Näkemäni pyörät yleisyysjärjestyksessä

Anonyymi-ap

Olen nähnyt seuraavia pyöriä seuraavassa arvatenkin oletetussa suomalaisessa yleisyysjärjestyksessä (vanhoja ja uusia):

1) Poni
2) Helkama
3) Nishiki
4) Tunturi
5) Solifer
6) Monark
7) Crescent
8) Nopsa
9) Kona
10) Scott
11) Specialized
12) Canyon
13) Whyte
14) Fitnord
15) Madison
- Edellisiä kutakin kaksi tai useampia.

16) S-Works
17) White
18) Ghost
- Yhden kerran olen nähnyt tällaisen liikenteessä.

Siinä ovat Suomen luultavasti yleisimmät pyörät, yhtään todella yleistä merkkiä tuskin puuttuu, vai puuttuuko? Merkkejähän on tietenkin lukuisia lisää, mutta en ole niitä nähnyt tai ne ovat menneet liian nopeasti ohi.

16

391

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poni on Tunturin yksi malleista, joten sen ei pitäisi olla mukana ”merkkilistalla” vaan osana Tunturia.

Yleisistä merkeistä listalta puuttuu ainakin Cube sekä Trek. Aika outoa jos et kumpaakaan merkeistä olisi nähnyt.

• Anonyymi

Lisäksi on merkillistä jos merkkinä Giant ei ole käynyt näköpiirissä.

• Anonyymi

Eurooppalaiset innovoi, aasialaiset kopioi ja rikastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eurooppalaiset innovoi, aasialaiset kopioi ja rikastuu.

Ei ei. Kyllä Giant on aivan tuotekehittelyn kärkeä. Taiwanista kotoisin on se.

• Anonyymi

Jupiter, kuwahara,nishiki,terässiipi ja yosemite onhan tuosta listasta puuttuvia merkkejä paljonkin.

• Anonyymi

Bianchi, Felt, Campagnolo, Wilier. Näitä on näkynyt.

• Anonyymi

Aloittaja tässä, totta puhutte kaikki.

Ensinnäkin Poni piti olla Jopo, Poni oli Tunturin merkki ja Jopo on edelleen Helkaman.

Luettelitte noita merkkejä, joita olin nähnyt mutta unohtanut listasta seuraavat:

Trek
      Giant
      Jupiter
      Bianchi

Felt ja Cube (olen nähnyt kerran tai pari)

Terässiipi ja Campagnolo ovat niminä tuttuja, mutta en ole nähnyt luonnossa tai en muista. Wilieristä tai Kuwaharasta en ollut edes tietoinen.

Kuten sanottua, osa menee niin nopeasti ohi, että ei ehdi nähdä merkkejä tai ei niitä merkkejä vain tunnista.

• Anonyymi

Insera

• Anonyymi

Felt puuttuu,muistakaa laittaa vaseliinit syys ketjuihin niin ei ruostu

• Anonyymi

Vaseliinimies on huonoa mainosta Feltille. Pitää välttää tuota pyörämallia jatkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaseliinimies on huonoa mainosta Feltille. Pitää välttää tuota pyörämallia jatkossa.

Felt on ihan hyvä kunhan muistaa välttää vaseliinin. Vaseliinimies kylpeköön vaseliinissa aivan issekseen.

• Anonyymi

Kompi

• Anonyymi

Helsingissä näkee paljon keltaisia pyöriä merkillä Alepa + Fillari.

• Anonyymi

Eilen ja tänään näkyi uusina

- Nakamura
      - Active
      - Merida
      - Peugeot

Mitä "asiallisempaa" (mitä se sittentarkoittaakaan) on vaatetus pyöräilyn suhteen, sen varmemmin tuntuisi polkupelinä olevan Canyon. Koskaan yhtään Canyon-polkijaa ei ole tullut vastaan ilman kypärää, kokemukset nyt tosin ovat vain pääkaupunkiseudulta. Yksi iso pyöräkauppa alueella saattaa sotkea kuvioita.

Ei voi ihan keskittyä tietenkään lukemaan pelkkiä pyörämerkkejä, muuten käy huonosti, valoissa ja risteyksissä parhaiten. Osassa merkki ei edes näy.

• Anonyymi

Olen nähnyt Kawasaki maastopyöriäkin 90s, maksoi päälle 7000 markkaa tuolloin. Niitä on nykyään ihan sikann

• Anonyymi

Kawasakin olen nähnyt vain polttomoottorilla.

Yamaha tekee sähköpyöriä. Lisätään listaan, olen nähnyt.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    6. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      541
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe