Näkemäni pyörät yleisyysjärjestyksessä

Anonyymi-ap

Olen nähnyt seuraavia pyöriä seuraavassa arvatenkin oletetussa suomalaisessa yleisyysjärjestyksessä (vanhoja ja uusia):

1) Poni
2) Helkama
3) Nishiki
4) Tunturi
5) Solifer
6) Monark
7) Crescent
8) Nopsa
9) Kona
10) Scott
11) Specialized
12) Canyon
13) Whyte
14) Fitnord
15) Madison
- Edellisiä kutakin kaksi tai useampia.

16) S-Works
17) White
18) Ghost
- Yhden kerran olen nähnyt tällaisen liikenteessä.

Siinä ovat Suomen luultavasti yleisimmät pyörät, yhtään todella yleistä merkkiä tuskin puuttuu, vai puuttuuko? Merkkejähän on tietenkin lukuisia lisää, mutta en ole niitä nähnyt tai ne ovat menneet liian nopeasti ohi.

16

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poni on Tunturin yksi malleista, joten sen ei pitäisi olla mukana ”merkkilistalla” vaan osana Tunturia.

      Yleisistä merkeistä listalta puuttuu ainakin Cube sekä Trek. Aika outoa jos et kumpaakaan merkeistä olisi nähnyt.

    • Anonyymi

      Lisäksi on merkillistä jos merkkinä Giant ei ole käynyt näköpiirissä.

      • Anonyymi

        Eurooppalaiset innovoi, aasialaiset kopioi ja rikastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eurooppalaiset innovoi, aasialaiset kopioi ja rikastuu.

        Ei ei. Kyllä Giant on aivan tuotekehittelyn kärkeä. Taiwanista kotoisin on se.


    • Anonyymi

      Jupiter, kuwahara,nishiki,terässiipi ja yosemite onhan tuosta listasta puuttuvia merkkejä paljonkin.

    • Anonyymi

      Bianchi, Felt, Campagnolo, Wilier. Näitä on näkynyt.

    • Anonyymi

      Aloittaja tässä, totta puhutte kaikki.

      Ensinnäkin Poni piti olla Jopo, Poni oli Tunturin merkki ja Jopo on edelleen Helkaman.

      Luettelitte noita merkkejä, joita olin nähnyt mutta unohtanut listasta seuraavat:

      Trek
      Giant
      Jupiter
      Bianchi

      Felt ja Cube (olen nähnyt kerran tai pari)

      Terässiipi ja Campagnolo ovat niminä tuttuja, mutta en ole nähnyt luonnossa tai en muista. Wilieristä tai Kuwaharasta en ollut edes tietoinen.

      Kuten sanottua, osa menee niin nopeasti ohi, että ei ehdi nähdä merkkejä tai ei niitä merkkejä vain tunnista.

    • Anonyymi

      Insera

    • Anonyymi

      Felt puuttuu,muistakaa laittaa vaseliinit syys ketjuihin niin ei ruostu

      • Anonyymi

        Vaseliinimies on huonoa mainosta Feltille. Pitää välttää tuota pyörämallia jatkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaseliinimies on huonoa mainosta Feltille. Pitää välttää tuota pyörämallia jatkossa.

        Felt on ihan hyvä kunhan muistaa välttää vaseliinin. Vaseliinimies kylpeköön vaseliinissa aivan issekseen.


    • Anonyymi

      Kompi

    • Anonyymi

      Helsingissä näkee paljon keltaisia pyöriä merkillä Alepa + Fillari.

    • Anonyymi

      Eilen ja tänään näkyi uusina

      - Nakamura
      - Active
      - Merida
      - Peugeot

      Mitä "asiallisempaa" (mitä se sittentarkoittaakaan) on vaatetus pyöräilyn suhteen, sen varmemmin tuntuisi polkupelinä olevan Canyon. Koskaan yhtään Canyon-polkijaa ei ole tullut vastaan ilman kypärää, kokemukset nyt tosin ovat vain pääkaupunkiseudulta. Yksi iso pyöräkauppa alueella saattaa sotkea kuvioita.

      Ei voi ihan keskittyä tietenkään lukemaan pelkkiä pyörämerkkejä, muuten käy huonosti, valoissa ja risteyksissä parhaiten. Osassa merkki ei edes näy.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt Kawasaki maastopyöriäkin 90s, maksoi päälle 7000 markkaa tuolloin. Niitä on nykyään ihan sikann

      • Anonyymi

        Kawasakin olen nähnyt vain polttomoottorilla.

        Yamaha tekee sähköpyöriä. Lisätään listaan, olen nähnyt.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe