuhoat haluttomuudellasi myös miehesi parhaat vuodet. Elämä menee nopeasti ja pian huomaatte olevanne vanhoja kääkkiä joiden seksuaalisuus meni hukkaan. Tuohon on vain yksi ratkaisu. Annat seksuaalisuudellesi mäkistartin osallistumalla swingers bileisiin, siellä pääset kokeilemaa kymmeniä miehiä että naisia ja seksuaalisuutesi puhkeaa taas kukkaan. Kukaties onnistut vaikka tulemaan taas raskaaksi ja saatte kaipaamaanne perheenlisäystä. Myös miehesi pääsee purkamaan patoutuneita tarpeitaan himokkaiden miesten kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on mieluummin ilman nyt toistaiseksi. Mutta ennemmin tai myöhemmin hän tulee harrastamaan seksiä. On sinusta itsestäsi kiinni, oletko siinä osallisena.
Näin on. Ja jos luit kommenttiin loppuun asti. Tämä ei minua häiritse. Olen valmis sopimaan asiasta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhoat haluttomuudellasi myös miehesi parhaat vuodet. Elämä menee nopeasti ja pian huomaatte olevanne vanhoja kääkkiä joiden seksuaalisuus meni hukkaan. Tuohon on vain yksi ratkaisu. Annat seksuaalisuudellesi mäkistartin osallistumalla swingers bileisiin, siellä pääset kokeilemaa kymmeniä miehiä että naisia ja seksuaalisuutesi puhkeaa taas kukkaan. Kukaties onnistut vaikka tulemaan taas raskaaksi ja saatte kaipaamaanne perheenlisäystä. Myös miehesi pääsee purkamaan patoutuneita tarpeitaan himokkaiden miesten kanssa.
Jos luit kommentteja, mies ei ole valmis avaamaan meidän välistä suhdetta. Minä en ole häntä kahlinnut tähän tilanteeseen. Ja rakennuksena, minä pidän naisista, mieheni ei ole homoseksuaali tai bi seksuaali.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Ja jos luit kommenttiin loppuun asti. Tämä ei minua häiritse. Olen valmis sopimaan asiasta
Ei siinä mitään sellaista sopimusta tehdä, jossa sinä olet mukana. Et todennäköisesti edes tiedä, milloin ja keiden kanssa miehesi seksiä harrastaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään sellaista sopimusta tehdä, jossa sinä olet mukana. Et todennäköisesti edes tiedä, milloin ja keiden kanssa miehesi seksiä harrastaa.
Sanoinko että olisin siinä mukana? Sanoin että voimme sopia asioista suhteen ulkopuolelle. Miksi mieheni pettäisi minua, jos hän saisi yhtä hyvin siihen luvan, kun sovimme säännöistä? Kaikki eivät ole noin kapeakatseisia
- Anonyymi
Koulut on ainakin jääneet kesken; ruuhkavuodet on yhdyssana. Mutta onnea muutoin.
- Anonyymi
Jotain piti kuitenkin huomauttaa naisena esiintyvälle satuilijalle
- Anonyymi
Ei ole. Tällä hetkellä toista ammattia luen korkeakoulussa. Kiitos kuitenkin tästä huomautuksesta kielipoliisille
- Anonyymi
Itse sinkkuelämää nuorena eläneenä ja yksin asuneena. Voin sanoa ettei se nyt niin ihmeellistä ole. Ainut mitä hyötyä koen siitä nykyään olevan. Että tiedän jos joskus yksin jään pärjään kyllä.
- Anonyymi
Joku teidän suhdetta hiertää jos on tollasia haluja "kokeilla asioita" ja tunnet että pitää kokeilla seksuaalisuutta. Sun haluttomuuskin todennäköisesti johtuu samasta hiertämisestä. Kannattaisi yrittää vaan puhua enemmän, ja myös niistä vaikeimmistakin asioista. Pariterapia on myös tietysti yksi keino jos ei osaa itse pähkäillä mistä moinen johtuu. Jotain siellä taustalla on.
Jos rakastaisit miestäsi oikeasti ja seksi olisi molemmin puolin tyydyttävää niin ei tulisi mitään tarvetta päästä "kokeilemaan".
Miksi ei voi kokea ja kokeilla asioita puolison kanssa yhdessä? Seksissäkin voi kokeilla vaikka ja mitä ilman että tarvii saada kolmansia pyöriä mukaan kuvioihin. Varatkaa yhteistä aikaa ilman lapsia ja kokekaa sekä kokeilkaa. Luokaa siihen yhdessä otollinen ilmapiiri.
Sanot että hänestä et muuttaisi mitään, mutta silti on haluttomuutta. Jos siihen ei liity mitään fyysistä ongelmaa niin ongelma on teidän yhteinen, ja liittyy jollain tavalla siihen että teidän omat tarpeenne eivät kohtaa parisuhteessa.
Jostain se ongelma löytyy kun kaivelette tarpeeksi.
Itsenäiseksi voi kasvaa myös parisuhteessa, jos tarvitsee sitä omaa tilaa. Siihen ei tarvitse sitä että asuu yksin. Siihen tarvitsee vain sen että molemmat ymmärtää antaa toiselle sitä tilaa silloin kun sitä tarvitsee, ja sitä pitää myös osata pyytää.
Avoimuutta ja rohkeutta siihen keskusteluun. Ei parisuhde ole mikään vankila. Parisuhde on tahdon asia. Joka aamu kun heräät, teet valinnan että tahdotko olla puolisosi kanssa vai et.
Muistaa myös sen että kaikki ongelmat mitkä koskettaa sitä puolisoa ja muuta perhettä millään tavalla, ovat yhteisiä ongelmia. Tämä tulee myös molempien ymmärtää. Mitä enemmän osaatte puhua, sitä paremmin suhteenne voi.- Anonyymi
Kiitos sinulle tästä kommentista. Tämä.todella laittoi miettimään. Tosiaan, en muuttaisi mielestäni mitään, minun silmissäni hän on se oikea minulle. Mutta silti olen vain hyväksynyt sen, että seksuaalisuuteni on hiipunut nolliin. Epäilen itse taustalla haluttomuuteeni piilevän trauman keskenmenosta johon tottakai mieheni liittyy myös.
-ap - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle tästä kommentista. Tämä.todella laittoi miettimään. Tosiaan, en muuttaisi mielestäni mitään, minun silmissäni hän on se oikea minulle. Mutta silti olen vain hyväksynyt sen, että seksuaalisuuteni on hiipunut nolliin. Epäilen itse taustalla haluttomuuteeni piilevän trauman keskenmenosta johon tottakai mieheni liittyy myös.
-apEikö ole terapia tullut mieleen? Ihan selvä keissi olisit (seksuaali)terapeutille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole terapia tullut mieleen? Ihan selvä keissi olisit (seksuaali)terapeutille.
Seksuaaliterapeutit ovat ihan samaa pilipaliterapeuttijengiä kuin kaikki muutkin, joiden nimeä ei Valviran psykoterapeuttisivustolta löydy, toisin sanoen täyttä huuhaata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole terapia tullut mieleen? Ihan selvä keissi olisit (seksuaali)terapeutille.
Kyllä on. En ole käynyt seksuaaliterapeutilla tai pari terapiassa, mutta psykologilla olen käynyt keskenmenon jälkeen useita kertoja. Tilanne ei todellakaan ole "selvä keissi" niinkuin yleensäkään mielenterveyden asiat eivät ole. Se että olen tiedostanut oman lukkoni ja siihen liittyviä syitä ei automaattisesti niitä avaa tai poista. Ihminen ei voi pakottaa mieltään toimimaan tietyllä tavalla, ja myös itselle epämiellyttävät ajatukset ovat luonnollisia. Elämä ei toimi niin, ettei siinä joutuisi kohtaamaan asioita ja ottamaan niitä vastaan. Minä tiedostan oman ongelmani, tiedän miten toimia, osaan kantaa vastuuni ja olla rehellinen miehelleni. Ainoa asia jota en voi hallita, on omat ajatukseni joita kuvailin aloituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. En ole käynyt seksuaaliterapeutilla tai pari terapiassa, mutta psykologilla olen käynyt keskenmenon jälkeen useita kertoja. Tilanne ei todellakaan ole "selvä keissi" niinkuin yleensäkään mielenterveyden asiat eivät ole. Se että olen tiedostanut oman lukkoni ja siihen liittyviä syitä ei automaattisesti niitä avaa tai poista. Ihminen ei voi pakottaa mieltään toimimaan tietyllä tavalla, ja myös itselle epämiellyttävät ajatukset ovat luonnollisia. Elämä ei toimi niin, ettei siinä joutuisi kohtaamaan asioita ja ottamaan niitä vastaan. Minä tiedostan oman ongelmani, tiedän miten toimia, osaan kantaa vastuuni ja olla rehellinen miehelleni. Ainoa asia jota en voi hallita, on omat ajatukseni joita kuvailin aloituksessa.
Tuo tunnelukkohöpinä on pop-psykolologiaa, ei siihen mitään tutkintoa tarvita. Asioiden syvempi pohdiskelu vaatii syvällistä psykoterapeuttista otetta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo tunnelukkohöpinä on pop-psykolologiaa, ei siihen mitään tutkintoa tarvita. Asioiden syvempi pohdiskelu vaatii syvällistä psykoterapeuttista otetta.
Sanoinko tunnelukko? Kerroinko täällä minulla olevan jokin tunnelukoista? Kerroin olevani lukossa. Minussa olevan lukko, joka ei liity lapsuuteen. Jos perehtyisit tunnelukkoihin, tietäisit, että nämä syntyvät varhaislapsuudessa ja ne kuvastavat aikuisen reagointitapaa asioihin. Jos ihmisellä on jokin vaikea tilanne ja hän kertoo olevansa lukossa, älä oleta kyseessä siis olevan tunnelukko. Oletko perehtynyt ihmiseen, joka on kehitellyt tunnelukot? Tiedätkö, millainen tutkinto hänellä on? Älkää täällä oletteko, että olisin avuton, enkä tietäisi miten asioissa toimitaan. Minä sanoin jo aikaisemmin, ettei minulla ole oikeastaan mitään kysyttävää. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että joskus ihminen voi ajautua kriisiin itsensä kanssa, vaikka hän olisi täysin tietoinen, miten asioihin tulee reagoida ja miten niitä hoitaa. Terapiassa käyminen on vuosien prosessi, ei riitä että siellä kerrotaan miten ihmisen tulee toimia. Siellä tarjotaan kysymyksiä ja ruokitaan pohdintoja. Sieltä ei saa avaimia ongelmiin, jolloin ne maagisesti ratkeaisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sanoinko tunnelukko? Kerroinko täällä minulla olevan jokin tunnelukoista? Kerroin olevani lukossa. Minussa olevan lukko, joka ei liity lapsuuteen. Jos perehtyisit tunnelukkoihin, tietäisit, että nämä syntyvät varhaislapsuudessa ja ne kuvastavat aikuisen reagointitapaa asioihin. Jos ihmisellä on jokin vaikea tilanne ja hän kertoo olevansa lukossa, älä oleta kyseessä siis olevan tunnelukko. Oletko perehtynyt ihmiseen, joka on kehitellyt tunnelukot? Tiedätkö, millainen tutkinto hänellä on? Älkää täällä oletteko, että olisin avuton, enkä tietäisi miten asioissa toimitaan. Minä sanoin jo aikaisemmin, ettei minulla ole oikeastaan mitään kysyttävää. Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että joskus ihminen voi ajautua kriisiin itsensä kanssa, vaikka hän olisi täysin tietoinen, miten asioihin tulee reagoida ja miten niitä hoitaa. Terapiassa käyminen on vuosien prosessi, ei riitä että siellä kerrotaan miten ihmisen tulee toimia. Siellä tarjotaan kysymyksiä ja ruokitaan pohdintoja. Sieltä ei saa avaimia ongelmiin, jolloin ne maagisesti ratkeaisi.
Ihanko totta? No jopas jotakin.
- AnonyymiUUSI
Mielestäni seksi on tärkeää parisuhteessa, toki muutkin asiat ja aina tietenkin elämäntilanne kaikkinensa huomioiden mutta seksi kuulu parisuhteeseen.
Meillä on yhteiselämää takana jo vuosikymmeniä, seksi on mitä on ja aina ei kiinnosta mutta en voisi kuvitellakaan, että kieltäytyisin jos miehellä tekee mieli. Kyllä hänkin siis mieheni tekee minun mielikseni asioita joten olisi jotenkin epäreilua, että minä pihistelisin, vain sen takia, ettei huvita koska kuten kirjoitin, myös mieheni antaa periksi, vaikkei aina huvittaisikaan vaikkapa keskustella tai lähteä yhdessä johonkin tmv.
Jos kumpikin ajattelee parisuhteessa myös toisen hyvää, ei ongelmia juurikaan ole- AnonyymiUUSI
Teillä asiat toimii tällä tavoin. Meillä eritavalla. Mieheni on tietoinen asiastani ja ei halua seksiä, jos minä en halua. Hän haluaa, että molemmat tahtovat asioiden etenevän meidän tavalla, ei toisen mielihyvän vuoksi.
- AnonyymiUUSI
Noi on asioita mitä on ihan turha miettiä mä voin tarvittaessa ettiä sulle vaikka kymmenen ihmistä jotka kertoo sulle kuinka he pilasivat elämänsä kun eivät osanneet arvostaa sitä mitä heillä oli enemmänkin löytyy ja helposti ja keskenmenot kuuluu osana elämään se on luonnon omatapa kertoa että kyseinen lapsi olisi saattanut olla sellainen yksilö joka ei olisi selvinnyt kuitenkaan se on aivan varmaa että se sattuu enemmän kun saat muutaman päivän pitää lasta sylissä vierellä ja si menehtyy
- AnonyymiUUSI
Kiitos, ei tarvitse. Niinkuin olen sanonut jo monta kertaa, ei ihminen voi vain päättää olla ajattelematta asioita tai olla erimieltä itsensä kanssa. "Asioita on turha miettiä" on mielestäni lausahdus, jolla lakaistaan asiat maton alle, ettei tarvitsisi ajatella ikäviä asioita laisinkaan. Mitä järkeä siinä on? Ketä siinä palvellaan tai suojellaan... Ja mitä kirjoitat keskenmenosta on todella ikävää. Älä koskaan, ikinä sano noin läheisillesi tai muulle, joka kertoo kokeneensa tällaista. Älä vertaa toisen surua johonkin, mikä mielestäsi olisi pahempaa. Suru on surua ihan sama mitä on tapahtunut ja kenelle. Ainoastaan keskenmeno ei ollut ainoa traumaattinen asia. Niinkuin kerroin, yritystä saada lasta oli takana jo yli vuosi. Raskausviikkoja minulla oli jo lähes 20, kun ultratessa huomattiin, ettei kaksosvauvoista ei kummallakaan ole sykettä. He olivat menehtyneet kohtuun jo aikaisemmin minun tietämättäni. Minulle vauvat olivat jo todellisia, vaikkeivät olleet syntyneet. Olkaa ihmiset viisaampia, älkääkä lyökö jo lyötyä.
- AnonyymiUUSI
Tässä ketjussa ilmentyy suomalaisten ongelmat. Ei suostuta näkemään asioita toisen kannalta. Nähdään asiat vain omasta vinkkelistä ja tuomitaan, jos ajatus ei kohtaa. Hermostumaan, pelotellaan, loukataan.. Mikä teitä ihmiset vaivaa? Kirjoittelette täällä nimettömänä ja kommentoitte toisen parisuhdetta, jonka taustoista ette tiedä. AP on monta kertaa puolustanut itseään, kertonut asioistaan ja aloituksessa yksiselitteisesti pyytänyt, ettei häntä tuomittaisi eikä hänellä ollut mitään kysyttävää. Hän tietää asioista paremmin kun kukaan muu, koska kyse on hänestä, hänen parisuhteesta ja tilanteesta. Silti kuvittelette tietävän ne paremmin. Toivottavasti löydätte itsellenne onnen ja voitte olla ystävällisiä muille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"
"Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l282803- 1411526
Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen
Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta1541426Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?
Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei91336Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle
Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.1571231Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.
Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta381059Mukava nainen on
Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm58978- 65916
Pertikki out
Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall209900- 148873