Hirvikörmy tulee taas

Anonyymi-ap

Tulen ensi viikolla Inariin.
Suljen tiet ja lasken koiralauman juoksemaan.
Ammun hirvet.
Jos tunnelma käy kuumaksi, niin kylmäkontissa painan vielä Inarin mikkihiirien naisia kakkoseen ja ykköseen.

Olen iso, kookas Körmy. Minulle ei kannata lappalaistapit ryttyillä. Hopeasijoja on tarjolla.

Nyt on hyvä aloittaa se jokasyksyinen valtion maiden omiminen ja itkeminen, kun Körmy tulee maisemiin ja ampuu hirvet ja nai muijat ja jos oikein suutun, niin saatan aslakkiakin ottaa kakkoseen tai kolmoseen.

53

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hui!

• Anonyymi

Älä hintinrääpäle pullistele.

• Anonyymi

Met lyödään vaan noitarumpua eikä ressata.

• Anonyymi

jaa jaa , ei siinä paljon tarvita , pieni sormen liike niin körmy on pois

• Anonyymi

Peuravuonon vanhan sahan konttorille voit mennä suoraan!

Maksua vastaan hoituu koirat, mutta jos hyvä Nahka-haulikko on niin kyllä Lagerin Nina Minni Hiiristä menee!
      Kuittaat koiran maksut seksillä ja sehän jää tuollaiselle KÖRMYLLE VELKAAKIN!

• Anonyymi

Se iso, valkoinen rintteri on Körmyn. Tunnistaa kylmäkoneistosta ja iso ukko oranssit niskassa. Auto usein poikittain tiellä.
      Eikö joku voisi löylyttää tuon Körmyn tienpäällä, että se ei enää tulisi ampumaan meidän hirviä!!!!

Kuka uskaltaa? Vai onko parempi pysyä äidin rinnan lähettyvillä ja huudella vain feistuubissa.

• Anonyymi

Homma hoituu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homma hoituu.

Mie oon ootellut löylytystä jo monta vuotta, mutta aina se valitus jää nettikirjoitteluksi/uutisoinniksi.

Körmy porskuttaa vuodesta toiseen. Körmy kuulemma myy kauheita kasoja lihaa riipiselle. On se hurja Mies.

https://yle.fi/a/3-12102434

https://yle.fi/a/3-12080452

• Anonyymi

Mille alueelle Körmyllä luvat?

• Anonyymi

Lue aselaki körpy.

• Anonyymi

Saako nykyään enää päästää kuin yhden hirvikoiran kerrallaan irti hakemaan hirviä yhtä pyytäjää kohden? Vai oliko se ainoastaan suositus...?

Ennen saattoi etelän pyytäjillä olla jopa 5-10 koiraa yhtäaikaa irti metsässä yhdellä ukolla. Ukko tarkkaili puhelimen näytöltä tilanteen kehittymistä autossaan.

Porot häiriintyy.

• Anonyymi

Luuleeko kyrpä että inarin metsät ovat ehtymättömät , inarin Hirvet on tapettu takavuosina , olen kävelly koirani kaa hirven pyynnissä , minulla on yksi hyvä koira toimii . hirvet on vähentyneet sen näki jo viime syksynä , joten kyrpä mene vaan sinne mistä olet tullu , turha kuvitella isoista Hirvi saaliista ne ajat on menny .

• Anonyymi

Sinulla ei koira toimi, siksi luulet, että ei ole hirviä.

Sitä paitsi. Körmy maksaa yrittäjänä enemmän veroja yhteiseen kassaan, joten Körmy omistaa valtion maita enemmän kuin sinä.

Körmyn koirat toimii. Ne löytää kyllä hirvet ja Riipinen on mielissään.

On se hurja tuo Körmy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä paitsi. Körmy maksaa yrittäjänä enemmän veroja yhteiseen kassaan, joten Körmy omistaa valtion maita enemmän kuin sinä.

On se hurja tuo Körmy.

Samaa mieltä. Hyvä koira löytää hirvet ja huonon koiran kanssa kävellessä tuntuu että kairat ovat tyhjiä. Niin se vaan menee. Minä näen pelkästään positiivisena, että etelästä tulee hirvimiehiä hyvien koirien kanssa inariin ja saadaan hirvikannat kuriin. Meidän paikallisten hommista ei oikein meinaa tulla mitään, menee värkkäämiseksi ja toisten kadehtimiseen aika. Ollaan vähän liikaa omittu nämä yhteiset valtionmaat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se hurja tuo Körmy.

Onko Körmy se vähän hirven näköinen tyyppi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samaa mieltä. Hyvä koira löytää hirvet ja huonon koiran kanssa kävellessä tuntuu että kairat ovat tyhjiä. Niin se vaan menee. Minä näen pelkästään positiivisena, että etelästä tulee hirvimiehiä hyvien koirien kanssa inariin ja saadaan hirvikannat kuriin. Meidän paikallisten hommista ei oikein meinaa tulla mitään, menee värkkäämiseksi ja toisten kadehtimiseen aika. Ollaan vähän liikaa omittu nämä yhteiset valtionmaat.

no siellä on taas kaksi runkkaria jotka on sitä mieltä että minun koira ei toimi hirvelle väärässä ovat , minun nykynen Koira kolme kaatoa seisonta haukkuun ,koira oli 7 kuukauden ikänen kettua ajo viisi km samana syksynä , karhua en ole kaatanut tälle koiralle , enkä ole hakenutkaa , edelliselle karhukoiralle ammuin Karhun , niin ja vielä saman suvun Koirille Ruotsin puolella tänä syksynä ammuttiin kaksi Karhua , taitaa olla poikoset jota kirjoittelee .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

etelän miehet tulee Lappiin hirven pyyntiin Poro Koirien kans , paikalliset vaan katsoo miten hyviä porokoiria etelän miehillä on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

no siellä on taas kaksi runkkaria jotka on sitä mieltä että minun koira ei toimi hirvelle väärässä ovat , minun nykynen Koira kolme kaatoa seisonta haukkuun ,koira oli 7 kuukauden ikänen kettua ajo viisi km samana syksynä , karhua en ole kaatanut tälle koiralle , enkä ole hakenutkaa , edelliselle karhukoiralle ammuin Karhun , niin ja vielä saman suvun Koirille Ruotsin puolella tänä syksynä ammuttiin kaksi Karhua , taitaa olla poikoset jota kirjoittelee .

Sinä kaadoit teidän äitimuorin peräkammariin.. eh eheh..

Muuten hauska vitsi, mutta kun on tosijuttu.

Ei sinun koira pelaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Körmy se vähän hirven näköinen tyyppi?

Körmy muistuttaa muuten sitä Lapin Kansan sarjakuvahirveä, mutta on vähän tyhmemmän näköinen.

• Anonyymi

jokainen eteläläinen hirvenpyytäjä on laulun arvoinen

• Anonyymi

Körmyllä on hirvenpyynnissä omat konstit käytössä. Sen vuoksi se pystyy ampumaan paljon enemmän hirviä kuin muut. Se nimittäin valelee itseänsä naarashirven kusella ja sen vuoksi hirvisonnit suorastaan juoksevat sen perässä. Tarkkanenäinen ihminenkin haistaa sen parin kilometrin päästä.
        Se hirvenkusen haju ei siitä lähde edes saunassa. Sauna kyllä menee pilalle jos Körmy käy siellä pesulla. Naisille se hirvenkusen haju on suorastaan kauhistus. Sen vuoksi ne pakenevat ravintolasta heti kun Körmy astuu ovesta sisään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Körmyllä on hirvenpyynnissä omat konstit käytössä. Sen vuoksi se pystyy ampumaan paljon enemmän hirviä kuin muut. Se nimittäin valelee itseänsä naarashirven kusella ja sen vuoksi hirvisonnit suorastaan juoksevat sen perässä. Tarkkanenäinen ihminenkin haistaa sen parin kilometrin päästä.
        Se hirvenkusen haju ei siitä lähde edes saunassa. Sauna kyllä menee pilalle jos Körmy käy siellä pesulla. Naisille se hirvenkusen haju on suorastaan kauhistus. Sen vuoksi ne pakenevat ravintolasta heti kun Körmy astuu ovesta sisään.

parempi kuin valelis itsensä pensiinillä ja raapis tulitikun , päästäs siitäkin Runkkarista eroon

• Anonyymi

luulen näin että tuolla Körmyllä on poikuus tallella , oiskohan saanu Naista koskan ????eehe ehe ehe

• Anonyymi

kyllä se on nähty täällä ylä- lapissa Joensuulaisten norjan harmaa jokso jallitaa panta poroa koko pitkän päivän viime syksenä, tuli minun tykö metsätien varteen , oli aivan sippi se koira , en ole nähnyt niin väsynyttä koiraa vaikka minulla on ollut hirvi koiria noin 30 v hyvä että jäksoi kävellä , noh koiran omistajat tuli hakemaan koiraansa ei ne ollet oikei juttu tuulella , nää tyypit ei varmaan tule ylä lappiin hirven pyyntiin enään , etelän miesten koirat on Porokoiria , oli sikäli hyvä tuuri sillä koiralla että minun koira ei kerjenny tulla minun autolle se oli tulossa , sanoinki näille tyypeille teän koira on tuolla minun auton lavalla , nostin vain turvaan sen pikku rääpäleen

• Anonyymi

Etelän hirvikoirat eivät ole niin tottuneet poroihin kuin poronhoitoalueen hirvikoirat.
        Toki poikkeuksiakin löytyy puoleen ja toiseen, ja on homma vähän kiinni koirastakin ja sen luonteesta. Kaikki hirvikoirat ei ole niin helposti koulutettavissa ns. "porovapaiksi".

• Anonyymi

kyllä siinä varmaan tanner tehään

• Anonyymi

Vuotson poromiehet kertoivat että siellä oli pari päivää haissut tosi riskisti hirven kusi. Se oli varmaan körmy tullut just silloin siitä ohi.

• Anonyymi

Kaikki kirjoittaa Körmystä, mutta kukaan ei uskalla Körmylle mitään tehdä.

Tyypillistä lappalaistonttujen ulinaa.

Monta vuotta nyt kuunneltu tuota lappalaisten itkua, mutta ei vaan ole miestä.. Mikki Hiiriä koko porukka.

Körmy jo Vuotsossa tulossa. Kontosjärvelle menossa pyyntiin, joten sinne nyt ihan livenä lapinmiehet. Nyt on paikka näyttää, että pystytte muuhunkin kuin siihen joka vuotuiseen itkuvirteen!

• Anonyymi

Ei nyt selityksiä.
        NYT TEKOJA.

Ei sitä v…n itkuvirttä jaksa joka vuosi. TEKOJA, muuten olette mikkihiiriä!

• Anonyymi

Tervetuloa Körmy.
      Vaimokin jo odottelee Körmyn mahtimeisseliä innoissaan.

• Anonyymi

harrastetaanko inarissa puoliammattilaista tehopyyntiä, vai onko se pelkkää tarinaa ja kateellisten panettelua...?

• Anonyymi

Etelän vetelät käyvät harrastamassa.

• Anonyymi

Bisnes on bisnestä.
        Ei kukaan mitään hirviä myy taloudellisessa tarkoituksessa.

On aseet, koirat, sprintterit, mönkijät, kylmälaitteet ja majoitukset jne.
        Kotona etelässä on firmat, isot talot, muijat, lapset jne.

Ja sitten kuvitellaan, että nämä metsästäjät ovat niin persaukista porukkaa, että pitää myydä Kylmäselle vielä hirvi rahapulassa.

Kyllä raha tulee ihan muualta. Esimerkiksi yrittämisestä.

Ihan tavallisia suomalaisia metsästysharrastusta ja koiraharrastajia.
        Ammatit ja puoliammatit on erikseen.
        Eli huhupuhetta ja kateellisten P..jauhantaa.

Tämä ajatusmalli jostain puoliammattimetsästäjistä suomenmaassa on ihan absurdi ja kertoo hyvin lappilaisten älykkyysosamäärästä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bisnes on bisnestä.

Ja sitten kuvitellaan, että nämä metsästäjät ovat niin persaukista porukkaa, että pitää myydä Kylmäselle vielä hirvi rahapulassa.

Tämä ajatusmalli jostain puoliammattimetsästäjistä suomenmaassa on ihan absurdi ja kertoo hyvin lappilaisten älykkyysosamäärästä..

Kyllä ne vain kuitenkin sitä lihaa kauppaavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne vain kuitenkin sitä lihaa kauppaavat.

Ketkä? Nimiä pöytään.
        Tai jos sinua asia häiritsee, niin tee asialle jotain, äläkä ulise vuodesta toiseen. Toimintaa toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketkä? Nimiä pöytään.
        Tai jos sinua asia häiritsee, niin tee asialle jotain, äläkä ulise vuodesta toiseen. Toimintaa toimintaa.

No etelän vetelät tietenkin. Kukas muu. Kieroja temppuja myös harrastavat. Hirven kusta valelevat päällensä hirvisonnien houkuttelemiseksi ampumahollille. Se ei ole reilua peliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bisnes on bisnestä.

Joo tulevat Inariin ja varsinkin Vuomajoelle takavuosina Hirven pyyntiin viiden koiran kaa ,kymmenkunta Hirveä joka syksy , tää tyyppi oli Lahden seudulta , täys sika se tyyppi , ei riittänyt , teki vielä salakaatoja san lisäksi ja kärähti , sai porttikiellon . siinä on tarinaa sille Mulkulle joka haluaa nimiä pöytään .

• Anonyymi

Näin Körmyn Saariselän nesteellä!
      Kyllä on komea mersu kylmälaitteineen, sinne sitä sopii hirvi poikineen.

• Anonyymi

Montako hirveä körmy syö vuodessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako hirveä körmy syö vuodessa?

Puoli korkeintaan ja myy loput.

• Anonyymi

Yksi Aslakki vastaa kymmentä Körmyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi Aslakki vastaa kymmentä Körmyä.

Miten tämä on mahdollista, kun Körmy on huomattavasti raavaampi kuin Aaslakka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tämä on mahdollista, kun Körmy on huomattavasti raavaampi kuin Aaslakka?

Aslakilla on paljon enemmän järkeä kuin yksinkertaisella Körmyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aslakilla on paljon enemmän järkeä kuin yksinkertaisella Körmyllä.

Yksinkertainen on vähän liian lievä ilmaus körmystä. Umpitollo se läski on.

• Anonyymi

Joko Inarin rhy:n alueella on kaadettu hirviä tälle syksylle ?
      Ja moniko niistä on ns. etelän pyytäjien kaatamia ?

• Anonyymi

Kaamasessa kauhea kusenlöyhkä! Taitaa mestari olla maisemissa.

• Anonyymi

Onko ne etelän vetelät hirvenmetsästäjät olleet huolimattomia tulen käsittelyssä ja sytyttäneet metsäpaloja? Missä päin se Körmy metsästää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ne etelän vetelät hirvenmetsästäjät olleet huolimattomia tulen käsittelyssä ja sytyttäneet metsäpaloja? Missä päin se Körmy metsästää?

Eihän se sytyttäjä välttämättä ole körmy. Onhan täällä nyt muitakin etelän törppöjä poropeukaloita.

• Anonyymi
    • Anonyymi

En kyllä harrasta metsästystä, mutta näitä asioita on käsitelty facebookissa myös ja olin jossain Lapin kansa keskustelussa mukana tästä massa metsästyksestä myös.

En nimittäin itsekkään pidä tuollaisesta " jenkki" tyyliin metsästyksestä jossa ei arvosteta luontoa ollenkaan.

• Anonyymi

Joko Körmyllä hirviä nurin tälle syksylle ja päässyt jo tuoreen lihan makuun...?

• Anonyymi

Tai metsäpalo ???

• Anonyymi

Körmy kävi panemassa vaimoani. Vaimo oli erittäin tyytyväinen.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      116
      3697
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      572
      3186
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      96
      1921
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1403
    5. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1396
    6. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      82
      1384
    7. Sielusi on kaunis, nainen samoin

Kaunis sielu, oot 😍
      Ikävä
      102
      1186
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      44
      1133
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      125
      1132
    10. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      90
      1109
    Aihe