Sietämätön kuumuus ja pihan lehtipuut

Anonyymi-ap

Kuumina päivinä asfalttitieltä auringon porotukselta suojaan pääsy puistikon poikki kulkevalle polulle on hartaasti odotettu hetki. Ilma on raikasta ja vilpoista astella siellä.

Miten lie on, voisiko suomen ilmastotyönä käydä tukemaan pihojen viheriöittämisellä lehtipuilla kuumuuden vähentämiseksi, vaiko se pihatöiden hoidon kannalta paljon kalliimpi vaihtoehto?

Jonkun artikkelin muistan lukeneeni, jossa pihanurmi ja lehtipuut tiputtivat asuntojen lämpötilaa lähes kahdeksalla asteella.

5

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

jos kumiset kengänpohjat voi sulaa asfalttiin kiinni kaupungin kivisten talojen keskellä jos tuulekaan yhtään... mikähän mitä itse auringossa mittari näytti 53 astetta noin, voi olla korkeampikin auringossa, tuolloin huomasin katsia... on kyllä tallentasnut varmaan korkeampaakin... kun tallentaa noita autom.

Eilen varjossa taisi olla 25.5.

• Anonyymi

Ei ihme, että sisälämpötila voi laskea, jos suoran ja varjon lämpötilan ero yli 25 astetta, vai ymmärränkö tämän jotenkin väärin?

• Anonyymi

Iloisia liikkujia eli Ikiliikkujia tällä väylällä on paljon kun niin ulkoilussakin hyvä väylä josakus mopojengit katsovat ei tule autoja niin neljäkin rinnakkain vallaten koko kaistat... ja muitakin liikkujia kaikenlaisia paljon...

Oikein hyvä keksintö pikkulapst työntävät toista rullalaudan kyydissä antavat vauhtia..

• Anonyymi

Kyllähän asuntoa varjostavat puut suojaavat asuntoa suoralta auringon paisteelta ja asunto pysyy viileämpänä, kuin suorassa auringon porotuksessa oleva asunto.
      Muistattekos sitä hullua ehdotusta, kun joku pahvipää ehdotti, että avaruuteen pitäisi asentaa suuria peilejä heijastamaan auringon paistetta maan pinnalle varhain keväällä ja syksyisin, kun auringon valo vähenee.
      Ei silloin vielä ollut tällaisia käristys helteitä kesäisin, kuten nykyään.
      Täysin typerä idea, muutenkin maapallon lämpötila on noussut, että typerää sitä on lisää kuumentaa jollain peileillä.

• Peilillä vois siirtää sitä lämpöö tuolta etelä euroopasta, tänne, kun siellä ja jopa keski euroopassa kesä kestää 9 kuukautta ja meillä vaan pari viikkoo. Ja siellä kuitenkin 40 astetta ja täällä hyvällä tuurilla saattaa nousta 25 asteeseen. Ja tota 25 astetta ei etelässä ees katsota helteeksi. Mä en ymmärrä miten naiset voi kävellä tuolla ulkona hartiat paljaana, kun itelle hihaton paita on ihan mahdottomuus suomen jäätävässä säässä. Ennen mulla oli, mutta kylmä tuli, meni kierrätykseen ne paidat, ikävä vaan kun aurinkorajat tulee niin selvät lyhythihasella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      42
      2846
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      30
      2469
    3. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      436
      2418
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      20
      2263
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1796
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      142
      1772
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1315
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      3
      1197
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1089
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1007
    Aihe