Selef Urge tietottaa kuulumuksijansa kanssavajeltajilleens

Anonyymi-ap

Katso, on kulunut aikalailla tasan vuosi siitä kun minä sairastuin viimeksi.Olikohan se ihan elokuisen lopulla 2023jKr.?

Tuolla jossain vuojen takaisissa helluntaipalstan keskusteluissa se sairauskertomukselityksellisyys lie viel olemallisessa.

Nyt on ollut hirveellinen olotilallinen tänään. Vaikka kuinka yritin könytä pahnastain ylös aamusella,päivällisellä niin vasta klo 14.20 pääsin ylös. Olin äärimmäisen erikoisväsynyt kovanaamaisuuttani silti menettämäisettä.

Olotilani on huono. Se voisi olla pahempi. Hyvää tässä on se etä Herra Jumala on mun kaa ja auttaa mua. Mulla ei oo kipuja, pääkipua mä inhoan yli kaiken ja sellaista mä en ouhhaan kokenut varmaan kymmeneen vuoteen. Mitä tahansa muuta mutta ei pääkipua, on syjänmen toiveeni Herran suuntaan.Nyt pakko mennä vessaan.Nenä alkoi vuotamaan.Nousin nahkanojatuolista ylös ja huomasin talouspaperirullan jonk otin ja siihen nenällisyyjellisen tyhjensin limallisuujessaansa. Ei tarvinut mennä vessaan. Ja mulla on hieman kylmä vaikka on kai aika lämmin.

Mulle on ennen sairastumista tapahtunut jonnuun verjan ihanija juttuja. Nukuin ylipaljon ja nukuttaa yhä. Mikähän tauti tää on. Kun laitoin nyt känmeneni ohtallein pejonmerkilliseen paikkaan niin olihan se aika hot. Selkeesti on kuumetta. Mutta en sitä mittaa. Olenhan kova sälli. Jos mittaisin niin olisinkon silloin enää kova sälli?

Tiejän kyllä mitä suurin osa teista on....ja tiedän että mä en ole ollenkaan samanlainen. Mä oon mikä oon. Toisenlainen....

Eipä tässä sitten muuta.

Tietenkin pieni muistamiseni rukouksellisuujessa ei olisi pois keltään? Haluan tästä tauvista pois, joten rukoile että Parantaja mut parantaisi, mutta jollei niin en pistä hanttiin jos olisi jo mun aikani tulla ylennetykdi kirkkauteen. Kumpikin on hyvä. Tietenkin ylennys kuulostais paremmalta tähän saumaan.

Mukavaa illanjatkoa sulle ja jos olet kipeenä niin me jotka ollaan just nyt kipeenä niin me ollaan "parhaita".

Selef Urge

54

547

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

aivastin äsken ja söin 3 pienehköä kesäporkkanaa, 3 leipälmöisen palaa Vahtserin isopaahtokraahamija sellaitsija valmisviivaleitisoituja, viva la valmiit viivaleet leiväpusseiss, vai mitee?

Oli leipän päällä myös muutakin. Mitä muuta sinua nyt jännittää ja mietityttää, mitä ihmettä siin vielä oikeinpa muutakinsta oli?

Noo, kerronhan mä sen, kai .....noo, olihan siinä muutakin juu, jotain erikoisen hyvin mavuttavaa. Juu, olihan siinä joo.

No, koitan nyt sanoa että sinihomejuustoo hieman sitä tunnettua suomalaista Aurallisoituneisuutta murullisoituina kokkareina. Ja avomaankurkku!!!!!!!

Juomana toimi upeasti ja toimivasti 7 up tsirou eli no sigaaria eikä sugaarija.

Syöväni eväs oli ihan ok vaikkakaan ahnaasti en saanut syöntiä hurmijoitumaan kun nähtävällisesti sairallus häirihtee mavunherkullisuus ja makuinnostuneisuujen herähtämistä. Oijoijoi juu kun on nyt tää olotila tämmöinen, kyl joo, voi sentään juu. Oijoijoijoi!Miten se nyt näin taas niistettevä että joo, voijoijoijoi, minua raukkaa, oijoijoijoijoi!

Selef Urge

• Anonyymi

Eikö ole Positiivista että Suomessakin otetaan edes ihminen terveyshoidossa vakavasti. Pääsääntöisesti. En tieten ole lääkäri, enkä sairaanhoitaja. Kun en ole niitä aloja lukenut.
        Rukoilu kyllä hyvä. Ja lääkkeet, oikeat. Todellisuudessa taisi olla sinulta Sergei lievästi provoilua. Ystävällisesti sanoen. Ymmärtää, kuka ymmärtää.

Pitää hinkata hampaat, joka syönnin jälkeen ja syödä pitää vähintään viisi kertaa päivässä.
        Halvattu. Eihän sitä kerkeä päivässä muuta, kun nukkumaan, syömään ja pesemään hampaitaan. Siihenhän se aika menee. Ja koko päivän. :) Antakee anteeksi.

• Anonyymi

Sulla saattaa olla RSV-virus. Sitä on taas liikkeellä. Katso netistä hakusanalla.

Mulla oli tuo viirus muutama vuosi sitten, veti tosi huonoon kuntoon, olen kait täällä joskus tuosta kertonutkin. Voimat pois. Sain keuhkokuumeen. Olisin päässyt sairaalaan, mutta jäin kotiin lepäämään, sillä hoitokeinoa siihen ei ole. Kesti mulla varmaan kuukauden.

Sisuskaluistani kuului jatkuvasti outoja ääniä, kuin olisin kissan nielaissut ja se vaihtoi paikkaa: vinkunaa, rahinaa, nitoinää, natina, nau'untaa (keuhkot).

Syö, juo, lepää, peseydy. Älä lähde ihmisjoukkoon.

• Anonyymi

valkosipulija äsköin söin ja se teki vähäks aikaaks gutaa.

On vaikee olla välillä Jeesusta ajatellessa helpottaa huono olotila.Koitan iloita nytkin siitä että monen ahjistuksen kautta mä pääsen kerran lepoon, autuuteen ikuiseen. Nyt on tätä ruumiin aiheuttamaa hetkellistä vaivanhetkellisteisyyttä Jumlan varjeluksessa.

Suloisna koittaa huomisuus, ikuisuus jonka alkua mm. vuojessa 6777 jKr. ojotan. Toki on muitakin vuosilukuja, joita venaan ja enkös mä silloin saa kermakakkua syötäkseni missä sankarina kovanaamaisen nöyränä silloin vajellaankaan.

Synti vie ihmijäikuiseen kajotukseen ylikärsimykselliseen, Jeesus vie ihmisijä ikuiseen autuvaaseen pelastukseen.

Selef Urge

• Anonyymi

Tarkoitan vuotta 2777jKr.

Selef Urge

• Anonyymi

Totta puhuu veli Sergei. Jeesus pelastaa, Jeesus parantaa, Jeesus on herrain Herra.
        Sillä Jeesus täytti Kaiken. Ihan kaiken. Lait. Säännökset ja asetukset. Kaiken. Ristinkuolemallaan. Ihan kaiken.
        Herrani ei ole antanut/luonut minulle lasipalloa, josta ennustaa voisin. Minulla ei ole asettaa päivämääriä. Ei vuosilukuja. Päivän sään kylläkin voi lukea taivaalta. Kenties tähdistä, kenties pilvien liikkeistä. Mutta silti Luojamme on arvoituksellinen.
        Jos niitä joillakin on. Tulkoon hän kukin niistä itsessään Autuaaksi.
        Pysy sinä Sergei tielläsi, sillä Herra on hyvä. Eikä siitä muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta puhuu veli Sergei. Jeesus pelastaa, Jeesus parantaa, Jeesus on herrain Herra.
        Sillä Jeesus täytti Kaiken. Ihan kaiken. Lait. Säännökset ja asetukset. Kaiken. Ristinkuolemallaan. Ihan kaiken.
        Herrani ei ole antanut/luonut minulle lasipalloa, josta ennustaa voisin. Minulla ei ole asettaa päivämääriä. Ei vuosilukuja. Päivän sään kylläkin voi lukea taivaalta. Kenties tähdistä, kenties pilvien liikkeistä. Mutta silti Luojamme on arvoituksellinen.
        Jos niitä joillakin on. Tulkoon hän kukin niistä itsessään Autuaaksi.
        Pysy sinä Sergei tielläsi, sillä Herra on hyvä. Eikä siitä muutu.

Minä kyllä en vahvistaisi Selefin väärää tietä, vaan potkulla persuksiin kehottaisin aidosti miehistymään.

• Anonyymi

Eikö olisi miehekkäämpää suhtautua sairauksiin siten, että kestää ne maallisina vaivoina, eikä heti parista aivastuksesta tekisi tikusta asiaa?

Itsensä kunnolla hoitaen, vuoteessa tarvittava aika hiljaa maaten, ja se menee ajallaan ohi.

Ei flunssa ole sairaus vaan ohimenevä tauti, epidemia. Jotkut influenssat ovat kylläkin vahvempia ja vaarallisempia kuin tavallinen talviflunssa.

Ne olisi kestettävä aidon miehekkäästi ja naisekkaasti, eikä häiritä Jeesusta mokomilla. Hän Itse oli "kipujen mies ja sairauksien tuttava..."! Edes ristillä Hän ei ruikuttanut!

Mulla yks "uskovainen" tuttava soitti aina jos oli pientäkin kuumetta ja kehtasi vaatia "rukoilemaan"! En rukoillut ja lopulta onnistuinkin täysin jättämään tuon menestysteologisen tuttavuuden jolle Ristintie oli täysin vieras. Puhelimen numeroestolla se onnistui

• Anonyymi

Kun itselläni oli RS-viirus olin todella kipeä. Minä en rukoillut Jeesukselta taikatemppuja "parantaa sairaus", joka ei edes ole sairaus vaan jonkun muista piittaamattoman aivastelijan levittämä, tartunnan kautta saatu kulkutauti.

En muista mitä mahd. iltarukouksessani Jumalalle sanoin, mutta luullakseni korkeintaan, että antaisi taudin mennä kunnialla ohi ja varjelisi suuremmilta komplkaatioilta.

Sitä kuumetta kannattaisi kyllä mitata, se ei olisi heikkouden, vaan viisauden merkki, jotta tietäisi oman tilanteensa ja ettei tauti ole mennyt keuhkoihin asti. Jossain vaiheessa se vaatisi asiallista yhteydenottoa lääkäriin. Jos kuume olisi yli 38 astetta, niin ainakin soittaisin joko

- (Helsinki-Uudenmaan Sairaanhoitopiiri=) HUS:in päivystykseen:

https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat-ja-toimipisteet/paivystysapu-116117 : 📞

>>Soita ennen HUSin päivystyspoliklinikoille hakeutumista Päivystysavun maksuttomaan numeroon 116117. Ohjaamme sinut oikeaan hoitopaikkaan ja kerromme, kuinka nopeasti sinun tulee hakeutua hoitoon. Jos tilanteeseesi riittää itsehoito, saat hoito-ohjeet puhelimessa.

Kiireellisessä tilanteessa voit hakeutua suoraan päivystyspoliklinikalle, jos et saa yhteyttä Päivystysapuun kohtuullisessa ajassa tai soittaminen ei ole mahdollista. Jos sinulla on päivystyslähete, sinun ei tarvitse soittaa Päivystysapuun, vaan voit tulla suoraan päivystyspoliklinikalle.

Oman terveysasemasi aukioloaikoina saat apua terveysasemaltasi. Päivystysapu palvelee sinua, kun oma terveysasemasi on kiinni. Kiireettömissä asioissa odotathan oman terveysasemasi avautumista.

Henkeä uhkaavissa tilanteissa, esimerkiksi kova rintakipu, äkillinen hengitysvaikeus, tajuttomuus, halvausoireet, kouristelu, soita hätänumeroon 112.<<

Aidosti miehekäs Herran soturi ottaa vastaan oikeaa tietoa ja opettelee hoitamaan itseään oikein ja kunnolla.

Jos Selefillä on esim. RS-viirus, niin asia on otettava vakavasti, ei ainakaan kuukauteen mennä muiden ihmisten lähelle.

Mahd. poliklinikalle / terv.as:lle mennessä, ovella
        - desinfioidaan kädet ja
        - otetaan vastaan kasvojen eteen suumaski (varalle mahd. parikin),
        - mennään istumaan mahd. kauas muista asiakkaista.
        - Vältetään käsin koskemasta esineisiin (pöydät ym:t) joiden kautta pöpö voisi levitä muihin asiakkaisiin. Pestään ja desinfioidaan käsiä.

En tiedä mikä tauti Selefillä on, joten nämä viirus-neuvoni koskevat varalta vain tätä mahdollisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun itselläni oli RS-viirus olin todella kipeä. Minä en rukoillut Jeesukselta taikatemppuja "parantaa sairaus", joka ei edes ole sairaus vaan jonkun muista piittaamattoman aivastelijan levittämä, tartunnan kautta saatu kulkutauti.

En muista mitä mahd. iltarukouksessani Jumalalle sanoin, mutta luullakseni korkeintaan, että antaisi taudin mennä kunnialla ohi ja varjelisi suuremmilta komplkaatioilta.

Sitä kuumetta kannattaisi kyllä mitata, se ei olisi heikkouden, vaan viisauden merkki, jotta tietäisi oman tilanteensa ja ettei tauti ole mennyt keuhkoihin asti. Jossain vaiheessa se vaatisi asiallista yhteydenottoa lääkäriin. Jos kuume olisi yli 38 astetta, niin ainakin soittaisin joko

- (Helsinki-Uudenmaan Sairaanhoitopiiri=) HUS:in päivystykseen:

https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat-ja-toimipisteet/paivystysapu-116117 : 📞

>>Soita ennen HUSin päivystyspoliklinikoille hakeutumista Päivystysavun maksuttomaan numeroon 116117. Ohjaamme sinut oikeaan hoitopaikkaan ja kerromme, kuinka nopeasti sinun tulee hakeutua hoitoon. Jos tilanteeseesi riittää itsehoito, saat hoito-ohjeet puhelimessa.

Kiireellisessä tilanteessa voit hakeutua suoraan päivystyspoliklinikalle, jos et saa yhteyttä Päivystysapuun kohtuullisessa ajassa tai soittaminen ei ole mahdollista. Jos sinulla on päivystyslähete, sinun ei tarvitse soittaa Päivystysapuun, vaan voit tulla suoraan päivystyspoliklinikalle.

Oman terveysasemasi aukioloaikoina saat apua terveysasemaltasi. Päivystysapu palvelee sinua, kun oma terveysasemasi on kiinni. Kiireettömissä asioissa odotathan oman terveysasemasi avautumista.

Henkeä uhkaavissa tilanteissa, esimerkiksi kova rintakipu, äkillinen hengitysvaikeus, tajuttomuus, halvausoireet, kouristelu, soita hätänumeroon 112.<<

Aidosti miehekäs Herran soturi ottaa vastaan oikeaa tietoa ja opettelee hoitamaan itseään oikein ja kunnolla.

Jos Selefillä on esim. RS-viirus, niin asia on otettava vakavasti, ei ainakaan kuukauteen mennä muiden ihmisten lähelle.

Mahd. poliklinikalle / terv.as:lle mennessä, ovella
        - desinfioidaan kädet ja
        - otetaan vastaan kasvojen eteen suumaski (varalle mahd. parikin),
        - mennään istumaan mahd. kauas muista asiakkaista.
        - Vältetään käsin koskemasta esineisiin (pöydät ym:t) joiden kautta pöpö voisi levitä muihin asiakkaisiin. Pestään ja desinfioidaan käsiä.

En tiedä mikä tauti Selefillä on, joten nämä viirus-neuvoni koskevat varalta vain tätä mahdollisuutta.

Suosittelen kauppa-asioissa K-verkkokauppaa, Selefin kohdalla lähin K-verkkokauppa on mahd. Jumbo (tai Easton)?

https://www.k-ruoka.fi/kauppa?kaupat

Kun kaveri tuo tarvikkeet esim. eteisen lattialle, pidä suumaskia, pysy etäällä ja desinfioi ennen hänen tuloaan kädet (pyyhi mahd. pankkikorttikin) ettet levitä pöpöjä kuljettajan maksulaitteeseen (alle 50€ "vilautetaan", tai sitten naputellaan pankkitunnus).

Mahd. pahvilaatikon kuljettaja ottaa kasaan taiteltuna seuraavalla käynnillään mukaansa (jos et vie pahvinkeräykseen).

Tässä nyt tarkkoja ohjeita.

• Anonyymi

Jokainen saa rukoilla tarpeellisiksi kokemiaan adipita. On typerää yrittää määrätä mitä toiset rukoilevat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokainen saa rukoilla tarpeellisiksi kokemiaan adipita. On typerää yrittää määrätä mitä toiset rukoilevat.

*asioita

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

*asioita

Tässä ketjussa ei tarvitse korjailla kirjoitusvirheitään, sillä ne ovat todiste tosiuskovaisuudesta ja kielilläkirjoittamisen armolahjasta.

• Anonyymi

Ruokapäivitys selefille. Pysytpähän kärryillä asiasta, kertooko se mitä syömne meistä jotain?

Aamulla. Ruisleipä kurkkua kinkkua ja juustoa, margariinia, kahvia.

Lounaaksi savukalasta tehtyä kiusausta...ehkä vähän olisi saanut olla mehevämpää, olisi pitänyt varmaan huomioida paremmin valmiin peruna sipuli pussin koko eli 750 g ja 2 dl ruokakermaa + 1 dl vettä, eli jos olisi ollut tarpeeksi ruokakermaa kaapissa ja ruoassa, ehkä olisi enemmän nesteytynyt...ei huono, mutta ei täysi kymppi maultaan. Tulisi vielä parempaa, jos kuorisi ja suikaloisi perunat (+sipuli) itse, eikå olisi ottanut pussivalmiita. Porkkanaraastetta ja jäisiä puolukoita.

Joskus ihmettelen kyllä, miten olen näin pulska, ihan luulisi olevan normi meny, syön asettilautaseltakin, jostain syystä tuntuu normikautanen liian isolta...

Ja selefi se mättää mitä sattuu lautaselle onnellusena🤔 on se niin väärin.

Lightning

• Anonyymi

Itse olen tänä kesänä elänyt niin runsaasti marjoilla, että peräti laihtunut muutaman kilon!

Söin äsken ruispuikula-siivun, voita, Pirkka graavilohta päällä. Maitoa ja kahvia. 😋

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen tänä kesänä elänyt niin runsaasti marjoilla, että peräti laihtunut muutaman kilon!

Söin äsken ruispuikula-siivun, voita, Pirkka graavilohta päällä. Maitoa ja kahvia. 😋

Jepulis, menen nyt puolukkaan, Ehkä vispipuuroksi ja survokseksi siitä on, ei se ehkä sellainen syönpä paljaaltaan marja ole se...no siihen porkkanaraasteeseen sopii kylläkin. Vain vähän diis kerään, mutta kerätäänpä ny sitten.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä kyllä ihmettelen oikeasti kun mäen muiden ihmisten mättävän makeaa sun muuta.... todellisesti en saisi syödä sitä yhtään, jos haluaisin laihtua...mutta ihmettelen miten jotkut voi mättää kaikkea...siis meilläkin muut kuin minä voivat syödä mitä haluavat...itse olen oikeasti läski mikä läski...toki pystyn laihduttamaan mutta se ei ole pysyvä tie onneen...

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä kyllä ihmettelen oikeasti kun mäen muiden ihmisten mättävän makeaa sun muuta.... todellisesti en saisi syödä sitä yhtään, jos haluaisin laihtua...mutta ihmettelen miten jotkut voi mättää kaikkea...siis meilläkin muut kuin minä voivat syödä mitä haluavat...itse olen oikeasti läski mikä läski...toki pystyn laihduttamaan mutta se ei ole pysyvä tie onneen...

Lightning

Näen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

kun nälänhätä tulee maailmaan niin hitaalla aineenvaihdunnalla on silloin suuri arvo ja lihavana sulla itselläsi on monien kilojen edestä ruokaa itsessäsi rasvana niin että selviät kauemmin ja hyväkuntoisempana kuin hoikat nälänhädässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun nälänhätä tulee maailmaan niin hitaalla aineenvaihdunnalla on silloin suuri arvo ja lihavana sulla itselläsi on monien kilojen edestä ruokaa itsessäsi rasvana niin että selviät kauemmin ja hyväkuntoisempana kuin hoikat nälänhädässä.

Öö... sitten varmaan kiitän hitaasta aineenvaihdunnasta, jos noin on ..tuskin, loppu tulee hieman hitaammin.

Kyllä sitä kerää puolukkaa, nopeaa hommaa se...mutta se perkaaminen...sanko vieläkin lähes täynnä vaikka 5 dl pakastupusseja on jo neljä pussitettu marjoilla.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Öö... sitten varmaan kiitän hitaasta aineenvaihdunnasta, jos noin on ..tuskin, loppu tulee hieman hitaammin.

Kyllä sitä kerää puolukkaa, nopeaa hommaa se...mutta se perkaaminen...sanko vieläkin lähes täynnä vaikka 5 dl pakastupusseja on jo neljä pussitettu marjoilla.

Lightning

Hyvä. Positiivista äksöniä, kerätä puolukoita ja marjoja. Hyvää toimintaa.
        Syy miksi kannustin tuota Sergeitä on se, että hän kertoi uskostaan Herraan ja edes vihjaisi Jumalan ainokaisesta Pojasta...nimeltä???
        Onko lopuksi edes turhia rukouksia olemassa? Kuka sen voi määrittää? Mokomatkin lähimmäiset. Mutta kun ei viitsisi tällä ikää aina ärmentää. Wanha, mikä vanha.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syy miksi kannustin tuota Sergeitä on se, että hän kertoi uskostaan Herraan ja edes vihjaisi Jumalan ainokaisesta Pojasta...nimeltä???
        Onko lopuksi edes turhia rukouksia olemassa? Kuka sen voi määrittää? Mokomatkin lähimmäiset. Mutta kun ei viitsisi tällä ikää aina ärmentää. Wanha, mikä vanha.

Wanhoja me ollaan monet muutkin ärhentelijät tässä ketjussa.

Meillä tällä viikolla vaihtui taloyhtiön saunavuoroissa kesävuorot talvivuoroiksi ja jaksoin nyt mennä kun oli tänään kellonajaltaan varhaisempi vuoro mulla kuin kesävuoroissa. Kesähelteillä jäi monta saunavuoroa väliin.

Istuin sitten pihalla jäähdyttelemässä ja katsomassa auringonlaskua ja marjapensaistakin löysin vielä pari viimeistä, syötävää mustaviinimarjaa. 🍒

Mitä tuohon Selefille ärhentelyyn tulee, niin yritän kasvattaa siitä miestä. En itselleni (hyvänen aika!) vaan miestä noin yleensä. Nuo adhd-oletetut koettelevat aina kärsivällisyyttääni...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen oppinut tietämään että kaikessa missä tarviin apua niin mulla on siihen lupa.

On jäänyt mieleeni kun eräs saarnastaja sanoi että aivan kaikessa ihminen tarvitsee Jumalan apua. Olen kyllä itse sitä ieltä ettei ihan joka asijaan tarvitse apua rukoilla koska avullisuujen neuvoja on paljon Raamatussakin, mutta joskus on tilanteita joissa ei löyväkkään omaan avuntarvintaansa ilanteellisuujessa neuvoa Raamatusta vaia se siellä kenties jossain olisi, mutta ei satu löytymään kun ei ole riittävän tarpeeksi kylpenyt puhtaassa Vetessä tai sitten ei vaan neuvoo oo just omaan juttuunsa.

Kun mä haluan lohtua ja Jumalan läheisyyttä olla vaan ihan hiljaa kipeyvessäni sairaana niin mulla on siihen oikeus: Herra, ei ole mun oloni nyt kovin rapea.

Ja mulle riittää avuksi se kun saan siinä sitten vaan olla Jumalaa niissä aivoituksissa joihin kulloisuujessa lähtee menemäänsä. Kun Jumalaa ajattelee niin mulla on nykyään mielessä ylöstempaus ja ikuisuus Jumalan kanssa mielessä ja kaikkee muutakin semmosta ältsin kivaa olotilaa lohjuttavaista että minä sen avulla paremmin kestän vaikeassa olotilassa, jossa kyyhötän pahnassa hieman kärsijessäin. Siinä tulee mieleen sekin sitten että tää on lyhyt hetki vaan tää sairausaika vaikka kuukauvenkin jatkuisi.

Ketjuun sinne jonnekin etten käy lääkärillä ellei ole jotain oikeaa syytä ja mitään lääkkeitä en ota suosituksista huolimatta. Herra on mun Parantajani ja Lääkitsijäni ja se on Hänen asiansa miten puuttuu sairastamiseeni vai onko vaan pitämässä lohtuisaa seuraa mulle.

Jumala on mun käsityseni mukaan sellainen Persoona, jolle on ominaista kysyä: " Kuinka voin auttaa?"

Sairauven läpäistemäksellisyyveksellisyyheksellisyyjessä,

Selef " Nöyränkarhea Iloitsija" Urge

• Anonyymi kirjoitti:

Minä olen oppinut tietämään että kaikessa missä tarviin apua niin mulla on siihen lupa.

On jäänyt mieleeni kun eräs saarnastaja sanoi että aivan kaikessa ihminen tarvitsee Jumalan apua. Olen kyllä itse sitä ieltä ettei ihan joka asijaan tarvitse apua rukoilla koska avullisuujen neuvoja on paljon Raamatussakin, mutta joskus on tilanteita joissa ei löyväkkään omaan avuntarvintaansa ilanteellisuujessa neuvoa Raamatusta vaia se siellä kenties jossain olisi, mutta ei satu löytymään kun ei ole riittävän tarpeeksi kylpenyt puhtaassa Vetessä tai sitten ei vaan neuvoo oo just omaan juttuunsa.

Kun mä haluan lohtua ja Jumalan läheisyyttä olla vaan ihan hiljaa kipeyvessäni sairaana niin mulla on siihen oikeus: Herra, ei ole mun oloni nyt kovin rapea.

Ja mulle riittää avuksi se kun saan siinä sitten vaan olla Jumalaa niissä aivoituksissa joihin kulloisuujessa lähtee menemäänsä. Kun Jumalaa ajattelee niin mulla on nykyään mielessä ylöstempaus ja ikuisuus Jumalan kanssa mielessä ja kaikkee muutakin semmosta ältsin kivaa olotilaa lohjuttavaista että minä sen avulla paremmin kestän vaikeassa olotilassa, jossa kyyhötän pahnassa hieman kärsijessäin. Siinä tulee mieleen sekin sitten että tää on lyhyt hetki vaan tää sairausaika vaikka kuukauvenkin jatkuisi.

Ketjuun sinne jonnekin etten käy lääkärillä ellei ole jotain oikeaa syytä ja mitään lääkkeitä en ota suosituksista huolimatta. Herra on mun Parantajani ja Lääkitsijäni ja se on Hänen asiansa miten puuttuu sairastamiseeni vai onko vaan pitämässä lohtuisaa seuraa mulle.

Jumala on mun käsityseni mukaan sellainen Persoona, jolle on ominaista kysyä: " Kuinka voin auttaa?"

Sairauven läpäistemäksellisyyveksellisyyheksellisyyjessä,

Selef " Nöyränkarhea Iloitsija" Urge

Voi ei ei eiii...selef!nyt järki käteen ja katso vähän miltä se näyttää! Tottakai Jumala myös lääkäreitä käyttää!
        Nyt pois tollaset ajatukset.et mitään lääkettä ota?

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Voi ei ei eiii...selef!nyt järki käteen ja katso vähän miltä se näyttää! Tottakai Jumala myös lääkäreitä käyttää!
        Nyt pois tollaset ajatukset.et mitään lääkettä ota?

Selefin usko on epäraitista. Hän leikkii vakavilla asioilla. Sitten kun hän aiheuttaa vahingon jollekin lähipiirissään, esim. tappaa jonkun tartuttamansa iäkkään ihmisen, niin silloin, kun on jo liian myöhäistä, hänelle kyllä kelpaa dramaattinen apu ja armon anelu, vaikka pitäisi jo ymmärtää pitää suunsa kiinni.

Olen tuollaisia ihmisiä tavannut, enkä tunne mitään armoa ja sääliä heitä itseään kohtaan. He ovat kylmäverisiä psykopaatteja, ihmisiä vailla omaatuntoa. Eräs tuollainen tuttuni (näen silmissäni hänen aina "teko-sairaan, "-avuttoman", "-anovan" katseensa), kun ei enää kyennyt kiusaamaan läheisiään, kukaan ei enää hänen itsetehdyistä ongelmistaan piitannut, lopulta, syyllistäen kaikki nämä, hirtti itsensä.

Kun tahallaan, omilla valinnoillaan on vauhdittanut omaa sairauttaan, niin sairaanhoitohenkilönä tiedät, että myöhempi apu monesti on jo liian myöhäistä. (Monet rokottamattomat, koronaan sairastuneet kuulemma sitten vaativat, ruikuttivat koronarokotetta, vaikkei se enää sairauden iskettyä mitään auttanut ja tauti on vain kestettävä.) Eikä ole oikeinkaan, että tuollaiset tyypit "säälittävää" esittäen, tunkevat sitten etualoille, ja kovassa kuumeessa, täynnä viiruksia, ovat vaaraksi muille poliklinikoiden asiakkaille, joilla omat sairautensa, mahd. sydänvikansa, diabeteksensa, ja joilta tartunta voi viedä hengen.

NYT olisi hetki tehdä täysi parannus, lopettaa valheelliset itsekehut. Mutta hän ei halua lääkärin eteen, koska pelkää lääkäreitä. Niin kova jätkä hän on!

Lääkäri saattaisi sanoa hänelle hyvinkin suorat sanat. Lääkkeetkin auttaisivat nitistämään viiruksen, mutta hän ei halua, koska terveenä hänellä ei olisi valtaa, ei saisi kaipaamaansa huomiota. Hän ennemmin ruikuttaa, tappaa läheisiään, kuin nöyrtyisi ja laittaisi itsensä kuriin.

Täysin itsetuntovammainen pelle hän on.
        Eikä murha vanhene koskaan.

"Nöyrä ja kova jätkä"? Typerys hän on. Nöyrä ihminen sitäpaitsi ei KOSKAAN itse nimitä itseään nöyräksi. Tiedän tuollaisiakin ihmisiä, jotka jatkuvasti toistelevat omaa "nöyryyttään".

Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

Itseltäni oli lähes henki mennä oman RS-viirukseni kanssa. Muistan hyvin minkälainen se tauti oli. Ainoa yhteyteni ulkomaailmaan oli K-verkkokaupan kuljettaja kerran viikossa ja eräs sukulaiseni, jonka kanssa soiteltiin pari kertaa päivässä ja netin kautta oli yhteys, että tiesi, että olin hengissä. Makasin sängyssä, katsoin laiskasti telkkaria ja kuuntelin keuhkojeni vihellyksiä, nitinöitä, naukumisia, pulputuksia ja narahteluja.

Se oli kamalaa ja kävinkin sairaalan polilla, jonka aulassa monta tuntia makasin tuolien päällä, lähes tajuttomana.

Jos Selefin tauti olisi tätä luokkaa, niin vastuuntuntoisena ihmisenä ainakin soittaisi tuonne HUS:in polille, että selvittäisivät mistä hänen kohdallaan on kyse ja voisivat neuvoa. Mutta Selef ei ota neuvoja vastaan, sillä tuo tauti antaa hänelle tietynlaisen sairaan vallan kiusata sillä lähiympäristöään.

Voihan se olla muutakin kuin RSV, joka on vain oma arvaukseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selefin usko on epäraitista. Hän leikkii vakavilla asioilla. Sitten kun hän aiheuttaa vahingon jollekin lähipiirissään, esim. tappaa jonkun tartuttamansa iäkkään ihmisen, niin silloin, kun on jo liian myöhäistä, hänelle kyllä kelpaa dramaattinen apu ja armon anelu, vaikka pitäisi jo ymmärtää pitää suunsa kiinni.

Olen tuollaisia ihmisiä tavannut, enkä tunne mitään armoa ja sääliä heitä itseään kohtaan. He ovat kylmäverisiä psykopaatteja, ihmisiä vailla omaatuntoa. Eräs tuollainen tuttuni (näen silmissäni hänen aina "teko-sairaan, "-avuttoman", "-anovan" katseensa), kun ei enää kyennyt kiusaamaan läheisiään, kukaan ei enää hänen itsetehdyistä ongelmistaan piitannut, lopulta, syyllistäen kaikki nämä, hirtti itsensä.

Kun tahallaan, omilla valinnoillaan on vauhdittanut omaa sairauttaan, niin sairaanhoitohenkilönä tiedät, että myöhempi apu monesti on jo liian myöhäistä. (Monet rokottamattomat, koronaan sairastuneet kuulemma sitten vaativat, ruikuttivat koronarokotetta, vaikkei se enää sairauden iskettyä mitään auttanut ja tauti on vain kestettävä.) Eikä ole oikeinkaan, että tuollaiset tyypit "säälittävää" esittäen, tunkevat sitten etualoille, ja kovassa kuumeessa, täynnä viiruksia, ovat vaaraksi muille poliklinikoiden asiakkaille, joilla omat sairautensa, mahd. sydänvikansa, diabeteksensa, ja joilta tartunta voi viedä hengen.

NYT olisi hetki tehdä täysi parannus, lopettaa valheelliset itsekehut. Mutta hän ei halua lääkärin eteen, koska pelkää lääkäreitä. Niin kova jätkä hän on!

Lääkäri saattaisi sanoa hänelle hyvinkin suorat sanat. Lääkkeetkin auttaisivat nitistämään viiruksen, mutta hän ei halua, koska terveenä hänellä ei olisi valtaa, ei saisi kaipaamaansa huomiota. Hän ennemmin ruikuttaa, tappaa läheisiään, kuin nöyrtyisi ja laittaisi itsensä kuriin.

"Nöyrä ja kova jätkä"? Typerys hän on. Nöyrä ihminen sitäpaitsi ei KOSKAAN itse nimitä itseään nöyräksi. Tiedän tuollaisiakin ihmisiä, jotka jatkuvasti toistelevat omaa "nöyryyttään".

Kol. 2:18 Älköön teiltä riistäkö voittopalkintoanne kukaan, joka on mieltynyt nöyryyteen ja enkelien palvelemiseen ja pöyhkeilee näyistään ja on lihallisen mielensä turhaan paisuttama

Itseltäni oli lähes henki mennä oman RS-viirukseni kanssa. Muistan hyvin minkälainen se tauti oli. Ainoa yhteyteni ulkomaailmaan oli K-verkkokaupan kuljettaja kerran viikossa ja eräs sukulaiseni, jonka kanssa soiteltiin pari kertaa päivässä ja netin kautta oli yhteys, että tiesi, että olin hengissä. Makasin sängyssä, katsoin laiskasti telkkaria ja kuuntelin keuhkojeni vihellyksiä, nitinöitä, naukumisia, pulputuksia ja narahteluja.

Se oli kamalaa ja kävinkin sairaalan polilla, jonka aulassa monta tuntia makasin tuolien päällä, lähes tajuttomana.

Jos Selefin tauti olisi tätä luokkaa, niin vastuuntuntoisena ihmisenä ainakin soittaisi tuonne HUS:in polille, että selvittäisivät mistä hänen kohdallaan on kyse ja voisivat neuvoa. Mutta Selef ei ota neuvoja vastaan, sillä tuo tauti antaa hänelle tietynlaisen sairaan vallan kiusata sillä lähiympäristöään.

Joo. Mistäs sen tietää, kun en ole lääkäri, enkä sairaanhoitaja. RS virus, koronan jälleen muuntautunut muoto, jotakin muuta tavanomaisempaa lenssua.
        Kuten jo aikaisemmin kirjottelin. Lääkkeitä on, mutta toki lääkkeitä täytyy lääkärin määrätä ja antaa resepti ja lääkäri kirjoittaa nimensä alle.

Puolisoni äiti, eli mulle mummu ja anoppi, sairasti sydämen vajaatoimintaa. Tahdistin, uusi keinoläppä. "Porskutti" niillä eväillä vielä 25 vuotta. Sairaus, johon ei vielä tovi sitten saanut apua. Ylipainoa ihan kiitettävästi, ei sokeritautia, vaikka öösäsi sitä sokeria kiisseleihinkin oikein luvan kanssa.
        Sitten tulivat hänenkin päivänsä täyteen, kotonaan. Ei ollut mitään tehtävissä, kaikki ammattilaiset tekivät niin hyvin, kuin osasivat. viimeiseksi tuli musta auto pihaan. Vuotta ennemmin poisnukkumistaan sairasti RS viruksen, kun joutui TK:hon. Ottivat osastolle sisään.
        Kävimme toki puolisoni ja tyttäremme kanssa häntä katsomassa.
        Aikaa kului lähes vuosi sai koronan osastolta, koska joku potilas siel osastolla oli sairastunut koronan. Alunperin lanssi vei hänet kotoaan keskussairaalaan, sydämmen ja nesteen vuoksi. Olen lukenut sairaskeromukset.
        Tuolle vanhalle mummolle, ikänsä toisia passanneena, korona oli liikaa. Vei makuaistit ja kaikkea muuta. Sanoi, ettei mikään maistu miltään. Niinkuin tyroksia söisi. Huumoria oli ainakin vielä hänellä siinäkin vaiheessa. Sitten hävisi osittain loppua kohti sekin. Ehkäpä tämänkin tarinan tarkoitus on auttaa jotakin. Joitakin.

Tämä tarina on tosi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo. Mistäs sen tietää, kun en ole lääkäri, enkä sairaanhoitaja. RS virus, koronan jälleen muuntautunut muoto, jotakin muuta tavanomaisempaa lenssua.
        Kuten jo aikaisemmin kirjottelin. Lääkkeitä on, mutta toki lääkkeitä täytyy lääkärin määrätä ja antaa resepti ja lääkäri kirjoittaa nimensä alle.

Puolisoni äiti, eli mulle mummu ja anoppi, sairasti sydämen vajaatoimintaa. Tahdistin, uusi keinoläppä. "Porskutti" niillä eväillä vielä 25 vuotta. Sairaus, johon ei vielä tovi sitten saanut apua. Ylipainoa ihan kiitettävästi, ei sokeritautia, vaikka öösäsi sitä sokeria kiisseleihinkin oikein luvan kanssa.
        Sitten tulivat hänenkin päivänsä täyteen, kotonaan. Ei ollut mitään tehtävissä, kaikki ammattilaiset tekivät niin hyvin, kuin osasivat. viimeiseksi tuli musta auto pihaan. Vuotta ennemmin poisnukkumistaan sairasti RS viruksen, kun joutui TK:hon. Ottivat osastolle sisään.
        Kävimme toki puolisoni ja tyttäremme kanssa häntä katsomassa.
        Aikaa kului lähes vuosi sai koronan osastolta, koska joku potilas siel osastolla oli sairastunut koronan. Alunperin lanssi vei hänet kotoaan keskussairaalaan, sydämmen ja nesteen vuoksi. Olen lukenut sairaskeromukset.
        Tuolle vanhalle mummolle, ikänsä toisia passanneena, korona oli liikaa. Vei makuaistit ja kaikkea muuta. Sanoi, ettei mikään maistu miltään. Niinkuin tyroksia söisi. Huumoria oli ainakin vielä hänellä siinäkin vaiheessa. Sitten hävisi osittain loppua kohti sekin. Ehkäpä tämänkin tarinan tarkoitus on auttaa jotakin. Joitakin.

Tämä tarina on tosi

Asianlaita jatkuu...
        Olimme tuolle viimeiselle mummolleni omaishoitajia, koska asuimme lähimpänä, automatka tosin. Kaksi tai kolmekertaa kävimme maksimissaan päivässä. Teimme tuota TYÖTÄ vähän vajaa kahdeksan viikkoa. Laitoimme lääkkeet dosenttiin, lopuksi jopa annoksen kuppiin ja kirjoitimme, aamu, päivä, ilta. Ota nämä. Ja vesilasi viereen.
        Maito sentäs maistu maidolta viimeiseen asti.
        Odottakaas kun pääsen vauhtiin.
        Kahdeksan viikkoa, vajaa kuljimme ja hoidimme ja hoivasimme.
        Lantin lanttia ei yhteiskunnalta tullut. Ei edes sitä vajaan euron ja euron tuntiliksaa, ei mitään.
        Byrokratiaa, kaikenmaailman perkeleen kartoituksia ja haastatteluja. Jonkun 400-500 euron brutto, jonkun omaishoidontuen takia. Hakemus tehtiin heti, kun mummomme kotoutettiin.
        Mummo vielä, kun oli järjissään enempi pyysi, siis pyysi, jotta marevanit ja pitoisuudet tultaisiin ottamaan häneltä kotoa, kun jalka ei tahtonut enää nousta ja suunnaton väsymys aina tuli niillä kontrollikäynneillä, päässyt enää autonkaan, jalat piti nostaa autoomme. Jo kuukausia ennen kuolemaansa.
        Pyysi ja soitti ikänsä veroja maksaneena ja toisia passanneena, voisitteko tulla ottamaan marevankontrollit kotiin. Ei tultu.

Joten tarinan opetus ja pointti on tässä, että kaikkia perkeleitten paperinpyörittelijöitä ja byrokraatteja on, joka lähtöön ja kaikkia pirun kartoittajia. Eikä tarttis palkata noitakaan töitä tekemään, kuin yksi-kaksi sairaanhoitajaa.
        En vihaa, en ketään. Kiukussa voin joskus ollakin.

Kirjoitin tämän siksi, että se on "asiakaspalautetta" meiltä, jotta toiminta kehittyisi parempaan suuntaan.
        Tehtiin siis yhteiskunnalle töitä ja tuolle ikäihmiselle. Ei hommattu häntä laitokseen, joka maksaa yhteiskunnalle 350-440 euroa päivä. Yksi päivä.
        Halavattu.
        Että nykyisenkään hallituksien ja edellisien toiminnassa ei ole pirunkaan johdonmukaisuutta ja tolkkua. Voisi oikein kiehuakkin..pirulaiset.
        Rahan takia ei tehty. Luvassa euron tunti bruttona, miinus arvokkaat polttoaineet.
        Oltiin sielä mökissä öitäkin toimestamme.
        Pirun paperinpyörittelijät!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä on miesflunssa, ei sen takia kannata kiidättää sairaalaan muita tartuttamaan. Eikå lääkkeitäkään välttämättä kuumeeseen tai flunssaan tarvinne ottaa. Saa kait sitä valittaa palstoilla olotilaansa, hän ei voi valittaa vaimolleen miten joka paikkaa särkee ja on kipeänä. Suurin osa imfektioista on täysin vaarattomia perusterveelle miesjässikälle.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä on miesflunssa, ei sen takia kannata kiidättää sairaalaan muita tartuttamaan. Eikå lääkkeitäkään välttämättä kuumeeseen tai flunssaan tarvinne ottaa. Saa kait sitä valittaa palstoilla olotilaansa, hän ei voi valittaa vaimolleen miten joka paikkaa särkee ja on kipeänä. Suurin osa imfektioista on täysin vaarattomia perusterveelle miesjässikälle.

Lightning

Käsitit taas väärin. Ei kukaan väittänytkään että just nyt niitä lääkkeitä pitäisi ottaa.
        Mutta aivan kuten joku kirjoittikin selef leikkii vakavilla asioilla. Hänhän kirjoitti että ottaa apua sairauksiinsa vain Jeesukselta ei lääkäreiltä.tmv.asenne on tuo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Minähän neuvoin SOITTAMAAN HUS:iin ja kertomaan oireet, jolloin HUS antaa neuvot, mitä tehdä. Jos HE sanovat, että heti polille, niin tähänhän Selef ei suostu.

Mutta Selef on niin korkeasti koulutettu Tohtori, ettei mitään hoitohenkilökuntien edes puhelinneuvoja kaipaa, HÄN tietää, mitä tehdä. Ja mahd. tappaa jonkun iäkkäämmän tai muugoin sairaan lähimmäisensä, hänhän ei kykene olemaan yksin itsensä kanssa, vaan aina pitää ravata ihmisten lähellä.

Jos kerran Jeesus yksin auttaa, niin silloin pysyköön kuolemaansa asti kaukana ammatti- ja muista ihmisistä, sillä kehittyessään tuo mahd. RS-virus saattaa tappaa. Ei sitten henkeä haukkoen polille happea pyytämään, kun on viiruksensa itse tuohon pisteeseen vahvistanut, eikä se enää itseä auta, mutta tartuttaa muita!

Loppuun asti, niinkuin on itse asiansa pedannut! Jos on todellinen miäs ja pullea sankari!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän neuvoin SOITTAMAAN HUS:iin ja kertomaan oireet, jolloin HUS antaa neuvot, mitä tehdä. Jos HE sanovat, että heti polille, niin tähänhän Selef ei suostu.

Mutta Selef on niin korkeasti koulutettu Tohtori, ettei mitään hoitohenkilökuntien edes puhelinneuvoja kaipaa, HÄN tietää, mitä tehdä. Ja mahd. tappaa jonkun iäkkäämmän tai muugoin sairaan lähimmäisensä, hänhän ei kykene olemaan yksin itsensä kanssa, vaan aina pitää ravata ihmisten lähellä.

Jos kerran Jeesus yksin auttaa, niin silloin pysyköön kuolemaansa asti kaukana ammatti- ja muista ihmisistä, sillä kehittyessään tuo mahd. RS-virus saattaa tappaa. Ei sitten henkeä haukkoen polille happea pyytämään, kun on viiruksensa itse tuohon pisteeseen vahvistanut, eikä se enää itseä auta, mutta tartuttaa muita!

Loppuun asti, niinkuin on itse asiansa pedannut! Jos on todellinen miäs ja pullea sankari!

Selef näyttääkin olevan ihan aito oikea uskova, luottaa Jumalan apuun....sillä aikaa kun te kuormitatte terveydenhuoltoa pikkuflunssan iskiessä, ettekä luota Jumalaan, juoksette maallisten hoitavien käsien alle...selef kestää tämänkin koetuksen kotona ilman lääkkeitä. 🙂

Niinhän uskovan kuuluisi tehdä, mutta teillä ei ole uskoa edes sinapin siemenen vertaa.. joka Jeesuksen mukaan on maailman pienin siemen vaikkei sitä ole. Ei siis toisaalta se ole kummankaan ettette luota.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos runsaahkosta kommentoinneista. Olen edelleen oireissain, jotka voin käyvä läpi ja miksei "sairauskertomuskin" eiliselliseltä. Alotetaan jälkinmäisellisestä. Eli en ole vuosikausiin kertaakaan oksentanut mutta eilen oksensin kaksi kertaa.

Oireet eilen: kotimaisessa kurkussa oli ärsyttävää kutinaa ja suuta kun piti auki niin oli kuulemiseni välillä pientä rahinaa. Nenätukkoisuutta.Ei päänsärkyä, muuta en osaa pyytääkään, niistämistä on ollut paljon kahdessa päivässä mennyt talouspaperirulla ja vessapaperirulla puoliksi ja joitakin nenällisliinallisija.Ekana päivällisyytenä sairallisuujessa oli ai vastuksellisuuksija, mutta toisenallisena päivällisenä ei ai vastuksellisuuksija ollut. Ne olivat kajonneet , männeet poijees. Väsymys on ollut aika voimallisoitua. Yskimistä, joka kipeyttämässä kotimaista kurkkua, mutta kipejä se ei vielä ainakaan ole ja koitan jotain länmintä keitellä, jotta kurkku saisi osakseen virvoittavaa ja hoitavaista vettä. Ja kuumeesta en osaa sanoa. Onhan sitä tietenkin ollut ihan muojonvuoksi tosin vain, jotta virusbakteeri saisi lähjöllisyyjen kehollisuujestain. Siinä kai ne oireet olikin siten kaikki.

Pahnassa röhkijessäin ja rukoillessain olen ollunna Herran hoivassa. Olen tarkkaan kysellyt ja kuulostellut itsejäni ja saanut muojostettuja tijaknoosin ittestäin.Olen lapsesta asti ollut tekemisissä HYKS:ssä töitä tehneen äijillisyyjen kanssa ja oppinut jotakin tijaknooseista ihan kokemuksellisuujen kautta. Olen tiettyyn pisteeesen asti Jumalan jälkeen paras asijantuntijani sen suhteensa arvijoimaan miten toimija kun pöpöllisyys tulee. Jumalalta alan kyselemään että nyt on näin ja noin eli mites nyt sitten tulis tehjä?

Jumalan seurassa ei pelota sairastaa. Uneni on makeaa ja saamani lohtu väkevää. Heikoimmillanikin huomasin sisälläni voiman. En osaa sanoa onko se Jumalan parantavavoima, mutta se on kuin lääke, jonka vaikutuksen tunnen. Huono vertaus, mutta se on kuin keitas erämaassa, jossa mä lepään. Se on voimaa, jota ajattelen että esim. voimiensa tunnossa olevassa nuoressa hevoisessa voi olla, voimantuntoa. Kuin hyvin katettu pesäke eturintamalla, jossa olemisessa on omat huolenaiheensa, mutta toimeentullaan vaikka osuisi kohtalleen tykinjysäys niin se tarkoittaa vain voiton tulleen , ylennyksen kirkkauteen. Menee miten menee niin aina menee hyvin vaan. Minä kun tietämällä tiejän etä tässä ruumiissa tässä maajlmassa eläminen ei ole herkkua vaikka olisi terveys miten hyvä tahansa tai olotila miten hyvä tahansa kun verrannoimme siihen millaist aon olla uujessa ruumiissa rajantakaisessa autuuven tilassa.

Olotiloja ei voi verratakaan toisiinsa. Tämän voi ymmärtää vain sen kokeneet. Joskus kokemus on tärkejää vaikka usein kuuleekin että henkellisten ihmisten puhuvan Hengen aikaansaannoksija , kokemuksija vastaan ettei niillä nyt niin mitäänsäkään välijä ole ja sitten painotetaan uskoa ainovastaan. Kukin tyylillään, joillakin on tarve päteä ja olla opettajana sillekin, jolla ei ole tältä mitään opetusta vailla.

Huomaan että mulla olisi liikaa asijaa ja olen jo nyt kirjoittanut yliannostuksellisen, joten lopetan nyt. Olotilani on nyt kuitenkin paljon parenpallisenpi kuin se oli eilen. Kun tutkin olotilaani niin se kertoo että olen vauhjikkaasti paranemassa jostakin tauvinaiheuttajasta ilman ihmisen keksimää lääkettä. Mikäpä olisi parempi Lääkintämestari kuin Jumalan Henki? Jumalaa parempaa lääkäriä ei ole olemassa.

Eikö Paimenen tehtävään kuulu laumansa lampaijensa tervehtyttäminenkin vielä tänä päivällisenäkin?

Hyvis käsis taatei pelkälöimät, taatei panikoimat,ilman panatoleit,

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos runsaahkosta kommentoinneista. Olen edelleen oireissain, jotka voin käyvä läpi ja miksei "sairauskertomuskin" eiliselliseltä. Alotetaan jälkinmäisellisestä. Eli en ole vuosikausiin kertaakaan oksentanut mutta eilen oksensin kaksi kertaa.

Oireet eilen: kotimaisessa kurkussa oli ärsyttävää kutinaa ja suuta kun piti auki niin oli kuulemiseni välillä pientä rahinaa. Nenätukkoisuutta.Ei päänsärkyä, muuta en osaa pyytääkään, niistämistä on ollut paljon kahdessa päivässä mennyt talouspaperirulla ja vessapaperirulla puoliksi ja joitakin nenällisliinallisija.Ekana päivällisyytenä sairallisuujessa oli ai vastuksellisuuksija, mutta toisenallisena päivällisenä ei ai vastuksellisuuksija ollut. Ne olivat kajonneet , männeet poijees. Väsymys on ollut aika voimallisoitua. Yskimistä, joka kipeyttämässä kotimaista kurkkua, mutta kipejä se ei vielä ainakaan ole ja koitan jotain länmintä keitellä, jotta kurkku saisi osakseen virvoittavaa ja hoitavaista vettä. Ja kuumeesta en osaa sanoa. Onhan sitä tietenkin ollut ihan muojonvuoksi tosin vain, jotta virusbakteeri saisi lähjöllisyyjen kehollisuujestain. Siinä kai ne oireet olikin siten kaikki.

Pahnassa röhkijessäin ja rukoillessain olen ollunna Herran hoivassa. Olen tarkkaan kysellyt ja kuulostellut itsejäni ja saanut muojostettuja tijaknoosin ittestäin.Olen lapsesta asti ollut tekemisissä HYKS:ssä töitä tehneen äijillisyyjen kanssa ja oppinut jotakin tijaknooseista ihan kokemuksellisuujen kautta. Olen tiettyyn pisteeesen asti Jumalan jälkeen paras asijantuntijani sen suhteensa arvijoimaan miten toimija kun pöpöllisyys tulee. Jumalalta alan kyselemään että nyt on näin ja noin eli mites nyt sitten tulis tehjä?

Jumalan seurassa ei pelota sairastaa. Uneni on makeaa ja saamani lohtu väkevää. Heikoimmillanikin huomasin sisälläni voiman. En osaa sanoa onko se Jumalan parantavavoima, mutta se on kuin lääke, jonka vaikutuksen tunnen. Huono vertaus, mutta se on kuin keitas erämaassa, jossa mä lepään. Se on voimaa, jota ajattelen että esim. voimiensa tunnossa olevassa nuoressa hevoisessa voi olla, voimantuntoa. Kuin hyvin katettu pesäke eturintamalla, jossa olemisessa on omat huolenaiheensa, mutta toimeentullaan vaikka osuisi kohtalleen tykinjysäys niin se tarkoittaa vain voiton tulleen , ylennyksen kirkkauteen. Menee miten menee niin aina menee hyvin vaan. Minä kun tietämällä tiejän etä tässä ruumiissa tässä maajlmassa eläminen ei ole herkkua vaikka olisi terveys miten hyvä tahansa tai olotila miten hyvä tahansa kun verrannoimme siihen millaist aon olla uujessa ruumiissa rajantakaisessa autuuven tilassa.

Olotiloja ei voi verratakaan toisiinsa. Tämän voi ymmärtää vain sen kokeneet. Joskus kokemus on tärkejää vaikka usein kuuleekin että henkellisten ihmisten puhuvan Hengen aikaansaannoksija , kokemuksija vastaan ettei niillä nyt niin mitäänsäkään välijä ole ja sitten painotetaan uskoa ainovastaan. Kukin tyylillään, joillakin on tarve päteä ja olla opettajana sillekin, jolla ei ole tältä mitään opetusta vailla.

Huomaan että mulla olisi liikaa asijaa ja olen jo nyt kirjoittanut yliannostuksellisen, joten lopetan nyt. Olotilani on nyt kuitenkin paljon parenpallisenpi kuin se oli eilen. Kun tutkin olotilaani niin se kertoo että olen vauhjikkaasti paranemassa jostakin tauvinaiheuttajasta ilman ihmisen keksimää lääkettä. Mikäpä olisi parempi Lääkintämestari kuin Jumalan Henki? Jumalaa parempaa lääkäriä ei ole olemassa.

Eikö Paimenen tehtävään kuulu laumansa lampaijensa tervehtyttäminenkin vielä tänä päivällisenäkin?

Hyvis käsis taatei pelkälöimät, taatei panikoimat,ilman panatoleit,

Selef Urge

Kuule Sergei. Et sitten ottanut Saksanmunkkien kehittelemää yskänlääkettä kurkkukipuusi.
        Reseptillä: Pieni hörppy, katse ylös, jotta aine kurkunpäässä, kurlaus, ei saa sylkeä.
        Vaan sisäisesti. Tehokuurilla. Neljä-viisi kertaa päivässä 5 päivän ajan. Auttaa. Se pitää tehdä ajoissa, kun huomaa ensioireet. Ainoastaan sisäisesti.
        Saa reseptivapaasti valtion Wiinakaupasta, myöskin pieninä pulloina, kanttinen vihreä pullo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule Sergei. Et sitten ottanut Saksanmunkkien kehittelemää yskänlääkettä kurkkukipuusi.
        Reseptillä: Pieni hörppy, katse ylös, jotta aine kurkunpäässä, kurlaus, ei saa sylkeä.
        Vaan sisäisesti. Tehokuurilla. Neljä-viisi kertaa päivässä 5 päivän ajan. Auttaa. Se pitää tehdä ajoissa, kun huomaa ensioireet. Ainoastaan sisäisesti.
        Saa reseptivapaasti valtion Wiinakaupasta, myöskin pieninä pulloina, kanttinen vihreä pullo.

Do juu know` juu älä keitä kattilassa oivaa vaikuttavaa ainetta piloille, menee muuten prosessihommiksi, ja taiteeksi, mittari kädessä. Raakana vaan huoneen lämpösenä.
        Onkohan tää markkinointia? Toimii, kuin ennen lättähatun vessa. Lääkäri määrää. Voi laitaa pumpulituppoonkin, jos korvaa kippeyttää, ja makaa kipukorva tyynyä vasten.
        Votka huono. Ei yrttejä siinä. Olutkin lenssuun huono. Kuka sitä ny prosessissa lämmittää kotioloissa? Menee taiteeksi sekin.
        Ottakaa selvää!
        Aukokaa turpaanne toisillenne vasta sitten.
        On niitä viisaita jo 1400-luvullakin ollut. Paljon, paljon fiksumpia, kuin pilallepassatut pullamössöt, kun kaikki juustot ja makkaratkin pitää siivuta valmiiksi..halavattu.
        Opiskelkaa! Ottakaa selvää asioista!
        Ensin tutkitaan, sitten vasta hutkitaan!
        Silleen. How do you do? Sergei?

- vale/oikea lääkäri -
        - Hippokrates -
        - isä perheen -

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wanhoja me ollaan monet muutkin ärhentelijät tässä ketjussa.

Meillä tällä viikolla vaihtui taloyhtiön saunavuoroissa kesävuorot talvivuoroiksi ja jaksoin nyt mennä kun oli tänään kellonajaltaan varhaisempi vuoro mulla kuin kesävuoroissa. Kesähelteillä jäi monta saunavuoroa väliin.

Istuin sitten pihalla jäähdyttelemässä ja katsomassa auringonlaskua ja marjapensaistakin löysin vielä pari viimeistä, syötävää mustaviinimarjaa. 🍒

Mitä tuohon Selefille ärhentelyyn tulee, niin yritän kasvattaa siitä miestä. En itselleni (hyvänen aika!) vaan miestä noin yleensä. Nuo adhd-oletetut koettelevat aina kärsivällisyyttääni...

Mikäli viestit ärsyttävät, niitä ei tarvitse lukea, saati kommentoida.
        Ja rukoilla voi jokainen mitä haluua. Sinulta ei tarvitse lupaa kysyä.
        Olet todella ilkeä ja ahdasmielinen MOUKKA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso, Psalmin83soja on alkamallisoimassa. Sauti-Arapiija on yksi niistä viijest maast jotk hyökkee Israjelliin. Tässä tämmöinen linkki , jossa huomiojoi Iranin vierailullisteelistoituneisuus Sauti-Arapiijaan. Katso, Ekypti hyökkää siin yhjes koos kans, sittn kolmas on Jortaanija, sitten neljäs on Syyrija ja viijes ja viimeisin Lipanooni. Net on siin Psalmist 93 noukittavat, löyvettävälliset maat nykykartallisel.

On näihen lisäks mainittu Gazan aluveen palestiinalaisiksi sanotut möllitkin, jotka lähtee ei-valtijollisena mukaan koittamaan murhaamaan juuralaista kansaa.

Ja miten sovassa käykeen?

Israjel voittaa 6-0 kun lasketaan Gazan alueen antisemitistit mukaan pelijoukkujeeseen.

Näin on pijan käyvä, aamen. Ja miksi näin kirjoitin. Jumala sen tietää. Uskoontulollisuuksija, uskonvahvistamisija niille joilla usko on heikonlaisenlaista tai kipuilevaista.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso, Psalmin83soja on alkamallisoimassa. Sauti-Arapiija on yksi niistä viijest maast jotk hyökkee Israjelliin. Tässä tämmöinen linkki , jossa huomiojoi Iranin vierailullisteelistoituneisuus Sauti-Arapiijaan. Katso, Ekypti hyökkää siin yhjes koos kans, sittn kolmas on Jortaanija, sitten neljäs on Syyrija ja viijes ja viimeisin Lipanooni. Net on siin Psalmist 93 noukittavat, löyvettävälliset maat nykykartallisel.

On näihen lisäks mainittu Gazan aluveen palestiinalaisiksi sanotut möllitkin, jotka lähtee ei-valtijollisena mukaan koittamaan murhaamaan juuralaista kansaa.

Ja miten sovassa käykeen?

Israjel voittaa 6-0 kun lasketaan Gazan alueen antisemitistit mukaan pelijoukkujeeseen.

Näin on pijan käyvä, aamen. Ja miksi näin kirjoitin. Jumala sen tietää. Uskoontulollisuuksija, uskonvahvistamisija niille joilla usko on heikonlaisenlaista tai kipuilevaista.

Selef Urge

linkki liittyven etelliseen näpytelmään, huomijoi huomijoitavat seikat uutisesta.

https://www.tv7.fi/arkki/tv7-israel-news/_p99884/

Herrasmieslihasmies,

Selef Urge

• Anonyymi

Sanoit joskus olevasi sinkku ja oikeanlaisen kristityn naisen ilmoitit haluavasi muttet löydä kun et käy ollenkaan treffeillä. Tuli vaan tässä mieleen että tässä voisi olla yksi treffikumppanisi ja tuleva kristitty vaimosi.Jos tämä nainen sanoisi sinulle rakastavansa sinua paljon niin menisitkö hänen kanssaan naimisiin? Kelpaisiko hän sinulle vai onko jokin syy ettei kelpaa?

https://www.youtube.com/watch?v=4RkLcsft-_M

Käsittääkseni olisitte samalla aaltopituudella sillä hänkin uskoo ylöstempaamiseen. Hänen kanavallaan 4 vrk sitten ilmestynyt rapture-aiheinen video.

• Anonyymi

Joko olet parantunut pässinpää?

• Anonyymi

En ole. 29 vrk on jatkunut nuhallisuus ja yskimyksellisyys. En tavallisesti nuku ollenkaan päikkäreitä, mutta tässä tauvissa olen ottanut usein päikkäreitäkin n.45min -4h välillä olleet ja silti unikin tullut yöksi ilman yrittämisijä, kunhan vaan kaatuu pahnaan röhnöttämään onnellisena ajatukset hiljentäjen.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole. 29 vrk on jatkunut nuhallisuus ja yskimyksellisyys. En tavallisesti nuku ollenkaan päikkäreitä, mutta tässä tauvissa olen ottanut usein päikkäreitäkin n.45min -4h välillä olleet ja silti unikin tullut yöksi ilman yrittämisijä, kunhan vaan kaatuu pahnaan röhnöttämään onnellisena ajatukset hiljentäjen.

Selef Urge

Oireet on kyllä pinnallisija, lievijä , ei mitään ihmeempää, satunnaista yskimistä, satunnaista nuhannaista, mutta sitä on ejelleen ja väsymys on vakta, en sen kuitenkaan anna vaikuttaa muhun vaan mä jyrään sen ja muijenkin kitkallisuuksijen ylihte.

Voimallisesti ja voitokkaasti,

Selef Urge

• Anonyymi

Eikös Selefillä ollut korona?
      Ei sitten levännyt tarpeeksi sen jälkeen ja nyt iski oireet takaisin.

Miks miehet kovanaamaisuuksissaan on noin tyhmiä?

• Anonyymi

No ihmekös tuo, kun oma Napa ja Vatsa on Jumalana ja koko ajan ruoka mielessä...ei sitä kenenkään hengellinen temppeli kestä moista saastuttamista.

Ei riitä, että yksikseen mässäilis, vaan siitä pitää vielä tiedottaa muillekin vastoin tämänkin palstan periaatteita, kun palsta on tarkoitettu helluntailaisuudesta keskustelemiselle, eikä siis ahmattilaisuudesta keskustelemiselle. No addiktit kuten esim juopot tarvitsee usein ryyppyseuraa, joten tässä tapauksessa tarvitaan sitten edes virtuaalista mässäysseuraa.

• Anonyymi

Wiina viisasten juoma. Kohtuudella. Viini tai kirkkaampi, joku. Kohtuudella.
        Absoluuttinen "totuus"?
        Ilmankin pärjää kyllä, kun muistaa syödä. Jos on mitä syö. Ja sen verran rahaa, jotta voi mennä kauppaan, tai tilalle suoraan, jos sellainen lähimaastossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Wiina viisasten juoma. Kohtuudella. Viini tai kirkkaampi, joku. Kohtuudella.
        Absoluuttinen "totuus"?
        Ilmankin pärjää kyllä, kun muistaa syödä. Jos on mitä syö. Ja sen verran rahaa, jotta voi mennä kauppaan, tai tilalle suoraan, jos sellainen lähimaastossa.

Kukin itse valitsee miten vähät varansa käyttää.
        Kun itse jätin viinan ja tupakan, säästyi rahaa muuhun elämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä. Ilmankin pärjää kun kääntyy kaikessa avunhalullisuujessaansa Jumalan avun puoleen. Itsekin smoukkasin ja läträsin jonkun verran kunnes tulin uskoon ja mulle lupas joku liperaali, jota pijin kristittynä ettei muuttaa tarvitse mitään, ole vaaan samanlainen kuin oot ollut tähän asti.

Sitten tuli vastaan rankemmat puheet ja tutkinpa itse Raamatusta että mites se nyt olisi kun toinen vaatiitekemään parannusta ja toinen sallii olemaan oma itsensä elämänmallissa.

Jatkoin sitten piilotellen smoketustani ja oluenjuontiakin piilottelin, mutta Jumala näki. Eihän siinä voinut sitten muutakaan kuin tehjä valinta. Valitsin että viinallisuus ja tupakoinnillisuus pois. Aikansa se ketutti, mutta pijan jo nauratti kun pääsi nikotiiniorjuujesta vapaaksi. Se tuntui vapauvelle kun ei enöää tarvinna miettiä milloin livahtaa huomaamatta smokelle ja mitä valehtella että missä olit tilanteissa. Joskus joku haistoi että tupakalle haisenkin niin minä siihen sitten että joku se viereen tuli ja tupakoi niin siksi haisin tupakalle....siinä valehtelu tietenkin kaihersi ja senkin takia halusin pois orjuujesta kun aloin tajuamaan että Jumala on ihan tosissaan valehtelua vihaava tapaus enkä minäkään sitä moraalisesti hyväksyttävänä pitänyt vaikka itsekin valhettelin eten kiinnijäisi kun olisi noloa oloa paljastua tupakointinsa salaajaksi ja oluven juonninkin salaajaksi.

Rahaa on säästynyt mullakin ja sitä on sitten joihinkin herkkueväisiin saaanut satsattua ja muuhun. Toisaalta olen saanut uskoonnuttani isorahallisen elämänmuutoksen, joka ei tapahtunut säästämällä vaan köyhyyvestä poispäästämällä. Tai lähes köyhyyvestä. Tarjouslehtijä ei enää tarvii selailla tosimielellä.

Joo, kahvii täs samal tissuttelen, pitää mikrottaa kun jiehtyi täs naputelles ja muistelles kehnouttain.

Selef Urge

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä. Ilmankin pärjää kun kääntyy kaikessa avunhalullisuujessaansa Jumalan avun puoleen. Itsekin smoukkasin ja läträsin jonkun verran kunnes tulin uskoon ja mulle lupas joku liperaali, jota pijin kristittynä ettei muuttaa tarvitse mitään, ole vaaan samanlainen kuin oot ollut tähän asti.

Sitten tuli vastaan rankemmat puheet ja tutkinpa itse Raamatusta että mites se nyt olisi kun toinen vaatiitekemään parannusta ja toinen sallii olemaan oma itsensä elämänmallissa.

Jatkoin sitten piilotellen smoketustani ja oluenjuontiakin piilottelin, mutta Jumala näki. Eihän siinä voinut sitten muutakaan kuin tehjä valinta. Valitsin että viinallisuus ja tupakoinnillisuus pois. Aikansa se ketutti, mutta pijan jo nauratti kun pääsi nikotiiniorjuujesta vapaaksi. Se tuntui vapauvelle kun ei enöää tarvinna miettiä milloin livahtaa huomaamatta smokelle ja mitä valehtella että missä olit tilanteissa. Joskus joku haistoi että tupakalle haisenkin niin minä siihen sitten että joku se viereen tuli ja tupakoi niin siksi haisin tupakalle....siinä valehtelu tietenkin kaihersi ja senkin takia halusin pois orjuujesta kun aloin tajuamaan että Jumala on ihan tosissaan valehtelua vihaava tapaus enkä minäkään sitä moraalisesti hyväksyttävänä pitänyt vaikka itsekin valhettelin eten kiinnijäisi kun olisi noloa oloa paljastua tupakointinsa salaajaksi ja oluven juonninkin salaajaksi.

Rahaa on säästynyt mullakin ja sitä on sitten joihinkin herkkueväisiin saaanut satsattua ja muuhun. Toisaalta olen saanut uskoonnuttani isorahallisen elämänmuutoksen, joka ei tapahtunut säästämällä vaan köyhyyvestä poispäästämällä. Tai lähes köyhyyvestä. Tarjouslehtijä ei enää tarvii selailla tosimielellä.

Joo, kahvii täs samal tissuttelen, pitää mikrottaa kun jiehtyi täs naputelles ja muistelles kehnouttain.

Selef Urge

"Itsekin smoukkasin ja läträsin jonkun verran kunnes tulin uskoon"

Virtahepo Olohuoneessa kirjassa kerrotaan juuri tästä ilmiöstä, miten addiktit päästessään eroon jostakin addiktiosta kehittävät itselleen uuden, vähemmän paheksuttavan (syöminen) tai jopa hyväksyttävän addiktion kuten "uskoontulo". Riippuvaisuus siinä on vaan muuttanut muotoaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Itsekin smoukkasin ja läträsin jonkun verran kunnes tulin uskoon"

Virtahepo Olohuoneessa kirjassa kerrotaan juuri tästä ilmiöstä, miten addiktit päästessään eroon jostakin addiktiosta kehittävät itselleen uuden, vähemmän paheksuttavan (syöminen) tai jopa hyväksyttävän addiktion kuten "uskoontulo". Riippuvaisuus siinä on vaan muuttanut muotoaan.

Harmi vaan, kun sitä uskoontuloa ei "kehitetä", vaan uskoon saattelee Jumala itse. Muuten ei voi uskoon edes tulla. Joten psykologiat ei nyt tässä auta, kun on kysymys hengen asioista.

Jos taas joku vain harrastelee kristinuskoa, vaikka ei ole Jumalalta uskon lahjaa koskaan saanut, niin se on kokonaan toinen asia. Sellaiseen räpeltämiseen voi vaikka psykologiaakin soveltaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on silloin hyvä sinulle niin. Jotkin siivosyntiset ja absoluuttiset absolutistit, kieltävät kaiken.
        Mutta kirjoitinkin, että lääkkeenä lääkkeeksi. Kohtuudella. Jos tohtii lääkitä itseään.
        Alkomahooli jo vanha historiallinen keksintö, ennen hienoja nykyajan prosessointilaitoksia.
        Pyörä mahdollisesti keksittiin päättelemällä ja alkkomahooli "sattumoisin".
        Jokin yrttimehu kenties alkoi ajan kanssa käymään tai hedelmämehu.
        Vaikka kirjoitamme helluntaipalstalla nytkin, se ei tarkoita sitä, että kaikki helluntailaiset tai uskikset ylipäätään ovat samanlaisia ja samasta puusta veistettyjä. Siinäpä kenties yksi pointti.
        Terve suhtautuminen asioihin aina suotavaa. Ja jos talouspuoli tiukalla, silloinhan on terve asenne olla juomata. Varsinkin jos se on ongelma tai jos siitä tehdään ongelma.
        Ei se Saksanmunkkien kehittelemä prosenteilla höystetty juoma ole ongelma, eikä mikään viini. Vaikka sitä parasta vasta viimeiseksi juhlissa tarjoiltaisiinkin. Ehkäpä tässäkin jokin pointti.

• Anonyymi

Onko tälle urgelle sattunut jotain, kun siitä on täys pelle tullut? Taitaa olla pelkkä trolliurge.

• Anonyymi

Selkee Urpo se on.

• Anonyymi

Noin pari vuotta sitten tapahtui jotain. Siihen asti kirjoitti "tavallista" suomea.

Muutos tapahtui "yhdessä yössä": yhtäkkiä alkoi mongertaa tuota siansuomea. Sen jälkeen ei ole selvää sanaa kuultu.

Siksi epäilen riivaajaa. Vastaanotti itseensä jonkin vieraan hengen / henkivallan? Henkivalta, joka ei muuta tee kuin tunkee ruokaa suuhunsa (Ghostbusters l).

Tai: sai aivoinfarktin?

Mutta synniksi minä tuon puheen käsitän. Sillä on jokin tarkoitus. Se lähtee jostain likaisesta alkusyystä.

Samoihin aikoihin hän alkoi levittää Mellerin raamatunvastaisia "Goog"-valheita. Nuo kaksi asiaa kulkevat hänessä yhdessä: lopunaikoijen valhetulkinnat sekä tuo mongerrus.

Googin sota tapahtuu vasta Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen, kun Saatana, Selefin herra, vielä hetkeksi päästetään irti. Meller ja Selef tietoisesti julistavat Raamatun, Jeesuksen oman Ilmestyksen vastaisia, Pentagonin luciferistien oppeja.

Sillä nuo Selefin tarinat eivät ole tervettä Raamatun oppia ja perustuvat lukuisille, erillisille, ei satunnaisille, vaan todella ammatillisesti taustaohjatuille Pentagonin + NATO (+ IMF?) sotapoliittisille valheille. Nuo tarinat eivät ole uusia, vaan helluntailaisen lumeuskonnon (+ Mellerin) peruskauraa jo Kylmän sodan ajoilta asti (jo ainakin yli 65 vuotta).

Koska hänen tarinoissaan korostuu tietyn kansan ja valtion epäraamatullinen, antikristillinen, hengellinen korottaminen yli Jumalan sanan ja Kristuksen herruuden ja tuo mongerrus on lisäksi muokattu olemaan muka "vitsikästä", epäilen Mossadilla olevan sormensa pelissä (talmudistinen kristittyjen pilkkaaminen).

Selef -> Meller -> Mossad -> Rotschildit -> Lucifer? 👹

• Anonyymi

Jännä homma muuten, miten jotkut tulevat juovuksiin viinistä tai viinasta ja toiset uskostaan.
        Molemmista voi tulla juovuksiin.
        Eri asia sitten miten käyttäytyy "pikkupieruissaan". Oli sitten alkon tai uskon humalaa. Juovuksiin voi tulla molemmista.

) (

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9574
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3040
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2821
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      60
      2621
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      200
      2042
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      104
      1944
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1883
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1440
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1276
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe